Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

DLC & Micro transactions: μερικές φορές είναι όλα για τα λεφτά

Το DLC (downloadable content) έκανε την πρώτη του εμφάνιση στo Dreamcast και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από την πρώτη κονσόλα της Microsoft, το Xbox. Με την έλευση του Xbox 360 τα DLC απέκτησε τον δικό του προσωπικό χώρο στο Marketplace του Xbox Live. Υιοθετήθηκε μάλιστα και από τις υπόλοιπες εταιρείες στον χώρο του console gaming, την Sony και την Nintendo με την εισαγωγή -για Microsoft και Nintendo- δικού τους νομίσματος για τις συναλλαγές. Οι τιμές των DLC κυμαίνονται από 0 (δωρεάν) μέχρι 15 ευρώ περίπου,  ανάλογα με το είδος του έξτρα περιεχομένου (χαρακτήρες, χάρτες, όπλα κλπ.) Στο παρελθόν ήταν πιο σύνηθες να προσφέρεται δωρεάν το έξτρα περιεχόμενο σε αντίθεση με σήμερα, όπου βλέπουμε το περιεχόμενο να μειώνεται και την τιμή να αυξάνεται. Μαζί με το DLC έκανε την εμφάνιση του και το season pass, το οποίο δίνει την δυνατότητα σε κάποιον να αποκτήσει όλα τα DLC για το εκάστοτε παιχνίδι σε μειωμένη τιμή.

Το νόμισμα κάθε εταιρείας ήταν άλλος ένας τρόπος να βγάλουν οι publishers περισσότερα χρήματα από τους καταναλωτές -χωρίς εκείνοι να το συνειδητοποιούν- με την Microsoft και την Nintendo να εκμεταλλεύονται την ισοτιμία. Συγκεκριμένα 80 Microsoft Points και 100 Wii Points αντίστοιχα ήταν ίσα με 1 δολάριο. Για παράδειγμα, για να αγοράσει κάποιος ένα είδος αξίας 15 δολαρίων έπρεπε να ξοδέψει 20 δολάρια μόνο και μόνο για να αγοράσει τους απαραίτητους πόντους. Κριτική δέχτηκαν και οι δύο εταιρείες για την πώληση μόνο συγκεκριμένων ποσών πόντων. Φωτεινή εξαίρεση το PlayStation Network, στο οποίο τα είδη πωλούνταν στο νόμισμα της κάθε χώρας. Κάποιο online περιεχόμενο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά μόνο μέσω των online υπηρεσιών αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που το «επιπλέον» περιεχόμενο μπορεί να βρίσκεται στο δίσκο του παιχνιδιού. Σε αρκετές περιπτώσεις το DLC δεν είναι τίποτα άλλο παρά κλειδιά που χρησιμοποιούνται για να φανερώσουν περιεχόμενο που υπάρχει ήδη στο δίσκο του παιχνιδιού. Κάτι βέβαια που εγείρει ερωτήματα ως προς το αν το περιεχόμενο αυτό -αφού υπάρχει στον αγορασμένο δίσκο- θα έπρεπε να χρεώνεται επιπλέον ή όχι. Για παράδειγμα, στο Street Fighter X Tekken υπήρχαν χαρακτήρες τους οποίους μπορούσες να «κατεβάσεις», αλλά βρίσκονταν ήδη στον δίσκο του παιχνιδιού.

Βλέποντας λοιπόν όλα τα δεδομένα αναρωτιέμαι: Υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος ύπαρξης για κάποια DLC πέρα από το κέρδος για τις εταιρείες; Με το κόστος του βασικού παιχνιδιού να είναι ήδη υψηλό η αγορά του αποκαλούμενου «extra» περιεχομένου εκτινάσσει το συνολικό ποσό σε επίπεδα δυσανάλογα της προσφερόμενης διασκέδασης. Μια ακόμα τακτική για τον καταναλωτή, ώστε να μην συνειδητοποιεί το πλήρες κόστος του παιχνιδιού, μιας και τα χρήματα που καλείται να πληρώσει καταβάλλονται σταδιακά, στην περίπτωση που το online περιεχόμενο είναι κρίσιμο για την πλήρη εικόνα της ιστορίας του τίτλου. To DLC, ενώ ως όρος αποδίδεται στο έξτρα περιεχόμενο, δεν νομίζω πως τυπικά αντικατοπτρίζει αυτό το έξτρα περιεχόμενο. Αν δεν υπήρχε το επιπλέον μεγάλο κέρδος με την πώληση κάποιου -έστω έξτρα- περιεχομένου, τμηματικά θα μπορούσε κάλλιστα να προσφέρεται ως μέρος του κύριου παιχνιδιού. Τα micro transactions, το μικρό «αδερφάκι» του DLC έκαναν την εμφάνιση τους σχετικά πρόσφατα στις κονσόλες με τρανταχτά παραδείγματα το Gran Turismo 6 και το Forza Motosport 5 χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και σε άλλου είδους παιχνίδια όπως το Plants Vs Zombies: Garden Warfare αλλά και το Battlefield 4.

