Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Nintendo Wii U: Ο φαύλος κύκλος

Μετά από την ανακοίνωση της Activision ότι το επόμενο μέρος της γνωστής σειράς FPS, το Call of Duty: Advanced Warfare, δεν θα κυκλοφορήσει στο Wii U, έχει ενδιαφέρον να δούμε με ποιο τρόπο η Nintendo έχει περιέλθει σε αυτή την άσχημη κατάσταση. Λίγοι πλέον third party developers αποσκοπούν στο να εκδώσουν τα παιχνίδια τους για το Wii U και έτσι η κονσόλα παρουσιάζει τρομερή έλλειψη, όχι μόνο από πλευράς αριθμών, αλλά και από πλευράς έλλειψης «ονομάτων», μεγάλων IP’s δηλαδή τα οποία έχουν πολλούς fans ανά τον κόσμο και τα οποία κυκλοφορούν ή είναι προγραμματισμένα να κυκλοφορήσουν στις υπόλοιπες πλατφόρμες.

Αν και η κονσόλα αυτή την στιγμή βρίσκεται στο νούμερο δυο των πωλήσεων για τα συστήματα νέας γενιάς, βολικά τοποθετημένη ανάμεσα στο πρώτο PlayStation 4 και το τρίτο Xbox One, είναι εντυπωσιακό ότι η πρόταση της Sony κατάφερε να το ξεπεράσει σε πωλήσεις, σε μόλις 10 περίπου μήνες κυκλοφορίας. Με την μια κονσόλα λοιπόν να την έχει ήδη ξεπεράσει και με το Xbox One να εμφανίζεται απειλητικό με τις κυκλοφορίες που έρχονται «νωρίς» μέσα στην σεζόν 2014-2015 (Forza Horizon 2, Sunset Overdrive, Halo: The Master Chief Collection) και το ταυτόχρονο λανσάρισμα σε πολλές νέες αγορές, η Nintendo πρέπει να βρει λύσεις έτσι ώστε να μπορέσει τουλάχιστον να διατηρηθεί κοντά στις άλλες δυο εταιρείες, όσον αφορά στον αριθμό συνολικών πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων, κυκλοφορίες όπως το Mario Kart 8 για παράδειγμα ανέβαζαν το Wii U στην κορυφή των εβδομαδιαίων πωλήσεων παγκοσμίως, αφήνοντας το Xbox One πίσω και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το PS4. Επομένως γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η ποιότητα των first-party games της Nintendo είναι κορυφαία, αφού τέτοιες παραγωγές έχουν την δυνατότητα να ωθήσουν το Wii U στην κορυφή, έστω και για λίγο. Αλήθεια, πότε ήταν η τελευταία φορά που ένα «σοβαρό» Nintendo παιχνίδι ήταν απλώς καλό ή μέτριο; Θα πάρει σίγουρα λίγη ώρα μέχρι να σκεφτείτε ένα. Σε αντίθεση με την Microsoft  και την Sony, η Nintendo πάντα έδινε ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα first-party παιχνίδια της, τα οποία παραδοσιακά «σκοράρουν» καλά, παίρνοντας πολύ καλούς βαθμούς από όλα σχεδόν τα δημοσιογραφικά και κριτικά Μέσα της gaming σκηνής. Ένα άλλο γνώρισμά τους είναι η έλλειψη bugs και glitches, κάτι που καθιστά την ανάγκη για updates/patches όχι και τόσο μεγάλη. Ακούγεται σαν την τέλεια κονσόλα για να κυκλοφορήσει κανείς το παιχνίδι του. Γιατί όμως οι developers έστρεψαν την πλάτη τους στους Ιάπωνες;

Η απάντηση είναι απλή, αλλά κρύβει από πίσω της πολλές πτυχές. Και η απάντηση αυτή είναι οι χαμηλές πωλήσεις των third-party τίτλων. Η νέα ερώτηση που προκύπτει είναι «γιατί τα third-party παιχνίδια είχαν κακές πωλήσεις στο Wii U;”. Θέλετε λίγο το γεγονός ότι δεν ήταν «ίδια» με τις εκδόσεις για τις άλλες κονσόλες; Θέλετε ότι το κοινό του Wii U δεν ενδιαφέρεται για τέτοια παιχνίδια; Ότι τα first-party είναι τόσο καλύτερα που επισκιάζουν τα third-party; Όλα τα παραπάνω ισχύουν ως ένα βαθμό και όλα μαζί αποτελούν παράγοντες που έκαναν την πλειοψηφία των devs να εγκαταλείψουν το Wii U. Το ανησυχητικό είναι ότι αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο, καθώς ουδείς πλέον ενδιαφέρεται να κυκλοφορήσει το παιχνίδι του για το σύστημα και έτσι οι πωλήσεις μένουν στάσιμες. Όσο οι πωλήσεις μένουν στάσιμες, τόσο λιγότερο πρόθυμοι είναι οι devs να μπουν στον κόπο να εκδώσουν παιχνίδια για το Wii U και πάει πάλι απ’ την αρχή.

Επομένως θα χρειαστεί αλλαγή πολιτικής από την μεριά της Nintendo. Το γεγονός ότι το Wii U έχει διαφορετική αρχιτεκτονική σίγουρα δεν βοηθά, αλλά πλέον αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Οπότε θα πρέπει να υπάρξουν νέες αποφάσεις, όπως για παράδειγμα την εξάλειψη του αρνητισμού της Ninty απέναντι στα DLC, στην κυκλοφορία των οποίων ήταν αντίθετη, εξ ου και το μικρό πλήθος των DLC για τα παιχνίδια του Wii U. Αν και η στάση αυτή χαρακτηρίζεται ως ηθικά ορθή εν μέσω της εποχής του «πυρετού των DLC», από οικονομικής πλευράς αποτελεί μεγάλο αρνητικό στοιχείο για τον χαρακτήρα του Wii U. Με τα διάφορα studio ανάπτυξης να έχουν ήδη έτοιμα DLC για day-one αγορές και προ-παραγγελίες των τίτλων τους, ο περιορισμός των DLC από μεριάς της Nintendo σίγουρα δεν ακούγεται σαν καλή ιδέα από τους developers, οι οποίοι αποσκοπούν στο μέγιστο δυνατό κέρδος. Επιπροσθέτως, η αυστηρή ή ίσως ακόμα και υπερβολικά συντηρητική στάση της Nintendo απέναντι στις υπηρεσίες live streaming (Twitch.tv), αλλά και των δικαιωμάτων των βίντεο που ανεβαίνουν στο YouTube, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη καλών σχέσεων με third-party studios, αφού τα προαναφερθέντα μέσα αποτελούν εύκολο τρόπο διαφήμισης των παιχνιδιών από τους ίδιους τους παίκτες/πελάτες.

Όπως και αν έχει, η Nintendo θα πρέπει να αλλάξει χαρακτήρα προκειμένου να σπάσει ο φαύλος κύκλος που έχει δημιουργηθεί και έτσι ώστε να μπορέσουμε όλοι μας να χαρούμε για την επιτυχημένη πορεία μιας εταιρείας που εδώ και τόσα πολλά χρόνια, έχει το όνομά της συνυφασμένο με το gaming. Θα με συγχωρέσετε τώρα, τρέχω να κατεβάσω την σημαία, ο χρόνος έχει σχεδόν τελειώσει…


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
38 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • alex4444
    • Ζω για τη μερα που η Νιντεντο θα παρει απο κοντα τους 3rd parties, θα ζητησει ολα τα μεγαλα multiplatform παιχνιδια στην κονσολα της και θα βοηθησει και θα ασχοληθει με την προωθηση τους σαν να ηταν δικα της.

      Η μερα αυτη δυστυχως αργει. Πραγματικα κριμα.

    • monstermax
    • Το όλο θέμα με τις τρίτες εταιρίες έχει ήδη διευκρινισθεί από την Ε3 τόσο με την συνέντευξη του Reggie στο IGN όσο και με την παρουσίαση της Ν με αρκετές αποκλειστικότητες.

      Είναι καθαρά θέμα χρημάτων, η Ν δεν τροφοδοτεί με λίπος τις τρίτες εταιρίες όπως κάνουν οι MS, Sony. Καλώς ή κακώς πιστεύουν πως είναι μια πρακτική που δεν θα λειτουργήσει θετικά για αυτούς μακροπρόθεσμα. Συμφωνώ αλλά έπρεπε να είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα και παράλληλα να είχαν αυξήσει κατακόρυφα την παραγωγικότητα τους σε software αναπτύσσοντας τίτλους σε είδη που έχουν ξεχάσει ή που δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου. Το splatoon είναι ένα καλό παράδειγμα που δίνει και την δυνατότητα σε νέα ταλέντα να παρουσιάσουν την πρόταση τους κάτι που πρέπει να ενισχύσει η Ν.

