Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Lara Croft and the Temple of Osiris

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Crystal Dynamics

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Lara Croft and the Temple of Osiris
    • 12+ pegi 12+
      • 7.2 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (12)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.laracroft.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8

    ENTERNITY SCORE
*
To Lara Croft and the Guardian of Light, το προηγούμενο δηλαδή κεφάλαιο της ισομετρικής spin off παραγωγής της Crystal Dynamics που βασιζόταν στον σύμπαν του Tomb Raider, αν και outsider λόγω χαμηλών προσδοκιών αποδείχτηκε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παραγωγή η οποία στηρίχτηκε από το σύνολο των οπαδών της Lara και παρέδωσε ένα εναλλακτικό action rpg Tomb Raider με ιδιαίτερη έμφαση στο multiplayer στοιχείο και εστίαση στη συνεργασία μεταξύ δύο παικτών. Το Lara Croft and the Temple of Osiris πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα το co-op στοιχείο αυξάνοντας τον αριθμό των παικτών σε 4 (είτε offline είτε online) κι ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη σημασία της συνεργασίας και συνεννόησης μεταξύ των διαθέσιμων παικτών, αφού αναλόγως με το πόσοι συμμετέχουν σε κάθε session θα επηρεάζουν δραματικά τον περιβάλλοντα χώρο τόσο όσον αφορά στην τοποθέτηση πλατφόρμων και διακοπτών όσο και στην επίλυση γρίφων.

Lara Croft and the Temple of Osiris Image 01
Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε αναπάντεχα σημεία!
Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε αναπάντεχα σημεία!

Αυτή τη φορά, η Lara έχει ανακαλύψει την τοποθεσία ενός αρχαίου ναού, τα ενδότερα του οποίου φημολογούνται πως δεν έχουν εξερευνηθεί από κανέναν. Με σκοπό να ικανοποιήσει την αρχαιολογική της τέρψη, η γνωστή ηρωίδα καταφθάνει στο ναό μόνο για να ανακαλύψει ότι την έχει προλάβει ένας επίσης φιλόδοξος αρχαιολόγος, ονόματι Carter, o οποίος αφαιρεί το μυθικό ραβδί του Osiris και πυροδοτεί μία σειρά από παγίδες, κατάρες καθώς και την αφύπνιση μίας αρχαίας σατανικής θεότητας: τον Set… Ωστόσο, το ραβδί ελευθερώνει τη γυναίκα (Iris) και το γιο (Horus) του καλού θεού Osiris, οι οποίοι συμπληρώνουν την τετράδα των ηρώων και μαζί θα προσπαθήσουν να λύσουν την κατάρα και να νικήσουν τον Set. Όπως και στην αρχική κυκλοφορία, ο τίτλος προσφέρει ένα κεντρικό hub μέσω του οποίου οι παίκτες μπορούν να επισκεφτούν τους τάφους και τις κατακόμβες που το περιβάλλουν ενώ υπάρχει η δυνατότητα μέσω ειδικού μηχανισμού που ελέγχει τα καιρικά φαινόμενα να φανερώσουν κρυμμένες τοποθεσίες, μυστικά καθώς και σεντούκια που περιέχουν σημαντικά αντικείμενα.
Το Lara Croft and the Temple of Osiris πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα το co-op στοιχείο αυξάνοντας τον αριθμό των παικτών σε 4 (είτε offline είτε online) κι ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη σημασία της συνεργασίας
Κάθε περιοχή γίνεται να εξερευνηθεί όσες φορές επιθυμεί ο παίκτης ούτως ώστε να φανερώσει όλα τα μυστικά, να συμμετάσχει σε trials και να δοκιμάσει όλους τους συνδυασμούς γρίφων που δύνανται να προκύψουν ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Επιπλέον, επιστρέφουν και οι challenge tombs με μεγαλύτερες σπαζοκεφαλιές αλλά και καλύτερες αμοιβές για τους ήρωες. Φυσικά, εκτός των γρίφων και των παγίδων που αναμενόμενα υφίστανται μέσα στο Temple of Osiris, οι ήρωες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μυθικά πλάσματα, τέρατα καθώς και απέθαντους γι’ αυτό και το χτίσιμο του οπλοστασίου είναι ιδιαίτερα σημαντικό: νάρκες, πιστόλια, καραμπίνες, ημιαυτόματα, grenade launchers μέχρι και μαγικά ραβδιά είναι μερικά από τα όπλα που θα χρησιμοποιηθούν για την εξόντωση κάθε λογής εχθρού ενώ μέσω του inventory μπορούν να τοποθετηθούν ειδικά δαχτυλίδια και φυλακτά για να ενισχύσουν τις ικανότητες των ηρώων αναλόγως την περίσταση.

