Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Απλές σκέψεις ή πραγματική αλλαγή πλεύσης;

Και εκεί που είχαμε καιρό να στρέψουμε το βλέμμα μας προς Kyoto μεριά, η Nintendo αποφάσισε να ανακοινώσει -περίπου- τα σχέδιά της για το μελλοντικό της μηχάνημα. Το «ανακοινώσει» είναι μάλλον υπερβολή, καθώς τα μόνα που ειπώθηκαν είναι μισόλογα και προθέσεις. Λογικό, καθώς προφανώς το όποιο μηχάνημα βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο. Αν φυσικά μιλάμε για μηχάνημα και όχι για κάτι άλλο, αν και κατά πάσα πιθανότητα στην όλη ιδέα θα εμπλέκεται σίγουρα κάποια συσκευή.

Ενδιαφέρον σε όλον αυτόν το χαμό είχαν οι δηλώσεις του Iwata στο Nikkei, τις οποίες μετέφρασε μέσες άκρες το Kotaku. Σύμφωνα λοιπόν με τον πρόεδρο της Nintendo, οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον η ανάπτυξη ενός μηχανήματος που απλώς επεκτείνει το προηγούμενο είναι απλώς βαρετή. Στόχος πλέον είναι να εκπλήξει κανείς τους gamers, καθώς και να καταφέρει να αλλάξει τη videogame ζωή του καθενός. Μάλιστα ο Iwata είπε ότι με κάθε νέο μηχάνημα υπάρχει η ανάγκη να ξεκινά κανείς από το μηδέν και ότι αυτή αλλαγή μπορεί ενδεχομένως να δημιουργήσει ένα κενό μεταξύ της εταιρείας και των καταναλωτών. Για αυτό και η εταιρεία από το Kyoto αναλογίζεται τις παλαιότερες κυκλοφορίες hardware, προφανώς για να αποφύγει τα όποια λάθη.

Το Nintendo NX λοιπόν (κωδικό όνομα του μελλοντικού μηχανήματος) καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Καλείται να αποκαταστήσει τη σχέση της ιαπωνικής εταιρείας με τους third-parties που εδώ και δύο (για να μην πω τρεις) γενιές μηχανημάτων τής έχουν γυρίσει την πλάτη (αν και όχι και τόσο άδικα), αλλά και τη φήμη της στους gamers που δεν ανήκουν στο λεγόμενο παραδοσιακό κοινό της. Η κίνηση συνεργασίας με την εταιρεία DeΝΑ δημιουργεί πολλές ελπίδες για μια επιτέλους ολοκληρωμένη και λειτουργική online/social υποδομή, ενώ η ανακοίνωση για κυκλοφορίες σε φορητές συσκευές, όπως και αν εκφραστεί τελικά αυτή, ίσως και να δείχνει ότι κάτι έχει αλλάξει στο σκεπτικό της εταιρείας.

Σκεπτικό που έπρεπε μάλλον να έχει αλλάξει καιρό τώρα, αλλά καλύτερα αργά παρά ποτέ. Σκέψεις-ταμπού που πέρναγαν κατά καιρούς από το μυαλό μου, που ήθελαν τη Nintendo να παρατάει το hardware (λόγω της επιτυχημένης αποτυχίας του Wii και της έως τώρα αδιάφορης παρουσίας του Wii U) και να επικεντρώνεται μόνο στην ανάπτυξη τίτλων για άλλα μηχανήματα, έφευγαν το ίδιο γρήγορα με την εμφάνισή τους, καθώς βαθιά μέσα μου γνώριζα ότι οι τίτλοι της δεν θα ήταν πότε οι ίδιοι σε άλλες πλατφόρμες.

Έκπληξη για μένα δεν είναι ένα ακόμα gizmo-χειριστήριο. Έκπληξη για μένα θα είναι να καταφέρει η Nintendo να συνδυάσει την ευφυΐα της με τις επιταγές τις σύγχρονης εποχής, να καταφέρει να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα "ενώσει" το κοινό των casual με αυτό των hardcore (διαχωρισμό που ίσως να δημιούργησε με το Wii), μια πρόταση που θα επιτρέπει σε παραγωγές τρίτων να αναπνέουν δίπλα στους εξαιρετικούς τίτλους της. Έκπληξη θα είναι μια Nintendo που θα αγκαλιάζει σύγχρονες τάσεις, διατηρώντας παράλληλα τη διάσημη μαγεία της.

