Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Anno 2205 Preview

*
To έτος είναι 2205 μ.Χ.. Χάρη στη συμβολή των Arctic Custodians, μιας οικολογικής οργάνωσης από επιστήμονες που ειδικεύονται στον έλεγχο των καιρικών συνθηκών, ο Βόρειος Πόλος  έχει παγώσει και πάλι. Κάπως έτσι συνεχίζει η πολύκροτη σειρά city building ονόματι Anno, με τη χρονολογία να έχει φθάσει στο αρκετά μακρινό μέλλον. Όσοι είχαν παίξει το πρώτο φουτουριστικό παιχνίδι της σειράς, το Anno 2070, θα θυμούνται ότι η Γη είχε πλημμυρίσει σε μεγάλο βαθμό και έτσι το υδρόβιο στοιχείο έπαιζε πρωταρχικό ρόλο στο gameplay.



To 2205 ο σκοπός δεν είναι πλέον η επιβίωση σε έναν κόσμο που αποτελείται από νησιά, αλλά η επέκταση των πόλεων που σχεδιάζει και χτίζει ο παίκτης στη Σελήνη. Συνεχίζοντας την παράδοση των Anno, ο παίκτης δεν προέρχεται από κάποια συγκεκριμένη χώρα, εξάλλου αυτές οι διαχωριστικές γραμμές καταργήθηκαν ήδη από τα τέλη του 21ου αιώνα. Αντιθέτως, ο παίκτης είναι ο CEO μιας νέας, μικρής εταιρείας που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί μεγάλες πολυεθνικές ή μάλλον πολυπλανητικές εταιρίες, οι οποίες έχουν διαφορετικά αντικείμενα, αλλά τον ίδιο στόχο: τη Σελήνη. Ξεκινώντας από την εύκρατη ζώνη, παρατηρούμε αμέσως ότι το υδρόβιο στοιχείο παραμένει σημαντικό, καθώς το command vessel του παίκτη είναι ένα πλεούμενο, ενώ όλοι οι mission givers που θα συναντήσει επιβαίνουν και εκείνοι σε πλοία διαφόρων ειδών. Παραδοσιακά, ο παίκτης-αρχιτέκτονας τοποθετεί κτίρια, τα οποία μπορεί να είναι κατοικίες, εργοστάσια, ορυχεία διαφόρων τύπων, διυλιστήρια, σταθμοί για φορτηγά μεταφορών, αλλά και επεκτάσεις κτιρίων. Φυσικά όλα αυτά πρέπει να επικοινωνούν με δρόμους, παρόλο που η κυκλοφορία δε φαίνεται να παίζει κάποιο ρόλο στο gameplay, αντίθετα από ό,τι ισχύει σε άλλους παρεμφερείς τίτλους. Διακοσμητικό ρόλο φαίνεται να παίζουν και...τα διακοσμητικά στοιχεία, με την έννοια ότι δε φαίνεται να έχουν κάποιον αντίκτυπο στην ευτυχία των κατοίκων μας, ενώ ταυτόχρονα το κόστος τους δεν είναι αμελητέο. Η ευτυχία των κατοίκων είναι ωστόσο σημαντική για το παιχνίδι, όχι μόνο γιατί αυξάνει τα έσοδά μας από τους φόρους, αλλά και γιατί καθιστά δυνατή την αναβάθμιση των κατοικιών στο επόμενο επίπεδο, πράγμα που ανοίγει την πρόσβαση σε νέα κτίρια και περισσότερες πρώτες ύλες και προϊόντα. Όπως προαναφέραμε ο απώτερος στόχος είναι να αποικίσουμε τη Σελήνη. Αυτό επιτυγχάνεται αναβαθμίζοντας τα διαστημοδρόμιά μας και αυτό με τη σειρά του προϋποθέτει τον αποικισμό του Αρκτικού Κύκλου.