      Δεν έχω να γράψω κάτι παραπάνω πάνω στο ερώτημα γιατί δεν πουλάνε οι τρίτες εταιρίες μιας και το ανέλυσα ήδη στην είδηση του CoD.

      Αυτό που έχει καταλάβει λάθος ο ειδικός τύπος είναι πως η Ν είναι στο ίδιο επίπεδο με τις Sony, MS άρα και οι προτεινόμενες λύσεις είναι αντίστοιχα ίδιες κάτι που είναι τελείως λάθος. Η Ν -όπως έχει δείξει από τα DS/Wii- δεν θέλει να αναμειχθεί με τα συστήματα των άλλων δύο εταιριών γιατί πολύ απλά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και με μεγαλύτερα κεφάλαια. Η Ν θέλει και συνεχίζει να προσπαθεί σε αυτήν την γενιά να δημιουργήσει έναν δικό της πελάτη που θα συμμερίζεται την διαφορετικότητα της εταιρίας προσφέροντας του software σε συνδυασμό με το hardware που οι άλλοι δεν μπορούν. Κάποιοι θεωρούν λύση την αύξηση της υποστήριξης αλλά την ίδια στιγμή γιατί δεν αναρωτιούνται πως κάτι τέτοιο αντίστοιχα -προς το παρόν- δεν δείχνει να επωφελείται ούτε η MS; Μήπως επειδή πολύ απλά έχουν αλλάξει τα δεδομένα της αγορά τόσο με την παγκόσμια οικονομική κρίση όσο και με την είσοδο των έξυπνων συσκευών;

      Από την στιγμή λοιπόν που η Ν θέλει να προβάλει την διαφορετικότητα της και να χτίσει πάνω σε αυτήν θα πρέπει να βρει τους κατάλληλους συνεργάτες που αυτό σημαίνει -όπως τουλάχιστον το βλέπω- να αυξήσει την παραγωγικότητα της και να συνεχίσει τις συνεργασίες τύπου Ρlatinum αφού πλέον τα μεσαία/μικρά στούντιο δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους χωρίς την υποστήριξη κάποιου μεγαλοεκδότη.

      Το πουλάκι των τρίτων εταιριών έχει πετάξει από την εποχή του Ν64, η Ν έκανε το λάθος να πιστέψει πως υπάρχει ακόμα ελπίδα όταν το ίδιο το κοινό έχει αποφασίσει να αγοράζει multiplatforms τίτλους στα άλλα συστήματα. Πλέον αφού έχασαν και χρήμα δεν νομίζω να ξανακάνουν το ίδιο λάθος μελλοντικά και από όσα διαβάζω σχετικά με τα πλάνα τους προς τα εκεί οδηγούνται.

    • alex4444
    • @monstermax Το προβλημα ειναι οτι στο ξεκινημα αυτης της γενιας δεν εδειχνε να εχει τετοιες σκεψεις η Νιντεντο. Οποτε δυσκολευομαι να πιστεψω οτι ειναι θεμα χρηματων. Αν το ηξερε απο την αρχη, πως προεκυψαν fifa, cod black ops, aciIII, αποκλειστικο rayman+zombiu στο ξεκινημα του wiiu?

      Σιγουρα οι 3rd parties εχουν μεγαλες απαιτησεις πλεον, καθως τα ρισκα που περνουν ομως ειναι τεραστια και τα budget που καταναλωνονται για ΑΑΑ τιτλους δυσθεωρητα. Γιατι να μη βοηθησει κι η πλατφορμα φιλοξενιας στην προωθηση, οταν η ιδια ξερει καλυτερα το κοινο που απευθυνεται και εχει μια σχεση χρονων μαζι του?

      Σε ολα τα αλλα που ειπες εχεις δικιο και ειναι ξεκαθαρο οτι η Νιντεντο προτιμαει τη δημιουργια ενος κλειστου club, ανεξαρτητου απο τις τασεις και τις μοδες της βιομηχανιας. Κατι που αν το καταφερει(παλι) θα εχει πολλαπλα κερδη, σταθερη πελατεια και ανεξαρτησια κινησεων.

    • monstermax
    • Δεν καταλαβαίνω τι γράφεις στην πρώτη παράγραφο σου και που συγκεκριμένα απευθύνεσαι. Σε ποιές σκέψεις αναφέρεσαι και να γνώριζε στο ξεκίνημα του WiiU;

    • Harkyn
    • Παιδιά ας βγάλουμε λίγο τα κονσολαδικα γυαλιά και ας σκεφτούμε κάτι πολύ απλό.
      Είσαι ένας μέσος gamer και εχεις να επιλέξεις σε 4 μηχανήματα.
      Το ps4 που είναι στα 400€ συν ενα παιχνίδι και είναι η πιο δυνατή κονσόλα και βγαίνουν όλα τα multi, Το xbox one στα 400 με 2 παιχνίδια δυνατά , με τοίδιο οπτικό αποτέλεσμα με το Ps4 και επίσης όλα τα μεγάλα multi, Το xbox one kinect που είναι οτι και το απλό αλλά είναι 100€ ακριβότερο και το Wiiu στα 330 με ενα παιχνίδι κανένα σχεδόν multi υποδεέστερο σε τεχνικές προδιαγραφές ( αλλά σαφως και όχι σαν οπτικό αποτέλεσμα στα παιχνίδια της εταιρίας Nintendo) και τα πολύ ποιοτικά exclusives που ναι μεν είναι ανώτερα των Microsoft και Sony αλλά που και αυτές οι εταιρίες έχουν τα δικά τους παιχνίδια αν και σε μειωμένο ποσοτικά αριθμό.
      Τι θα διαλέξεις? Προφανώς το 80% για 70€ θα παει στις 2 πρώτες περιπτώσεις.
      Για αυτό βλέπουμε και σε 10 μηνες οι δυο κονσόλες να έχουν φτάσει-προσπεράσει το wii u ακόμα και αν δεν έχουν κυκλοφορήσει παντού.
      Αυτή την στιμή η Νιντέντο είναι ένας πληγωμενος γίγαντα ς.Πληγωμένη μεν γίγαντας δε.
      Στο χέρι της είναι να ανατρέψει τη κατασταση.
      Kudos για το άρθρο Παναγιώτη.

    • Chased
    • Το WiiU έχει 300€ με ΤΡΙΑ παιχνίδια και σε τιμή Ελλάδας.
      Αυτό το "330€ με ένα παιχνίδι (που συνήθως το ξεχνάμε κι αυτό)" πρέπει να τελειώνει κάποια στιγμή!


      Στα υπόλοιπα, το να πρέπει να αλλάξει η Nintendo, επειδή με αυτές τις... ταύλες... ξύπνησαν οι 3rd parties σήμερα είναι σα να λέμε σε κάποιον να αλλάξει για να τον αποδεχτούν οι άλλοι. Και τελευταία φορά που κοίταξα, όλοι λέμε το αντίθετο.
      Επίσης, η Nintendo δεν είναι ούτε ζητιάνος ούτε φιλεταιριστικό ίδρυμα να φροντίζει τα παιχνίδια των άλλων σαν δικά της! Αυτός που θέλει να πουλήσει το προϊόν του φροντίζει την κατάστασή του!

      Ακόμα, monster κάτι σου έχει ξεφύγει νομίζω. Το 2013 είχε γεμίσει (λέμε τώρα) ο τόπος άρθρα με το ότι η Nintendo έχει μεγαλύτερη αξία και αποθέματα από ολόκληρη τη Sony, όχι απλά το Playstation division.

      Για επιστέγασμα, η Nintendo δεν ήταν ποτέ ενάντια στα DLC των άλλων εταιρειών. Τί σόι επιχείρημα είναι αυτό και από πού βγήκε? Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα να το στηρίζει και απλώς είναι ένα word of mouth που έμεινε ως γενική άποψη αλλά τελείως λανθασμένη! Στο μόνο που εναντιώνεται η Nintendo σχετικά με τα DLC είναι στην τακτική του να βγαίνει ανολοκλήρωτο ένα παιχνίδι και να χρεώνεται μετά το DLC, κάτι απολύτως φυσιολογικό και ουέ και αλίμονο αν ποτέ αλλάξει αυτό! Δεν εναντιώνεται ούτε καν στο να κυκλοφορούν DLC πακέτα ΧΩΡΙΣ license fees, κάτι στο οποίο εναντιωνόταν σθεναρά η Microsoft, ακόμα και για patches παιχνιδιών! Ναι, η Microsoft χρέωνε και τα απλά patches των παιχνιδιών, μέχρι τα τελευταία 2 χρόνια του Χ360! Τα PATCHES, FFS!

    • Chased
    • Και κάτι ακόμα, που δεν πρόσεξα πιο πριν...

      Raysod, το WiiU δεν έχει γυρίσει στην αρχική του κατάσταση. Κάποτε έφτανε να πουλάει λιγότερο από 10.000 τεμάχια και τώρα πουλάει το λιγότερο 60.000, μετρίως υψηλότερα από το XOne!

    • Harkyn
    • Chased προσωπικά αναφέρομαι στο Mario kart εναν AAA τίτλο που έχει 330€.Έβαλα αυτό το πακέτο wii u γιατί έχει εναν τιτλο στο πακέτο αντίστοιχα δυνατό με τα Destiny και Forza 5 - Fifa 15.Τίτλοι που θα χτυπήσουν στο μάτι του καταναλωτή gamer.
      Τώρα το άλλο πακέτο με τα 300 με παιχνιδι το nintendo land το Μάριο και ενα dlc του Μάριο δεν το έβαλα καθώς προσωπικά θεωρώ πιο καλό πακέτο αυτό με το Mario kart.

    • Chased
    • Raysod, αυτήν τη στιγμή δεν χρεώνει καμία εταιρεία ούτε τα DLCs (νομίζω με εξαίρεση τη Sony) ούτε τα Patches.

      Για τα δε Patches, ο μόνος που χρέωνε ήταν η Microsoft, εξ ου και οι καθυστερήσεις των patches σε πολλά παιχνίδια (όπως Battlefield, CoD, AC κλπ...) στο X360 σε σχέση με το PS3.

      Και όχι, αν είναι ποτέ δυνατόν η εταιρεία που υποχρεώνει ΚΑΙ τον developer/publisher να σκάει license fee για το παιχνίδι το 10ευρω ΚΑΙ ο καταναλωτής να πληρώνει τις online υπηρεσίες ΚΑΙ να πληρώνονται και τα patches/DLC ξεχωριστά! Ήταν πολλοί οι developers που έκαναν παράπονα και ήταν μόνο για τη Microsoft! Μη θυμόμαστε άλλα κι άλλα...


      Τώρα στα του WiiU, οι προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι ήταν 3:

      -Να απαλλαγεί η κονσόλα από το Gamepad, πράγμα που θα την έκανε ανούσια εντελώς.
      -Να πέσει η τιμή στα 150-200 ευρώ για να νιώθουν κάποιοι καλά και η εταιρεία να φαλιρίσει.
      Να χρηματοδοτεί η Nintendo τα ports από κάθε παιχνίδι, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι τα παίρνουν χωρίς λεφτά.

      Οπότε πολύ καλά έκανα και διαφώνησα με όλους, γιατί σε αντίθεση με κάποιους, μάλλον θέλω να υπάρχει η Nintendo και να έχει και την αξιοπιστία της, για πολλά χρόνια ακόμα.
      Απεναντίας, αν ήσουν εσύ CEO, μάλλον μόνο στην ΕΑ θα ταίριαζες! Σόρρυ κιόλας!

      Τα λάθη που έγιναν με το WiiU δεν διορθώνονται με κανέναν από τους δύο τρόπους! Εγώ έριξα μια πρόταση άλλη και άλλοι συμφώνησαν και άλλοι διαφώνησαν. Τώρα όμως είναι αργά! Καινούργια κονσόλα άμεσα, ΜΕ Gamepad και πλήρη συμβατότητα με το WiiU, ανάκληση όλων των συστημάτων WiiU και είτε δωρεάν αντικατάσταση στους κατόχους της πρώτης κονσόλας, είτε επιβάρυνση 100€ για την καινούργια, αλλιώς επιστροφή χρημάτων.
      ΤΟΤΕ όμως! Τότε που ήταν μόνο 3.5εκ σε καταναλωτές και άλλα 1-2στα καταστήματα. Όχι τώρα...

    • diver_gr
    • Από τη στιγμή που εδώ και πολλούς μήνες φαίνεται ότι χάνει την 3rd party υποστήριξη θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου .

      1)Nα πλησιάσει περισσότερα Indie studios και να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη τίτλων αποκλειστικά για WiiU μιας και τα Indies έχουν αρκετά μικρό κόστος αναλογικά με τις μεγάλες κυκλοφορίες .

      2)Να δημιουργήσει 2-3 νέα Studios τα οποία θα αναπτύσσουν νέα παιχνίδια έτσι ώστε να καλύψει σχετικά το κενό τις απουσίας multiplatform τίτλων .Δεν πίστεύω πως μπορεί να κρατηθεί μια κονσόλα στην αγορά με 2 το πολύ 3 first party τίτλους το χρόνο και απουσία 3rd party .

      To είχαμε δει και στο Dreamcast η Sega κατάφερε να βγάλει πολλά AAA games από τα First party studios της αλλά δεν στάθηκαν αρκετά για να καλύψουν το κενό της απουσίας μεγάλων 3rd party developer της εποχής .

    • diver_gr
    • Παρόλο που συμφωνώ με το Chased στο θέμα ανάκλησις του Wiiu και κυκλοφορία νέας κονσόλας με πλήρη συμβατότητα πιστεύω πως μια τέτοια κίνηση θα έθιγε σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία της Nintendo .

      Είναι δίκοπο μαχαίρι , πολύ δύσκολη απόφαση και δεν ξέρω τη μπορούν να κάνουν για να αναστρέψουν το κλίμα . Το Mario kart τα πήγε πολύ καλά αλλά δεν πιστεύω ότι με το bayoneta θα έχουν αντίστοιχα νούμερα και θα δούμε μεγάλη κοιλιά κατά τη γνώμη μου μέχρι τη κυκλοφορία του επόμενου Zelda η Mario .

      Πιστεύω πως ένα πακέτο στα 250 ευρώ με το Pro controller είναι μονόδρομος κατά τη γνώμη μου για τη Nintendo .

    • monstermax
    • Υπάρχουν παιχνίδια που δεν μπορούν να τρέξουν χωρίς το gamepad, θα χρειαστούν ένα κάρο patch με ανάλογες διορθώσεις/αλλαγές. Πέρα από αυτό, είδατε την Ε3 της Ν; Πολλά από τα αποκλειστικά παιχνίδια που παρουσίασε δεν υφίστανται χωρίς το gamepad, πέρα από ότι θα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις θα χαθούν και μηχανισμοί του gameplay που μόνο με το gamepad μπορούν να επιτευχθούν.

      Όπως έγραψα παραπάνω η Ν δεν μπορεί να συναγωνιστεί τους άλλους στο ίδιο γήπεδο κάτι που εσείς εκεί οδηγείστε με "λύσεις" του τύπου να αφαιρέσει το gamepad. Καλώς ή κακώς η Ν το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να συνεχίσει την προσπάθεια σε αυτήν την γενιά ώστε να δημιουργήσει έναν δικό της πελατολόγιο που θα συμμερίζεται την διαφορετικότητα της εταιρίας προσφέροντας του software σε συνδυασμό με το hardware που οι άλλοι δεν μπορούν. Η δύναμη της Ν είναι στην διαφορετικότητα, αν το εξαλείψουν αυτό αποβάλλοντας το gamepad τότε είναι που δεν πρόκειται να καταφέρουν τίποτα. Ειδικά αν στηρίζονται σε εταιρίες που τους έχουν γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια όπως η ΕΑ που έχει κάνει ήδη τα κουμάντα της με την MS.

    • Chased
    • Diver, τα καινούργια studio είτε έχουν φτιαχτεί είτε φτιάχνονται είτε αγοράζονται... Μην ξεχνάς τις αναδιαρθρώσεις με τα νέα κτήρια, τα νέα στούντιο, την αύξηση των EAD ομάδων (μία εκ των οποίων ήρθε με το Splatoon και το Code name S.T.E.A.M.), το νέο γκρουπ Intelligent Systems, καθώς και διάφορες εξαγορές είτε franchises(όπως η μερικώς εξαγορά του Fatal Frame) είτε συμφωνίες με εταιρείες για τίτλους (όπως τη SEGA, τη Valhalla Studios και την Platinum) είτε εξαγορές ομάδων ανάπτυξης όπως η Monolith...
      Τα αποτελέσματα προφανώς δεν μπορούν να φανούν αμέσως...Θέλει χρόνο.

      Τώρα, σε αυτό που λέει ο Monster, έχει μεν ένα δίκιο, αλλά φοβάμαι πως αν κλειστεί και βασιστεί αποκλειστικά στο να φτιάξει δικό της πελατολόγιο, θα έχουμε επιδείνωση της κατάστασης με τους τρίτους παραγωγούς αλλά και θα πρέπει να δίνει μονίμως το 110% για πάντα, καθώς αν δεν το κάνει θα φτάσουμε πάλι εδώ που είμαστε και τώρα...

      Οπότε, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! Μόνο στο πλάι υπάρχει δρόμος...

