Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Τριπλασιάστηκε η εγκατεστημένη βάση του PS4 στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκεια της περσινής Gamescom είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τον Senior Vice President της Sony Computer Entertainment Europe, τον James Armstrong, ο οποίος και μας είχε ανακοινώσει αποκλειστικά πως το PS4 μετρούσε εγκατεστημένη βάση 23 χιλιάδων συστημάτων. Κατά τη διάρκεια της Ε3 2015 είχαμε την ευκαιρία να τα πούμε εκ νέου με το υψηλόβαθμο στέλεχος της SCEE και να μάθουμε πως τα πηγαίνει το νεότερο σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας. Συγκεκριμένα, όπως μας σημείωσε, οι καταναλωτές που έχουν κάνει ήδη δικό τους το PS4 στη χώρα μας έχει ξεπεράσει τις 70.000, πετυχαίνοντας σχεδόν τον τριπλασιασμό της εγκατεστημένης βάσης.


Στη συνέντευξη που θα δημοσιευτεί το μεσημέρι της Πέμπτης θα μπορέσετε να διαβάσετε ακόμη τι συμβαίνει με τα ελληνικά στα video games, πότε υπάρχει εκτίμηση για λειτουργία του PlayStation Now στη χώρα μας, πόσο θα στηρίξει η Sony τα PS3 και PS Vita και αρκετά ακόμη.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
29 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • PS4
    • 3+ pegi 3+
      • 8.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (104)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://gr.playstation.com/ps4/ FOLLOWERS 379 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • JDraKe
    • Tease Tease Tease :D
      Πάντως τρελός αριθμός! Αν θυμάμαι καλά αυτοί είχαν πει πως στόχος τους ήταν οι 45.000 πωλήσεις μέχρι τον Μάρτη του 2015 άρα πέτυχαν πολύ μεγαλύτερο αριθμό! Άντε να δούμε και ελληνικά στο μενού κάποτε! :)

    • Scott_Pilgrim
    • The green apes are coming.. The green apes are coming..

      Πέρα από τη πλάκα μου φαίνονται πολλά για Ελλάδα αλλά τους τελευταίους μήνες έχω δει αρκετό κόσμο που αγόρασε την κονσόλα λόγω του μεγάλου ΟΧΙ αλλά και των bundles που βγήκαν στην αγορά. Περιμένω πως και πως το τελικό άρθρο.

    • Tim of Heavens
    • Να υποθέσω ότι το Xbox One εξαφάνισε τον ανταγωνισμό στο Ελλάντα, την χώρα του ποτέ; Μάλλον εξαφανίστηκε.

      Πάντως παιδιά δεν είναι σωστό. Κρίση έχουμε και φόρους πληρώνουμε. Λεφτά για τσιγάρα και Playstation απαπαπαπα. Θα μας πει πλούσιους το ΔΝΤ.

    • gamer
    • Aλλο ένα (το τελευταιο) επεισοδιο από την σειρα του enternity "Τhe Interview"... Από το μεσημερι bundle με όλα τα επεισοδια....

      Στα του θεματος, Από παλια PS χωρα η Ελλαδα... Αλλα όχι και x3 φορες πανω σε ένα χρονο.

      Θελω να δω τι θα πει για το VITA.

    • lovesfool
    • @vorzucher. Εμένα, αντίθετα, το νούμερο μου φαίνεται απολύτως λογικό και φυσιολογικό, όπως και η αύξηση σε σχέση με πέρσι.

      Επιπλέον, το νούμερο μου φαίνεται το ίδιο απογοητευτικά μικρό, όπως ισχύει και με τις παγκόσμιες εγκατεστημένες βάσεις. Είναι ελάχιστο το νούμερο, αν αναλογιστείς ότι είμαστε στο peak του κύκλου ζωής της παρούσας γενιάς σε ότι αφορά τον ρυθμό διεύρυνσης της εγκατεστημένης βάσης και το επίπεδο που ήταν αυτή στη προηγούμενη γενιά.

