Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Gears of War 4 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    The Coalition

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Xbox Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Gears of War 4
    • 18+ pegi 18+
      • 9.3 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (9)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://gearsofwar.com/en-gb FOLLOWERS 7 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8.5

    ENTERNITY SCORE
*
Έφτασε πλέον ο καιρός να δούμε αν και κατά πόσον η τακτική της Coalition όσον αφορά στο Gears of War 4 απέδωσε ή όχι. Αν και η beta του παιχνιδιού είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις, πολλά θα μπορούσαν να είχαν πάει στραβά μέχρι την τελική κυκλοφορία του 5ου παιχνιδιού της σειράς. Το αποτέλεσμα όμως μας αφήνει με έναν τίτλο εμφανώς ικανοποιητικό, ο οποίος είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να ικανοποιεί ένα μεγαλύτερο εύρος κοινού και όχι μόνο τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς, χωρίς να χάνεται κάπου στο ενδιάμεσο. 25 χρόνια μετά την επικράτηση των ανθρώπων και την εξολόθρευση των Locust, ο πλανήτης Sera είναι πλέον πιο ειρηνικός, αλλά οι εντάσεις μεταξύ των ανθρώπων κατάφεραν να επανέλθουν στην επιφάνεια, όπως έγινε και πριν την Emergence Day στον εμφύλιο που ονομάστηκε The Pendulum Wars. Το campaign όπως έχουμε ήδη δει μάλιστα ξεκινά με έναν πρόλογο ο οποίος εν μέρει τοποθετείται στον «εμφύλιο» αυτόν πόλεμο και κατά στο χρονικό πλαίσιο του Gears of War και του Gears of War 3.


Η επιστροφή συγκεκριμένων χαρακτήρων από προηγούμενους τίτλους, όπως φυσικά ο πατέρας του JD, Marcus Fenix, κάνει τη διασύνδεση μεταξύ GoW 3 και 4 φυσικότερη.

Η παράταξη των COG διοικεί πλέον τις λίγες προστατευμένες πόλεις του πλανήτη, όπου βασικός στόχος είναι η επιβίωση από την εκδικητική μανίας της φύσης που ξεσπά στην επιφάνειά του, αλλά υπάρχουν πολλοί οι οποίοι αντιδρούν στον τρόπο διοίκησης και ζουν έξω από τα τείχη. Οι Outsiders, όπως αποκαλούνται, βρίσκουν από νωρίς στο πλευρό τους τούς JD Fenix και Del Walker, πρώην στρατιώτες των COG, οι οποίοι, λόγω ενός περιστατικού, αποφασίζουν να αλλάξουν στρατόπεδο. Η κόντρα μεταξύ COG και Outsiders, με τους δεύτερους να προσπαθούν να επιβιώσουν υπό το συνεχές βλέμμα και την προσπάθεια επιβολής των COG με επιδρομές στις πόλεις, μπαίνει σε δεύτερη μοίρα όταν εμφανίζεται ένας νέος εχθρός, με το όνομα Swarm. Η ιστορία μπορεί να ξεκινά αργά και με ένα μικρό σεναριακό κενό, αλλά σε γενικές γραμμές το campaign, μέχρι και το τέλος του, κάνει ακριβώς ό,τι είχε ειπωθεί πολλές φορές από τους ανθρώπους της The Coalition τον προηγούμενο καιρό, καθώς επαναπροσδιορίζει την άγνωστη απειλή με τρόπο παρόμοιο με εκείνον του πρώτου Gears of War.
25 χρόνια μετά την επικράτηση των ανθρώπων και την εξολόθρευση των Locust, ο πλανήτης Sera είναι πλέον πιο ειρηνικός, αλλά οι εντάσεις μεταξύ των ανθρώπων κατάφεραν να επανέλθουν στην επιφάνεια.
Ποια είναι αυτά τα νέα πλάσματα και πώς προέκυψαν; Γιατί κάποια μπορούν να χειρίζονται όπλα; Σε τι τους χρησιμεύουν οι άνθρωποι που απαγάγουν; Η αναζήτηση των απαντήσεων στα ερωτήματα αυτά διατηρεί την αγωνία και την περιέργεια του παίκτη ώστε να θέλει να προχωρήσει μέχρι το τέλος του campaign όσο το γρηγορότερο δυνατόν, ενώ ενδιαφέρουσες είναι οι στιγμές που ξετυλίγεται ακόμα ένα κομμάτι της πλοκής και ο παίκτης πραγματοποιεί τη λογική σύνδεση με άλλα γεγονότα. Ακόμη, η επιστροφή συγκεκριμένων χαρακτήρων από προηγούμενους τίτλους, όπως φυσικά ο πατέρας του JD, Marcus Fenix, κάνει τη διασύνδεση μεταξύ GoW 3 και 4 φυσικότερη και σίγουρα βοηθά σε αυτό το νέο ξεκίνημα της σειράς. Το ίδιο προσεγμένα είναι και τα collectibles που μπορούν να βρεθούν κρυμμένα από εδώ και από εκεί μέσα στα επίπεδα και αξίζουν τον κόπο, καθώς ορισμένα ειδικά φέρνουν χαμόγελο στο πρόσωπο όσων έχουν ασχοληθεί με τους προηγούμενους τίτλους.



To versus είναι ίσως το πιο επικίνδυνο κομμάτι του παιχνιδιού, αφού είναι εκείνο που δίνει διάρκεια στο Gears of War 4 και, κακά τα ψέματα, είναι το “make or break” mode του. Στο mode αυτό υπάρχουν πλέον skill ranks, παρόμοιας λειτουργίας με του Halo 5: Guardians, με τις νίκες της ομάδας να ανεβάζουν το rank κάθε παίκτη, με 5 placement matches να απαιτούνται στην αρχή για κάθε playlist, ώστε ο παίκτης να εισέλθει για πρώτη φορά σε κάποια βαθμίδα. Η πιο ουσιαστική αλλαγή είναι ο διαχωρισμός του versus με βάση το weapon balancing. Η πρώτη κατηγορία, η Social, περιέχει μόνο ένα μεικτό playlist που περιλαμβάνει διάφορα game types και είναι unranked, ενώ το weapon balancing είναι ίδιο με την κατηγορία Core. Η δεύτερη αυτή κατηγορία περιέχει τα περισσότερα playlists από τις τρεις (Team Deathmatch, Dodgeball, King of the Hill, Guardian) και έχει ranks, αλλά γενικά έχει ρυθμιστεί και αυτή ώστε το παιχνίδι να είναι ελαφρώς πιο βατό για τους νέους παίκτες, αφού το damage output των όπλων είναι το μεγαλύτερο μεταξύ των δυο διαχωρισμών. Η τρίτη και τελευταία κατηγορία, η Competitive, περιέχει τα δυο πραγματικά competitive playlists, Execution και Escalation, όπου το damage output είναι μικρότερο και γενικά ευνοεί περισσότερο τον πιο έμπειρο παίκτη.


Το γενικότερο gameplay,  με την προσθήκη των δυο νέων κινήσεων που πρωτοείδαμε σε δράση στην beta, είναι…καραμπινάτο Gears of War 3.

Η πορεία σκέψης της The Coalition επί αυτού ακούγεται τουλάχιστον τρομακτική, δεδομένου ότι «στα χαρτιά» διασπά το player base μεταξύ core/casual και hardcore, αλλά στην πραγματικότητα το όλο σύστημα έχει να κάνει με τα playlists τα ίδια και όχι με το πώς αυτοπροσδιορίζεται ο κάθε παίκτης, ενώ οι διαφορές μεταξύ Core και Competitive είναι μεν αισθητές, αλλά δεν αποσυντονίζουν. Έτσι, τα playlists που απαιτούν κάποιες δεξιότητες, αλλά δεν αποτελούν προτίμηση των παικτών που αναζητούν κάτι παραπάνω και βρίσκονται σε ανώτερο επίπεδο, έχουν πιο casual στήσιμο, ενώ το κλασικό πλέον Execution και το καινούριο και φρενήρες Escalation τοποθετούνται στα πιο δύσκολα νερά του παιχνιδιού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το παιχνίδι όχι μόνο απαιτεί πιο σφαιρική γνώση των μηχανισμών του από τον παίκτη ώστε αυτός να έχει ικανοποιητική απόδοση σε όλα τα playlists, αλλά επιτρέπει και μια διαφοροποίηση η οποία διευρύνει το player base χωρίς να θυσιάζει κάτι.
Το γενικότερο gameplay,  με την προσθήκη των δυο νέων κινήσεων που πρωτοείδαμε σε δράση στην beta, είναι…καραμπινάτο Gears of War 3 (το πιάσατε; Καραμπινάτο; Gnasher shotgun; Όχι;) όπου η κάλυψη συνεχίζει να είναι ο καλύτερός σας φίλος και το skill gap να παραμένει μεγάλο μεταξύ νέων και έμπειρων παικτών. Η έμφαση στα power weapons είναι πλέον εντονότερη, καθώς το Tac-Com επιτρέπει να δείτε πότε ένα power weapon έχει κάνει respawn χωρίς να έχετε απαραίτητα οπτική επαφή με αυτό, αλλά και οι vanilla χάρτες είναι σχεδιασμένοι ώστε να δίνουν το πάνω χέρι σε όσους πιέσουν για τα όπλα αυτά. Μιλώντας για χάρτες, οι αρχικοί είναι πολύ καλοί και όσον αφορά στην αίσθηση που δίνουν στον παίκτη αλλά και το σχεδιαστικό τους επίπεδο. Επιπροσθέτως, οι Gnashers είναι πιο ακριβείς στο hip-firing, καθώς τα βλήματα βγαίνουν από την κάννη του όπλου και όχι από το κέντρο της οθόνης όπως ίσχυε στο GoW Ultimate Edition και το balancing των όπλων είναι, μέχρι στιγμής καλό, αφού κάθε ένα έχει και το δικό του ρόλο. Παρεμπιπτόντως, τα νέα όπλα βρίσκουν αριστοτεχνικά τη θέση τους ανάμεσα στα παραδοσιακά, φέροντας όχι μόνο έναν αέρα ανανέωσης, αλλά και συνεισφέροντας στην εμβάθυνση του gunplay γενικότερα.