    • alex4444
    • @monstermax Πριν που σε μπερδεψα, εννοουσα οτι η Νιντεντο στο λανσαρισμα της κονσολας εδειχνε να ειναι μια χαρα με τους 3rd partie. Αν οντως οι sony/ms λαδωνουν για να παρουν τα ports και η Νιντεντο δεν ηθελε, δε θα ηταν λογικο να ακολουθησει την πολιτικη που περιγραφης απο την πρωτη μερα?

      Εγω απλα πιστευω οτι δεν κανει την πλατφορμα της θελκτικη για τους αλλους developers, οπως οι αλλοι δυο. Και σαν καταναλωτης θα ηθελα τα μισα εστω μεγαλα multiplatforms.

      @chased/raysod Μη το παμε πολυ μακρια το θεμα. Οσο καλα ενημερωμενοι και να ειμαστε, ιδεα δεν εχουμε του τι πραγματικα συμβαινει στην εταιρεια και κατα ποσο ειναι καλο να κλειστει στον εαυτο της, η να μπει στον χορο με τους αλλους.

      Το μονο που εχω να παρατηρησω, ειναι οτι ως καταναλωτης(και φαν της Νιντεντο) το wiiu αυτη τη στιγμη δε με κανει να ψαχνομαι και να ανυπομονω για αγορα. Ενω η ε3 με επεισε και με εκανε να χαμογελασω, αυτη την περιοδο αντιλαμβανομαι ποσο ασχημο ειναι για μια κονσολα να εχει τετοια νεκρα διαστηματα. Εν ετει 2014 που με τον καταιγισμο πληροφοριων η προσοχη μας εχει τη ταση να αποσπαται σε δευτερολεπτα, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ τετοια ξηρασια.

    • monstermax
    • @alex4444 (καλή ανάγνωση).

      Αναφέρεις σε παραπάνω μήνυμα σου πως η Ν πρέπει να προωθεί και τους multiplatform τίτλους. Δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτό όμως πρέπει να λάβουμε κάποια άλλα δεδομένα υπόψη.
      -Καταρχήν η Ν δεν έχει το ίδιο κεφάλαιο με τις MS, Sony επομένως δεν μπορεί να ξοδέψει και τα ίδια αντίστοιχα ποσά στην προώθηση κάτι που γίνεται αντιληπτό από το κόστος διαφήμισης/προώθησης των τωρινών συστημάτων. Δες πολύ απλά τις διαφημίσεις - παραγωγές για τα ps4/xboxone στην κυκλοφορία τους και μετά δες την low budget διαφήμιση της Ν για το WiiU. Πάνω σε αυτά σου υπενθυμίζω πως το συγκεκριμένο τμήμα της Sony είχε αρνητικό operating income για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε τέλη Μαρτίου 2014 παρά τα εκατομμύρια ps4 που πουλήθηκαν και η αιτία αποδόθηκε στο κόστος προώθησης του νέου συστήματος.
      - Οι τρεις μεγάλες τρίτες εταιρίες ξοδεύουν τιτανοτεράστια ποσά στην προώθησης των παιχνιδιών τους, ποσά που παιχνίδια της Ν δεν τα έχουν δει ούτε στο όνειρο τους. Επομένως δεν τίθεται πρόβλημα ως προς την έλλειψη προώθησης από την Ν όμως συνδυάζεται με το επόμενο δεδομένο.
      -Πλέον οι τρίτες εταιρίες έχουν μάθει σε ένα διαφορετικό σύστημα με τις MS, Sony που στηρίζεται πάνω στο χρήμα. Συγκεκριμένα μιλάμε για exclusive dlc, timed exclusives, κοινή προώθηση και πάει λέγοντας. Εκεί λοιπόν δεν μπορεί να παίξει μπάλα η Ν γιατί πολύ απλά -όπως προανέφερα- δεν έχει τα ίδια κεφάλαια με τις άλλες δύο εταιρίες επομένως χρηματικά υστερεί. Εξάλλου όπως έχουν δηλώσει και οι ίδιοι θεωρούν πως κάτι τέτοιο δεν θα έχει απόδοση μακροπρόθεσμα και μπορεί να τους βρει με τα ταμεία άδεια και προσωπικά συμφωνώ σε απόλυτο βαθμό. Οι τρίτες εταιρίες έχουν "εκπαιδευτεί" σε αυτό το σύστημα "σχέσεων" με τις κατασκευάστριες εταιρίες, όσο περνάει ο καιρός θα ζητάνε ακόμα και περισσότερα ειδικά αν δεν κυλάνε ομαλά τα πράγματα. Πόσο περισσότερα; Κοίτα πολύ απλά το EA Access στην κονσόλα της MS....

      *Αφού μιλάμε για χρήμα είναι κάπως παράλογο να ζητάμε από την Ν να προωθήσει multiplatform τίτλους για τα συστήματα της όταν το ίδιο παιχνίδι κυκλοφορούσε σε άλλα τουλάχιστον δύο αν όχι τέσσερα ή πέντε (μαζί με το pc) συστήματα. Όπως προανέφερα τα κόστη προώθησης των δικών της παιχνιδιών δεν φτάνουν ούτε για πλάκα των (τριών μεγάλων) τρίτων άρα οι μεγάλοι τίτλοι μια χαρά μπορούσαν να τους προωθήσουν και μόνες τους οι τρίτες αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Πάρε τα παραδείγματα κοινής προώθησης το Watch Dogs και το Destiny για το σύστημα της Sony. Show me the money λοιπόν....

    • monstermax
    • Κάτι πολύ βασικό, η Ν δεν στηρίζετε σε multiplatform τίτλους για να προωθήσει τα συστήματα της αλλά σε δικά της exclusive παιχνίδια. Το ακριβώς αντίθετο που ισχύει δηλαδή με τις MS, Sony που αντίστοιχα έχουν τεράστια ανάγκη τους συγκεκριμένους τίτλους, εδώ για το TR κόντεψε να γίνει σφαγή. Η πολιτική αυτή έχει πολύ απλή λογική, δεν μπορεί να στηρίζεται κατά αποκλειστικότητα σε τρίτες εταιρίες για την ανάπτυξη της βάσης των συστημάτων της γιατί κάτι τέτοιο θα την κατέστρεφε οικονομικά. Μην ξεχνάμε πως η Ν έχει ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλη κατασκευάστρια εταιρία να είναι όσο δυνατόν περισσότερο αυτόνομη γιατί τα έσοδα της περιορίζονται στο χώρο των παιχνιδιών, επομένως για άλλη μια φορά τίθεται θέμα κεφαλαίου. Η πολιτική αυτή ισχύει από τα γεννοφάσκια της εταιρίας και η κυριαρχία τίτλων της Ν στα τοπ των παιχνιδιών του εκάστοτε συστήματος της το επαληθεύει.

      Γενικώς δεν διαφωνώ στο να περιλάμβανε περισσότερο τα multiplatform σε προώθηση αλλά πρέπει να αντιληφθούμε πως ως εταιρία έχει ΠΟΛΥ συγκεκριμένα όρια και το παιχνίδι που παίζετε αυτή την στιγμή στην βιομηχανία δεν είναι κάτι που μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά σε βάθος χρόνου. Σημειώνω πως δεν καταδικάζω την στάση των τρίτων απλά αναφέρομαι σε παράγοντες που κάποιες είτε αγνοούν είτε δεν τους προσθέτουν και ξεκάθαρα δείχνουν πως είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα τα πράγματα και εις βάρος της οικονομικής δυναμικής της Ν.

      Πάμε παρακάτω. Γιατί κάποιοι θεωρούν πως προϋπήρχε υποστήριξη από τρίτες εταιρίες στο wiiu αλλά τώρα δεν υπάρχει; Δεν είδα ουσιαστική υποστήριξη ούτε και τις τρίτες να υποστηρίζουν ορθά το σύστημα. Πέρασαν, ψέκασαν και έφυγαν. Πράγματα δηλαδή που αναφέρθηκαν και στο θέμα του CoD: έλλειψη DLC, καθυστέρηση στα patch, καθυστερημένα παιχνίδια με τιμές υψηλότερες σε σχέση με τα άλλα συστήματα, λιγότερα mode, κυκλοφορίες συλλογών (Assassin's Creed, Mass Effect -ειδικά αυτό είχε την τιμητική του όταν κυκλοφορούσε το ME3 WiiU) που δεν ήρθαν ποτέ στο σύστημα παρόλο το φτηνό κόστος μεταφοράς σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ubi και πάει λέγοντας. Δεν κατηγορώ της τρίτες εταιρίες αλλά μην κοροϊδευόμαστε, έπαιξαν και αυτές τον ρόλο τους με την παραπάνω στάση τους, περαιτέρω η ΕΑ είχε δώσει ρεσιτάλ. Πάντως φανταστείτε να είχε γίνει το αντίστοιχο σε κάποιο άλλο σύστημα, θα μιλάγαμε για ανταπόκριση του κοινού ή θα κράζαμε τις τρίτες; Αν οι τρίτες εταιρίες δεν ήταν περαστικές τότε δεν θα υφίστανται αυτά τα θέματα και θα κυκλοφορούσαν και άλλοι τίτλοι της συγκεκριμένης περιόδου όπως το TR που τελικά είδαμε και την remastered έκδοση του στα τωρινής γενιάς συστήματα αλλά όχι στο WiiU.