      Με αυτό το ρυθμό, το PS4 θα καταλήξει περίπου στα 130-150Κ σκάρτα μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του στην Ελλάδα, εκτός αν γίνει κάτι κοσμογονικό ΚΑΙ στην τιμή του (πιθανό) ΚΑΙ στη βιβλιοθήκη του (απίθανο) που δεν το ξέρουμε αυτή τη στιγμή.

      Σκέψου ότι το PS2 φημολογείται ότι έφτασε 600Κ στην Ελλάδα. Σκέψου ότι το PS3 φημολογείται ότι έφτασε κοντά στα 280-300Κ. Βάλε στην εξίσωση το Wii vs Wii U, που από 250Κ με το ζόρι να έχει 30-40Κ και το Xbox360 vs Xbox One, που επίσης από 100-150Κ με το ζόρι πρέπει να έχει φτάσει τα 30-40Κ, δες την αντιστοιχία με τις παγκόσμιες εγκατεστημένες βάσεις και θα καταλάβεις τι εννοώ.

      Το νούμερο του PS4 στην Ελλάδα, όπως και παγκόσμια, είναι πολύ παραπάνω από "μια χαρά" σε σχέση με την κατάσταση της βιομηχανίας. Για αυτό κι αντιμετωπίζει τις μικρότερες επιπτώσεις σε ότι αφορά τους 1st party τίτλους. Στο σύνολό τους, όμως, οι κονσόλες έχουν χοντρό πρόβλημα κι αυτό το βιώνουμε όλοι μας στο είδος των παιχνιδιών που παίζουμε και που ανακοινώνονται.

      @gamer. Ζήτω που καήκαμε αν δεν έκανε X3 στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο του κύκλου ζωής του. Αυτό είναι λογικό. Όπως είναι λογικό ότι θα πουλήσει σχετικά δυνατά και τα Χριστούγεννα (με αυτό τον ρυθμό, προβλέπω άλλα 15-25Κ μόνο το Δεκέμβρη) κι εξίσου λογικό ότι ο ρυθμός μετά τα Χριστούγεννα θα πέσει απότομα και θα συντηρείται τεχνητά με πτώσεις τιμών. Έτσι λειτουργούν οι κύκλοι ζωής των κονσολών. Το περίεργο είναι που Xbox και Wii δεν κατάφεραν να περάσουν το στάδιο των early adopters και να δημιουργήσουν αντίστοιχο ρυθμό πωλήσεων στην περίοδο 6-20 μηνών από την αρχική τους κυκλοφορία, όπου συνήθως καταγράφεται και ο ταχύτερος ρυθμός πωλήσεων κονσολών.

    • goalzila
    • Θα συμφωνήσω ότι όχι απλά δεν έχουμε πιάσει το peak αλλά αυτό έρχεται σε 1-2 χρόνια από τώρα τώρα...π.χ δύο system seller τίτλοι το remake του FF7 και το shenmue 3 αναμένονται για το 17!!

    • lovesfool
    • Δες διαχρονικά τις καμπύλες πωλήσεων ΟΛΩΝ των κονσολών που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Τα στάδια είναι πανομοιότυπα πάντα.

      Αρχίζεις με μία σεμνή καμπύλη στην αρχή, με τους early adopters. Αυτό κρατάει από 6 έως 10 μήνες, μέχρι να αρχίσουν να κυκλοφορούν πραγματικά system sellers. Μετά, για όσους τα καταφέρουν να περάσουν το "χάσμα της καταστροφής" (κάτι που π.χ. το Wii U δεν κατάφερε), η καμπύλη γίνεται όλο και πιο κατακόρυφη για 12 με 16 μήνες. Αυτό βιώνει αυτή τη στιγμή και θα συνεχίσει να βιώνει το PS4 μέχρι και τα φετινά Χριστούγεννα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τις 90-100Κ κονσόλες που θα πουλήσει φέτος στην Ελλάδα.

      Μετά, η καμπύλη ομαλοποιείται και μέσα σε 5-6 μήνες αρχίζει να πέφτει. Πουλάνε κονσόλες, αλλά όλο και με χαμηλότερο ρυθμό. Η καμπύλη πέφτει σταθερά για 12-24 μήνες, κάνοντας μικρές διορθώσεις προς τα πάνω με τις γενναίες πτώσεις τιμών και την ταυτόχρονη κυκλοφορία σημαντικών τίτλων και sequel παιχνιδιών που λειτούργησαν ως system seller όταν η καμπύλη βρισκόταν κοντά στο peak της.