Έτσι, η κύρια καινοτομία του νέου Anno είναι ακριβώς ο σχεδιασμός αποδοτικών πόλεων σε τρία εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους κλίματα: το εύκρατο, το πολικό και το σεληνιακό. Φυσικά το καθένα από αυτά προσφέρει εκτός από διαφορετικές προκλήσεις και διαφορετικές πρώτες ύλες. Ο παίκτης θα χρειαστεί να μοιράζει όλο και πιο συχνά το χρόνο του μεταξύ των πόλεων του, ενώ είναι δυνατή και η εξαγορά νέων τοποθεσιών από ανταγωνιστές. Παρεμπιπτόντως, στην πορεία του παιχνιδιού θα συναντήσει τους υπόλοιπους CEO με τους οποίους του δίνεται η δυνατότητα να συνεργαστεί, αν το θελήσει. Η συνεργασία αυτή πραγματοποιείται με τη μορφή αποστολών, οι οποίες έχουν ως σκοπό να δώσουν λίγη ποικιλία στο gameplay, αν και οι περισσότερες από αυτές κινούνται στο πλαίσιο του "πήγαινε στο σημείο Χ και φέρε το αντικείμενο Ψ πίσω σε μένα" με διάφορες παραλλαγές. Παράλληλα, υπάρχουν και αντίπαλοι, οι οποίοι είναι μια σέκτα αποίκων της Σελήνης που επιθυμεί να αποτινάξει το ζυγό των Γήινων. Ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος μαζί τους σε διάφορες αποστολές μάχης, όπου δεν υπάρχει δυνατότητα χτισίματος κάποιας βάσης, αλλά μόνο ο έλεγχος του στόλου. Με την επιτυχία σε αυτές τις αποστολές δε βελτιώνεται μόνο ο στόλος, αλλά αποκτώνται και σπάνιες πρώτες ύλες, οι οποίες επενδύονται στην αναβάθμιση των κτιρίων. Οι αναβαθμίσεις είναι αρκετά ακριβές στην έκδοση που είδαμε, με αποτέλεσμα να απαιτείται κάποιο grind, είτε σε αποστολές, είτε σε μάχες, ώστε να καλύπτονται έστω και οι απαραίτητες εξ αυτών.



Το grind δεν είναι το μόνο ενδεχόμενο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο παίκτης, αφού ακόμα πιο ενοχλητική είναι η πτώση του frame rate σε αρκετά σημεία (ειδικά στις πολικές περιοχές με το χιόνι που κάνει τα fps να τουρτουρίζουν) και η καθυστέρηση στο φόρτωμα, καθώς μεταφέρεται από τη μία πόλη στην άλλη. Ένα άλλο σημείο, το οποίο χρειάζεται προσοχή, είναι η αναποφασιστικότητα του Anno στο θέμα του micro και macro-management. Δηλαδή, ενώ γενικά η εγγύτητα συγκεκριμένων κτιρίων είναι απαραίτητη για την ικανοποίηση των κατοίκων, όταν αυτοί φθάσουν σε συγκεκριμένους αριθμούς, τότε ως διά μαγείας μειώνεται η αποτελεσματικότητα των κτιρίων αυτών. Αυτό συμβαίνει σε μια τυχαία φαινομενικά περιοχή, έστω και αν έχουν αυξηθεί οι κάτοικοι στην άλλη άκρη της πόλης. Με άλλα λόγια, ενώ το παιχνίδι προσποιείται ότι λαμβάνει υπόψη και επιβραβεύει την αποτελεσματική ρυμοτομία, συχνά απλά υποκύπτει στους αριθμούς, δίνοντας την εντύπωση ότι απλώς τοποθετώντας πολλά κτίρια λύνονται όλα τα προβλήματα. Εκτός βέβαια από το κόστος. Το οποίο λύνεται κυρίως τοποθετώντας ακόμα περισσότερες κατοικίες.



Ελπίζουμε, ωστόσο ότι αυτά είναι θέματα, τα οποία θα λυθούν μέχρι την τελική κυκλοφορία του τίτλου το Νοέμβριο, καθώς το Anno 2205 έχει αρκετά νέα στοιχεία και είναι αρκετά ευχάριστο αισθητικά, ώστε να κρατήσει τον παίκτη απασχολημένο για πολλές ώρες.




 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blue Byte

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*