Δυστυχώς, κάθε σχεδόν σημαντική σκηνή, ειδικά σε ανοιχτούς χώρους, είναι γεμάτη με πτώσεις του frame rate που διακόπτουν τη δράση, έχοντας ως αποτέλεσμα μία ενοχλητικά σπασμωδική εμπειρία
Το πρώτο από αυτά είναι η ανάλυση: ο developer έχει επιλέξει μία ιδιαίτερα ευρεία αναλογία πλευρών οθόνης, κατά πάσα πιθανότητα για να μειώσει το rendering load του παιχνιδιού. Με βάση το τι γίνεται rendered μέσα στο παράθυρο, αυτό που απομένει είναι μία ανάλυση 1920x768 στο PS4, ενώ το Xbox One κινείται ακόμα χαμηλότερα, στα 1600x640. Στην ουσία πρόκειται για την κλασική αντιστοιχία 1080p και 900p ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, με τη διαφορά ότι τα ενοχλητικά περιθώρια μειώνουν την ανάλυση σε σημαντικό βαθμό. Μόνο το 71% της επιφάνειας της οθόνης χρησιμοποιείται για το gameplay, ενώ η αναλογία των πλευρών είναι 2,5:1 και όχι η «κινηματογραφική» 2,35, δηλαδή οι μαύρες μπάρες είναι ακόμα μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές που έχουν οι ταινίες όταν τις βλέπουμε σε μια τηλεόραση 16:9. Στην έκδοση του PC υπάρχει γραμμή εντολών που επιτρέπει στους παίκτες να αφαιρέσουν τα περιθώρια, όμως, με αυτό τον τρόπο απλώς κόβεται η αριστερή και δεξιά πλευρά της οθόνης κάνοντας έτσι μεγαλύτερο zoom με το οπτικό πεδίο, που είναι ήδη πολύ στενό, γίνεται ακόμα μικρότερο κάνοντας το παιχνίδι σχεδόν unplayable. Φυσικά δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Mikami και η ομάδα του ακολούθησαν αντίστοιχη προσέγγιση το 2005 με το Resident Evil 4, το οποίο χρησιμοποιούσε αναλογία πλευρών 16:9 στο πλαίσιο ανάλυσης 4:3, λειτουργώντας ουσιαστικά σε ανάλυση 640x360, όμως το παιχνίδι χρησιμοποιούσε πολύ πιο ευρύ οπτικό πεδίο, που το έκανε να μοιάζει λιγότερο περιορισμένο.Η διαφορά στην ανάλυση λειτουργίας είναι εμφανής από το επίπεδο λεπτομέρειας των textures, με το PS4 να προσφέρει μια καθαρότερη εικόνα.
Το βασικό πρόβλημα στο παιχνίδι είναι το frame-rate και οι πρώτες εντυπώσεις δεν είναι οι καλύτερες δυνατές. Η πρώτη κιόλας σκηνή στην οποία δίνεται ο έλεγχος στον παίκτη αποτελεί μία δυσοίωνη στιγμή, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον παράγοντα του τρόμου, αλλά και της απόδοσης. Καμία από τις δυο εκδόσεις δεν καταφέρνει να τρέχει σταθερά και το στενό οπτικό πεδίο σε συνδυασμό με την νευρική κίνηση της κάμερας χειροτερεύουν την κατάσταση. Πρόκειται για μία κατάσταση που θυμίζει την αρχική έκδοση του Resident Evil 6 για τις κονσόλες, όπου η κάμερα ήταν πολύ κοντά στον παίκτη και το frame-rate έπεφτε συχνά κάτω από τα 30fps. Δυστυχώς, κάθε σχεδόν σημαντική σκηνή, ειδικά σε ανοιχτούς χώρους, είναι γεμάτη με πτώσεις του frame rate που διακόπτουν τη δράση, έχοντας ως αποτέλεσμα μία ενοχλητικά σπασμωδική εμπειρία. Σκηνές που μοιάζουν με το εξαιρετικό village sequence του Resident Evil 4, πλησιάζουν τα 20fps. Η σφιχτή χρήση της κάμερας και το ασταθές frame-rate οδηγούν σε ορισμένες απωθητικές στιγμές. Ευτυχώς, όταν το παιχνίδι επιστρέφει σε κλειστούς χώρους το frame-rate τείνει να επιστρέφει σε πιο σταθερό ρυθμό ανανέωσης στα 30fps, όμως συνήθως η εμπειρία είναι ασταθής. Ακόμα χειρότερα, στο Xbox One ο renderer φαίνεται να είναι εκτός συγχρονισμού. Παρόλο που αυτό δεν εμφανίζει στις μετρήσεις ταχύτητας του frame rate, το πρόβλημα όντως υφίσταται. Ως αποτέλεσμα, ακόμη κι όταν το παιχνίδι τρέχει στα 30fps, κάποιες φορές αφήνει χειρότερη αίσθηση από ό,τι θα έπρεπε. Για να διακρίνετε το πρόβλημα, μπορείτε να κατεβάσετε το clip μας από την έκδοση του Xbox One και να το συγκρίνετε με το αντίστοιχο για PS4. Και τα δύο παιχνίδια κινούνται στα 30fps, αλλά κάτι δείχνει να μην πηγαίνει καλά με την έκδοση για το One. Αν κοιτάξουμε μόνο τους αριθμούς, οι δύο εκδόσεις φαίνεται να έχουν παρόμοια απόδοση, με μερικές σκηνές μάλιστα να αποδίδουν λίγο καλύτερα στο One, αλλά, στην πράξη, η κονσόλα της Microsoft αφήνει χειρότερη αίσθηση. Συνολικά πάντως, καμία από τις δύο εκδόσεις δεν είναι ιδιαίτερα ομαλή κατά τη διάρκεια του gameplay.
