Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Early Access Metapatchitic

Του χρήστη lovesfool

Στη θεωρία, το γεγονός ότι πλέον είναι μάλλον δεδομένη η συνδεσιμότητα της κάθε gaming πλατφόρμας με το internet οδηγεί σε πολλαπλά οφέλη. Πέρα από το ότι μετατρέπει το παιχνίδι σε ένα Μέσο επικοινωνίας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, πέρα από τις επιπλέον επιλογές τρόπου διανομής των video games που προσφέρει, αποτελεί και μία δικλίδα ασφαλείας για τις εταιρίες να διορθώσουν κακώς κείμενα ή να βελτιώσουν την εμπειρία που προσφέρουν στους χρήστες ακόμα και μετά την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Εξυπηρέτηση καταναλωτή, που λέμε.

Ο κύκλος ανάπτυξης ενός παιχνιδιού έχει πλέον αλλάξει συθέμελα στις περισσότερες περιπτώσεις. Η δυνατότητα του patch είναι ο απόλυτος πυροσβέστης. Σε ένα Μέσο όπου τα sequel είναι ο βασιλιάς (όπως στα περισσότερα Μέσα ψυχαγωγίας), σε μία εποχή όπου το word of mouth είναι ακαριαίο και παγκόσμιο, περισσότερο από ποτέ σημασία δεν έχει μόνο να πείσεις τον καταναλωτή να σου εμπιστευτεί τα λεφτά του, αλλά και να τον πείσεις ότι τα λεφτά του έπιασαν τόπο ΑΦΟΥ σου τα δώσει. Διαφορετικά, θα σου γυρίσει την πλάτη όταν θα βγάλεις τα DLC για το παιχνίδι που μόλις του πούλησες, ή όταν θα κυκλοφορήσεις το επόμενο sequel μετά από 1-2 χρόνια (ή 1-2 εβδομάδες αν είσαι η Ubisoft και πρόκειται για το Assassin's Creed). Το internet και η δυνατότητα του post launch patch είναι το απόλυτο εργαλείο για να διορθώσει μία εταιρία τυχόν προβλήματα και να διασώσει ένα franchise από πιθανή καταστροφή.

Ή τουλάχιστον, έτσι θα έπρεπε να λειτουργεί. Αυτό είναι το εργαλείο.

Δυστυχώς, ο τρόπος που το χρησιμοποιούν πλέον οι εταιρίες είναι εντελώς διαφορετικός. Αντί αυτού, αντί για τον ρόλο του πυροσβέστη, η δυνατότητα του patch χρησιμοποιείται ως λευκή επιταγή, που επιτρέπει σε μία εταιρία να πειραματιστεί με οποιαδήποτε ακραία και ενάντια στα συμφέροντα του καταναλωτή πολιτική (π.χ. λέγε με always online DRM για το Sim City) ή, ακόμα χειρότερα, επιτρέπει στην εταιρία να κυκλοφορήσει οποιοδήποτε προϊόν την ημερομηνία που έχει ορίσει ως βέλτιστη, είτε επειδή η χαρτορίχτρα έχει ορίσει την ημέρα του χρόνου που το πνεύμα του Ναπολέοντα θα στηρίξει εμπορικά το λανσάρισμα, είτε επειδή πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο οικονομικό μέγεθος σε συγκεκριμένη στιγμή αξιολόγησης για να χαρούν οι μέτοχοι και να πάρει το αφεντικό το bonus, ΑΣΧΕΤΑ με το κατά πόσο η ανάπτυξη του παιχνιδιού έχει τελειώσει.

Έννοιες όπως το Alpha, Beta και Gold, έννοιες όπως "playtesting", "QA", η έννοια του ότι ένα παιχνίδι "είναι έτοιμο", έχουν πλέον αποκτήσει πολλές διαφορετικές ερμηνείες κι αναγνώσεις, ανάλογα με την οπτική γωνία του καθενός. Κάποτε, στην εποχή των cartridges, του local multiplayer και των τηλεφώνων που είχαν καντράν, οι εταιρίες κυκλοφορούσαν ένα παιχνίδι όταν ήταν πεπεισμένες ότι, αν μη τι άλλο, λειτουργούσε όπως πρέπει. Σήμερα, όσο μεγάλο και να είναι το πρόβλημα, "δεν τρέχει και τίποτα". Μπορεί ένα παιχνίδι να έχει σοβαρά προβλήματα στον κώδικα και bugs, μπορεί να λείπουν ολόκληρα κομμάτια από αυτό που διαφημίζεται, όμως στα μάτια των εταιριών που των διανέμουν "δεν έγινε και τίποτα". Υπάρχει πάντα η δυνατότητα του day 1 patch... Η απόλυτη ξεφτίλα και παραδοχή τσαπατσουλιάς. DAY 1 PATCH!!! Για σκεφτείτε το. Το day 1 patch σημαίνει ότι οι εταιρίες έχουν πλήρη επίγνωση ότι το προϊόν που βάζουν σε μαζική παραγωγή και μας πουλάνε είναι ελαττωματικό και παρόλα αυτά επιλέγουν να το πουλήσουν ως έχει αντί να καθυστερήσουν την κυκλοφορία του για να το φτιάξουν. Τα πράγματα είναι ακόμα πιο εξωφρενικά όταν πρόκειται για τμήματα του παιχνιδιού, συνήθως το multiplayer, που δεν περιλαμβάνονται στο δισκάκι και απαιτούν day 1 ή πολλές φορές μεταγενέστερο patch για να δουλέψουν.