Εκτός από το campaign και το versus, επιστρέφει και το Horde, ως Horde 3.0. Και είναι πράγματι 3.0, καθώς υπάρχουν πολλές προσθήκες που προσφέρουν περισσότερο βάθος. Αρχικά, οι πέντε παίκτες που απαρτίζουν την εκάστοτε ομάδα μπορούν να διαλέξουν και από ένα ρόλο, με τον καθένα εξ αυτών να δίνει συγκεκριμένες ιδιότητες. Ο  engineer μοιάζει να ξεπηδά από το OverRun mode του Gears of War Judgment, αφού μπορεί να επισκευάζει fortifications και άλλα αντικείμενα που έχει στήσει η ομάδα ώστε να κάνει τη ζωή των μελών της πιο εύκολη, ενώ έχει και άλλα οφέλη από την χρήση emplaced όπλων και fortifications. Ο scout μπορεί να μαζεύει περισσότερη ενέργεια από νεκρούς εχθρούς, η οποία χρησιμεύει στην τροφοδότηση του Fabricator, του βασικού σημείου αναφοράς του Horde, όπου οι παίκτες μπορούν να εξαργυρώνουν ενέργεια με αντάλλαγμα fortifications, μυδράλια και άλλα χρήσιμα καλούδια. Έτσι, το Horde εκτός από αγώνας επιβίωσης γίνεται πλέον και αγώνας τακτικής προετοιμασίας, αφού το teamwork και η σωστή επιλογή ιδιότητας αλλά και skills είναι κλειδιά για την επιτυχία. Τα skills είναι συγκεκριμένες υποϊκανότητες, διαφορετικές για κάθε class, και μπορούν να βρεθούν μέσα σε Gear Packs.
Η παράταξη των COG διοικεί πλέον τις λίγες προστατευμένες πόλεις του πλανήτη, όπου βασικός στόχος είναι η επιβίωση από την εκδικητική μανίας της φύσης που ξεσπά στην επιφάνειά του.
Τα packs αυτά περιέχουν τέτοια skills, νέους χαρακτήρες, skins για όλα τα όπλα πλέον και όχι μόνο τα βασικά, καθώς και εμβλήματα. Kάπως έτσι το Gears of War εισέρχεται με την σειρά του στην εποχή των pack openings και των ”σπανίων drops”. Για τα δεύτερα υπάρχει και μια άλλη λύση εκτός από το ατελείωτο grind μέχρι η θεά Τύχη να σας χαμογελάσει και να κερδίσετε εκείνο το Epic skin για το Hammerburst σας και αυτή είναι το Scrap. Οι παίκτες μπορούν να αποσυναρμολογούν κάρτες που έχουν κερδίσει και δεν ενδιαφέρονται να κρατήσουν, με αντάλλαγμα ένα ποσό Scrap κάθε φορά. Αν συγκεντρωθεί αρκετό, το Scrap αυτό μπορεί να ξοδευτεί για τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης κάρτας. Έτσι, ορισμένα από τα αντικείμενα που είναι διαθέσιμα στο GoW 4 μπορούν να αποκτηθούν με πιο κατευθυνόμενο και προβλέψιμο τρόπο, χωρίς όμως να λείπουν τα εξαιρετικά σπάνια αντικείμενα, τα οποία μπορούν να βρεθούν μόνο στα πακέτα. Μοναδικό αρνητικό του όλου συστήματος των Gear Packs είναι το χοντροκομμένο UI επιλογής των skins που θέλετε να “φοράνε” τα όπλα σας, το οποίο θα σήκωνε κάποιο μελλοντικό update από την ομάδα ανάπτυξης.



Το περιεχόμενο του GoW 4 ικανοποιεί κάθε βετεράνο των Gears of War και τα γραφικά συνοδεύουν αυτή την προσπάθεια, ή τουλάχιστον προσπάθησαν. Οι τοποθεσίες είναι λεπτομερείς και πιο «καθαρές» σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως λόγω της πιο σωστής χρήσης χρωμάτων και της μεγαλύτερης ποιότητας των assets. Οι χαρακτήρες έχουν αρκετά αληθοφανείς εκφράσεις, αν και παραμένουν σχεδιαστικά χονδροειδείς, όπως προστάζει η παράδοση της σειράς, και το lip sync με την σειρά του συγκαταλέγεται στα θετικά του οπτικού τομέα. Στο τέλος της ημέρας όμως ο γραφικός τομέας αυτός φαίνεται πως είναι απλά καλοδουλεμένος και κάνει μόνο τα απαραίτητα, χωρίς να εκπλήσσει ποτέ, δεδομένης και της γραμμικότητας των επιπέδων του campaign, τμήμα του παιχνιδιού όπου συνήθως χωρά και ευκαιρία για εντυπωσιασμό. Όλα σχεδόν τα assets παίρνουν χρόνο για να φορτωθούν και να εμφανιστούν με σωστό τρόπο, όταν για παράδειγμα ξεκινά ένας νέος γύρος στο versus ή όταν ο παίκτης αλλάζει κάποιο skin στα όπλα του εντός του αντίστοιχου μενού, όπου και πάλι τα textures εμφανίζονται θολά πριν τα φορτώσει κανονικά το Xbox One. Ο ήχος είναι στημένος με λογική του «φτου και απ’ την αρχή», καθώς τα όπλα και οι εκρήξεις όχι μόνο ακούγονται καλύτερα, αλλά και λογικότερα. Πυροβολισμοί που σημειώνονται σε μεγάλη απόσταση από τον παίκτη ακούγονται διαφορετικά από αυτούς που προκύπτουν πιο κοντά, ενώ οι μάχες σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους έχουν τις διαφορές τους ηχητικά. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε ο ήχος της βροχής και γενικότερα τα ηχητικά εφέ του περιβάλλοντος και των φυσικών φαινομένων, τα οποία ακούγονται εξαιρετικά και θα μπορούσαν να βρουν το δρόμο τους σε shooters με παραδοσιακά αψεγάδιαστο ηχητικό τομέα, όπως τα Battlefield.



Στο τέλος της ημέρας το Gears of War 4 είναι μια σύγχρονη προσέγγιση στο GoW 3, και τελικά δεν κάνει τη μεγάλη βουτιά στο κενό για να σωθεί. Αυτό ίσως να ισχύει γιατί δεν απειλείται λόγω μηδαμινού ανταγωνισμού στο χώρο των 3rd person shooters. Κάνοντας όμως τις απαραίτητες προσθήκες, οι οποίες αποτελούν μια ευχάριστη αλλαγή χωρίς να μεταβάλουν τον πυρήνα του, προσφέρει ολοκληρωμένη διασκέδαση για πολλούς gamers και φυσικά για τους fans της σειράς, οι οποίοι είχαν να δουν σωστά δομημένο Gears of War από το 2011. ”Welcome home James”.


 
EDITOR’S CHOICE

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέρουσα πλοκή
  • Ισορροπημένο και ποιοτικό gameplay/gunplay
  • Βελτιωμένο sound design
  • Ποικιλία και πλούσιο περιεχόμενο για διάφορα γούστα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα γραφικά στο σύνολό τους δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο
  • Κακοφτιαγμένο UI σε όλη την έκταση του παιχνιδιού
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
47 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • AnimaPura
    • @mixalisss
      Υπάρχει και κάποιο σχόλιο που θέλεις να εκφράσεις? Γιατί με το λινκ μόνο δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις.

    • AnimaPura
    • @vagval
      Στο κείμενο καταγράφω ότι δεν με εντυπωσίασαν. Το οποίο σημαίνει ότι δεν τα θεωρώ κακά ούτε εξαιρετικά όπως υποστηρίζει το Digital Foundry. Από την στιγμή που υπάρχουν γενικά προβλήματα με το texture pop-in, ο τομέας των γραφικών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από εμένα προσωπικά ως "αριστούργημα της Unreal 4".

