Αρχικά ο επικεφαλής της SIE, μίλησε για την πορεία της πλατφόρμας το 2022, σημειώνοντας:
“Πιστεύω πως πολλές εταιρείες που ασχολούνται με hardware είχαν προβλήματα, όπως είχαμε και εμεις στην αλυσίδα προμηθειών μας. Το 2022 εστιάσαμε στην επίλυση του προβλήματος προμηθειών. Ήταν ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για να αποστέλλουμε PlayStation 5, ειδικά στην Ιαπωνία και στις υπόλοιπες χώρες. Η έναρξη της εποχής του PlayStation 5 συγκριτικά με παρελθοντικά PlayStation hardware, ήταν η καλύτερη που είχαμε. Προκειμένου να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις των fans μας, ήταν πιο σημαντικό από ποτέ να επιλύσουμε το πρόβλημα της προμήθειας. Όπως είχα δηλώσει στο δεύτερο μισό του 2022, έχουμε επιλύσει το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος και μπορέσαμε να στείλουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό από κονσόλες στην Ιαπωνία. Το αποτέλεσμα ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2022 να είναι το καλύτερο σε αριθμούς πωλήσεων στην ιστορία της Sony Interactive Entertainment. Θέλω να εκφράσω από καρδιάς την ευγνωμοσύνη μου σε όλους τους fans για την υπομονή τους, αυτά τα δύσκολα χρόνια που πέρασαν. Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι που μπορέσαμε να προμηθεύσουμε την Ιαπωνία με PlayStation 5.”
Συνέχισε κάνοντας αναφορά στο πόσο σημαντική είναι η ιαπωνικής αγορά, που αποτελεί μια απο τις προτεραιότητες της SIE.
“Η ιαπωνική αγορά ήταν και θα συνεχίσει να είναι μια από τις σημαντικότερες αγορές. Ο λόγος φυσικά, είναι πως η εν λόγω αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο. Αλλά υπάρχει κάτι πιο σημαντικό για εμάς από την απλή στατιστική: Η Ιαπωνία είναι η γεννέτηρα του PlayStation. Επιπλέον, έχουμε πάρα πολλούς υπαλλήλους και συνεργάτες στην χώρα, οι οποίοι βοηθούν στην ανάπτυξη της SIE και δίνουν έμφαση στην ιαπωνική αγορά. Η Ιαπωνία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας του PlayStation και πιστεύω πως πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία και βάρος στο brand μας εδώ.
Ένας άλλος λόγος που η Ιαπωνία είναι τόσο σημαντική για εμάς, είναι πως πολλοί από τους πιο δημοφιλείς τίτλους δημιουργήθηκαν εδώ. Έχουμε ιαπωνικά franchises που «λάμπουν» στην πλατφόρμα μας για πάνω από 30 χρόνια, όπως τα Final Fantasy, Monster Hunter, Tekken, για να αναφέρω μερικά. Υπάρχουν πολύ περισσότερα αριστουργήματα από Ιάπωνες δημιουργούς και εκδότες. Η SIE έχει μεγάλη ιστορία και παράδοση με ομάδες ανάπτυξης και εκδότες στην ιαπωνική αγορά, κάτι που την κάνει ακόμη πιο σημαντική για εμάς”.
O Ryan πιστεύει πως η ιαπωνική αγορά έχει εξελιχθεί, δηλώνοντας πως στο παρελθόν, οι gamers της Ιαπωνίας απολάμβαναν κυρίως παιχνίδια απο Ιάπωνες προγραμματιστές, ενώ σήμερα υπάρχουν παιχνίδια που φτιάχτηκαν στην δύση και έκαναν πολύ καλές πωλήσεις στην Ιαπωνία. Σαν χαρακτηριστικά παραδείγματα, έφερε το Ghost of Tsushima και το Hogwarts Legacy, το οποίο μάλιστα δήλωσε πως το παίζει και η κόρη του ανελλιπώς.
Συνέχισε, μιλώντας για το επερχόμενο Marvel’s Spider-Man 2:
“Είμαι σίγουρος πως το Marvel’s Spider-Man 2 θα έχει πολύ επιτυχημένο λανσάρισμα. Ο πρώτος τίτλος κυκλοφόρησε μόνο στο PlayStation 4 και έκανε τεράστια επιτυχία. Το sequel, αναπτύσσεται αποκλειστικά για το PlayStation 5 και οι developers δεν έκαναν κανέναν συμβιβασμό. Τους έχουμε ζητήσει να μεγιστοποιήσουν τις λειτουργίες του PlayStation 5 στο παιχνίδι και να δημιουργήσουν το καλύτερο παιχνίδι που μπορούν. Ως αποτέλεσμα, έχουμε λάβει feedback από τους fans μας πως θα μπορέσουν να απολαύσουν το παιχνίδι με εξαιρετικά γραφικά και υπέροχη εμπειρία”.
