Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Nintendo Switch: Switch για την Nintendo

*
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχει κανείς στο νου του είναι πως το Nintendo Switch δεν είναι απλά αντίδραση της Nintendo στην αποτυχία του Wii U. Για την ακρίβεια, είναι πιθανό να είναι ο λόγος που το Wii U ήταν αυτό που ήταν, ένα ενδιάμεσο, χλιαρό βήμα, που δεν άλλαξε σημαντικά ούτε το branding που κληρονόμησε από το Wii. Το Nintendo Switch είναι αποτέλεσμα της ενοποίησης των εσωτερικών τμημάτων software και hardware της Nintendo. Ήταν ξεχωριστά για φορητά και οικιακά συστήματα, αλλά πριν τέσσερα χρόνια τα τείχη έπεσαν και είναι προφανές ότι υπήρχε συγκεκριμένο πλάνο. Το Wii άλλαξε όλο το βηματισμό της εταιρείας ως προς την εξέλιξη του hardware και τα άλματα σε επιδόσεις και τώρα κάθε φορά βελτιώνεται η κατάσταση, αγνοώντας πλήρως βέβαια το τι κάνει ο ανταγωνισμός. Αυτή η αλλαγή βηματισμού κάνει το Switch εφικτό. Αν το Wii U ήταν κάποιο τέρας επιδόσεων, το Switch δεν θα μπορούσε παρά να αποδειχθεί χειρότερο. Μπορεί άλλωστε να τα πηγαίνουν πολύ καλά στις μέρες μας οι mobile CPUs, αλλά οι mobile GPUs είναι άλλη ιστορία και σίγουρα δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις αυτόνομες κάρτες ή έστω GPUs που φτιάχτηκαν για να μπουν σε συστήματα με περισσότερο διαθέσιμο χώρο.



Η πρώτη παρουσίαση του Nintendo Switch δείχνει ότι η Nintendo αποφάσισε ότι, από τη μία, οι φορητές κονσόλες δεν έχουν το πάτημα του παρελθόντος, και, από την άλλη…με ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια. Η ενοποίηση διευκολύνει και την προσέγγιση των τρίτων εταιρειών, που, εφόσον είναι να ασχοληθούν με την Nintendo, θα έχουν μια πλατφόρμα να τις απασχολεί, αντί για δύο, άρα θα είναι αδύνατο να γείρουν προς τη μία, έναντι της άλλης. Η ίδια η Nintendo δεν χρειάζεται να ετοιμάζει έναν τίτλο Mario για το φορητό και ένα για οικιακή κονσόλα κάθε φορά, άρα θα είναι ελεύθερη να ετοιμάζει περισσότερες παραγωγές για το ένα σύστημα που θα έχει να στηρίξει. Ή, αν όχι περισσότερες, να προσέχει ακόμη περισσότερο αυτές με τις οποίες καταπιάνεται τελικά. Παραμένουν πολλά ερωτηματικά, αλλά η πρώτη παρουσίαση του συστήματος, στρέφει την προσοχή σε ορισμένα βασικά σημεία ενδιαφέροντος.

ARM
Όταν πέρυσι λέγαμε ότι είναι πιθανή η στροφή προς ARM άρα η περαιτέρω απομάκρυνση από το ενδεχόμενο των εύκολων ports από άλλα συστήματα, ήμασταν οι γραφικοί, αφού, φυσικά, κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο να συμβεί υποτίθεται. Φέτος εξακολουθούμε να είμαστε γραφικοί, με τη διαφορά ότι αποδεικνύεται ότι πέσαμε μέσα, άρα η γραφικότητά μας προκύπτει από πράγματα που δεν σχετίζονται με τις θεωρίες μας περί Nintendo. Ακόμη και σήμερα οι επεξεργαστές ARM δεν είναι σε θέση να συναγωνιστούν μια κονσόλα πλήρη σε “λιπαρά”, ακόμη και αν αυτά που καταφέρνουν στην κατανάλωση είναι όντως εντυπωσιακά. Ένας επεξεργαστής ARM για επιδόσεις που μπορούν να συναγωνιστούν σε οποιοδήποτε επίπεδο ένα ανθρώπινο gaming PC, κυρίως την GPU του, θα είχε τεράστια κατανάλωση, αφού η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική είναι βελτιστοποιημένη για άλλα σενάρια.



Η επιλογή της αρχιτεκτονικής ARM σημαίνει πρόσβαση σε studio που ήταν ταγμένα τόσα χρόνια σε DS και 3DS, πρόσβαση σε developers που έδιναν ό,τι είχαν σε iOS και Android αλλά και δύσκολα ports από άλλα συστήματα αλλά (ας τα σκεφτόμαστε και αυτά) και προς άλλα συστήματα. Άπαξ και αναπτυχθεί κάτι πρώτα για Switch, η μεταφορά του σε συστήματα της Sony και της Microsoft, δεν θα είναι υπόθεση μερικών εβδομάδων για μια χούφτα ανθρώπους ξεχασμένους στη γωνιά ενός ορόφου. Επίσης όσοι publishers δεν είχαν πρόβλημα να ασχολούνται με το 3DS, δεν θα έχουν πρόβλημα και εδώ. Άλλωστε χίλιες φορές ένα πιο εντυπωσιακό Bravely Default παρά ένα από τα πιο πρόσφατα Final Fantasy.

Nvidia
Η επιλογή της Nvidia ήταν μονόδρομος. Άπαξ και στράφηκε προς ARM η Nintendo, αφού σε τέτοια μεγέθη οι επιλογές σε x86 είναι αστείες με τη χειρότερη έννοια, η μόνη της ελπίδα για custom SoC με ευαισθησίες που άπτονται του gaming ήταν η Nvidia. Η AMD έχει άδεια να σχεδιάσει επεξεργαστές ARM αλλά την εξασφάλισε σχετικά πρόσφατα και απέχει από την ολοκλήρωση οποιασδήποτε σχετικής προσπάθειας. Η Samsung ή η Qualcomm θα μπορούσαν να κάνουν πράγματα, αλλά από gaming δεν έχουν ιδέα. Η Apple τα πηγαίνει πολύ καλά σε custom design αλλά ο μόνος τρόπος να κάνει χάρη στην Nintendo θα ήταν να την εξαγοράσει πρώτα και, ακόμη και τότε, μάλλον θα προτιμούσε να μην ασχοληθεί με το gaming καν. Επομένως μένει η Nvidia που δεν ασχολείται πρώτη φορά με εστιασμένα σε gaming SoC, ακόμη και αν κάθε πιθανή έκφανση συσκευής Shield δεν έχει στον ήλιο (εμπορική) μοίρα, αλλά υπάρχει για να λέμε εμείς και η Nvidia. Ξέρει όμως τι έχει προτεραιότητα.



Το custom chip που ετοίμασε, παρότι, φυσικά, χρησιμοποιεί νεότευκτα API, ανανεωμένη μηχανή φυσικής και τεχνολογία που προέρχεται από την αρχιτεκτονική των αυτόνομων GPUs της εταιρείες, δεν μπορεί να τάξει επιδόσεις που να “νοιάξουν” τη Sony ή την Microsoft. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να ξεπεράσει σε κάποιο βαθμό το Wii U. Όχι επειδή πρέπει να κυλούν όμορφα τα πράγματα στην οθόνη που ενσωματώνει το Switch (θα έχει σίγουρα χαμηλότερη ανάλυση από τις τηλεοράσεις μας), αλλά θα πρέπει να κάνει και κάτι παραπάνω στη μεγάλη οθόνη.
Βέβαια η Nvidia είναι πιθανό να φέρει και κάποια κουσούρια στην όλη υπόθεση. Θυμάστε ότι έδωσε GPU στη Microsoft για το πρώτο Xbox; Θυμάστε ότι από τότε δεν ξανασχολήθηκε η Microsoft με την Nvidia σε Xbox; Θυμάστε ότι κάτι ανάλογο έγινε με το PS3 και τη Sony; Δεν είναι τυχαίο και δεν προκύπτει “απλά” από το ότι η AMD χτυπάει τιμές και μπορεί να αναλάβει ως πακέτο CPU και GPU. Η Nvidia έχει το όνομα να κρατά τιμές και ένα από τα προβλήματα των κονσολών με δική της GPU ήταν πως δυσκολεύονταν να πέσουν σε τιμή διότι η Nvidia, όσο φθηνότερη και να γινόταν η παραγωγή του ίδιου chip, δεν βιαζόταν να κάνει τη χάρη στον κατασκευαστή της κονσόλας.