    • monstermax
    • Όμως η στάση των τρίτων δεν είχε σημασία απλά ήταν ένα άλλο λιθαράκι, το κοινό είχε ήδη αποφασίσει. Το κοινό της Ν από την εποχή του Ν64 έχει μάθει να καλύπτει τις ανάγκες του για τις τρίτες εταιρίες (και όχι μόνο) με την αγορά άλλων συστημάτων. Επομένως δεν είναι κάτι που παρατηρείται τώρα αλλά είναι αποτέλεσμα σχεδόν δύο δεκαετιών και έγινε εντονότερο με την έλευση του Wii. Το τελευταίο σύστημα της Ν ήταν και το πρώτο που έμεινε (ορθά για αυτό που ήθελε να παρουσιάσει) μια γενιά πίσω όταν επί πάροδο των ετών παρουσίαζε συστήματα εφάμιλλα του ανταγωνισμού. Η κυκλοφορία του αδύναμου SD Wii σε σχέση με τα HD συστήματα των άλλων δύο εταιριών που είδαν μεγάλες ποσότητες τίτλων με πλήθος παραγωγών περισσότερες από κάθε άλλη γενιά οδήγησε και τους εναπομείναντες φανατικούς (αν υπήρχαν τότε μιλάμε για πολύ μικρά ποσοστά) και σε άλλα συστήματα. Μέσα σε αυτά προσθέστε και το κλείδωμα που παρείχαν τα x360, ps3 με τους λογαριασμούς (profile) - συνδρομές με τα δωρεάν παιχνίδια στους πελάτες τους και αντιλαμβανόμαστε ότι τα περιθώρια να στραφεί το κοινό σε αγορά τρίτων παιχνιδιών σε συστήματα της Ν είναι μηδαμινά.

      Καταλήγοντας το θέμα των multiplatform είναι ένα θέμα που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Η υποστήριξη για το WiiU έχει τελειώσει εδώ και αρκετό καιρό, στην Ε3 μπήκε άλλη μια ταφόπλακα. Επανήλθε με την ανακοίνωση του CoD λες και ένα παιχνίδι θα έκανε την διαφορά. Φυσικά είναι και μέρος των μέσων η επαναφορά των ίδιων θεμάτων για να γεμίζουμε και τα site.

      Τα λάθη της Ν δεν είναι τα παιχνίδια των τρίτων εταιριών αλλά η στασιμότητα της, το κάκιστο μάρκετινγκ και η λάθος αντίληψη που είχαν για την αγορά. Ελπίζω να ξυπνήσουν σε πολλαπλά επίπεδα από OS, VC έως και δημιουργία παιχνιδιών σε είδη που είχαν ξεχάσει ή δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν. Πλέον έχασαν λεφτά, έφαγαν την σφαλιάρα των τρίτων εταιριών, με τα μικρά/μεσαία στούντιο να αδυνατούν να κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους χωρίς την συνδρομή κάποιου μεγαλοδιανομέα και μια Ιαπωνία που κατευθύνεται ολοένα και περισσότερο στα mobile games να έχουν αντιληφθεί ότι πρέπει να αυξήσουν την παραγωγικότητα του software στο έπακρο αυξάνοντας φυσικά το αντίστοιχο προσωπικό τους και τις συνεργασίες τους με τρίτες ομάδες ανάπτυξης.

      Τέλος δεν ακολούθησαν μια τέτοια εξαρχής πολιτική όπως αναφέρεις στο τελευταίο μήνυμα σου alex γιατί πίστευαν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από το κοινό και θα αγοράσει multi τίτλους και παράλληλα να καλύψουν είδη στα οποία δεν αναπτύσσουν τίτλους. Τελικά δεν έγινε για λόγους που περιέγραψα, πλέον -και δεν είναι αναγκαία κακό αυτό γιατί έτσι θα χτίσουν και βάσεις χωρίς ψευδαισθήσεις - είναι μόνοι τους.

      *Κάποια είναι copy-paste για προφανές λόγο.

    • torico
    • κατι που θελω να προσθεσω,διαβαζω πολλες φορες η νιντεντο δεν εχει τοσα λεφτα οσα ms(αυτο ειναι σωστο μιας κ η ms εχει περισσοτερα λεφτα κ απο τον θεο) αλλα σε σχεση με τη σονυ δεν ισχυει καθολου,η νιντεντο ανεκαθεν ηταν κ ειναι απο τις πιο πλουσιες εταιρειες γενικα,επισης το λεω αυτο διοτι ολη την ωρα αναφερεται η καραμελα δεν εχει λεφτα η νιντεντο η δεν θελει να δωσει λεφτα στους 3rd party κτλ.
      το προβλημα της νιντεντο ειναι στην φιλοσοφια της κουλτουρας οπως θελετε πες τε το,εαν μια σονυ με τα τοσα οικονομικα προβληματα καταφερε να κανει come back απο τη γενια του ps3-χωρις να εχει φραγκα-απλα ακουγοντας κ αλλαζοντας σταση απεναντι στα πραγματα δε μπορω να το καταλαβω γιατι η νιντεντο δε μπορει να το κανει; η βλεπε τη ms που αλλη κονσολα εδειξε τον μαιο 13 κ αλλη κονσολα πουλα τωρα.
      αν δε πουλας κατι πρεπει να κανεις,κατι να αλλαξεις αλλιως θα συνεχισεις να μη πουλας.
      το να αλλαξεις δε σημαινει απαραιτητα να χασεις την διαφορετικοτητα σου η τον χαρακτηρα σου,καπου εκει εχει σκαλωσει η νιντεντο,τα λεφτα κ το κεφαλαιο δεν ειναι το προβλημα για αυτη την εταιρεια ποτε δεν ηταν.

    • Chased
    • Η τελευταία πρόταση του torico είναι πρόταση-κλειδί.

      Ακριβώς εκεί κολλάει και η Nintendo, ακριβώς εκεί υπάρχει και η διαμάχη μεταξύ των καταναλωτών.

      Στο τι θα σημαίνει αν αλλάξει η Nintendo και μέχρι ποιο βαθμό είναι επιτρεπτό να αλλάξει για να πουλήσει, χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα της και την ιδιαιτερότητά της. Αλλά και στο τι συνέπειες θα έχει αυτή η αλλαγή, μακροπρόθεσμα.

      Από όσο έχω καταλάβει, τα στελέχη της Nintendo θεωρούν ότι άμα γίνουν το ...τανάκι στις ορέξεις μας, θα πρέπει να παραμείνουν ...τανάκια για πάντα! Καταλαβαίνω ότι εκτός του ότι θέλουν να παραμείνουν ακέραιοι (και πέρα από την πλάκα, φαντάζεστε πως θα είναι η βιομηχανία αν ενδώσει και η Nintendo στις επιταγές του σήμερα?), βλέπουν τις άλλες εταιρείες να έχουν χάσει την αξιοπρέπειά τους (ειδικά η Microsoft) και να μην έχουν κάποιο όραμα (ειδικά η Sony)...Κοινώς και για να το πω αλλιώς, αν ήταν και οι τρεις τους καλλιτέχνες, η Sony θα ήταν ο τραγουδιστής που έχει ρεπερτόριο από check-list για το τι πουλάει σήμερα και χωρίς όραμα η καλλιτεχνία. Η Microsoft θα ήταν δημιουργός σήριαλ όπου κάποτε έκανε τεράστια επιτυχία και μετά είχε άκυρες ιδέες και όταν όλοι τον έκραξαν αυτός άλλαξε το σενάριο. Η δε Nintendo θα ήταν ένας stand-up comedian όπου θα έκανε τα δικά του θέλω, το δικό του καλλιτεχνικό προϊόν, θα κρατούσε την ακεραιότητά του και την πιστότητα στη φιλοσοφία του, όταν στράβωνε θα είχε λιγότερη απήχηση και όταν πετύχαινε θα είχε καθολική αποδοχή, αλλά όλοι θα γκρίνιαζαν ότι το εισιτήριο είναι πολύ ακριβό (κάτι σαν τον Σεφερλή, δηλαδή...χαχαχαχα).

