Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Μεταχρονολογημένα multiplatform & Captain Obvious

*
To Enternity δίνει βήμα στους αναγνώστες του για να δουν τις απόψεις τους δημοσιευμένες στον τομέα των blogs. Αν έχετε αναπτύξει μια σκέψη σε κείμενο από 400 λέξεις, μπορείτε να το στείλετε στο info[at]enternity.gr και μετά από επιλογή της συντακτικής ομάδας, τα καλύτερα θα δημοσιευτούν και θα προσφέρουν και τους ανάλογους πόντους στους συντάκτες τους.

Του χρήστη
lovesfool

Υπάρχουν τόσα διαφορετικά σημεία από όπου μπορώ να ξεκινήσω να εξηγώ αυτό που θέλω να γράψω, που δεν ξέρω από που να αρχίσω. Αφορμή για το κείμενο είναι η επικείμενη κυκλοφορία του Watch_Dogs στο Wii U. Υπάρχει ακόμα αυτό; Ποιος το θυμάται και ποιος ασχολείται πια; Αυτό θα ρωτήσετε, σωστά; Το θυμάμαι εγώ, ωστόσο, δεν είναι αυτό το θέμα του κειμένου μου, αλλά μόνο η αφορμή. Το θέμα μου είναι τα μεταχρονολογημένα multiplatform γενικότερα. Το συχνότερο φαινόμενο έχει να κάνει με τις εκδόσεις PC παιχνιδιών. Στις αρχές της προηγούμενης γενιάς σχεδόν όλοι οι ΑΑΑ τίτλοι κυκλοφορούσαν πρώτα στις κονσόλες και μετά από 6+ μήνες στο PC, υποθέτω με τον φόβο της πειρατείας. Στην πορεία αυτό σταμάτησε, αφού η άνοδος του Steam και της ψηφιακής διανομής εν γένει ακύρωσε αυτό τον φόβο, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους (αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο κείμενο). Τώρα, βλέπουμε αναβίωση του φαινομένου στα PC, καθώς πλέον η ψαλίδα αρχίζει και πάλι να μεγαλώνει σε ότι αφορά την τεχνολογία της νέας γενιάς κονσολών (άλμα, λέμε, ΑΛΜΑ) και των PC. Ωστόσο, βλέπουμε αναβίωσή του και μέσα από επανακυκλοφορίες παλιών παιχνιδιών στη νέα γενιά. Μα καλά, πίστευαν πραγματικά ότι υπήρχε η παραμικρή ελπίδα να πουλήσει καλά το Mass Effect 3 ως τίτλος λανσαρίσματος του Wii U; Θεωρούν, πραγματικά, ότι θα αγοράσει ο κόσμος το Watch_Dogs στο Wii U τώρα; Πόσους θεωρούν ότι αφορά πραγματικά η επανακυκλοφορία του Tomb Raider, ή του Sleeping Dogs (πολλά σκυλιά μαζευτήκανε) ή του Walking Dead στο PS4 και το Xbox One. Δεν το βλέπουν από μόνοι τους ότι τέτοιες κινήσεις είναι καταδικασμένες εμπορικά;

