Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Cube Life: Island Survival Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Cypronia

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όταν ένα παιχνίδι αποτελεί ξεκάθαρη αντιγραφή ενός γνωστού τίτλου, τότε δύσκολα θα καταφέρει να κερδίσει την αγάπη των ΜΜΕ και την προσοχή του κόσμου. Όταν όμως κυκλοφορεί σε μία κονσόλα που έχει τόσα προβλήματα στον τομέα της υποστήριξης από τρίτους, τότε ίσως να μπορέσει να βρει το δικό του κοινό. Αυτός είναι και ο μόνος λόγος για τον οποίο θα μπορούσε να υπάρξει πιο ζεστή υποδοχή του Cube Life: Island Survival από κάποιους χρήστες, γιατί η αλήθεια είναι ότι η Cypronia έφτιαξε έναν κλώνο του Minecraft για το Wii U. Στα χαρτιά, πρόκειται για ένα επιχείρημα που φάνταζε πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί σε σχέση με την δημιουργία ενός FIFA ή COD clone για το σύστημα της Nintendo, τουλάχιστον σ’ ότι αφορά τον τεχνικό τομέα. Στην πράξη όμως, η Cypronia κατάφερε να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι που μπορεί να λειτουργήσει μονάχα ως placebo για τους κατόχους του Wii U που δεν είχαν την τύχη και τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το Minecraft.



Ο τίτλος δεν προχωράει σε ιδιαίτερες καινοτομίες και όταν το κάνει, το αφήνει το πράγμα κάπου στη μέση. Αν και οι developers προσέθεσαν ενός είδους tutorial με κανονικά voice-overs που βοηθούν τον παίκτη να κατανοήσει κάποιους βασικούς μηχανισμούς/βασικές ανάγκες, οι σκέψεις της κεντρικής φιγούρας που ακούγονται κατά τη διάρκεια του tutorial επικεντρώνονται μονάχα σε συγκεκριμένα πράγματα. Για παράδειγμα, η ανάγκη για το χτίσιμο ενός σπιτιού εξωτερικεύεται πριν πέσει το σκοτάδι, αλλά παράλληλα δεν αναφέρεται τίποτα γύρω από τις λειτουργίες του crafting system. Η προσθήκη μίας υποτυπώδους ιστορίας είναι καλοδεχούμενη, αρκεί να συμπεριλάμβανε και άλλες «σκέψεις» του ανώνυμου ήρωα που θα αποτελούσαν πολύτιμη βοήθεια σε όλους τους σημαντικούς τομείς του Cube Life για ένα νέο χρήστη.
Στην πράξη, η Cypronia κατάφερε να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι που μπορεί να λειτουργήσει μονάχα ως placebo για τους κατόχους του Wii U που δεν είχαν την τύχη και τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το Minecraft.
Γιατί ένα πράγμα είναι σίγουρο: οι μόνοι άνθρωποι που θα ασχοληθούν με το Cube Life: Island Survival είναι όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν το αυθεντικό Minecraft σε κάποιο άλλο σύστημα. Ο κόσμος είναι μικρότερος (ίσως το πιο βασικό μειονέκτημα), οι επιλογές είναι πιο περιορισμένες, άρα το κοινό που θα αφιερώσει κάποιες ώρες στον εν λόγω τίτλο είναι ουσιαστικά Wii U gamers που θέλουν να γευτούν sandbox-madness. Αυτό το κοινό θα χρειαστεί σίγουρα παραπάνω χρόνο να κατανοήσει το δύσκολο μενού και τους τρόπους με τους οποίους θα δημιουργήσει τα σωστά εργαλεία (π.χ. μία αξίνα) μέσω των κατάλληλων recipes. Παραδείγματος χάριν, μέχρι να γίνει κατανοητό ότι για την κατασκευή του πάγκου έπρεπε πρώτα να επιλέξουμε μ’ ένα απλό click το ξύλο και μετά να κλικάρουμε, ένα-ένα, τα τέσσερα κουτάκια ξεχωριστά, δηλαδή όχι με παραδοσιακό drag & drop, χρειάστηκε λίγο παραπάνω χρόνος. Η καλή απόκριση του GamePad βοηθάει στον τομέα της χρήσης του άχαρου μενού, αλλά η φθορά των εργαλείων γίνεται τόσο γρήγορα που αναγκαζόμαστε να καταφεύγουμε συνεχώς στο crafting menu. Όλα αυτά αποτελούν μικρές λεπτομέρειες που φρενάρουν το ρυθμό του παιχνιδιού και οι οποίες κάνουν την εκκίνηση του Cube Life πιο δύσκολη απ’ ότι θα έπρεπε.


