Ίσως γι’ αυτό να θεωρείται το γράμμα και οτιδήποτε σχετίζεται με το γράψιμο και την αποστολή του κάτι σαν τέχνη, που είναι μάλλον ξεπερασμένη πλέον, με όλους τους κανόνες και τους νόμους που το διέπουν. Οι εποχιακοί χαιρετισμοί υποχρεωτικά στην αρχή και στο τέλος, η χρήση μπλε και μαύρου στιλό, το «-sama» στο όνομα του αποδέκτη και φυσικά ευγενικός λόγος που μπορεί να γίνει τιμητικός αν ζητάμε χάρη από κάποιον για τον οποίο αισθανόμαστε σεβασμό. Παλιότερα, την εποχή που το internet ήταν στα σπάργανα και τα κινητά δεν είχαν εξαπλωθεί, η αλληλογραφία κατείχε το μονοπώλιο της επικοινωνίας στο γραπτό λόγο, ενώ επιπλέον στην Ιαπωνία χρησίμευε και στην εξάσκηση του ευγενικού και τιμητικού τύπου. Αν σε αυτά προσθέσουμε και μία τάση αποφυγής εκδήλωσης των συναισθημάτων με άμεσο τρόπο, και την προτίμηση πιο έμμεσης προσέγγισης, ώστε να εκφραστεί κάτι που αλλιώς θα διστάζαμε να πούμε, βλέπουμε γιατί η αλληλογραφία έχει τόση σημασία εκεί.
Έτσι, δεν πρέπει να μας ξαφνιάζει το Root Letter της Kadokawa Games. Ένα ιαπωνικό adventure μυστηρίου, στο οποίο ο πρωταγωνιστής αλληλογραφούσε προ 15ετίας με μια κοπέλα από τον νομό Shimane της βορειοδυτικής Ιαπωνίας. Ξαφνικά αυτή εξαφανίζεται από προσώπου γης και η αλληλογραφία σταματάει, ώσπου μετά από 15 χρόνια έρχεται ένα γράμμα από εκείνη, στο οποίο εξομολογείται πως έχει διαπράξει φόνο και πρέπει να «πληρώσει» για τις αμαρτίες της. Το σενάριο είναι κλισέ φυσικά, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται στο ότι ο πρωταγωνιστής θυμάται την αλληλογραφία που είχαν τότε και μπορεί αλλάζοντας τις απαντήσεις στα δικά του γράμματα, να κάνει την κοπέλα να τον συμπαθήσει λιγότερο ή περισσότερο, διαμορφώνοντας ουσιαστικά το τελικό αποτέλεσμα.
Εκτός από το κομμάτι της αλληλογραφίας, ο πρωταγωνιστής πηγαίνει στο Shimane όπου και προσπαθεί να βρει στοιχεία για την εξαφάνιση της κοπέλας ξεκινώντας από τους παλιούς της συμμαθητές, με στιλ που θυμίζει έντονα Phoenix Wright. Όμως οι τοποθεσίες, τα τοπωνύμια και οι δρόμοι εκτός των άλλων, είναι κυριολεκτικά βγαλμένοι από την πραγματικότητα, με το κάστρο Matsue, το αρχαίο ιερό στο Izumo, ακόμα και το υπόγειο ορυχείο Iwami να είναι πλήρως προσπελάσιμοι στο παιχνίδι. Σαν ένα “love letter” προς το νομό Shimane και χρησιμοποιώντας πολλά αντιπροσωπευτικά στοιχεία του ιαπωνικού gaming (σχολείο, teen idols, κ.λπ.), το παιχνίδι θέλει να προκαλέσει το ενδιαφέρον και για την επαρχία της Ιαπωνίας, πολύ μακριά από τα φώτα νέον και τους ουρανοξύστες του Tokyo που γνωρίζουν οι περισσότεροι.
Σε ένα developer video που βγήκε πρόσφατα, οι δημιουργοί του Root Letter, που έχουν στο ενεργητικό τους τίτλους όπως τα Tokimeki Memorial και Love Plus, εξηγούν το όραμά τους να κάνουν γνωστές κάποιες αθέατες πτυχές του τόπου τους, είτε μιλάμε για την Ιαπωνία γενικά είτε για το νομό Shimane και γι’ αυτό ετοιμάζουν παγκόσμια κυκλοφορία του Root Letter την άνοιξη για τα συστήματα της Sony. Κάτι αντίστοιχο προσπάθησε να κάνει και ο Λευκάδιος Χερν, του οποίου η πρώτη κατοικία στην Ιαπωνία βρίσκεται στο Shimen, με το βιβλίο του «Ματιές στην άγνωστη Ιαπωνία» το 1894. Αν και προσέφερε σημαντικές πληροφορίες για μια άγνωστη τότε χώρα, κατηγορήθηκε εκ των υστέρων πως συνέβαλλε στην «εξωτικοποιήση» της Ιαπωνίας. Ακόμα και αν αυτό αληθεύει, κάποια πράγματα είναι εξωτικά για εμάς έτσι και αλλιώς. Η αλληλογραφία και η σημασία που αυτή είχε και έχει, είναι ένα από αυτά. Εξωτικά ή όχι, πάντως είναι σίγουρα αντιπροσωπευτικά.
Τα λατρεύω αυτά τα άρθρα.
Κι εγω το ιδιο.Δε μιλαμε για αρεστα αρθρα αλλα για λατρεια.
Επεξηγηση αγνωστων στοιχειων της συναρπαστικης ιαπωνικης κουλτουρας στο ευρυ κοινο + ενσωματωση τους στα videogames = λατρεια