Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: Destiny

*
Τελικά, κατάφερε η Bungie να προσφέρει ισότιμες εκδόσεις του Destiny στο PlayStation 4 και στο Xbox One; Η αύξηση, σε σχέση με τη beta, της ανάλυσης στην κονσόλα της Microsoft χωρίς φαινομενικό αντίκτυπο στο frame-rate δημιουργεί την αρχική εντύπωση ότι η έκδοση του τίτλου για Xbox One στέκεται επάξια δίπλα στην αντίστοιχη του PS4. Ωστόσο, θέλαμε να διερευνήσουμε την κατάσταση σε βάθος και να διατυπώσουμε τα συμπεράσματά μας ύστερα από εκτεταμένη ενασχόληση με το Destiny, ώστε να εξετάσουμε τις δύο εκκρεμούσες ανησυχίες μας: πρώτον, είναι η ποιότητα των γραφικών της έκδοσης για Xbox One ίδια με την αντίστοιχη για PS4; Επίσης, σε πιο προχωρημένα επίπεδα, είναι άραγε τα 30fps του frame rate «κλειδωμένα» και στις δύο περιπτώσεις; Η Bungie είναι υπερήφανη για τη δημιουργία μιας προσαρμόσιμης μηχανής γραφικών που εκμεταλλεύεται πολλαπλούς πυρήνες (multi-threaded), η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέξει σε όλη τη διάρκεια της παρούσας γενιάς, εξυπηρετώντας παράλληλα και τις ανάγκες της προηγούμενης. Από αυτή την άποψη, τα έχει καταφέρει πλήρως: τόσο το Xbox One, όσο και το PS4, παράγουν όμοια γραφικά σε όλα τα στάδια του παιχνιδιού. Από τα πρώτα διστακτικά μας βήματα στο αχανές Cosmodrome της Old Russia, μέχρι τις βόλτες μας με το Sparrow στο χείλος ενός σεληνιακού κρατήρα, η κλίμακα του εκάστοτε περιβάλλοντος στο Destiny αποτελεί πραγματικό επίτευγμα και καμία από τις κονσόλες δεν υστερεί από αυτή την άποψη.
Mία ευρεία επισκόπηση της κατεστραμμένης γης του Destiny υποδεικνύει ότι και οι δύο εκδόσεις παρέχουν το ίδιο επίπεδο λεπτομέρειας στην απόδοση του εδάφους
Η δυναμική εναλλαγή μέρας-νύχτας σημαίνει ότι για να γίνει σωστά η σύγκριση έπρπε να πραγματοποιήσουμε σχολαστική επιλογή του υλικού και τα τελικά αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στο παρακάτω video. Πέρα από την περίεργες, αμελητέες διακυμάνσεις στην τοποθέτηση των σκιών, μία ευρεία επισκόπηση της κατεστραμμένης γης του Destiny υποδεικνύει ότι και οι δύο εκδόσεις παρέχουν το ίδιο επίπεδο λεπτομέρειας στην απόδοση του εδάφους. Η ξαφνική εμφάνιση αντικειμένων (pop-in) μπορεί να αποτελέσει ζήτημα κατά τη διάρκεια της προσπέλασης της επιφάνειας, ακόμη κι αν αυτή πραγματοποιείται σε χαμηλή ταχύτητα, με πιο εμφανείς τις περιπτώσεις της προβολής σκιών (shadow maps) τοίχων και φυτών. Ωστόσο, είναι εμφανές ότι τόσο το PS4 όσο και το Xbox One εμφανίζουν αυτές τις λεπτομέρειες στην ίδια ακριβώς απόσταση. Πρόκειται επίσης για μία επίδειξη ειδικών εφέ, αν και δεν λείπουν οι περιορισμοί. Τα εφέ διαφάνειας (alpha effects) για τους προωθητήρες των αεροσκαφών και τους πυροβολισμούς γίνονται render σε πλήρη ανάλυση και στα δύο συστήματα. Όπως όμως συνέβαινε και στην beta, η έλλειψη αντανακλάσεων για τα εφέ των βλημάτων (π.χ. λέιζερ) είναι εμφανής κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυροβολισμών σε βαλτώδεις περιοχές. Ωστόσο, οι αντανακλάσεις (global reflections) είναι εμφανείς στην περιβάλλουσα γεωμετρία και όλος ο φωτισμός και οι χαρακτήρες, με εξαίρεση τα πτώματα (ragdolls) των ηττηθέντων εχθρών καθρεφτίζονται σε πλήρη 30fps.