Αυτό ίσως το αντιμετωπίσει αλλιώς η Nintendo. Μπορεί να κρατήσει σταθερή την τιμή του συστήματος η οποία, αν είναι αρκετά ενδιαφέρουσα εξ αρχής (αν και ποντάρουμε σε 350 με 400 ευρώ περίπου), θα κάνει πιο απλή υπόθεση την ανανέωση του hardware κάθε π.χ. 3 χρόνια. Μπορεί ακόμη να αναβαθμίσει τη βασική μονάδα χωρίς να σπάει η συμβατότητα με dock, χειριστήρια κ.λπ., άρα να μπορεί να πωληθεί φθηνότερα, μόνη της, η όποια βελτιωμένη έκδοση. Τείνουμε προς την πρώτη θεωρία μιας και η Nintendo, κυρίως στα φορητά της συστήματα, δεν δίστασε ποτέ να κάνει refresh και να βελτιώσει ή προσθέσει features και ισχύ, ενώ έχει ήδη δοκιμάσει να κρατήσει κονσόλα στην ίδια τιμή από την αρχή μέχρι το τέλος.

Memory Card/Flash/Loading
Όχι. Δεν είναι cartridge. Είναι memory card ή, game card, όπως λέμε τόσα χρόνια στα φορητά της Nintendo. Σημειολογικό το ζήτημα, όντως. Και μικρή σημασία έχει διότι η ψηφιακή διανομή είναι μονόδρομος. Απλά θα έχουμε, για μια φορά ακόμη, κάτι που μπορεί να βγει σε ράφι, απλά για να ταλαιπωρούμαστε προς όφελος της λιανικής πώλησης. Το σημαντικότερο είναι να μάθουμε για τον ενσωματωμένο αποθηκευτικό χώρο και πώς αυτός επεκτείνεται.



Και εξίσου σημαντικό είναι να μάθουμε για τις επιδόσεις του σε εγγραφή και ανάγνωση δεδομένων διότι εφόσον το Switch είναι η μόνη οικιακή κονσόλα με flash memory της προκοπής (και χωρίς optical drive - αμήν), που δεν κοστίζει πια όσο παλιά, θα μπορεί να έχει σαφές πλεονέκτημα στη φόρτωση δεδομένων και να μετατρέψει τη διαφορά αυτή σε κάτι που την ξεχωρίζει σε επίπεδο εμπειρίας. Το ότι υφίσταται game card βέβαια σημαίνει πως η Nintendo δεν περιμένει να αφιερώνει σε παιχνίδια πολύ περισσότερο χώρο από τα 25GB των Blu-ray Discs που χρησιμοποιούσε στο Wii U, αλλά και αυτό ακόμη δεν είναι το καλύτερο δυνατό σημάδι για τα περιθώρια τιμολόγησης του λογισμικού. Πρόκειται σίγουρα για ενδιαφέρον σημείο τριβής.

Dock
Το μέγεθος του dock δείχνει πως μάλλον αναλαμβάνει μόνο τροφοδοσία και τα των θυρών ήχου/εικόνας κ.λπ. χωρίς να προσθέτει τίποτα σε επιδόσεις. Βέβαια, με σταθερή παροχή ρεύματος, θα ανεβάζει ταχύτητα ο επεξεργαστής που θα πρέπει άλλωστε να “οδηγήσει” περισσότερο pixels στη μεγάλη οθόνη. Θα μπορούσε κάπου εκεί γύρω να υπάρχει και κάποια υποβοήθηση ψύξης, αλλά με το παρελθόν της Nintendo, ίσως είναι απίθανο να χρειάζεται τέτοιου είδους βοήθεια.



Το καλό με το “χαζό” dock είναι ότι όσο δεν αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο συνδέεται και επικοινωνεί με τη βασική μονάδα του Switch, μπορεί να ανανεώνεται αυτόνομα αλλά και να είναι συμβατό με βελτιωμένες εκδόσεις της βασικής μονάδας.

Που είναι η οθόνη αφής;
Ούτε στιγμή δεν φάνηκε αλληλεπίδραση με την αφή στο video-ανακοίνωση που ετοίμασε η Nintendo. Επομένως είτε δεν υφίσταται οθόνης αφής είτε ετοιμάζεται trolling. Και μιας και μιλάμε για την Nintendo, το πιθανότερο και λογικότερο είναι το πρώτο ενδεχόμενο. Από τη στιγμή που ένα παιχνίδι πρέπει να μπορεί να παιχτεί κανονικά στη μεγάλη αλλά και στη μικρή οθόνη, με χειριστήρια που, κατά βάση, ενσωματώνονται και στο tablet, η οθόνη αφής θα δημιουργούσε προβλήματα αντί να λύνει. Ο μόνος λόγος να προσφέρει κάτι η οθόνη αφής είναι τίτλοι DS, 3DS και Wii U που και οθόνη αφής απαιτούν αλλά και δύο οθόνες αντί για μία. Θα μπορούσε η μικρή να είναι η δεύτερη/αφής και η μεγάλη η πρώτη και μη αφής. Είναι θεωρητικά εφικτό μιας και σε εκείνες τις περιπτώσεις οι τίτλοι είναι και λιγότερο απαιτητικοί, άρα ίσως να υπάρχει περιθώριο να βλέπουμε πράγματα, και μάλιστα διαφορετικά, και στις δύο οθόνες. Να γίνει τέτοια επιλογή όμως μόνο για λόγω Virtual Console, μόνο περίεργο ακούγεται.



Ναι αλλά tablet χωρίς οθόνη αφής; Ναι. Γιατί είναι monitor πρωτίστως. Η ανυπαρξία οθόνης αφής κρατά το κόστος παραγωγής λίγο πιο χαμηλά. Η εξάρτηση από χειριστήρια καθιστά αδύνατο να δούμε τίτλους a la tablet και όσα κακά τους συνοδεύουν ίσως ακριβώς επειδή πρέπει να υποστηρίζεται έλεγχος μέσω οθόνης αφής. Επιπλέον διατηρείται η εντύπωση ότι έχουμε να κάνουμε με game console, όχι με κάτι σαν game console. Η απομάκρυνση από τις οθόνες αφής είναι κίνηση που “φωνάζει” Nintendo, όπως και η ουσιαστική εγκατάλειψη των motion controls αφού τσακίστηκε ο ανταγωνισμός για να προσφέρει κάτι παρόμοιο. Διότι έτσι trollάρει η Nintendo.