Η απάντησή μου είναι... δεν ξέρω. Ίσως και να μην το καταλαβαίνουν, παρότι έχουν φάει τα μούτρα τους ένα κάρο φορές τα τελευταία δύο χρόνια. Πιθανόν να το βλέπουν και να μην τους νοιάζει, ή αυτό να είναι το καλύτερο που μπορούν να κάνουν. Ας πιάσουμε από αλλού, μπας και βγάλουμε άκρη. Ας δούμε, για παράδειγμα, πώς καθορίζουν την ημερομηνία κυκλοφορίας ενός τίτλου. Οι μεγάλες εταιρίες έχουν, μεταξύ άλλων, διαδικασίες που μελετούν μακροοικονομικά μοντέλα και στοιχεία για να προβλέψουν ποια ημερομηνία κυκλοφορίας μπορεί να οδηγήσει στις πιο καλές πωλήσεις έναν τίτλο. Σύμφωνοι, όταν ξεκινά η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού υπάρχει μία πολύ γενική ιδέα του πότε περίπου στοχεύουν να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων, ωστόσο, όσο αυτό προχωρά, τόσο γίνεται πιο συγκεκριμένη η ακριβής ημερομηνία που στοχεύουν και προσαρμόζονται ανάλογα οι εργασίες και ο ρυθμός ανάπτυξής του. Δεν είναι το μοναδικό πράγμα που καθορίζει την ημερομηνία κυκλοφορίας, ούτε η μέθοδος είναι αλάθητη. Ωστόσο, η οικονομική επιστήμη είναι ένα σημαντικό εργαλείο στην όλη διαδικασία. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις βιομηχανίες, είτε μιλάμε για κινηματογράφο, είτε μιλάμε για κινητά τηλέφωνα, είτε μιλάμε για νέα γεύση πατατάκια, νέο μοντέλο αυτοκινήτου, νέα συσκευασία τσίχλας.

Στην περίπτωση του PC, λοιπόν, η PC Master Race απαιτεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της πλατφόρμας (που σημαίνει ότι θα πρέπει, κάποια στιγμή, να κάνω αναβάθμιση, το κέρατό μου μέσα). Όμως, η βασική έκδοση των παιχνιδιών, αυτή που προσδοκούν τον κύριο όγκο των εσόδων τους, είναι αυτή για κονσόλες. Ακόμα και τεχνικό να μην είναι το πρόβλημα, το PC έχει ανοιχτή αρχιτεκτονική, που σημαίνει ότι, σε αντίθεση με τις κονσόλες, δεν μπορεί να καλύψει τις τεχνικές προδιαγραφές της πλατφόρμας "με τα κλειδιά στο χέρι" σε σχέση με την έκδοση των κονσολών και χρειάζεται επιπλέον προγραμματισμό και optimization. Το παιχνίδι αναπτύσσεται για τις κονσόλες και η "αναβάθμισή" που απαιτείται σημαίνει άτομα και χρόνο ανάπτυξης που η βιομηχανία βλέπει ως "επιπλέον". Αντί, λοιπόν, να πάει πιο πίσω την κυκλοφορία του παιχνιδιού και να χάσει την βέλτιστη ημερομηνία κυκλοφορίας που καταδεικνύουν οι μακροοικονομικές μελέτες, τα ταρό, τα ζώδια, το κατακάθι του καφέ, η ανάγνωση της παλάμης και τα εντόσθια του ψαριού, επιλέγει να κυκλοφορήσει το παιχνίδι στις κονσόλες κανονικά και να δουλέψει για 6-10 μήνες στο optimization της PC έκδοσης στη συνέχεια. Το ίδιο συμβαίνει και με το Wii U σε αρκετές φορές, ενώ κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στη νέα γενιά, όπου, εκτός των άλλων, προσπαθούν να καλύψουν το κενό κυκλοφοριών και την απροθυμία τους να επενδύσουν τα τεράστια ποσά που χρειάζονται για νέους ΑΑΑ τίτλους σε μία τόσο μικρή εγκατεστημένη βάση, εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη backwards compatibility και σερβίροντάς μας ξαναζεσταμένο φαγητό από πέρσι και πρόπερσι.

Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, η νύφη έχει αεριστεί και σαν αποτέλεσμα ο γάμος έχει σχολάσει. Όλος ο μηχανισμός επικοινωνίας ενός τίτλου έχει στηθεί γύρω από την ημερομηνία κυκλοφορίας του. Διαφημίσεις, παρουσιάσεις, videos, τα πάντα στοχεύουν προς την ημερομηνία που το προϊόν θα βρεθεί για πρώτη φορά στα ράφια. Μετά είναι αργά. Μετά βγαίνουν στον αέρα τα reviews του εξειδικευμένου Τύπου και το word of mouth (πολύ πιο σημαντικό κι ηχηρό σήμερα με τα forum, τα σχόλια χρηστών και τα Let's Play ερασιτεχνών κι "ερασιτεχνών" στο YouTube ή το Twitch) και finito la musica, passato la fiesta. Μέχρι να βγει η ριμάδα η έκδοση που "χρωστάει" ο εκδότης, το παιχνίδι πλέον έχει ξεχαστεί. Έχουμε δει τα πάντα για αυτό. Έχουμε μάθει τα πάντα για αυτό. Έχουμε ακούσει τα πάντα για αυτό. Η μαγεία της ανακάλυψης έχει χαθεί. Είναι πλέον... παλιό. Και σε μία βιομηχανία που ένα προϊόν έχει μισή επίσημη τιμή μετά από 6 μήνες κυκλοφορίας του (ή 6 ημέρες, αν πρόκειται για προϊόν της Square Enix) και βρίσκεται στα καλάθια προσφορών, φυσικών ή ψηφιακών, μετά από 10 μήνες κυκλοφορίας, το να είναι κάτι παλιό σημαίνει ταυτόχρονα ότι δεν έχει πια αξία.

Ποιες είναι οι πιθανότητες κάποιος να θέλει να παίξει κάποιο από αυτά τα παιχνίδια και να μην το έχει κάνει ήδη; Αν κάποιος, π.χ., είχε τόση κάψα για να παίξει το Tomb Raider, ποιες είναι οι πιθανότητες να μην είχε PS3, Xbox 360 ή PC πέρσι, αλλά να έχει PS4 ή Xbox One φέτος και να το παίξει εκεί. Ποιοι νομίζουν ότι είναι οι early adopters των νέων κονσολών; Οι hardcore χρήστες των προηγούμενων φυσικά! Γιατί να θέλει ένας κάτοχος του Wii U να αγοράσει το τρίτο παιχνίδι μία τριλογίας, το Mass Effect 3 δηλαδή, και μάλιστα ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του σε όλες τις άλλες πλατφόρμες; Αν είναι fan της σειράς, τότε έχει παίξει τα άλλα δύο αλλού και μπορεί να πάρει και το τρίτο εκεί. Αν δεν είναι fan της σειράς, αν δεν τον έπεισε όταν βγήκε κι όταν το marketing του παιχνιδιού ήταν σε πλήρη ανάπτυξη, γιατί να πειστεί τώρα; Αν κάποιος είχε κάψα να παίξει το Sleeping Dogs, ποιες είναι οι πιθανότητες να το κάνει τώρα στο PS4 και να μην το έχει κάνει ήδη σε κάποια άλλη πλατφόρμα και με τι λογική θα του ζητήσει λεφτά η Square Enix όταν τα τελευταία δύο χρόνια πουλάει το συγκεκριμένο παιχνίδι κάτω από 10€; Εγώ, αν θυμάμαι καλά, το πήρα 5€ σε προσφορά από το Steam, για παράδειγμα. Ακόμα κι αν δεν το κάνουν με "δευτεράτζες", νομίζω ότι η πρακτική είναι χαζή. Ακόμα και η Rockstar, πόσα GTA V πιστεύει ότι θα πουλήσει τώρα στο PC και στη νέα γενιά και πόσα παραπάνω θα πουλούσε αν έβγαινε ταυτόχρονα σε όλες τις πλατφόρμες ο τίτλος; Χωρίς να έχω πρόχειρα στοιχεία, βάζω στοίχημα ότι και στο GTA IV, που έκανε το ίδιο πράγμα, οι πωλήσεις στο PC έγιναν σε μέση τιμή κάτω του 50% των αντίστοιχων στις κονσόλες. Χαμένα λεφτά που θα μπορούσε να έχει αν κυκλοφορούσε παντού ταυτόχρονα.