      Προσωπικά, προτιμώ τη Nintendo να κρατάει το οχυρό και να είναι αυτή που είναι και όποιος θέλει ας προσέλθει! Οι αλλαγές που θα έκανα δεν θα ήταν στα θεμέλια της εταιρείας, όπως ζητάτε πολλοί. Θα ήταν περιφερειακές, γιατί το βασικό οικοδόμημα είναι γερό, πολυτελές και αντέχει και πυρηνική έκρηξη. Οπότε δεν έχει ανάγκη από τέτοιες αλλαγές.


      Συγνώμη αν σας κούρασα!

    • monstermax
    • Ναι η Sony έχει οικονομικά προβλήματα, τα είδαμε και στην πράξη κατά το τελευταίο διάστημα με πωλήσεις κτηρίων, απολύσεις εργαζομένων, πώληση του τμήματος των pc κτλ. Επίσης οι υποχρεώσεις τους ξεπερνάνε το ενεργητικό τους όμως την ίδια στιγμή δεν πρέπει να αγνοούμε πως έχουν περισσότερο διαθέσιμο κεφάλαιο από την Ν.

      Ακριβώς λοιπόν επειδή έχουν οικονομικά θέματα επιδιώκουν βραχυπρόθεσμο κέρδος. Η Sony δεν μπορούσε παρά να εξακολουθήσει να τα σκάει στις τρίτες εταιρίες και να πετύχει περισσότερα όπως έπραξε με παιχνίδια κλειδιά όπως τα Watch Dogs, Destiny που είναι και τα πρώτα νέα δυνατά ips της γενιάς. Εδώ είχαν ετοιμάσει ακόμα και plan B με το plastation now στην περίπτωση που δεν πήγαιναν καλά με το ps4.

      Η Ν δεν προωθεί και δεν μπορεί να στηρίζεται σε πωλήσεις multiplatform τίτλους για λόγους που προανέφερα και ανέλυσα. Βαδίζει μόνη της και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια πέρα από την επέκταση της και την συνεργασία με τρίτες ομάδες ανάπτυξης. Μπορώ να κράζω την Ν για την VC, το OS που δεν προσφέρει την δυνατότητα για party chat ή την ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων, που ήταν τελείως απροετοίμαστη για τα νέα τους συστήματα και ειδικά την ανάπτυξη HD παιχνιδιών, που δεν υπήρχε plan b, που είχαν ψυχολογήσει λάθος την αγορά (θεωρούσαν ότι υπάρχουν περιθώρια για τα wii sports, wii fit κτλ), που δεν έχουν αυξήσει την παραγωγικότητα τους σε software αλλά δεν τους κατηγορώ για τις τρίτες εταιρίες (αλλά ούτε και αυτές αφού απλά έχουν επιλέξει διαφορετικό μονοπάτι) για την ανυπαρξία υποστήριξης (που βασικά δεν υπήρχε ποτέ, περαστικές ήταν και από το wiiu) για παράγοντες που έχω αναφέρει ήδη αναλυτικά.

    • nkav64
    • Ωραίο το blog Παναγιώτη. Χρήσιμο προκειμένου να κάνουμε ένα απολογισμό, σχεδόν 21 μήνες μετά το λανσάρισμα του Wii U.

      Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι το Call of Duty είναι ένα τεράστιο franchise με δεκάδες εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως, όμως κατά την ταπεινή μου άποψη, η μη κυκλοφορία του Advanced Warfare δεν θα λυπήσει ιδιαίτερα πολλούς κατόχους Wii U. Ο λόγος ότι ανέκαθεν το «βασικό» κοινό της Nintendo δεν είχε σε πρώτη προτεραιότητα παιχνίδια αυτού του είδους, αλλά κυρίως ενδιαφέρεται για τους first party τίτλους.

      Από την άλλη, ακόμα περισσότερο μη αμφισβητήσιμη είναι η απουσία 3rd party τίτλων από το Wii U και αυτό όπως φαίνεται θα συνεχιστεί μέχρι και την απόσυρσή του από την αγορά. Ο «ανεπίσημος» και ουσιαστικός λόγος κάτι παραπάνω από προφανής. Η Nintendo δεν θέλει να συμμετέχει σε πολιτικές τύπου DRM, DLC’s επί πληρωμή κλπ. O «επίσημος», ότι το Wii U έχει διαφορετική αρχιτεκτονική. Ναι αλλά παραμένει μια παραδοσιακή κονσόλα, όχι ένα PC based μηχάνημα. 32Gb σκληρός δίσκος λέει στην premium έκδοση και δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με τον ανταγωνισμό. Ναι αλλά δεν απαιτεί παρά ελάχιστα όσον αφορά το installation τίτλων αλλά και τα saves. Από εκεί και πέρα όποιος θέλει κάτι παραπάνω, με ένα στικάκι usb μπορεί άνετα να κάνει τη δουλειά του. Εγώ τουλάχιστον που έχω την έκδοση των 8Gb αυτό έχω εφαρμόσει και κυρίως λόγω των απαιτήσεων για download των παιχνιδιών για review στο enternity μια και συνήθως οι κώδικες έρχονται σε ψηφιακή μορφή.

      Από εκεί και πέρα ακόμα δεν έχω στερέψει από τίτλους στο Wii U και με βάση τα όσα είδαμε στην Ε3, έρχονται πολλά καλά σύντομα. Βεβαίως έχω και πολλά ακόμα να παίξω από τη βιβλιοθήκη του Wii. A, ναι το Wii U είναι και software & hardware backward compatible, κάτι το οποίο οι άλλοι δύο ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει πως θα το υποστηρίξουν όσον αφορά το s/w μιας και για το h/w ούτε κουβέντα.

      Καλό υπόλοιπο διακοπών για όσους συνεχίζουν και καλή σεζόν για τους υπόλοιπους.

    • TASP
    • Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων, κυκλοφορίες όπως το Mario Kart 8 για παράδειγμα ανέβαζαν το Wii U στην κορυφή των εβδομαδιαίων πωλήσεων παγκοσμίως, αφήνοντας το Xbox One πίσω και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το PS4...σου γραφει αυτό ο εξαιρετικος αρθρογράφος κι εσυ παραπληροφορείς δηλώνοντας ότι το wii u επεστρεψε σε χαμηλα επίπεδα...το mk8 που 11 διαδοχικες εβδομάδες θεση στους δυο κορυφαιους τιτλους εχει φρενηρη αντοχή ,επεφερε μονιμη αυξηση,μαλιστα διπλασιασμο!εχει υπερβει το watch dogs, να σε προκαταλάβω,ανα συσκευη,γιατι θα μου αντιπαραθεσεις τις πωλήσεις του αθροιστικα.Tο εχει το 43 % της εγκατεστημένης βασης,3εκ στα 7 εκ, πραγμα πρωτογνωρο.Στις εορτες που κλιμακώνονται οι πωλήσεις ειναι ικανο να υπερισχυσει νεων κυκλοφοριων.Παρεμπιπτοντως,αρθρογραφε συγχαρητηρια για το αρτιο, βασιμο κι ευστοχο αρθρο,καιτοι διαφωνω στα σημεια,:ρ ειμαι εις εξ αυτων που αδιαφορει για το εάν θα κυκλοφορησει cod κι τα συναφή,φρονω ότι δεν τα εχει αναγκη.Παντως εχουμε ευκαιριες σε τιτλους οι nintemariopokezelda κλπ λατρειςι, δεν εχω αντιληφθεί αν εχει εισαι κατοχος wii u,αλλα κατι τετοιο ψυχανεμίζομαι:ρ να εισαι αισιόδοξος;)ειδες την ανακοινωση του pokken tournament;προσετι μη σου διαφευγουν τ amiibo:P

    • monstermax
    • Αυτό πάλι με την Ν και τα DLC πως έχει προκύψει τελευταία, το eshop εξυπηρετεί οτιδήποτε έχει σχέση με την ψηφιακή διανομή. Όσο για την Ν.....:
      http://store.nintendo.co.uk/wii-u-ddc/the-legend-of-zelda-x-mario-kart-8-aoc-pack-digital-download/10991121.html?utm_source=Affiliate&utm_medium=Tradedoubler&utm_campaign=VigLink%20UK

