Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Συνέντευξη με τον James Armstrong, SVP SCEE

*
Οι εκθέσεις σαν την E3 και την Gamescom είναι πάντα οι καλύτερες ευκαιρίες για να έρθουμε σε επαφή με πολλά μεγάλα και μικρά games που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Ταυτόχρονα όμως είναι και μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μιλήσουμε με ανθρώπους της βιομηχανίας και να τους θέσουμε ερωτήματα που είτε έχουν δημιουργηθεί από τις ανακοινώσεις του, είτε έχουν τεθεί από εσάς στα διάφορα θέματα που δημοσιεύουμε στο Enternity. Στο πλαίσιο της Gamescom, είχαμε λοιπόν τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τον James Armstrong, Senior Vice President της Sony Computer Entertainment Europe. Ο ρόλος του στην αγορά της Ευρώπης είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς η θέση του τον τοποθετεί ακριβώς κάτω από τον Jim Ryan. Για την ιστορία είναι αυτός που έπαιξε σημαντικό ρόλο, ώστε να κυκλοφορήσει το PS4 στις 13/12/14, δικαιώνοντας την απαίτηση και τις προσπάθειες των ανθρώπων του ελληνικού PlayStation team να εμφανιστέι το σύστημα στη χώρα μας πριν τα Χριστούγεννα και όχι τους πρώτους μήνες του 2014. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα μας είπε τόσο για το PS4, όσο και για τα άλλα συστήματα της εταιρείας.



Enternity: Ξεκινώντας αυτή τη συζήτηση, πείτε μας πως σας φάνηκαν οι ανακοινώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου για την Gamescom.
James Armstrong: Νομίζω πως εγώ θα έπρεπε να σας κάνω αυτή την ερώτηση, μιας και είναι περισσότερο σημαντικό το τι θεωρείτε εσείς ότι είχε σημασία από τα όσα ανακοινώσαμε. Για να μιλήσουμε σοβαρά πάντως, νομίζω ότι πήγε πολύ καλά. Δείξαμε αρκετά από τα indie games που έρχονται, παρουσιάσαμε κάποια στοιχεία για το Share Play του PS4 που είναι αρκετά σημαντικό για τις ευρωπαϊκές χώρες (και την Ελλάδα) και αρκετά ακόμη games που έρχονται.



E: Είναι πάντως εμφανές ότι στις δύο συνεντεύξεις Τύπου που παραχωρήσατε φέτος σε E3 και Gamescom απουσίαζαν αισθητά πληροφορίες και νέες κυκλοφορίες για τα PS3 και PS Vita…
J.A.: Η Sony στηρίζει και τα τρία συστήματα. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως το PS4 είναι νέο στην αγορά και είναι λογικό να ρίχνουμε αρκετά εκεί το βάρος αυτών των παρουσιάσεων, μιας και μιλάμε για το μέλλον του gaming και των υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε. Στόχος μας είναι αυτή τη στιγμή να μετατρέψουμε όλους τους κατόχους PS3 σε κατόχους PS4, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι το PS4 είναι αρκετά πιο σημαντικό. Παρόλα αυτά, μπορώ να σας πω ότι παραμένουμε αρκετά δραστήριοι στα του PS3. Πουλήσαμε 1.7 εκατομμύρια PS3 στην Ευρώπη αυτή τη χρονιά που είναι αρκετά μεγάλος αριθμός. Στην Ελλάδα επίσης, το PS3 τα πηγαίνει εξαιρετικά, δώσαμε γύρω στα 35.000 συστήματα μέσα στο προηγούμενο οικονομικό έτος (Απρίλιος 2013-Μάρτιος 2014), αριθμός που είναι αρκετά πάνω από το στόχο που είχαμε βάλει και είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι. Όσον αφορά στο PS Vita, τα πηγαίνουμε πολύ καλά στην Ιαπωνία. Κοιτάζοντας στο παρελθόν, πιστεύω ότι υπάρχουν σημεία προς βελτίωση, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι η τιμή του ήταν αρκετά υψηλή και ότι δεν  δημιουργήσαμε περισσότερο περιεχόμενο για μικρότερες ηλικίες, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα. Αυτή τη χρονιά με τους τίτλους που έχουμε στα σκαριά, πιστεύω, ότι σίγουρα θα έρθουν και οι πωλήσεις στην Ευρώπη.
E: Είσαστε ικανοποιημένοι με τις πωλήσεις του PS Vita στην Ελλάδα;
J.A.: Δεν σας κρύβω ότι αντιμετωπίσαμε κάποιες προκλήσεις με τις πωλήσεις στην Ελλάδα, κυρίως γιατί το PSP έδειξε σημαντικά ανοδική πορεία στο τέλος του κύκλου ζωής του, ιδιαίτερα αργά δηλαδή. Για να καταλάβετε, πέρσι πουλήσαμε κοντά στις 30.000 κονσόλες PSP, κάτι που σίγουρα δεν βοήθησε τον κόσμο να στραφεί στο PS Vita. Θεωρώ ότι έχουμε δουλειά που πρέπει να κάνουμε με το PS Vita. Από τη στιγμή που θέλουμε να απευθυνθούμε σε μικρότερες ηλικίες, πρέπει τα games να μεταφραστούν/υποτιτλιστούν. Είναι αρκετά σημαντικός παράγοντας. Κοιτάζουμε το θέμα των μεταφράσεων software στην Ελλάδα για να μεγαλώσουμε την εμπορική δύναμη του συστήματος και να μεγαλώσουμε και την αγορά.

E: Επιστρέφοντας στα του PS4, είχατε τονίσει σε συνέντευξη που δώσατε σε συνάδελφο τις ημέρες της Ε3, ότι το σύστημα έχει πουλήσει στην Ελλάδα πάνω από 20.000 κομμάτια. Έχετε κάποια πληροφορία σχετικά με το που έχει φτάσει σήμερα αυτός ο αριθμός;
J.A.: H E3 ήταν μερικούς μήνες πίσω. Αυτή τη στιγμή το PS4 έχει φτάσει σε επίπεδο πωλήσεων τα 23.000-24.000 συστήματα. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού μας έτους, στις 31 Μαρτίου του 2015, να έχουμε πουλήσει 45.000 κονσόλες. Είμαι ικανοποιημένος με την πορεία μέχρι σήμερα και νομίζω πως θα πιάσουμε το στόχο μας. Έχουμε πετύχει πολύ ταχύτερες πωλήσεις στο PS4 απ’ ότι στο PS3, έχουμε μια πολύ καλή ομάδα στη χώρα σας, πολύ καλή συνεργασία με τις αλυσίδες καταστημάτων, η οικονομία σας δείχνει πλέον σταθερότητα και βήματα ανόδου και έχουμε και αρκετές καλές ιδέες σε επίπεδο marketing που θα μας βοηθήσουν να στηρίξουμε το πολύ καλό προϊόν μας. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με αρκετές χώρες της Ευρώπης, οι περισσότερες πωλήσεις επιτυγχάνονται κοντά στην περίοδο των Χριστουγέννων.