      Τέλος, περνάμε σε συντήρηση ενός χαμηλού ρυθμού πωλήσεων και sequelίτηδα για άλλους 12-24 μήνες μέχρι να πάμε σε νέα γενιά, νέα κονσόλα και πάλι από την αρχή.

      Φέτος θα είναι τα τρίτα Χριστούγεννα του PS4 στην Ελληνική αγορά. Περιμένεις μεγαλύτερες πωλήσει από αυτό που γράφω; Προσωπικά, οτιδήποτε πάνω από 200Κ στο τέλος του κύκλου ζωής του θα το θεωρήσω τεράστια έκπληξη. Τα 150Κ που έγραψα είναι ο πιο ρεαλιστικός στόχος με βάσει την μέχρι τώρα πορεία, την τάση της αγοράς και τις κυκλοφορίες που ξέρουμε. Θεωρείς ότι είναι σε πορεία να πιάσει τα 300Κ του PS3; Και τα 500-600K του PS2 ούτε να το συζητάμε.

      Βάλε στην εξίσωση κι ότι το σύνολο της βιομηχανίας συρρικνώθηκε βίαια κι απότομα. Από το σύνολο των 600-700Κ που ήμασταν εδώ και δύο γενιές, πέφτουμε απότομα στα μισά. Αυτό έχει τεράστια επίπτωση στη λιανική, τους χώρους και τη βαρύτητα που δίνουν τα καταστήματα, τις διαφημιστικές δαπάνες, την εμπορική πολιτική. Τα πάντα. Μπορεί η Sony να βιώνει με διαφορά τα λιγότερα προβλήματα, αλλά το πρόβλημα του συνόλου έχει μεγάλη επίπτωση και στην ίδια μέσω του συνολικού ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει η κατηγορία.

      Έκανε 23Κ τα πρώτα σχεδόν δύο χρόνια (μόνο μία φορά Χριστούγεννα μέσα), θα κάνει άλλα 50-60Κ φέτος κι από του χρόνου θα πέσει σταδιακά στα 30Κ το χρόνο και μετά στα 20Κ το χρόνο και μετά στο όσο καταφέρει να το συντηρήσει και για όσο καταφέρει να το συντηρήσει, με όποια τιμή.

      Πόσες κονσόλες πιστεύεις ότι θα πουλήσει το Uncharted 4; Πόσες κονσόλες θεωρείς ότι θα πουλήσουν τα GoW remasters; Πόσες κονσόλες θα πουλήσει το MSG; Τα system seller της κονσόλας είναι τα PES, FIFA, NBA2K και CoD, όλα από τα οποία έχουν χάσει την αίγλη που είχαν, μαζί με το σύνολο της βιομηχανίας κι όλα από τα οποία έχουν κυκλοφορήσει πολλάκις.

      Το Uncharted 3 πούλησε 3,5 εκατομμύρια σε μία εγκατεστημένη βάση 70+ εκατομμυρίων PS3, που ΔΕΝ έχουν κάνει την μετάβαση στο PS4 μαζικά. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα κάνει θαύμα στις πωλήσεις PS4;

    • lovesfool
    • @goalzila. Αλήθεια, πόσα Dreamcast κατάφεραν να πουλήσουν τα δύο πρώτα Shenmue; Πόσοι τα έπαιξαν εκείνα τα παιχνίδια, που θεωρούμε ότι θα είναι μάλιστα και system seller για το PS4; Πόσοι το έπαιξαν στην Ελλάδα, που θα βοηθήσει τόσο πολύ την Sony Hellas να πουλήσει κονσόλες;

      Το Shenmue έρχεται απλά να εξυπηρετήσει και να εκμεταλλευτεί την ήδη εγκατεστημένη βάση της κονσόλας, όχι να πουλήσει νέες.