    • vagval
    • Μα η σκεψη ειναι ξεκαθαρη. Το GOW4 κανει τεχνολογικους παπαδες σε ολουτε τους τομεις, απο image quality μεχρι τεχνικες rendering, εφφε πολυπλοκο temporal anti-aliasing, φωτισμους και για αυτο εκθιαζεται απο το site που εσεις επισημως αποδεχεστε ως αυθεντια εξ ου και το μεταφραζετε και το κοτσαρετε στο enternity. Ειναι το πρωτο review που βλεπω να αναφερεται σε 'μετριο' τεχνικο τομεα για το GOW4, και το παραπανω βιντεο απο τους ειδικους διαψευδει οποιαδηποτε αμφιβολια για την τεχνολογικη του ποιοτητα ειτε μιλαμε για xbox one, xbox one s, η pc. Φανταζομαι αυτο το σχολιο ηθελε να κανει και ο φιλος παραθετοντας το video του digital foundry. Οτι προκαλει μεγαλη εκπληξη να αναφερεται κατι τετοιο ως αρνητικο στο παιχνιδι. Αλλα οι αποψεις ειναι αποψεις.

    • Sephiroth
    • @vagval, διαβάζοντας το κομμάτι για τον τεχνικό τομέα στο κείμενο του Παναγιώτη, δεν καταλαβαίνω πως καταλήγουμε στο "μέτριος τεχνικός τομέας"

    • Blackstorm
    • Γενικά άμα διαφωνείτε το να το εκφράζετε με επιχειρήματα είναι θεμιτό. Το να μην αναγνωρίζετε στον άλλο το δικαίωμα να το κάνει τι είναι; Πόσο μάλλον όταν ο Παναγιώτης έχει απόλυτα συγκροτημένα στοιχειοθετήσει την άποψή του.

      Μπορείτε να συμφωνήσετε ή να διαφωνήσετε. Όχι να λοιδωρήσετε.

    • vagval
    • @Sephiroth,@AnimaPura.
      Θα παιζουμε με τις λεξεις? Οταν εχεις ως αρνητικο στοιχειο το οτι 'τα γραφικα στο συνολο τους δεν εντυπωσιαζουν' τι εντυπωσεις δημιουργεις ακριβως? Ιδιως οταν εσυ λες ο ιδιος λες οτι το μονο αρνητικο που βρηκες ως μηχανη ειναι το texture pop in. Το δεν με εντυπωσιαζει κατι εμενα προσωπικα εως το γραφω ενα review και παραθετω ως αρνητικο point στο τελος οτι τα 'γραφικα στο συνολο τους δεν εντυπωσιαζουν' και με αιτιολογια κατι το οποιο πρωτη φορα ακουω για το παιχνιδι αυτο (texture pop in), κανει και εμενα να αναρωτιεμαι τι ειδους σκοπιμοτητες κρυβονται. Λυπαμαι αλλα ειναι το πρωτο mainstream site το enternity το οποιο γραφει κατι τετοιο εως αρνητικο απο οποιοδηποτε review υπαρχει καταγεγραμενο, ακομα και απο review που εχουν βαλει χαμηλοτερη βαθμολογια απο το δικο σας.
      Η αποψη ειναι αποψη και ειναι σεβαστη, αλλα ειναι ενα well established fact οτι ο τεχνολογικος τομεας του παιχνιδιου ειναι πολυ μα πολυ acomplished, οποτε δεν πρεπει να σας προκαλει ενυπωση το γεγονος οτι προκαλει εντυπωση οτι αναφερθηκε κατι τετοιο ως αρνητικο στοιχειο.

    • AnimaPura
    • @vagval
      Λεπτομέρειες όπως το texture pop-in το οποίο είναι πέρα για πέρα αληθινό φαινόμενο στο GoW4, αλλά και άλλες εντός του άρθρου σχετικά με το Versus, το Horde και το Campaign, έχεις δίκιο ότι δύσκολο βρίσκεις σε άλλο review από Ελληνικό site.

      Αυτή είναι και η κύρια διαφορά μας. Εγώ έκατσα και ασχολήθηκα, όπως και θα ασχολούμαι μέχρι να βγει το επόμενο παιχνίδι μιας και είμαι πραγματικός φαν της σιεράς, ενώ κάποιοι άλλοι παίξαν 6 ωρίτσες και έγραψαν ένα review στο πόδι.

      Δεν σε είδα όμως να σχολιάζεις αυτά τα θετικά σημεία του review, παρα μόνο το συγκεκριμένο ζήτημα. Είναι well established fact ότι ο άνθρωπος εστιάζει στα αρνητικά σημεία.

    • DevilSpawn
    • Ωραίο review, αναλυτικό, που δεν επικεντρώνεται μόνο στο campaign του τίτλου αλλά και στ' άλλα δύο, εξ ίσου βασικά κομμάτια, όπως είναι το mutli και το horde. Ίσως να είμαι αντίθετος με το ότι τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν, βέβαια η γνώμη μου είναι βασισμένη στα διάφορα video στο νετ, καθώς δεν έχω ασχοληθεί ακόμα με τον τίτλο. Ίσως όταν με το καλό μου έρθει από Αγγλία και το ξεκινήσω, να έχω την ίδια γνώμη με τον Παναγιώτη.

    • vagval
    • Φιλε μου, μην περνας σε καποια επιθεση. Πρωτον να δινεις βασξ στο τι γραφεται. Το review σου δεν εχω να πω κατι για αυτο ουτε μιλησα για αυτο. Μιλησα ξεκαθαρα για ενα συγκεκριμενο κομματι του review το οποιο λυπαμαι αλλα ειναι πληρως αστοχο και ναι εισαι το πρωτο review που λεει κατι τετοιο οσον αφορα τον τεχνολογικο τομεα του παιχνιδιου.
      Μην γενικευεις διοτι ημουν πολυ ξεκαθαρος στο πιο κομματι εχω καθαρη ενσταση and for that matter οπως σου ξαναλεω δεν πειθεις καθολου γραφοντας τετοια πραγματα για το τεχνολογικο κομματι του παιχνιδιου ιδιως οταν αιτιλογογεις για κατι το οποιο και παλι εισαι ο πρωτος που ακουω να το λεει. Πιστευεις οτι εαν το παιχνιδι ειχε θεμα texture pop in δεν θα το ελεγαν σε μια ενδελεχη αναλυση οπως του digital foundry?
      Δεν αμφισβητω το review σου, αμφισβητω το συγκεκριμενο του κομματι, και σου λεω ευθεως οτι εισαι ο πρωτος που γραφει κατι τετοιο ως αρνητικο για τον συγκεκριμενο τομεα του παιχνιδιου. Λυπαμαι αλλα αυτο ειναι αναλογο του να διαβαζεις ενα review για το Uncharted και ο reviewer να λεει στο τελος 'ε γενικα ο τεχνολογικος τομεας δεν εντυπωσιαζει και πολυ'. Θα προκαλουσε πολυ μεγαλη εκπληξη στον αναγωνστη, και ετσι και εμενα μου προκαλεσε πολυ μεγαλη εκπληξη να δω να γραφεται κατι τετοιο για τον τεχνολογικο τομεα του Gears of War 4. Ως αναγνωστης παραθετω την αποψη μου και την εκπληξη μου, γραφοντας σε καθε σχολιο μου οτι η αποψη σου ειναι σεβαστη.

    • Angainor G7
    • @AnimaPura

      Αγαπητέ AnimaPura, το review σου είναι εν μέρει καλό αλλά η βαθμολογία σου είναι απαράδεκτη και προκλητική.

      Και εξηγούμαι αμέσως,

      Παρακάτω σου παραθέτω τις βαθμολογίες των μεγαλύτερων και πιο γνωστών gaming sites της βιομηχανίας:

      GEARS OF WAR 4 REVIEWS


      EGM: 9/10
      POLYGON: 9/10
      XBOX RADIO: 90/100
      RGM: 99/100
      IGN: 9.2/10
      GODISAGEEK: 9.5/10
      HARDCORE GAMER: 4/5
      HONEST GAMING REVIEWS: 10/10
      XBOX ADDICT: 93/100
      WINDOWS CENTRAL: 5/5
      ZTGD: 9/10
      GAMER HEAD QUARTERS: 9.2/10
      TWINFINITE: 5/5
      GAME INSIDER: 8.7/10
      GEEKS UNDER GRACE: 9/10
      TRUE ACHIEVEMENTS: 4/5
      KOALITION: 90/100
      DEN OF GEEK: 4/5
      ATTACK OF THE FANBOY: 4.5/5
      THE VIDEO GAMES: 9.6/10
      FINDER: 9/10
      DUALSHOCKERS: 9/10
      ENTERTAINMENT BUDDHA: 98/100
      DESTRUCTOID: 8/10
      TSA: 8/10
      GAMEREACTOR: 8/10
      PC WORLD: 3.5/5
      TECH IT OUT: 9/10
      PRESS START: 9/10
      PRESS A TO JOIN: 9/10
      JPS: 9.2/10
      COG: 9.6/10
      GAMEINFORMER: 9.3/10


      Με εξαίρεση από τους "μεγάλους" το gamespot με το κομπλεξικό 7.

