Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Danganronpa 2: Goodbye Despair

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Spike

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    NIS America

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Για πολλούς και διάφορους λόγους, ορισμένα genres παιχνιδιών ταιριάζουν πολύ καλύτερα σε φορητές συσκευές. Μία τέτοια περίπτωση είναι τα visual novels. Μυθιστορηματικά σενάρια τα οποία έχουν μετατραπεί σε εικονογραφημένα ψηφιακά βιβλία, με την αφήγηση, την ατμόσφαιρα, την ανατρεπτική μυστηριώδη πλοκή και τους γρίφους να κυριαρχούν από την αρχή έως το τέλος. Η επιλογή της κατάλληλης ιστορίας, μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι μιας και οι φίλοι των visual novels είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί. Η πλοκή θα πρέπει από την αρχή έως το τέλος της να διατηρεί το ενδιαφέρον τους σε τόσο υψηλά επίπεδα ώστε να έχουν τη φορητή τους κονσόλα συνεχώς στο ρεύμα, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι αυτή δεν θα σβήσει την ώρα που εκείνοι είναι επί ώρες βυθισμένοι στα μυστήρια του παιχνιδιού. Σενάριο, το οποίο πλατειάζει δεν πρόκειται να πάρει πολλές ευκαιρίες και δεν είναι καθόλου απίθανο ένα τέτοιο παιχνίδι να βρεθεί σύντομα στο ράφι, με τον αγοραστή του να διαμαρτύρεται έντονα για τα χρήματα που κατέβαλε για την αγορά του. Από την άλλη δεν είναι και εύκολο το review ενός τέτοιου τίτλου. Θα πρέπει κάποιος να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να δώσει στους αναγνώστες να καταλάβουν όσο το δυνατό περισσότερα μέσα από μια σύντομη περιγραφή. Θα πρέπει να δώσει κάτι σαν περίληψη όπως στο οπισθόφυλλο των βιβλίων. Το μυστήριο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποκαλυφθεί.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Image 01

Μια εταιρεία λοιπόν η οποία γνωρίζει άριστα τη συνταγή δημιουργίας ενός επιτυχημένου visual novel είναι η Spike Chunsoft, «παιδί» του πρώην designer της Enix, Koichi Nakamura και η οποία στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν κυκλοφόρησε τα αριστουργήματα 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (Nintendo DS) και Zero Escape: Virtue’s Last Reward (Nintendo 3DS, PS Vita). Έχοντας λοιπόν μία άκρως επιτυχημένη πορεία στο συγκεκριμένο genre, και μετά από την κυκλοφορία του στο PSP το 2012, τώρα μας παρουσιάζει το Danganronpa 2: Goodbye Despair στο PS Vita, το οποίο φιλοδοξεί να βυθίσει τους κατόχους της νεότερης φορητής κονσόλας της Sony στον κόσμο του για δεκάδες ώρες. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα εξωτικό νησί, το Jabberwork Island, το οποίο ο δόλιος Monokuma έχει μετατρέψει σε ένα είδος φυλακής όπου μεταφέρονται οι σπουδαστές της διάσημης Hope’s Peek Academy. Αρχικά θα ενημερωθούν ότι πρόκειται απλά για ένα εκπαιδευτικό ταξίδι σκοπός του οποίου είναι η σύσφιξη των δεσμών μεταξύ τους και η συλλογή των λεγόμενων Hope Fragments τα οποία συλλέγει κάποιος όσο καλύτερα καταφέρει να γνωρίσει τους συμμαθητές του. Όμως όπως σύντομα θα αποκαλυφθεί, ο πραγματικός στόχος του Monokuma είναι να μετατρέψει το νησί σε μία τεράστια σκακιέρα όπου οι «φιλοξενούμενοι» σε αυτό θα λάβουν μέρος σε ένα παιχνίδι που θυμίζει έντονα το Last Man Standing.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Image 02