      Αντίστοιχα, το FFVII θα παίξει τον όποιο ρόλο system seller κυρίως για την αγορά της Ιαπωνίας, όπου η Sony έχει αντιμετωπίσει ουσιαστικότερο ανταγωνισμό από τη Nintendo. Η σειρά FF είχε πραγματική εμπορική δυναμική την εποχή του PSOne και PS2. Η μόνη φορά που έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια παγκοσμίως στη προηγούμενη γενιά ήταν το XIII στο PS3.

      Το ότι το FFVII θα είναι system seller ειδικά για την Ελληνική αγορά, με τα top 10 που βλέπουμε κάθε μήνα να είναι γεμάτα με PES και FIFA, δεν το πιστεύω με την καμία.

    • lovesfool
    • Δεν είμαι Pachter, ούτε φιλοδοξώ να γίνω. Για εμένα system seller είναι ότι πουλάει κονσόλα. Δεν με νοιάζει αν είναι 1st party ή 3rd party. Μπορεί για το Wii, π.χ., το απόλυτο system seller να ήταν 1st party και να πηγαίναν οι κυρίες να αγοράσουν όλες κονσόλα μαζί με το Wii Fit, ενώ με το PS3 να αγόραζαν πιτσιρικάδες την κονσόλα πακέτο με το FIFA ή το PES.

      Τα 1st party δεν είναι αναγκαστικά και system seller, ούτε για να πουλήσει κάποιο παιχνίδι κονσόλες πρέπει ντε και καλά να είναι αποκλειστικό.

      Στα 70.000 που έχει πουλήσει έχουν μεσολαβήσει δύο φορές Χριστούγεννα κι αρκετά system sellers όπως τα ορίζω πιο πάνω. Νομίζω ότι εξηγώ λεπτομερώς τη λογική μου στα προηγούμενα δύο post. Δες την καμπύλη πωλήσεων οποιασδήποτε κονσόλας και θα καταλάβεις ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Με τον μέχρι τώρα ρυθμό (10Κ τον πρώτο χρόνο, 20-30Κ το δεύτερο, 30-40Κ τον τρίτο, βάσει όσων γράφει ο Παύλος) είναι λογικό ότι θα πάμε σε ομαλοποίηση κι αντίστοιχη, αλλά πιο ομαλή κατηφόρα από τον τέταρτο χρόνο και μετά.

      Κονσόλα που να κάνει peak στο ρυθμό πωλήσεων τον τέταρτο χρόνο του κύκλου ζωής της, δεν μπορώ να πω ότι θυμάμαι. Δηλαδή, τι μπορεί να έχει να πει σε υποψήφιους πελάτες τόσο δραστικό και τόσο μαζικά, που δεν το έχει ήδη πει τα πρώτα τρία χρόνια ζωής της. Σε αυτό το σημείο συνήθως οι κονσόλες μπαίνουν σε μία λογική sequel των IP που έχτισαν τα πρώτα 2-3 χρόνια της ζωής τους και σε εξυπηρέτηση της εγκατεστημένης βάσης με παιχνίδια υψηλού κόστους, που μπορούν πλέον να ελπίζουν σε απόσβεση λόγω του μεγέθους του κοινού.

      Και ξαναρωτάω. Εγώ το βλέπω να τερματίζει στα 150Κ στην Ελλάδα (λογικά) ή άντε στα 200Κ με το πιο αισιόδοξο σενάριο. Δηλαδή, να φτάσει περίπου στα 2/3 του PS3, που θα είναι και σχετικά σύμφωνο με ότι φαίνεται ότι θα γίνει παγκοσμίως και με το σύνολο της παρούσας γενιάς να πασχίζει να φτάσει το 1/3 της προηγούμενης με την πλήρη καθίζηση της Nintendo και τις δυσκολίες της MS.

      Εσύ που το βλέπεις να φτάνει στην Ελλάδα το PS4, τώρα που θα τρέξουν όλοι να πάρουν κονσόλα για να παίξουν Shenmue 3, Horizon Zero Dawn και το Last Guardian;

    • goalzila
    • @lovesfool Τα παραδείγματα που έδωσα αφορούν το αν είμαστε ή όχι στο peak των κονσολών,εννοείται πως δε θα πουλήσουν τρελά στην Ελλάδα . Είναι προφανές επίσης ότι η γενιά αυτή ξεκίνησε νωρίτερα , βιαστικά θα έλεγα λόγω ανταγωνισμού με αποτέλεσμα ο κύκλος ζωής της να μην είναι συγκρισιμος με των προηγούμενων . Νέο παράδειγμα :Ρ το πρότζεκτ μορφιους ,μια τόσο μεγάλη επένδυση έρχεται δυομιση χρόνια τουλάχιστον μετά τη κυκλοφορία της κονσόλας ,οπότε άσχετα με το αν πετύχει ή όχι δείχνει τη διαφορά που αντιμετωπίζεται η γενιά αυτή ...