Η πρώτη μας ματιά στην απόδοση του παιχνιδιού σε Xbox One και PS4. Το αποτέλεσμα σίγουρα δεν είναι αυτό που θα περιμέναμε από την id Tech 5.
Όπως έχουν τα πράγματα, τα αποτελέσματα δείχνουν άσχημα και για τις δύο κονσόλες, όμως το PS4 παίρνει το προβάδισμα προς το παρόν με την υψηλότερη ανάλυσή του και την ομαλότερη εμπειρία όταν τρέχει στα 30fps. Είναι πάντως παράδοξο το γεγονός ότι συγκεκριμένες σκηνές αποδίδουν λίγο καλύτερα στο Xbox One και θα πρέπει να παίξουμε περισσότερο για να δούμε πώς έχουν τα πράγματα σε μετέπειτα στάδια του παιχνιδιού. Οποιοσδήποτε είναι ευαίσθητος σε θέματα frame-rate θα έχει πρόβλημα με το Evil Within και θα πρέπει να προτιμήσει την έκδοση για PC, αν το σύστημά του είναι αρκετά ισχυρό.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝTΑΚΤΗ: To video Max setting έχει δημιουργηθεί από το Enternity σε υπολογιστή με GeForce 780Ti, Intel Core i7 2600K @4.5Ghz και 16GB μνήμη. Για την ιστορία, με αυτό το σύστημα και σε ανάλυση 1440p, "ξεκλειδώνοντας" το frame rate, δεν καταφέραμε να έχουμε 60fps.
Αν διστάζετε να αγοράσετε την έκδοση του PC λόγω των πολύ υψηλών απαιτήσεων συστήματος που προτείνει η Bethesda, έχουμε καλά νέα. Απ' ό,τι φαίνεται, δεν χρειάζεται να έχετε κάρτα με 4GB VRAM για να τρέξετε το παιχνίδι στα 1080p, αφού το τρέξαμε μια χαρά στην μεσαία GTX 760, ενώ ακόμη και η GTX 750 Ti προσέφερε frame-rates αντίστοιχα των κονσολών σε 1080p με max settings. Όσο για το αν είναι εφικτό να επιτευχθούν σταθερά 60fps, εκεί είναι που η unoptimized φύση του port για PC γίνεται εμφανής: θα έχουμε περισσότερα για αυτό σε επόμενο άρθρο.
Εγώ έχω ετοιμάσει ένα τρελλό rage για σήμερα στο live... ακούς εκεί κλειδωμένα παιχνίδια στο PC στα 30fps....
Θα μας γράψουν οι εφημερίδες... Κατάλαβα... :P
Ποιός ΤΟΛΜΗΣΕ να περιορίσει το PC του Δημήτρη Καρέτσου στα 30fps;;;
Τώρα θα δείτε την ΟΡΓΗ του. :P
Θα σας δώ μετά από πολύ καιρό.
Το κακό είναι ότι έρχονται και τίτλοι της Ubisoft, η οποία ως γνωστόν είναι και η πρωταθλήτρια στο unoptimisation στο PC,,,Ε, ρε RAGE που έρχονται!!!
@Connie GR
Θελουμε live stream το παιχνιδι. Κανονισε!!! :P
@Deathracer2009
Guess what... ;)
Δείτε εδώ:
"It turns out that our PC test rig - fitted with a Core i7 3770K overclocked to 4.3GHz and matched with 16GB of DDR3 - couldn't handle it, not even when outfitted with the GeForce GTX 980, the fastest single-chip graphics card available on the market today. "
"As we've seen in the past, a hard 30fps lock can give both CPU and GPU a lot of "wiggle room" - and in the case of The Evil Within, a lowly Core i3 4130 paired with a £100 GTX 750 Ti produces an experience very close indeed to the PS4 version."
"there's nothing here that significantly moves image quality beyond PlayStation 4 standard. And that's a real shame. "
Από: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-is-it-possible-to-run-the-evil-within-pc-at-1080p60
Είναι ξεκάθαρο ότι οι κονσόλες κρατάνε πίσω τα high end PCs και οι τίτλοι, όχι μόνο γίνονται optimized για middle-low spec PCs, αντίστοιχα των δύο νέων κονσολών, αλλά ταυτόχρονα έχουν κλειδωμένα specs και δημιουργούν αδικαιολόγητα bottlenecks σε PCs πολύ ανώτερα των δύο κονσολών, χωρίς όμως να υπάρχει καμία οπτική βελτίωση.
αν ειναι δυνατόν να μιλάνε για 4Gb μνήμη... αν ειναι δυνατόν....
Αφού είπαμε Sony και MS τους κρατάνε πίσω! :P
Οι προγραμματιστες αυτου του παιχνιδιου, ΔΕΝ το εχουν. Ας ελπισουμε οτι το παιχνιδι θα ειναι διαμαντι.
πάντως στο pc που το έχω με i-7 860 8gb ram και την gtx-560 1gb παίζει μια χαρά με απενεργοποιημένο μόνο το motion blur όλα τα άλλα full...αλλά τα γραφικά μόνο next gen δεν είναι...ελπίζω να με κερδίσει σε ατμόσφαιρα και σενάριο ακόμα αρχή είμαι και προέχουν shadow of mordor και alien isolation στο ps4...
Το παιχνίδι πρέπει να τα σπάει σαν gameplay αλλά σοβαρά τώρα, το Evil Within βρήκατε για να δούμε τι καπνό φουμάρουν οι καινούριες κονσόλες;