      Είναι αδιανόητο να κρίνεται ως "εξέλιξη" η μετάβαση από Uncharted 3 σε Uncharted 4 και η μετάβαση από Gears 3 (Judgment δεν υφίσταται) σε Gears 4 ως ξαναζεσταμένο φαγητό. Η βαθμολογία όλων των ελληνικών websites δεν ακουμπάει το 9. Το ξέρουμε οτι η Ελλάδα είναι Playstation Country και το website σας το ίδιο, αλλά τι να κάνουμε που δυστυχώς ή ευτυχώς ένα exclusive του Xbox κάνει outsold όλα τα first party IP της Sony συνδυασμένα και με δεδομένο ότι το fanbase της Sony είναι μεγαλύτερο από αυτό του Xbox παγκοσμίως. (Αυτά δεν τα λέω εγώ αλλά οι αριθμοί που προκύπτουν από ένα απλό googlarisma αλλά όπως και πολλά άρθρα που λένε ότι η Sony δεν ξέρει να προωθήσει τα first party της).

      Το Gears of War 4 είναι ένας τίτλος που είχε ως βασικό κορμό το 3. Και από εκεί εξελίχθηκε σε ΟΛΑ. Γραφικά, ήχος, gameplay, υλικό. Τα πάντα. Είναι ένας άξιος διάδοχος του 3 και ουσιαστικά από ένα καινούργιο studio. Το γεγονός αυτό από μόνο του, το ότι ένα καινούργιο studio κατάφερε να matcharei και να ξεπεράσει το 3 είναι Άθλος (ασχέτως αν o Rod ήταν στο τιμόνι) και άξιζε τουλάχιστον από πλευρά σας ένα 9-9.5 όπως έχει βάλει το 98% των πιο γνωστών sites. Και μην μου αναφέρετε ως παράδειγμα τα 8-9 ανύπαρκτα sites που χαντακώνουν παιχνίδια μόνο και μόνο για να μαζεύουν clicks. Εκτός αν κατατάσετε τους εαυτούς σας και το site σας σε αυτήν την κατηγορία. Οτι το User Interface του παιχνιδιού μπήκε στα αρνητικά ως κακοφτιαγμένο είναι τουλάχιστον τραγελαφικό χωρίς πολλά σχόλια καθώς και το ότι ο reviewer στέκεται σε κάποια late pop ups και σε μερικά late loading assets στα όπλα και στις στολές και δεν βλέπει την απίστευτη προσαρμογή της U4 στο συγκεκριμένο τίτλο όπως διθυραμβικά έχουν αναλύσει και παρουσιάσει πολλά μεγάλα sites.

      Το 8.5 είναι άδικο και προκλητικό σε έναν τόσο ολοκληρωμένο τίτλο και καλά θα κάνετε να είστε πιο αντικειμενικοί όταν γράφετε αλλιώς βγάλτε το section Xbox από το site σας και κρατήστε την ταμπέλα "News by PSplus".

    • BigBOSS
    • οχι κάτι ιδιαίτερο τα γραφικά του;

      μάλλον τρολάρει ο συντάκτης

      απο παντού διαβάζω τα καλύτερα για τα γραφικά του και πως το παιχνιδι παιζει καταπληκτικά παντού, ειδικά στο pc σε 144hz ειναι το κάτι άλλο.

    • Sephiroth
    • Επειδή καταλαβαίνετε (μεγάλα παιδιά είστε) πως δεν γίνεται να γίνει κουβέντα έτσι, όσα σχόλια είχαν προσωπικές «επιθέσεις» διαγράφηκαν ή έγιναν edit. Στην ουσία τώρα και παρακαλώ να μείνουμε εκεί.

      Δεν μπορώ να κατανοήσω πως το «διαφωνώ με το review για το θέμα ΧΧΧ» καταλήγει στο να υπάρχει πάντα «σκοπιμότητα». Όπως επίσης το πως είναι δυνατόν ένα review με 8.5/10 και χαρακτηρισμό του τίτλου «εξαιρετικό» μπορεί να κρύβει την όποια εμπάθεια ή…αγάπη προς την Sony. Το ότι η Microsoft δεν δίνει σημασία στην ελληνική αγορά για να επενδύσει σε διαφημίσεις στα sites αγαπητέ AngainorG7 είναι δικό της θέμα και δεν μας έχει αλλάξει καθόλου από την αρχική μας απόφαση να καλύπτουμε τους πάντες και τα πάντα ασχέτως διαφημιστικού budget. Συν του ότι (για να προλάβω και κανέναν «μυστήριο»), η Microsoft ξεκινάει διαφημιστικό πρόγραμμα για το Gears of War 4 αύριο. Φαντάζομαι δεν θα έδινε χρήματα σε ένα…PlayStation site.

      Τέλος, νομίζω ότι κανείς δεν έδωσε βάση στο βραβείο Editors’ Choice που με μια πρόχειρη ματιά, τουλάχιστον τελευταίους μήνες έχουν πάρει 1-2 τίτλοι.

    • diver_gr
    • Ρε παιδιά ειλικρινά για ποιο λόγο σας πιάνει πανικ με τη βαθμολογία? και τη έγινε που πήρε 8,5? ακόμα και 7άρι να έπαιρνε από τη στιγμή που εμάς μας αρέσει σιγά τα λάχανα. Από τη στιγμή που εμένα μου αρέσει σιγά μην επηρεάσει τη γνώμη μου ένα review.

      Η βαθμολογία είναι άκρως υποκειμενικό θέμα και εντελώς αντικειμένικα το 8,5 δεν το λες και κακό. Δεν το έθαψε το παιχνίδι, 8,5 έβαλε δεν ήρθε και η συντέλεια του κόσμου.

      By the Way o AnimaPura είναι Xboxakias οπότε τα περί σκοπιμότητας τουλάχιστον για το συγκεκριμένο συντάκτη είναι άκυρα.

    • SilentPoet
    • Ένα από τα πράγματα που έχω μάθει είναι να σέβομαι την άποψη του άλλου. Διαφωνώ με τον Παναγιώτη ως προς τον τεχνικό τομέα, αλλά σέβομαι την άποψή του και θα παλέψω όσο μπορώ για να υπερασπιστώ το δικαίωμά του να τη λέει και να τη γράφει. Παρακαλώ και την υπόλοιπη κοινότητα να μείνει σε αυτό το επίπεδο, είναι κρίμα να σκοτωνόμαστε και με τη μία να πετάμε μπηχτές για οτιδήποτε δεν μας αρέσει ή δεν μας βρίσκει σύμφωνους

    • PORTAL
    • Το πρωτο exclusive του One που με ποναει πραγματικα που δεν μπορω να παιξω στο PS4. Δεν υπαρχει third person shooter που να αγγιζει το Gears στον τομεα gameplay. Κι αμα κολλησεις με Gears παει..δε γιατρευεται.

    • Dural
    • 3 πραγματάκια που μου κάνουν εντύπωση:

      1. πόσο μπορεί να του έκοψε ο Παναγιώτης του Gears of War από την τελική βαθμολογία εξαιτίας του θέματος με τα γραφικά (που βλέπω ότι έχει πάρει φωτιά στα σχόλια). Να έπαιρνε 9 αντί για 8,5? Παραπάνω δεν το βλέπω διαβάζοντας το κείμενο

      2. Απ' ότι βλέπω και στα υπόλοιπα reviews οι περισσότεροι κινούνται κοντά στο 9. Ο μέσος όρος του Metacritic ειναι 84, αλλά εγώ έστω να πω ότι είναι 9 ο μέσος όρος. Και ο Πάνος του έβαλε 8,5. Μιλάμε για 0,5, και με editor's choice. Γίνεται συζητησούλα για 0,5??????????????

      3. @Angainor G7: Αυτό με το Uncharted 4 κτλ θα είχε την σημασία του σε αυτό το review, με τον συγκεκριμένο συντάκτη, αν είχε γραφτεί από τον ίδιο συντάκτη και το review του Uncharted 4. Καταλαβαίνω ότι η πικρία που βγάζεις (και δεν το λέω ειρωνικά) γι' αυτό το θέμα πηγάζει από το γεγονός ότι έχεις παίξει και τα δύο και θεωρείς ότι το Gears 4 το αδικούν στην Ελλάδα σε αντίθεση με το Uncharted 4, αλλά αυτό δεν κολλάει πουθενά εδώ πέρα. Ουσιαστικά βάζεις στην συζήτηση γύρω από το κείμενο του Ντάκου και το Uncharted 4 κυριολεκτικά από το πουθενά, όταν μιλάμε για δύο διαφορετικά reviews που έχουν γραφτεί και από διαφορετικά άτομα σε αυτό το site.