Επιπλέον η ανυπαρξία οθόνης αφής, σημαίνει ότι οι τίτλοι που ετοιμάζει η Nintendo για smartphones και tablets μπορούν να έχουν το δικό τους χαρακτήρα, αντί να είναι απλά φτωχοί μιμητές των μεγαλύτερων συγγενών τους.
Συμβατότητα με τίτλους παλαιών συστημάτων
Εδώ όλα είναι πιθανά. Η Nintendo είναι αρκετά περίεργη ώστε να αποφασίσει να κάνει port στα σημαντικά έστω, αν και θα πρέπει να αφήσει εκτός τίτλους που χρειάζονται δύο οθόνες αν ισχύουν οι προηγούμενες θεωρίες που αναφέρθηκαν. Το ότι ξέφυγε από PowerPC και γύρισε σε ARM κάνει τη διαδικασία ακόμη πιο δύσκολη. Βέβαια, από την άλλη PowerPC και ARM είναι κατά βάση RISC CPUs, σε αντίθεση με x86. Συν τοις άλλοις έχει ήδη κάνει τον κόπο να ετοιμάσει το νέο Zelda για δύο διαφορετικές γενιές, ενώ η εμφάνιση του Splatoon σημαίνει ότι δεν προσπαθεί να αποφύγει κάθε σχετικό κόπο η εταιρεία. Ως προς αυτό το θέμα δηλαδή, πολλά είναι δυνατά.

Online services
Αν έχει κάτι σχέση με online, οι πιθανότητες λένε ότι η Nintendo θα καταφέρει να τα κάνει μαντάρα μόνη της. Βέβαια το ότι το σύστημα είναι ένα αντί για δύο, σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να κάνει δυο φορές τα ίδια πράγματα, δεν χρειάζεται λειτουργίες Cross Buy/Cross Play/Cross Save και άλλα παρόμοια. Το αν θα κάνει για μια φορά σωστά όσα μένουν είναι, όπως έχει αποδείξει, περισσότερο θέμα χαρακτήρα. Μπορούμε να ελπίζουμε πάντως.

Τρίτες εταιρείες
Αν ένα πράγμα μας έκανε κακή εντύπωση στο video-γνωριμία ήταν η εμφάνιση της επανέκδοσης του Skyrim. Διότι δεν νοείται στήσιμο hype με βελτιωμένη έκδοση ενός τίτλου που σχεδιάστηκε αρχικά ακόμη και για κονσόλες που κυκλοφόρησαν το 2005. Για τον ίδιο λόγο που δεν έχει νόημα να κάνει εντύπωση ότι ο συγκεκριμένος τίτλος θα μπορεί να τρέχει όντως σε 4K στο PS4 Pro, όχι σε περίπου 4K. Ακόμη και η εμφάνιση του NBA 2K ήταν ελαφρώς παράξενη, αφού δεν φάνηκε να είναι κάτι αντίστοιχο των εκδόσεων που βλέπουμε σε PS4, Xbox One και PC. Το ότι η 2K έχει μια έκδοση και για iOS, μας βάζει κάπως σε σκέψεις. Μπορεί βέβαια να είμαστε απλά παρανοϊκοί στην προκειμένη. Και ομολογούμε ότι το video δεν προσπαθεί να μας βοηθήσει να βγάλουμε άκρη ως προς αυτό.



Το θέμα είναι πως το ζήτημα δεν είναι το remaster του Skyrim, αλλά αν έχει σκοπό η Bethesda να ασχοληθεί με το σύστημα όταν έρθει η ώρα του επόμενου Elder Scrolls. Αυτά χρειάζεται να ξεκαθαριστούν για τον κόσμο.

Πάντως ισχύει ότι η αρχική λίστα υποστηρικτών του συστήματος είναι γεμάτη με μη αμελητέες ποσότητες. Όλα θα εξαρτηθούν όμως από τους τίτλους με τους οποίους θα επιχειρήσουν να στηρίξουν το σύστημα. Από Ιαπωνία είναι ασφαλής η Nintendo πάντως, αφού έχει στο τσεπάκι της πολλούς developers ενώ μην ξεχνάμε πως το Wii U τα πήγε πολύ καλύτερα εκεί σε σχέση με τη Δύση. Έζησε και διαδοχικούς μήνες ρίχνοντας κεφάλι στις πωλήσεις του PS4. Μπορεί η Δύση να μην αντιλαμβάνεται γιατί, αντιλαμβάνεται όμως το αποτέλεσμα.

Η μεγάλη εικόνα
Με το Switch η Nintendo στρέφεται στον core gamer πάντως. “Μα τι λέτε, δεν τρέχει Mario σε 4K, δεν έχει 16GB HBM2 RAM” θα σκεφτούν κάποιοι. Ισχύει. Δεν έχει όμως και υποσχέσεις για TVii, ταινίες σε 3D, video tours με video 360 μοιρών και άλλα παρόμοια. Δεν είναι tablet ουσιαστικά, αλλά monitor αυτό που παίρνει ο παίκτης μαζί του. Βρήκε τρόπο να μεταφέρονται πανεύκολα παντού τα χειριστήρια αλλά να μπορούν να κουμπώσουν σε κέλυφος που είναι παραδοσιακότερο, ενώ δεν άφησε στην άκρη και το Switch Pro Controller. Δεν έδειξε ούτε μισό παιχνίδι που να βασίζεται σε mini games ή κάποιο gimmick, δεν μοίρασε καν περίεργες υποσχέσεις, έδειξε σενάρια χρήσης. Και με τη σκέψη αυτή φτάνουμε στο ότι σίγουρα το Wii U ήταν πάθημα που έγινε μάθημα. Αυτήν τη φορά η μοναδικότητα της πρότασης της Nintendo είναι ξεκάθαρη και αδιαπραγμάτευτη, χωρίς να κρέμεται από την υποκειμενικότητα κανενός.



Ένα σύστημα εντός και εκτός σπιτιού, μία εμπειρία εντός και εκτός σπιτιού, multiplayer με τη χρήση πολλαπλών συστημάτων στον ίδιο χώρο, κονσόλα που στήνεται οπουδήποτε, κονσόλα που δίνει λόγο στον καθένα να φέρει τη δική του, δίνει πάτημα για μάζωξη όχι για την εμπειρία ενός φορητού αλλά ενός κανονικού Zelda. Η Nintendo ποντάρει στο social gaming που μπορεί να λειτουργήσει και offline αν χρειαστεί. Αυτό δεν μπορεί να το προσφέρει κανείς από τους ανταγωνιστές της, ούτε στην αγορά των κονσολών, ούτε σε εκείνη των tablets, ούτε καν σε αυτήν των TV set-top boxes.



Με το Switch έχει βάλει πείσμα να βρει τη γωνιά της και να μην αφήσει κανέναν να μπει στο ίδιο λημέρι. Τα ερωτηματικά που παραμένουν είναι άπειρα και εννοείται ότι η εταιρεία έχει δώσει πολλές δικαιολογίες για να τη φοβάται κανείς. Το σίγουρο είναι ότι προτιμούμε αυτήν την Nintendo από εκείνη που μας έμεινε από την εποχή του “it prints money!”.

Υ.Γ.: Τα amiibo πού πήγαν;



 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
40 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Nintendo Switch
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.nintendo.com/switch FOLLOWERS 25 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • nkav64
    • Το υποστήριζα και εγώ τα τελευταία δύο χρόνια. Το Wii U όντως ήταν ένα ενδιάμεσο βήμα. Μια κονσόλα πάνω στην οποία η Nintendo έκανε τους πειραματισμούς της σχετικά με mobility, portability, remote play κλπ. Σχετικά με την ενοποίηση, ποιος ξέρει αν τελικά με την ελευση του Switch αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για το 2DS/3DS brand. Μου φαίνεται πάντως λίγο δύσκολο αυτό να γίνει άμεσα και ο λόγος είναι η επιτυχία και κυριαρχία της φορητής κονσόλας. Από την άλλη, η απόσυρσή της εννοείται θα διευκολύνει την εμπορική επιτυχία του Switch, αν και για να δούμε κάτι τέτοιο, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε ως την ελευση του Switch 2, εφόσον αυτά είναι τα πλάνα της εταιρείας.
      Όσον αφορά το NBA 2K που αναφέρθηκε στο κείμενο, αν αυτό που είδαμε στο video ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα,το γεγονός ότι ο χειρισμός του γίνεται με τα mini controllers, λογικά δεν παραπέμπει σε τίτλο που βλέπουμε και στις υπόλοιπες κονσόλες/ PC.