E: Η Ελλάδα πέρασε (και περνάει ακόμη) μια σημαντική οικονομική κρίση, αλλά όπως μας λέτε τα πηγαίνει αρκετά καλά…
J.A.: H Ελλάδα δεν ήταν στη λίστα των χωρών που έχω υπό την ευθύνη μου. Εντάχθηκε πριν από 3 χρόνια και από την πρώτη στιγμή είπα πως θα πρέπει να δουλέψουμε σοβαρά με την συγκεκριμένη αγορά. Οι προκλήσεις είναι αρκετές και αντίστοιχες με αυτές  που υπάρχουν στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιταλία, κυρίως λόγω των κοινών προβλημάτων οικονομικής ύφεσης που αντιμετωπίζουν οι χώρες αυτές. Η Νότια Ευρώπη, γενικότερα, άργησε να προσαρμοστεί στα δεδομένα μιας επιτυχημένης οικονομίας και δυστυχώς είχαμε τα γνωστά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Λόγω του ευρώ είναι πιο εύκολο να αγοράσει ένας καταναλωτής στην Ελλάδα ένα PS4. Είμαστε χαρούμενοι όμως που μπορούμε και δουλεύουμε με την ελληνική αγορά και αντιμετωπίζουμε με συνέπεια τις προκλήσεις της.



E: Μιας και το PS4 τα έχει πάει καλά και οι στόχοι σας μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους είναι αρκετά ψηλά, θα δούμε σύντομα μεγάλες κυκλοφορίες τίτλων με ελληνικούς υπότιτλους ή και μεταγλωττισμένους;
J.A.: Αγωνιζόμαστε για κάτι τέτοιο. Είναι αρκετά δύσκολη μάχη που δίνουμε από τη δική μας πλευρά. Είδατε ότι το The Last of Us: Remastered κυκλοφόρησε στα ελληνικά, αλλά η περίπτωση αυτή είναι ιδιαίτερη λόγω του ότι η προεργασία είχε γίνει με το The Last of Us του PS3. Δεν μπορώ να σας πω κάτι για το DriveClub που είναι η μεγαλύτερη κυκλοφορία που έρχεται πρώτη, κυρίως γιατί δεν είναι πρώτη προτεραιότητα για να έχει ελληνικά. Αλλά μιλώντας πχ. για το The Order που έρχεται στις αρχές του 2015, είναι μια αρκετά δαπανηρή διαδικασία. Εξετάζουμε τις πιθανότητες για να δούμε αν μπορούμε ή δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε το παιχνίδι στα ελληνικά. Απλά, αν δεν αρχίσουμε να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις του software μας, αν δεν αρχίσουμε να πουλάμε 10.000 ή 20.000 αντίτυπα στα παιχνίδια μας, είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε απόσβεση μιας επένδυσης εξελληνισμού.
J.A.:Το «δυσάρεστο» είναι βέβαια ότι πρέπει να κάνουμε μια τέτοια ενέργεια αν θέλουμε να μεγαλώσουμε το τζίρο και την κερδοφορία μας. Από την πλευρά μας, η επένδυση που μπορεί να γίνει για μια μεταγλώττιση ή έναν υποτιτλισμό είναι περιορισμένου ποσού και δεν προχωράμε σε πολλές τέτοιες ενέργειες πέραν των μεγάλων αγορών. Πριν από μερικά χρόνια είχαμε την ίδια συζήτηση για την Πορτογαλία. Κάναμε την αντίστοιχη δουλειά και η αγορά μεγάλωσε αρκετά. Αν κάνουμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, είμαι σίγουρος πως θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές αγορές που μάχονται για να εξασφαλίσουν το budget που υπάρχει για localization και η μάχη είναι σκληρή.



E: Μιας και μιλάμε για τα ελληνικά, υπάρχουν σκέψεις για ελληνική γλώσσα στο menu των συστημάτων PS3, PS4, PS Vita; Είναι από τα πράγματα που ζητάνε έντονα οι καταναλωτές.
J.A.: Είναι ένα θέμα που πρέπει να προωθήσουμε και από την πλευρά μας στα κεντρικά της εταιρείας. Υπάρχει μεγάλη υποστήριξη από τους καταναλωτές στην Ελλάδα και θα ήθελα να το κάνουμε. Και εδώ πάντως υπάρχει το θέμα της «μάχης» με άλλες αγορές που ζητούν αντίστοιχες επενδύσεις από πλευράς Sony. Λόγω του ότι η ελληνική αγορά έχει αντιδράσει πολύ καλύτερα στις επενδύσεις που έχουμε κάνει από άλλες (αγορές), η αξία του brand PlayStation στην Ελλάδα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Νομίζω πως θα συμβεί και ίσως στους επόμενους μήνες να έχουμε νεότερα. Απλά ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι το θέμα της αλφαβήτου και των γραμμάτων της ελληνικής γλώσσας. Είναι αρκετά πιο δύσκολη η ενσωμάτωσή τους σε ένα λειτουργικό.



E: Αφήνοντας το PS4, πιστεύετε ότι έχει έρθει η ώρα για μια πτώση τιμής στα PS3 και PS Vita;
J.A.: Έχουμε ήδη κάνει κάποιες συναντήσεις εδώ (Γερμανία, Gamescom) και θα κάνουμε αρκετές ακόμη τις επόμενες μέρες για να αποφασίσουμε τις ενέργειες που θα γίνουν. Έχουμε ετοιμάσει κάποιες ενέργειες προώθησης που θα ανακοινώσουμε σύντομα, όπως πχ. κάποιες κινήσεις σε σχέση με το Destiny και με το PS4.



E: Η τελευταία μας ερώτηση έχει να κάνει με δύο τομείς που δεν είναι ακόμη ξεκάθαροι, το Project Morpheus και τo PS Now. Στην συνέντευξη Τύπου ανακοινώσατε πως το PS Now θα ξεκινήσει να προσφέρεται στην Ευρώπη από το 2015. Ωστόσο, λόγω των υποδομών του internet στην Ελλάδα, τι και πότε θα πρέπει να περιμένουν οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το PS4;
J.A.: Θα ξεκινήσουμε αρχικά με λίγο περιεχόμενο σε συγκεκριμένες αγορές για το PS Now. Οι υποδομές γενικότερα στην Ευρώπη έχουν βελτιωθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε πάντως είναι πως οι υποδομές σας είναι πολύ καλύτερες από αυτές που θεωρείτε ότι έχετε. Και σας το λέω, συγκρίνοντας δεδομένα και με πολλές άλλες αγορές. Ξεκινάμε λοιπόν το 2015 από την Μεγάλη Βρετανία και στη συνέχεια προχωράμε στις υπόλοιπες αγορές της περιοχής. Εκτιμώ πάντως πως θα έρθει η υπηρεσία γρήγορα και στην Ελλάδα.