Στα δικά μου τα μάτια αυτή η πρακτική μοιάζει τεράστια χαζομάρα και ειδικότερα στο ακραίο σημείο που πλέον έχει φτάσει με τις επανακυκλοφορίες δεκάδων remastered παιχνιδιών στη νέα γενιά κονσολών. Αντιλαμβάνομαι ότι το κόστος ανάπτυξης είναι αμελητέο. Ο κώδικας είναι έτοιμος, το παιχνίδι είναι έτοιμο κι απλά μία χούφτα άνθρωποι δουλεύουν για μερικούς μήνες για να προσαρμόσουν τις τεχνικές προδιαγραφές στη νέα πλατφόρμα από τον πηγαίο κώδικα. Το κόστος είναι τόσο μικρό που και οι εμπορικές προσδοκίες είναι ελάχιστες προκειμένου να υπάρξει κερδοφορία. Ωστόσο, νομίζω ότι αυτοί οι πόροι θα μπορούσαν να αποδώσουν πολύ σημαντικότερο κέρδος αν αξιοποιούνταν σε κάτι άλλο, στο να φτιάξουν έναν μικρό, τύπου indie τίτλο, για παράδειγμα, ή για να βοηθήσουν στην λίγο πιο ομαλή ανάπτυξη ενός άλλου ΑΑΑ τίτλου. Δεν έχει νόημα όλο αυτό. όποιος κι αν είναι ο λόγος που το κάνει η βιομηχανία την εκάστοτε στιγμή.

ΥΓ) Για να κλείσω με το παράδειγμα, προσωπικά το Watch_Dogs σκοπεύω ακόμα να το αγοράσω. Το PC μου δεν το σηκώνει, οπότε η έκδοση του Wii U είναι η μόνη μου επιλογή. Επιπλέον, έχω περιέργεια να δω τι θα κάνουν με την οθόνη αφής. Ακόμα κι αν ξέρω ότι το όποιο sequel δεν πρόκειται ποτέ να βγει στο Wii U και πάλι εκεί το θέλω. Ωστόσο, ούτως ή άλλως, ποτέ δεν είχα σκοπό να το πάρω full price. Θα περιμένω μερικούς μήνες και θα το βρω κοψοχρονιά, είτε μεταχειρισμένο, είτε σε επίσημη πτώση τιμής, είτε σε προσφορά της ψηφιακής έκδοσης, που συνηθίζει να κάνει η Ubi συχνά. Οπότε, ούτως ή άλλως δεν θα έβλεπαν τα ευρώ μου day 1. Απλά, καθυστερώντας την έκδοση του Wii U, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το καλοκαίρι, αν όχι αργότερα, για να δουν το εσωτερικό του πορτοφολιού μου, ενώ θα μπορούσαν να το έχουν δει ήδη. Και μέχρι τότε, υπάρχει πάντα το ρίσκο να μου περάσει η κάψα και να το ξεχάσω εντελώς ότι υπάρχει ή να το σβήσω εντελώς από την wishlist μου. Γιατί, όπως λέει ο σοφός λαός, στη βράση κολλάει το σίδερο.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • nkav64
    • Όσον αφορά την μεταχρονολογημένη κυκλοφορία του Watch Dogs στο Wii U, η εξήγηση είναι βασισμένη πάνω στη λογική.

      Ποιος θα προτιμούσε την εποχή εκείνη να αγοράσει το Wtch Dogs και όχι το Mario Kart 8; Προφανώς ελάχιστοι, βλέποντας κανείς και την όλη "ποιότητα" του παιχνιδιού.

      Έπειτα ακολούθησε καλοκαίρι, το οποίο ως γνωστόν προσφέρεται κυρίως για mobile gaming και διακοπές, παρά για κλείσιμο στο σπίτι και άραγμα στον καναπέ, οπότε πάλι το παιχνίδι θα περνούσε απαρατήρητο.

      Σεπτέμβριο ήρθε το Hyrule Warriors, άλλο ένα πολυαναμενόμενο 1st part της Nintendo.

      Οκτώβριος, και σε λίγες μέρες κυκλοφορούν τα Bayonetta 1 και 2. Ειδικά το δεύτερο το περιμένουν όλοι οι κάτοχοι Wii U ως το παιχνίδι που όχι μόνο θα τους χαρίσει δεκάδες ώρες διασκέδασης και θα ανεβάσει τις πωλήσεις της νεότερης οικιακής κονσόλας της Nintendo, αλλά και θα τους φέρει σε περίοπτη θέση εν σχέση με τους κατόχους άλλων οικιακών συστημάτων οι οποίοι ως τώρα τους έχουν στην ειρωνεία με πρόσχημα την δήθεν έλλειψη τίτλων.