O Ryan ανέφερε επίσης την σημαντικότητα τίτλων που παράγονται απο Ιάπωνες δημιουργούς, εστιάζοντας στο Rise of Ronin, το Stellar Blade και το Final Fantasy XVI, τα οποία ανέφερε ως εξαιρετικά σημαντικές προσθήκες στην βιβλιοθήκη του PlayStation.
Όταν ερωτήθηκε για την μέχρι τώρα πορεία του PSVR2 και την συλλογή παιχνιδιών του, δήλωσε:
“Το PlayStation VR2 έχει βελτιώσει πάρα πολλές λειτουργίες σε σχέση με τον προκάτοχό του και οι επιδόσεις του έχουν αυξηθεί. Είμαι πολύ χαρούμενος που το απολαμβάνουν τόσοι fans παγκοσμίως. Οι developers, επιπλέον, αναπτύσσουν τίτλους που θα εκμετταλευτούν στο έπακρο τις λειτουργίες του PlayStation VR2. Έχετε παίξει με το νέο headset;
Το Gran Turismo 7 είναι υπέροχο. Υπάρχουν και άλλοι εξαιρετικοί τίτλοι, όπως το Horizon: Call of the Mountain και σκοπεύουμε να λανσάρουμε το Resident Evil 4 και το Beat Saber στο μέλλον.
PS VR2 μόλις κυκλοφόρησε, οπότε μπορεί να είναι λίγο νωρίς για να κρίνουμε τη δημοτικότητά του, αλλά χαιρόμαστε που βλέπουμε πολλές θετικές αντιδράσεις από τους χρήστες και τα μέσα ενημέρωσης. Μόλις ανέφερα μερικούς από τους συμβατούς τίτλους, αλλά περισσότεροι από 40 τίτλοι έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Επιπλέον, έχουμε πολλούς τίτλους μπροστά μας το 2023 και μετά. Θα συνεχίσουμε να το προωθούμε ώστε όσοι αγοράσουν PS VR2 να το απολαμβάνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερα κέρδη”.
H συζήτηση στην συνέχεια επεκτάθηκε στα ΙΡs της Sony, τα οποία μεταφέρθηκαν στη μεγάλη οθόνη, όπως το Uncharted, αλλά και στην μικρή οθόνη με την σειρά The Last of Us.
“Τα τελευταία 25 χρόνια, οι τίτλοι που έχουμε από τα PlayStation Studios μπορούν να παιχτούν μόνο στο PlayStation. Ωστόσο, τα παιχνίδια δεν είναι η μόνη ψυχαγωγία που παρέχουμε. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες, όπως μουσική, ταινίες και δράματα, αλλά είμαστε περήφανοι που διαθέτουμε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε οποιαδήποτε κατηγορία.
Έχουμε μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε αυτές τις διάφορες κατηγορίες ψυχαγωγίας. Θέλω περισσότερος κόσμος να απολαμβάνει αυτές τις διασκεδάσεις. Έχοντας αυτό υπόψη, η εξάπλωση της στρατηγικής πέρα από τις κονσόλες αυξάνεται. Η ανάπτυξη του The Last of Us είναι επίσης μέρος αυτής της στρατηγικής. Αυτό το ΙΡ επαναδημιουργήθηκε για PlayStation 5, κυκλοφόρησε για PC και παρήγαγε μια σειρά-δράμα στο HBO.”
Ο πρόεδρος της SIE τόνισε την σημαντικότητα της σειράς The Last of Us, δηλώνοντας πως οι πωλήσεις του παιχνιδιού αυξάνονταν κάθε φορά που έβγαινε νέο επεισόδιο.
Στο τέλος καθησύχασε τους gamers, τονίζοντας ότι τα PlayStation Studios θα συνεχίσουν να έχουν ως πρώτη προτεραιότητα το PlayStation, ενώ όποτε κρίνει ο ίδιος κατάλληλο, θα εστιάζουν σε ιστορίες που μπορούν να επεκταθούν και σε άλλα μέσα.
Δήλωσε πως η πιο εύκολη επιλογή για επέκταση ενός ΙΡ είναι η κυκλοφορία του σε PC, καθώς δεν χρειάζεται να γίνει δημιουργική δουλειά απο την αρχή, παρα μόνο η μεταφορά του ήδη υπάρχοντος προϊόντος. Ο ίδιος θέλει να ισχυροποιήσουν την θέση τους στην αγορά των υπολογιστών, αλλά πάντα με αξιολόγηση ανά τίτλο.
Τέλος, μίλησε για την σημαντικότητα της κοινότητας των παικτών του PlayStation. Μάλιστα είπε πως συχνά αφιερώνει χρόνο για να ακούσει/διαβάσει τις απόψεις των παικτών στο internet και σε άλλα μέσα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity