Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Xbox Live ή Xbox still a-Live;

Του χρήστη Anger61

The road so far… Έτσι ξεκινάει κάθε σεζόν της γνωστής σειράς Supernatural. Το Χbox ήταν για τη Microsoft πίσω στο 2001 κάτι εξίσου «υπερφυσικό», καθώς η εταιρεία που ήταν γνωστή για το λειτουργικό της και το Office, αποφάσισε να μπει πριν 13 χρόνια στο παιχνίδι κυριολεκτικά και μεταφορικά. Με αφορμή τα γενέθλια της κυκλοφορίας του Χbox One στον πολιτισμένο κόσμο, ας δούμε που βρίσκεται η κονσόλα σήμερα για την οποία έχει γίνει περισσότερος λόγος από οποιοδήποτε άλλη!

Δεν πρόκειται να επαναλάβουμε παρουσίαση χαρακτηριστικών, hardware και παιχνιδιών. Αυτά τα έχουμε διαβάσει και τα διαβάζουμε καθημερινά. Πλέον οι κονσόλες, όχι τόσο λόγω κόστους του μηχανήματος καθ’ αυτού αλλά κόστους αγοράς των παιχνιδιών αλλά και της πολυπλοκότητας αυτών, έχουν αυξήσει το μέσο όρο ηλικίας των gamers. Κάποτε το NES απευθυνόταν σε παιδιά από 8 ετών και άνω, ενώ σήμερα μπορεί μεν τα παιχνίδια να έχουν ESRB Rating 3, αλλά απευθύνονται σε ανθρώπους που βρίσκονται στην αρχή της δεύτερης δεκαετίας της ζωής τους - τουλάχιστον! Το Χbox One κατευθύνθηκε λοιπόν με κλειστά τα μάτια προς αυτήν την κατηγορία. Η Microsoft αποφάσισε να προσθέσει στην κονσόλα δυνατότητες τις οποίες θα αξιοποιήσει ένας πιο ώριμος άνθρωπος (ή ένας γονέας) με το HDMI IN, τις επιπλέον media player δυνατότητες και το Snap mode. Αν συνειδητοποιήσουμε πως λειτουργεί το Snap mode και τι κινήσεις χρειάζεται να κάνει ο χρήστης για να το ενεργοποιήσει, ακόμη και οι φωνητικές εντολές του Kinect (οι οποίες σημειωτέων λειτουργούν μια χαρά αν δε μιλάς Αγγλικά ως απόφοιτος φροντιστηρίου στην 4η δημοτικού με προφορά από κάποιο βουνό της Κρήτης), θα διαπιστώσουμε ότι το γενικότερο UI της κονσόλας απευθύνεται σε ανθρώπους που μπορούν να βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει και όχι τόσο σε πιτσιρίκια (ή ενήλικες με νοητικές ικανότητες πεντάχρονου).

Η Microsoft θεώρησε λοιπόν ότι ο υποψήφιος χρήστης λόγω ηλικίας θα είναι και πιο ώριμος και κατά συνέπεια θα αντιληφθεί πως η ουσία δεν είναι αν τα γραφικά είναι 720p, 900p ή 1080p (μιας και ο μέσος όρος των τηλεοράσεων που έχουμε όλοι μας ούτε 200Hz είναι, ούτε έχουμε ίριδες του T-1000 να ξεχωρίζουμε τα pixels από απόσταση 100 χιλιομέτρων), οπότε στο τέλος η οπτική απόδοση θα είναι ίδια στην πράξη με τον ανταγωνισμό, αλλά έδωσε βαρύτητα στη συνολική εμπειρία. Και για τη Microsoft, εμπειρία σημαίνει καταρχήν παροχή υπηρεσιών. Ερχόμαστε λοιπόν στην ουσία. Το Xbox Live ήταν απ’ το 2002 κιόλας τόσο πρωτοποριακό που δεν υπάρχει πλατφόρμα που να μην το μιμήθηκε. Το γεγονός ότι όχι μόνο μπορούσα να παίζω με άλλους ανθρώπους απ’ όλο τον πλανήτη απ’ το σπίτι, μου αλλά και να μιλάω με 7 άτομα που παίζουν ταυτόχρονα 7 διαφορετικά παιχνίδια με ποιότητα τηλεφωνικής σύνδεσης ήταν το πραγματικό επόμενο βήμα στην κατ’ οίκον gaming διασκέδαση. Αυτό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Microsoft σε σχέση με τη Sony. Ανέκαθεν αυτό ήταν, είτε μιλάμε για Χbox VS PS, Xbox 360 VS PS3 είτε για Χbox One VS PS4. Ναι, το ΧΒΟΧ Live χρειάζεται συνδρομή από 35 ως 50 ευρώ ετησίως αναλόγως του σημείου προμήθειας της κάρτας. Στη ζωή τίποτα δεν είναι τζάμπα και καθώς οι εταιρείες σχεδιάζουν προϊόντα που απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά και όχι μόνο στον «δεν πληρώνω, είμαι μάγκας, τα θέλω όλα τζάμπα» Έλληνα, το κόστος για μια υπηρεσία σταθερή και αξιόπιστη, είναι αστείο.

Με λύπη όμως διαπιστώνουμε ότι το Xbox Live δεν είναι αυτό που ήταν. Και το πρόβλημα είναι ότι δε ξέρουμε τι φταίει. Φταίει η αναδιοργάνωση της υπηρεσίας; Φταίει το ότι το Xbox Οne με το Xbox 360 είναι συνδεδεμένα στην ίδια υπηρεσία αλλά όχι και μεταξύ τους (μπορώ να δω αν κάποιος είναι online στο 360 και να του στείλω μήνυμα αλλά δε μπορώ να μπω σε party ή να κάνω chat μαζί του); Η Microsoft πέφτει στην παγίδα της σύγκρισης της δικιάς της υπηρεσίας με το PSN. Η πραγματικότητα είναι ότι η χειρότερη μέρα του Live είναι καλύτερη απ’ του PSN. Μέχρι τώρα τουλάχιστον. Όμως η MS δεν έχει να ανταγωνιστεί τη Sony στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά τον ίδιο της τον εαυτό. Όταν οι παλαιοί χρήστες διαπιστώνουν ότι η υπηρεσία δεν δουλεύει όπως δούλευε στην προηγούμενη γενιά, εκνευρίζονται και ακόμη χειρότερα, απογοητεύονται. Η υπομονή ενός απογοητευμένου συνδρομητή είναι πολύ μικρότερη απ’ αυτή ενός εκνευρισμένου. Υπάρχουν αυτοί οι οποίοι συνειδητοποιούν ότι το Live παραμένει πιο σταθερό, γρήγορο και αξιόπιστο απ’ το PSN. Υπάρχουν όμως και αυτοί, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να ρισκάρουν την αλλαγή, να «πληρώσουν» το κόστος μετακίνησης (να παρατήσουν το gamerscore που με κόπο, καυγάδες και καντήλια έφτιαξαν τόσα χρόνια) και να μεταπηδήσουν στην αντίπαλη πλατφόρμα. Πριν 2 μέρες κυκλοφόρησε το Halo: MCC, το μεγαλύτερο franchise που έχει να επιδείξει η MS. Και το multiplayer δεν λειτουργεί 2 μέρες αργότερα, τη στιγμή που θα έπρεπε να δουλεύει με το «καλημέρα». Θα έπρεπε να λειτουργεί όχι διότι είναι αυτονόητο απλώς, αλλά γιατί μιλάμε για την καλύτερη υπηρεσία στο online gaming.