    • nkav64
    • @blackmore φάνηκε στο video, το έγραψε και ο Μάνος, η κονσόλα θα χρησιμοποιεί game cards, όπως πχ το 3DS. Άρα τα παιχνίδια στο Switch δεν θα είναι μόνο digital.

    • yaponvezos
    • @Tanno

      Η Microsoft έχει συγκριτικά άπειρους software engineers, η Nintendo όχι. Και το Switch θα είναι region free σύμφωνα με τα όσα λεγόμενα και υπονοούμενα έχουν προκύψει κατά καιρούς.

    • nkav64
    • @blackmore, ακροβατώντας στο άγνωστο μέχρι το 2017 που θα μας αποκαλυφθούν περισσότερα, θα πω ότι, βαδίζοντας στα πρότυπα του new 3DS η κονσόλα δεν αποκλείεται να έχει 64άρα "εσωτερική" micro SD. Απλά κάνω μια εικασία.

      @Tanno δεν αντιλέγω. Το τι πραγματικά παίζεται θα το μάθουμε μόνο την ημέρα του λανσαρίσματος.

    • yaponvezos
    • @nkav64

      Εγώ ελπίζω, ό,τι και αν έχει μέσα, να μην είναι η πιο αργή flash όλων των εποχών. Αν ένα iPhone διαβάζει 560MB/s και γράφει 490MB/s, είναι σίγουρο ότι η Nintendo μπορεί να βρει flash με τη μισή ταχύτητα και σε πολύ καλή τιμή. Αυτό και μόνο θα κάνει τους χρόνους φόρτωσης του γρηγορότερους στην κατηγορία και με διαφορά.

    • PORTAL
    • Πολυ θετικα τα πρωτα δειγματα. Η ενοποιηση του φορητου και του οικιακου τομεα σε ενα συστημα ειναι εξυπνη επιλογη. Το design επισης ωραιο και χωρις παιδικα στοιχεια. Μενει νε δουμε και στην πραξη τι επιλογες θα κανουν. Επισης: From Software υποστηριξη;; Και για ονομα του θεου φερτε το Rocket League στο Switch.

    • darksouls
    • Υπεροχο,κατατοπιστικο κ αμμεσοτατο το αρθρο σας,τα θερμα μου συγχαρητηρια!!
      Nintendo switch:κονσολα κ φορητο μαζι,σε ενα 3λεπτο ομορφο (εκτος της μουσικης) βιντεακι.κ οπως σε καθε γενια ουδεμια περαιτερω εξηγηση..μεχρι το 17!!!πολλες οι αποριες,πολλα τα ερωτηματα.
      Εντυπωσιακο-καινοτομο-2 σε 1-πολλα τα καλα του..τουλαχιστον οπως μας τα παρουσιασαν μεσα στο βιντεο..στην πραξη ομως?κ παντα μια ιδεα μεχρι την υλοποιηση θελει πολλα "σκαλοπατια" ενδιαμεσα..αυτο ηταν το wii u.τωρα περναμε στην σωστη του υλοποιηση
      Ειναι νωρις να σχολιασουμε αν αξιζει η οχι γιατι απλουστατα ξερουμε ελαχιστα!το ονοματακι πιασαρικο κ αμεσοτατο,ο σχεδιασμος κατ εμε υπεροχος.αυτα μαθαμε.specs,internet,σκληρους δισκους κ.α ειπαμε,το 17..περι 3rd party υποστηριξη κλπ,τα ακουγαμε κ για το wii u οποτε ασχολιαστο.
      Για μενα το ουσιαστικο καινοτομο που οφειλε να κανει η nintendo (κ εν μερει το εκανε) ηταν η ενοποιηση του software.οχι του hardware!!ετσι οπως το βλεπω το switch,ουσιαστικα μιλαμε για ενα gaming tablet με βαση για τηλεοραση.το θεμα ομως ειναι οτι θυσιαζεται η αποδοση για χαρη της φορητοτητας κ παραλληλα θυσιαζεται η φορητοτητα (γιατι με μια οθοναρα + τους αποσπωμενους μοχλους,δεν το λες κ ανετο στην μεταφορα)
      Ποιος μενει ευχαριστημενος τελικα?εν μερει ολοι (οχι απολυτα) γιατι ο συνδυασμος εξυπηρετει τους παντες!κ απο nintendo εχω κουραστει να κανω θυσιες γιατι εχει κατι που με "βολευει"
      Κ επιστρεφω στην περιφημη ενοποιηση του software.γιατι καλη μου nintendo δεν βγαζεις φορητο οπως το tablet που εδειξες κ μια κονσολα με δυναμη οπως θα επρεπε,που να παιζουν κ τα 2 τα ιδια σου παιχνιδια?να ηταν η γενια σου κατι σαν αυτο που ηδη μας πλασαρουν οι αλλοι δυο.ενα ps4 φορητο κ το pro σου για κονσολα.τα ιδια παιχνιδια θα παιζουν κ καλυψες τους παντες!!ειπα δε θα γραψω πολλα κ ομως το παρακανα.ελπιζω σε επομενη φαση αυτη η ιδεα της ενοποιησης του software να γινει οπως τη θελω.ειπαμε.,μια ιδεα ειναι...κ το switch το σκαλοπατι... ;)

    • iankysyrath
    • δεν είμαι σίγουρος ότι το dock station είναι "χαζο" με την έννοια ότι δεν έχει επεξεργαστική ισχύ ή κάποια κάρτα γραφικών, που να συνεργάζεται..δε θεωρώ ότι πρέπει να ναι μεγάλη σε μέγεθος μια δευτερη gpu..όπως πανε τα πραγματα προς το παρών, το leak προ 2ετίας σχετικά με το Nintendo fusion, έχει πέσει τελείως μέσα!..ίσως, (ελπίζω) το monitor να ναι ένα φορητό wiiU και το docking station να έχει επιπλέον horsepower..αν και είναι κομμάτι δύσκολο να χουν βρει τόσο άμεσο plug and play τρόπο να γεφυρώνουν 2 cpu/gpu's

    • yaponvezos
    • @iankysyrath

      Το πρόβλημα με το να έχει υποστηρικτικό chipset το dock είναι ότι θα μπλέξει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη, ακόμη και αν η γεφύρωση είναι απλή υπόθεση (PCI lanes να υπάρχουν πρόχειρα και όλο και κάτι γίνεται εικάζω, όχι το ιδανικό όμως).

      Η CPU θα είναι σίγουρα καλύτερη από εκείνη του Wii U. Γίνεται. Εύκολα κιόλας. Το θέμα είναι πού θα μπορεί να φτάσει η GPU. Βάλε και πως σε αντίθεση με κάποιο tablet της προκοπής, το Switch δεν θα χρειάζεται να οδηγήσει ανάλογα πολλά pixels. Οπότε μπορεί να κάνει τελείως διαφορετική κατανομή πόρων. Εφόσον το ζητούμενο είναι γραφικά και επιδόσεις να μην αλλάζουν ουσιαστικά στο dock και on the go, το αν ανέβει κάτι σε 1080p που προφανώς θα είναι ο στόχος, δεν είναι και το μεγαλύτερο ζόρι όλων των εποχών.

