Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

DF Hands-on: Battlefield Hardline Beta

Αν και περισσότερο γνωστή για την τριλογία Dead Space, ήρθε η ώρα για την Visceral Games να αναλάβει την σκυτάλη (και την Frostbite Engine) από την DICE και να δώσει τη δική της εκδοχή στο πολυαγαπημένο franchise του Battlefield. Πριν ξεκινήσουμε με τα της τεχνικής ανάλυσης του Digital Foundry, σας έχουμε ενσωματώσει στο άρθρο και ένα video που έχουμε καταγράψει με τον εξοπλισμό μας, με τον τίτλο να "τρέχει" σε ανάλυση 1440p, στο PC δοκιμών μας. Για να το δείτε, επιλέξτε το εικονίδιο του γραναζιού και διαλέξτε την καλύτερη δυνατή απεικόνιση.



Μια πρώτη ανάγνωση από τη beta έκδοση του τίτλου καταδεικνύει αλλαγές στο gameplay, από τεχνικής πλευράς όμως, καταφέρνει να ξεπεράσει τον προκάτοχό του; Είναι ασφαλές για κάποιον να πει ότι βάσει των δοκιμών στα ultra settings, για το multiplayer κομμάτι τουλάχιστον, οι αλλαγές στη μηχανή δεν είναι μεγάλες.


Οι τρεις χάρτες της beta του Battlefield Hardline τείνουν προς μικρότερες περιοχές με περισσότερα physics, όπως ο χάρτης Bank Job.

Η Visceral υπόσχεται ότι η τεχνική νοημοσύνη έχει δεχθεί εκτενή επανασχεδιασμό, αλλά κάτω από το καπό η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι φανερά κοντά στο Battlefield 4. Οι αντανακλάσεις εξαρτώνται από μια αντίστοιχη μίξη προκαθορισμένων και πραγματικού χρόνου μεθόδων rendering, ανάλογα με την προοπτική της κάθε σκηνής, ενώ οι σκιάσεις HBAO εξακολουθούν να φαίνονται περίεργες από κοντά, κόβοντας τις άκρες των αντικειμένων και τον χεριών με έναν τρόπο που μοιάζει περισσότερο με την screen-space προσέγγιση.


H Frostbite 3 συνεχίζει την υποστήριξη για εξελιγμένο φωτισμό ανά pixel. Ωστόσο, ακόμα και στα ultra settings στο PC παρατηρούμε ανακριβείς αντανακλάσεις σε όλα τα στοιχεία της οθόνης, όπως τις διαφάνειες.

Ωστόσο, παρά τις ιδιορρυθμίες του, ο φωτισμός ανά pixel παραμένει εξαιρετικός όπως πάντα, με τον σχεδιασμό του κάθε χάρτη να επωφελείται από μια δυνατή καλλιτεχνική διεύθυνση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η beta τείνει περισσότερο προς μεσαίου μεγέθους χάρτες, εστιάζοντας στην φασαρία του κέντρου του Los Angeles και τους κόμβους γύρω από το θησαυροφυλάκιο. Έχοντας αναφέρει αυτό, με δεδομένο το επίπεδο λεπτομέρειας που έχει αποδοθεί στους μικρότερους χώρους -συμπεριλαμβανομένου του εντυπωσιακού αριθμού καταστρεφόμενων στοιχείων- το περιβάλλον συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο προσαρμοστικούς χάρτες που έχουμε δει στην σειρά μέχρι σήμερα.

Το Battlefield Hardline στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο με το v-sync ενεργοποιημένο, χρησιμοποιώντας την GTX 980. Ούτε ένα frame δεν πέφτει στο Heist mode, κάτι που υποδηλώνει ότι είναι εφικτοί πολύ υψηλότεροι ρυθμοί ανανέωσης και πιθανώς και αναλύσεις.

Ο μόνος χάρτης που θυμίζει την κλίμακα των μεγαλύτερων χαρτών του Battlefield 4 είναι η Dustbowl. Δεν μπορεί να πλησιάσει την πολυαγαπημένη Bandar Desert σε όρους μεγέθους, αλλά τουλάχιστον όσον αφορά τη χρήση οχημάτων, μιλάμε για μια μεγάλη "παιδική χαρά" που τονίζει ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες αλλαγές. Πρώτα απ' όλα, τα νέα SUV της αστυνομίας, τα πολιτικά αυτοκίνητα και φορτηγάκια που έχουν σχεδιαστεί ευνοούν τις γρηγορότερες καταδιώξεις. Η φυσική του παιχνιδιού έχει ρυθμιστεί από την Visceral Games, με την ομάδα να δηλώνει ότι δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τους  υπάρχοντες μηχανισμούς από τίτλους με αυτοκίνητα που έχουν χτιστεί με την ίδια μηχανή γραφικών (όπως το Need for Speed Rivals).


Η Dustbowl δείχνει τα μεγαλύτερα draw distances. Με μια προσεκτική εξέταση κανείς μπορεί να παρατηρήσει τις μεταβάσεις του LOD, ιδιαίτερα στα δέντρα και τις αντανακλάσεις.