Μπορεί να ζητάω πολλά, αλλά το σίγουρο είναι ότι αν υπάρξει έκπληξη σε μια βιομηχανία που έχει βολευτεί να τρέφεται από τις remastered σάρκες της, αυτή θα έρθει από την Ανατολή. Άλλωστε μας το χρωστάει πολλά χρόνια τώρα.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • GooDShiveR
    • Εξαιρετικο opinion. Συμφωνώ σε όλα και ειδικά στο οτι το Wii έκανε περισσότερο "κακό" παρά "καλό".

      Όλοι θα θέλαμε μια δυνατή και ανταγωνιστική Nintendo η οποία θα χτυπάει στα ισια τους άλλους 2 αλλα συγχρόνως θα διατηρεί το ύφος της. Το κατα πόσο είναι κάτι τέτοιο εφικτό είναι άλλουνού παπά ευαγγέλιο.

      Και το ερώτημα που δεν μπορώ να απαντήσω εγώ κ με βασανίζει καιρό, είναι αν θα προτιμούσα μία Nintendo δυνατή και ανταγωνιστική που να ακολουθεί το μοντέλο της SONY ή την Nintendo του σήμερα που ναι μεν έχει σκοπό το μέγιστο κέρδος μιας και είναι επιχείρηση αλλά τουλάχιστον σε ανταμείβει στο μέγιστο με τα προϊόντα της.

      Ελπίζω να βρεθεί η χρυσή τομή αν και δεν είμαι πολύ αισιόδοξος κυρίως γτ η Nintendo έχει συμπεριφορά πεισματάρη γέρου.

      Επίσης, κι όσον αφορά τους 3rd party, είχα διαβάσει μία ανάλυση και μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η ίδια η Nintendo έκανε πόλεμο στους κατα τα άλλα συνεργάτες της με κινήσεις όπως π.χ. να ανακοινώνουν ημερομηνία κυκλοφορίας ενός παιχνιδιού ας πούμε 13 Φεβρουαρίου και μετά από λίγο καιρό η ιδια η Nintendo να δηλώνει το New 3DS και το Majora's Mask για την ίδια ημερομηνία.

      Αυτό είναι εκτός απο φάουλ και συμπεριφορά που δεν θα έπρεπε να αρμόζει σε μία εταιρία σαν την Ninty... Anyway..

    • ShrinkShady
    • Ακόμα δεν μπορούμε να αποδεχθούμε με γρήγορον νουν σώφρονα λογισμόν και καρδία νήφουσα το πόσο σημαντική ήταν η επιτυχία του Wii?Μια επιτυχία που σε οικονομικό επίπεδο επιτρέπει στην εταιρεία να αντέξει ναυάγια τύπου WiiU ούσα παράλληλα ικανή να βγάζει παιχνιδάρες αυθεντικές και ουχί remasters...Δηλαδή ποιά θα ήταν η επιτυχία?Να βγει ένα δεύτερο gamecube και να μειωθεί ακόμα περισσότερο η αγοραστική της αξία?Η πιστεύετε ότι απομακρύνθηκαν από την Nintendo φανατικοί και hardcore gamers?Πόσοι ήταν αυτοί?Όσοι πήραν το Gamecube, δηλαδή γύρω στα 20 εκ....
      Μέγιστη επιτυχία ήταν το Wii..
      Πάντως, κακώς εστιάζουμε στο νέο μηχάνημα...Η ανακοίνωση ήταν απλώς μια υπενθύμιση σε όσους θα ξεκινούσαν να απεργάζονται σενάρια καταστροφής, άμα τη αμεφανίσει της συμφωνίας για την κυκλοφορία παιχνιδιών στα κινητά...