Ο τίτλος δεν προχωράει σε ιδιαίτερες καινοτομίες και όταν το κάνει, το αφήνει το πράγμα κάπου στη μέση.

Τι γίνεται όμως με τα δύο βασικά  modes του τίτλου, τα Survival και Creative mode; Στο πρώτο mode οι Σλοβάκοι developers αποφάσισαν να καταφύγουν σε μία σημαντική αλλαγή η οποία ακουγόταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Πέρα από την αντικατάσταση των βραδινών τεράτων του Minecraft με κανίβαλους που βλέπουν τον ήρωα ως ένα ωραίο snack, το Cube Life: Island Survival παρουσιάζει τρία stats: ζωή, πείνα και δίψα (παρόμοια λογική με το Don’t Starve). Υπάρχει και το «οξυγόνο» το οποίο εμφανίζεται μόνο σε περιπτώσεις που ο ήρωας αποφασίζει να κάνει καταδύσεις στο νερό.
Αυτό που ακουγόταν ως καλή ιδέα, αποδεικνύεται ο απόλυτος εφιάλτης για κάποιον που δοκιμάζει για πρώτη φορά το Cube Life. Ο χρήστης δεν έχει να αντιμετωπίσει μονάχα το άγχος του να μαζέψει πρώτες ύλες πριν βραδιάσει για να χτίσει ένα «κεραμίδι» πάνω από το κεφάλι του, αλλά πρέπει να συγκεντρώσει και μπόλικα φρούτα ώστε να επιζήσει. Ουσιαστικά, ο ήρωας διατρέχει άμεσο και έμμεσο κίνδυνο να πεθάνει είτε τη μέρα από ασιτία, είτε το βράδυ μετά από «ντου» που κάνουν οι κανίβαλοι. Αν συνυπολογίσουμε και κάποια σημαντικά bugs, όπως το γεγονός ότι τα βέλη των κανίβαλων διαπερνάνε (!) τους ξύλινους τοίχους, οι πρώτες ώρες τείνουν μερικές φορές να είναι φοβερά εκνευριστικές.



Σαν πρώτη εμπειρία κρίνεται σίγουρα ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική και το μόνο θετικό στην εν λόγω επιλογή είναι ότι με την πάροδο του χρόνου (και εφόσον επιζήσει ο ήρωας από τη λαίλαπα της πρώτης ώρας) το συγκεκριμένο θέμα δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο επιβίωσης. Με το σπίτι έτοιμο και τα κατάλληλα εργαλεία και όπλα, τα τρία stats μετατρέπονται στο έξτρα στοιχείο που κρατάει τους παίκτες σε εγρήγορση το πρωί, δίνοντας κάποια παραπάνω κίνητρα. Αυτή θα έπρεπε να είναι εξ αρχής η σωστή λειτουργία της εν λόγω προσθήκης. Και τα κίνητρα για τη δημιουργία και την εξερεύνηση των νησιών δίνονται από τους developers και στο Creative Mode, εκεί όπου τα πάντα είναι πιο «χαλαρά».
Πέρα από την αντικατάσταση των βραδινών τεράτων του Minecraft με κανίβαλους που βλέπουν τον ήρωα ως ένα ωραίο snack, το Cube Life: Island Survival παρουσιάζει τρία stats: ζωή, πείνα και δίψα (παρόμοια λογική με το Don’t Starve).
Υπάρχουν αμέτρητες πρώτες ύλες στη διάθεση μας, ο ήρωας δεν μπορεί να χαθεί ή να σκοτωθεί από κάποιον εχθρό μιας και είναι άτρωτος και επίσης μπορεί να πετάξει πάνω από τον κόσμο επιλέγοντας το κατάλληλο μέρος ώστε να δημιουργηθούν εντυπωσιακές κατασκευές. Η έννοια του Survival και της σκληροπυρηνικής κολύμβησης α λα Ροβινσόνα Κρούσο από νησάκι σε νησάκι πάνε περίπατο, αλλά αυτός είναι και ο σκοπός του συγκεκριμένου Mode. Τη στιγμή που ο χρήστης θα έχει μπουχτίσει από την έντονη δράση του Survival Mode και θα βρίσκεται ένα βήμα πριν αρχίσει τους μονολόγους με μια μπάλα του βόλεϊ, μπορεί να ξεκινήσει να χτίζει εντυπωσιακά πράγματα χωρίς τους κινδύνους και τα 3 stats του θανάτου να τον πιέζουν συνεχώς.