 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
39 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Sephiroth
    • Μέχρι να "χτίσει" εγκατεστημένη βάση μεγάλη, δεν υπάρχει δυνατότητα για κάτι τέτοιο. Απ' ότι κατάλαβα, αν δεν φτάσει ένα game να έχει σχεδόν "σίγουρες" πωλήσεις στα 20.000 αντίτυπα, δεν το βλέπω να γίνεται άμεσα. Παλεύουν τα παιδιά από το ελληνικό PlayStation team για το the Order αλλά δεν ξέρω αν θα το προλάβουμε.

    • crucifier4kx
    • Αρκετά ενδιαφέροντα και αναμενόμενα αυτά που είπε.Κρατάω τις ''τρελλες'' πωλήσεις που θα πρέπει να κάνουν οι τίτλοι για να μετταγλωτιστούν ή να έχουν υπότιτλους (ελληνικούς).Και βέβαια βγήκε και στην φόρα και η συνομωσία των κακών υποδομών και του internet.Τι άλλο μας κρύβετε?????Μήπως μας ψεκάζουν κιόλας?????Εεεεε???? ;))

    • sdragon
    • Πάνω κάτω διάβασα αυτά που περίμενα. Λένε ότι συνεχίζουν να υποστηρίζουν το Vita για να μην απογοητευτεί ο κόσμος αλλά στην πράξη δεν φαίνεται αυτό. Τόσα χρόνια γκρινιάζουμε ότι τα menu δεν είναι στα ελληνικά αλλά το βλέπω να αργεί ακόμα. Πάντως στα καινούργια παιχνίδια δεν ξέρω το πώς μπορούν να προβλέψουν τις πωλήσεις που θα κάνει, για να βάλουν και ελληνικούς υπότιτλους. Άραγε πόσες πωλήσεις κάνουν τα παιχνίδια σε αγορές όπως της Ισπανίας και της Πορτογαλίας όπου πάνω κάτω όλα έχουν υπότιτλους; Δεν νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλη η επένδυση. Μακάρι να φτάσουν αυτές τις πωλήσεις για το Ps4 που περιμένουν αν και το βλέπω χλωμό.

    • Sephiroth
    • fonias777, νομίζω ότι αν μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάσουν τα 45.000 συστήματα στην Ελλάδα (ή γενικά περάσουν τις 40 χιλιάδες), τα παιχνίδια από Σεπτέμβριο και μετά θα είναι πιο εύκολο να σκάνε με ελληνικούς υπότιτλους. Αν καταφέρουν τα παιδιά του ελληνικού team υπότιτλους σε οτιδήποτε κυκλοφορήσει πριν το καλοκαίρι του 2015, θα μιλάμε για άθλο.

      Δεν έχω μάθει για τα God of War και The Last of US όσον αφορά στους στόχους, αλλά απ' όσο ξέρω βοήθησε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ το ελληνικό στοιχείο.

      Το Invizimals είναι μια προσπάθεια που έγινε κυρίως για να ενισχυθούν οι πωλήσεις στις μικρότερες ηλικίες, κάτι που ο J. Armstrong τόνισε και στη συνέντευξη που διάβασες παραπάνω.

    • mysterious
    • Εξαιρετικη συνεντευξη με καιρια ερωτηματα που μας αφορουν αμεσα.Σε αλλο αρθρο ειχα αναφερθει στο ποσο τυχεροι ειμαστε που εχουμε μεταγλωττισεις παιχνιδιων και το βλεπουμε κι εδω.Ολες οι αγορες μαχονται γι'αυτο κι εμεις παρα το μικρο ποσοστο μας τα καταφερναμε και μακαρι να συνεχιστει.

    • Sephiroth
    • Εγώ πάντως δεν περίμενα αυτή τη μάχη των αγορών για το budget για έξτρα ενέργειες (όπως το localisation). Δηλαδή, φανταστείτε ότι το team εδώ πρέπει να αποδείξει γιατί πρέπει να γίνει επένδυση και να βουτήξει τα χρήματα από άλλες αγορές. Φανταστείτε σε τι μανίκι τους έχουν βάλει όλους τους Product και Marketing Managers σε όλες τις μικρότερες αγορές :)

    • mysterious
    • Ακριβως!Πραγματικη μαχη για τις πωλησεις!Ποσο πιο ξεκαθαρα να το πει,πουληστε για να ικανοποιηθουν τα αιτηματα σας για μεταγλωττισεις και υποτιτλους.Οποτε......οποιος αγοραζει PS4 δεν ειναι σονακιας αλλα πατριωτης!!! ;)

    • Sephiroth
    • Θα σας πω και κάτι ακόμη. Συνήθως σε συζητήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών, οι απαντήσεις που δίνουν είναι φασόν τα δελτία Τύπου. Τρώνε τέτοιο media training, έτσι ώστε να απαντάνε ΠΑΝΤΑ όπως θέλουν, ασχέτως του τι τους ρωτάς. Θα μπορούσε στις συζητήσεις για τα νούμερα να το παίξει τρέλα και να πει "έχουμε πάει καλά, περιμένουμε να πάμε ακόμη καλύτερα" ή "δεν έχω μπροστά μου τα νούμερα, θα σας τα στείλουμε" (και δεν θα έρχονταν ποτέ). Δείτε παράδειγμα εδώ http://enternity.gr/Mpvfz στην αντίστοιχη συνέντευξη στην Ε3 για το Xbox One. Προσωπικά εξεπλάγην από το πως και πόσο ανοιχτά μίλησε και το πόσο χαλαρός ήταν και με τα νούμερα που έχουν πετύχει για την Ελλάδα. Στα των ελληνικών στο μενού πήγε να μου ξεφύγει λίγο με αυτό τον τρόπο, αλλά επανήλθα στην ερώτηση και τότε είπε για τους δύσκολους χαρακτήρες κτλ. Πάντως, προσωπικά είναι από τις συνεντεύξεις που χάρηκα πραγματικά πολύ.

    • mysterious
    • Εγω εξεπλαγην και απο τις απαντησεις του και απο τις ερωτησεις σου.Ηταν απιστευτα αμεσες,σαν να τον στριμωχνεις,σαν να τον πιανεις απο τον λαιμο και να του λες ρε φουστη θα απαντησεις,χα χα.Σιγουρα αν ηθελε πουλουσε τρελα(και στα θεματα περι playstation γενικα ηταν λιγο γενικολογος)αλλα περι Ελλαδας ηταν απολυτα σαφης γι'αυτο και η συνεντευξη ηταν εξαιρετικη.

    • Scott_Pilgrim
    • Προσωπικά δεν με πολυνοιάζουν οι Ελληνικοί υπότιτλοι στα games καθώς έχω μάθει στα Αγγλικά, αλλά βεβαίως αν βγει με ελληνικούς κάποιος τίτλος εννοείται πως και θα τον βάλω στην μητρική μου γλώσσα. Αυτό που θα ήθελα να δω είναι Ελληνικά. Όπως και να έχει μένω στο ότι έχουν κάποιες δυνατές ανακοινώσεις για Vita και PS3 οποτε βλέπουμε. Άντε μπας και πάρει λίγο μπρος το vita...