    • GooDShiveR
    • @ ShrinkShady Δεν μιλώ για εμπορική επιτυχία. Κι αν παρατήρησες χρησιμοποίησα τις λέξεις "καλο" & "κακό" κι όχι αποτυχία, όπως κι ο Λεωνίδας χρησιμοποίησε την φράση "επιτυχημένη αποτυχία".

      Κι αναφέρομαι στο γεγονός ότι το Wii ήταν η δεύτερη κονσόλα για τους gamers και η πρώτη για τους non-casuals. Ήταν μία κονσόλα σχεδιασμένη αποκλειστικά για non-casual κοινό. Αν δεις ποια games είχαν σημαντική εμπορική επιτυχία (first party or not) θα καταλάβεις το point moy .

      Δεν ήταν gaming επανάσταση. Μόδα ήταν και πέρασε. Και κατά την άποψη μου έκανε κακό στη Nintendo, το οποίο κακό πληρώνει τώρα.

      Όπως και να χρησιμοποιεί την εμπορική επιτυχία του Wii η Nintendo, το γεγονός είναι ότι απέτυχε να ολοκληρώσει την αποστολή του. Να επαναπροσδιορίσει δλδ τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τα video games. Και "υποχρέωσε" με αυτή την εμπορική επιτυχία την Nintendo να επιμείνει στην ίδια προσέγγιση όσον αφορά την στρατηγική της για την home κονσόλα της.

    • ehnikaras
    • @GooDShiveR, για εμένα στην προηγούμενη γενιά πρώτη κονσόλα ήταν το Wii και μετά το PS3. Τι σημαίνει αυτό ότι δεν είμαι gamer; Γιατί, επειδή το Wii μου προσέφερε περισσότερα παιχνίδια με τα οποία μου αρέσει να διασκεδάζω, όπως Mario Kart, Zelda, KIrby, Mario Bros, Mario Galaxy κλπ; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.

      Δυστυχώς αυτό με τους gamers και τους casuals, προσωπικά με έχει κουράσει. Σαν να λέμε ότι ο ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής δεν είναι ποδοσφαιριστής επειδή κάνει λιγότερες ώρες προπόνηση από έναν επαγγελματία

    • GooDShiveR
    • Δεν ήθελα να πω οτι δεν μπορεί να ηταν η πρώτη κονσόλα για πολλούς. Δεν το διατύπωσα σωστά.

      Ο ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής δεν είναι ποδοσφαιριστής bro. Όπως εγώ που στον ελεύθερο χρόνο μου βγάζω φωτογραφίες δεν είμαι φωτογράφος.

      Προφανώς και υπάρχουν διάφορες κατηγορίες gamer. Και μπορεί οι όροι να έχουν δημιουργηθεί για εμπορικούς σκοπούς αλλά ισχύουν.

    • ehnikaras
    • @GooDShiveR δεν θα πω κάτι άλλο περί ερασιτεχνών μιας και όπως βλέπω εκπέμπουμε σε τελείως διαφορετικές συχνότητες και τη λογική σου στο θέμα δεν μπορώ να την κατανοήσω.

      Σχετικά με τις κατηγορίες gamers που αναφέρεις πως ισχύουν, επειδή για εμένα το μόνο που κατορθώνεται μέσω αυτών είναι να δημιουργηθεί ένα μεγάλο παραμύθι δίχως τέλος και σκοπό, θα ήθελα να θέσω το ερώτημα, ποιος είναι ο Hardcore gamer; Αυτός που απλά σκοτώνει ότι βρει μπροστά του σε ένα FPS ή ένας 12χρονος που ολοκληρώνει το Lego Ninjago στο 100%;

      Όσον αφορά το Wii U, προσωπικά αναμένω το τέλος του έτους, να δω τι παιχνίδια θα έχουν κυκλοφορήσει έως τότε, ώστε να μπορέσω να κάνω έναν απολογισμό για την κονσόλα που μόλις θα έχει μπει στο δεύτερο μισό της ζωής της ως η κύρια πρόταση της Nintendo στα οικιακά συστήματα.