Οι σπουδαστές της Hope’s Peek Academy μόνο τυχαίοι δεν είναι. Κάθε ένας από αυτούς έχει ένα ιδιαίτερο χάρισμα και η επιλογή του έχει γίνει με μεγάλη προσοχή. Ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων Ultimates. Είναι αποδεδειγμένα οι καλύτεροι στον τομέα τους και δεν πρόκειται απλά για ταλέντα τα οποία θα «ανθίσουν» μέσω των κατάλληλων σπουδών. Για το λόγο αυτό οι ηλικίες τους διαφέρουν. Δεν πρόκειται για παιδιά τα οποία τελειώνοντας το Λύκειο μπήκαν σε μια σχολή. Όλοι τους είναι άριστοι επαγγελματίες στο είδος τους και σκοπός της σχολής είναι να τους μετατρέψει στους μελλοντικούς ηγέτες της χώρας. Ένας από αυτούς είναι και ο βασικός πρωταγωνιστής, ο Hajime Hinata, ο οποίος παρεμπιπτόντως δεν θυμάται σε τι είναι άριστος και μέσα από τα μάτια του γίνεται η εξιστόρηση των γεγονότων. Η διαφυγή από το νησί είναι εφικτή, όμως δεν είναι και εύκολη. Θα πρέπει όλοι να παίξουν το παιχνίδι με τους κανόνες του Monokuma.
Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα εξωτικό νησί, το Jabberwork Island, το οποίο ο δόλιος Monokuma έχει μετατρέψει σε ένα είδος φυλακής όπου μεταφέρονται οι σπουδαστές της διάσημης Hope’s Peek Academy.
Το σκότωσε για να ζήσεις είναι κυρίαρχο σύνθημα και έτσι o τρόπος για να φύγει κάποιος από το Jabberwork Island είναι να σκοτώσει κάποιον από τους συμμαθητές του. Αυτό θα τον φέρει ενώπιον δικαστηρίου όπου θα έχει να αντιμετωπίσει τους υπόλοιπους εν ζωή σπουδαστές. Εάν χάσει τη δίκη τότε τον περιμένει ο θάνατος. Εάν όμως κερδίσει τότε αυτομάτως θα λάβει το εισιτήριο επιστροφής για το σπίτι του και οι συμμαθητές του θα οδηγηθούν στο θάνατο. Για να πραγματοποιηθεί όμως ένα δικαστήριο θα πρέπει να υπάρχουν οι ενδείξεις ότι κάποιος διέπραξε ένα έγκλημα, όπως επίσης και να παρουσιαστούν τα κατάλληλα αποδεικτικά στοιχεία τα οποία θα τον καταδικάζουν. Ένα μεγάλο μέρος λοιπόν του παιχνιδιού έχει να κάνει με την έρευνα. Κάθε φορά που ανακαλύπτεται ένα πτώμα, ο Hajime Hinata, έχοντας ως βασικό του βοηθό τον Nagito Komaeda, τον Ultimate Lucky Student, θα πρέπει να συλλέξει τα στοιχεία μέσω των οποίων θα καταδικαστεί ο ένοχος. Στο παιχνίδι τα στοιχεία αυτά προκύπτουν είτε από την εξέταση του περιβάλλοντος χώρου κάθε φόνου, είτε «εξετάζοντας» τους λοιπούς επιζώντες και κατηγοριοποιούνται στο λεγόμενο e-Handbook σας ως truth bullets.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Image 03
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι διάλογοι που θα συναντήσετε στη διάρκεια του παιχνιδιού
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι διάλογοι που θα συναντήσετε στη διάρκεια του παιχνιδιού

Εν συνεχεία θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν με κατάλληλο τρόπο κατά τη διάρκεια των δικών, οι οποίες ονομάζονται και class trials. Στο Dangaronpa 2 υπάρχει και leveling system. Αυτό σημαίνει ότι οι ικανότητες του πρωταγωνιστή αυξάνονται, κάτι που γίνεται με ποικίλους τρόπους. Καταρχάς, όσο παράξενο και αν φαίνεται αυτό ο πρωταγωνιστής ανεβαίνει επίπεδα αναλόγως το πόσα βήματα κάνει, κάτι σαν επιβράβευση για την εξερεύνηση του νησιού. Από εκεί και πέρα υπάρχουν όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως τα λεγόμενα ως Hope Frangemnts, τα οποία αποκτώνται όσο προχωράει η ιστορία, ο ήρωας αποκαλύπτει νέα πράγματα και καταστάσεις και γνωρίζεται καλύτερα με τους υπόλοιπους. Μέσω αυτών μπορεί να αγοράσει μία σειρά από ικανότητες που είναι διαθέσιμες μέσω του e-Handbook. Το είδος των ικανοτήτων με τις οποίες «προικίζεται» ο Hajime έχουν άμεση σχέση με την απόδοσή του κατά τη διάρκεια των class trials αλλά και των mini games στα οποία καλείται να συμμετάσχει κατά τη διάρκεια κάθε δίκης. Ο χειρισμός γίνεται τόσο μέσω των μοχλών του PS Vita όσο και μέσω των touch controls. Μέσω των touch controls μπορεί κάποιος να προχωρήσει παρακάτω τους διαλόγους και να κάνει point and select σε ένα σημείο ενδιαφέροντος ή σε ένα πρόσωπο για να ξεκινήσει ο διάλογος μεταξύ τους. Θα ήταν πολύ χρήσιμο εάν είχε χρησιμοποιηθεί το back touch panel της κονσόλας για την περιστροφή της κάμερας, όμως αυτό το σημαντικό στοιχείο που θα προσέφερε στο παιχνίδι ολοκληρωμένο χειρισμό μέσω των λειτουργιών αφής στις στατικές σκηνές, μάλλον διέφυγε της ομάδας ανάπτυξης.
Τα γραφικά είναι ένας τομέας που το Dangaronpa 2 πλησιάζει την τελειότητα. Πάντα βέβαια συγκρινόμενο με παιχνίδια του ίδιου είδους. Ζωγραφισμένα στο χέρι, αναπαριστούν με απόλυτη πιστότητα και λεπτομέρεια τον κόσμο που ο σεναριογράφος θέλησε να δημιουργήσει και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι από οπτικής άποψης το παιχνίδι διεκδικεί άνετα μια θέση ανάμεσα σε έργα τέχνης. Η δυνατότητα να παίρνει κάποιος screenshots από ένα παιχνίδι σαν αυτό θα ήταν παραπάνω από ευπρόσδεκτη και σε περίπτωση που αυτή υπήρχε, αρκετά από τα τοπία και τους χαρακτήρες του παιχνιδιού θα στόλιζαν τοίχους μοντέρνων σπιτιών.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Image 04

