Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: κούνα-παίξε

Λέω να ασχοληθώ με κάτι που με είχε απασχολήσει και παλαιότερα. Με αφορμή τη συνέντευξη του Phil Spencer στο Games Radar είπα να ξαναδώ την κατάσταση του Kinect. Σε παλιότερη στήλη (στο Authority) είχα πει ότι παρά την γκρίνια που υπήρχε τότε για την απόφαση της Microsoft να συμπεριλάβει το Kinect με το Xbox One (αυξάνοντας παράλληλα την τιμή κατά 100 ευρώ) ήταν ίσως ο μόνος τρόπος να αναπτυχθεί και να αξιοποιηθεί σωστά η τεχνολογία και να αποφευχθεί η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί με τον προκάτοχό του στο Xbox 360. Φυσικά όλοι γνωρίζουμε ότι η Microsoft “αναγκάστηκε” αργότερα να αποδεσμεύσει το Xbox One από το Kinect, ακυρώνοντας ως ένα μεγάλο βαθμό το λόγο ύπαρξής του. Άλλωστε, ένα προαιρετικό περιφερειακό δύσκολα πείθει τους developers να αφιερώσουν χρόνο και χρήμα πάνω του.

Η πρόσφατη συνέντευξη του Spencer μάλλον σφραγίζει το μέλλον του φιλόδοξου περιφερειακού. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν σίγουρα είδη παιχνιδιών στα οποία το Kinect λειτουργεί καλά, αλλά αν κάποιος παίζει Halo ή Call of Duty, τότε δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να χρησιμοποιήσει το περιφερειακό. Είναι ίσως η πρώτη φορά που επίσημα χείλη παραδέχονται ότι το Kinect έχει τους περιορισμούς του και ότι δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό σε hardcore εμπειρίες. Φυσικά ο Spencer είπε ότι η ανάπτυξη λειτουργιών συνεχίζεται, αλλά μάλλον άφησε να εννοηθεί ότι οι λειτουργίες αυτές θα είναι δευτερεύουσας σημασίας και δεν θα αφορούν τα games.

Η αλήθεια είναι ότι η μοίρα του Kinect δεν σφραγίστηκε από τα παραπάνω λόγια. Η καινοτόμος συσκευή υποσχέθηκε πολλά κατά το ξεκίνημά, αλλά οι περιορισμοί της τεχνολογίας δεν της επέτρεψαν ποτέ να αναδειχθεί. Η αναβάθμιση του Kinect με το Xbox One δημιούργησε μια μικρή αισιοδοξία, αλλά η φήμη του προκατόχου μάλλον είχε καθορίσει εκ των προτέρων τη μοίρα του. Οι developers δεν το στήριξαν ποτέ ουσιαστικά και, απ’ ό,τι φαίνεται, ούτε η Microsoft πίστεψε στο δημιούργημά της, παρά το ότι είχε δεσμεύσει λογισμικό και πυρήνες του επεξεργαστή γι’ αυτό. Παράλληλα, με το κακό ξεκίνημα του Xbox One και την περίφημη τραγωδία σε επίπεδο marketing, η Microsoft κλήθηκε να σώσει τη φήμη ολόκληρου του μηχανήματος, αφήνοντας προφανώς στην άκρη το Kinect.

Το περίεργο είναι ότι η Microsoft ήξερε πού έμπλεκε από την αρχή. Η αποτυχία της Nintendo να προσφέρει ικανοποιητικό motion gaming με το Wii έπρεπε να την είχε υποψιάσει για τη δυσκολία του όλου εγχειρήματος. Παρά τα προβλήματα του Kinect, δεν πτοήθηκε και δημιούργησε το Kinect 2, μόνο και μόνο για να το ακυρώσει ουσιαστικά λίγο μετά.

Θα μπορούσαν όμως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά με το Kinect 2; Αμφιβάλλω. Το motion gaming είχε τη στιγμή του πριν αρκετά χρόνια και η αδυναμία του να ευδοκιμήσει το ανάγκασε σε μια πολύ μικρή πορεία φήμης. Το Kinect ήρθε καθυστερημένα, υποσχέθηκε πάρα πολλά και πρόσφερε ακόμα λιγότερα.

Και, πλέον, με την παραδοχή του Spencer ότι δεν είναι απαραίτητο για τις core εμπειρίες, το Kinect ξεπέφτει από αναγκαστικό περιφερειακό, σε μια προαιρετική, εκκεντρική ίσως, λύση για λίγους και “εκλεκτούς”. Η εταιρεία σίγουρα θα συνεχίσει να αναπτύσσει λογισμικό και λειτουργίες γι’ αυτό, αλλά το πιθανότερο είναι να τα περιορίσει στο κομμάτι της επικοινωνίας ή να τα ενσωματώσει σε κάτι μεγαλύτερο και πιο φουτουριστικό.

