Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Πάνω απ' όλα η παράδοση

Αναρωτιόμουν πολύ καιρό για τους λόγους που η Nintendo αδυνατεί τα τελευταία χρόνια να ακολουθήσει τις όποιες εξελίξεις. Και δεν αναφέρομαι σε επίπεδο hardware. Αλλά σε επίπεδο φιλοσοφίας και ενεργειών. Με ελάχιστη παρατήρηση μπορεί ο οποιοσδήποτε να διαπιστώσει ότι η Nintendo διαφέρει σημαντικά από τις υπόλοιπες εταιρείες videogames. Είναι σταθερή σε απόψεις και δυσκολεύεται να διαχειριστεί κάθε τι online, ενώ όταν το κάνει, η προσέγγισή της κάθε άλλο παρά συνηθισμένη είναι. Η απάντηση στις απορίες μου ήρθε μέσα από μια συνέντευξη που έδωσε ο Dan Adelman, ένας άνθρωπος που εργαζόταν στην ιαπωνική εταιρεία για εννέα χρόνια και πριν από αυτήν είχε συμβάλλει -μεταξύ άλλων- στην ανάπτυξη και διάθεση της υπηρεσίας Xbox Live Arcade. Πλέον εργάζεται ως σύμβουλος ανεξάρτητων ομάδων ανάπτυξης.

Διατηρώντας πάντα μια επιφύλαξη για τα λεγόμενα ενός ανθρώπου που δεν εργάζεται πλέον στη Nintendo, η απάντηση του Adelman στις παραπάνω απορίες παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

Με λίγα λόγια, για όλα φταίει ο παραδοσιακός χαρακτήρας της εταιρείας. Σύμφωνα με τον Adelman, η Nintendo είναι μια άκρως παραδοσιακή ιαπωνική εταιρεία, η οποία σέβεται την ιεραρχία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι ότι όλοι στην ιεραρχία παίζουν το ρόλο του συμβούλου και ελάχιστοι είναι αυτοί που προχωρούν στη λήψη αποφάσεων. Και το χειρότερο όλων είναι ότι άπαντες έχουν δικαίωμα βέτο και άρα τη δύναμη να σταματήσουν την όποια νέα ιδέα. Η όλη διαδικασία για την υλοποίηση μιας ιδέας περιγράφεται από τον Adelman ως περίπλοκη και δυσκίνητη, τόσο που είναι αποτρεπτική για αυτούς που θέλουν να τολμήσουν κάτι νέο (μάλιστα δεν άφησε απ' έξω ούτε τον Iwata, λέγοντας ότι και ο ίδιος αποφεύγει να λαμβάνει κάποιες αποφάσεις με το φόβο να μην ξενίσει τους Ιάπωνες ανώτερούς του). Μάλιστα, το πρόβλημα ενισχύεται και από το γεγονός ότι τα περισσότερα ανώτερα στελέχη της εταιρείας "ανδρώθηκαν" κατά την εποχή του NES και του SNES με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις σύγχρονες επιταγές του gaming, όπως είναι οι λογαριασμοί χρηστών, το online gaming, οι λίστες φίλων κ.λπ.

Θα έλεγε κανείς ότι η εικόνα που παρουσιάζει ο Adelman ρίχνει λίγο φως στην πορεία της Nintendo και εξηγεί ως ένα βαθμό τη δυσκολία που αντιμετωπίζει η εταιρεία να ακολουθήσει σε διάφορους τομείς τον ανταγωνισμό. Φυσικά και πρόκειται για λεγόμενα ενός μόνο ανθρώπου, αλλά εξακολουθούν να παρουσιάζουν ενδιαφέρον και σίγουρα εξηγούν κινήσεις όπως ήταν η κάπως άκομψη και ανούσια προσπάθεια της εταιρείας να δημιουργήσει σχετικά πρόσφατα το λεγόμενο Nintendo account, θέλοντας να ακολουθήσει το παράδειγμα των αντιπάλων της, αλλά ξεχνώντας στην πορεία βασικές λειτουργίες και "ανέσεις". Αλλά ακόμα και σε επίπεδο software, η αδυναμία να προσφέρει ουσιαστικές εξελίξεις σε καθιερωμένες σειρές (ανεξάρτητα από τη δεδομένη ποιότητά τους), αποδεικνύει ότι η Nintendo είναι μια εταιρεία που κινείται στους δικούς της ρυθμούς. Ρυθμοί που σίγουρα δημιουργούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της, αλλά που έχουν αρχίσει να βάζουν εμπόδια στην πορεία της.