Όλα αυτά συνεισφέρουν στην επίτευξη μιας αίσθησης συνέπειας στον κόσμο του Destiny, η οποία συνεχίζει να υφίσταται παρά τις όποιες μικρές παραχωρήσεις. Από την άλλη, ο always-online χαρακτήρας του τίτλου της Bungie ενδέχεται να δοκιμάσει την υπομονή του παίκτη όταν εκείνος επιχειρεί να ξεκινήσει ένα νέο επίπεδο. Χρονομετρήσαμε την αναμονή που χρειάζεται για να μπει κάποιος στο Tower Ηub, στο Xbox One, η οποία ανέρχεται στα 58 δευτερόλεπτα, τρία (δευτερόλεπτα) λιγότερα από την αντίστοιχη περίπτωση στο PS4. Ως δεύτερη δοκιμασία, φορτώσαμε την αποστολή The Warmind από το campaign mode, η οποία αποδείχθηκε ότι απαιτεί λιγότερη αναμονή συνολικά. Στο Xbox One φτάσαμε στην περιοχή Steppes σε 37 δευτερόλεπτα και στο PS4 σε 36. Αν και υπάρχουν πολλές μεταβλητές που δεν λάβαμε υπόψη (όπως το υψηλό ποσοστό απασχόλησης των servers κατά την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας), καμία από τις δύο κονσόλες δεν διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της άλλης στους χρόνους φορτώματος.
Το hardware της Microsoft παράγει 30fps κατά μέσο όρο, όμως τα frames δεν εμφανίζονται με σταθερό ρυθμό.
Από την πλευρά της Sony, λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στον τεχνικό τομέα από την φάση της beta. Οπτικά, έχουμε πλήρη αντιστοιχία με την έκδοση του One, αφού και στις δύο περιπτώσεις έχουμε ανάλυση 1080p με χρήση FXAA anti-aliasing. Εν τέλει, η αναζήτηση για οποιουδήποτε είδους διακυμάνσεις ανάμεσα στα δύο συστήματα μας οδηγεί στην ανάλυση της απόδοσής τους, όπου το Xbox One έχει ήδη δείξει μία πειστική προσήλωση στον στόχο των 30fps με ενεργοποιημένο v-sync. Το ίδιο ισχύει και για το PS4, όπου συναντήσαμε μόνο μία «βουτιά» του frame rate κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Ένα στιγμιαίο κόλλημα (stutter) στις εκτάσεις των Steppes οδηγώντας το Sparrow που προκλήθηκε από το streaming του περιεχομένου στο συγκεκριμένο σημείο, σε μία στροφή καθώς εισερχόμαστε σε μία νέα περιοχή. Το παρατηρήσαμε και στο Xbox One και πρόκειται για ένα σπάνιο ψεγάδι που είναι κοινό και στα δύο συστήματα και δεν αναιρεί το γεγονός ότι το hardware της Sony παράγει μία σχεδόν άψογη γραμμή των 30fps στο σχετικό γράφημα κατά τη διάρκεια του campaign. Ωστόσο, η έκδοση του Xbox One εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τα ζητήματα frame-pacing (ασυνέχεια της έλευσης των frames) που εντοπίστηκαν και στην beta.



Το hardware της Microsoft παράγει 30fps κατά μέσο όρο, όμως τα frames δεν εμφανίζονται με σταθερό ρυθμό, έχοντας ως συνέπεια κάποια επίπεδα να αφήνουν λιγότερο ομαλή αίσθηση, ενώ το PS4 παραμένει απόλυτα συνεπές με χρόνο εμφάνισης κάθε frame το απόλυτο των 33ms. Το ίδιο ισχύει και στα multiplayer sessions: Το Xbox One είναι εμφανώς ικανό να φέρει τα frame με ρυθμό 30fps, αλλά με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το PS4, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την περιστασιακά άνιση παραγωγή frames. Πρόκειται για ένα μικρό μειονέκτημα, δεδομένου του πόσο κοντά βρίσκεται το One στην έκδοση για PS4 σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, όμως εξακολουθεί να μας προκαλεί εντύπωση. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στο επίπεδο Rusted Land, όπου ο λόγος για τις διακυμάνσεις του frame-rate δεν είναι εμφανής. Παρά την αναβάθμιση της ανάλυσης στην έκδοση για Xbox One, είναι δύσκολο να ρίξει κανείς το φταίξιμο στην GPU της κονσόλας σε αυτή την περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά έχουμε τον ίδιο μέσο όρο των 30 καρέ.