    • iankysyrath
    • @yaponvezos

      συμφωνω απλα δεν είμαι σίγουρος για το αν το ζητούμενο θα ναι αυστηρα όλα τα games on the go. ίσως κάποιοι developpers να έχουν την ελευθερία, αν είναι βαρύς καποιος τίτλος να είναι μόνο για home

    • yaponvezos
    • @iankysyrath

      Εννοώ ότι δεν φημίζομαι για την όρασή μου και για αυτό δεν.

      Όσο για το NFC, δεν μου φαίνεται πολύ πρακτικό να είναι στο dock γιατί έτσι ακυρώνεται η χρήση των amiibo εκτός βάσης. Δεν είναι δα και δύσκολο να χωθεί ένας αισθητήρας που βρίσκεται σε τόσα τηλέφωνα.

    • iankysyrath
    • @yaponvezos

      νομιζω ότι γενικα δεν είναι πρακτικο να κουβαλας τοσο μεγαλες φιγούρες για να παιξεις κάτι με amiibo sony και ντε on the go. αλλα ναι σωστο αυτό που λες..γιατι να μην το χει πανω στη ταμπλετα? η αλήθεια είναι ότι τώρα που το λες έφερα στο μυαλό μου φωτογραφία σου από παλιο gamepro με γυαλιά, οπότε έτσι η εξηγείται η αγάπη για τον ήχο..

    • diver_gr
    • Όλα θα κριθούν από τη τιμή του Switch. H Ninty θα πρέπει να κινηθεί έξυπνα σε αυτό το τομέα και να αναλογιστεί πως η αγορά πλέων με την έλευση των tablet - smartphone έχει αλλάξει. Το βλέπω και το βλέπετε καθημερινά πως τα φορητά δεν έχουν πλέον την ίδια απήχηση που είχαν πριν από 10 χρόνια.

      Παρόλο που το 3DS είναι επιτυχημένο οι πωλήσεις χρόνο με το χρόνο μειώνονται, πέρασε η εποχή που αγόραζε ο γονιός ένα Gameboy η DS για το παιδί. Τα μικρά τώρα θέλουν πλέον Tablet. To βλέπω στα ανίψια μου, ούτε καν που τους ενδιαφέρει μια φορητή κονσόλα, το μόνο που θέλουν είναι tablet youtube και με 2-3 μικρά mini games ξεμπέρδεψες.

      Αν αναλογιστούμε και το γεγονός πως πλέον ο κάθε γονιός μπορεί με 120-150 ευρώ να πάρει ένα tablet στα μικρά και να ησυχάσει ποιος ο λόγος να δώσει 250?300?350? ευρώ για να πάρει το Switch στο οποίο θα πρέπει να πληρώνει και 40-50 ευρώ τα παιχνίδια?

      Κακά τα ψέμματα οι γονείς που αγοράζουν - αγόραζαν φορητό για τα παιδιά τους ήταν το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων των φορητών κονσολών τη περασμένη δεκαετία. Καθώς η αγορά άλλαξε η Ninty θα είναι δύσκολο να βασιστεί στους συνειδητοποιημένους gamers οι οποίοι θα πάρουν το Switch για να παίξουν Zelda, Mario κλπ.

      Αν παίξει λοιπόν σωστά τα χαρτιά της έχει ελπίδες, θεωρώ πως τα specs δεν παίζουν και τόσο σημαντικό ρόλο καθώς τα first party παιχνίδια της Nintendo δεν είναι και δεν ήταν για graphical showcase ( τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια).

      Το σίγουρο είναι πως δεν θα πρέπει να περιμένουμε τα ΑΑΑ παιχνίδια του Xbox One/PS4 στο Switch. Μόνο το γεγονός των μεγάλων Patch και απουσίας σκληρού δίσκου στο Switch θεωρώ απίθανη την έλευση τους καθώς τίθεται θέμα χωρητικότητας.

      Όσο αφορά το Dock station σκέφτομαι και λέω μήπως η Nividia έχει κάνει κάτι ανάλογο με το Sli? βάζοντας λοιπόν το Switch στο Dock θα έχει πρόσβαση σε επιπλέον μνήμη? και κάποια ελάχιστη επεξεργαστική ισχύ έτσι ώστε να τρέχει τα παιχνίδια σε Full HD? ίσως και κάποιες τεχνολογίες όπως Hardware V-Sync σαν τα μόνιτορ τα οποία δεν θα στερούν πόρους από τη κάρτα γραφικών?

      Πολλά τα ερωτήματα και βρισκόμαστε 5 μήνες περίπου πριν τη κυκλοφορία του, θέλω να ελπίζω πως μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες από τη Ninty.

    • joehok
    • φιλε @yaponvezos πρωτη φορα συμφωνω τοσο πολυ σε αρθρο στο ινετρνετ ...λες και το εγραψα εγω!!!!! η νιντεντο πλεον δεν θα κανει ενα φορητο tennis ενα home ενα φορητο kirby ενα home δεν θα μεταφερει ιδεες δεν θα αναρωτιεται που να στειλει την καθε ιδέα. γενικα συμφωνω σε ολα και στα τεχνικα...και το touch μαλλον το εβγαλε και για μπαταρια και για ισοδυναμη εμπειρια σε ταμπλετ και τηλεοραση. 3rd party παλι δεν θα δουμε ετσι πιστευω (θα εχει πολυ 3rd part αλλα οχι ΑΑΑ σαν το 3ds steam etc )αλλα γενικα αμα εχει καλη μπαταρια νομιζω θα τα παει καλα και θα εχει μελλον

    • yaponvezos
    • @diver_gr

      "Αν αναλογιστούμε και το γεγονός πως πλέον ο κάθε γονιός μπορεί με 120-150 ευρώ να πάρει ένα tablet στα μικρά και να ησυχάσει ποιος ο λόγος να δώσει 250?300?350? ευρώ για να πάρει το Switch στο οποίο θα πρέπει να πληρώνει και 40-50 ευρώ τα παιχνίδια?"

      Αυτό μπορείς να το πεις για οποιαδήποτε κονσόλα. Επίσης το tablet δεν είναι το ανάλογο. Άλλο το πράγμα που είναι touch based, άλλο το controller based.

      Επίσης η Nintendo δεν πρόκειται να παρουσιάσει το σύστημα ως φορητή κονσόλα αλλά ως δύο σε ένα με συνολικό κόστος μικρότερο από κάθε προηγούμενη φορά που έπρεπε κάποιος να πάρει και τις δύο για τον οποιοδήποτε λόγο.

      Στα λοιπά συμφωνώ γενικά, με εξαίρεση τη θεωρία για την Nvidia. Μιλάμε για SoC παιδιά. Δεν χωράνε SLI και τέτοια πράγματα. Δεν μιλάμε για πράγματα που κουμπώνουν σε μητρική. Δεν χρειάζεται ΤΟΣΗ επεξεργαστική ισχύς για να τρέχουν τα παιχνίδια σε 1080p. Μιλάμε για κάτι ανάμεσα σε Tegra X1 και Tegra X2. Υπάρχουν mobile SoC που κοντράρουν i3 και i5 με σχετική άνεση πια. Από CPU είναι εύκολο να είμαστε safe. Η GPU είναι η πιο δύσκολη υπόθεση.

      Αλλά σκέψου ότι τα tablets λειτουργούν πολύ συχνά σε πολύ υψηλότερη ανάλυση, κάτι που δεν χρειάζεται καν εδώ, ούτε στην τηλεόραση, ούτε στην ενσωματωμένη οθόνη. Αυτό αφήνει πόρους για άλλα πράγματα.

    • joehok
    • παντως η κασετα ειναι μεγαλη δυναμη...οκ σιγουρα δεν θα τρεχει witcher skyrim etc αλλα ενα παιχνιδι οπως το recore nier etc σιγουρα ολοι θα προτιμαμε την εκδοση switch παρα ps4/xbox/pc καθως θα εχει κανονικο χειρισμο και οχι gimmick και θα εχει λιγοτερο loading απολα.... θα δουμε βεβαια τι μπορουν να καταφερουν οι εταιρίες.