    • TASP
    • χαχαχαχαχα μην παρεξηγείς,δεν υπαινισσομαι κατι;)!απλως εγραψες για επιστροφη του wii u σε χαμηλα επίπεδα κι βραχυπροθεσμη αυξηση ,εφόσον δεν ισχυει ειναι ένα ειδος παραπληροφόρησης:ραγνοεις ότι ειναι μονιμη η αυξη,αφου απο 31 μαιου(κυκλοφορια mk8 , αναλογισου ότι δυο ημερες αρκουσαν ώστε ολόκληρος ο μαιος του 14 να εχει τις διπλες πωλήσεις εν σχεση μ αυτόν του 13:)εως τωρα ,εχουν διπλασθιασθει οι πωλήσεις (30000--> 60000+ νεα βαση ) οι πρωτες τρεις εβδομάδες με την ελεευση mk8 ειχαν 139000 100000 76000 η ,τεταρτη 60000+ αριθμος οπου διατηρει εως τωρα ,καθως κι στο ιδιο διαστημα επικρατει του xbone αλλεπαλλήλως:P τωρα το hyrule warriors εδιπλασιασε εκ νεου τις πωλήσεις στην ιαπωνια,ωστοσο δεν ειναι βεβαιο ότι θα εχει διαρκεια η θα μονιμοποιηθει, :ρ( προ του mk8 3500 κατοπιν 9000 η νεα βαση , αφιξη hyrule warriors 18000...;) :ρυστερογραφο:παραδοξο η μη στην ιαπωνια το wii u κερδιζει 3:1 το ps4...3ds xl ευελπιστώ:ρ εγω εχω το χρυσο ζελντα (ηταν αδυνατον ν αντισταθω) κι το ηλεκτρικο κυανο ,χαααχα μπλου ελεκτρικ:ρ

    • TASP
    • το npd του ιουνιου εμπεριεχει πεντε εβδομαδες,οπως βλέπεις κι τα ετερα εχουν σχεδόν την ιδια πτωση ε κι μην εξαγεις συμπερασματα μονο απο μια αγορα , κι δη οταν χαρις των υπολοιπων ,προηγείται κατά κορον του xbone;)ιουλιος 2013 npd 35000 ιουλιος 2014 81000....διπλασιασμος:οπως τον μαιο κι τον ιουνιο! ουδεν μηδεν τιποτε κι κανενα η ότι ανακοινωσει θα προοριζεται αποκλειστικα για την χωρα του ανατέλλοντος ηλιου.θεωρεις ότι θα εγκαταλειψει την αγορα των φορητων δεδομενης της χειριστης πορειας της τρεχουσας πρότασης κι της διαφορας με τον ανταγωνιστη;8.7 εκ ps vita εναντιον 44.4 3ds:ρ

    • vonzuchter
    • Συμφωνω 350% με τον αρθρογραφο. Το προβλημα ειναι οτι δεν πουλανε οι τιτλοι. Το εχω πει/γραψει πολλες φορες εδω μεσα και αλλου. Και πραγματικα δε βλεπω πως αυτο θα αλλαξει. Με μοναδικη εξαιρεση το SNES , σε ΟΛΕΣ τις αλλες κονσολες της νιντεντο φορητες ή τηλεορασης αν κανετε μια αναδρομη και δειτε πωλησεις , αν ψαξετε διαφορα τσαρτς μπειτε στο wikipedia θα δειτε οτι ελαχιστοι 3rd party τιτλοι καταφεραν να εχουν επιτυχια στις κονσολες της απο πλευρας πωλησεων. Και ακομα πιο ελαχιστοι εμειναν κλασσικοι. Για να μιλησω πιο προσφατα μιας και αμα παω παλια οι μικροτεροι του φορουμ δε θα ξερουν, θα πω για Gamecube και περα. Τι θυμαστε απο GC και Wii? Τα Rogue Squadron , 2-3 τιτλοι της ubisoft και μετα το χαος. Το προβλημα ειχε ξεκινησει απο την εποχη του Ν64 απλα τοτε η Νιντεντο δεν ειχε αναγκη το λεγομενο με σημερινους ορους "hardcore" κοινο γιατι ηταν η μειοψηφια των gamers και η πλειοψηφια τους αλλωστε εκεινη την εποχη ειχε IBM PC συμβατο (η χρυση εποχη του pc gaming) και το κοινο της νιντεντο ηταν αρκετα πολυαριθμο για να την στηριξει οικονομικα και τελος ειχε φορητες κονσολες που κυριαρχουσαν απολυτα στη παγκοσμια αγορα και ηταν ατμομηχανη της κερδοφοριας της. Tα δεδομενα ομως απο τοτε εχουν αλλαξει , το κοινο "hardcore" ειναι πλεον εκατονταδες εκατομυρια ενω το κοινο της Νιντεντο δεν ειναι πλεον αρκετο για να παρεχει τη κερδοφορια που επιζητα ο συγχρονος καπιταλισμος. Στο τομεα των φορητων τo 3ds παροτι συνετριψε και παλι τον αμεσο ανταγωνιστη (vita) εχει να ανταγωνιστει τα smart phones και τα tablets και το android gaming και ειναι μια μαχη που δε μπορει να κερδισει οποτε τα αποτελεσματα και απο εκει ειναι απογοητευτικα. Αρα εχεις μια νιντεντο παγιδευμενη απο πολλες αποψεις και αν βαλεις και δικα της λαθη στο μαρκετινγκ τοτε η κατασταση ειναι σχεδον μη αναστρεψιμη. Οι πωλησεις των 3rd party ηταν τραγικες στο wiiu. Xειροτερα απο απογοητευτικες ή κακες. Τραγικες. Καποια ελαφρυντικα υπηρχαν οτι πολλα παιχνιδια ηταν κονσερβα ειχαν κυκλοφορησει πριν στις αλλες κονσολες δηλαδη, καποια αλλα ηταν λειψα ή ελλειπεστατα κτλπ. Ωστοσο και αυτα που δεν ηταν, πηγαν ολα ακλαφτα εκτος απο ελαχιστους τιτλους. Δε βλεπω τροπο πως η νιντεντο θα τραβηξει hardcore κοινο. Οι 3rd δεν εχουν καμια διαθεση να ρισκαρουν , το wiiU τεχνικα δεν ειναι το τουμπανο μηχανημα που θα ικανοποιησει τους γραφικοκαγκουρες οποτε υπαρχουν και στον τεχνικο τομεα αδυναμιες , οταν αρχισουν μετα απο κανα χρονο απο σημερα να βγαινουν σιγα σιγα παιχνιδια που θα εκμεταλευονται στο επακρο την ισχυ του PS4 και του One θα μπορει να ακολουθησει το WiiU ή θα βγαινουν τσεκουρεμενα αθλια ports ή "διασκευες" οπως γινονταν με το Wii? Κακα τα ψεματα. Ποιος αγοραζει μηχανημα Nintendo για να παιζει call? Μη κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας. Μονο καποιοι ελαχιστοι που δεν εχουν αλλη κονσολα ή pc θα το κανουν αλλα το WiiU για ελαχιστους ειναι η πρωτη και η μοναδικη πλατφορμα gaming. Για ολους σχεδον ειναι η δευτερη για να παιζουν νιντεντο. Αυτο ειναι το μεγαλο δισεπιλυτο προβλημα

    • vonzuchter
    • Πως θα καταφερει να ειναι το WiiU ή η κονσολα που θα το διαδεχθει (γιατι πιστευω οτι το WiiU ειναι τελειωμενη υποθεση πλεον) να γινει η ΠΡΩΤΗ ή ακομα και η ΜΟΝΑΔΙΚΗ πλατφορμα gaming για τους κατοχους της , οπως ειναι το χβοχ και το σονυ για τους κατοχους τους και οπως ηταν τα ΝΕS και SNES