Ένα κομμάτι μου σκέφτεται "έλα μωρέ και τι έγινε;" Στο τέλος όλα δουλεύουν καλά, λαμβάνεις αυτό που πλήρωσες και ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Κανένας δεν είναι εξαπατημένος αφού το patch διορθώνει το πρόβλημα και στην τελική, προσωπικά, αγοράζω σπάνια παιχνίδια κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας τους. Σύμφωνοι. Το θέμα είναι, όμως, ότι ακριβώς επειδή οι περισσότεροι λέμε "έλα μωρέ και τι έγινε" με το πορτοφόλι μας, δηλαδή με τον μόνο τρόπο που έχει σημασία και μπορούν να καταλάβουν οι εταιρίες, το θέμα έχει αρχίσει και ξεφεύγει. Πλησιάζουμε στη λογική του "δώσε θάρρος στο χωριάτη", που λέει κι ο σοφός Ελληνικός λαός.

Θέλετε παραδείγματα; Να πούμε για το Assassin's Creed Unity; Να πούμε για το Destiny, για το οποίο η Bungie δηλώνει ότι για να γίνει "σωστό" review θα πρέπει να γίνει μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού; Να πούμε για το Halo 4, που ακόμα παλεύει να διορθώσει η 343; Να πούμε για Sim City, Battlefield 4 ή Total War: Rome 2; Δεν είναι πια η εξαίρεση. Είναι ο κανόνας. Το patch δεν είναι πια εργαλείο που διορθώνει τα κακώς κείμενα στην περίπτωση που προκύψει μία στραβή. Το patch είναι δεδομένο. Οι εταιρίες βγάζουν παιχνίδια πριν τα τελειώσουν και χρηματοδοτούν την ολοκλήρωση της ανάπτυξής τους με τις πωλήσεις του ημιτελούς προϊόντος. Θυμάμαι πόσο χαζό κι εξωφρενικό μου είχε φανεί όταν χρειάστηκε να κατεβάσω 1GB patch και μετά άλλα τρία patch επιπλέον για να παίξω για πρώτη φορά το Frontlines πριν μερικά χρόνια. Θυμάμαι πόσο κακή εντύπωση μου είχε κάνει για την Kaos και πόσο ερασιτέχνες τους θεώρησα. Κάποτε ήταν η εξαίρεση. Τώρα, τείνει να είναι ο κανόνας. Εδώ το ξεχειλώσαμε μέχρι το Early Access, όπου σου λένε στα μούτρα ότι το παιχνίδι δεν είναι έτοιμο, ή του Kickstarter, όπου σου ζητάνε να πληρώσεις για ένα παιχνίδι που δεν έχουν καν ακόμα ξεκινήσει να φτιάχνουν.

Το μόνο παρήγορο είναι ότι το μουλάρι έχει αρχίσει να τσινάει. Είτε πρόκειται για τον εξειδικευμένο Τύπο, που πάντως τελευταία νιώθω ότι είτε λόγω πιέσεων, είτε λόγω καλής θέλησης έχει αρχίσει δίνει κάποια ελαφρυντικά, είτε πρόκειται για τους χρήστες, που δεν δείχνουν καμία διάθεση να είναι επιεικείς, το γεγονός ότι τα παιχνίδια βγαίνουν ημιτελή στην αγορά έχει επίπτωση στις κριτικές τους. Κι αυτό πονάει. Πονάει αρκετά γιατί οι κριτικές είναι ένα σημαντικό εργαλείο πωλήσεων. Τώρα, αν πονάει περισσότερο από τις πιέσεις που έχουν οι εταιρίες να βγάλουν γρήγορα παιχνίδια σε μία νέα γενιά που κινείται με πολύ χαμηλότερους ρυθμούς από ότι είχαν συνηθίσει, δεν το ξέρω. Ωστόσο, μου δίνει ελπίδα για το μέλλον ότι αυτό το πράγμα έχει πιάσει πάτο κι ότι θα αρχίσει να διορθώνεται σιγά σιγά σε πιο λογικά επίπεδα.

Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό το πράγμα δεν μπορεί να προχωρήσει άλλο. Δεν γίνεται ΚΑΙ να μου κάνεις το μυαλό κουρκούτι να αγοράσω το παιχνίδι day 1 για να το πληρώσω 50-60€ (αντί να περιμένω 5-6 μήνες ή 5-6 ώρες αν πρόκειται για την Square Enix για να πέσει η τιμή του στα 10€) ΚΑΙ να μου ζητάς να περιμένω 1-2 εβδομάδες για να βγει το patch που θα διορθώνει τα game-breaking bugs ή θα ενεργοποιεί τις μισές λειτουργίες του παιχνιδιού ΚΑΙ να περιμένεις τα reviews να αφορούν το παιχνίδι ΜΕΤΑ τα patch αλλά να δημοσιεύονται ΠΡΙΝ την κυκλοφορία του παιχνιδιού για να χτίσουν hype και να βοηθήσουν τις πωλήσεις. Πάρε μία απόφαση κι εδώ είμαστε να το συζητήσουμε...

