Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Lone Survivor: The Director’s Cut

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Curve Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Curve Studios

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τα survival horror games είναι ένα genre το οποίο ανέκαθεν τραβούσε το ενδιαφέρον του κοινού. Η ατμόσφαιρα, το μυστήριο, η αγωνία για την επιβίωση, το άγνωστο που καραδοκεί πίσω από κάθε κλειστή πόρτα είναι στοιχεία που αν μη τι άλλο συναρπάζουν και κάνουν τους gamers να θέλουν να εξερευνήσουν ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια του κόσμου που συνθέτει τέτοια παιχνίδια. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Lone Survivor: The Director’s Cut, το οποίο δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του στα PC έρχεται να βυθίσει στον κόσμο του τους κατόχους Wii U.

Lone Survivor: The Director’s Cut Image 01

Το ξεκίνημα της περιπέτειας βρίσκει τον ήρωα να έχει μόλις ξυπνήσει. Δεν έχει καλά καλά σηκωθεί από το κρεβάτι του και κάποιος δεν θα πρέπει να ρωτάει πολλά μιας και δεν θυμάται ούτε καν το όνομά του. Ένας ακόμα Κανένας όπως ο επικός Οδυσσέας σε μια σύγχρονη Οδύσσεια επιβίωσης; Αυτό φαίνεται ότι ισχύει. Η πόλη στην οποία ζει έχει μολυνθεί από έναν ιό, ο οποίος μεταλλάσει τους ανθρώπους σε τέρατα τα οποία με τη σειρά τους αρέσκονται στην κατανάλωση ανθρώπινης σάρκας. Κυκλοφορώντας συνεχώς με μία μάσκα στο πρόσωπο για να αποφύγει την άμεση επαφή με την ασθένεια, η μόνη επιλογή που του έχει μείνει είναι να αναζητήσει την έξοδο η οποία θα τον οδηγήσει μακριά από την πολυκατοικία στην οποία μένει. Η αποστολή του δεν είναι εύκολη και σαν να μην έφταναν όλα, η κατάσταση την οποία έχει αναγκαστεί να βιώνει έχει κλονίσει ανεπανόρθωτα την ψυχική και πνευματική του υγεία.
Οι κλειδωμένες πόρτες αποτελούν βασικό στοιχείο του παιχνιδιού και η αναζήτηση του τρόπου με το οποίο ξεκλειδώνουν αποτελεί προτεραιότητα για την επιβίωση
Περίεργα όνειρα στοιχειώνουν τα βράδια του και παράλληλα, διάφορα οράματα συντροφεύουν την διόλου εύκολη καθημερινότητά του. Η επιβίωση έχει να κάνει όχι μόνο με την προσπάθεια να μην πέσει ο ήρωας θύμα των μεταλλαγμένων αλλά και με την κάλυψη των βασικών καθημερινών του αναγκών όπως η τροφή και ο ύπνος. Μάλιστα δεν διστάζει να εξωτερικεύει τις ανάγκες και επιθυμίες του, οι οποίες τον οδηγούν αρκετά συχνά στο διαμέρισμά του, από το οποίο ναι μεν παλεύει να ξεφύγει, όμως μέχρι να βρει τον τρόπο να ξεκλειδώσει την κατάλληλη έξοδο αυτό θα αποτελέσει και το ασφαλές του καταφύγιο. Για καλή του τύχη σε όλη την πολυκατοικία υπάρχουν διάσπαρτοι καθρέφτες, μέσω των οποίων μπορεί να τηλεμεταφέρεται στο αγαπημένο του σπίτι, ενώ σε αρκετά σημεία θα βρει φαγητό και διάφορα άλλα αντικείμενα τα οποία θα του φανούν χρήσιμα σε όλη τη διάρκεια της αναζήτησής του.