Συγκεκριμένα, για το Forza Motosport 5 η Microsoft κατηγορήθηκε ότι έκανε την πρόοδο του παιχνιδιού σκόπιμα αργή και πιο επαναλαμβανόμενη αν κάποιος παίξει το παιχνίδι χωρίς micro transactions ακριβώς για να ενθαρρύνει τη χρήση τους. Τα micro transactions πέρα από την προφανή οικονομική εκμετάλλευση στοχεύουν και σε πιο casual ή/και λιγότερο ικανούς gamers οι οποίοι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τέτοιου είδους «συντομεύσεις» για κάποιο παιχνίδι. Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι οι αντιδράσεις της gaming κοινότητας -πέρα από μεμονωμένα περιστατικά- δεν θα ήταν οι αναμενόμενες σε τόσο εξοργιστικά τρικ όπως αυτά. Ναι η αγορά του DLC δεν είναι υποχρεωτική, αλλά υποχρεωτική δεν είναι και η αγορά παιχνιδιών ή κονσολών ή η αγορά του οτιδήποτε για να είμαστε ειλικρινείς. Το θέμα όμως δεν είναι αν είμαι υποχρεωμένος/η να αγοράσω κάτι ή όχι αλλά αν είναι έντιμες συγκεκριμένες επιχειρηματικές πρακτικές/τρικ. Πλασάροντας κάτι ως έξτρα, ενώ είναι μέρος του κύριου προϊόντος, το οποίο έχω ήδη πληρώσει ή προσφέροντας κάτι τμηματικά, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να είναι μέρος του κυρίως παιχνιδιού αλλά σε υψηλότερη τιμή. Με άλλα λόγια, αυτός είναι ο τρόπος των εταιρειών να «αρμέξουν» ένα παιχνίδι του οποίου η τιμή είναι ήδη υψηλή. Ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα παιχνίδια έχουν ως αρχική τιμή τα 50 με 70 ευρώ.

Το θέμα όμως δεν είναι τι κάνουν οι εταιρείες που έχουν στόχο το κέρδος -δικαιολογημένα- φυσικά, αλλά τι κάνουμε εμείς ως gaming κοινότητα για να βάλουμε ένα τέλος στην αυξανόμενη απληστία τους. Χωρίς αυτό να περιορίζεται στα DLC ή τα micro transactions αλλά και στην γενικότερη τάση των τελευταίων χρόνων, με τις εταιρείες στο χώρο του gaming να προσφέρουν λιγότερα σε ποσότητα και ποιότητα, αλλά να απαιτούν περισσότερα σε χρήματα. Πρόσφατα, η ΕΑ καθυστέρησε την κυκλοφορία του BF: Hardline λόγω των αντιδράσεων από πολλούς gamers για την εξοργιστική ομοιότητα του με τον προκάτοχο του, καθώς και την τιμολόγησή του ως πλήρες παιχνίδι, μερικούς μήνες μετά το φιάσκο του Battlefield 4. Η Microsoft «έδιωξε» Kinect και DRM από το Xbox One και ξεκόλλησε από την μανία της για προσήλωση σε τηλεόραση και ταινίες παρά στα βίντεο παιχνίδια λόγω της κατακραυγής από την gaming κοινότητα. Γιατί να μην υπάρχουν παρόμοιες αντιδράσεις και προς τους έμμεσους τρόπους εκμετάλλευσης μας παρά μόνο όταν κάτι είναι τόσο προφανές; Μήπως τελικά δεν φταίνε τόσο οι εταιρείες, αλλά εμείς που αντιδράμε μόνο όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι;


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
19 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • AnimaPura
    • Αυτονόητης σημασίας άρθρο σχετικά με την μάστιγα που λέγεται DLC. Καταρχήν συγχαρητήρια Ζωή για το άρθρο και καλή συντακτική αρχή σου εύχομαι!

      Πλέον έχουμε περάσει από το να δίνουν έξτρα περιεχόμενο για όποιον το επιζητά, στο να δίνουν πρόσβαση σε κομμάτια του παιχνιδιού που είναι ήδη στα χέρια του παίκτη. Το αποτέλεσμα πλέον είναι να μένεις με μια λειψή εμπειρία, αν δεν είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις παραπάνω από τα 60 ή 70 ευρώ που έχεις δώσει για το παιχνίδι.

      Τα microtransactions δεν απέχουν πολύ από την τωρινή λογική των DLC (τονίζω την λέξη "τωρινή"), καθώς τοποθετούνται εκεί που πρέπει ώστε να αποτελούν τροχοπέδη στην πρόοδο του παίκτη μέσα στο παιχνίδι ή απλά περιορίζουν το περιεχόμενο του παιχνιδιού, κρύβοντας πίσω από διάφορα paywalls σημαντικά assets (π.χ. τα καλύτερα όπλα στο παιχνίδι κτλ).