Έτσι, δεν μιλάμε ακριβώς για ένα στοιχείο που θα αποτρέψει κάποιον από την αγορά της έκδοσης για Xbox One, αλλά για μία μικρή ενόχληση που θεωρούσαμε ότι έχει διευθετηθεί κατά τη διάρκεια της beta. Στην πραγματικότητα, από την δική μας οπτική γωνία, το πιο αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του PS4 δεν αφορά τον τεχνολογικό τομέα, αλλά το περιεχόμενο. Τόσο στο PS3, όσο και στο PS4, διατίθεται επιπλέον υλικό, με το πιο σημαντικό μέρος του να αφορά τους χάρτες. Για το Crucible mode προστίθεται στο σύνολο των διαθέσιμων maps ένα μεσαίου μεγέθους Exodus Blue επίπεδο, το οποίο είναι παρόμοιο σε σχεδιασμό με το υπάρχον επίπεδο “Rusted Land” και ευνοεί την δράση εκ του σύνεγγυς μέσω της τοποθέτησης πολυάριθμων εγκαταλελειμμένων οχημάτων και αποθηκών. Σε αυτό προστίθεται και μία co-op Strike αποστολή για το κανονικό campaign, η οποία είναι τοποθετημένη στον Άρη, σχεδιασμένη για παίκτες από level 15 και πάνω και περιλαμβάνει μία μάχη φθοράς που μας πήρε πάνω από 20 λεπτά για να ολοκληρώσουμε. Επιπλέον, τρεις αποκλειστικοί σχεδιασμοί αεροσκαφών έχουν προστεθεί στα συστήματα της Sony, ενώ κάθε class λαμβάνει τη δική του μοναδική πανοπλία, που διαθέτει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα ανάλογα με τον τύπο εχθρού. Δύο ακόμη όπλα προστίθενται: το Monte Carlo assault rifle και το Hawkmoon handgun, με επιλογή για αναβάθμιση του damage που προκαλεί. Με λίγα λόγια, είναι ασφαλές να πούμε ότι το Destiny για PS4 έχει ένα οριακό τεχνολογικό πλεονέκτημα σε σχέση με την έκδοση του Xbox One, όμως για τον περισσότερο κόσμο αυτό που μετράει είναι το έξτρα περιεχόμενο.

Destiny: Η ετυμηγορία του Digital Foundry

Η Bungie επιχείρησε να προσφέρει ισότιμες, τεχνολογικά, εκδόσεις στα δύο συστήματα νέας γενιάς και σε μεγάλο βαθμό τα καταφέρνει. Από οπτικής άποψης, παράγεται η ίδια εικόνα και στις δύο κονσόλες, με εξαίρεση τις περιπτώσεις μετατόπισης κάποιων σκιών λόγω του συστήματος δυναμικής εναλλαγής μέρας και νύχτας. Αλλά από την αρχή, μέχρι και τα αμμώδη τοπία του Άρη, τόσο οι κάτοχοι του PS4, όσο και εκείνοι του Xbox One απολαμβάνουν την ίδια σταυροφορία στα πέρατα του γαλαξία, με κάθε να παρουσιάζεται πανομοιότυπα. Το ζήτημα με το frame-pacing του One αποτελεί μικρής σημασίας ελάττωμα και όχι κάτι περισσότερο. Κάθε σύστημα διατηρεί τα 30fps άνετα -το μόνο μειονέκτημα στο Xbox One είναι η άνιση κατανομή των frames σε συγκεκριμένα σημεία, που προκαλούν μία αίσθηση κολλήματος. Όσοι έπαιξαν την beta του PS4 θα θυμούνται το πρόβλημα, το οποίο επιλύθηκε από την Bungie με ένα patch. Αυτό που μένει στο σύστημα της Sony είναι ένα σχεδόν τέλειο 30fps playthrough, όπου το κάθε καρέ έρχεται σταθερά στη σωστή σειρά. Στην τελική σύγκριση, οι δύο εκδόσεις βρίσκονται πολύ κοντά. Αν βάλουμε στην άκρη τις τεχνικές ιδιότητες του Destiny, υπάρχουν διαφορές σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο. Το PS4 προσφέρει ένα σύνολο από ενδιαφέρουσες προσθήκες, που περιλαμβάνουν πανοπλίες για κάθε class, δύο μοναδικά όπλα και εντελώς καινούρια επίπεδα, όπως το multiplayer map “Exodus Blue” και μία αποστολή co-op στο Dust Palace. Αν προσθέσουμε σε αυτά και το απολύτως λειτουργικό Vita Remote Play mode, το PS4 αναμφίβολα υπερτερεί σε ό,τι αφορά τα επιπλέον στοιχεία. Για όσους είναι αρκετά τυχεροί λοιπόν, το πλεονέκτημα εντοπίζεται στην κονσόλα της Sony, αλλά με πολύ μικρή διαφορά, αφού η βασική εμπειρία στο Xbox One είναι εξίσου αξιόλογη συνολικά.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
20 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bungie

