Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Θεοσκότεινος Ιππότης

*
Ναι δεν έχει κανένα νόημα αυτήν την περίοδο. Ό,τι και να πω, ό,τι και να σχολιάσω επισκιάζεται από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Αλλά θα προσπαθήσω για λίγο να ξεχαστώ.

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε ένα από τα πλέον αναμενόμενα παιχνίδια της περιόδου, το Batman: Arkham Knight. Αν και τα review των εκδόσεων για κονσόλες ήταν ενθουσιώδη, ο χαμός που προκλήθηκε με την έκδοση για τα PC ήταν άνευ προηγουμένου. Τα τεχνικά προβλήματα και η τσαπατσοδουλειά εξέθεσαν την Warner Bros., την Rocksteady και δεν ξέρω ποιον άλλο ανεπανόρθωτα. Πόνεσε περισσότερο γιατί η Rocksteady είχε δείξει πολύ θετικά δείγματα δουλειάς κατά το παρελθόν και η έκδοση των PC δεν της άξιζε.

Ποιος φταίει όμως; Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα το μάθουμε ποτέ. Η εύκολη απάντηση είναι η εταιρεία έκδοσης. Η Warner Bros. θέλησε να κυκλοφορήσει το παιχνίδι σε όσο το δυνατόν περισσότερα format, με αποτέλεσμα να πιέσει τη Rocksteady και, κατ’ επέκταση, την ανεξάρτητη ομάδα που ανέπτυξε τον τίτλο των PC, ώστε όλες οι εκδόσεις να κυκλοφορήσουν την ίδια περίοδο. Η πιθανότητα για κάτι τέτοιο είναι αρκετά υψηλή, αλλά δεν μπορώ να τη θεωρήσω αυτόματα ως το λόγο της αποτυχίας. Και αυτό γιατί η Warner στοιχημάτιζε πολλά σε αυτόν τον τίτλο και δύσκολα θα ρίσκαρε να τον καταστρέψει.

Από την άλλη πλευρά, έχουμε τη Rocksteady η οποία προφανώς είχε αποφασίσει να εστιάσει στις κονσόλες, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τα PC. Η απόφαση να περάσει την ανάπτυξη στην Iron Galaxy Studios μπορεί τώρα που γνωρίζουμε την κατάληξη να φαίνεται λανθασμένη, αλλά σίγουρα τότε ήταν η μόνη μάλλον λύση για να κυκλοφορήσει η έκδοση ταυτόχρονα με τις κονσόλες. Προφανώς δεν φταίει η Iron Galaxy Studios, αν και η δουλειά είναι δική της. Εικάζω η πίεση από την εταιρεία έκδοσης και η αδυναμία -λόγω χρόνου- της Rocksteady να της παρέχει ουσιαστική βοήθεια περιόρισαν κατά πολύ το έργο της. Επομένως το φταίξιμο μάλλον πέφτει στους ώμους όλων και τις συνέπειες πρέπει να τις λουστούν και οι τρεις. Τουλάχιστον η δουλειά της Rocksteady στις κονσόλες είναι, όπως όλοι λένε, εξαιρετική.

Αυτό πάντως που μου κάνει πλέον εντύπωση είναι η δύναμη του Internet. Ή μάλλον, όχι η δύναμή του όσο η τάση πολλών να την αψηφούν. Διανύουμε μια περίοδο που δύσκολα μπορεί να κρυφτεί κανείς. Όλα κρίνονται άμεσα στο διαδίκτυο και όλοι μπορούν να εκφέρουν -καλώς ή κακώς- άποψη. Οι φωνές αποδοκιμασίας για το Arkham Knight ανάγκασαν την Warner να αφήσει κατά μέρος τα κλασικά τερτίπια μάρκετινγκ, να αποσύρει την έκδοση από τις ψηφιακές -και όχι μόνο- πλατφόρμες και να “στρώσει” την ομάδα ανάπτυξης στη δουλειά. Σε συνδυασμό με τη νέα δυνατότητα που προσφέρει η Steam στους χρήστες, την επιστροφή χρημάτων, η δύναμη των gamers είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Και η περίπτωση του Arkham Knight αποτελεί παράδειγμα έμπρακτης εφαρμογής της.

Για να πω την αλήθεια, η πορεία πολλών τίτλων τα τελευταία χρόνια, τίτλων που η κυκλοφορία τους χαρακτηρίστηκε από αποτυχίες και προβλήματα, με κάνει λιγότερο αισιόδοξο για το κατά πόσο αυτή η δύναμη μπορεί να αλλάξει τη συνήθεια των εταιρειών να προσφέρουν ημιτελή προϊόντα. Από την άλλη, η αντίδραση της Warner δείχνει ότι η δύναμη αυτή αυξάνεται διαρκώς και, ίσως, να φτάσουμε σε μια εποχή που τα patch να αποτελούν εξαίρεση και όχι τον κανόνα στην κυκλοφορία ενός videogame.

Ναι, είναι αστείοι τέτοιου είδους προβληματισμοί για την περίοδο που διανύουμε, αλλά ας προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε κόντρα σε όλες τις περιστάσεις.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Pirederas
    • According to Kotaku's sources, the PS4 and Xbox One were harder to work with than Rocksteady thought, so of roughly 100 QA testers, only 10 were assigned to report on the PC port.

      http://www.eurogamer.net/articles/2015-07-01-warner-bros-allegedly-knew-about-arkham-knight-pcs-failures-months-ago-report

    • Lonas
    • Αν ισχύει τότε είναι άξιοι της μοίρας τους. Και η rocksteady και η warner που μπορεί και να ήξερε και την κατάσταση από πριν.

*