      Πολύ σωστό το παράδειγμα του FM5, το οποίο πριν το μεγάλο update είχε τόσο υψηλές τιμές στα αυτοκίνητα και στα upgrades και τόσο χαμηλά rewards από τους αγώνες, που θα έπρεπε να κάνεις grind τα ίδια leagues ξανά και ξανά προκειμένου να φτάσεις στα ανώτερα αυτοκίνητα σε λογικό χρονικό διάστημα. Μετά την κατακραυγή, το update ήρθε και πλέον το παιχνίδι είναι πολύ ισορροπημένο, λίγο grinding απαιτείται ακόμα όμως για τα top αυτοκίνητα, κάτι που είναι προσωπικά καλοδεχούμενο.

    • AnimaPura
    • Σόρρυ για το διπλό ποστ, ελπίζω βέβαια να μην συμβεί το ίδιο και με το Horizon 2, μιας και η Turn 10 θα ακολουθήσει πάλι την γνωστή της τακτική του να κυκλοφορεί κάθε μήνα ένα νέο car pack dlc. Τουλάχιστον τα αρχικά 200 αυτοκίνητα να μην χρειάζονται ένα κάρο Credits για να αγοραστούν, ένα μοντέλο παρόμοιο με το πρώτο Horizon θα ήταν πολύ κουλ.

    • PostMort3m
    • Σ' ευχαριστώ Παναγιώτη! Αυτονόητης σημασίας αλλά μερικές φορές παραβλέπουμε κάποια αυτόνοητα που χρήζουν παραπάνω προσοχής -ιδιαίτερα όταν επιβάλλονται και περνάνε στο "ντούκου"-. Θεωρώ οτι τα dlc και τα microtransactions είναι χρεώσεις που κοστολογούνται παραπάνω απ'ότι αξίζουν και σε μερικές περιπτώσεις πληρώνεις διπλά το ίδιο πράγμα, όμως όταν πρωτοεισάχθηκαν κατέβηκαν σχεδόν αμάσητες, σαν κάτι το φυσικό. Ίσως να μην είμασταν τόσο ενημερωμένοι ως κοινότητα τότε αλλά ποτέ δεν είναι αργά να κάνουμε κάτι γι' αυτό.

    • PostMort3m
    • Σ΄ευχαριστώ raysod! Πολύ σωστό το θέμα με τις διάφορες εκδόσεις του dlc ανάλογα το κατάστημα, που θίγεις. Βέβαια το οτι θα αγοράσεις μια συγκεκριμένη έκδοση απο κάποιο κατάστημα δεν σημαίνει οτι δεν θα μπορείς να αποκτήσεις και το dlc κάποιας άλλης έκδοσης αργότερα επί πληρωμή.. Άλλα και πάλι αυτό ανήκει στην κατηγορία του οτι έχει δημιουργηθεί περιεχομένο απο την αρχή -μέρος της κύριας ιστορίας- που αργότερα πλασσάρεται ως έξτρα και πρέπει να πληρώσεις άλλα 20$ (3 dlc ) για να αποκτήσεις. Δηλαδή πληρώνεις 20$ για 3 επιπλέον αποστολές. Πέραν αυτού θεωρώ οτι τα dlc είναι overpriced. 20 $ για 3 αποστολές (Το 1/3 της τιμής του κανονικού παιχνιδιού) είναι υπερβολικά πολλά. Συμφωνώ με αυτά που αναφέρεις ως προς το τι πρέπει να κάνουμε ως καταναλωτές-gamers, δυστυχώς -όπως αναφέρω και στο άρθρο- σε μεγάλη κλίμακα ως gaming κοινότητα αντιδράμε μόνο στην πολύ προφανή εκμετάλευση μας. Ελπίζω να αλλάξει αυτό σιγά σιγά.