      Οπότε ο Νοέμβριος είναι ο μόνος μήνας που δεν υπάρχει κάποια "σοβαρή" κυκλοφορία για το Wii U και για αυτό επιλέχθηκε από την Ubisoft για την κυκλοφορία του Watch Dogs. Δεκέμβριο κυκλοφορεί το Smash Bros, θα ακολουθήσει Captain Toad (Επίσης Δεκέμβριο στην Ιαπωνία, αλλά αρχες του 2015 στην Ευρώπη), Yoshi, Xenoblade, Zelda...που να χωρέσει το Watch Dogs; Καλά λοιπόν που βρέθηκε και η 18η Νοέμβρη.

      Υπάρχουν κάποιοι που θα προτιμήσουν την εν λόγω έκδοση, είτε επειδή δεν έχουν κάποιο άλλο οικιακό σύστημα είτε επειδή θέλουν να ασχοληθούν με τον τίτλο μόνο στο Wii U όπως εγώ.

      Μόλις χθες διαβάσαμε ότι θα υπάρχει απεικόνιση του χάρτη μέσω του gamepad. Εγώ πολύ θα ήθελα και άλλα features όπως το Inventory και τα Hacks να είναι διαχειρίσιμα μέσω του gamepad. Όπως συνέβαινε και στο Deus Ex HR DC. Ελπίζω να είναι τελικά έτσι τα πράγματα.

      Εφόσον η Ubisoft είχε έτοιμο τον τίτλο δεν μπορούσε να μην τον κυκλοφορήσει κάποια στιγμή και στο Wii U και μιας και υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν θα είναι απλά ένα port, στην τελική ίσως και να αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κάποιος με τη συγκεκριμένη έκδοση. Υπομονή και σε ένα μήνα θα γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει.

    • lovesfool
    • raysod, το θέμα μου δεν είναι το Watch_Dogs. Επιπλέον, διαφωνώ με τον συλλογισμό σου. Σύμφωνοι, θα ήταν ατυχές να το βγάλουν απέναντι στο MK8, ωστόσο και στις άλλες κονσόλες δεν έπαιζαν και εντελώς μόνοι τους... Να σου θυμίσω το GTAV; Επιπλέον, στο Wii U θα είχαν το θεωρητικό πλεονέκτημα ότι η πλατφόρμα δεν έχει πολλές επιλογές σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Όσο για το ότι περιμένουν την εγκατεστημένη βάση να μεγαλώσει... μας έπεισαν.

      Επιπλέον, έχεις άδικο και για το ότι "σαρώνουν ταμεία" οι επανακυκλοφορίες. Εσύ μπορεί να γουστάρεις να σκάσεις 60-70€ επί δύο φορές για να αγοράσεις ακριβώς το ίδιο παιχνίδι ξανά, ωστόσο, είσαι η εξαίρεση κι όχι ο κανόνας.

      Το Last of Us είναι μίνι εξαίρεση στον κανόνα, αφενός γιατί βγήκε με σχετικά μικρή χρονική απόκλιση κι αφετέρου γιατί πιστεύω πολλοί από τους early adopters το πήραν μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν κάπως στον εαυτό τους το τεράστιο έξοδο που έκαναν για να αγοράσουν νωρίς μία κονσόλα που δεν είχε και πολλά πράγματα τις προκοπής να παίξουν, που δεν ιδιαίτερες επιλογές.

      Θες παραδείγματα;

      Last of Us. 5 εκατομμύρια στην παλιά γενιά, 1,5 στη νέα γενιά, μερικούς μήνες μετά.
      Tomb Raider. 4 εκατομμύρια στην παλιά γενιά, 700.000 στη νέα γενιά, ένα χρόνο μετά.
      Metro: Last Light. 650.000 στη παλιά γενιά, μόλις 250.000 το Redux στη νέα, ένα χρόνο μετά.