    • Angainor G7
    • @Sephiroth Παύλο μου στά8ηκες μόνο στο τί κάνει η MS στην Ελλάδα, για ΟΛΑ τα άλλα που έγραψα δεν ειπώθηκε κάτι από μέρους σου. Επίσης το να μην παραδέχεσαι ότι το site sou είναι πιο πολύ sony friendly είναι ανούσιο καθώς αυτό είναι οφθαλμοφανέστατο. Και στο κάτω κάτω καλά κάνετε, δικαιωμά σας είναι αλλά μην μας περνάτε για τρελούς..

      @ΑnimaPura Εφ' όσον προφανώς στέρεψε ο διάλογος/αντίλογος με επιχειρήματα και πιάσαμε τα links ας αραδειάσω και εγώ μερικά που μου έρχονται σιγά σιγά και όχι το Νο1 site στο οποίο το καθέ fanboy μπορεί να φτιάξει ένα λογαριασμό και βάζοντας 0 ως user review να ρίξει το overall score... Για το Θεό μας έβαλες ως παράδειγμα το Metacritic??? Δηλαδή τώρα σοβαρολογείς δηλαδή? και το πόσταρες γιατί? για να υποστηρίξεις την αποψή σου με σύμμαχο την ντροπή της βιομηχανίας (και όχι μόνο του gaming) που λέγεται metacritic? Ως editor σε ένα gaming site καλό θα ήταν να έχουμε γνώση για όλα και όχι ότι βλέπουμε ότι μας συμφέρει..http://www.ign.com/articles/2012/07/16/is-metacritic-ruining-the-games-industry


      In addition με το link του φίλου Vagval:

      http://www.ign.com/articles/2016/10/06/gears-of-war-4-review
      http://www.dualshockers.com/2016/10/06/gears-of-war-4-review-all-geared-up-embargo-106-1201am-pdt/
      http://www.polygon.com/2016/10/6/13162116/gears-of-war-4-review-pc-xbox-one-windows-10
      http://www.gameinformer.com/games/gears_of_war_4/b/xboxone/archive/2016/10/06/a-return-to-form.aspx
      http://www.egmnow.com/articles/reviews/gears-of-war-4-review/

      Και για να προλάβω και εγώ τυχόν κάποιον, ναι, το 8.5 είναι ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΗ βαθμολογία για κάποια παιχνίδια. Ευτυχώς αποτελείτε την εξαίρεση.


      Τα παραπάνω links για όποιον θέλει να διαβάσει κανένα σοβαρό review...

    • Angainor G7
    • @Dural Το αποτέλεσμα φίλε μου είναι το ίδιο. Το ότι τα 2 προαναφερθέντα παιχνίδια είναι reviewαρισμένα απο 2 διαφορετικά άτομα δεν αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα και την κατ' επανάληψη συστηματική κλίση που έχετε σαν site προς τα παιχνίδια της Sony. Αν έχει σημασία το 0,5? Φυσικά και έχει. Σε περίπτωση που σου έχουν ξεφύγει οι βαθμολογίες στις ξαναπαραθέτω εδώ:

      GEARS OF WAR 4 REVIEWS


      EGM: 9/10
      POLYGON: 9/10
      XBOX RADIO: 90/100
      RGM: 99/100
      IGN: 9.2/10
      GODISAGEEK: 9.5/10
      HARDCORE GAMER: 4/5
      HONEST GAMING REVIEWS: 10/10
      XBOX ADDICT: 93/100
      WINDOWS CENTRAL: 5/5
      ZTGD: 9/10
      GAMER HEAD QUARTERS: 9.2/10
      TWINFINITE: 5/5
      GAME INSIDER: 8.7/10
      GEEKS UNDER GRACE: 9/10
      TRUE ACHIEVEMENTS: 4/5
      KOALITION: 90/100
      DEN OF GEEK: 4/5
      ATTACK OF THE FANBOY: 4.5/5
      THE VIDEO GAMES: 9.6/10
      FINDER: 9/10
      DUALSHOCKERS: 9/10
      ENTERTAINMENT BUDDHA: 98/100
      DESTRUCTOID: 8/10
      TSA: 8/10
      GAMEREACTOR: 8/10
      PC WORLD: 3.5/5
      TECH IT OUT: 9/10
      PRESS START: 9/10
      PRESS A TO JOIN: 9/10
      JPS: 9.2/10
      COG: 9.6/10
      GAMEINFORMER: 9.3/10

    • Sephiroth
    • @Angainor G7, ο λογος που σου απαντησα για τα του Xbox ειναι το οτι εκανες αναφορα στο PS Plus sponsorship. Θα εβλεπες κατι αντιστοιχο και απο την microsoft αν η εταιρεια ειχε budget για τα αμεσα της χωρας μας. Δεν εχει, δεν φταιμε, δεν μπορουμε να κανουμε κατι, αλλα δεν αλλαζει και κατι ως προς την αντιμετωπιση μας στα προϊοντα της. Στα του game δεν μπορω να σχολιασω κατι, εχω παιξει μεχρι στιγμης 3 ωρες μονο και ως εκ τουτου δεν σου απαντησα.

      Για τα του PlayStation Love story τωρα, πραγματικα δεν ξερω τι να σχολιασω γιατι δεν καταλαβαινω απο που πηγαζει αυτο σου το συμπερασμα. Απο καποιο κειμενο, blog, αρθρο; Απο τι; Μην μου πεις απο τις διαφημισεις, νομιζω με το παραπανω σε καλυψα. Και σημειωνω το πιο σημαντικο: αν η Microsoft μας θεωρουσε PS fan site δεν θα συνεργαζοταν μαζι μας. Δεν θα μας εδινε αποκλειστικα στην Ε3. Δεν, δεν, δεν...

    • vagval
    • @Sephiroth
      Μπορεις να εκλογικευσεις απο που ακριβως βγαινει το συμπερασμα οτι η ms δεν 'ασχολειται με την Ελληνικη αγορα?''. Απο που προκυπτει αυτο? Δνε καλυπτει με ΟΛΑ τα προιοντα Xbox related την Ελληνικη αγορα και ΟΛΕΣ τις μεγαλες αλυσιδες? (εκτος απο μια συγκεκριμενη αλυσιδα βιντοεκλαμπ την μεγαλυτερη αυτη την στιγμη η οποια ΣΥΝΗΔΕΙΤΑ δεν ασχολειται με προιοντα χβοχ οσον αφορα ενοικιαση-πωληση προωθηση επειδη το θεωρουν bad investement) και ολοι ξερουμε σε πια αλυσιδα αναφερομαι. Δικαιωμα τους αλλα αυτο καμια σχεση δεν εχει με την ms. Εσεις ως σαιτ που δημοσιογραφει δεν λαμβανετε πληρη υποστιρηξη στα προιοντα της ms? δεν σας αποστελονται τα review units για hardware Δεν σας δινονται τα review units για τα παιχνιδια?. Απο που προκυπτει το γεγονος οτι η Ελληνικη αγορα δεν υποστηριζεται απο την ms οσον αφορα το χβοχ και τι σχεση εχει η διαφημηση με ολο αυτο και την ευρυθμη λειτουργια ενος gaming site? Το εαν μια εταιρια καλυπτει ενα σαιτ που δημοσιογραφει με review units copies access in products etc ειναι το μοναδικο που πρεπει να απασχολει ενα σαιτ.
      Δευτερον να σου θυμησω οτι η ms εστησε λιγο πριν το καλοκαιρι το μεγαλυτερο φεστιβαλ που εχει κανει εταιρια τα τελευταια χρονια που θυμαμαι και σε ΠΟΛΛΑ σαιτ περασαν μερες μετα το περας του ωστε να το καλυψουν η να το αναφερουν καν, μετα απο τις ειδησεις του ποια ηταν τα πιο καλοπουλημενα παιχνιδια το τελευταιο 24ωρο στο PSN.

      Το οτι η Ελλαδα ειναι μια χωρα πληρως balls deep μεσα στην sony και το playstation ειναι κατι που το ξερουμε ολοι που ασχολουμαστε με το gaming μια ζωη. Το οτι αυτο μετακυλιζετε και στο πως καλυπτονται δημοσιογραφικα οι δυο εταιριες επισης το ξερουμε πολλα χρονια. Το χβοχ παντα ειχε εχει και θα εχει το 'ναι μεν αλλα', εκει που το playstation την βγαζει πιο ανετα και λαδι. Δεν περιμεναμε να αλλαξει κατι με αυτο σε αυτην την χωρα. Αλλα μην μας πετατε γενικα και σταχτη στα ματια οτι δηθεν δεν ισχυει και επισης μην προσπαθειτε να δημιουργησετε μια εικονα οτι δηθεν και ταχα η ms δεν υποστηριζει το προιον της προς τον καταναλωτη η προς την χωρα.