    • Milito74
    • Το λάθος μερικών εταιρειών είναι πως μπέρδεψαν την έννοια του DLC. Αντί δηλαδή να προωθούν ως απλά κάτι προαιρετικό για το videogame που φτιάχνουν, το έχουν κάνει να είναι απαραίτητο αλλά μη προσβασιμο από τον χρηστη αν δεν έχει τα απαραίτητα χρηματα. Και αυτό έχει ως αποτελεσμα να χαντακώνονται παιχνίδια ουσιαστικά χωρίς λόγο. Αν το Street Fighter x Tekken (που μου αρεσε η αληθεια ειναι) είναι αντικειμενικά απλά μια αποτυχια (και αρπαχτή το λες πάντως αφού πούλησε 1,4 εκατομμυρια αντίτυπα συμφωνα με το wikipedia) οφείλεται περισσότερο στους DLC χαρακτηρες που είχε το παιχνίδι. 12 χαρακτηρες για 20 € λες και τα λεφτά τρέχουν από τα μπατζάκια μας. Και το κακό είναι πως αυτό είναι το μικρότερο λάθος της capcom αν αναλογιστεί κανείς πως κυκλοφορεί το Street Fighter IV ξανά και ξανά, απλά έχοντας διπλα και κάποια λιγα εξτρα. Αντίθετα, πολύ έπραξε η Namco σε αυτόν τομέα για μενα. Έδωσε τους εξτρα χαρακτηρες ως δωρεαν DLC στο Tekken Tag 2. και το μονο που πρέπει να πληρωσεις στο Tekken Tag 2, είναι τα soundtrack από τα παλαιότερα Tekken, που ναι μεν μπορείς να τα χρησιμοποιησεις για να τα βάλεις στις πίστες αλλά απαραίτητα δεν τα λες.
      Τα Microtransactions από την άλλη πλευρά είναι τα cheat codes των online games επί πληρωμή. Δίνουν προβαδισμα στον παίκτη, απλά θα πρέπει να δωσει λιγα λεφτά παραπάνω. Στο offline mode δεν έχει λογικη το microtransaction γιατί δεν ανταγωνίζεσαι ανθρώπους αλλά στο online έχει μια μικρή λογική: δινει την δυνατότητα σε παίκτες που δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με το videogame, να έχουν πράγματα τα οποία θα αποκτούσαν μόνο αν ασχολούνταν περισσότερο με το παιχνίδι.
      Προσωπικά DLC δεν θυμάμαι να αγορασα ποτέ και ο λογος είναι πως τα χρηματα που εδωσα για το videogame, τα θεωρω ειδη αρκετα. Το Microtransaction από την άλλη στο online είναι προαιρετικό και όχι απαραίτητο: όποιος δεν θελει να το χρησιμοποισει, δεν το χρησιμοποιεί (οπως και με τα DLC). Απλά μερικές εταιρείες το παρακαναν και κανουν παιχνίδια που τα περνας μονο αν πληρωσεις, Εγω τετοια παιχνίδια δεν τα αγοράζω καν...

    • Deathracer2009
    • Δυστυχως τα DLCs και τα microtransactions ειναι μια μαστιγα που δυσκολα θα εξαλιφθει. Καποτε ειχαμε τα expansions και τωρα αυτα εχουν αντικατασταθει με μικρα DLCs που ορισμενες φορες ειναι υπερκοστολογημενα. Οσο και να ειμαστε πολεμιοι των DLCs η επιθυμια που εχουμε να ασχοληθουμε περισσοτερο με την παιχνιδαρα που τερματισαμε ειναι γεγονος. Υπαρχουν ορισμενοι που θα κραξουν για το Χ παιχνιδι επειδη εχει DLCs αλλα στο αγαπημενο τους παιχνιδι θα αγορασουν το επιπλεον περιεχομενο διχως δευτερη σκεψη.

      Εγω εφαρμοζω το εξης για την αγορα ενος DLC. Κοιταζω αν ειναι value for money. Αν εν ολιγοις δικαιολογει τα λεφτα που ζηταει. Δεν ειναι δυνατον να δωσω 15 ευρω για ενα DLC (πχ. ΤLOUs Left Behind) που θα διαρκει περιπου 2,5 ωρες. Αντιθετα θα δωσω τα 20 ευρω η λιγοτερα για το season pass του Borderlands που θα μου χαρισει πολλες ωρες παιχνιδιου.

      Οσον αφορα τα microtransactions, απευθυνονται κυριως σε παικτες οι οποιοι βαριουνται να κανουν λιγο παραπανω grinding στο παιχνιδι που ασχολουνται. Εμενα με αφηνουν παγερα αδιαφορο αλλα ο κυριος προβληματισμος μου ειναι εαν οι publishers αποφασισουν να μετατρεψουν τα αγαπημενα μας franchises ετσι ωστε να ανγκαστουμε να χρησιμοποιησουμε τα microtransactions. Το εχω πετυχει σε 2 παιχνιδια αυτο το φαινομενο. Στο Plants Vs Zombies 2 και στο Dead Space 3.

    • silver_knight
    • Κάποτε είχα γράψει ότι ο κόσμος πρέπει ΚΑΘΕΤΑ να γυρίσει τη πλάτη σε οτιδήποτε είδους DLC, ότι και αν είναι αυτό, απλά και μόνο για να καταλάβουν οι εταιρίες ότι δεν γίνεται να κυκλοφορούν ένα λειψό game...Το θέμα έχει φτάσει στο σημείο αηδίας ειδικά με τα day 1 dlc, αλλά και με τα microtransactions που πλέον έχει γίνει must σε οποιοδήποτε genre και αν αναφερθώ..

      Υπάρχει βέβαια και η για τα μπάζα εταιρία Capcom που κυκλοφορεί ένα τίτλο, βγάζει day 1 dlc, το οποίο είναι κλειδωμένο ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΜΗΜΕΝΟ το dvd...anyway...