Lone Survivor: The Director’s Cut Image 02
Πολλές φορές η χρήση του όπλου θα είναι μονόδρομος
Πολλές φορές η χρήση του όπλου θα είναι μονόδρομος

Κάθε φορά που πλαγιάζει στο κρεβάτι του για να πάρει έναν υπνάκο, το παιχνίδι αποθηκεύεται, ενώ δεν ξυπνάει πάντοτε στην ίδια κατάσταση. Εξαρτάται από το εάν πριν κοιμηθεί είχε φάει κάτι της προκοπής ή όπως θα συμβεί τις περισσότερες φορές είχε δειπνήσει με τυρί και κράκερς. Το ραδιόφωνο και το ημερολόγιο που υπάρχουν δίπλα στο κρεβάτι του σε αρκετές περιπτώσεις θα του προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες ως το προς το ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματά του, όμως για να μπορέσει να ανταπεξέλθει, πολλές φορές θα πρέπει να αναζητήσει βοήθεια στα χαπάκια τα οποία υπάρχουν σε σχετική αφθονία στις τσέπες του. Ο τρόπος επιβίωσης ενάντια στους εχθρούς, οι κινήσεις των οποίων ακολουθούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο, εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο θέλει ο καθένας να προσεγγίσει το gameplay. Καταρχάς ο ήρωας είναι εφοδιασμένος με ένα περίστροφο, σφαίρες για το οποίο υπάρχουν σε διάφορα σημεία της πολυκατοικίας. Χρειάζεται όμως να γίνεται ορθολογική χρήση μιας και αυτές δεν είναι απεριόριστες σε αριθμό και καλό είναι να φυλάγονται για τις πλέον δύσκολες καταστάσεις, όταν όλες οι άλλες λύσεις έχουν εξαντληθεί. Ένας άλλος τρόπος είναι η προσπάθεια αποφυγής των εχθρών μέσω του να γίνεται «αόρατοι» χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά των δωματίων όπως οι εσοχές στους τοίχους. Έτσι γίνεται δυνατό το προσπέρασμα των μεταλλαγμένων δίχως αυτοί να αντιληφθούν τον πρωταγωνιστή, αρκεί βεβαίως ο φακός του να είναι σβηστός. Λόγω της ευαισθησίας που έχουν στο φως, εάν αντιληφθούν έστω και το παραμικρό θα ορμήσουν πάνω στον πρωταγωνιστή ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα μπορέσει να ξεφύγει.
Ο αντιπερισπασμός είναι ακόμα μία από τις επιλογές του ήρωα και για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσει είτε τα λεγόμενα distraction flares το φως των οποίων θα ελκύσει τους εχθρούς, είτε κομμάτια από σάπιο κρέας τα οποία θα σπεύσουν να καταναλώσουν. Οι κλειδωμένες πόρτες αποτελούν βασικό στοιχείο του παιχνιδιού και η αναζήτηση του τρόπου με τον οποίο ξεκλειδώνουν αποτελεί προτεραιότητα για την επιβίωση. Κλειδιά βρίσκονται κρυμμένα σε διάφορα, πολλές φορές σκοτεινά σημεία της πολυκατοικίας, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι παίκτες θα πρέπει να «δημιουργήσουν» πρόσβαση σε μια κρύπτη, όπως για παράδειγμα σκίζοντας με το ψαλίδι υφάσματα. Προσοχή όμως γιατί πίσω από οτιδήποτε μπορεί να κρύβονται εχθροί, ακόμα και στα πιο απίθανα σημεία. Όλες οι κινήσεις θα πρέπει να είναι μετρημένες και καλά σχεδιασμένες από πριν. Ακόμα και το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Lone Survivor: The Director’s Cut Image 03
Το κρεβάτι του ήρωα έχει το δικό του μοναδικό ρόλο στο παιχνίδι
Το κρεβάτι του ήρωα έχει το δικό του μοναδικό ρόλο στο παιχνίδι