    • yaponvezos
    • @joehok

      Σημασία έχει να είναι γρήγορη η ενσωματωμένη flash. Η game card είναι bonus. Το πολύ. Το ζήτημα είναι να κυνηγάμε την επιλογή που θα εξασφαλίζει την καλύτερη απόδοση σε κάθε σενάριο, όχι μόνο όταν αγοράσουμε από το ράφι. Το ράφι πεθαίνει για το software. Δεν έχει σημασία πότε θα σβήσει τελείως. Αρκεί που σβήνει όσο πάει και περισσότερο.

      Και προτιμώ να μην έχουμε φαινόμενα Xbox One που βάζεις ένα φθηνό εξωτερικό δίσκο στο σύστημα και βλέπεις βελτίωση επειδή ο εσωτερικός είναι γιούχου.

    • joehok
    • και παλι δικαιο εχεις...καλυτερη αποδοση απο καθε σεναριο δυσκολο απο νιντεντο....λογικα τα ψηφιακα της (κακως)θα μειονεκτουνε με το ραφι της... αλλα απο τα υπολοιπα θηρια σονυ μαικροσοφτ περιμενω πιο πολλα στον ψηφιακο τομεα. η νιντεντο ενταξει δεν μπορει να κρατησει δυο καρπουζια. καιαπο ονλαιν μην περιμενουμε πολλα. υπαρχουν ενα σωρο μετρια παιχνιδια μακαρι να παιζουν καλυτερα στο switch επισης πολλα indie οπως το shovel knight εχουν καλυτερο σπιτι στο switch....εκατο χρονια δεν ξεραμε που να παρουμε μερικα indies....τωρα νομιζω μετα απο pc θα βρουν καλο σπιτι εδω θα ειναι και φορητα και σπιτικα .

    • vonzuchter
    • εγω θα τα σκασω παντως... το wiiU το απολαυσα και αν δεν ηταν το world of ta nks που παιζω μανιωδως στο χβοχ τα τελευταια 2μιση χρονια . θα ειχα συνολικα πολυ περισσοτερο pla ying time στο wiiU παρα στο χβοχ. 2 θεματακια νομιζω ειχαμε ολοι οι νιντεντακηδες. Το ενα ειναι οτι τα παιχνιδια των κονσολων νιντεντο ειναι πανακριβα οπως και το ψηφιακο καταστημα που πουλαει πανακριβα, και το αλλο ειναι οτι ειδαμε σ υνολικα πολυ λιγα παιχνιδια. Δυστυχως οι 3rd ειναι αναγκη. Αλλα οχι κολοφντιουτια και πιου πιου και πιστολιδια κτλπ... αυτα τα παιζουμε αλλου. Θελουμε 3rd τιτλους οπως wonderfull 101 και οπως εποχες gamecube και N64

    • warlock
    • Σαν graphics whore η στροφή σε arm απλά με πάει παρακάτω στο scorpio... αλλά θα περιμένω και την επίσημη και ολοκληρωμένη παρουσίαση!

    • yaponvezos
    • Θα πω την καφρίλα μου (πιο εύκολο μετά από ρακή).

      Γιατί η αγορά του ενός συστήματος να αποκλείει εκείνη του άλλου από τη στιγμή που το μεγαλύτερο έξοδο είναι τελικά τα ίδια τα games;

    • periklis
    • Δε μοιαζει να ειναι κακό....δειχνει να σοβαρευει η νιντεντο σε αυτο το τομέα και αφου δε μπορει να χτυπησει στις κονσολες τη σονυ και τη microsoft εστιάζει στις ρίζες της! Μακάρι να αποδειχτει δυνατο αυτο το νεο δημιούργημα και να μας δωσει νεα πνόη στους gamers!

    • diver_gr
    • Όπως και να το δεις όσο αφορά τη τιμή τίθεται τουλάχιστον από μένα και τη παρέα μου το εξής θέμα. Οτιδήποτε πάνω από 250 είναι ακριβό για φορητό. Σε περίπτωση όμως που το δούμε σαν home console μια τιμή στα 300-400 ευρώ θα πρέπει να δικαιολογείτε από τα ανάλογα Specs από τη στιγμή που στα 299 παίρνεις κονσόλα με Game και στα 399 το PS4 pro.

      Ειλικρινά ποιος πέρα από το core κοινό της Nintendo θα έδινε 350-400 ευρώ για το Switch? εδώ δεν έδινε ο κόσμος 200-250 στα τελευταία για να αγοράσει WiiU ώστε να παίξει τα ΑΑΑ παιχνίδια της θα δώσει τώρα τα διπλά? Αντίστοιχα δε οι πωλήσεις του 3DS είναι πολύ λιγότερες από ότι του DS, φάνηκε και με το PS Vita πως η αγορά φορητού έχει πάρει τη κάτω βόλτα. Δεν αγοράζει ο κόσμος 3DS με 150 ευρώ και θα αγοράσει Switch με 350-400 ως φορητό? Δεν ξέρω αλλά εμένα μου φαίνεται δύσκολο.

      Μακάρι να κάνω λάθος αλλά πιστεύω πως οτιδήποτε πάνω από τα 299 Ευρώ θα οδηγήσει τη κονσόλα σε δύσκολα μονοπάτια, μακάρι να κάνω λάθος.

      Όσο αφορά αυτό που έγραψα για τα tablet αρκεί να πας σε ένα παιδότοπο και δες πόσα παιδιά πλέον έχουν tablet και πόσα Ds, 3DS, 2 DS, Psp κλπ. Τα μικρά έχουν μάθει πλέον με τα tablet και το ζητάνε, έχουν μάθει από 3-4 χρονών με youtube και παιδικές σειρές και στο δημοτικό ζητάνε πλέον ένα καλύτερο tablet η ένα Smartphone. Πίστεψε με το βλέπω καθημερινά, 8 ανίψια έχω όλα με tablet είναι και ένα με κονσόλα, κανένα με φορητό.

      Το βλέπω και στα παιδιά των συναδέλφων μου μια από τα ίδια. Ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες όπως εγώ, δεν υπάρχει περίπτωση να βγω έξω με το παιδί μου η να πάω στη δουλειά και να έχω το Switch στο χέρι, όπως εγώ υπάρχει μεγάλο αγοραστικό κοινό το οποίο δεν πρόκειται να εκμεταλλευτεί η να απολαύσει τη χρησιμότητα της δυνατότητας ως φορητό και θα αναρωτηθώ παραπάνω έχει να μου προσφέρει το Switch αν κάνει 350-400 όταν με λιγότερα λεφτά θα μπορέσω να αγοράσω ένα PS4/Xbox One με τεράστια βιβλιοθήκη ΑΑΑ games, άψογες Online υπηρεσίες για συνεχείς προσφορές Digital παιχνιδιών με τιμές ακόμα και κάτω από τα 10 ευρώ σε αντίθεση με το Store της Ninty και τις παράλογες τιμές σε παλιά παιχνίδια.

    • yaponvezos
    • @diver_gr (αλλά και λοιποί)

      Κάνετε ένα λάθος συγκεκριμένο. Η τιμή δεν δικαιολογείται με τα specs, αλλά με τα benefits, μέρος των οποίων είναι (και) τα specs.

    • majorfox
    • Ετσι ! Επιτυχία στη νεα γενια ειναι να αγοράζεις 4k TV και νιντέντο για να παίζεις σε d2 τον μάριο.
      Τέτοια "ανωμαλία" δεν εχω ξανα δει.

