Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Digital Foundry: The Witcher 3 Day One patch

*
Μετά από ένα Σαββατοκύριακο δοκιμών του Witcher 3 στο Xbox One, θα μπορούσε κανείς να πει ότι το day one patch είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία έχουμε τη μικρή βελτίωση του frame rate κατά την διάρκεια του gameplay και τη διόρθωση μικρών bugs. Από πολλές απόψεις, το patch των 588MB προσφέρει μια πολύ πιο ραφιναρισμένη εμπειρία, με λιγότερο pop-in κατά τη διάρκεια των cut-scenes, λιγότερο flickering στις σκιές και πολλά άλλα tweaks. Από την άλλη όμως τα αρνητικά σημεία δεν είναι αμελητέας σημασίας - και το "κόστος" των βελτιώσεων το καταλαβαίνει κανείς αν κάνει τη μετάβαση από την αρχική στη πατσαρισμένη έκδοση. Η σημαντικότερη από αυτές δεν είναι άλλη από το έντονο stuttering κατά τη διάρκεια των pre-rendered cut-scenes. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι για την αφήγηση των σημαντικότερων σημείων της ιστορίας (όπως η εναρκτήρια σκηνή, οι περιλήψεις μετά από ένα save ή το τέλος του tutorial) χρησιμοποιούνται αρχεία video, ενώ για όλα τα υπόλοιπα χρησιμοποιείται η μηχανή γραφικών.


Το day one patch του Xbox One μειώνει τα draw distances των σκιών, ώστε να βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις. Συνεπώς το dithering είναι περισσότερο ορατό, με τη μετάβαση να γίνεται πιο κοντά στο χαρακτήρα. Προσέξτε τις σκιές στα πόδια του Geralt.

Αυτά τα video ενσωματώνονται απρόσκοπτα με τις in-engine σκηνές, καταφέρνοντας να κρύψουν με εξαιρετικό τρόπο τις οθόνες φορτώματος. Ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς τι είδους σκηνής παίζεται, δεδομένου του frame-rate. Τα βίντεο παρουσιάζουν πολύ έντονο stutter μετά την εγκατάσταση του patch 1.01, με πτώσεις που αγγίζουν τα 22 καρέ το δευτερόλεπτο, κάτι που δημιουργεί "κοψίματα" στην κίνηση κατά το playback, τα οποία δεν μπορούν να αγνοηθούν. Δοκιμάσαμε το παραπάνω πολλές φορές με και χωρίς το update, και η αρχική έκδοση παρουσίαζε πάντα ομαλότερη αναπαραγωγή, ακόμα και αν δεν ήταν κλειδωμένη στα 30fps.


Ακόμα και σε πανομοιότυπα σημεία της ημέρας, οι λεπτομέρειες των σκιών έχουν αφαιρεθεί στην patched έκδοση. Παρατηρήστε τη σκιά του γκρεμού στο πάνω αριστερά σημείο.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι, πράγματι, ακόμα και χωρίς το patch, τα βίντεο και πάλι εμφανίζουν stutter, κάτι που οφείλεται σε θέματα frame-pacing. Από την άλλη όμως, η αστάθεια της έκδοσης 1.01 είναι πολύ χειρότερη -όπως φαίνεται άλλωστε και στη συνέχεια της ανάλυσης (έχουμε αναδείξει τη συγκεκριμένη σκηνή με ειδικό υπότιτλο, αν και θα πρέπει να γνωρίζετε πως περιέχει spoilers). Η θεωρία που έχουμε σχηματίσει για την παραπάνω κατάσταση είναι ότι μετά το patch τα εν λόγω αρχεία βίντεο έχουν χαμηλότερη προτεραιότητα σε σχέση με την επεξεργασία που χρειάζεται για το φόρτωμα του επόμενου κομματιού του gameplay.

Ανάλυση του frame-rate του The Witcher 3 στο Xbox One, με σύγκριση της unpatched κυκλοφορίας με αυτήν του update 1.01. Υπάρχει βελτίωση των επιδόσεων στα in-engine cutscenes και ηπιότερες βελτιώσεις κατά τη διάρκεια του gameplay, αλλά στα pre-encoded videos σημειώνεται stutter σε μεγαλύτερο βαθμό με το patch.