Σαν πρώτη εμπειρία κρίνεται σίγουρα ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική.

Αυτά είναι όμως πράγματα που γνωρίζει το κοινό του Minecraft και που σίγουρα δεν θα συγκινήσουν τους βετεράνους του. Η δυσκολία του Cube Life: Island Survival είναι να ξεπεράσει την ταμπέλα του niche product, δηλαδή του τίτλου που δημιουργήθηκε απλώς για να καλύψει μία τρύπα που απασχολεί μονάχα ένα πολύ-πολύ συγκεκριμένο κοινό το οποίο είναι και μικρό σε μέγεθος. Είναι λίγοι οι gamers εκεί έξω που δεν έχουν στην κατοχή τους ένα σύστημα που να «σηκώνει» το αυθεντικό Minecraft και, κακά τα ψέματα, ο τίτλος της Cypronia δημιουργήθηκε για τους πιο hardcore Wii U gamers του κόσμου. Γιατί αν υπάρχει κάποιο άλλο οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας πέραν του Wii U το οποίο μπορεί να «τρέξει» το αυθεντικό concept, τότε δεν υπάρχουν και ιδιαίτερα πολλοί λόγοι για να προτιμήσει κάποιος τη μοναδική αυτή sandbox εμπειρία στην κονσόλα της Nintendo. Οι developers του Cube Life: Island Survival μπορεί να προσπάθησαν να φρεσκάρουν κάπως το concept του Minecraft για να προσφέρουν κάτι αντίστοιχο, αλλά η διαφορά ποιότητας μεταξύ των δύο τίτλων φαίνεται ξεκάθαρα στον τομέα του περιεχομένου.



Τρενάραμε όσο μπορούσαμε το review του Cube Life: Island Survival με σκοπό να δοκιμάσουμε το τεράστιο update του τίτλου που είχε ανακοινωθεί από τον Αύγουστο. O Αύγουστος έγινε Σεπτέμβριος και ο Σεπτέμβριος Οκτώβριος και ακόμη βρισκόμαστε σε αναμονή. Οι άνθρωποι της Cypronia θέλανε να προβούν σε ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές και αναβαθμίσεις και το πράγμα φαίνεται να έχει κολλήσει για τα καλά. Εκτός από την εξάλειψη εκνευριστικών bugs και την υποστήριξη των Classic και Pro Controller, οι developers θέλανε να προσθέσουν με την έκδοση 1.1 local multiplayer με τρία διαφορετικά modes (Tower Defence, Deathmatch και Co-op). Αν συνυπολογίσουμε και την προσθήκη 56 νέων maps στο Survival Mode, 100 νέων items και σημαντικές αναβαθμίσεις στα loading times και στο frame rate, μιλάμε για «άλλο» παιχνίδι. Δυστυχώς όμως, οι μήνες περνάνε, ο κόσμος δείχνει ανυπόμονος και ευελπιστούμε να προστεθεί γρήγορα για να μην εξαφανιστεί εντελώς το community των hardcore πρώτων αγοραστών του τίτλου, το οποίο community έχει αρχίσει να διψάει για αίμα εξαιτίας των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων.


 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Έχει πολλά από τα στοιχεία που αγαπήσαμε στο Minecraft
  • Μικρό background story που ντύνεται συμπαθητικά με σημαντικά voice-overs
  • Το GamePad βοηθάει στην αντιμετώπιση του δυσβάστακτου menu
  • Προσφέρει μια μοναδική εμπειρία για τους κατόχους του Wii U
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πρόκειται για μέτριο κλώνο του Minecraft
  • Καλή η ιδέα των τριών stats, βάρβαρη υλοποίηση στο ξεκίνημα του τίτλου
  • Τεχνικά προβλήματα, εκνευριστικά bugs και φτωχότερο περιεχόμενο σε σχέση με το Minecraft
  • Τεράστια καθυστέρηση στο άκρως σημαντικό update του τίτλου
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*