    • lovesfool
    • @ commenter. Bonus επιχείρημα.

      Το Mario Kart στο Wii πούλησε 31Μ. Το 2D platform Mario πούλησε 24,5Μ και το Wii Fit που ανέφερα (μόλις) 19Μ.

      Το top 10 πωλήσεων του Wii κυριαρχείται από 1st party ή αποκλειστικά.

      Το top 10 πωλήσεων του PS3 ή του Xbox360 (ή και της παρούσας γενιάς), όχι. Για την ακρίβεια, το top 10 του PS4 έχει μόλις 1 αποκλειστικό (και ταυτόχρονα 1st party) παιχνίδι στη θέση 9. Δες τις πωλήσεις. Τον ρόλο των system seller τον έπαιξαν GTAV, CoD:AW και FIFA.

      Περιμένω να διαβάσω την πρόβλεψή σου για το που θα καταλήξει η εγκατεστημένη στην Ελλάδα για το PS4.

      @ goalzila. Κάτσε να το δούμε το Project Morpheus. Κάτσε να βγει στην αγορά, να δούμε τι είναι και τι εμπορικό ενδιαφέρον θα έχει. Ως περιφερειακό ξεκινά με δεδομένο handicap όπως το Move ή το Kinect. Έχω μεγάλες επιφυλάξεις. Από την άλλη, ακριβώς επειδή η τρέχουσα γενιά είναι "χαμένη υπόθεση" και κινείται σε τόσο χαμηλά επίπεδα υπάρχει χώρος και δυνατότητα για τέτοιου είδους πειράματα όπως το Morpheus. Είναι κάτι μεταξύ κίνησης απελπισίας και κίνησης στο πλαίσιο "και τι έχω να χάσω". Έχω σοβαρές ενστάσεις για το μέλλον του VR, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν νομίζω ότι ούτε αυτό θα μπορέσει να επηρεάσει ουσιαστικά τις πωλήσεις κονσολών να κυκλοφορήσει στον 5ο χρόνο ζωής τους (και δεν κάνουν soft-test launch για να το έχουν κάβα για την νέα γενιά).

    • lovesfool
    • Διαφωνώ. Το PS3 ξεκίνησε πολύ αργά, λόγω τιμής κυρίως. Το αποτέλεσμα ήταν να έχει μία πιο ομαλή καμπύλη, επειδή δεν κατάφερε να κάνει μπαμ στο ξεκίνημα και είχε απανωτές πτώσεις τιμών, κάτι που δεν ισχύει για το PS4. Επιπλέον, διαφωνώ με την ρήση ότι δεν έχει παιχνίδια και θα αποκτήσει από εδώ και πέρα. Ότι παιχνίδια έχει ήδη από τη δεύτερη χρονιά, τέτοια παιχνίδια θα έχει και μέχρι το τέλος του. .

      http://www.vgchartz.com/tools/hw_date.php?reg=Global&ending=Yearly

      Δες την καμπύλη του PS3. Δες την καμπύλη του PS4 και Xbox One.

      Επιμένω ότι το peak θα είναι τα φετινά Χριστούγεννα (αν δεν ήταν ήδη τα περσινά).

      Κρατώντας, όμως, μία επιφύλαξη, για αυτό βάζω τον πήχη μεν στα 150Κ, αλλά δίνω ελπίδες και για 200Κ.