Lara Croft and the Temple of Osiris Image 02

Επιπροσθέτως, προκειμένου να επιβιώσουν οι ήρωες και κατ’ επέκταση οι παίκτες είναι αναγκαίο να συνεργαστούν ούτως ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπερυψωμένα ή απομακρυσμένα επίπεδα, να λύσουν γρίφους και να αποφύγουν θανάσιμες παγίδες γι’ αυτό και κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένη ειδική ικανότητα για να μπορεί να βοηθάει ή να προστατεύει τον άλλον. Έτσι λοιπόν η Lara και ο Carter έχουν το grappler για να μπορούν να διασχίζουν κενά και να πιάνονται από λαβίδες ή να τα χρησιμοποιούν για να διασχίζουν οι άλλοι χαρακτήρες μεγάλα χάσματα, τα πιστόλια που δεν καταναλώνουν ammo/mana καθώς και τον δαυλό ενώ οι Iris και Ηοrus έχουν το μαγικό ραβδί που τους επιτρέπει να επιτίθενται με ακτίνα από απόσταση ή να ενεργοποιούν αρχαίους μηχανισμούς ενώ η μπάλα ασπίδας που μπορούν να δημιουργήσουν τους επιτρέπει είτε να προστατεύουν άλλους χαρακτήρες από βέλη και άλλων ειδών πυρά ή να διευκολύνουν το άλμα προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε υψηλότερα σημεία. Το Enternity θα ήθελε οι Iris και Horus να έχουν ξεχωριστό skill set και (εκτός του μαγικού ραβδιού) να μη χρησιμοποιούν όπλα αλλά δυνάμεις τύπου spells αφού ουσιαστικά πρόκειται για θεότητες. Επίσης, η διαθεσιμότητα δαχτυλιδιών και φυλακτών είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα τα περισσότερα να είναι άχρηστα και απλά να γεμίζουν το inventory. Πάντως, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η Crystal Dynamics φλερτάρει πολύ με το συναίσθημα και τη νοσταλγία αφού σε κάποια σημεία της ιστορίας το Temple of Osiris ξυπνά αναμνήσεις από παρελθοντικές Tomb Raider κυκλοφορίες, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει το ίδιο με το σενάριο.

Lara Croft and the Temple of Osiris Image 03
Το platform στοιχείο αποτελεί ζωτικό σημείο του gameplay
Το platform στοιχείο αποτελεί ζωτικό σημείο του gameplay