      Και οσον αφορα τα metacritic και τα πρασινα αλογα, ειναι καιρο γνωστο οτι γενικα τα μεγαλα παιχνιδια του χβοχ βαλονται. Ειναι συγκεκριμενα σαιτ τα οποια ουτε καν θα επρεπε να υπαρχουν σε ενα aggregate site το οποιο ειναι ηδη πολυ dubious ως προς το πια ειναι τα κριτηρια του και να θυμησω οτι το μεγλυτερο δημοσιογραφικο gaming site της Ευρωπης το Eurogamer αλλαξε το scoring policy του ακριβως για αυτον τον λογο. Να απομακρυνθει πληρως απο το metacritic. Το γεγονος οτι τα παιχνιδια του χβοχ βαλονται απο καποιους reviewers ειναι κατι που μεχρι και ο Phil Spencer αναγνωρισε και τοποθετηθηκε δημοσια για αυτο τελευταια. Μεχρι εκει εφτασε η βρωμα. Τωρα το θεμα γραφικων στο gears of war εχει ληξει μην αναφερθουμε αλλο. Να δουμε ποσο γρηγορα το enternity θα μεταφρασει και θα σηκωσει το αρθρο του digital foundry αυτην την φορα που εκθιαζει οσο δεν παει.

    • Sephiroth
    • @vagval, αυτό που έγραψα για την Microsoft είναι ξεκάθαρο. Η Microsoft δεν επενδύει στην ελληνική αγορά. Και το έγραψα και ως απάντηση στον φίλο Angainor G7 που πέταξε το περί News by PS Plus. Η Microsoft ως γενική εικόνα σου δίνει την εντύπωση ότι -αν όχι δεν ασχολείται-, κάνει ελάχιστα. Και δεν μιλάω για το ελληνικό γραφείο, αλλά για τα κεντρικά της εταιρείας στο εξωτερικό. Η ουσία είναι το τι φαίνεται στον μέσο καταναλωτή, που είναι ο στόχος της. Εκεί έχει χάσει το παιχνίδι στη χώρα μας, καθώς ο μέσος gamer που δεν θα ψαχτεί με αποκλειστικότητες, ποιότητα του Xbox Live κτλ, θα πάει δύσκολα στο Xbox/Xbox One/Xbox One S.

      Το αν μας στέλνει τα review copies, δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Παιχνίδια και προϊόντα λαμβάνουμε ακόμη και από εταιρείες που δεν έχουν καν αντιπρόσωπο στη χώρα μας. Ένα mail και ένα κούριερ υπόθεση είναι. Το ζήτημά μου είναι πως συνολικά, αυτά που κάνει η Microsoft (Europe) για το τι εμφανίζεται στον Έλληνα καταναλωτή είναι λιγότερα απ’ όσα θα ‘πρεπε για τα μερίδια που θέλει να κατακτήσει. Η κατάσταση στην Ιαπωνία είναι ακόμη χειρότερη, όμως βλέπεις κατά καιρούς εκδηλώσεις targeted στο κοινό. Εδώ, σαφώς είδαμε το Xbox Arena Festival, ωστόσο αυτό ήταν ένα πυροτέχνημα σε μια κενή χρονιά. Μια φορά το χρόνο, για μια μέρα, έγινε ο κακός χαμός. Δεν νομίζεις ότι θα έπρεπε να πλαισιωθεί αυτή η μεγάλη εκδήλωση με πολλά μικρότερα events; Να βλέπει ο κόσμος παιχνίδια και κονσόλες Xbox παντού; Αυτό είναι για μένα λογική εταιρείας που θέλει να μεγαλώσει τα ποσοστά της. Και άσε το αν βάζει διαφήμιση ή όχι στα sites, είπα και παραπάνω ότι για εμάς δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία, καθώς καλύπτουμε τόσο εταιρείες που διαφημίζονται όσο και όχι. Δεν σχετίζεται η δημοσιογραφική κάλυψη με αυτό.

      Για το Metacritic θα συμφωνήσω μέχρι κεραίας με τα περισσότερα από αυτά που γράφεις. Δυστυχώς η υπηρεσία έχει τσουβαλιάσει τους πάντες, βάζει μέσα μια λίστα από sites χωρίς κανένα ποιοτικό κριτήριο, fan sites, official magazines (που τι θα πουν πχ, ότι ένα exclusive game είναι μάπα;).

      Για τα του Digital Foundry, απλά ρίξε μια ματιά στη σχετική μας σελίδα και θα δεις πως έχουμε να μεταφράσουμε Face-Off από τα τέλη Δεκεμβρίου 2015, οπότε και «πάγωσε» η συνεργασία για τη συγκεκριμένη στήλη, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας και της αδυναμίας πληρωμής του Eurogamer για τα σχετικά δικαιώματα.

    • periklis
    • ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΙΤΑΝΑΣ.
      διαλεξα για νέα γεννιά κονσόλας το ps4 για διαφορους λόγους. Ενας απο τους λίγους που μ κανουν να σκέφτομαι το Χbox ειναι αυτο το παιχνιδι!
      Ειναι μεγάλη παιχνιδάρα και πραγματικά θα προσπαθήσω να βρω τροπο να το παιξω. Εχω παιξει και τα προηγούμενα 4 που βγηκαν επι ημερών xbox360 και η αποψη μου για το παιχνιδι αυτο ειναι κατι παραπάνω απο ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!
      Τωρα, οσο αφορά το νέο gears of war, νομίζω οτι ο πήχης συνεχίζει να ανεβαίνει ψηλά και τα γραφικά ειναι υπέροχα!

    • joehok
    • εχω παιξει ολα τα gears...!!!!!!!!!!!!!!!! εκτος απο το 4 . το πρωτο gears ηταν σημαια για γραφικα και δομη κοσμου. δυστυχως δεν βλεπω να ειναι σημαια αυτο το gears. ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΝΑ ΣΠΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΦΩΤΑ ΚΤΛ ΕΙΝΑΙ 2016 ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟ ΑΙΜΑ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ. ΣΤΟ HALO 5 ΤΟ ΜΕΙΩΣΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ. συγνωμη αλλα αμα βαλω perfect dark n64 πιο φιλοδοξο και εντυπωσιακο ειναι και δεν υπερβαλω καθολου. θα πρεπει να θελετε πιο πολλα οχι απλα γιαλισμενα γραφικα!!!

    • chris redfield
    • Επειδή συνεχεια ακουω για το halo 5-4 κτλ...

      Για να τελειωνει το αστειο το halo 4 ηταν τα καλυτερα graphics στο 360 και το halo 3 ένα σκουπιδι στα γραφικα μπροστα του...period...

      Οσο για το gears 4...καλυτερα να το παιξεις και μετα να εκφερεις αποψη...

    • RamayaGr
    • εχω την απορια οσοι κραζεται το εχετε παιξει το παιχνιδη η βασιζεσται απλα σε νουμερα reviews αλλων site/blogs ?! γιατι στο κατω κατω την αποψη του εκφραζει να του εβαζε 5 να το καταλαβω αλλα του εβαλε 8,5 διαολε το οποιο ειναι φοβερος βαθμος δηλαδη Ε Λ Ε Ο Σ

    • joehok
    • chris redfield συμφωνω αλλα και παλι δεν με καταλαβαινει κανεις.... αλλο καλα γραφικα αλλα φιλοδοξα... με βαλαν οι αλλοι αρνητικα σχολια επειδη λεω την αληθεια. εβλεπα τα βιντεο με τους ανεμοστροβιλους σε gears4 και τα πετραδακια μεναν κατω ενω τα δεντρα σηκωνοντουσαν.... αλλα καλα να παθουμε εχουμε συντακτες που κοιτανε αναλυσεις σε quantum break ενω εχει ας πουμε πιο καλα εφε ...κολλανε ολοι στο γιαλισμα της αναλυσης του texture. συγνωμη κιολας αλλα ολα τα σχολια στο σαιτ ειναι ΛΥΠΗΡΑ ειτε μιλανε για καλα ειτε κακα γραφικα. και τα εχω παιξει ολα τα χαλο και τα γκιαρς πιο πλ απο οσους εδω μεσα κραζουν ή δεν κραζουν.... αντε να πουμε ελεος.

    • Geovra
    • Φιλος του Καλκανη δεν εισαι? Καλα να παθεις:)

      Επρεπε να του εβαζες 7 τελικα....Με 2 αραδες και πολλες θα ηταν (by the way απολαυστικο review)

    • stefoukos
    • Ένα ακόμα αριστουργημα απο την Microsoft για εμας τα παιδια του xboxone ευχαριστουμε και ανταποδιδουμε αγορα την πρωτη μερα

    • mariodm22
    • Το παιχνιδι το επαιξα και στο Xbox One S αλλα και στο PC . Το παιχνιδι ειναι εξαιρετικο και στον γραφικο αλλα και στον τεχνικο τομεα . Πρωτα το δοκιμασα στο PC και πραγματικα το πρωτο πραγμα που μου εκανε εντυπωση ηταν τα καλοφτιαγμενα σκηνικα , η ατμοσφαιρα και φυσικα τα απιστευτα γραφικα . Μετα την ολοκληρωση του πρωτου ACT το επιασα στο Xbox One S . Δεν περιμενα πραγματικα να δω τοση καλη δουλεια . Επισης το τεχνικο του κομματι στο Xbox ηταν εξαιρετικο . Νεα mechanics οπλα κλπ κανουν το gameplay ακομα καλυτερο .