Να πω την αλήθεια δεν είμαι σίγουρος ότι θέλω να τη δω να αλλάζει. Ναι, η αλλαγή είναι απαραίτητη σε διάφορους τομείς, τομείς που θα τη βοηθήσουν να μη μείνει πίσω, από την άλλη φοβάμαι ότι η όποια εξέλιξη θα αλλοιώσει το χαρακτήρα της, θέτοντας σε κίνδυνο αυτό που πολλοί ονομάζουν "Nintendo magic". Παράλληλα, η προσκόλληση στις αρχές της είναι ίσως υπεύθυνη και για την ποιότητα των first party τίτλων, οι οποίοι μπορεί να μη χαρακτηρίζονται από έντονες καινοτομίες, όμως πολλοί καταφέρνουν ακόμα και έτσι να αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα του είδους τους.

Ο φόβος φυσικά είναι έκδηλος. Η αδυναμία ευελιξίας και προσαρμογής θα οδηγήσει κάποια στιγμή σε αδιέξοδο ή, ακόμα χειρότερα, σε λήθη. Κανείς δεν θέλει να το δει να συμβαίνει και όλοι ελπίζουμε ότι αυτοί που μπορούν να δράσουν, ξέρουν και τι να κάνουν.

Αρκεί φυσικά να τους αφήσουν να δοκιμάσουν.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
19 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • vonzuchter
    • Ποσο ακομα θα τη βγαζουν με ζελντα και σμασ μπρος και μαριο? τι εχει μεινει που ζηταει ο κοσμος ακομα? Ενα πραγματικο 3d μαριο στα προτυπα του μαριο64 που το ζηταμε χρονια , το επικο ζελντα που ολοι περιμενουν πως και πως, ενα μετροιντ και ενα σταρφοξ. Προσωπικα περιμενω και το Μαριο παρτυ που ειναι το αγαπημενο παιχνιδι στην οικογενεια μας. Μολις τα προαναφερομενα δωθουν στο πεινασμενο για Νιντεντιασμα λαο μετα στην επομενη γενια και παααλι μια απο τα ιδια? Ενταξει το μαριο δε θα το βαρεθουμε ποτε αλλα τα υπολοιπα? το μαριο καρτ τι νεο εχει να προσφερει για να το αγορασω παλι σε 4-5 χρονια? το σμασ μπρος ποσο καλυτερο μπορει να γινει? Θα δουμε... Σε αυτη τη γενια θα τη βγαλουν με τα first party τους ο κοσμος ακομα διψαει. Μετα ειναι το θεμα...

    • Geovra
    • @Sephiroth blame it on Kalkanis :)

      Eνδιαφερον blog παντως. Εχει μεγαλη ευκαιρια η Nintendo να ανακαμψει...εστω και με νεα κονσολα ενδεχομενως

    • alex4444
    • @vonzuchter Δε νομιζω οτι φταιει το υπεροχο Mario Kart και τα SSMB για τον κινδυνο που περιγραφει ο Λεωνιδας. Περαν του οτι ειναι ακρως απολαυστικα και ποιοτικα franchises με εξελιξεις σε καθε νεο τιτλο τους, δεν κυκλοφορουν πανω απο ενα ανα κονσολα. Θα ηταν δηλαδη καλυτερα να ειχε βγει το τελευταιο SSMB πχ στο gamecube? Εδω το F-Zero εχουν αφησει λιγο πισω κι εχει λυσσαξει ο κοσμος! Καθε νεα κονσολα αναποφευκτα ταιζει την φαντασια του κοινου για το πως θα μπορουσε να ειναι ενα "Zelda" πχ στα νεα τεχνολογικα δεδομενα, με ολο και λιγοτερους περιορισμους. Ειμαι καθετος σε αυτο που λεω, αλλα πιστευω πως τροπος που η Νιντεντο διαχειριζεται τα franchises της ειναι ο πλεον υγειης κι αποτελεσματικος.



      Πολυ ωραιο αρθρο και μαλιστε με πληροφορια που δεν ειχα παρει χαμπαρι οτι κυκλοφορει. Δεν εχω λογο να μην πιστεψω τον Dan Adelman, ειναι φως φαναρι οτι η Νιντεντο εχει πολυ κλειστο, αυστηρο και ιδιαιτερο τροπο διευθυνσης. Πολλες αποριες μου λυθηκαν... Αυτο που σκεφτομαι τωρα ειναι οτι ο Iwata ειναι ενας πραγματικος ηρωας! Μεσα στην προεδρια του εχουν συμβει: resident evil/motion&touch controls/Miiverse... Πρεπει να εφτυσε αιμα για να τα προωθησει αυτα στα αφεντικα.

      Απο εκει και περα η Νιντεντο οφειλει να βρει μια πιο ευελικτη διαχειριση των θεματων που εχουν να κανουν με κατασκευη hardware και OS. Και να αφησουν ησυχες τις ομαδες αναπτυξης τιτλων! Νομιζω πως ειναι εφικτο και πρεπει καποια στιγμη να γινει για το καλο ολων μας.

    • GooDShiveR
    • Συγκινητικό να γίνεστε όλοι μία παρέα ξανά. Μπράβο ρε παιδιά!

      Καλά τα λέει ο Adelman. Λίγο πολύ, όλοι κάπως έτσι φανταζόμασταν την λειτουργία της Nintendo. Απλά νόμιζα ότι ο κολλημένος (άλλοτε πολύ, άλλοτε λίγο) της υπόθεσης ήταν ο Iwata.

      @ Alex4444 Μη ξεχνας και το DS. Εκεί κι αν ήταν μεγάλη η αλλαγή που έπρεπε να περάσει ο Iwataς ( ελληνιστί :D ) σε σχέση με τα προηγούμενα Gameboy.

    • alex4444
    • @commenter Tουλαχιστον το παραγομενο προιον ειναι ΑΑΑ ποιοτητας, σε αντιθεση με του ελληνικου δημοσιου :)

    • kokouman
    • ''Ρυθμοί που σίγουρα δημιουργούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της, αλλά που έχουν αρχίσει να βάζουν εμπόδια στην πορεία της.'' Αυτη η φραση ακριβως πιστευω οτι χαρακτηριζει την Nintendo.Πρεπει να αρχισει να αλλαζει λιγο την νοοτροπια της αλλιως δεν ξερω που θα καταληξει.

    • Chased
    • Προσωπικά, θα συμφωνήσω με το πρώτο σχόλιο του Alex4444!

      Την πληροφορία την γνώριζε,καθώς έτυχε να διαβάσω τη συγκεκριμένη συνέντευξη του Adelman, ο οποίος κιόλας και στο παρελθόν είχε σούρει διάφορα για τη Nintendo...

      Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί α)δεν υιοθετούν επιτυχημένες συνταγές από άλλους και β)γιατί δεν ακούνε το κοινό τους! Τόσο πολύ θα τους θίξει τον εγωισμό να ακολουθήσουν το party chat και τις live notifications? Τόσο δύσκολο τους είναι να λειτουργούν σωστά οι λογαριασμοί? Ή μήπως θα πειραχτεί το image τους αν δεχτούν κάποιες υπηρεσίες από άλλους?

      β)Ο κόσμος ζητάει τόσα πολλά, που τους καταλαβαίνω να μην τα δέχονται όλα, αλλά δεν μπορείς να μην ασχολείσαι και με απλά πράγματα, όπως την ύπαρξη ελληνικού πληκτρολογίου στο Miiverse, το να μπορείς να πληρώσεις ένα παιχνίδι ΧΩΡΙΣ να το κατεβάσεις εκείνη τη στιγμή (απλά, για να καπαρώσεις την τιμή) γιατί δεν έχεις χώρο και άλλα...


      Η οπτική του καθένα μας στο θέμα, έχει να κάνει με το αν είναι δεκτικός στις αλλαγές ή αν τις φοβάται! Εγώ είμαι ενδιάμεσα! Όπως και ο συντάκτης του κειμένου, από τη μία θέλω αλλαγές αλλά από την άλλη φοβάμαι μήπως χαθεί η ταυτότητα της εταιρείας! Ήδη άλλαξαν πράγματα με την έλευση των DLC...Ευτυχώς, ακόμα δεν κόψανε περιεχόμενο για να το πουλήσουν μετά, αλλά ούτε οι άλλες εταιρείες το είχαν κάνει τα πρώτα 2-3 χρόνια...