      Αυτή τη στιγμή τα μόνα DLC/micro που κάπως μπορώ να δικαιολογήσω είναι αυτά που δεν επηρεάζουν στο ελάχιστο την εμπειρία ενός gamer, όπως skins και λοιπά τέτοια μπιχλιμπίδια. Έχω κάνει και γω βέβαια τις αμαρτίες μου, κάτι με skin στο lol, κάτι αμάξια στο forza, που πολλές φορές αισθάνομαι μ@λ@κας στη τελική να κράζω αυτό που ο ίδιος κάνω, ακόμα και αν έχω δώσει 1 ευρώ...

      Επίσης, άντε να καταλάβω τα free to play games ότι με κάποιο τρόπο πρέπει να βγάλουν λεφτά, όχι βέβαια με τρόπο που ο ένας παίκτης να έχει το αβαντάζ σε σχέση με κάποιον άλλο αγοράζοντας κάτι με λεφτά...Αυτό που με προβληματίζει είναι ας πούμε στο Forza (το αγαπημένο μου franchise ever) που χρεώνει 60 ευρώ το game και μετά ένα 10ρικο κάθε dlc...Αν το game έκανε 30 ευρώ (φυσική μορφή) τότε θα υπήρχε ένα ελαφρυντικό, που κάθε μήνα βγάζουν ένα car pack...

      Η μεγάλη παγίδα, στην οποία βασίζονται οι περισσότερες εταιρίες είναι , όπως είπε και ο Deathracer από πάνω, ότι αρκετοί παίκτες βαριούνται να κάνουν αρκετό grinding και έτσι αγοράζουν το εκάστοτε micro/dlc...

      Το κακό έχει αρχίσει και μεγαλώνει με τα Micro ειδικά όταν γίνονται "PAY TO WIN"...Και εκεί είναι που ένας τίτλος έχει 2 κατηγορίες παικτών..τους "πλούσιους" και τους "φτωχούς"

      Σίγουρα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος αντίδρασης από τους gamers γενικότερα αλλιώς αυτή η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη πιστεύω....

      Υ.Γ. Ήθελα να ξερα....εκεί στην Rockstar είναι μ@λ@κες δηλαδή που έχουν κυκλοφορήσει τόσα update με νέο υλικό δωρεάν...Σίγουρα,,βγάλανε τα άντερά τους, αλλά και πάλι δεν τους σταμάταγε κανείς αν θέλαν να τα βάλουν επι πληρωμή...Ή έστω τα 3 τελευταία, αφού ξέχασε κάπως ο κόσμος το φιάσκο με το online....Γιατί όμως δεν ακολουθούν και άλλες εταιρίες αυτή τη συνταγή, όταν πρόκειται για τέτοιο μέγεθος υλικού (σχετικά μικρό)..

      Υ.Γ.Καλως ήρθες Ζωη...πολύ ωραίο άρθρο...

    • PostMort3m
    • @silver_knight Πολύ σωστό το παράδειγμα της Rockstar. Τα DLC δεν θα "ενοχλούσαν" αν η τιμή του κυρίως παιχνιδιού ήταν πιο χαμηλή οπως ανέφερες αλλά όταν πρέπει να πληρώνεις 50-70 ευρω για κάθε τίτλο και 8-20 ευρώ για κάθε DLC με το περιεχόμενο να είναι ελάχιστο -συνήθως- τότε είναι κοροιδία. Σίγουρα δεν τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι αλλα οι περισσότεροι προσφέρουν λίγα και τα κοστολογούν ακριβά. Πέρα απο αυτό βρίσκω το DLC ως ιδέα καθάρα και μόνο για το κέρδος όταν πρόκειται για DLC τα οποία είναι προφανές οτι είναι μέρος του αρχικού παιχνιδιού τα οποια κομματιάστηκαν.
      Υ.Γ: Καλώς σας βρήκα :)

    • vonzuchter
    • Για το χαλι αυτο φταιμε αποκλειστικα εμεις οι χρηστες και κανεις αλλος. Αφου τα σκαμε και μιλαω γενικα καλα να παθουμε. Για ολα φταιμε εμεις. Προσωπικα DLC εχω πληρωσει μονο για το arkham city και για το peggle (χχαχαχααχαχαχ ξερω) . Δε θυμαμαι να εχω πληρωσει για αλλο παιχνιδι και αν το εχω κανει θα ειναι για κανα ακομα που μου διαφευγει. ΑΡΝΟΥΜΑΙ να πληρωσω. Απλα αρνουμαι. Ειδικα κατι απατες που ειναι απλα υλικο που ειναι κλειδωμενο και προυπαρχει στο δισκακι. Οτι παθαινουμε το παθαινουμε γιατι μας αξιζει. Πολλοι κανουν συγκριση με τα expansions του παρελθοντος. Η συγκριση ειναι κακη γιατι αυτα ηταν εξτρα υλικο πολλους μηνες αργοτερα ή ακομα και χρονια αργοτερα πολλες φορες ηταν και standalone ηταν διαφορετικη φαση εντελως. Τα παιχνιδια ειναι ηδη πανακριβα εχουν μικρη διαρκεια τα περισσοτερα να σκαω και για dlc? oxι εγω. season pass εχω μπει κανα δυο φορες στο πειρασμο να αγορασω , μια ηταν με το battlefield 4 και μια τωρα με το titanfall στο pc. Aντισταθηκα. Kαποια dlc δε μπορω να πω αμα ειναι καλοφτιαγμενα και στοχο εχουν να κρατησουν το ενδιαφερον ζωντανο για ενα τιτλο που αρεσε και ειχε επιτυχια τοτε ενταξει ειναι καπως πιο αποδεκτα. Πλεον ομως τα dlc ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ απο τις εταιρειες πριν κυκλοφορησουν τα παιχνιδια. Εχουν γινει μερος αναποσπαστο της ολης φασης και ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Βγαινει ενα παιχνιδι? ειναι ΔΕ-ΔΟ-ΜΕ-ΝΟ οτι θα ακολουθησει καποις μορφης DLC. Η τελικη συντριβη του καταναλωτη θα ερθει οταν τα παιχνιδια γινουν αποκλειστικα ψηφιακα και καταργηθουν τα retail και τα φυσικα μεσα αποθηκευσης. Αυτο θα σημανει και καταργηση των μεταχειρισμενων. Ειναι κατι που δε μπορουμε να αποφυγουμε.