      Έχει μεγάλη σημασία η συνολική κατάσταση στη βιομηχανία. Συμφωνούμε ότι η Sony βασίζεται κυρίως στους 3rd party για να πουλήσει κονσόλες. Έτσι όπως πάει η τωρινή γενιά δεν υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις ούτε σε επίπεδο ανάπτυξης, ούτε σε επίπεδο διαφήμισης. Η γενιά έχει δείξει που θα πάει. Δεν γυρνάει αυτό το πράγμα από εδώ και πέρα. Όλοι οι publishers έχουν μπει σε λογική συντήρησης κι εσωστρέφειας. Κανένας δεν κυνηγά το άπιαστο όνειρο της αύξησης ρυθμού πωλήσεων κονσολών. Όλοι περιμένουν να δουν τι θα κάνουν με την επόμενη γενιά, ελπίζοντας ότι η τρέχουσα θα είναι απλά παρένθεση.

      Δες ξανά τα νούμερα. Η βιομηχανία περνάει χοντρό λούκι κι αντιμετωπίζει χοντρό πρόβλημα παγκοσμίως. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα, με αυτά που ζούμε τα τελευταία 5 χρόνια. Μπορεί και τα 150Κ που λέω να είναι άπιαστο όνειρο.

      Σε κάθε περίπτωση, πολύ δύσκολα τα πράγματα για όλους. Τουλάχιστον η Sony Hellas πλέει σε λίγο μεγαλύτερο κι ασφαλέστερο καράβι από τους υπόλοιπους, αυτή τη στιγμή και σε αυτή τη συγκυρία, τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ελλάδα.

      Την τωρινή γενιά νομίζω ότι την είχα προβλέψει με ακρίβεια εδώ και χρόνια. Την επόμενη δεν μπορώ να την φανταστώ με τίποτα. Πάντως, δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος...

    • lovesfool
    • Η συνέντευξη μάλλον με επιβεβαιώνει. Τι περιμένεις να σου πει; Προφανώς και βάσει αλατοπίπερο, οπότε, ειδικά με τα 200.000 έχω πέσει εντελώς μέσα. Νομίζω ότι και στο 150.000 δεν θα είμαι πολύ μακριά. Με τον ρυθμό που έχουν, μάλλον στα 100.000 θα είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2016 κι όχι στα 130.000 που λέει.

      Το ερωτηματικό είναι η διάρκεια της παρούσας γενιάς. Θα πάνε γρήγορα σε restart, ή θα την τραβήξουν πέρα κι από εκεί που αντέχει εμπορικά (πάλι); Η οικονομική συγκυρία, πάντως, δεν δημιουργεί και τις καλύτερες συνθήκες για το R&D, πέρα του τεχνολογικού πλατό που βιώσαμε ήδη από την μετάβαση στη τρέχουσα γενιά.

      Οι BRICs δεν είναι BRICs. Είναι Κίνα. Η Βραζιλία και η Ρωσία έχουν πρόσβαση κι έχουν και τεράστια πειρατεία, που κανένας δεν έχει καταφέρει να λύσει εδώ και χρόνια. Έχουν χώσει όλοι τους λεφτά με την σέσουλα, ειδικά στη Ρωσία, για να αλλάξουν την κατάσταση, αλλά στο τέλος επικρατεί η μαφία, η πειρατεία και το PC. Η Ινδία δεν νομίζω ότι είναι στόχος για κανέναν τους. Το στοίχημα είναι μόνο η Κίνα. Δεν είναι απλή υπόθεση. Δεν νομίζω ότι θα έχει επίπτωση στη παρούσα γενιά. Δεν ξέρω καν αν θα έχει επίπτωση στην επόμενη ή αν θα βγάλουν ειδικές κονσόλες και περιεχόμενο αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας, όπως έκανε η Nintendo με το Nintendo DS. Ακόμα κι έτσι, δεν θεωρώ δεδομένη την ανάπτυξη λόγω Κίνας. Τουλάχιστον όχι για της καθαρόαιμες gaming κονσόλες.

      Γράψε ένα νούμερο, βρε commenter. Να δούμε πόσο απέχουμε. Στην τελική, δεν νομίζω ότι θα το θυμάται και κανένας πέρα από τους δυο μας... Έτσι, για το ενδιαφέρον του πράγματος και στα πλαίσια της συζήτησης. Κάνε μία πρόβλεψη. Δεν θα βάλουμε δα και κανένα στοίχημα.