Ο χειρισμός γίνεται μέσω του GamePad του Wii U και δεν θα δυσκολέψει τους παίκτες σε καμία περίπτωση. Αν κάποιος ξεχάσει κάποιες από τις λειτουργίες, αυτές είναι αναρτημένες στον τοίχο δίπλα από το κρεβάτι του πρωταγωνιστή, οπότε κάθε φορά που αυτός επισκέπτεται το δωμάτιό του υπάρχει η δυνατότητα να ανατρέξει στις οδηγίες χειρισμού. Η δράση εκτυλίσσεται ταυτόχρονα στην τηλεόραση και την οθόνη του GamePad και εάν ο δημιουργός Jasper Byrne ήθελε να προσθέσει ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο Lone Survivor, θα έπρεπε να υπήρχε η δυνατότητα για εμφάνιση του χάρτη στην οθόνη του χειριστηρίου, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν γίνεται. Τα pixelated γραφικά τα οποία φέρνουν στο μυαλό όμορφες αναμνήσεις από την εποχή των 8-bit δεν είναι ασφαλώς το στοιχείο όπου θα εστιάσουν την προσοχή τους οι παίκτες, παρόλα αυτά κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη lighting engine, η οποία είναι πλήρως ανανεωμένη εν σχέση με αυτή της έκδοσης για PC. Οι κινήσεις του πρωταγωνιστή και των υπολοίπων χαρακτήρων είναι ιδιαίτερα ομαλές, το animation δεν «κολλάει» σε καμία περίπτωση, ενώ τα στοιχεία που κλέβουν την παράσταση είναι μουσική και τα ηχητικά εφέ τα οποία δημιουργούν την ιδανική ατμόσφαιρα για ένα survival horror adventure.



Το Lone Survivor: Director’s Cut δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, παρόλα αυτά υπόσχεται να χαρίσει στους παίκτες περίπου πέντε ώρες διασκέδασης και διαφορετικά endings μέσω των οποίων αποκαλύπτονται κάθε φορά διαφορετικές πτυχές της ιστορίας. Η βέλτιστη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, από τις σφαίρες για το περίστροφο και τις μπαταρίες για το φακό έως τα τρόφιμα και το σάπιο κρέας που λειτουργεί ως δόλωμα για την προσέλκυση των εχθρών είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ροή του παιχνιδιού. Για την καλύτερη εμπειρία, ο Jasper Byrne συνιστά σκοτάδι και ακουστικά. Aν ως τρίτο στοιχείο προστεθεί το remote play μέσω της οθόνης του Wii U GamePad τότε δημιουργείται ο κατάλληλος συνδυασμός για να απολαύσει κανείς ένα survival horror adventure.


 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ιδανική ατμόσφαιρα
  • Σωστή χρήση του backtracking
  • Replayability
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κακή χρήση της οθόνης του GamePad
  • Απόλυτα προβλέψιμες κινήσεις των εχθρών
  • "Ρηχό" σενάριο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Thomas_Th
    • Συγχαρητήρια για το πλήρες, πολύπλευρα ενημερωτικό και ενδιαφέρον review.

      Θεωρώ πως ο τίτλος είναι εξαιρετικός, κερδίζοντας πάρα πολύ στον τομέα της ατμόσφαιρας. Κάποιες σεναριακές σκηνές (π.χ. εκείνη με την οικογένεια που κάνει party..) είναι ιδιαίτερα ευφάνταστες, όπως και οι επιλογές που καθορίζουν τη συνέχεια της πλοκής.

      Το προτείνω ανεπιφύλακτα, το απολαμβάνω σε PS Vita και Wii U.

    • GamingFun
    • Καλό μου ακούγεται. Σε άλλες κονσόλες θα κυκλοφορήσει ή (έστω η απλή έκδοση ) κυκλοφόρησε καθόλου;

    • Thomas_Th
    • Φίλε μου GamingFun είναι, πράγματι, πολύ αξιόλογο. Έχει κυκλοφορήσει σε πολλά formats (δες πάνω δεξιά).
      Αν μπορείς προτίμησέ το για Wii U ή PS Vita, λόγω φορητότητας του gamepad.

    • AnimaPura
    • Φανταστικό παιχνίδι από μεριάς ατμόσφαιρας, έξυπνων χαρακτηριστικών στο gameplay και ιστορίας.

      Μπράβο για το review Νικήτα!

*