Η πρόταση για multiplayer δείχνει να γέρνει περισσότερο στο offline εξαιτίας της σημασίας που έχει η σωστή συνεννόηση, κάτι που σε online περιβάλλον δεν υφίσταται με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερος εκνευρισμός και ασυνεννοησία παρά διασκέδαση και επίτευξη…. Ο τεχνικός τομέας είναι εντυπωσιακός για ισομετρικό τίτλο και ξεχωρίζει τόσο για το φωτισμό όσο και το ίδιο το περιβάλλον και τη λεπτομέρεια των χώρων, οι οποίοι μεταβάλλονται και επηρεάζονται από τα καιρικά φαινόμενα και τα στοιχεία της φύσης. Πανέμορφα γραφικά με εξαιρετική ανάλυση και εντυπωσιακά εφέ ειδικά σε boss fights, στον αντίποδα όμως τα voice acts και η ποιότητα των video δεν καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν το ίδιο. Ελάχιστα προβλήματα στην ανανέωση των καρέ παρατηρήθηκαν όταν η οθόνη γέμιζε εχθρούς κι εκρήξεις ενώ αξίζει να αναφερθεί πως η έκδοση που δοκίμασε το Enternity ήταν η pre-Gold που σημαίνει ότι περιλάμβανε σημαντικά bugs όπως το respawn των χαρακτήρων όταν πέθαιναν το οποίο καθυστερούσε σημαντικά, την καθυστέρηση δημιουργίας offline lobby καθώς και τη δυσκολία πρόσβασης σε ορισμένα σημεία αφού οι χαρακτήρες κολλούσαν μένοντας αιωρούμενοι στον αέρα ενώ και η camera πολλές φορές «παγίδευε» τους χαρακτήρες με αποτέλεσμα να χρειαστεί να γίνει quit αλλά μετά την εγκατάσταση του patch ένα σημαντικό ποσοστό των προαναφερθέντων διορθώθηκε. Η Square Enix έχει επιμείνει πολύ στην προώθηση του τίτλου γι’ αυτό και κατά καιρούς θα ανακοινώνονται community events ενώ αν αντιστοιχηθεί το email που έχει δηλωθεί από το χρήστη στην online υπηρεσία των PS4, Xbox One και Windows, θα αμείβεται ανά περιόδους με διάφορα αντικείμενα.



Εν κατακλείδι, το Lara Croft and the Temple of Osiris προτείνεται ανεπιφύλακτα για όλους όσοι έμειναν ικανοποιημένοι με το Guardian of Light αλλά και σε εκείνους που θέλουν να επενδύσουν σε ένα multiplayer ισομετρικό action/dungeon crawler, το οποίο συνδυάζει αρμονικά τη δράση με την επίλυση γρίφων (μερικοί εκ των οποίων μπορούν να γίνουν πονοκέφαλοι) και αρέσκονται φυσικά στην αιγυπτιακή μυθολογία. Χωρίς να εξελίσσεται σημαντικά από τον προκάτοχό του, είναι σίγουρο πως μέσα στις 5-7 ώρες που διαρκεί θα κρατήσει μία από τις καλύτερες co-op συντροφιές που έχουν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα και θα γεμίσουν το κενό μέχρι την επόμενη μεγάλη περιπέτεια της αγαπημένης Lara Croft.


 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφος τεχνικός τομέας
  • Έμφαση στο συνεργατικό παιχνίδι
  • Πολλοί γρίφοι που εξελίσσονται με τη συμμετοχή περισσότερων παικτών
  • Τα boss fights
  • Χαμηλή τιμή διάθεσης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Επαναλαμβανόμενα sequences
  • Χαοτικό online multiplayer
  • Ελαττωματική κάμερα σε ορισμένα σημεία
  • Μικρή εξέλιξη εν συγκρίσει με τον προκάτοχό του
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • dawnstar
    • Εαν σου αρεσει αυτο το στυλ παιχνιδιου πρεπει να το παρεις εβαλα 8,5 λογο τις τιμης του το αγορα 33 ευρω και εχει season pass την φιγουριτσα της λαρα ενα αρτ μπουκ και ενα χαρτη.multi δεν εχω δοκιμασει δυστηχως εχουμε μεγαλο θεμα με το ιντερνετ αλλα 2πλο στο σπιτι με καποιον φιλο ειναι απολαυση

    • thomason993
    • Λείπουν από το ps4 αυτοί οι τίτλοι που κάθεσαι με ένα φιλαράκι σπίτι σου με split screen και τους λιώνεις!!
      Απ΄ οτι φαίνεται παντως, το συγκεκριμένο έχει τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε τέτοιο παιχνιδάκι.
      Μακάρι να το δούμε στα δωρεάν του plus στους επόμενου μήνες :)

    • Ripos
    • Αν και το ευχαριστήθηκα αρκετά ήταν υποδεέστερο του προκάτοχού του! Ωραία γραφικά αλλά μου φάνηκε αρκετά σύντομο με πλοκή από παιχνίδια των 90s. Αξίζει μια δοκιμή!

*