      Να δούμε και τον αντίποδα με παράδειγμα ένα cross-gen;

      Watch_Dogs. 4 εκατομμύρια στη νέα γενιά, 2 εκατομμύρια στη παλιά γενιά, με ταυτόχρονη κυκλοφορία.
      MGS: Ground Zeroes. 1 εκατομμύριο στη νέα γενιά, 500.000 στη παλιά, με ταυτόχρονη κυκλοφορία.

      Ή δύο αντίστροφα παραδείγματα;

      Assassin's Creed IV. 6 εκατομμύρια και ψιλά στη παλιά γενιά, 3 παρά κάτι στη νέα γενιά, με ταυτόχρονη κυκλοφορία.

      Παρατηρείς κάτι; Με ταυτόχρονη κυκλοφορία, υπάρχει τάση 1 προς 2 στις πωλήσεις, ανάλογα με το αν το κοινό θεωρεί ότι η έκδοση για τη νέα γενιά αξίζει τα 10€ παραπάνω ή αν το παιχνίδι. Πάντως, παλιά ή νέα γενιά, οι ίδιοι καταναλωτές είναι. Οι early adopters του PS4, XOne, Wii U είναι αυτοί που είχαν κονσόλες της προηγούμενης γενιάς. Άρα, αν ήθελαν να παίξουν τα παιχνίδια που βγαίνουν μεταχρονολογημένα, θα το είχαν κάνει ήδη. Αντίστοιχα, στα cross-gen, αγοράζουν ή την μία, ή την άλλη έκδοση. Δεν έχει λογική να αγοράσουν το ίδιο παιχνίδι δύο φορές.

      Επιπλέον, στα μεταχρονολογημένα υπάρχει και το θέμα της τιμής. Πόσο βρίσκω το Sleeping Dogs τώρα και πόσο θα μου το πουλήσει η Square Enix για το PS4 ή το XOne; Αξίζει μία μικροδιαφορά στην απεικόνιση που θα πάψω να παρατηρώ μετά τα πρώτα 20-30 λεπτά παιχνιδιού να πληρώσω 2 και 3 φορές παραπάνω από ότι θα πλήρωνα για να το αγοράσω την ίδια στιγμή στην προηγούμενη γενιά; Θες να δεις τι πούλησε το Mass Effect 3 ή το Batman: Arkham City στο Wii U σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις; Θες να δεις τι πούλησε η HD τριλογία του God of War σε σχέση με τον μέσο όρο των τριών παιχνιδιών μεμονωμένα;

      Να σου δώσω ένα hint; Δεν έσπασαν ταμεία...

    • lovesfool
    • Περσινά ξινά σταφύλια, λέω εγώ.

      Αυτό που λέω είναι ότι για άλλο λόγο ξεκίνησαν να το κάνουν και πλέον είναι εμπορικά αυτοκτονικό να το συνεχίζουν.

      Το έκαναν στις αρχές της προηγούμενης γενιάς για να αποφύγουν την πειρατεία στα PC και να σπρώξουν το κοινό στις κονσόλες. Αυτό, πλέον, δεν ισχύει ως κίνητρο. Το οικοσύστημα του PC έχει αλλάξει. Το ίδιο ισχύει και για το οικοσύστημα στις κονσόλες. Πλέον, δεν υπάρχει πρόθεση να καθοδηγήσουν κοινά σε συγκεκριμένες πλατφόρμες. Μάλιστα, για πολλές εταιρίες και σε αρκετές περιπτώσεις, ίσως είναι εμπορικά πιο ελκυστικό το PC ως πλατφόρμα.

      Απλά, συνεχίζουν να το κάνουν από επιχειρηματική αδράνεια. Το κάναμε για πολλά χρόνια, οπότε συνεχίζουμε να το κάνουμε. Τι κι αν πια δεν έχει νόημα. Τι κι αν πια είναι επιζήμιο. Εμείς θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.