Το αποτέλεσμα είναι ένας γρήγορος, πιο ικανοποιητικός αγώνας στην έρημο, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα ιδιαίτερα επιεικές μοντέλο χειρισμού -ειδικά για τις μοτοσυκλέτες- που  ακυρώνει τις περισσότερες συγκρούσεις σε τοίχους και κολώνες. Μας δίνουν όμως αυτοί οι χάρτες μια προεπισκόπηση του single-player περιεχομένου και του τι προσπαθεί να επιτύχει σε αυτό η Visceral; Αν μη τι άλλο θα είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για την ομάδα να ξεπεράσει τα set-pieces του Battlefield 4, όπως την κατάρρευση του κτηρίου στο Baku και τη μάχη στο αεροπλανοφόρο στην θάλασσα της Νότιας Κίνας.


Οι εικόνες του "πριν" και "μετά" του κάθε χάρτη δείχνουν ακριβώς πόσα καταστρεφόμενα στοιχεία υπάρχουν, όπως το γυαλί και τα έπιπλα, εν προκειμένω.

Κρίνοντας από τους γερανούς και τα έργα οδοποιίας στο χάρτη Downtown, οι δυνατότητες είναι σίγουρα παρούσες ούτως ώστε οι κονσόλες τρέχουσας γενιάς και το hardware του PC να "ζοριστούν" για ακόμη μια φορά. Ως έχει, ένας Core i7 4770K 16GB RAM και μια GTX 980 μπορούν να τρέξουν χωρίς πρόβλημα στα ultra settings το multiplayer κομμάτι. Μόνο ένα frame έπεσε, στην αμμοθύελλα, με όλες τις υπόλοιπες δοκιμές να προσφέρουν κλειδωμένα τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο.


Τα εφέ φωτισμού παραμένουν εντυπωσιακά, αλλά μερικές σκιές παραμένουν ακατέργαστες, όπως αυτές στα δεξιά αυτού του πλάνου.

Αυτό υποδεικνύει μια μεγάλη βελτίωση στις επιδόσεις, παρά τα ultra settings και το 4x deferred MSAA. Δεν υπάρχει κάποια ένδειξη για πείραγμα της βελτιστοποίησης στο PC μέχρι στιγμής, αλλά αυτό είναι κάτι που θα εξετάσουμε εκτενέστερα. Ωστόσο, έχοντας ως παράδειγμα το Dragon Age: Inquisition και το Battlefield 4, αναμένουμε να υπάρχει μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης της μηχανής ούτως ώστε να εξυπηρετηθούν και οι υπολογιστές χαμηλότερων επιδόσεων.


Ακόμα και στις υψηλότερες ρυθμίσεις του HBAO, οι σκιές που περιβάλλουν τους χαρακτήρες και τα αντικείμενα αποσπούν την προσοχή.

Το menu των ρυθμίσεων των γραφικών φαίνεται παρόμοιο με αυτό το BF4 και περιλαμβάνει την δυνατότητα downsampling από υψηλότερες αναλύσεις, με την προθήκη deferred multi-sampling anti-aliasing, καθώς επίσης και υποστήριξη του Mantle API της AMD. Αυτό είναι πλέον το standard για όλες τις κυκλοφορίες της Frostbite 3, με το API να έχει ήδη βρει τον δρόμο του στο BF4 και το DA:I. Με τα πράγματα ως έχουν, όσο διασκεδαστική και αν είναι, η beta του Battlefield Hardline δεν παρουσιάζει πολλές εκπλήξεις στον τεχνικό τομέα.


Μια γρήγορη ματιά στο menu των γραφικών του Battlefield Hardline στο PC δείχνει αρκετές ομοιότητες με το BF4.

Πηγαίνοντας τώρα στις κονσόλες, το rendering setup των 720p/900p για το Xbox One και το PS4 αντίστοιχα είναι πράγματι απογοητευτικό, αν και τα καλά νέα είναι ότι οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί σημαντικά από την beta της περσινής Ε3, όπου ο ρυθμός ανανέωσης έπεφτε συχνά κάτω από τα 40 καρέ το δευτερόλεπτο. Για την ακρίβεια, στον νέο κώδικα τα frame-rates έχουν βελτιωθεί σημαντικά: Ο αστικός χάρτης επιστρέφει, με πολύ καλύτερες επιδόσεις και ελάχιστες πτώσεις στην ανανέωση των καρέ, ακόμα και κατά την διάρκεια των μαζικών καταστροφών στο περιβάλλον. Τα νέα modes φαίνεται να λειτουργούν πολύ ομαλά, διατηρώντας σταθερά 60 καρέ κατά την διάρκεια των αγώνων. Μόνο όταν κανείς επιστρέφει στο κλασσικό Conquest των 64 παικτών τα προβλήματα ξεκινούν. Σε χάρτες όπως η Dustbowl παρατηρούνται πολλές πτώσεις, περισσότερο ευδιάκριτες στο Xbox One, αλλά και στο PlayStation 4. Η πλούσια χρήση των εφέ alpha transparency φαίνεται να συμβάλλει στα θέματα, αλλά πέραν αυτού, φαίνεται πως ο αυξημένος αριθμός παικτών συμβάλλει με τη σειρά του στο frame-rate, ίσως λόγω του αυξημένου φόρτου στην CPU.