Ελπίζω μόνο, ό,τι νέο σκεφτεί, να έχει μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και να μπορεί να τα αποφύγει. Διαφορετικά, ο κύκλος της αποτυχίας δύσκολα θα σπάσει.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • alex4444
    • Επειδη πιστευω οτι εχει νοημα να στηριζονται και να δοκιμαζονται νεοι τροποι gaming, θεωρω οτι το κινεκτ2 ηταν μια χαμενη ευκαιρια. Κανεις δεν ειναι σε θεση να ξερει αν η βιομηχανια το ειχε αναγκη η αν θα εδινε οντως το κατι παραπανω, αλλα ειναι ασχημο που η gaming κοινοτητα αποδειχτηκε τοσο συντηρητικη και αναγκασε με τον τροπο της την Μαικροσοφτ να ακολουθησει την πιο "στανταρ" προσεγγιση της Σονυ σε αυτη τη γενια.

      Απο την αλλη η ευθυνη βαραινει σε μεγαλο ποσοστο και την ιδια την ΜΣ, καθως το XboxOne event που ηταν η ευκαιρια να παρουσιασει το οραμα της, ηταν για γελια. Μαλλον ουτε η ιδια ειχε καποιο συγκεκριμενο οραμα λοιπον...

    • Pirederas
    • Το Kinect (όπως και το PS Move) ήταν κατάλοιπο της εποχής του Wii, τότε που με το motion gaming είχε τρελαθεί κόσμος. Μόνο που όταν τα Kinect/Move ήρθαν στην αγορά, το motion gaming είχε ήδη πεθάνει αφού αποδείχθηκε κομήτης. Sony και Microsoft προσπάθησαν να χώσουν με το ζόρι motion controls σε shooters και να φτιάξουν μερικά αντίγραφα των επιτυχιών του Wii (όπου Wii Sports, βάλτε Sports Champions και Kinect Sports). Όσο και να κατηγορούμε τους gamers για "στενομυαλιά" και ότι "δεν δοκιμάζουν νέα πράγματα και νέες εμπειρίες", όποιος έχει παίξει με motion controls ξέρει ότι γρήγορα γίνεται άβολο και σε κάνει να ιδρώνεις (αν κάποιος θέλει να ιδρώσει, πάει γυμναστήριο ή να παίξει μπάλα). Αν παίζεις δε shooter, που πρέπει τα χέρια να είναι μονίμως μπροστά για να σημαδεύεις, πεθαίνεις από τον πόνο στους ώμους.

      Το πρώτο Kinect είχε την επιτυχία του, έκανε τον κύκλο του, αλλά το Kinect 2 απλά δεν έπρεπε να υπάρξει καν. Εδώ η ίδια η Microsoft δεν είχε ετοιμάσει κάτι που να έπειθε τον κόσμο ότι είναι χρήσιμο gadget, και περίμενε από άλλους να το κάνουν. Είχε την καινοτομία ότι ήλεγχες την κονσόλα με τα χέρια και την φωνή a la Minority Report. Ε, και? Αφού για να κάνεις κάτι έπρεπε να γκαρίζεις και να δίνεις 2-3 εντολές αντί να γίνεται αμέσως, όλοι το γύρισαν σε χειριστήριο. Και αντί να έχει δικούς του επεξεργαστές, έφαγε και πόρους από το ήδη αδύναμο Xbox One. Για μένα, το Kinect 2 θα έπρεπε να είναι πλήρως αυτόνομο μηχάνημα, με ή χωρίς το Xbox One, αλλά πλέον όλα αυτά είναι ιστορία.

      Στον αντίποδα, η Sony είδε την αλήθεια σχετικά με τα motion controls, και έφτιαξε μια φθηνή αλλά ικανή στερεοσκοπική κάμερα, ιδανική για streamers, και μάλιστα προαιρετική. Έχει και τα δικά της motion controls (όπως το διασκεδαστικό tech demo Playroom) και αναγνώριση φωνής, αλλά δεν το κάνει και μεγάλο ζήτημα.

    • lovesfool
    • Στενόμυαλοι οι gamers; Έχουμε δει την εγκατεστημένη βάση του Wii σε σχέση με τον ανταγωνισμό του; Κάθε άλλο παρά υπέρ του πειραματισμού είναι οι gamers.

      Απλά, τρία τινά νομίζω ότι ισχύουν.

      Αρχικά, το motion gaming έχει πολύ συγκεκριμένες δυνατότητες. Καλές, κακές, αυτές είναι. Δεν είναι απεριόριστες. Όλα τα input έχουν κάποιο ταβάνι, από το χειριστήριο μέχρι την οθόνη αφής και τις φωνητικές εντολές. Ίσως πιστέψαμε, ή μας έκαναν να πιστέψουμε, ή η φαντασία μας φταίει, ότι το motion control δεν είχε όρια. Είχε, έχει και θα έχει. Δεν είναι θέμα τεχνολογίας. Είναι θέμα μηχανικό.