      Οπότε? Τί μας μένει? Ίσως να αποκτήσουν μεγαλύτερες ελευθερίες τα αντίστοιχα NoA και NoE, μπας και κινηθεί το πράγμα, ειδικά με τη διαφήμιση. Μετά τη διαφήμιση, έρχεται ο κόσμος. Μετά που έρχεται ο κόσμος πληθαίνουν οι φωνές! Και όταν πληθαίνουν οι φωνές υπάρχει μεγαλύτερη πίεση για αλλαγές!


      My two cents.

    • yaponvezos
    • @Chased

      Φαίνεται πάντα παράλογο να μη βλέπει κανείς το αυτονόητο σε μια εταιρεία. Στην πράξη το φαινόμενο του "reality distortion field" είναι πραγματικό πάντως. Όταν κάποιος μάθει σε μια λογική που για χρόνια έβγαζε σε καλό, είναι, δυστυχώς, πολύ εύκολο να θεωρήσει ότι κάτι άλλο φταίει όταν τα πράγματα πάνε στραβά, όχι ο ίδιος ή η νοοτροπία.

      Είναι λυπηρό, αλλά άπαξ και το ζήσεις μια φορά από κοντά, εκπλήσσεσαι λιγότερο από την επαφή που έχει ή δεν έχει μια εταιρεία με την πραγματικότητα και το κοινό.

    • alex4444
    • H microsoft με τα windows 10 και το insider program δοκιμαζει για πρωτη φορα κατι πολυ επαναστατικο. Στην ουσια παει το feedback του καταναλωτη πολυ παραπερα, αφηνοντας τον να κριτικαρει και να προτεινει πραγματα για το προιον σε μια φαση της αναπτυξης που χωρανε και μπορουν να γινουν πολλες αλλαγες.

      Αν το πειραμα πετυχει, το μοντελο αυτο οφειλει να ακολουθηθει απο πολλους. Δε μπορω να φανταστω κατι καλυτερο για το μελλον της τεχνολογιας και των υπηρεσιων. Αν καταφερει να αλλαξει η δυσκινητη εδω και μια δεκαετια microsoft μεσα σε 2 χρονια, απλα και μονο ακουγοντας τον καταναλωτη, γιατι οχι και η Νιντεντο? Ξερω ειναι πολυ τρελη σκεψη, αλλα μπορω παντα να ελπιζω....

    • yaponvezos
    • @alex4444

      Δεν είναι κάτι νέο αυτό που περιγράφεις για την MS και τα Windows, ούτε τα πρώτα Windows που διατίθενται ως technical preview. Απλά άλλαξε η κλίμακα, Άρα δεν είχε να μάθει "νέο κόλπο".

      Η Nintendo υποτίθεται ότι έχει όντως να μάθει κάποια πράγματα που για την ίδια είναι νέα.

      Και κάπου εδώ χωρά ένας αστερίσκος: καλό το feedback αλλά αν δεν υπάρχει όραμα και κατεύθυνση, δεν σε σώζει. Αν πάρεις σβάρνα τα fora στα οποία σχολιάζονται τέτοιου είδους πρώιμες εκδόσεις θα βρεις άπειρους "testers" που δεν εννοούν να καταλάβουν ότι δεν έχουν να κάνουν με "έτοιμο" λογισμικό. Απλά φαντάσου τι μαγικό feedback προσφέρουν. Το λες και spam.

    • john-data
    • Sephiroth αν χρειαστεί πρέπει να θυσιαστείς για το καλό του site και να πέσει ο μ.ο ηλικίας τουλάχιστον 300 χρόνια...

    • alex4444
    • @yaponvezos Kαλα ισχυει οτι η Μαικροσοφτ δεν πηγε στην τυχη κι εκανε το Windows Insider, ειχαν ωριμασει οι συνθηκες και εχει καλοστημενες ομαδες που ξερουν να φιλτραρουν τα χρησιμα απο τα αχρηστα σχολια. Απλα ειναι αυτο το πραγμα που παντα λεμε μεταξυ μας, αν μας ακουγε λιγο η Νιντεντο σε 5 πραγματακια θα ειχε πολυ πιο ελκυστικο πακετο...

*