    • diver_gr
    • @yaponvezos ''Κάνετε ένα λάθος συγκεκριμένο. Η τιμή δεν δικαιολογείται με τα specs, αλλά με τα benefits, μέρος των οποίων είναι (και) τα specs.''


      Όπως έγραψα και ποιο πάνω, ποιο benefit? τα 400 ευρώ που θα δώσει ένα γονιός για φορητό? ενώ μπορεί πολύ απλά με 100-150 να πάρει στο παιδί του ένα 2DS-3DS? η το γεγονός πως η μεγαλύτερη πλειοψηφία gamers μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι δεν υπάρχει περίπτωση να γυρνάμε με το Switch στα χέρια είτε πρόκειται για το διάλειμμα στη δουλειά είτε βγάζοντας τα παιδιά μας έξω>?

    • yaponvezos
    • @diver_gr

      Το portfolio κάθε συστήματος είναι benefit.
      Οι συνδρομητικές υπηρεσίες και η σχέση απόδοσης/τιμής που προσφέρουν μπορούν να είναι benefit (άλλωστε γιατί τόση προσοχή κάθε μήνα στα Games With Gold και PS Plus Instant Game Collection;)
      Οι εκπτώσεις που εξασφαλίζει αρκετά εύκολα κάποιος ασχολούμενος με το MyNintendo είναι ένα benefit που αγγίζει την πλατφόρμα.
      Η τοπική δικτύωση πολλαπλών Switch είναι ένα benefit.
      Ο διπλός ρόλος του συστήματος είναι ένα benefit.
      Το Off TV Play είναι benefit.

      Δεν υπάρχουν μόνο τα specs. Υπάρχουν τα use cases. Υπάρχουν πολλά πράγματα.

      Η κονσόλα δεν λανσάρεται ως φορητή. Το έχεις γράψει κι εσύ και κάποιοι άλλοι ότι εσείς έτσι τη βλέπετε. Ρώτησα γιατί και η απάντηση είναι η ίδια με την αρχική δήλωση, ότι δηλαδή αυτό πιστεύεις ο ίδιος και οι λοιποί που συμφωνούν μαζί σου. Ωραία. Αλλά το "είναι έτσι επειδή είναι έτσι" δεν είναι δουλειά.

      Η εταιρεία δεν θα το λανσάρει έτσι. Ήδη φροντίζει ώστε να μην αναφέρεται σε αυτήν ως φορητό σύστημα. Μπορεί να καταφέρει να περάσει το μήνυμα, μπορεί όχι. Αλλά άλλο πράγμα η αμφισβήτηση του επικοινωνιακού πλάνου και άλλο να το έχουμε δεδομένο ότι το μόνο που θα καταλάβει ο κόσμος είναι πως πρόκειται για φορητή κονσόλα.

      Για τους γονείς το αντίστοιχο του Off TV Play μπορεί να είναι βολικό.
      Οι ενήλικες από την άλλη δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κουβαλούν παράλογα πράγματα μαζί τους. Εδώ δεν έχουν πρόβλημα με phablets στο αυτί τους ή με 4,90 για φραπέ στη Μαρίνα Φλοίσβου.

      Δεν έχει σημασία ότι με 100-150 μπορεί να πάρει κάποιος κάτι άλλο διότι αυτό δεν σταματά το παιδί να ζητάει αυτό που του έχει καρφωθεί. Επιπλέον το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου δεν γίνεται από παιδιά, αλλά από ενήλικες. Αυτό είναι κανόνας στη συγκεκριμένη βιομηχανία και ο λόγος που το αγαπημένο ηλικιακό group είναι το 18-34.

      Μην κάνουμε ότι μόνο οι απόλυτοι αριθμοί, δηλαδή οι τιμές και τα specs είναι τα μόνα πράγματα που ζυγίζει κάποιος. Δεν είναι έτσι στην πραγματικότητα. Ούτε όταν έχει να διαλέξει κάποιος μεταξύ Village, Odeon και Ster, όταν παίζουν την ίδια ταινία και είναι εύκολο να πάει στο ένα ή στο άλλο cineplex, δεν το σκέφτεται τόσο ψυχρά.

      Ειδικά όταν, στο τέλος τέλος, τα games μετρούν πάντα και πάνω από όλα. Αν αυτά είναι αρκετά, επαρκώς καλά, από διαφορετικές πηγές και ταιριάζουν στα γούστα κάποιου, αυτόματα ένα μηχάνημα γίνεται πιθανή επιλογή.

      @majorfox

      Και στις κονσόλες έχουμε πλέον HDR, αλλά στο PC ψάχνουμε monitor με τέτοια δυνατότητα με το τουφέκι. Δεν λέμε ότι ξαφνικά οι κονσόλες είναι ό,τι καλύτερο, ούτε ότι καταστράφηκε το PC. Όλα είναι θέμα χρόνου στο τέλος. Και σιγά το πρωτότυπο για την Nintendo. Όταν αγοράζαμε HDTVs, εκείνη έκοβε χρήμα πουλώντας Wii που έπαιζε τα πάντα σε SD.

    • yaponvezos
    • @blackmore

      Τι πάει να πει "είναι ΚΑΙ φορητή άρα ίδιο το και αυτό"; Το "άρα" τι είδους λογική διαδρομή υποδεικνύει; Δηλαδή και βουνό και θάλασσα, άρα σαν να λέμε θάλασσα;

      Και γιατί είναι τόσο δύσκολο να προσμετρηθεί, θεωρητικά προφανώς, ότι πριν έπρεπε να δώσει κάποιος περισσότερα χρήματα για να αποκτήσει δύο πλατφόρμες της Nintendo, αλλά τώρα θα χρειάζεται λιγότερα; Γιατί αγνοούμε ότι οι developers που έχουν σταθερή σχέση με την Nintendo και έριχναν το βάρος τους στα φορητά της συστήματα τώρα θα ετοιμάζουν τίτλους με ένα στόχο;

      Το πρόβλημα δεν είναι το "και φορητό, άρα φορητό και κανείς δεν δίνει τόσα για φορητό".

      Αν έχει ανθρώπινη, για αλλαγή, υποστήριξη από τρίτους, είναι safe κι ας έρθει τελευταία σε πωλήσεις. Το θέμα είναι να βγαίνει κέρδος και να μην κλείνουν σπίτια. Το αν θα βγει πρώτη σε οτιδήποτε είναι, σε πρακτικό επίπεδο, δευτερεύον.

      Και μιας και πολύς λόγος γίνεται για τα χρήματα, η αγορά του hardware είναι το μικρότερο έξοδο στη διάρκεια χρήσης ενός συστήματος. Μικρότερο είναι οι συνδρομές στις σχετικές υπηρεσίες, αλλά μέσω αυτής, στην πραγματικότητα, στηρίζεται και ο κατασκευαστής για να μπορεί να έχει την τιμή που έχει η κονσόλα. Και με εξαίρεση το PS4, όλα τα προηγούμενα PS είχαν ξεκινήσει στις 180.000 δραχμές και, στην περίπτωση του PS3, στα 670 ευρώ. Και που να υπολογίσουμε και πληθωρισμό. Το PS4 είναι εξ αρχής το φθηνότερο οικιακό PS στην ιστορία. Το θέμα είναι, πάντα, η συνολική πρόταση.

      Αλλά και σαν φορητό να το δεις μόνο, με το οποίο είναι προφανές ότι διαφωνώ κάθετα, πότε ακριβώς θεωρούσε λογικότερο ο κόσμος να δώσει πολλά λεφτά για κάτι φορητό; Πριν 10 και 20 χρόνια ή τώρα;

      Το ζήτημα είναι τα επιχειρήματα και οφέλη να στηρίζουν την τιμή. Άπαξ και το καταφέρουν, τα "ναι αλλά τα άλλα μηχανήματα είναι γρηγορότερα" δεν έχουν καμία σημασία. Αν είχε, δεν θα υπήρχαν κονσόλες.