Η μουσική είναι επίσης άψογη και βοηθά τα μέγιστα στη δημιουργία της απαραίτητης ατμόσφαιρας και των συναισθημάτων που εναλλάσσονται με ταχείς ρυθμούς. Θα μπορούσε κάποιος να ακούει όλα τα κομμάτια ξανά και ξανά δίχως να βαριέται, ενώ το σκηνικό για ένα τέτοιο παιχνίδι είναι ακουστικά, σκοτάδι και ξάπλα. Από την άλλη μεριά οι διάλογοι, όπου αυτοί παρέχονται και υπό μορφή ηχητικών είναι πολύ καθαροί και παρόλο που υπάρχουν υπότιτλοι κάποιος μπορεί άνετα να καταλάβει τα πάντα δίχως να τους διαβάσει. Από αισθητικής και πολιτισμικής άποψης το παιχνίδι ενσωματώνει στοιχεία της σύγχρονης ιαπωνικής κουλτούρας και σε πολλές περιπτώσεις φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι γυναίκες, κυρίως νεαρής ηλικίας, αλλά και άλλες ιδιαίτερες ομάδες του πληθυσμού στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Βεβαίως όλα αυτά είναι στοιχεία του πολιτισμού τους και κανείς δεν μπορεί να τους κατηγορήσει για τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν και αντιλαμβάνονται κάποια πράγματα.
Τα γραφικά είναι ένας τομέας που το Dangaronpa 2 πλησιάζει την τελειότητα.
Θα ήταν σαν να προσπαθούσε κάποιος να θέσει υπό αμφισβήτηση την ηθική της σχέσεως μεταξύ μαθητή-δασκάλου στην Αρχαία Ελλάδα. Το σενάριο, οι διάλογοι και ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η ιστορία είναι στοιχεία που κρατάνε το ενδιαφέρον των παικτών σε υψηλά επίπεδα από την αρχή έως και το τέλος. Οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη και η φράση μην εμπιστεύεσαι κανέναν παίρνει σάρκα και οστά κάθε φορά που ανακαλύπτεται ένας νέος φόνος. Ξεχωριστή μνεία θα πρέπει να γίνει επίσης και στην επιλογή των χαρακτήρων οι οποίοι είναι οι πρωταγωνιστές του τίτλου. Πραγματικά είναι από τα λίγα παιχνίδια όπου τόσο πολλά άτομα είναι τόσο διαφορετικά αλλά και τόσο όμοια ώστε να δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο δένει όχι μόνο μέσα από τις ομοιότητες, αλλά και μέσα από τις αντιθέσεις μεταξύ των μελών.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Image 05