    • Chased
    • Το θέμα με τις ισοτιμίες χρημάτων και πόντων δεν ίσχυσε ποτέ για τη Nintendo και δεν κατηγορήθηκε ποτέ γι' αυτό. Μόνο η Microsoft έκανε τέτοιες λαμογιές. Η Nintendo χρέωνε τα παιχνίδια της με πόντους και όχι μεχρήματα οπότε ήταν ξεκάθαρο το τοπίο.

    • PostMort3m
    • @Chased Νομίζω το άρθρο είναι πολύ ξεκάθαρο..Η Nintendo (και η Microsoft) χρέωνε/χρεώνει τα παιχνίδια με πόντους οπότε αν θέλεις να αγοράσεις κάτι με 15 ευρώ πρέπει να ξοδέψεις παραπάνω χρήματα μόνο και μόνο για να αγοράσεις τους απαραίτητους πόντους οι οποίοι βγαίνουν σε συγκεκριμένα ποσά. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα οτι οταν καλείσαι να αγοράσεις με πόντους είναι το θέμα της ισοτιμίας. Ενω με τα χρήματα ξέρεις ακριβώς τι πληρώνεις, 15 ευρώ είναι 15 ευρώ και όχι κάτι άλλο.

    • Chased
    • Δεν αλλάζει σε τίποτα αυτό που μου λες! Όταν ένα παιχνίδι βγαίνει στους 1.000 πόντους ξέρεις ότι είναι 10€.
      Τί 1.000 πεις τί 10€ είναι το ίδιο. Ο μόνος τρόπος να ξεγελαστείς είναι να σου λέει κάποιος πως κάτι κοστίζει 10€, τα 10€ να είναι 1.000 πόντοι και η κάρτα των 1.000 πόντων να κάνει πάνω από 10€. Κάτι που δεν έγινε ποτέ, παρά μόνο στη Microsoft που δεν είχε σωστή ισοτιμία!
      Οπότε είναι άκυρο αυτό που λες.

    • PostMort3m
    • @Chased Με τους πόντους αν θες να αγοράσεις κάτι για 10 ευρώ αναγκάζεσαι να πληρώσεις παραπάνω μόνο και μόνο για να πάρεις τους πόντους που χρειάζονται (επειδη οπως ειπα βγαίνουν σε συγκεκριμένα ποσά) -το επαναλαμβάνω- άρα είναι κοροιδία και απο μέρους της Microsoft αλλά και της Nintendo. Η Nintendo έκανε ακριβώς το ίδιο πράγμα με την Microsoft δεν υπάρχει διαφορά. Εκτός αυτού οι περισσότεροι δεν κάθονται να κάνουν την μετατροπή απο πόντους στο νόμισμα τους οπως εμείς οπότε υπάρχει μια σκοπιμότητα στην χρησιμοποίηση πόντων. Επίσης το 1000 με το 10 δεν είναι το ίδιο όσο και να θες να το πιστέψεις. Είναι το ίδιο να πληρώνεσαι 1000 ευρώ με το να πληρώνεσαι 10; Ας μην γινόμαστε παράλογοι. Αν δεν υπήρχε εκμετάλλευση από τους πόντους θα χρησιμοποιούσαν το νόμισμα της κάθε χώρας όπως έγινε στο PSN.

    • Chased
    • Τί λες τώρα? Νομίζω είσαι εντελώς λάθος! Καταρχήν, η Nintendo έχει και την επιλογή του να βάζεις μόνο το ποσό που απαιτείται για την εκάστοτε αγορά, οπότε θέμα εκμετάλλευσης δεν παίζει.

      Όπως είπα και πιο πάνω, τα 10€ είναι 1.000 πόντοι. Όταν ένα προϊόν κάνει 1.000 πόντους πληρώνεις 10€ και τίποτα άλλο. Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα! Απορώ με ποιο σκεπτικό βάζουν likes στα σχόλιά σου όταν είναι τόσο μα τόσο λάθος!

