Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το Prey 2 ακυρώνεται επίσημα

Η Bethesda ανακοίνωσε το Prey 2 το 2011 και αρκετοί από τους fans της σειράς ενθουσιάστηκαν με την ιδέα ότι πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρωτότυπου game, ήρθαν τέτοια νέα στη δημοσιότητα. Τα γεγονότα περιστρέφονταν γύρω από τον US Marshall Killian Samuels, ο οποίος έπεσε και θύμα απαγωγής από εξωγήινους και άρχισε να δουλεύει ως bounty hunter στον Exodus. Παρόλα αυτά, στο πλαίσιο του PAX Australia, ο αντιπρόεδρος της Bethesda Pete Hines επιβεβαίωσε ότι πλέον το project έχει σταματήσει και επίσημα.



«Ήταν ένας τίτλος που πιστέψαμε, ωστόσο δεν καταφέραμε ποτέ να τον φέρουμε στα επίπεδα ποιότητας που θέλαμε. Δεν κατάφερε να φτάσει τα standards μας και έτσι αναγκαστήκαμε να πάρουμε την απόφαση ακύρωσής του», σημείωσε χαρακτηριστικά.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • T_K_L_L_LUIGI
    • Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το post στο pcgamer

      DysanialSloth

      Gather round and listen, as I tell you a tale of the underhanded publisher Bethesda and it's sordid dealings around the game of Prey 2.

      At first, it begins well. The game was being developed by Human Head, who worked on the game and released a snazzy trailer at e3 in 2011. Fans were excited, gamers were interested, and Bethesda was happy. Why wouldn't they be? Development was on track, and the project was getting positive press. Bethesda and Human Head signed an agreement giving human Head 6 months to a year to polish the game and populate it's missions. All in all, the game was set to release on time in 2012.

      But weep, for it could not last.

      Bethesda decided a game wasn't good enough. Bethesda decided they would much prefer to own another studio. Already having forced Human Head into a contract stating they couldn't develop any other games except Prey 2, Bethesda cut funding and asked for changes and fixes without following through on its previous promises to give the team more time. In order to keep the company afloat & meet Bethesda's ever-increasing demands for changes to Prey 2, Human Head was forced to accept work supporting development on Bioshock Infinite and Defiance.

      After months of this, conflict came to a head. Human Head asked for more cash and time to finish the game. Bethesda said up yours and hid behind the original contract, despite their efforts to waylay the game. Then Bethesda went in for the kill and tried to buy Human Head. Oddly, Human Head didn't want to be owned by a company that had been bleeding them dry for months. Our heroic development company made it's last stand and essentially went on strike, refusing to put any work into the game while Bethesda continued it's tactics.

      Despite many attempts by Human Head to negotiate, Bethesda stonewalled them - as per the contract, the game failed to release by a certain date and Bethesda got the game back, and Human Head was released. While our heroes lived to fight another day, Prey 2 remained in the grasp of Bethesda.

      Having failed in their takeover attempt, Bethesda was left with a property but no game. It is rumored in hushed voices that they passed development to Arkane studios, but on this dread day, it appears, having no further use for Prey 2, they have given up on the title & consigned it to the abyss.

      Meanwhile, Human Head has survived and went on to release Minimum, a multiplayer shooter on Steam.

      Now you know the truth, believe not the vile lies of the monolithic publisher that would use such a beloved franchise as a lever to expand their business. And weep, as we all weep: for what could have been, but is now no more.

    • Connie GR
    • Προσωπικά θεωρώ πως ήταν μία από αυτές τις περιπτώσεις που λίγο πολύ, οι περισσότεροι γνώριζαν ότι ο τίτλος θα ακυρωθεί. Όχι ότι δεν έχουν υπάρξει περιπτώσεις που αποδεικνύουν το αντίθετο, αλλά πολύ δύσκολα το Prey 2 θα κυκλοφορούσε. Πολύς καιρός στο σκοτάδι, πολύ λίγες πληροφορίες για όλο αυτό το χρονικό διάστημα...

    • Chased
    • Θα το πω κι ας πάρω και 200 dislikes!

      ΠΟΙΑ ΣΤΑΝΤΑΡ, βρε ανάπηροι? Μήπως εννοείτε ότι αυτήν τη φορά το παιχνίδι έπαιζε κανονικά? Γιατί το στάνταρ σας είναι τα χιλιάδες προβλήματα σε κάθε τίτλο!


      Και συγνώμη από τους ανάπηρους, δεν ήθελα να τους θίξω!

*