Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: Beyond Two Souls στο PS4

*
Χτισμένο με τα χαρακτηριστικά του PS4 στο μυαλό, το Beyond: Two Souls κυκλοφόρησε το 2013 για PS3 και αποτέλεσε ένα γλυκόπικρο κύκνειο άσμα. Από τη μία έθεσε υψηλά standards για το physically-based φωτισμό αλλά και το facial motion capture που περιμέναμε να δούμε σε μελλοντικούς τίτλους του PS4. Από την άλλη όμως, η προηγούμενη κονσόλα της Sony ζοριζόταν εμφανώς στην προσπάθεια να αναδείξει τις δυνατότητές της μηχανής γραφικών, τόσο στο frame rate όσο και σε πτυχές των γραφικών. Τώρα όμως που έφτασε το remaster για PS4 βλέπουμε, επιτέλους, την ολοκληρωμένη εικόνα του εγχειρήματος της Quantic Dream.


Αυτήν τη φορά ορισμένα texture maps αντικαθίστανται από άλλα, υψηλότερης ανάλυσης, στο PS4. Το σχέδιο μπορεί να διαφέρει δραματικά μεταξύ των maps, όπως βλέπουμε στα χαλιά και τις ταπετσαρίες της πρεσβείας.

Η νέα έκδοση υπόσχεται μια σειρά από βελτιώσεις και η Sony τονίζει ιδιαίτερα εκείνες στο φωτισμό, τη σκίαση και την προσθήκη εφέ όπως motion blur και εφέ βάθους πεδίου. Η έκδοση του PS4 καταλαμβάνει 33GB στο δίσκο, περισσότερα δηλαδή από τα 25GB της πρώτης έκδοσης, διαφορά στην οποία συνεισφέρει και η ενσωμάτωση του Experiments DLC. Προστίθεται ένα νέο mode που επιτρέπει να δούμε την ιστορία της Jodie με χρονολογική σειρά, αντί με την μπερδεμένη πρωτότυπη. Εκτιμούμε και την οθόνη στατιστικών μεταξύ των αποστολών στην οποία συγκρίνονται οι αποφάσεις που πήραμε με τις επιλογές των υπολοίπων παικτών. Έτσι, με έμμεσο τρόπο, αποκαλύπτονται επιπλέον επιλογές για τις οποίες δεν γνωρίζαμε.


Το Beyond Two Souls λειτουργεί σε ανάλυση 1920x817 στο PlayStation 4. Σε σκηνές σαν και αυτή, βλέπουμε και νέα assets.

Αλλά το βασικό πλεονέκτημα είναι τα βελτιωμένα γραφικά σε σχέση με την έκδοση του PS3. Στο PS4 όλα προβάλλονται σε υψηλότερη ανάλυση. Όχι βέβαια σε 1080p, αλλά σε 1920 x 817, λογικό, αφού το κάδρο είναι 2,35:1 (όπως στο The Order: 1886) και όχι 16:9,. Πρόκειται για πιο “κινηματογραφική” αναλογία αλλά στην πραγματικότητα είναι επιλογή που έγινε για να πιεστεί λιγότερο το PS3. Έστω κι έτσι, πρόκειται για μεγάλη βελτίωση σε σχέση με την πρώτη έκδοση που, συν τοις άλλοις, υπέφερε από τη χρήση post-process MLAA που δεν αντιμετώπιζε ολοκληρωτικά το aliasing. Η αλλαγή σε τεχνική που προσεγγίζει το FXAA, φέρνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο PS4, με λιγότερο shimmering σε textures με υψηλή αντίθεση αλλά και μειωμένο pixel crawl. Θα θέλαμε πάντως να έχουμε την επιλογή να τρέξουμε το παιχνίδι σε αναλογία 16:9.

Αναλυτική ανάλυση του Beyond: Two Souls στο PS4. Ο άλμα σε γενιά αφαιρεί πολλές οπτικές ατέλειες της πρωτότυπης έκδοσης.

Ένα σημείο στο οποίο ξεχώριζε και ο πρωτότυπος τίτλος, ήταν το εξαιρετικό facial capture, που αποδίδεται καλά και στο PS4. Η γεωμετρία των χαρακτήρων και οι shaders του δέρματος είναι γενικά ίδια. Το ίδιο ισχύει και για τα animations. Τα πάντα διατηρούνται στο PS4 αλλά η διαφορά σημειώνεται στον τρόπο με τον οποίο φωτίζεται κάθε χαρακτήρας, αφού η μηχανή στρέφεται σε πιο φυσικό αποτέλεσμα με τις σκιάσεις να καθορίζονται από περισσότερες πηγές φωτός αυτήν τη φορά. Το τελικό αποτέλεσμα στο PS4 είναι καθαρότερο και πιο φωτεινό, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να χάνεται ευκρίνεια. Οι σκιές είναι εμφανώς βελτιωμένες στο PS4. Εφαρμόζεται υψηλότερης ποιότητας φιλτράρισμα στα άκρα τους για να αποφευχθεί το πιξέλιασμα του PS3, ειδικά σε κοντινές αποστάσεις. Είναι ένα από τα μεγάλα ελαττώματα της πρωτότυπης έκδοσης, αλλά στο PS4 οι σκιάσεις αναμιγνύονται πιο φυσικά με το περιβάλλον. Η αλλαγή βελτιώνει σημαντικά όλες τις σκιές που προβάλλονται από χαρακτήρες κοντά σε τοίχους, σε μεγάλες αποστάσεις όμως η ποιότητα της σκίασης παραμένει ίδια.


Τα μοντέλα των χαρακτήρων παραμένουν εξαιρετικά και, όπως και στο PS3, έχουμε physically-based lighting στους shaders του δέρματος και στο περιβάλλον.

Όσο για τα textures, έχουμε, στις περισσότερες περιπτώσεις, τα ίδια assets. Κατά περίπτωση όμως βλέπουμε περισσότερη φροντίδα στο PS4. Η αποστολή στην πρεσβεία αναδεικνύει καλύτερα τις διαφορές. Τα πάντα, από τα χαλιά μέχρι την ταπετσαρία, χρησιμοποιούν υψηλότερης ανάλυσης maps. Χρησιμοποιούνται καθαρότερες, καλύτερες εκδόσεις των ίδιων υλικών και η βελτίωση είναι εμφανής καθώς κινούμαστε στο χώρο. Προστίθενται νέα αντικείμενα σε ορισμένες σκηνές στη νέα έκδοση, όπως δέντρα και θάμνοι στο κεφάλαιο του πάρτι, γενικά όμως ακολουθείται το μοτίβο της προηγούμενης έκδοσης με μερικές παρεμβάσεις εδώ κι εκεί.


Προστίθενται νέα αντικείμενα σε κάποιες σκηνές, στην προκειμένη περίπτωση δέντρα και χλωρίδα στο φόντο.

Προστίθενται βέβαια και εφέ στο PS4. Η πιο προφανής αναβάθμιση προκύπτει από εφαρμογή ποιοτικού motion blur αλλά και εφέ βάθους πεδίου. Αυτήν τη φορά το πρώτο ορίζεται από κίνηση κάμερας αλλά και αντικειμένων με πολλαπλά samples από οτιδήποτε κινείται. Αν και η εφαρμογή αυτή είναι καλύτερη τεχνικά, το αποτέλεσμα είναι αρκετά έντονο και καμιά φορά μειώνει την ευκρίνεια της εικόνας, αποσπώντας την προσοχή του παίκτη. Στο PS4 συναντούμε και φίλτρο που προσομοιώνει χρωματικές αποκλίσεις σε γραμμές της γεωμετρίες, κυρίως στο προσκήνιο και προς τα άκρα. Ευτυχώς ενεργοποιείται μόνο σε συγκεκριμένα cut-scenes αφήνοντας το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού ανεπηρέαστο.


Αναβαθμίζονται και ορισμένα εφέ διαφάνειας. Η σκηνή αυτή εκτυλίσσεται με διαφόρους τρόπους, αλλά στο PS4 βλέπουμε ποιοτικότερο ψεκασμένο νερό από τον πυροσβεστικό κουρνό (αριστερά), αλλά και μεγαλύτερο σύννεφο καπνού σε απόσταση (κέντρο).

Υπάρχουν και άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές, όπως η βελτίωση του specular mapping στις βρεγμένες ή βερνικωμένες (γυαλιστερές δηλαδή) επιφάνειες. Βοηθά και η διεύρυνση του texture filtering, συνεπώς δεν υπάρχει κάποιο δυαδικό σημείο εναλλαγής στο πάτωμα, στο οποίο αλλάζουν ξαφνικά τα normal maps. Επιπλέον τα εφέ διαφάνειας στο τέλος της αποστολής Hunted σημειώνουν άνοδο ανάλυσης.


Σε ένα από τα πιο άχαρα σημεία στο PS3, το PS4 βελτιώνει την ανάλυση των κοντινών σκιάσεων, με ακόμη καλύτερο edge filtering.

Συγκεκριμένα βλέπουμε πίδακες νερού από τον πυροσβεστικό κρουνό να σχηματίζονται σε υψηλότερη ανάλυση. Με λεπτομέρειες σαν και αυτές, η Quantic Dream ενισχύει όπου και όσο μπορεί τα γραφικά του remaster. Ακόμη και με τις παρεμβάσεις αυτές, το frame rate είναι σταθερά καλύτερο στο PS4. Στο πρωτότυπο ήταν δύσκολο να αγνοηθούν μερικές από τις μεγαλύτερες πτώσεις που συναντούσαμε στο PS3, ειδικά όταν περνούσε στα χέρια μας ο έλεγχος του Aiden. Ο στόχος είναι ξανά τα 30fps με ενεργό v-sync, αλλά το νεότερο μηχάνημα της Sony είναι πολύ πιο σταθερό.Η μετάβαση στο νεότερο σύστημα κάνει τα πάντα να κυλούν πιο αγόγγυστα. Ακόμη και σε λιγότερο απαιτητικές περιοχές, το παιχνίδι κόμπιαζε στο PS3 καθώς γινόταν streaming των assets από το σκληρό δίσκο. Στο remaster όμως οι αστοχίες αυτές αντιμετωπίζονται σε μεγάλο βαθμό χάρη στην ταχύτερη GDDR5 RAM του PS4, για αυτό και είδαμε μόνο μία στιγμιαία παύση στη δοκιμή μας. Σε παιχνίδι που ακολουθεί τέτοια κινηματογραφικά standards, οι αστοχίες αυτές τραβούν την προσοχή, αλλά τα καλά νέα είναι πως λείπουν σχεδόν ολοκληρωτικά από το PS4.

Η ανάλυση του frame rate δείχνει το PS4 να αναδεικνύει το καλύτερο εαυτό του παιχνιδιού, φεύγοντας από τα ασταθή 20fps με 30fps του PS3 και πηγαίνοντας στα γενικά σταθερά 30fps.

Η ετυμηγορία του Digital Foundry
Από πολλές απόψεις το Beyond: Two Souls ταιριάζει ιδανικά με τις δυνατότητες του PS4. Πρόκειται για remaster που βελτιώνεται ουσιαστικά στο νέο μηχάνημα, πετυχαίνοντας παράλληλα καλύτερο frame rate. Πολλά παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς επανέρχονται με εκδόσεις που ονομάζονται “Definitive” στις μέρες μας, και μπορεί να έχει παραγίνει το κακό για εκείνους που θέλουν να δουν ολοκαίνουριο περιεχόμενο. Η προσπάθεια της Quantic Dream όμως δικαιολογείται σίγουρα. Πρόκειται για παιχνίδι που προοριζόταν εξ αρχής για ένα μηχάνημα σαν το PS4 και απλά αδικούνταν από το PS3. Η εξαιρετική χρήση του physically-bases lighting δεν υποσκάπτεται αλλά ενισχύεται από το πέρασμα στη νέα γενιά, όπου λειτουργεί ελεύθερα, με facial και motion captures που στέκονται καλά ακόμη και δίπλα σε νεότερους τίτλους.


Η άνοδος στην ανάλυση σημαίνει λιγότερο pixel crawl σε άκρα με υψηλή αντίθεση, όπως στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου του Willem Dafoe.

Το ένα σταθερό μειονέκτημα του παιχνιδιού είναι ο άκαμπτος, ευθυγραμμισμένος σχεδιασμός του περιβάλλοντος. Η απλοϊκή γεωμετρία, σε ορισμένες περιπτώσεις, προδίδει τις ρίζες του τίτλου στην προηγούμενη γενιά. Σε κάθε άλλο επίπεδο το Beyond: Two Souls λάμπει. Ενισχυμένο με extras όπως η νέα δομή στο story mode και το Experiments expansion είναι εύκολο να ονομαστεί “definitive” η έκδοση του PS4. Αν ήσασταν περίεργοι για την τελευταία δουλειά του David Cage, οι βελτιώσεις αυτές αξίζουν τον κόπο να γνωρίσετε το παιχνίδι. Σε τεχνικούς όρους, το νεότερο σύστημα της Sony έχει ενισχυμένα γραφικά και μένει, σταθερά σχεδόν, στα 30fps. Βέβαια το πραγματικό ερώτημα είναι πόσο πιο πέρα μπορεί να σπρώξει το μηχάνημα η Quantic Dream. Ελπίζουμε να τη δούμε να ανεβάζει τα standards για μια φορά ακόμη, όπως έκανε τόσο ξεκάθαρα στις προηγούμενες δύο δουλειές της ομάδας.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Quantic Dream

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*