      Γενικότερα εξαιρετική συνέντευξη και χαίρουμαι που τον κατάφερες να μείνει στο θέμα όπου μπορούσες. Μας έδωσε σίγουρα μια πιο καθαρή εικόνα.

    • PadPoet
    • "Απλά, αν δεν αρχίσουμε να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις του software μας, αν δεν αρχίσουμε να πουλάμε 10.000 ή 20.000 αντίτυπα στα παιχνίδια μας, είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε απόσβεση μιας επένδυσης εξελληνισμού"

      Όταν τα έλεγα εγώ πέφτανε να με φάνε ... here you go gentlemen :)

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Άρα κρατάμε

      1)Στήριξη για ps3
      2)Στήριξη σε vita με νέους τίτλους και σε νεανικά κοινά
      3)Καλές πωλήσεις σε ps3-ps4 παρόλι την οικονομική κρίση
      4)Προσπάθεια για μεταφράσεις σε τίτλους κοντά στις 20.000 αντίτυπα
      5)Δυσκολία για ενσωμάτωση των Ελληνικών στο λειτουργικό του playstation αλλά ίσως κάποια στιγμή το δούμε.
      6)Πτώση τιμή σε ps3 vita σύντομα ή ενέργειες καλύτερης προώθησης
      7)Μετά το 2015 ίσως δούμε το ps now.

      Γενικά ωραία συνέντευξη δεν νομίζω βέβαια να μπορούσε να πει περισσότερα στον Παύλο,γιατί δείχνει ιδιαίτερα στην πτώση τιμής ότι πρέπει να γίνουν πολλές συζητήσεις προκειμένου να παρθούν αποφάσεις.Γενικά πρέπει και εμείς να γίνουμε μια πιο σταθερή αγορά προκειμένου να αρχίσουν οι επενδύσεις,αν και λόγο τις κρίσης είναι δύσκολο να γίνουμε αλλά ίσως είμαστε σε καλό δρόμο.Από τα λίγα site που προσπαθούν πραγματικά να μας προσφέρουν ειδήσεις και νέα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση.

    • mysterious
    • @PadPoet σου την επεφταν για το αυτονοητο;αν και τα αυτονοητα σημερα...κανεις δεν θα κανει κατι για την ψυχη της μανας του.Οταν επενδυεις θελεις και την ανταμοιβη σου.Ηταν ειλικρινης και απολυτα λογικος σε αυτα που ειπε.

    • Mithrantir
    • Τόσες μάχες δεν είχε δώσει ούτε ο Patton.Έναν ανδριάντα για τον αφανή αυτόν ήρωα χθες κιόλας.

    • PadPoet
    • @mysterious Όταν όλοι με ρωτάγανε και μου λέγανε που είναι τα Ελληνικά και γιατί αυτό δεν έχει Ελληνικά και γιατί όχι Ελληνικά εδώ ή εκεί ή παραπέρα, τους έλεγα ότι η αγορά μας δεν δικαιολογεί προς το παρόν μια τέτοια κίνηση/επένδυση (αυτή ήταν η απάντηση που μου είχε επιτραπεί να επικοινωνήσω)

      Πλέον και με τους αριθμούς επιβεβαιώνομαι.

      Το λέω αυτό γιατί

      1) Μερικοί αμφέβαλαν αυτά που έλεγα
      2) Έλεγαν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα και ότι έχουμε αρκετά μεγάλη αγοραστική δύναμη για να έχουμε Ελληνικά.

    • mysterious
    • Γενικα ο (νεο)Ελληνας εχει την ταση να πιστευει πως σε ολα του ειναι Big ενω θα ελεγα τι ειναι...ειναι τοσο δυσκολο να καταλαβουμε πως ειμαστε μια κουκκιδα στον χαρτη των παγκοσμιων πωλησεων;αυτο το οτι μια αγορα σαν την δικη μας επιβαλλεται να εχει προνομια ισαξια αλλων,τερατωδων αγορων με ξεπερνα.

    • TomTom
    • Πριν αρχίσω το κατεβατό μου να πω ένα ΜΠΡΑΒΟ στον Παύλο για την συνέντευξη.
      Ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα.

      Ας πάρω λοιπόν το κάθε κομμάτι ξεχωριστά.

      ΕΠΙΠΛΕΟΝ 20000-25000 ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΟΥ 2015 :
      Ο στόχος που έχουν βάλει είναι εφικτός.
      Αν αναλογιστεί κανείς πως από την ημέρα κυκλοφορίας του PS4 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περίπου τόσες, που για κάποιους δεν υπήρχαν παιχνίδια να παίξεις, από εδώ και πέρα που θα βγουν αρκετά σημαντικά παιχνίδια, πολύ καλές προσφορές με bundle (πχ Destiny) και βέβαια με τα Χριστούγεννα μαζί o στόχος που έχουν βάλει μόνο δύσκολος δεν είναι.

      ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΙΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ :
      Να πω εδώ πως θεωρώ πως είναι δύο διαφορετικά πράγματα και θα καταλάβετε παρακάτω γιατί τα θεωρώ διαφορετικά.

      Ελληνικά Στις Κονσόλες :
      Δε νομίζω πως μπορεί να βοηθήσει στις πωλήσεις κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό.
      Η μόνη κονσόλα που μπορεί να βοηθηθεί από κάτι τέτοιο σε θέμα πωλήσεων είναι το PS Vita. Λόγο των μικρών παιδιών και μόνο.
      Δε νομίζω πως το menu μιας κονσόλας είναι τόσο δυσνόητο και δύσκολο για να κάνει κάποιον να ΜΗΝ αγοράσει την κονσόλα.
      Και το ξαναλέω. Μπορεί στο PS Vita να βοηθούσε λιγάκι λόγο των μικρών παιδιών.

      Ελληνικοί Υπότιτλοι Στα Παιχνίδια :
      Κατά την γνώμη μου δε νομίζω ότι χρειάζεται να δωθεί κάποιο μεγάλο ποσό για να γίνει μια απλή μετάφραση στο παιχνίδι.
      Μιλάμε για μια απλή μετάφραση. Όπως στις ταινίες. Υποθέτω πως είναι παρόμοιο και με τα παιχνίδια.

      Ελληνικά Σ' Ολόκληρο Το Παιχνίδι :
      Θα συμφωνήσω πως είναι σωστό να πηγαίνει βάση πωλήσεων.
      Θα θυμηθώ το Football Manager που ζητάγανε Ελληνικά. Ανάθεμα και αν ήταν 1 στους 10 που αγόραζε το παιχνίδι.
      Είχε βγει λοιπόν η εταιρεία και είχε πει με απλά Ελληνικά, αγοράστε για να έχετε.
      Την επόμενη χρονιά που βγήκε στα Ελληνικά λοιπόν οι πωλήσεις του αυξήθηκαν, οπότε το συνέχισαν. Σε περίπτωση που οι πωλήσεις είχαν μείνει σταθερές όμως δε νομίζω φέτος να ξανακυκλοφορούσε στα Ελληνικά.
      Θέλω να πω λοιπόν πως όντως υπάρχει κάποιο κόστος για τις εταιρείες και καλά κάνουν και ζητάνε και αυτές από το μέρος τους να αγοράσουμε το παιχνίδι.
      Η Sony τουλάχιστον σε αυτό το κομμάτι δε νομίζω να έχει παράπονο από την Ελλάδα. Και εννοείται πως έχουν κάνει και μεγάλη προσπάθεια τα παιδιά από την Sony Hellas.

      ΓΕΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ (και μόνο) :
      Εγώ θα ήθελα να δω και το Assassins Creed και το Witcher 3 και γενικά όλα τα παιχνίδια που έχουν μια ιστορία (όχι την ιστορία που έχουν πίσω τους αλλά την ιστορία μέσα στο παιχνίδι) με Ελληνικούς υπότιτλους. Δεν θέλω να βλέπω μόνο από τα first party τέτοιες κινήσεις.
      Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να δω Ελληνικά στο menu κάποιου racing ή sport παιχνιδιού αλλά θα ήθελα να δω Ελληνικούς υπότιτλους σε όλα τα games τα οποία έχουν ιστορία.
      Και το ξαναλέω δε νομίζω να θέλει τόσα πολλά χρήματα για να μεταφράσεις τους υπότιτλους σ' ένα παιχνίδι.

      ..........

    • TomTom
    • ..........

      Εγώ θέλω να θεωρώ σαν δεδομένο ότι τουλάχιστον τα first party θα έχουν τουλάχιστον Ελληνικούς υπότιτλους και θέλω να δω και κινήσεις και από τους third party τίτλους.
      Εχώ αναφερθεί σε πια παιχνίδια είναι καλό να γίνει.

      PSNOW :
      Μέχρι να έρθει στην Ελλάδα η υπηρεσία δεν μπορώ να γράψω κάτι για το πως θα δουλεύει εδώ.
      Όταν με το καλό έρθει και αν την δοκιμάσω θα γράψω αυτά που είδα.
      Μέχρι τότε δεν μπορώ να γράψω κάτι.

      ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ PS3 & PS Vita :
      Με αυτά που διάβασα μου ήρθε στο μυαλό η κουβέντα που είχα με τον Raysod και στον οποίο έλεγα πέρα απ' όλα τ' άλλα πως είναι φυσιολογικό και επόμενο μια εταιρεία να δίνει βάρος στο καινούργιο της προϊον. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα αφήσει στο έλεος του Θεού το PS3.
      Η Sony είχε την ευκαιρεία σε δύο μεγάλες εκδηλώσεις (Ε3 & Gamescom) να κάνει προώθηση και διαφήμιση ενός καινούργιου προϊόντος, του PS4, κάνοντας αναφορά ελάχιστα ή και καθόλου σε PS3 & PS Vita. Αυτό όμως δεν σήμαινε ότι θα πάψει να τα υποστηρίζει. Τουλάχιστον όχι ακόμα.

      ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ PS3 & PS Vita :
      Ήταν η μόνη ερώτηση που απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα.

    • Whitey
    • Μου έκανε τρομερή εντύπωση το σχόλιο για τις υποδομές του internet μας.
      Εξαιρετική συνέντευξη με πολλές σημαντικές πληροφορίες.

    • monstermax
    • Καταρχήν συγχαρητήρια για την πολύ καλή συνέντευξη. Ο James Armstrong ήταν άμεσος, δεν είδαμε φαινόμενα τύπου πουλάω φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες. Σημεία που κράτησα ήταν:
      -Οι πωλήσεις του PSP που δείχνουν πως στην αγορά μας υποστηρίζετε κάτι προσιτό οικονομικά, αν και προφανώς ο σημαντικότερος λόγος -ας μην κοροϊδευόμαστε- είναι η πειρατεία.
      -Σχετικά με το Vita η ταφόπλακα έχει μπει εδώ και καιρό, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι θα αλλάξει η κατάσταση. Το σύστημα δεν πουλάει στην Δύση και η Sony έχει δείξει πως δεν ενδιαφέρεται να επενδύσει σε αυτό το κομμάτι. Πλέον για αυτούς έχουν σημασία τα ps4, playstation now.
      -Αποδεκτά τα όσα αναφέρονται σχετικά με την μεταγλώττιση αλλά από την άλλη -όπως σωστά αναφέρθηκε- η Sony τους χρεώνει κάτι παραπάνω τους συγκεκριμένους τίτλους. Παρόλα αυτά η δουλειά που έχει κάνει είναι αξιοσημείωτη και άξια συγχαρητηρίων. Σε μια οικονομική κρίση που βιώνει σήμερα η χώρα μας όλο και περισσότερα παιδάκια δεν θα έχουν πρόσβαση να μάθουν αγγλικά, επόμενο είναι τέτοιες κινήσεις να έχουν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.
      *Αυτά ας τα βλέπει η ΝοΕ που κοιμάται όρθια και μας έχει αφήσει στην μοίρα μας με την Nortec. Τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα αν είχαν Ελληνική υποστήριξη τα παιχνίδια ειδικά στα φορητά που χτυπάνε περισσότερο παιδικές ηλικίες. Αφού ρε μάγκες στην ΝοΕ όπως οι ίδιοι δηλώνετε δεν είσαστε πρόθυμοι να φέρετε το Nintendo Club στην Ελλάδα επειδή δεν θέλετε να το διαχειριστεί η Nortec γιατί είναι μια τρίτη εταιρία και επίσης δεν διατίθεσθε να μεταγλωττίσετε παιχνίδια για τον ίδιο ακριβώς λόγο τότε γιατί όταν επί την περίοδο Wii/DS που ανέβηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις στην χώρα μας δεν δημιουργήσατε μια ΝοGreece να τελειώνουμε; Έτσι όπως τα έχουν κάνει εκεί στην ΝοΕ έπρεπε να αρχίσουν να αναθεωρούν αρκετά πράγματα.
      *Μια απορία σχετικά με την μεταγλώττιση, αφού η Sony -όπως φαίνεται- περνάει το κόστος στην Ελληνική αγορά ανεβάζοντας την τιμή του παιχνιδιού γιατί δεν ανάγουν το κόστος στην Ευρωπαϊκή αγορά γενικότερα; Θα μπορούσαν να εντάξουν τα Ελληνικά σε όλες τις Ευρωπαϊκές εκδόσεις και όχι μόνο σε αυτές που εκδίδονται στην χώρα μας. Εξάλλου Έλληνες υπάρχουν διάσπαρτοι παντού, υπάρχει άλλη μια Ελλάδα εκεί έξω.

    • Sephiroth
    • @Tanno, η ενσωμάτωση ΔΕΝ είναι παιχνιδάκι και δεν γίνεται από «έναν Έλληνα προγραμματιστή». Μιλάμε για μια διαδικασία που περιλαμβάνει μετάφραση, απόδοση, έλεγχο, τεστ σωστής απόδοσης στην οθόνη, συγχρονισμού (καθώς το ελληνικό κείμενο μπορεί να είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο από αυτό που μπορεί να υποστηρίζει το user interface) κτλ κτλ.