To frame rate στο Coquest Large των 64 παικτών πέφτει στο PS4, με τα alpha εφέ στην Dustbowl να έχουν τον ρόλο τους σε αυτό. Σε άλλα σημεία, ωστόσο, η εμπειρία είναι πιο ρευστή από την beta της περσινής E3.

Κοιτάζοντας πέρα από τις επιδόσεις, η ποιότητα εικόνας παραμένει ουσιαστικά η ίδια με αυτήν του Battlefield 4, κάτι που δεν βοηθάει και το set-up των 720p/900p. Αξίζει να αναφερθεί ότι η μέτρηση των pixels είναι ένα μόνο συστατικό της γενικότερης ποιότητας εικόνας, αλλά δεν βοηθάει ούτε και η επιλογή anti-aliasing, η οποία αφήνει πολλά θολά σημεία και pixel pop σε κάθε σκηνή. Πιο συγκεκριμένα, μας μπέρδεψε η έλλειψη κάποιας επιλογής vector ribbon στις γραμμές του ρεύματος, αφού η εμφάνιση ακραίου aliasing και sub-pixel break-up αποσπά την προσοχή. Η προαναφερθείσα τεχνική βελτιώνει την σχεδίαση αυτών των αντικειμένων σε 2D, λύνοντας εξ'ολοκλήρου το θέμα χωρίς να παράγει ορατό aliasing - όπως μπορείτε να δείτε και στα Grand Theft Auto 5 και Need for Speed: Hot Pursuit. Η ποιότητα εικόνας του Hardline επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο από το κακής ποιότητας anisotropic filtering, το οποίο δείχνει τα λεπτομερή textures θολά στην απόσταση - ακρίβως το ίδιο που ίσχυε στο Battlefield 4.


To motion blur σίγουρα χρειάζεται κάποια εξοικείωση, και ίσως να είναι ταιριάζει καλύτερα στο single-player κομμάτι, εφαρμόζεται ανά αντικείμενο και σε πλήρη οθόνη στις υψηλότερες ρυθμίσεις στο PC.

Η γενικότερη αίσθηση είναι ότι η beta του Hardline μοιάζει πολύ με τον προκάτοχό της, αλλά δεν μπορούμε παρά να αισθανθούμε ότι θα έπρεπε να έχουμε δει σημαντικές διαφορές σε ποιότητα εικόνας και επιδόσεις 15 μήνες μετά από τον προηγούμενο τίτλο. Φυσικά, η Visceral Games δεν είναι υπεύθυνη για την Frostbite. Για την ακρίβεια, το Hardline είναι ο πρώτος τίτλος που η ομάδα αναπτύσσει σε μηχανή που δεν είναι δική της. Ξέρουμε ότι έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις στην μηχανή, αλλά μάλλον δεν θα δούμε κάτι τέτοιο μέχρι τον επόμενο τίτλο της DICE.


Τα μεγάλα επίπεδα όπως το Dustbowl ακόμα διατηρούν την ποιότητα των textures ακόμα και στη μικρότερη βάση, με τα bump mapping από τις τρύπες των σφαιρών να κάνει επίσης την εμφάνισή του.


Κατά την διάρκεια της αμμοθύελλες χρησιμοποιείται το bokeh, καθώς και ένα πιο "βαρύ" depth of field ούτως ώστε να μειωθεί η ορατότητα.

Με λίγα λόγια το Battlefield Hardline στις κονσόλες έχει την αίσθηση ενός launch τίτλου, με όλους τους συμβιβασμούς που κάνει ένας τέτοιος τίτλος, παρά μια γρηγορότερη, ομαλότερη και περισσότερο optimized κυκλοφορία.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Visceral Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Battlefield Hardline
    • 18+ pegi 18+
      • 6.8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (10)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.battlefield.com/hardline FOLLOWERS 14 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Raphael
    • Δεν ξέρω τι λέτε εσείς μα για κάποιον casual gamer σαν και μένα που δεν είχε ασχοληθεί με Battlefield είναι γαμάτο παιχνίδι. :-D Προφανώς για τους παλιούς είναι αλλιώς μα τέσπα :-P

    • Tom_Poulo
    • Εμένα πάντως από τεχνικό τομέα στο PS4 με απογοήτευσε καθώς μου έδωσε την εντύπωση ότι είναι αισθητά κατώτερο από το Battlefield 4... Και σαν παιχνίδι επίσης αισθητά κατώτερο. Το Gunplay είναι τελείως λάθος με μη ωραία αίσθηση των όπλων.

*