Άλλες αλλαγές επηρεάζουν τον οπτικό τομέα του The Witcher 3. Το texture filtering κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής σεκάνς έχει υποστεί υποβάθμιση, πλησιάζοντας κάτι που θυμίζει 4x anisotropic filtering. Πολύ απλά, χωρίς το patch, στους διαδρόμους του κάστρου τα textures είναι πιο καθαρά σε κοντινές αποστάσεις. Από την άλλη κάναμε ενδελεχείς δοκιμές για να διαπιστωθεί αν ισχύει το ίδιο και μετά το εισαγωγικό κομμάτι και δεν βρήκαμε καμία διαφορά ανάμεσα στις δύο διαφορετικές εκδόσεις. Πέραν της περιοχής White Orchard, και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια μορφή filtering στο έδαφος, ενώ υποπτευόμαστε ότι μπορεί να λαμβάνει χώρα και κάποιο είδος scaling του εν λόγω χαρακτηριστικού, ανάλογα με την περιοχή.


Ακόμα μια εικόνα για το texture filtering, όπου σε κανένα από τα δύο builds δεν παρουσιάζεται ικανοποιητική ποιότητα. Θα παρατηρήσετε στις άκρες το γεγονός ότι η πρασινάδα είναι random, με τη συνολική πυκνότητα να είναι ακριβώς η ίδια πριν και μετά το patch.

Ένα μικρό πλήγμα επίσης δέχονται και οι σκιές. Ακόμα και αν λάβει κανείς υπόψιν του τις διαφορετικές θέσεις των σύννεφων (και πως αυτά αλλάζουν τον τρόπο που το φως "πέφτει" στο έδαφος), σε σημεία απόλυτης ταύτισης στις περιόδους της εικονικής ημέρας ορισμένες σκιές απουσιάζουν στο patch 1.01. Αυτό μάλλον έχει να κάνει με το optimization του draw distance στο Xbox One, αφού γίνεται fade in των περισσοτέρων σκιών καθώς πλησιάζει κανείς. Απλά η ακτίνα rendering μειώθηκε μετά το patch. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το dithering να είναι πιο εύκολα αντιληπτό στην patched έκδοση, καθώς οι σκιές "γεμίζουν" προχωρώντας.


Το patch 1.01 του Xbox One χαμηλώνει επίσης την ποιότητα του texture filtering στο εισαγωγικό κομμάτι. Εδώ βλέπουμε το blurring σε κοντινότερη ακτίνα στο δάπεδο.

Πρακτικά το συγκεκριμένο downgrade γίνεται αντιληπτό μόνο αν γίνει απευθείας αντιπαράθεση των δύο εκδόσεων - και ιδιαίτερα στις μεγάλες αποστάσεις. Η μοναδική εξαίρεση εντοπίζεται στο training ground του κάστρου, όπου και οι πρασινάδες δημιουργούν βαριές σκιές στους τοίχους. Οι εικόνες των δασικών εκτάσεων επίσης φανερώνουν μια μικρή πτώση στην πυκνότητα των σκιών, αν και κατόπιν προσεκτικής εξέτασης η ποιότητα παραμένει η ίδια. Πέραν αυτών των περιπτώσεων, οι προθέσεις της CD Projekt RED να βελτιώσει τις επιδόσεις στο Xbox One, χωρίς αυτό να γίνεται σε βάρος του οπτικού τομέα, είναι ξεκάθαρες.


Ακόμα μια εικόνα που δείχνει τη χαμηλότερη ευκρίνεια στο δάπεδο μετά το patch.

Το μεγάλο θετικό του patch 1.01 είναι οι επιδόσεις, αν και αυτές δεν είναι ιδανικές. Στο Xbox One έχουμε ξεκλείδωτο frame rate που κυμαίνεται στα 30fps-40fps, με το v-sync ενεργοποιημένο, ούτως ώστε να αποφεύγεται το tearing. Το γεγονός ότι το frame rate δεν είναι κλειδωμένο στα 30 καρέ έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή αυξομείωση του ρυθμού εμφάνισης των frame, κάτι που αφήνει μια αίσθηση ότι παρουσιάζονται κολλήματα. Πολλά από τα θέματα που έχουν αναφερθεί στα πρώτα reviews μάλλον οφείλονται στο γεγονός ότι το παιχνίδι πάει πάνω -και όχι κάτω- από τα 30 καρέ. Είναι κάτι που θα δούμε μόλις έχουμε στα χέρια μας στην έκδοση του PS4 - αν και σε αυτήν την έκδοση είναι όπου τα περισσότερα reviews αναφέρουν το συγκεκριμένο θέμα.


Παρομοίως, ακόμα και σε σημεία του gameplay, το φαινόμενο παρατηρείται στο δάπεδο, αν και στις δοκιμές μας οι διαφορές ήταν ορατές μόνο στο εισαγωγικό κομμάτι.