      @raysod, νομίζω ότι το θέμα το χειρίζονται και σε μία διαδικασία να κάνουν τις χώρες να κυνηγήσουν περισσότερες πωλήσεις. Σαφώς και ένας κολοσσός θα μπορούσε να έχει ανθρώπους per case για να μεταφράζουν, αλλά νομίζω ότι το βλέπουν και λίγο «επιβραβευτικά» (!!!) το πράγμα.

      Κάτι που είναι άσχετο και σχετικό παιδιά είναι και η επένδυση που θα γίνει αν αξίζει τον κόπο και αν ο Έλληνας καταναλωτής τη σεβαστεί. Θα σας πω ένα απλό παράδειγμα με το Football Manager. Πρόπερσι που βγήκε στα ελληνικά, ο κόσμος το αγόρασε μαζικά. Αλλά το ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ είναι πως δεν το αγόρασε γιατί είχε ελληνικά, αλλά γιατί δεν έπαιζε σωστά η pirate edition. Πέρσι που το παιχνίδι «έσπασε» γρήγορα, οι Έλληνες επέστρεψαν στην κακή συνήθειά τους να ΜΗΝ αγοράζουν αυθεντικά games στο PC. Αποτέλεσμα; Να είναι πλέον επίφοβο το πώς θα συνεχίσει με ελληνικά το franchise. Φέτος θα έχει, κυρίως μετά από προσπάθεια της αντιπροσωπείας. Αλλά πραγματικά, όταν δεν δίνουμε 40 ευρώ για ένα game που απασχολεί τον κάτοχό του σίγουρα για ένα χρόνο, πως περιμένουμε να μας στηρίξουν και οι εταιρείες. Το παράδειγμα με το FM το λέω για να μην πει κανείς πως τα first party games της Sony είναι πιο ακριβά. Η νοοτροπία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.

      @monstermax, τυπικά, όπως κάθε εταιρεία που εμπορεύεται προϊόντα στην ΕΕ, είναι υποχρεωμένοι να έχουν τις 5 βασικές γλώσσες (που έχουν οριστεί από άλλους, όχι από τους ίδιους). Με την ίδια λογική, θα μπορούσε να ζητήσει υποτιτλισμό και η Τουρκία και η Σερβία και η Βουλγαρία κτλ. Υπό λογικές συνθήκες θα έπρεπε να υπάρχουν teams που να προσφέρουν σε όλα τα games ή από την αρχή ή με κάποιο patch τα ελληνικά και όλες τις διαθέσιμες γλώσσες. Απλά η Sony και κάθε Sony έχει οριοθετήσει το επίπεδο του «με παίρνει να επενδύσω γιατί ξέρω ότι θα μεγαλώσει η αγορά».

      Σκεφτείτε πάντως ότι με πάνω από 370 χιλιάδες PS3 στην Ελλάδα, οι πωλήσεις ενός καλού ΑΑΑ παιχνιδιού (δεν μιλάω για το εξελληνισμένο God of War ή το Uncharted) δεν ξεπερνούν τις 30.000. Τα μέτρια παιχνίδια ή τα λιγότερο γνωστά πουλάνε κάτω από 5 χιλιάδες. Η Sony και η κάθε Sony λοιπόν δεν έχει να κάνει με 370.000 PS3 και 25.000 PS4 αυτή τη στιγμή, αλλά με ένα ΠΟΛΥ μικρότερο ποσοστό που είναι οι καταναλωτές που αγοράζουν αυθεντικά games ή που αγοράζουν γενικότερα.

      Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια :)

    • Sephiroth
    • Δυστυχώς εμπλέκονται πολλά στη μέση raysod και η Sony δεν φροντίζει να εξυπηρετεί τους πάντες. Δεν γίνεται πχ. να πουλάει το παιχνίδι στην ίδια τιμή στο Amazon και στη Sony Hellas. Δηλαδή το Amazon πουλάει με τη μία και η Sony Hellas μέσω καταστήματος και πρέπει να βάλει μέσα στην τιμή ένα κέρδος για αυτήν και να αφήσει και το λιανέμπορο να έχει ένα κέρδος. Όταν λοιπόν το game περνάει στην περίπτωση του Amazon 1 στάδιο και στη δική μας 2, είναι λογική η διαφορά στις τιμές (συν το μεγαλύτερο ΦΠΑ που επιβαρύνει την κατάσταση).

    • Sephiroth
    • @Tanno, το ότι η Valve θέλει να γίνεται η δουλειά από ερασιτέχνες (με κάθε καλή πρόθεση ο χαρακτηρισμός) είναι απόφασή της. Η Sony δεν λειτουργεί έτσι, όπως δεν λειτουργεί έτσι καμία μεγάλη εταιρεία της αγοράς.

      @raysod, αντιληπτό και πως και στις δύο περιπτώσεις έχει κέρδη. Απλά για να βγαίνει ένα ποσό κοντά το ένα στο άλλο (και για να έχει νόημα η αντιπροσωπεία και ο Έλληνας retailer), θα πρέπει η Sony Hellas να μπορεί να αγοράσει σε χαμηλότερη τιμή, αφού by default έχει ένα έξτρα στάδιο μέχρι να πουλήσει στον τελικό καταναλωτή. Το κέρδος του λιανέμπορου δεν μπορεί να το «τρώει» μόνιμα η Sony Hellas για να είναι ανταγωνιστική. Αν πουλάει πχ. 35 ευρώ ένα game στο Amazon και 35 στη Sony Hellas είναι λογικό το Amazon να το βγάζει στα 40 ευρώ και η ελληνική αντιπροσωπεία να το βγάζει στα 50 ευρώ. Η λογική θα ήταν να αγοράζει η Sony Hellas σε τιμή κάτω από το κάθε Amazon για να μπορεί να βγάλει το παιχνίδι στα 45 ή στα 43 (εντελώς ενδεικτικές οι τιμές).

    • TomTom
    • @ raysod

      " Όπως έγραψα και στο άλλο θέμα οι πωλήσεις του PS4 στην Ελλάδα, στα 23000 κομμάτια, είναι απογοητευτικές… Δεν σας προβληματίζει εκεί στην Sony ότι το PS3 και το psp(!) – σύστημα στο οποίο έχει σταματήσει η παραγωγή του πλέον - πουλάνε περισσότερο από το PS4;
      Αν υποθέσουμε ότι έχουμε 370 χιλιάδες PS3 στην Ελληνική αγορά, μόλις το 6% αυτών των χρηστών έκανε την κίνηση να αγοράσει PS4, και αν σκεφτούμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των πωλήσεων αποτελείτε και από χρήστες 360, που επέλεξαν την πλατφόρμα έναντι του One για τους γνωστούς λόγους, η Sony θα πρέπει να προβληματιστεί σοβαρά… "

      Λες ότι είναι απογοητευτικές.
      Πραγματικά δεν θέλω να σκεφτώ τι λέξη θα χρησιμοποιούσες σε αντίστοιχο άρθρο για την Microsoft. Εκτός και αν εκεί τα γυρνούσες και έλεγες με βάση τις πωλήσεις στην Ελλάδα που κάνει το XBOX είναι ικανοποιητικές. Εκεί θα γελούσα πραγματικά.