    • The Godfather.
    • Καταρχας ενα μεγαλο μπραβο στον συντακτη!Καταθετεις ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ την αποψη σουκαι ειναι απολυτως σεβαστημαζι με τιςσκεψεις σου!Μπραβο και παλι μπραβο!Τετοιου ειδους αρθρα χρειαζεται ο gamer μαζι με τον επισης επιπεδου διαλογο που ακολουθει απο τα μελη του site.
      Θα πω και εγω μερικες σκεψεις μου για το wii u μιας κ ειμαι κατοχος απο την αρχη της κονσολας και nintedakias.
      Πιστευω οτι η αληθεια για το τι φταιει βρισκετε καπου στη μεση απο οσα αναφερουν πολυ ευστοχα και ο συντακτης κ τα μελη. Δηλαδη κ οι third party εταιρειες εχουν κανει και θα συνεχισουν να κανουν λαθη και δεν θα υποστηριζουν την κονσολα και ολα αυτα καθως πιστευουν οτι δεν θα επιφερουν κερδη λογω μικρης εγκατεστημενης βασης κονσολων. Αυτο γινεται για τον εξης λογο (προσωπικη παντα αποψη):
      1.Ακριβη αναπτυξη τιτλων.
      Αν δεν δωσει η μητρικη εταιρεια χρηματα ωστε να μειωθει το ποσο αναπτυξης δυσκολα βγαινουν νεες κυκλοφοριες που μπορει να ευδοκιμησουν ή να πατωσουν.Στην πρωτη περιπτωση τα κερδη κ για τους δυο ειναι τεραστια ενω στη δευτερη μοιραζονται τη ζημια. Γι αυτο κ ο λογος που βλεπουμε πλεον πολλες συνεχειες τιτλων...cod15 κτλ..δοκιμασμενα και με γνωστο κερδος...αλοτε μεγαλυτερο κ αλλωτε μικροτερο αλλα κερδος.
      2. Δημοσιες σχεσεις
      Καλος η κακος η nintendo κανει κατι διαφορετικο...και απευθυνεται σε αλλο κοινο οποτε ηοι δημοσιες σχεσεις της με τους υπολοιπους ειναι σε χαμηλα επιπεδα...εδω παρεκαμψε τα παντα κ μιλαει απευθειας στον καταναλωτη της με τα direct.
      3.Δεν υπαρχει διαφημιση
      Η nintendo επελεξε να μην ξοδευει πολλα σε αυτο τον τομεα και αυτη η πολιτικη της αλλοτε την βοηθαει κ αλλοτε οχι.Εξαλλου εχει κ το μικροτερο κεαμπλετα εινα φαλαιο νομιζω απο τις αλλες δυο.
      4.Λαθος ονομασια της κονσολας.
      Αρχικα ο απλος κοσμος κ οχι οσοι ασχολουνται με το αθλημα μπερδευτηκε με το wii u και νομιζε οτι η ταμπλετα ηταν ενα περιφερειακο του wii.
      5.Δεν ηταν ετοιμη για την αλλαγη απο SD σε HD
      Αυτο φανηκε απο την αργοπορια δημιουργιας τιτλων και απο δηλωσεις των δημιουργων οτι πλεον χρειαζεται περισσοτερος χρονος αναπτυξης.
      6.Τιμολογιακη πολιτικη
      Ισως μια χαμηλωτερη τιμη αρχικα να εκανε καλο στις πωλησεις αλλα τωρα μαλλον επιβαλλεται μαζι με αρκετα bundles.
      7.Μεσα ενημερωσης
      Ειδικα στην αρχη το φαγανε το μηαχανημα....

      Ειναι και αλλα που μου ερχονται στο μυαλο....οπως πολιτικη μη χρησης DLC's,Microtransactions κ αλλα.
      Βεβαια κ οι εταιρειες δεν κοιτουσαν να απευθυνθουν στο κοινο της ninty δημιουργωντας ενα τιτλο για αυτους αλλα απλα ports που φαινεται τελικα οτι δεν ενδιαφερουν το κοινο της για COD,AC(και μαλιστα ασχημα ports με ακριβοτερη τιμη απο τον ανταγωνισμο)/
      Τιτλοι οπως το Rayman legends ταιριαζουν καλυτερα στο κοινο της, που πουλησε καλυτερα απο αποιαδηποτε κονσολα κ θα πουλουσε καλυτερα αν εβγαινε στην ωρα του....και ειναι κ το μοναδικο παιχνιδι για εμενα που κανει χρησιμη την ταμπλετα και αλλαζει τρομερα το gameplay με αυτη.

      Που καταληγουμε?Μαλλον για δευτερη κονσολα το βλεπω το μηχανημα για ολα τα διαμαντακια της ninty...και μπορει να παει καλα με καλη τιμουλα.

    • AnimaPura
    • Σε ευχαριστώ πολύ The Godfather, χαίρομαι που ένας φαν και ουσιαστικός υποστηρικτής της Ninty εκτίμησε το άρθρο μου, του οποίου

      Θεωρώ ότι δεν θα είναι βιώσιμη η κυκλοφορία μιας νέας κονσόλας, δεδομένου του ότι το U κυκλοφόρησε πριν σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα και μια πιθανή εμφάνιση νέου Wii (ή όπως αλλιώς το πουν) θα είναι άσχημα νέα για όσους το έχουν ήδη αγοράσει.

      Θα συμφωνήσω στα των μέσων ενημέρωσης και στο ότι δεν υπάρχει διαφήμιση/hype.

    • The Godfather.
    • Θα ηταν εγκλημα να βγει νεα κονσολα!Στην χειροτερη να κανει τις πωλησεις του κυβου.
      Κ αν θελει η nintendo να συνεχισει να υπαρχει μακροπροθεσμα θα πρεπει να υποστηριξη το μηχανημα για να ευχαριστησει τους αγοραστες της κονσολας για να τους εχει και αργοτερα αλλιως δεν την βλεπω καλα.
      Κ ακομα δεν μπορουμε να ξεγραψουμε τπτ!Ειναι η αρχη της γενιας...μπορει να γινει οτι εγινε με το PS3 που απο τη μεση κ μετα πατησε γκαζι...και μπορει η nintendo να αλλαξει καποια πραγματα προς το καλυτερο και να βελτιωθει η κατασταση.
      Κ να πω και κατι τελευταιο....εχουμε χασει κ εμεις λιγο την ουσια...μας νοιαζουν οι πωλησεις,τα γραφικα,οι πυρηνες,η ram και πολλα τετοια κ δεν βλεπουμε την ουσια που ειναι η διασκεδαση.Εξαλλου για αυτο το αγαπαμε το αθλημα και γι αυτο παθιαζομαστε.
      Οποτε εγω λεω οτι ας αφησουμε την κονσολα να δωσει οτι εχει να δωσει... nintendo ειναι αυτη σιγουρα θα δουμε ωραια πραγματα και ηδη βλεπουμε...και ας απολαυσουμε τα παιχνιδια!

      Υ.Γ. Φυσικα να εχουμε την αποψη μας και να κρινουμε αναλογα...στην τελικη δινουμε κ αρκετα χρηματα αλλα μην αφηνουμε στην ακρη την ουσια που ειναι η διασκεδαση!

    • vonzuchter
    • Η κονσολα δε σωζεται... Αφου δε βγαινουν τιτλοι... Αν εβγαιναν θα ημουν απολυτα αισιοδοξος. Με 15 παιχνιδια το χρονο η πορεια του θα ειναι σα του Saturn και του Gamecube και του 3DO. Για μενα ειναι μη αναστρεψιμη η κατασταση.

    • diver_gr
    • Άποψη μου την οποία έχω πει πολλές φορές είναι πως ήρθε η ώρα για μια γενναία πτώση τιμής .WiiU premium+Pro Controller μαζί με 1 game bundle στα 249 ευρώ .

      Το Hyrule warriors δεύτερη εβδομάδα στην Ιαπωνία και έχει πέσει στα 16,699 κομμάτια και με το επερχόμενο Bayoneta 2 δεν βλέπω φως.........

      Με τιμή στα 250 πιστεύω πως αρκετός κόσμος θα τιμήσει το WiiU μιας και έχει πολύ καλά παιχνίδια .Ξέρω πολύ κόσμο ο οποίος περιμένει πτώση τιμής για να αγοράσει Wii U ακόμα συμπεριλαμβανομένου και εμένα .

    • ShrinkShady
    • Συγγνώμη, αλλά μια ερώτηση να κάνω παρακαλώ...
      Απο που προκύπτει ότι η Νιντέντο είναι αρνητική στα dlcs?
      Βγάζει και η ίδια, με ομολογουμένως πολύ καλύτερο τρόπο απότι πάρα πολλοί άλλοι και δεν καταλαβαίνω από που πηγάζει ότι δεν τα θέλει.
      Αντίθετα, εγώ θυμάμαι τις τρίτες εταιρίες να μην βγάζουν τα dlcs ακόμα και στην αρχή της πορείας του WiiU, χωρίς καμία εξήγηση.Άρα το νοηματικό άλμα είναι ότι δεν τους αφήνει η Νιντέντο??
      Tώρα για τις κυκλοφορίες, δύο λέξεις..Smash Bros....και τα άλλα, παρελκόμενα. Amiibos, Βayonetta, Hyrule Warriors, μαζί φυσικά με την παραδοσιακή αύξηση των αγορών για τα Νintendo προιόντα την εορταστική περίοδο.
      Ε μετά ξεκινά το 2015.....

    • The Godfather.
    • Επειδη ανεφερα εγω για τα DLC'S να κανω μια διευκρινιση...οτον ιδιο ρυθμο!ι η ninty δεν θα βγαζει dlc σαν τις υπολοιπες εταιρειες και με τον ιδιο ρυθμο(κοβοντας υλικο απο τον αρχικο τιτλο για DLC,μη ολοκληρωμενα παιχνιδια,απλα προσθηκη 2 multi maps,2 weapons για ενα ακριβο ποσο κτλ) !
      Οπως αναφερει και η παρακατω πηγη(http://brutalgamer.com/2014/08/28/president-of-nintendo-satoru-iwata-on-dlc/)για την πολιτικη της Nintendo για τα DLC'S.

    • BigBossGR
    • Εγώ ξέρω ότι είμαι 22 χρονών. Παίζω απο τα 5 μου (ίσως και πιο πριν) και από ολες τις next gen κονσόλες οι μόνες που με τραβάνε για αγορά ειναι οι WiiU και 3DS. (Κάτοχος PS3, PC)

*