Far Cry Primal Review

Κωνσταντίνος Καλκάνης Κωνσταντίνος Καλκάνης Enternity.gr Deputy Editor 
01/03/2016 | 9:30
Το Far Cry είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, κι αυτό γιατί μέσα σε τέσσερις τίτλους κατάφερε να κάνει ήδη μια επανεκκίνηση, αλλά και να εμφανίσει σημάδια κορεσμού. Η αλήθεια είναι πως μετά τις περιπέτειες του Jason Brody στο Rook Island, η ομάδα ανάπτυξης της σειράς φάνηκε πως είχε πετύχει διάνα – μόνο και μόνο για να διαψευστεί εν τέλει από τον επόμενο τίτλο, αφού τελικά η συνταγή αυτή δεν έφτασε για να στηριχθεί μια εμπειρία τόσο μεγάλη όσο τα Far Cry φιλοδοξούν να προσφέρουν. Κάτι που μας φέρνει στο αναπόφευκτο sequel και τον πέμπτο τίτλο της σειράς. Η Ubisoft σκέφτηκε πως μια ριζική αλλαγή σκηνικού και χρονικής περιόδου θα δώσει στη σειρά της τον αέρα ανανέωσης που χρειαζόταν, και έτσι μόλις λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση του, το Far Cry Primal είναι γεγονός. Όπως ο τίτλος προδίδει, η δράση μεταφέρεται στο μακρινό παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στο 10.000 π.Χ., με τις δυνατότητες που ανοίγονται μέσα από μια τέτοια αλλαγή να φαίνονται πραγματικά απεριόριστες. Το κατά πόσο τελικά αυτές αξιοποιούνται, όμως, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.


Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο του Takkar, ενός πολεμιστή της φυλής των Wenja, ο οποίος καταφθάνει στην περιοχή Oros για να συναντήσει τα μέλη της φυλής του που είχαν μετοικίσει εκεί.

12.000 χρόνια πριν, λοιπόν, και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να σκεφτεί κανείς ότι τα πυροβόλα όπλα, τα οχήματα και όλες οι «ανέσεις» του σύγχρονου κόσμου είναι μια μακρινή πραγματικότητα. Οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο του Takkar, ενός πολεμιστή της φυλής των Wenja, ο οποίος καταφθάνει στην περιοχή Oros για να συναντήσει τα μέλη της φυλής του που είχαν μετοικίσει εκεί. Αυτό που θα συναντήσει είναι μια φυλή αποδεκατισμένη, ενώ ο ίδιος πολύ γρήγορα θα βρεθεί να αναλαμβάνει χρέη αρχηγού, προσπαθώντας να δημιουργήσει από την αρχή ένα χωριό, να ενώσει τη φυλή και να την κάνει να αντικρίσει αυτή τη νέα εποχή που ανατέλλει από θέση ισχύος. Όπως είναι αναμενόμενο όμως, αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, αφού στο δρόμο του θα σταθούν εμπόδιο τόσο η αφιλόξενη φύση, όσο και οι δύο φυλές που διεκδικούν την περιοχή για τον εαυτό τους, οι θηριώδεις Udam στο Βορρά και οι Izila στο Νότο, οι οποίοι λατρεύουν τον ήλιο και καίνε τους αντιπάλους τους ζωντανούς.
Όπως ο τίτλος προδίδει, η δράση μεταφέρεται στο μακρινό παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στο 10.000 πΧ, με τις δυνατότητες που ανοίγονται μέσα από μια τέτοια αλλαγή να φαίνονται πραγματικά απεριόριστες.
Ο Takkar όμως δεν είναι παντελώς αβοήθητος, αφού τα μέλη της φυλής του θα τον βοηθήσουν να ανακαλύψει τις ικανότητες που κρύβει μέσα του και ο ίδιος δεν γνώριζε πως είχε, ενώ σταδιακά θα ανακαλύψει νέα όπλα και νέους τρόπους να αντιμετωπίζει τους εχθρούς του και τη φύση. Αυτό πραγματικά μεταφράζεται σε δύο πράγματα: skills και crafting. Όσοι έχουν μια σχετική οικειότητα με τη σειρά Far Cry, μπορούν πολύ γρήγορα να καταλάβουν τι σημαίνει αυτό. Η αλήθεια είναι πως σε αντίθεση με τις περιπέτειες του Jason Brody και του Ajay Ghale, η εξόντωση άγριων ζώων και η δημιουργία εξοπλισμού πλέον έχει μεγαλύτερο νόημα, δεδομένης της χρονικής περιόδου. Επιπρόσθετα, το ίδιο το σκηνικό βοηθάει στην ανάπτυξη ορισμένων ευρηματικών skills και ιδεών, όπως αυτή που επιτρέπει στον Takkar να εξημερώνει άγρια ζώα και να τους δίνει εντολές.


Το ίδιο το σκηνικό βοηθάει στην ανάπτυξη ορισμένων ευρηματικών skills και ιδεών, όπως αυτή που επιτρέπει στον Takkar να εξημερώνει άγρια ζώα και να τους δίνει εντολές.

Είναι μια ευπρόσδεκτη αλλαγή, και στην αρχή δουλεύει, αφού το Far Cry Primal παίρνει ίσως το σημαντικότερο συστατικό της σειράς, το emergent gameplay, και το φτάνει στον υπέρτατο βαθμό. Πράγματι, δεν είναι λίγες οι στιγμές που αναδύονται καταστάσεις οι οποίες δε θα μπορούσαν να εκτυλιχθούν ακόμα και στα αρτιότερα σκηνοθετημένα set-pieces. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι το Far Cry Primal υστερεί σχεδόν σε όλους τους άλλους τομείς. Η αλλαγή στη χρονική περίοδο αναπόφευκτα επιφέρει κάποιους περιορισμούς ως προς το σενάριο και την πλοκή. Οι προκάτοχοί του μπορεί να μην είχαν κάποια πλοκή…για σεμινάριο, ωστόσο η παρουσία και μόνο του Vaas ή του Pagan Min ήταν αρκετή για να δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς. Δυστυχώς, εν προκειμένω δεν υπάρχει ούτε κάποιος χαρισματικός «κακός», ούτε καν κάποιος ενδιαφέρων -ή έστω αστείος- δευτερεύων χαρακτήρας. Η ιστορία συνήθως βοηθάει στην ανάδειξη των «δυνατών» σημείων του gameplay – στο Far Cry Primal είναι μια σειρά από αποστολές που απλά αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τους παίκτες σε διαφορετικά σημεία του χάρτη και δεν έχουν κάποια δομή, αλληλουχία ή ενδιαφέρον. Αν προσθέσει κανείς σε αυτό και κάποια boss fights τα οποία στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να χαρακτηριστούν ως βαρετά, τότε πολύ γρήγορα δημιουργείται μια ξεκάθαρη εικόνα.
Far Cry Primal Review - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2016. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
captcha code reload code
*