Με βάση ό,τι έχουμε δει από τις πρώτες ώρες ενασχόλησής μας με τον τίτλο στο Xbox One, το optimisation είναι πολύ καλό και το κλείδωμα στα 30 καρέ είναι εφικτό, αλλά το γιατί αυτό δεν έχει συμβεί παραμένει ασαφές. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί πως το patch 1.01 βελτιώνει την κατάσταση, με τα cut-scenes να τρέχουν σε 3-4 καρέ παραπάνω κατά μέσο όρο. Από τις μέχρι στιγμής δοκιμές μας, το patch 1.01 κρατάει τα πάντα πάνω από το όριο των 30fps, με πολύ λιγότερες πτώσεις κατά τη διάρκεια των spells. Στη χειρότερη των περιπτώσεων είδαμε 26 καρέ (χωρίς το patch) κατά τη διάρκεια της μάχης με το Griffin. Η δυναμική εναλλαγή της ανάλυσης του Xbox One βοηθάει στη διατήρηση των προαναφερθέντων επιδόσεων - τόσο πριν, όσο και μετά το patch. Θεωρητικά, επιτρέπει στο framebuffer να εναλλάσσεται απρόσκοπτα ανάμεσα σε αναλύσεις 1600x900 και 1920x1080, βάσει του ανά πάσα στιγμή φόρτου της GPU. Στην πράξη όμως, οι αλλαγές δεν είναι τόσο συχνές όσο θα περιμέναμε. Το The Witcher 3 τρέχει κυρίως σε 900p, με τις μοναδικές σκηνές που αναγνωρίσαμε 1080p να είναι η in-engine rendered εισαγωγική οθόνη του τίτλου και τα video cutscenes. Ακόμα και η μείωση του φόρτου στην GPU όταν κοιτάει κανείς στον ουρανό διατηρεί το rendering στα 900p. Σε κάποιους εσωτερικούς χώρους παρατηρήσαμε rendering υψηλότερης ανάλυσης από 900p, αλλά ακόμα και εδώ δεν ήταν πλήρες 1080p.


Στους εξωτερικούς χώρους, το texture filtering είναι ακριβώς το ίδιο. Ωστόσο προσέξτε ότι παρά το γεγονός πως είναι η ίδια ώρα της ημέρας, η πυκνότητα των σκιών μειώνεται στο πίσω μέρος του άλσους.

Με τις εκδόσεις για PS4 και PC να έρχονται στα χέρια μας στο προσεχές μέλλον, θα μπορέσουμε να συγκρίνουμε τις επιδόσεις τους με αυτές της έκδοσης για το Xbox One. Οι πρώτες αναφορές (βασισμένες σε review code) κάνουν λόγο για native 1080p στο σύστημα της Sony, αλλά με προβλήματα στο frame-rate. Αν αυτό οφείλεται σε έλλειψη συνέπειας στην απόδοση των καρέ, ή πράγματι αποτελεί θέμα επιδόσεων, θα το μάθουμε σύντομα. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι αλλαγές που έλαβαν χώρα στο Xbox One θα μεταφερθούν και στο PlayStation 4, οι πιθανότητες λένε ότι θα δούμε ορατή βελτίωση. Θα επανέλθουμε σχετικά το συντομότερο δυνατόν. Συνολικά, το κατά πόσο το day one patch έχει αντίκτυπο στον οπτικό τομέα του The Witcher 3 παραμένει θέμα προς συζήτηση. Από την άλλη, έχοντας παίξει τη patched και την unpatched έκδοση του τίτλου στο Xbox One, ο updated κώδικας είναι σίγουρα προτιμότερος στις περισσότερες των περιπτώσεων. Περισσότερο εκνευριστικά είναι τα θέματα με το playback του video, και δεδομένου ότι πλέον αυτό είναι γνωστό, ελπίζουμε πως η CD Projekt RED θα επιληφθεί του θέματος σύντομα. Αν μπορέσει να εφαρμόσει και cap στα 30fps με σταθερό pacing, τόσο το καλύτερο.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    CD Projekt Red

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The Witcher 3: Wild Hunt
    • 18+ pegi 18+
      • 8.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (49)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://thewitcher.com/ FOLLOWERS 62 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 10

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • PORTAL
    • Το παιχνιδι τρεχει τοσο πολυ καλυτερα στο pc που θα μπορουσε να λεγεται definitive edition η καποια αλλη τετοια ηλιθια λεξη. Η διαφορα στο framerate βγαζει ματι.

    • geodelik
    • Παντως, παιζω το παιχνιδι στο PS4 και εχει αρκετα θεματακια, αλλα σε καμια περιπτωση δεν χαλαει την εμπειρια. Ειχα πολλα χρονια να ενθουσιαστω τοσο πολυ με παιχνιδι! Ειτε σε PC, ειτε σε PS4, ειτε σε XONE ειναι must play(οχι οτι περιμενατε εμενα να σας το πω).

      Το κακο ειναι οτι πρεπει να το διακοπτω για να παω στην δουλεια!!!

*