      Μην κολλαμε τωρα στα γραφικα ρε παιδια γιατι το κομματι των γραφικων ειναι περι ορεξεως κολοκυθοπιτα . Εχουμε ακουσει και χειροτερα σε αλλα παιχνιδια απο διαφορους .

    • yaponvezos
    • Όλη αυτή η κουβέντα που γίνεται για τα γραφικά έχει παραπάει. Πότε θα πάρει προτεραιότητα το game design ακριβώς;

      Όπως και η ιστορία για τη διαφορά μεταξύ 8,5 και 9. Δεν υπάρχει τρόπος στον πλανήτη το 9 να θεωρείται ΟΚ αλλά το 8,5 προκλητικό. Είναι σαν να λέμε ότι στη σχολή σφάζουμε στο γόνατο τον καθηγητή που μας βάζει 8,5 και κάνουμε τεμενάδες σε εκείνον που μας βάζει 9. Τίποτα από τα δύο δεν συμβαίνει, απλά παραγγέλνουμε καφέ με άλλον αέρα από τη χαρά μας και στις δύο περιπτώσεις.

      Όταν μπαίνει στην κουβέντα το Metacritic καλό είναι να θυμόμαστε ότι τα μέσα είναι σταθμισμένα, ο μέσος όρος καθορίζεται ΚΑΙ από τους υπέρ το δέον αυστηρούς αλλά ΚΑΙ από τους υπερβολικά επιεικείς.

      Και μιας και έχω το σχετικό bird's eye view επί του θέματος, κατά μέσο όρο λοιπόν, το Enternity κινείται περί τη μία μονάδα (στην κλίμακα του 10) κάτω από το μέσο όρο του Metacritic. Με αυτό ως δεδομένο, στην περίπτωση του Gears Of War 4, είμαστε μία η άλλη με το μέσο όρο του Metacritic. Από τη στιγμή που τείνουμε να είμαστε συστηματικά αυστηρότεροι από το μέσο όρο όμως, η μανούρα για μισή μονάδα είναι ιστορία για αγρίους.

      Και κάτι επιπλέον. Το Eurogamer δεν άλλαξε το σύστημα βαθμολογίας για να βγει εκτός του Metacritic. Αυτή είναι γελοία θεωρία, από τη στιγμή που κανείς δεν υποχρεώνει ένα Μέσο να μπει στη λίστα και μπορεί να αποχωρήσει όποτε του κάνει κέφι. Οι λόγοι ήταν τελείως διαφορετικοί.

      Α. Και όταν κάποιος ρωτάει "μα έχει τόση σημασία η μισή μονάδα;", το "φυσικά και έχει", χωρίς στήριγμα και αιτιολόγηση, δεν είναι σοβαρή απάντηση. Όποιος θέλει να κάνει κριτική επ' αυτού, να την κάνει σωστά, να κοπιάσει αναλόγως. Οι ισχυρισμοί δεν είναι επιχειρήματα. Χωρίς επιχειρήματα, δεν είναι καν απόψεις. Στο λύκειο τα μαθαίναμε αυτά υποτίθεται.

      Για τα σχόλια του Spencer: ΟΛΟΙ οι μεγάλοι publishers έχουν ισχυριστεί σε διάφορες χρονικές στιγμές τα 20 τελευταία χρόνια ότι κάποιοι κριτικοί υπερβάλλουν κ.λπ. ΟΛΟΙ. Ανεξαιρέτως. Οι ίδιοι που ετοιμάζουν με πρώτη ευκαιρία accolade trailers μόλις μυριστούν καλές κριτικές. Καμιά φορά και πριν βγουν οι όποιες κριτικές.

      Επίσης, ας μην κάνουμε ότι οι managers εκτοξεύουν αλήθειες κάθε φορά που ανοίγουν το στόμα τους. Και η Sony και η Microsoft έχουν πει τρομακτικά πράγματα κατά καιρούς. Η Sony μάλιστα τα πληρώνει εδώ και χρόνια κάτι τέτοια, ακόμη προσπαθεί να ισιώσει.

      Θέμα σύγκρισης μεταξύ Gears Of War 4 και Uncharted 4 δεν τίθεται, έτσι κι αλλιώς. Δεν ανήκουν καν στο ίδιο είδος, δεν αξιολογούνται καν επί των ίδιων ακριβώς θεμάτων.

    • Angainor G7
    • @yaponvezos

      1ον: Δεν έγινε καμία σύγκριση genre όσον αφορά το Gears of War 4 και το Uncharted 4. Μέχρι και ο Trump ξέρει ότι ανήκουν σε διαφορετική κατηγορία. Η αναφορά στα δύο συγκεκριμένα παιχνίδια έγινε λόγω του ότι κατα την προσωπική μου άποψη υπάρχει μεγαλύτερη επιείκια και ''συμπάθεια'' σε τίτλους της Sony. Η αναφορά έγινε για την βαθμολογία γενικότερα και όχι για σύγκριση κατηγορίας. Στο λύκειο επίσης μάθαμε να ''διαβάζουμε'' αυτά που διαβάζουμε.

      2ον: Το 0,5 φυσικά και έχει σημασία και ξαναεπαναλαμβάνω τα επιχειρήματα και για όποιον άλλον δεν τα διάβασε σε προηγούμενα post ή δεν τα κατάλαβε.

      Δεν γίνεται IGN, DUALSHOCKERS, EGM, GAMEINFORMER, POLYGON που εδώ και ΧΡΟΝΙΑ θεωρούνται και είναι τα μεγαλύτερα sites της βιομηχανίας να του βάζουν 9+ και εσύ να του βάζεις 8.5

      Δεν γίνεται να λες ότι τα γραφικά του Gears of War 4 δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, όταν το 98% των reviews λένε το αντίθετο. (αναλυτική λίστα βαθμολογιών στα παραπάνω post).

      Δεν γίνεται να λες ότι τα γραφικά του Gears of War 4 δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο όταν αποδεδειγμένα και με videos όλα τα sites μαζί και η ομάδα του Digital Foundry praisaroun τον τίτλο και την απίστευτη προσαρμογή της U4 πάνω του.

      Δεν γίνεται να μην αναφέρεται ότι η Coalition έκανε τον ορισμό του optimization στην έκδοση του PC και κατάφερε να κάνει το παιχνίδι να τρέχει ΠΑΝΩ από τα 30 FPS με μια GTX 980 TI σε 4Κ και όλα ULTRA. Που σημαίνει ότι οι κάτοχοι PC μπορούν να lockάρουν στα 30 FPS και να παίξουν τον τίτλο σε 4Κ χωρίς να χρειάζονται δεύτερη κάρτα...

      http://www.dsogaming.com/screenshot-news/gears-of-war-4-4k-screenshots/


      Αν πάλι δεν έγιναν κατανοητά τα επιχειρήματα πες μου να στα ξαναγράψω.

    • yaponvezos
    • @Angainor

      Αυτά δεν είναι επιχειρήματα για το ότι έχει σημασία η μισή μονάδα. Είναι τα επιχειρήματά σου, παρότι διαφωνώ, για το ότι έπρεπε να πάρει μισή και πλέον μονάδα παραπάνω το παιχνίδι. Άλλο αυτό που ζητάω, άλλο αυτό που μου δίνεις. Το θέμα ήταν να εξηγήσεις γιατί μισή μονάδα, οποιοδήποτε παιχνίδι, χωρίζει το "σωστό" από το "προκλητικό". Ως προς αυτό, επιχείρημα δεν βλέπω.

      Και, κυρίως, το "μα οι άλλοι κάνουν το τάδε" δεν υπήρξε ποτέ επιχείρημα για κανέναν και για τίποτα. Ούτε το "είναι τα μεγαλύτερα" ή, αντίστροφα "τα μικρότερα". Μόνο πάτημα για να έχουμε να λέμε. Το θέμα σε όλα το "γιατί". Η ποιότητα της κριτικής δεν σχετίζεται με το μέγεθος κανενός.

      Βλέπεις ότι δεν ανοίγω καθόλου κουβέντα για τα γραφικά, γιατί that's beside the point και, συν τοις άλλοις, δεν έχω πιάσει στα χέρια μου το παιχνίδι. Σχολιάζω τη λογική. Και θα επιμείνω ότι δεν γίνεται να λέμε στα σοβαρά ότι μισή μονάδα πάνω είναι η δικαιοσύνη και μισή μονάδα κάτω είναι μια απαράδεκτη πρόκληση. Δεν μπορεί να στηριχθεί πουθενά λογικά αυτό το πράγμα.