    • iankysyrath
    • το μηχανημα έχει τις περισσότερες πιθανότητες από κάθε άλλη κονσόλα της Nintendo να χει 3d party υποστηριξη, είτε το θεωρεί καποιος οικιακό είτε handheld. Από καιρό gameboy μέχρι και τώρα, ποτε καμιά κονσόλα της με πραγματική on the go δυνατότητα δεν είχε ΠΟΤΕ πρόβλημα με 3d party υποστήριξη. Αν οι περισσότεροι buyers το θεωρήσουν το μηχάνημα φορητή κονσόλα με δυνατότητα συνδεσης σε τηλεόραση κι όχι σαν οικιακή, ακόμα καλύτερα για την Nintendo, γιατί θα πουλήσει και θα έχει και υποστήριξη στάνταρ. H τιμή παίζει σημαντικό ρόλο, ναι! Φάνηκε στο launch του 3DS!!μόλις τιμολογήθηκε σωστά μοσχοπούλησε. Το 3ds με τα lifting του ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες εποχές θα φτάσει μέχρι να κόψουν την πώληση του κοντά στα 70 εκατομμύρια. Προσωπικά το θεωρώ άθλο, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ένα μηχάνημα που τελικά δεν έπεισε πολύ κόσμο για την ιδιαίτερη 3d ικανότητα του, ειδικά η πρώτη version. Ο λόγος που πούλησε, είναι ότι είχε games AAA με τη σέσουλα, είτε 1st είτε 3d party.

      Το wiiU απέτυχε γιατί δεν είχε ούτε καν 1st party της προκοπής στην αρχή. Μπορεί στο σύνολο της ζωής του να μάζεψε τα καλύτερα exclusive παιχνίδια της 3-4ετίας, αλλά γενικά χαρακτηριζόταν από λειψυδρία ακόμα και στα Nintendo games. Zelda?Metroid?full 3d Mario?Goldeneye?συνέχειες exclusive τιτλων διαμαντιών που ευδοκίμησαν στο wii (πλην Xenoblade?). Δε πουλας Nintendo consoles αν δε πεις καλημέρα με ένα Zelda καινουριο ή τουλάχιστον με την υπόσχεση ενός Zelda νέου κοντά στη launch περίοδο.Δε πας πουθενά με 2d mario με δήθεν hd ζωγραφιστές πιστούλες, που στην ουσία είναι new super mario bros του 3ds.

      Νομίζω ότι το switch είναι η ευκαιρία και της Nintendo, αλλά και των 3d party να βγάζουν μία έκδοση που να ναι ταυτόχρονα και home και portable, χωρίς διπλή προσπάθεια! Όλοι οι χρήστες της Nintendo θα βρίσκονται σε ένα μηχάνημα από δώ και πέρα και όλες οι ομάδες ανάπτυξης επίσης θα φτιάχνουν παιχνίδια για ένα μηχάνημα! Αν δεν υποστηριχτεί αυτό το υβρίδιο από όλους, τότε δε θα υποστηριχτεί κανένα μηχάνημα πλέον της Nintendo. Γιατί κακά τα ψέματα, ακόμα και την πιο ντούκι αδιάφορη, mainstream κονσόλα να βγάλει, ακόμα και τότε θα χει απέναντι της μια sony και μια ms που κάνουν επικίνδυνο brainfuck μέσω advertisement για φοβερά και τρομερά specs, τα οποία πρακτικά δεν ισχύουν κιόλας.

    • iankysyrath
    • (συμπλήρωμα)...τι να τα κάνω τα terraflop στο ps4/slim/pro αν δεν έχω δει κάτι άλλο από uncharted4 3 χρόνια τώρα!PS4 θα ναι πάλι! ίδια αρχιτεκτονική, ίδιο μηχάνημα, ίδια games. Ναι θα βγάλουν και 2 exclusives για pro για τα μάτια του κόσμου, για να δικαιολογηθεί το πέρασμα από απλο ps4 σε pro, όπως ακριβώς έγινε με 3ds-new3ds που το μόνο exclusive που βγαλαν ήταν το xenoblade. Άντε και κανα ακόμα. Άσε που θα πρόκειται και για τίτλους το πιο πιθανον με απλά εντυπωσιακά γραφικά και generic gameplay (βλεπε π.χ. Ryse για one). Εκεί που καταλαβαίνει κανείς πραγματικά τη διαφορά ανάμεσα σε έναν exclusive της Nintendo με exclusive αλλης κονσόλας, είναι όταν αποφασίζεις με λαχτάρα να παίξεις το Recore που ξέρεις ότι πρόκειται για τίτλο από ανθρώπους που έχουν εφεύρει με τον πιο αψεγάδιαστο τρόπο το 1st person metroidvania genre, και ρίχνεις καντήλια στην οθόνη γιατί παίζεις ένα τίτλο που θα μπορούσε να είναι του 10 και τελικά είναι όντως του 4-5, λόγω τεχνικών αλλά και σχεδιαστικών θεμάτων. Η Nintendo δεν πιστεύω ότι μπορεί πλέον να υποστηρίξει σωστά παράλληλα 2 μηχανηματά. Οπότε με ένα υβρίδιο 2 τριγώνια! Γιατί κατάλαβε από το πείραμα του wiiU ότι δεν υπάρχει ούτε το ανάλογο προσωπικό, αλλά ούτε και ο χρόνος για να βγάζεις όσα παιχνίδια χρειάζονται για να τροφοδοτείς μια hd console, χωρίς να ρίξεις την ποιότητα των projects. Με το wiiU προτίμησε να βγάλει διαμάντια λίγα, αλλά διαμάντια από το να αναλωθεί σε βλακείες. Στο switch δε θα χρειαστεί να βγάλει λίγα..θα βγάλει πολλά και καλά και ίσως τα λεφτά που θα έδινε και για δευτερη κονσόλα να τα επενδύσει σε συνεργασίες για περισσότερα 3d party exclusives και μη.

    • diver_gr
    • @iankysyrath ''Η Nintendo δεν πιστεύω ότι μπορεί πλέον να υποστηρίξει σωστά παράλληλα 2 μηχανηματά. Οπότε με ένα υβρίδιο 2 τριγώνια!''

      Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό μιας και αντί να έχει μοιρασμένα first party studio να φτιάχνουν παιχνίδια μια για σταθερό και μια για φορητό όλα τα Studios πλέων θα δουλεύουν για μια κονσόλα με αποτέλεσμα περισσότερα παιχνίδια όσο αφορά τα First party. Αυτό ναι για μένα είναι μεγάλο πλεονέκτημα.

    • iankysyrath
    • πραγματικά του wiiU δεν του φταίξαν τα specs..απλά τα σκάτωσαν με τους 3d party. Δεν τους δελέασαν, δεν τους τα σκάσαν για το wiiU, άρα κι οι άλλοι δε μπηκαν στη διαδικασία να ξεζουμίσουν το μηχάνημα. Για το 3ds όμως οι κουφάλες τα σκάγαν για street fighter 4, fifa, pes, dead or alive, tekken5, resident evil revelations (εκει φαινεται τι μπορείς να κάνεις άμα στα χουν σκάσει σε ένα αδύναμο μηχάνημα, και μιλάμε και για τίτλο που έγινε port μετά στις μεγάλες κονσόλες)...άρα????αν έχεις μια κονσόλα πλεον να στηρίξεις, θα συνεργαστείς με 3d party γιατι τελικά, θέμα με 3d party δεν είχαν γενικά οι κονσόλες της Nintendo, είχαν ειδικά οι home consoles από n64 και μετά!

*