      Για ποιον λόγο να πρέπει να προβληματίσει την Sony που το PS3 και PSP έχουν περισσότερες πωλήσεις ?
      Δικά τους συστήματα δεν είναι και αυτά ?
      Να σου πω εδώ πως οι 9/10 που αγοράζουν ακόμα και τώρα κονσόλα παλαιότερης γενιάς είναι λόγο της ΠΕΙΡΑΤΕΙΑΣ.
      ΔΥΣΤΗΧΩΣ !!!

      Χοντρικά λοιπόν λέμε : 370000 PS3
      Πουλημένα κομμάτια PS4 μέχρι τώρα : 23000
      Εγώ αυτόυς τους 23000 θα τους πω PURE GAMERS !!!
      Είναι αυτοί που δεν τους ενδιαφέρει αν θα "σπάσει" κάποια κονσόλα, δεν τους ενδιαφέρει αν παίζει 3d, mp3, δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να έχουν μια ακόμα καλύτερη εμπειρία στο GAMING.

      Αυτοί οι 23000 λογικά μιλόντας πάντα θα γίνουν τουλάχιστον 40000 μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2015.
      Το ξαναλέω οι Pure Gamers.

      Πάμε τώρα στους υπόλοιπους.
      Οι υπόλοιποι λοιπόν τι περιμένουν ? Δεν εννοώ όλοι. Εννοώ ένα 65-70%.
      Να "σπάσει" κάποια κονσόλα. Δεν τους ενδιαφέρει πια κονσόλα είναι.
      Σου λένε, θα δώσω 400€ μια φορά και θα παίζω όλα τα παιχνίδια τζάμπα για ..... όσα χρόνια κρατήσει η κονσόλα.

      Οπότε το ξαναλέω πως το νούμερο αν αναλογιστείς την ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ είναι πολύ καλό.

      PS : Σε περίπτωση που "σπάσει" θα δεις πως θα εκτοξευθουν οι πωλήσεις του.
      ΔΥΣΤΗΧΩΣ !!!

    • Shepard
    • Τυπικες οι απαντησεις. Θελει πολλη δουλειά και μεγάλο άθλο από τα παιδια της Sony Hellas για να υποστηριχθεί η πλατφορμα όπως εμεις θελουμε ΑΛΛΑ η αγορα είναι πολύ μικρη. Λογικα μεχρι του χρονου τετοιο καιρο, οπου θελουμε να πιστευουμε ότι θα εχουν ανεβει οι πωλήσεις, θα αρχισει να δουλευει το οικοσυστημα και θα δουμε ομορφα πραματάκια.

      Ευχαριστούμε Πολ

    • TomTom
    • @ raysod

      To ότι φαντάστηκες ότι πάω να μετατρέψω το συγκεκριμένο θέμα σε console war γράφοντάς σου τι φαντάστηκα ότι θα έγραφες σε αντίστοιχο άρθρο άλλης εταιρείες μόνο γέλιο μπορεί να μου προκαλέσει. Εννοώ ότι μόνο σαν αστείο μπορώ να το δω.

      " Το ότι τα 23 χιλιάδες τα θεωρώ απογοητευτικό νούμερο είναι διότι η Sony δεν κατάφερε να κάνει αρκετούς χρήστες από την ήδη εγκατεστημένη βάση της να κάνουν την μετάβαση στην νέα γενιά…
      Το θέμα είναι πολυσύνθετο και οι αιτίες που οφείλετε αυτό είναι αρκετές…"

      ΔΕΝ γίνετε να χαρακτηρίζεις έναν αριθμό απογοητευτικό ενώ ξέρεις ότι το θέμα είναι πολυσύνθετο.
      ΔΕΝ μπορείς να λες ότι η Sony δεν κατάφερε να κάνει αρκετούς χρήστες να κάνουν μετάβαση στην νεα γενιά.

      Φταίει η Sony που ο Χ, Ψ, Ω δεν αγοράζει ακόμα καινούργια κονσόλα επειδή θέλει να παίζει ΤΖΑΜΑ ?
      OXI !!!
      Φταίει η Sony που ο Χ, Ψ, Ω αγοράζει ακόμα και τώρα PS3 για να παίζει ΤΖΑΜΠΑ και όχι PS4 ?
      ΟΧΙ !!!

      Εφόσον όπως λες υπάρχουν αιτίες και το θέμα είναι πολυσύνθετο δεν μπορείς να λες ότι είναι απογοητευτικό το νούμερο γιατί στην ουσία δεν έχεις λάβει υπόψιν σου τις όποιες αιτίες.


      " Μην ξεχνάς ότι το PS4 πωλείτε από τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα και έχουν περάσει 10 μήνες από τότε… "

      Αυτό το λες γιατί ?
      Ότι έχει περάσει δηλαδή πολύς χρόνος ?
      :lol: :lol: :lol:


      ΔΕΝ μπορείς να συγκρίνεις τις πωλήσεις του PS3 με 7 χρόνια στην πλάτη με τις πωλήσεις που έχει κάνει το PS4 σε 10 μήνες.
      Μπορείς από την άλλη να πεις για τις πωλήσεις του PS3 και πως τα έχει πάει αυτά τα 7 χρόνια και μπορείς να πεις και για τις πωλήσεις του PS4 για αυτούς τους 10 μήνες.
      Αλλά ΟΧΙ να συγκρίνεις. Είναι ΛΑΘΟΣ.

    • Deathracer2009
    • Τυπικες απαντησεις και προσωπικα κρατησα μονο την περιπτωση του ελληνικου υποτιτλισμου στα PS4 games.

      Για το PS Vita μονο η αγορα της Ιαπωνιας το βοηθαει να φυτοζωει. Γενικα η Sony δεν πηρε κανενα στοιχειο απο την Nintendo τοσο χρονια η οποια ειναι ειδικη στα φορητα συστηματα.