    • lovesfool
    • ΟΚ. Print screen.

      Εγώ λέω 150-200Κ, εσύ 350Κ.

      Όποιος πέσει πιο κοντά, κερδίζει bragging rights και συλλεκτικό, συμβολικό παστέλι (με μέλι, όχι ζάχαρη, γλυκόζη κι άλλες τέτοιες βλακείες).

    • vonzuchter
    • @lovesfool η πτωση ειναι παγκοσμια ή μιλας μονον για Ελλαδα? Εχεις εικονα για τις πωλησεις παγκοσμια και πως ειναι σε συγκριση με τις αντιστοιχες πωλησεις της προηγουμενης γενιας στο ιδιο χρονικο διαστημα ζωης τους?

    • lovesfool
    • @ vorzuchter. Τα link που έβαλα είναι για τη παγκόσμια αγορά. Για μιλάω κυρίως, που είναι καλύτερα καταγεγραμμένη. Για την εγχώρια βγάζουμε απλά συμπεράσματα από δηλώσεις αριστερά - δεξιά και κάνοντας αναγωγές βάσει όσων έχουμε καταλάβει ότι ισχύουν σε αντιστοιχία με την παγκόσμια αγορά.

      Ο Έλληνας καταναλωτής δεν είναι και τόσο διαφορετικός από τον Γερμανό, τον Ιταλό, τον Γάλλο, τον Ισπανό. Επιπλέον, όσο διαφορετικός ήταν το 2005, το ίδιο διαφορετικός ήταν και το 2010 ή το 2015, οπότε οι τάσεις που ισχύουν σε παγκόσμιο επίπεδο μεταφράζονται πάνω κάτω με παρόμοιο τρόπο και για την εγχώρια αγορά στα συγκεκριμένα προϊόντα.

      Σε παγκόσμιο επίπεδο νομίζω ότι η τρέχουσα γενιά θα φτάσει στο 1/3 της προηγούμενης χοντρικά. Αυτό δείχνει η μέχρι τώρα δυναμική της. Άντε να πάει στο 40-45%. Πιο πάνω δεν έχει. Αν εξαιρέσεις την Sony, που δείχνει να έχει δυναμική με το PS4 να φτάσει τουλάχιστον ένα 80% του PS3 οι άλλοι δύο και κυρίως η Nintendo που στη προηγούμενη γενιά είχε μερίδιο 50%, βιώνουν κατάρρευση.

    • Sephiroth
    • Πάντως παιδιά, θα γίνει revision στην πρόβλεψη προφανέστατα, καθώς αυτή η περίοδος σίγουρα αλλάζει τα σχέδια!

    • vonzuchter
    • O Eλληνας καταναλωτης ειναι πλεον πολυ διαφορετικος με 30% ανεργια και μισθους για τον ανειδικευτο στα 300 με 400 καθαρα... Για αυτο απορησα με τα 70000 κομματια μου φανηκαν παρα πολλα.

    • Tim of Heavens
    • pankar94@: Το Xbox One δεν πουλάει Ελλάδα καλά γιατί είναι Συριζαία, μνημονιακή κονσόλα (άλλα λέγανε και άλλα κάνανε στο τέλος) και θεωρείται ιδανική για τους ευγενείς. Οι περισσότεροι Έλληνες υποστηρίζουμε το μηχάνημα της εργατιάς το PS 4 που με αυτό μεγαλώσαμε και θα μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Είναι σύμβολο για την Ελλάδα όπως είναι και ο Ολυμπιακός για τους περισσότερους Έλληνες φιλάθλους. Βέβαια στην τελική το ίδιο αδειάζουν την τσέπη του καταναλωτή και οι δυο κονσόλες (άντε πες ότι το Xbox One είναι μια στάλα πιο οικονομικό) αλλά ξέρεις τώρα όπου Play και PES για Xbox μη λες.
      Αστειάκι...

    • GamingFun
    • Το θετικό είναι ότι υπάρχει ακόμη κόσμος στην Ελλάδα που μπορεί να διαθέσει χρήματα για αγορά κονσόλας.
      Μακάρι να αυξηθεί αυτός ο κόσμος.

*