      Όσο για την κοροϊδία που λες, με τη Sony πληρώνεις 10$ και 10€ για το ίδιο προϊόν, δεν γίνεται καμία μετατροπή με την ισοτιμία, άρα εκεί είναι η κοροϊδία! Όπως και με τη Nintendo και τη Microsoft, τα ίδια ποσά πληρώνονται σε Αμερική και Ευρώπη, οπότε αν κάποιος κοροϊδεύει κοροϊδεύουν όλοι μαζί! Και επιπλέον, για το θέμα της κοροϊδίας, η "φωτεινή εξαίρεση" του PSN σε χρεώνει για να παίξεις ονλάιν! Εκεί να δεις κοροϊδία...

    • PostMort3m
    • @Chased Το άρθρο αναφέρεται σε παρελθοντικό χρόνο και όχι για το τι κάνει η κάθε εταιρεία πλέον..Η μετατροπή απο ευρώ σε δολλάριο δεν γίνεται βάση ισοτιμίας σε όλα τα προιόντα οπότε δεν μπορείς να κατηγορείς μια εταιρεία γι' αυτό! (κανονικά θα έπρεπε κατα την δική μου άποψη να παίζει ρόλο η ισοτιμία αλλά αυτό είναι ενα άλλο θέμα) Προφανώς δεν μπορείς να καταλάβεις τι σου λέω όσες φορές και να το επαναλάβω οπότε δεν υπάρχει λόγος να το πω για τρίτη φορά, ας συμφωνήσουμε οτι διαφωνούμε. Όσο για το online που πληρώνεις, το ίδιο γίνεται και με την Microsoft δεν το θεωρώ λάθος απο την στιγμή που με την συνδρομή σου προσφέρουν κάποια πράγματα. (π.χ τα free παιχνίδια κάθε μήνα)

      * Γι αυτο που λες οτι η Nintendo εχει την επιλογή να βάζεις μόνο το ποσό που απαιτείται για κάθε αγορά: Αυτό το έχουν όλες οι εταιρείες εγώ δεν σου είπα οτι σε βάζει να πληρώνεις παραπάνω αλλα οτι με το σύστημα των πόντων αναγκάζεσαι να ξοδέψεις παραπάνω χρήματα (τα οποία μένουν στον λογαριασμό σου βέβαια) για να αγοράσεις κάτι διότι οι πόντοι βγαίνουν σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ποσά και γιατί όπως και να το κάνουμε 1 δολλάριο/ευρώ δεν είναι λογικό να είναι ισο με 80 ή 100 πόντους. Αν δεν ήθελαν να εκμεταλλεύτουν την ισοτιμία θα έλεγαν οτι 1 ευρώ/δολλάριο είναι ίσο με 1 πόντο για παράδειγμα. Πραγματικά δεν ξέρω πως αλλιώς να στο εξηγήσω για να καταλάβεις τι λέω..Πάντως είναι ενα γεγονός οτι υπήρξαν αντιδράσεις στο παρελθόν με τα συστήματα πόντων, δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου :) Γι' αυτό και πλέον και στο xbox live έχουν υιοθετήσει το σύστημα με τα πραγματικά χρήματα.

    • Chased
    • Το ξέρω ότι το άρθρο αναφέρεται σε παρελθοντικό χρόνο, δεν καταλαβαίνω με τι συνδέεται αυτή σου η επισήμανση.

      "Η μετατροπή απο ευρώ σε δολλάριο δεν γίνεται βάση ισοτιμίας σε όλα τα προιόντα οπότε δεν μπορείς να κατηγορείς μια εταιρεία γι' αυτό!"
      >>>Μα δεν κατηγόρησα μόνο μία. Είπα πως «αν μία κοροϊδεύει, τότε κοροϊδεύουν όλες μαζί» γιατί όλοι το κάνουν, αλλά εσύ φάνηκες να επευφημείς τη Sony και το PSN ενώ είναι ακριβώς το ίδιο. Όσο για το θέμα της ισοτιμίας, δεν διαφωνούμε!

      "Προφανώς δεν μπορείς να καταλάβεις τι σου λέω όσες φορές και να το επαναλάβω οπότε δεν υπάρχει λόγος να το πω για τρίτη φορά, ας συμφωνήσουμε οτι διαφωνούμε."
      >>Εγώ πάλι λέω ότι κατάλαβα, αλλά δεν με καταλαβαίνεις εσύ... :(

      "Όσο για το online που πληρώνεις, το ίδιο γίνεται και με την Microsoft δεν το θεωρώ λάθος απο την στιγμή που με την συνδρομή σου προσφέρουν κάποια πράγματα. (π.χ τα free παιχνίδια κάθε μήνα)"
      >>Ο βιασμός με ένα φιλί στο μάγουλο εξακολουθεί να είναι βιασμός. Δεν με ενδιαφέρει τι μου δίνει για το ποσό που πληρώνω! Με ενδιαφέρει ότι με υποχρεώνει να πληρώσω έξτρα για κάτι που έχει ήδη πληρωθεί, το να παίζω διαδικτυακά. Συν ότι δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να με ενδιαφέρουν όλοι οι τίτλοι που μου δίνει, ούτε να έχω τον αποθηκευτικό χώρο να τους κατεβάσω, ούτε και να τους κρατήσω για πάντα δικούς μου.