Οι εταιρείες θα πρέπει να καταλάβουν ότι η εποχή όπου οι gamers δείχναμε κατανόηση, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Απαιτώ μεν, αλλά δεν περιμένω απ’ το PSN να δουλεύει ρολόι. Απ’ το Χbox Live όμως θεωρώ αυτονόητο ότι αν πέσει, θα πέσει για πολύ σοβαρό λόγο. Και για μικρό χρονικό διάστημα. Το να μην μπορώ να παίξω multiplayer στο Halo MCC, όταν έπαιζα multiplayer 7 χρόνια πίσω, είναι απαράδεκτο και αδιανόητο, για εμένα τουλάχιστον που είμαι πελάτης και συνδρομητής απ’ το πρώτο Χbox. Στη διαμάχη με τη Sony, η Microsoft δεν απευθύνεται στον άνθρωπο που διαβάζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη θεωρητική ανάλυση και απόδοση ενός παιχνιδιού. Απευθύνεται σε αυτόν που βασίζεται σε αυτό που βλέπουν τα μάτια του και όχι στο τι λένε τα χαρτιά ότι βλέπει, σε αυτόν που παίζει ΠΟΛΥ και απαιτεί το χειριστήριο να μην καταστρέφει τις αρθρώσεις των δαχτύλων μετά από 10 ώρες συνεχούς χρήσης, σε αυτόν που θέλει να δοκιμάσει πρώτος τις νέες τεχνολογίες, σε αυτόν όπου το multitasking διευρύνει την gaming εμπειρία, σε αυτόν που το online gaming είναι αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας αν όχι το κυριότερο. Αυτό που συμβαίνει στην πράξη είναι ότι η MS, στο κομμάτι που την ανέδειξε και που ανάγκασε τον ανταγωνισμό να την ακολουθήσει βαριανασαίνοντας, έχει μείνει στάσιμη. Διαβάζουμε ότι οι πωλήσεις έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν λόγω της μεγάλης πτώσης της τιμής. Το ζητούμενο για αυτούς που ξέρουν ΔΕΝ είναι οι πωλήσεις. Είναι προτιμότερο να έχουν λιγότεροι την κονσόλα σου αλλά να πληρώνουν ΟΛΟΙ ετήσια συνδρομή και να αγοράζουν ΠΟΛΛΑ παιχνίδια. Τα χρήματα απ’ την πώληση μιας κονσόλας που έχει διάρκεια ζωής 5-6 χρόνια τα βάζεις μια φορά στο ταμείο. Τα χρήματα όμως απ’ τις συνδρομές, απ’ την πώληση παιχνιδιών, απ’ την πώληση DLCs είναι μια διαρκής πηγή εισοδήματος για τις εταιρείες.

Με την αλλαγή στη διοίκηση του τμήματος του Χbox, η MS κέρδισε χρόνο. Ο χρόνος όμως εξαντλείται και γρήγορα. Τα παιχνίδια που μπορούν να γίνουν remaster τελείωσαν, οι gamers θέλουν καινούρια IPs και καινούριους χαρακτήρες με τους οποίους θα δεθούν συναισθηματικά και πάνω απ’ όλα θέλουν να απολαμβάνουν μια σταθερή και αξιόπιστη υπηρεσία. Αν η MS συνεχίσει να προσφέρει υπηρεσίες παραπλήσιες ή λίγο καλύτερες απ’ τις αντίστοιχες της Sony, τότε θα χαθεί ουσιαστικά το παιχνίδι. Σε αναμονή λοιπόν των 300.000 servers και του cloud computing, αρκεί να μην έρθουν πολύ αργά...


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • kokouman
    • Παρα πολυ σωστο αρθρο ! Το δυνατο κομματι του Xbox ηταν παντα το Live.Ειναι η μονη υπηρεσια που δεν εχω παραπονο που πληρωνω...θελω την καλυτερη αποδοση για το multiplayer και ολοι ξερουμε οτι παιρνεις οτι πληρωνεις.Η MS σιγουρα κραταει πολλους ασους στο μανικι της ειδικα για το online κομματι της και αναμενω να δω πως θα υλοποιησει ολες αυτες τις σπουδαιες ιδεες.Δεν μπορω να καταλαβω πως γινεται η Sony η οποια εχει παντα τοση υποστηριξη απο τον κοσμο να μην μπορει να εχει μια αξιοπρεπης υπηρεσια..

    • vonzuchter
    • Ενας απο τους λογους που δεν εχω παρει ακομα κονσολα νεας γενιας ειναι για να μη χασω επαφη με τα επι χρονια φιλαρακια στο xboxlive

    • DevilSpawn
    • Το Live πλέον είναι φορτωμένο με like, share, upload, μηνύματα με ότι θες να βάλεις μέσα κτλπ και λογικό είναι να φορτώνεται πολύ περισσότερο από αυτό του 360. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να λειτουργεί σωστά. Στα περισσότερα συμφωνώ με τον φίλο Anger61 κι γι αυτό άλλωστε αγόρασα και την κονσόλα, αλλά καλό είναι πάντα να υπάρχει το πακέτο. Το πρώτο xbox ήταν μακράν καλύτερο απο το ps2 και το 360 το ίδιο σε αρκετά παιχνίδια και μου κακοφάνηκε λίγο τώρα με το One.

      Πολύ καλό άρθρο με σκληρή, αλλά σωστή γλώσσα, που δυστυχώς δεν θα βρει απήχηση στον Έλληνα με gamertag δεν πληρώνω για online μέχρι χτες αλλά τώρα τα σκάω κανονικά και βρίσκω δικαιολογίες!

*