Η διαχείριση 16 διαφορετικών προσωπικοτήτων που ανήκουν στην λεγόμενη κάστα των Ultimates δεν είναι απλή υπόθεση, παρόλα αυτά η ομάδα ανάπτυξης της Spike Chunsoft έδωσε στον συγκεκριμένο τομέα την απαραίτητη προσοχή, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει και από προηγούμενα παιχνίδια. Το μόνο στοιχείο στο gameplay το οποίο δεν δένει είναι διάφορα mini games τα οποία δεν έχουν σχέση με την όλη ιστορία και τα οποία θα αφήσουμε να ανακαλύψουν όσοι αποφασίσουν να ασχοληθούν με το Danganronpa 2. Παιχνίδια όπως το Danganronpa 2 συνοδεύονται επίσης από ένα πλήθος σημαντικών πληροφοριών και έξτρα χαρακτηριστικών τα οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση προσφέρονται μέσω του e-handbook, ή αλλιώς Electronic Student Handbook που αναφέρθηκε και νωρίτερα. Συγκεκριμένα σε αυτό μπορεί να βρει κάποιος το χάρτη στον οποίο εμφανίζονται οι τοποθεσίες του Jabberwork Island που έχει επισκεφτεί και μπορεί εύκολα μέσω αυτού να μετακινείται από ένα τμήμα του νησιού σε ένα άλλο, τα Truth Bullets, δηλαδή τα στοιχεία που συλλέγει ο πρωταγωνιστής και αφορούν τα πειστήρια που θα χρησιμοποιήσει στα class trials, τα Presents δηλαδή αντικείμενα που αγοράζει από το super market του νησιού και τα οποία είναι δυνατό να προσφερθούν στους υπόλοιπους επιζώντες, τα report cards, δηλαδή την καρτέλα με τις προσωπικές πληροφορίες για κάθε έναν από τους μαθητές της Hope’s Peek Academy που βρίσκεται στο νησί, ενώ σε αυτές υπάρχουν πληροφορίες για τo τι αρέσει και δεν αρέσει στον καθένα αλλά και το σε ποιον τομέα αριστεύει, τα Regulations, δηλαδή οι κανόνες του «παιχνιδιού» τους οποίους έχει θέσει ο Monokuma και είναι απαραίτητοι για την διαφυγή από το νησί και τέλος υπάρχει το Pet, όπου αναλαμβάνετε να φροντίσετε ένα «ηλεκτρονικό» κατοικίδιο, όπως ακριβώς θα κάνατε και με ένα πραγματικό. Επίσης κάτι ακόμα το οποίο είναι έξτρα και εντάσσεται στις λεγόμενες βοήθειες έχει να κάνει με το Transcript, μέσω του οποίου είναι δυνατή η ανάγνωση προηγούμενων διαλόγων σε περίπτωση που κάποιος δεν θυμάται τι είχε ειπωθεί σε μια δεδομένη στιγμή.



Κλείνοντας, το Danganronpa 2 αποτελεί μια πολύ καλή προσθήκη στην ψηφιακή βιβλιοθήκη όσων κατόχων PS Vita αρέσκονται στα Visual Novels. Εάν σας άρεσε το Virtue’s Last Reward τότε μην διστάσετε να το αποκτήσετε. Όσοι έχετε ασχοληθεί με το πρώτο μέρος της σειράς, λόγω της επιτυχίας του, προφανώς θα θέλετε να ασχοληθείτε και με το sequel, το οποίο δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Ο τίτλος έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία ενός κόσμου που περιβάλλεται από μυστήρια και σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα που δημιουργούν τα μουσικά κομμάτια και εφέ είναι πολύ πιθανό αρκετοί να θελήσουν για το επόμενο διάστημα να περνούν τις βραδιές τους παρέα με τη φορητή κονσόλας τους. Προφανώς δεν ενδείκνυται για όσους αρέσκονται στη δράση ή για όσους αναζητούν κάτι για να «σκοτώσουν» την ώρα τους.


 

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέρον σενάριο από την αρχή ως το τέλος
  • Άψογα γραφικά σχεδιασμένα στο χέρι
  • Υπέροχα μουσικά κομμάτια
  • Καταπληκτική επιλογή χαρακτήρων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ορισμένα mini games δεν δένουν με το παιχνίδι
  • Απουσία ολοκληρωμένου χειρισμού μέσω touch controls
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • G3n3raL86
    • Τα Danganronpa είναι ο βασικός λόγος που θέλω να χτυπήσω ένα PSVita, αλλά προέχει τελικά η αγορά του Χ1 μέσα στο 2014, για να φύγει μία κονσόλα μεγαλύτερη σε οικονομικό βάρος (και φυσικά που θα έχει υποστήριξη και μέλλον σε σχέση με το Βίτα) και να είμαι πιο χαλαρά μετά.

      Πάντως τα visual novels προσωπικά αποτελούν το μοναδικό καταφύγιο πλέον, προκειμένου να βιώσω πραγματικά μαμάτες ιστορίες και χαρακτήρες που θα μείνουν στις αναμνήσεις για καιρό.

    • evergrey
    • Πολυ ωραιο παιχνιδι και ειδος παιχνιδιου.Αγορα αφου "τερματισω" τα παντα ολα στο Virtue’s Last Reward.

    • Scott_Pilgrim
    • Τρομερό όπως και το πρώτο φαίνεται. Δεν ξετρελένομαι για visual novels αλλά έχω αγάπη στη σειρά, ειδικά μετά το καλούτσικο anime adaption. Στη δεύτερη σελίδα η πρώτη εικόνα είναι λίγο εκτός θέματος.. :P

    • GamingFun
    • "Περίεργο" και δύσκολο παιχνίδι φαίνεται. Το καλό είναι ότι δεν προσπαθεί να αποκτήσει ένα μεγάλο κοινό. Το κοινό είναι συγκεκριμένο και φανατικό με την έννοια ότι το αγαπάει αρκετά.
      Για αυτό το λόγο απλά Respect.

*