      Επιπλέον όταν είναι παραπονεθείς για επιείκεια σε κάποιον, έχει νόημα να το κάνεις εφόσον έχει προκύψει ένα πράγμα, σε δύο πλευρές και έχει αξιολογηθεί διαφορετικά στην καθεμιά. Αυτό δεν μπορείς καν να το κάνεις σε Gears Of War 4 και Uncharted 4 διότι είναι άσχετα μεταξύ τους πράγματα. Το clue ήταν "δεν αξιολογούνται καν επί των ίδιων ακριβώς θεμάτων" όχι μόνο του το "δεν ανήκουν καν στο ίδιο είδος". Βλέπω ότι το κάνεις όμως. Και αυτό σχολίασα. Δεν το αντιλήφθηκες. No worries.

      Κι επειδή δουλευόμαστε για τα ποσοστά, τα μισά reviews στο Meta (από τα 73), είναι στη βαθμολογία που βάλαμε και κάτω. Και τα άλλα μισά, κινούνται πιο πάνω. Αυτό δεν το λέμε 98%. Όπως δεν λέμε ότι 35+ Μέσα που διαφωνούν με αυτό που ζητάς είναι, ξαφνικά, ΟΛΑ άμπαλα. Η θεωρία πιθανοτήτων το καθιστά αδύνατο. Όχι τίποτα άλλο. Επειδή λες να "διαβάζουμε" αυτά που διαβάζουμε.

    • chris redfield
    • @yaponvezos το ολο θεμα δεν ξεκινησε για την βαθμολογια αλλα για την παρακατω φραση...

      """Τα γραφικά στο σύνολό τους δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο"""

      Τα γραφικα δεν σηκωνουν υποκειμενικη αποψη...τα γραφικα του gears 4 είναι κατι το ιδιατερο και από τα πιο προσεγμενα σε αυτή τη γενια...so simple as that...

    • joehok
    • @chris redfield αν με ρωτησεις και μενα το ιδιο θα σου πω. οτι ναι ειναι εντυπωσιακα και προσεγμενα και γιαλισμενα θα ελεγα... αλλα ειναι 2016!!!!!!!!!!!!! λογικο να εχουμε σε μερικα ΑΑΑ παιχνιδια τρομερα γραφικα? αλλα μόνο αυτό θελουμε? δεν θελουμε πανω απολα να ειναι επαναστατικα?? εγω το ξαναλεω το gears 1 ηταν σημαια ηταν επαναστατης.ειχε δομη που δεν την ειχαμε φανταστει ακομα. θα ηθελα οι συντακτες μας να θαβουν ολα τα παιχνιδια ειτε απο sony nintendo microsoft! να τους πιεζουν για επανασταση.οταν ημουν πιτσιρικας ελεγα αντε να βγουν νεες τεχνολογιες να βλεπω σε fps πτωματα κατω παντου να μην εξαφανιζονται. και μαντεψε περασαν τα χρονια και σε ολα τα παιχνιδια μετα απο 2-3 kills παλι ολοι εξαφανιζονται. καθε νεο παιχνιδι που παιζω παω σε μια λαμπα να την πυροβολησω να δω αν θα σκασει αν θα αλλαξει ο φωτισμος. βλεπουμε ωραια γραφικα αλλα ειναι ολα στημενα σκηνικα για αυτο κραζω φουλ τους παντες εγω

    • Gkalas
    • Παιδες το 0,5 δε λεει τιποτα.Και για μενα το παιχνιδι ειναι καθαρο 9αρι μιας και 10αρι βαζω πολυ δυσκολα και μονο σε παιχνιδια που φερνουν επανασταση (Ζelda,Metal Gear,Mario 64,Halo 1 και πολλα αλλα που οταν πρωτοβγηκαν εδωσαν νεα πνοη στα games).Aπο κει και περα το να βρισκεις τα γραφικα του συγκεκριμενου παιχνιδιου οχι και κατι το ιδιαιτερο απλα μου φανταζει αδιανοητο.Το παιχνιδι εχει εκπληκτικα γραφικα.Οχι απλα καλα αλλα εκπληκτικα.Υπαρχουν chapters στο παιχνιδι που απλα χαζευα το ολο σκηνικο που εχουν φτιαξει/.Τωρα πως ο reviewer δεν βρηκε κατι το ιδιαιτερο στα γραφικα,το ξερει μονο αυτος.Πρεπει να ειναι παγκοσμιως ο πρωτος που τονισε κατι τετοιο.Ειναι και αυτο μια πρωτια.

    • Angainor G7
    • @yaponvezos

      Το ότι δεν έχεις αγγίξει καν το παιχνίδι και παρα ταύτα έχεις και τεκμηριωμένη άποψη για τον αν αξίζει ή όχι το συγκεκριμένο παιχνίδι μισή μονάδα παραπάνω, με ξεπερνάει. Όταν δεν έχεις δοκιμάσει κάτι δεν μπορεί να είσαι σε θέση να κρίνεις τα επιχειρήματα ενός άλλου (όπως εγώ) ο οποίος το έχω λιώσει. Αλλά επειδή προφανώς αντιλαμβανόμαστε εντελώς διαφορετικά την έννοια της λέξης "επιχείρημα" δεν έχει νόημα η περαιτέρω συζήτηση επί αυτού γιατί μοιραία ο ένας θα γράφει στα @@ την γνώμη του άλλου. Κράτα την δική σου άποψη, ΠΑΙΞΕ το παιχνίδι γιατί υπάρχει περίπτωση όταν το παίξεις ακόμα και το 9 να σου φαίνεται λίγο (εκτός και αν έχεις προδικάσει το πώς θα σου φανεί). Κρατάω και εγώ την δικιά μου και κρινόμαστε από τους αναγνώστες.

      Καλή συνέχεια

    • majorfox
    • "Τα γραφικα στο σύνολο τους δεν είναι κάτι το ιδιαιτερο"

      Λες και το animations ειναι στο θεο που μοιαζει λες και ειναι τιτλος του ps2. Ξερναει το συμπαν απο τους επιστημονες του DF. Αυτοι ξερουν.

    • yaponvezos
    • @Angainor

      Δεν πειράζει. Καλύτερα λάθος ρηματικός τύπος όταν απαντάω ξημερώματα και πιωμένος μετά από γάμο παρά να κάνω ότι δεν βλέπω αυτά που μου λένε. Έγραψα ότι πουθενά δεν προκύπτει ότι "98% των sites έχουν βάλει από 9 και πάνω", έγραψα ότι είμαστε πάνω ακριβώς στο Meta, έγραψα ότι, κατά κανόνα, το site κινείται μία μονάδα κάτω από το Meta, έγραψα ότι δεν σχολιάζω το τεχνικό γιατί that's not the point αλλά και δεν έχω δοκιμάσει το παιχνίδι.

      Σε όλες τις περιπτώσεις έκανες ότι δεν κατάλαβες και στην τελευταία απάντησες σαν να έχω γράψει κατεβατά για τα γραφικά. Έχω γράψει μόλις μία φράση κι αυτή δεν ήταν άποψη για τα γραφικά. Παρόλα αυτά μου λες να κρατήσω μια άποψη που δεν εξέφρασα, φαντάζεσαι ότι έχω, ότι για να την έχω μάλλον έχω προδικάσει το παιχνίδι πριν το αγγίξω και πως θα κριθώ και από άλλους με βάση την άποψη που μόνος σου φαντάστηκες ότι υφίσταται. Κι αυτό για να πεις τελικά ότι δεν είμαι σε θέση να κρίνω τα επιχειρήματά σου. Τα οποία δεν είναι επιχειρήματα για αυτό που πιστεύεις, με βάση τη γλώσσα, όχι το παιχνίδι. Επίσης δεν κάνω καμία κουβέντα, πουθενά, για το ίδιο το παιχνίδι. Βολεύει να πιστεύεις ότι κάνω όμως, για να αναπτύξεις τη θεωρία σύμφωνα με την οποία δεν θα έπρεπε να εκφράζω άποψη.

      Ζήτησα επίσης πολλάκις να αιτιολογήσεις γιατί μισή μονάδα κάτω είναι πρόκληση και μισή μονάδα πάνω δικαιοσύνη, σε οποιοδήποτε παιχνίδι, πώς δηλαδή γίνεται να δικαιολογούνται τέτοιοι χαρακτηρισμοί σε τέτοιες βαθμολογικές αποστάσεις. Δεν το έκανες.

      Επιμένεις να αγνοείς πλήρως αυτά που σου γράφω και να διαστρεβλώνεις ό,τι φαντάζεσαι όπως σε βολεύει, πιστεύοντας ότι έχεις κάποια ιδιαίτερη κλίση στη ρητορική.

      Δεν έχεις.

      @Koel700

      Για τον ίδιο λόγο που το No Man's Sky αντιμετωπίστηκε ως τίτλος του PS4 φαντάζομαι. Το πάνε με τη λογική του console space. Αλλά, στο τέλος, αν πεις "Xbox Exclusive" τείνεις να εννοείς "Microsoft Exclusive" πλέον. Μιας και το Xbox branding όσο πάει και ξεφεύγει από τα όρια της ίδιας της κονσόλας.

*