      "με το σύστημα των πόντων αναγκάζεσαι να ξοδέψεις παραπάνω χρήματα (τα οποία μένουν στον λογαριασμό σου βέβαια) για να αγοράσεις κάτι διότι οι πόντοι βγαίνουν σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ποσά..."
      >>Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το PSN. Οι κάρτες με τα αληθινά χρήματα βγαίνουν σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ποσά και ο μόνος τρόπος να βάλεις ενδιάμεσο ποσό είναι η επιλογή να πληρώσεις μόνο το όσο σου λείπει για την εκάστοτε αγορά που θέλεις να κάνεις. Επιλογή που υπάρχει σε όλες τις πλατφόρμες, όπως λες! Οπότε απορώ τι αλλάζει!

      "γιατί όπως και να το κάνουμε 1 δολλάριο/ευρώ δεν είναι λογικό να είναι ισο με 80 ή 100 πόντους..."
      >>Και για ποιο λόγο δεν είναι λογικό, παρακαλώ? 1 ευρώ είναι ίσο με 100 λεπτά. Άρα 100 λεπτά είναι ίσο με 100 πόντους που είναι και το 1 ευρώ. Η απόλυτη λογική!

      "Αν δεν ήθελαν να εκμεταλλεύτουν την ισοτιμία θα έλεγαν οτι 1 ευρώ/δολλάριο είναι ίσο με 1 πόντο για παράδειγμα."
      >>Τί θα άλλαζε αν έλεγαν ότι 1€ ισούται με 1 πόντο? Το παιχνίδι που έκανε 1.000 πόντους και άρα 10€, τώρα θα έκανε 10 πόντους. Ο λόγος που πήγαν στο 1=100 είναι για να υπάρχει ελευθερία τιμολόγησης από της εταιρείες με 12,3€ για παράδειγμα.

      "Πάντως είναι ενα γεγονός οτι υπήρξαν αντιδράσεις στο παρελθόν με τα συστήματα πόντων, δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου"
      >>Η επιλογή των πόντων ήταν για να μη συνδέεται άμεσα στον εγκέφαλο η κατανάλωσή τους με σπατάλη χρημάτων. Ο άλλος λέει πόντους, δεν λέει ευρώ. Ακούγεται χαζό αλλά θα εκπλαγείς από το πόσο εύκολα προγραμματίζεται το μυαλό μας. Είναι το ίδιο με το «299€» αντί για «300€». Γι' αυτό το λόγο ήταν και οι αντιδράσεις.

      "Γι' αυτό και πλέον και στο xbox live έχουν υιοθετήσει το σύστημα με τα πραγματικά χρήματα."
      >>Όλοι το έχουν αυτό,πλέον.

    • PostMort3m
    • @Chased
      >>Η επιλογή των πόντων ήταν για να μη συνδέεται άμεσα στον εγκέφαλο η κατανάλωσή τους με σπατάλη χρημάτων. Ο άλλος λέει πόντους, δεν λέει ευρώ. Ακούγεται χαζό αλλά θα εκπλαγείς από το πόσο εύκολα προγραμματίζεται το μυαλό μας. Είναι το ίδιο με το «299€» αντί για «300€». Γι' αυτό το λόγο ήταν και οι αντιδράσεις.

      Ωραία άρα αφού κατάλαβες οτι υπήρξαν αντιδράσεις γι' αυτό τον λόγο γιατί το αναλύουμε; Η χρησιμοποίηση των πόντων έχει ενα συγκεκριμένο σκοπό, εκμεταλεύονται την ισοτιμία δημιουργώντας το δικό τους νόμισμα. Και οι δυο εταιρείες αυτές που χρησιμοποίησαν πόντους. Αν ήταν 1 ευρώ ίσο με 1 πόντο θα ήταν πιο εύκολο να καταλάβεις τι πληρώνεις χωρίς να πρέπει να κάνεις μετατροπές, αυτό ήταν το point μου. Τώρα για το online είναι προσωπική σου άποψη το οτι σε ενοχλεί η συνδρομή..Ελπίζω το υπόλοιπο άρθρο να σου άρεσε :)

    • lovesfool
    • Κι ότι ετοιμαζόμουν να γράψω ένα κείμενο για σχεδόν το ίδιο θέμα, αν και με εντελώς διαφορετική σκοπιά.

      Αντί να γράψω σεντόνι εδώ, θα γράψω ένα κανονικό κείμενο και θα το στείλω μέσω Enternity Community.

*