      Επιπλέον, συμφωνώ απόλυτα με τον Pirederas. Η Sony και η MS μπήκαν πολύ αργά στο χορό, τρέχοντας να προλάβουν την αστραπή της Nintendo και προσπαθώντας απλά να αντιγράψουν την επιτυχία της χωρίς να την έχουν καταλάβει κι ιδιαίτερα ή να διαφοροποιηθούν. Σε αυτά τα πράγματα, ισχύει πάντα το first come, first serve.

      Τέλος, συμφωνώ απόλυτα και με τον Λεωνίδα. Αν μη τι άλλο, η απόπειρα και η προσέγγιση της MS ήταν η πιο τίμια, η πιο πολλά υποσχόμενη, αυτή με την ουσιαστικότερη προοπτική. Ωστόσο, το έκαψε μόνη της με κάθε δυνατό τρόπο. Υποσχέθηκε πολύ περισσότερα από όσα μπορούσε να προσφέρει. Βιάστηκε με μία τεχνολογία που ήταν χρηστικά υποδεέστερη του ανταγωνιστή που μόνη της αποφάσισε να συγκριθεί και να απειλήσει απευθείας. Το έκαψε απολύτως επικοινωνιακά σε κάθε ευκαιρία, από την πρώτη παρουσίαση του tech demo (με τον ροκά με τα μαύρα γυαλιά που ούτε θυμάμαι κι έδειχνε επί σκηνής Ε3 ένα πράγμα που δεν ανταποκρινόταν σωστά ούτε σε επίπεδο avatar), από την επιλογή της να το ξεκινήσει ως περιφερειακό (άλλη βιασύνη κι αυτή) και την ακόμα χειρότερη επιλογή της να προσπαθήσει να το επιβάλει στη νέα γενιά, παρότι μόνη της το είχε σκοτώσει και κουράσει από την προηγούμενη.

      Προσωπικά, προοπτική ακόμα και σήμερα βλέπω, τόσο για την λύση της MS, όσο και για την λύση της Nintendo. Ωστόσο και οι δύο έχουν κάψει, με διαφορετικό τρόπο και ρυθμό, όλες τις επικοινωνιακές γέφυρες ενός τέτοιου εγχειρήματος, με αποτέλεσμα καταναλωτές, devs και βιομηχανία να είναι εξαιρετικά δύσπιστοι και να γυρνούν την πλάτη.

    • AnimaPura
    • To Kinekt 2.0 δεν έπρεπε να έχει τον χαρακτήρα του περιφερειακού για "σοβαρούς" motion-based τίτλους και αυτό είναι κάτι το οποίο έχουμε συζητήσει ένα κάρο φορές γενικότερα, αλλά έχει ενδιαφέρον κάθε φορά. Έπρεπε να μείνει σε αυτό για το οποίο χρησιμοποιείται 95% του χρόνου που είναι συνδεδεμένο στην κονσόλα, για το navigation στα μενού. Αυτό το κάνει εξαιρετικά και είναι πραγματική απόλαυση. Αν δεν υπήρχε σαν τελείως ξεχωριστό περιφερειακό, τότε οι ελιτιστές των κονσολών (πωπω ειρωνία) δεν θα ξενέρωναν τόσο και η MS δεν θα το χαντάκωνε αργότερα.

    • Ben Masters
    • H MS πήρε ένα περιφερειακό , ένα gimmick , που ο κόσμος το είχε βαρεθεί ήδη από την προηγούμενη γενιά και το έκανε σημαία της νέας κονσόλας της . " Απαραίτητο" , "αναπόσπαστο κομμάτι " κτλ ...
      Σπατάλησε χρήματα , ανέβασε την τιμή της κονσόλας , μείωσε το μπάτζετ για αξιοπρεπή gaming/graphics tech για να χωρέσει το Kinect στο πακέτο φορτώνοντάς το με το ζόρι στην καμπούρα κάθε πελάτη .. όλα αυτά για κάτι που δεν ενδιέφερε κανέναν . Μετά βέβαια που αποδείχτηκε και στη πράξη η αδιαφορία του κοινού , το τσεκούρωσε μια κι έξω . Αυτό που πάνω του στήριξε τα πάντα.
      Αυτό δείχνει πόσο εκτός επαφής είναι η MS με τους gamers . Πόσο εντελώς ξεκομμένη είναι από τα πράγματα , πόσο ακολουθεί αγκομαχώντας . Πόσο όταν θα εγκαταλείψει το gaming δεν θα λείψει σε κανέναν.
      Η όλη ιστορία με το ΧOne , από την σύλληψη της ιδέας , της υλοποίησης και της παρουσίασής του προς το κοινό πρέπει να διδάσκεται στα πανεπιστήμια στο "πως να βγάλετε τα μάτια σας."

      @Alex4444 . Γιατί φίλε μου πετάς το μπαλάκι στους gamers ? Αυτοί φταίνε που γύρισαν την πλάτη σε μια ιδέα που η ίδια η MS δεν ήξερε πως να την στηρίξει ?

*