    • GooDShiveR
    • @ ehnikarasΑπλά να πω ότι σε γενικές γραμμές ο συσχετισμός που έκανες δεν στέκει γιατί υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ επαγγελματία κ ερασιτέχνη.

      Ο επαγγελματίας ποδοσφαιριστής είναι κάποιος που βγάζει λεφτά και ζει με το να είναι ποδοσφαιριστής. Από το να παίζει ποδόσφαιρο βγαίνει το βασικό του εισόδημα με το οποίο ζει.

      Για τον ερασιτέχνη το ποδόσφαιρο είναι ασχολία. Είναι χόμπι κ ακόμα και κάποια λεφτά να παίρνει απο κάποια ερασιτεχνική ομάδα η κύρια δουλειά του δεν είναι το ποδόσφαιρο εκτός κι αν φτάσει σε σημείο να ζει αποκλειστικά με λεφτα που βγάζει από αυτό.

      Εγώ δεν συγκρίνω επαγγελματία gamer με ερασιτέχνη.
      Για τον επαγγελματία gamer, το να παίζει games είναι η δουλεία του. Από αυτό βγάζει "μεροκάματο" και συντηρεί το σπίτι του.
      Για εμένα που είμαι ερασιτέχνης gamer, το να παίζω είναι μία ασχολία. Δεν έχω εισόδημα απο το gaming ικανό να με συντηρήσει.
      Αν και δεν είμαι σε θέση να σου απαντήσω κατατοπιστικά στο τι είναι hardcare, casual & non-casual, στο μυαλό μου τα έχω ως εξής.

      Hardcore είναι αυτος που το gaming είναι η βασικη του ασχολια, ενημερωνεται καθημερινα, βάζει στον μηνιαίο προϋπολογισμό του τα έξοδα για video games (εφόσον αυτό είναι εφικτό) κλπ.

      Casual -πλέον- είναι αυτός που το gaming είναι στις βασικές του ασχολίες αλλά όχι η πιο κύρια. Είναι συνήθως ανενημέρωτος με τις εξελίξεις και ακολουθεί και παίζει συγκεκριμένες σειρές (βλ. FIFA, COD, AC κτλ.)

      Non-Casual είναι αυτός που θα παίξει ή θα αγοράσει κάποιο game για να περάσει η ώρα ή όταν θα είναι με παρέα. Όπως έχω ξαναπεί, όταν πήγα το Wii μου σε μία καφετέρια που είχε ο θείος μου έγινε πανικός με το Wii Sports Resort.

      Επίσης σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται και οι νεαρές ηλικίες ή οι γηραιότεροι όπως ας πούμε ο πατέρας μου που παίζει πασιέτζα και "ραλάκι" και θα μου πει βάλε μου να παίξω κανα άλλο ράλι ή η ξαδερφή μου που της βάζουν στο tablet να παίζει για να μην τους πρήζει.

      Ελπίζω να με καταλαβαίνεις πως το σκέφτομαι τωρα.

      (Ίσως θα μπορούσε κάποιος συντάκτης να κάνει τις διαχωρίσεις έτσι και να το έχουμε σαν δεδομένο σε μελλοντικές αναφορές)

      @ Commenter, Προσωπικά με απογοήτευσε το Wii. Όσο ωραία αίσθηση και να είναι να κάνεις κινήσεις, θεωρώ οτι δεν το εκμεταλλεύτηκαν ούτε οι ίδιοι. Περίμενα όντως να θέσει νέα στανταρτ για το gaming και με λύπη μου παρατηρώ να ξεφτίζει η "επανάσταση¨.

      Επίσης να θυμίσω οτι είδαμε 1 metroid (το "Μ" δεν το μετράω) κ ένα Zelda (προφανώς και το TP δεν πιάνεται) για το Wii σε αντίθεση με GC & N64. Τα hardcore games ήταν απελπιστικά λίγα για το μέγεθος των πωλήσεων του Wii. Οπότε και σε προσωπικό επίπεδο πάντα, εμένα δν με ικανοποίησε η Nintendo με το Wii.

*