      Και σύμφωνοι, το κόστος παραγωγής της PS4 έκδοσης του Last of Us ήταν πολύ χαμηλότερο από την διαφορά πωλήσεων που έχει σε σχέση με την PS3 έκδοση. Πολύ, πολύ, ΠΟΛΥ χαμηλότερο. Ήταν, όμως, τόσο χαμηλό που ώστε οι άνθρωποι που εργάστηκαν για αυτή να μην απέφεραν μεγαλύτερο κέρδος αν εργάζονταν σε ένα νέο παιχνίδι; Επιπλέον, βοηθούν σε κάτι το brand οι επανεκδόσεις όλων αυτών των παιχνιδιών;

      Νομίζω ότι η απάντηση και στα δύο είναι όχι.

      Αλλά, είπαμε. Ο βασικός λόγος για τις επανεκδόσεις είναι ότι φοβούνται να επενδύσουν για νέα παιχνίδια στη νέα γενιά. ΟΚ. Σύμφωνοι. Καλά κάνουν. Το κοινό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με πριν 4 χρόνια και δεν πρόκειται να μεγαλώσει. Αυτή η γενιά θα είναι πολύ μικρότερη από την προηγούμενη. Επιπλέον, τα κόστη παραγωγής των ΑΑΑ έχουν εκτοξευθεί στο Θεό κι επίσης δεν πρόκειται να μειωθούν όσο η εγκατεστημένη βάση παραμένει και θα παραμένει μικρή.

      Δεν είναι αυτό η λύση, όμως. Δεν είναι αυτό το φάρμακο. Δεν βοηθά σε τίποτα.

      *στο από πάνω post λείπει μία πρόταση. Για τα +10€ το δεύτερο επιχείρημα έχει να κάνει με το online, όπου προτιμάται η παλιά γενιά που έχει πιο ενεργό και πολυπληθές online community για ματσάκια, όπως δείχνουν οι πωλήσεις του CoD.

    • vonzuchter
    • Απλα ακομα οι νεες κονσολες εχουν μικρη βαση χρηστων και δεν αξιζει να σκασουν τα δεκαδες εκατομυρια που απαιτουνται για να βγαλουν ΑΑΑ νεα παιχνιδια. Αυτο ειναι ολο. case closed. Ηταν πολλα τα κερδη στη προηγουμενη γενια ειδικα απο το 2010-11 και περα που ειχαν πουληθει εκατονταδες εκαρομυρια κονσολες. Οταν καλομαθαινουν μανατζαρεοι , επενδυτες, μετοχικα συμβουλια και λοιπες κατσαριδες στα πολλα , μετα δυσκολευονται στα λιγα. Οσο πιο πολλα βγαζουν τοσο πιο μιζεροι γινονται ενω θα περιμενες να ισχυε το αντιθετο... ετσι ειναι δυστυχως. Αντε τωρα απο τα 300 σχεδον εκατομυρια κονσολες αθροιστικα που ειχαν και οι τρεις κονσολες μαζι να πας στα 15 που ειναι τωρα. Δεν ειναι ευκολο. Αυτο απο την αλλη ειναι καλο για εμας γιατι τα 360 και p3 θα εχουν ετσι οπως πανε τα πραματα τουλαχιστον 1.5 με 2 χρονια ζωη και νεους τιτλους σε αυτα.

    • lovesfool
    • Το ίδιο πράγμα λέμε. Δεν τα βάζω με τα remake. Με τα μεταχρονολογημένα cross platform τα βάζω, άρα, από όσα γράφετε, είμαστε σύμφωνοι.

      Προσωπικά, πάντως, ούτε τα remake με έλκουν. Ίσως επειδή η βασική μου πλατφόρμα είναι το PC.. Αν νοσταλγήσω κάτι 90% των περιπτώσεων το μόνο που χρειάζεται να κάνω είναι να το παίξω. Ο τεχνικός τομέας είναι σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την συνολική εμπειρία, για εμένα προσωπικά. Το κάνω συχνά, άλλωστε και με πάρα πολλά παιχνίδια.

*