      Η Sony επρεπε να δημιουργησει franchises τα οποια να ειναι αποκλειστικα για τα φορητα συστηματα της και να μην κανει μετα απο μηνες ports στα μεγαλα συστηματα για να βγαλει την ζημια απο τις χαμενες πωλησεις. Επρεπε τα franchises αυτα να ειναι απλα και κυριως platforms διοτι ο κοσμος δεν θα κατσει να παιζει God Of War η Uncharted στο λεωφορειο η στο μετρο οταν εχει λιγα λεπτα για να παει στην δουλεια του. Συν τοις αλλοις τα συγκεκριμενα παιχνιδια απαιτουν ιδιαιτερη προσηλωση σε σχεση με ενα platform το οποιο ειναι πιο χαλαρο,

      H Sony στην προηγουμενη γενια δημιοουργησε σημαντικα platform franchises. Ratchet & Clank, Sly Cooper, Jak & Daxter. Ποσα παιχνιδια απο τα συγκεκριμενα βγηκαν στα φορητα συστηματα; Ελαχιστα θαρρω...
      Που ειναι αλλα σημαντικοτερα platforms που εκαναν παταγο στο PSone. PaRappa the Rapper, Crash Bandicoot; Τα ξεχασατε αυτα; Για φανταστειτε exclusive ΜΟΝΟ σε φορητο της Sony;

      Θα μπορουσε η Sony με ενα καλο marketing να πεισει το κοινο να αγορασει ενα φορητο για τα συγκεκριμενα franchises. Αν θυμαστε του χρονου περιμενουμε ταινιες R&C και Sly Cooper στον κινηματογραφο. Γιατι να μην εβγαιναν ταινιες οταν τα συγκεκριμενα franchises εβγαιναν με το κιλο στην εποχη του PS2; Tα μικρα παιδια θα πηγαιναν στο σινεμα και θα εβλεπαν την ταινια και θα τρελενοντουσαν να παιξουν και το παιχνιδι στο φορητο το οποιο θα ηταν ΑΠΟΚΛΙΣΤΙΚΟ μονο σε αυτο. Ενας λογος αγορας του PSP, Vita κλπ. Τωρα θυμηθηκε η Sony να τα κανει ταινιες οταν ολοκληρο Pokemon franchise αριθμει 25263633473757457 ταινιες ποκεμον οπου εκαναν παταγο στους σινεμαδες κλπ.

      Ξεχναω και αλλα πραγματα αλλα anyway...

      YΓ1.
      @TomTom
      Το FM βγηκε στα ελληνικα διοτι πουλησε η προηγουμενη εκδοση ικανοποιητικα (για τα ελληνικα δεδομενα) αντιτυπα διοτι αργησε να βγει στα torrent-αδικα η πειρατικη εκδοση. Οπως ειπε και ο Παυλος αργοτερα, οταν το περσινο εσπασε ευκολα τοτε επιστρεψαμε στις καλες μας συνηθειες. Αδιορθωτοι πραγματικα και ελπιζω στo Football Manager 2016 του χρονου να μην εχουμε ελληνικα για να καταλαβουν οι τζαμπατζιδες (αν μπορουν να καταλαβουν) οτι αν δεν υποστηριξεις την ομαδα αναπτυξης δεν θα σε υποστηριξει και εκεινη.

      ΥΓ2.
      @Τanno
      H περιπτωση του steam ειναι τελειως διαφορετικη. Μιλαμε για ενα software το οποιο ειναι πιο ευκολο να το τεσταρουν για τυχον προβληματα σε σχεση με μια κονσολα. Επιπλεον για μια κονσολα υπαρχει και ο κινδυνος εαν δεν γινει σωστη δουλεια/testing να υπαρξουν κενα ασφαλειας με αποτελεσμα να σπασει και να εχουμε προβληματα πειρατιας. Με τους hackers να κυκλοφορουν ανενοχλητοι στο διαδικτυο δεν θελει και πολυ να βρουν ενα μικρο ασημαντο κενο ασφαλειας και να το εκμεταλλευτουν. Τωρα αμα λεω μπουρδες διορθωσε με.

    • Sephiroth
    • @Deathracer2009, με κάθε σεβασμό, νομίζω ότι το "τυπικές απαντήσεις" δεν απεικονίζει το τι έδωσε αυτή η συνέντευξη. Στελέχη αυτού του επιπέδου δεν μιλάνε εύκολα και δεν λένε νούμερα σχεδόν ποτέ! Είναι ίσως η μόνη φορά που έχουμε τόσα στοιχεία για πωλήσεις σε ένα κείμενο.

    • TomTom
    • @ Deathracer2009

      Βγήκε απλά δεν δούλεψε όπως έγραψε και ο Sephiroth.
      Στο δικό μου κείμενο το παρέληψα.
      Το έγραψε ολοκληρωμένο ο Sephiroth.

      Αμετανόητοι, αδιόρθωτοι, όπως και να τους πούμε δεν έχει σημασία. Αν αυτοί δεν καταλαβαίνουν τα λάθη τους.

      Δεν διαφωνώ καθόλου.

      ----------

      Εδώ θέλω να γράψω κάτι σαν σκέψη.

      ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΝΩΡΙΣ μήπως και λέω μήπως οι εταιρείες και ειδικά τα Fisrt Party πρέπει να σκεφτούν σοβαρά τουλάχιστον τους Ελληνικούς υπότιτλους ?
      Σίγουρα θα είναι κάποιο παραπάνω κίνητρο για εμάς (gamers) να αγοράσουμε κάποιο παιχνίδι.
      Και ξαναλέω ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΝΩΡΙΣ.
      Θα μπορούσαν οι εταιρείες να το σκεφτούν σαν ένα επιπλέον κίνητρο να δελεάσουν κάποιον για να πάρει το παιχνίδι τους.
      Εκεί που για παράδειγμα θα έκανε κάποιο παιχνίδι 10000 πωλήσεις μπορεί να κάνει 15000. Εκεί που έκανε 1000 πωλήσεις μπορεί να κάνει 2000.

      Με την φράση ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΝΩΡΙΣ εννοώ ότι δεν έχουν σπάσει.

    • Deathracer2009
    • @Sephiroth
      Εγω δεν εδωσα μεγαλη βαση στις πωλησεις αλλα στην υποστηριξη του Vita και στην προσθηκη Eλληνικης γλωσσας στα παιχνιδια. Σαφως και οι πωλησεις ειναι ενα στοιχειο που δεν περνα απαρατηρητο αλλα τα υπολοιπα με ενδιεφεραν περισσοτερο.

    • Harkyn
    • Kudos Παύλο, τέτοιες συνεντεύξεις ανέβαζουν και άλλο το επίπεδο του Site και μαθαίνουμε ωραία πραγματάκια απο πολυ σημαντικούς παράγοντες της Βιομηχανίας..Eγω αυτο που κράτησα είναι οτι παρόλο που είμαστε μικρη αγορά η sony μας στηρίζει μας επιβραεύει και θέλει να επενδύσει γενικά στην Ελληνική gaming κοινότητα! - See more at:

    • Amiga500
    • Ρε James Armstrong τι πινεις και δεν μας δινεις......??

      Που ειδες οτι "η οικονομια μας δειχνει πλεον σταθεροτητα και βηματα ανοδου".....?

      Ποιος σου σφυριξε τετοια κοτσανα.....?

      Με 400 ευρω μισθο με την ανεργια στο Θεο και με μια φορολογια που μονο ενας τρελος θα μπορουσε να σκεφτει να εφαρμοσει......μονο σταθεροτητα πεινας μπορω να σκεφτω.....

      Χαρτογιακαδες του κ@λου.......

      Οσο για τον λογο που το PS4 πουλαει περισσοτερο απο το PS3 αυτος ειναι πολυ απλος.... Αυτοι που αγορασαν καποτε day one το 360 στην Ελλαδα, ενα μεγαλο μερος τους τωρα αγορασε PS4...!
      Οσοι τα εiχαν βεβαια για να τα σκασουν......

*