Το σίγουρο είναι ότι, προσωπικά, όποτε διαβάζω για παιχνίδι ότι έγινε "Gold" γελάω με την καρδιά μου.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • lovesfool
    • Day 1 patch στο post μου, γιατί το έστειλα σε Gold έκδοση, αλλά δεν περιλάμβανε μέσα ένα ολόκληρο κεφάλαιο που θα έπρεπε να είναι στην τελική μορφή.

      Έχουμε καταντήσει σε τρελές καταστάσεις. Κάποτε τα patch ήταν σαν να σου πούλαγε η αντιπροσωπεία αυτοκίνητο και μία φορά στο τόσο να προέκυπτε πρόβλημα και να σε καλούσε να περάσεις από το service να σου αλλάξουν δωρεάν ένα μπλιμπλίκι που δημιουργεί βλάβη στο σύστημα ψεκασμού της μηχανής. Τώρα σου πουλάνε το ίδιο αμάξι, μόνο που έχει τρεις ρόδες αντί για τέσσερις, το πίσω παρμπρίζ είναι σπασμένο και αντί για χειρόφρενο σου δίνουν σφήνες για να βάζεις στα λάστιχα, όπως κάναμε στον στρατό. Κι από πάνω, σου λένε να το ξοφλήσεις, να το πας με κάποιο τρόπο σπίτι σου και μετά να περάσεις από το service μετά από μία εβδομάδα, για να σου βάλουν ένα άλλο προσωρινό πίσω παρμπρίζ, που θα σου το ξαναλλάξουν με το τελικό μετά από κανένα μήνα, οπότε και θα είναι διαθέσιμη και η τέταρτη ρόδα που λείπει. Όσο για το χειρόφρενο, αυτό τελικά είναι day 1 DLC και "συγνώμη αν το παρεξήγησες από το trailer ή από προηγούμενα μοντέλα ότι περιλαμβανόταν στον standard εξοπλισμό".

    • lovesfool
    • Επειδή κι εγώ κατά βάση PCας είμαι, θα διαφωνήσω με την οπτική του tanno. Εγώ, τουλάχιστον, δίνω ελαφρυντικά στην περίπτωση του PC, γιατί δεν πρόκειται για κλειστή αρχιτεκτονική και δεν είναι και ότι πιο εύκολο να φτιάξεις κάτι που θα τρέχει απροβλημάτιστα ανεξαρτήτως σύνθεσης hardware. Δεν λέω ότι είναι λογικό να βγάζεις broken παιχνίδια, αλλά μου έχει τύχει πολλές φορές να έχω πρόβλημα εγώ αλλά να μην το βλέπω να το έχει πολύς κόσμος σε forums. Στην τελική, υπάρχει πάντα η δικλείδα της modding κοινότητας. Παρότι δεν είμαι καθόλου των mods, μία - δυο φορές που έκατσε η στραβή βρήκα λύση από εκεί.

      Όσο για το Wii U που λέει ο Καρέτσος, μην ξεχνάμε και το day 1 update που είχε η κονσόλα για να ενεργοποιήσει τις μισές λειτουργίες. Το είχα γράψει αρχικά στο κείμενό μου, αλλά το έσβησα από παράδειγμα γιατί υπάρχει το ελαφρυντικό του ότι η κονσόλα είναι για μήνες σε παραγωγή πριν φτάσει στα ράφια. Ωστόσο, έχει δίκιο ότι το φαινόμενο είναι σχεδόν απών στο Wii U. Εκεί φτάσαμε. Να λέμε ζήτω για κονσόλα που δεν έχει αποθηκευτικό χώρο γιατί με αυτό τον τρόπο κλείνει την πόρτα στην ηλίθια πρακτική του να πουλάνε οι εταιρίες broken παιχνίδια έχοντας δεκανίκι τα day 1 patch...

    • Ernesto
    • Και δεν ειναι μονο το DAY 1 patch. Υπαρχουν περιπτωσεις που μπορει να καποιο patch να φτιαξει ενα προβλημα και να δημιουργησει ενα αλλο, η η περιπτωση να μην ειναι ετοιμοι οι σερβερ (σε περιπτωσεις συνεχους online) και να καταρρεουν.
      Εμενα ομως περισσοτερο με εξοργιζουν τα micro-transactions σε full price παιχνιδια που προκαλουν σημαντικο πλεονεκτημα εναντι σ αυτους που δεν πληρωνουν. Και δυστυχως αυτο το φαινομενο γινεται ολο και πιο συνηθες (Dragon Age), αλλα σχεδον κανενας gamer δεν μιλαει γι αυτα.

*