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Activision

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Destiny
    • 16+ pegi 16+
      • 8.8 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (12)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.bungie.net/ FOLLOWERS 29 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • NickosL227
    • Οι διαφορες ειναι μηδαμινες τωρα αλλα μετα απο λιγα χρονια που οι προγραμματιστες θα αρχισουν να συνηθιζουν το ps4 θα υπαρχει μεγαλη διαφορα στα γραφικα οπως εγινε και με το ps3

    • nfs_maniac
    • Είδα οτι στο ουάν, κάτω δεξιά ενα χαλικάκι έχει πολύ καλύτερη ανάλυση απο το μπλέιστέισιο 4

      (Let the fight begin.... Στοχος μας τα 4.674.985 σχόλια)

    • majorfox
    • κουφάλες στο 0:51 στο πρωτο βιδεο, τα αστέρια στο τέσσερο ειναι πιο φωτεινά.




      ΥΓ : οχι ρεπορτ

    • Koudounos
    • Παύλο πάντως κίνηση ματ η συνεργασία γιατι τώρα υπάρχουν χειροπιαστές αποδείξεις και συγκρίσεις ώστε εμείς απλά να τα σχολιάζουμε και όχι να τα παραθέτουμε.τι θα γίνει δηλαδή με τα σχόλια τώρα θα είναι λιγότερα??

    • Deathracer2009
    • Μικρης σημασιας ειναι οι διαφορες στον τεχνικο τομεα. Αν ομως καποιος θελει να εχει και το περισσοτερο περιεχομενο θα πρεπει να κινηθει στην κονσολα της Sony. Εκει θα το επαιρνα εγω.


      ΥΓ. Περιμενουμε το επομενο Face-Off με μεγαλη ανυπομονησια....

    • TomTom
    • Το άρθρο με κάλυψε πλήρως.

      Καμία διαφορά στις 2 κονσόλες όσο αφορά το οπτικοακουστικό κομμάτι.

      Αν υπάρχουν διαφορές είναι μηδαμινές. Και όπως λέει και το άρθρο οι διαφορές είναι στο in-game κομμάτι του παιχνιδιού. Δηλαδή στο τι προσφέρει από extra υλικό το παιχνίδι στο PS4.

    • Raphael
    • Ελάχιστες διαφορές φαίνονται... στα περισσότερα παιχνίδια που έχουν βγει και στις 2 κονσόλες δεν θα δεις πολύ διαφορά σε ουσία.

    • Geovra
    • Αυτα ειναι ...καλη αρχη με αποδειξεις. Οι διαφορες ειναι μηδαμινες οποταν ολοι παιζουμε το ιδιο παιχνιδι (πλην του exclusive content). Μια χαρα

    • deratop
    • Η πρώτη γεύση του digital foundry ήταν θετικότατη μου άρεσε το face-off και περιμένω να έρθουν και άλλα.Εδώ πρέπει να πώ ότι τo xbox one τα πήγε αρκετά καλά σε σχέση με το ps4 στον τεχνικό τομέα τουλάχιστον, μιλάμε για στιγμές αστάθειας και αυτή τη φορά δεν μιλάμε για 1080p,αν και το πακέτο με τα καλούδια πάλι είναι πιο πλούσιο στο ps4 μάλλον παίχτηκε συνεργασία sony-bungie.

    • diver_gr
    • Έτσι από περιέργεια γιατί δεν βάζετε και το side by side comparisson του Face-off με τη μεγέθυνση που έχει στο αρχικό κείμενο του Eurogamer?

      Κατά τα άλλα πολύ καλή προσθήκη για το Enternity !

    • brutal3012
    • Ένα καλό παράδειγμα διαφορετικής συμπεριφοράς των συστημάτων νέας γενιάς θα ήταν το Thief που θυμάμαι να έγραφαν πως ήταν αισθητά ανώτερο στο PS4.

    • mariodm22
    • Πολυ καλο βιντεακι παιδια και πραγματικα οι διαφορες λιγες και ελαχιστα καλυτερες για το Ps4 αλλα βεβαια αυτο δεν εχει καμια σημασια ... Το μονο που μετραει ειναι πως εχει γινει ικανοποιητικη δουλεια πανω στο παιχνιδι και οι αγοραστες και των 2 κονσολων ειναι ευχαριστημενοι !!! Προσωπικα στο Ps4 εχω τραβιξει καποια screen shots και οι λεπτομεριες ειναι φανταστικες .

*