Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Nova-111 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Funktronic Labs

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Funktronic Labs

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • NOVA-111
    • 3+ pegi 3+
      • 7 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (1)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.nova111.com/ FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το Nova 111 σχεδόν πάσχει από διαταραχή προσωπικότητας. Προσπαθεί να συνδυάσει 2 διαφορετικά στοιχεία σε έναν ενιαίο κόσμο, με κοινούς μηχανισμούς να τα ορίζουν. Η πρώτη σκέψη μιλά για μπέρδεμα, η δεύτερη για καταστροφή και η τρίτη για οτιδήποτε περισσέψει. Αλλά ίσως να είναι καλύτερο για όλους να ξεκινήσουμε από τα απλά και γνωστά για να αποφύγουμε τα μπερδέματα. Ο τίτλος ξεκινά αμέσως με κλισέ. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε το διαστημοπλοιάκι σας για να κινηθείτε σε (όχι και τόσο) απέραντους λαβυρίνθους, να αντιμετωπίσετε χαριτωμένα τέρατα, να φτάσετε στην έξοδο και να έχετε μαζέψει στο μεσοδιάστημα και μερικούς επιστήμονες που βρίσκονται σκόρπιοι σε κάθε επίπεδο. Η κίνησή σας γίνεται πάνω σε ένα αόρατο grid και για κάθε τετραγωνάκι που προχωράτε, “καταναλώνεται” ένα turn. Οτιδήποτε άλλο εντός του κόσμου του Nova 111 ακολουθεί τον ίδιο μηχανισμό και σύντομα διαπιστώνετε πως μιλάμε για turn based puzzle game. Έτσι για κάθε μια κίνηση που κάνετε εσείς, κάνει και μια ο αντίπαλος που βρίσκεται απέναντι ή ένας διακόπτης ανοίγει και κλείνει εναλλάξ μια πόρτα, σε αιώνια λούπα.


Πρέπει να χρησιμοποιήσετε το διαστημοπλοιάκι σας για να κινηθείτε σε (όχι και τόσο) απέραντους λαβυρίνθους, να αντιμετωπίσετε χαριτωμένα τέρατα, να φτάσετε στην έξοδο και να έχετε μαζέψει στο μεσοδιάστημα και μερικούς επιστήμονες που βρίσκονται σκόρπιοι σε κάθε επίπεδο.

Η πλειοψηφία των τεράτων που προαναφέραμε μπορεί είτε να εξοντωθεί με συγκεκριμένα όπλα (στα οποία θα επανέλθουμε), είτε με...κουτουλιά, αφού μπορείτε να πέσετε επάνω τους και να χάσουν ένα hit point. Το ίδιο φυσικά μπορείτε να πάθετε και εσείς από αυτούς. Χρειάζεται έτσι κάποια σκέψη για το πως θα αποφύγετε αντιπάλους που απλά κινούνται ένα block ανά turn (ή και περισσότερα) ή, ακόμα καλύτερα, διαθέτουν και projectiles. Δεν είναι απαραίτητο να κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια σε ένα turn αν δεν επιθυμείτε. Αν σας εξυπηρετεί μπορείτε να μείνετε ακίνητοι μέχρι να ανοίξει η πόρτα που χρειάζεστε, μέχρι να έρθει ο αντίπαλος εκεί που τον θέλετε ή μέχρι να κάνουν recharge τα όπλα που σταδιακά κερδίζετε. Αυτά προσφέρουν διάφορες συμπληρωματικές ενέργειες (από μικρής απόστασης teleport μέχρι offensive laser strikes και πάγωμα χρόνου) που ενισχύουν το στοιχείο του puzzle εντός των επιπέδων. Δεν μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε όμως αλόγιστα μιας και “φορτίζουν” με το πέρασμα των turns, ανεξαρτήτως του τι επιλέγετε να κάνετε εσείς σε αυτά. Οπότε ακόμα ένα μικρό παίδεμα για να το ρίξετε στη σκέψη πριν δράσετε. Πάνω όμως που λέτε πως τα μάθατε όλα σχετικά εύκολα, το Nova 111 σάς πετά το απόλυτο plot twist, συστήνοντας αντιπάλους και στοιχεία του επιπέδου που κινούνται σε real time. Δεν είναι μάλιστα διακοσμητικό στοιχείο ούτε εμφανίζονται πιο αραιά απ' ότι οι παραδοσιακοί σας αντίπαλοι. Μπορεί έτσι να βρεθείτε στον ίδιο χώρο με “στάσιμο” αντίπαλο που ετοιμάζεται για κλασική κρούση, άλλον που είναι 2 κινήσεις πριν το unblockable attack, πόρτα που θέλει να πατήσετε διακόπτη στην άλλη άκρη της οθόνης για να ανοίξει και στο βάθος ένας ακόμα αντίπαλος σάς ρίχνει projectiles σε πραγματικό χρόνο. Αν έχετε ζυγίσει τα πράγματα σωστά μπορείτε να κάνετε teleport σε ένα άδειο block και να σκοτωθούν μεταξύ τους.



Το τι μπορεί να συμβεί για αρχή μοιάζει σουρεαλιστικό αν και δεν είναι όσο δύσκολη φαντάζεστε η προσαρμογή. Είναι όμως σχεδόν άριστη η μίξη των δύο στοιχείων προσφέροντας ένα ιδιόμορφο σύνολο που σας “κερνά” πρόκληση και αφορμή για σκέψη χωρίς να γίνεται απαραίτητα πανικός στην οθόνη. Κάτι που θα διαπιστώσετε όταν έρθει η ώρα, μαζί με όλα τα παραπάνω, να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένο είδος αντιπάλων προς όφελός σας και όχι μόνο να μην τους σκοτώσετε, αλλά να τους οδηγήσετε σε απαραίτητα key points του επιπέδου, πολλές οθόνες μακριά. Κρίμα όμως που αυτή η σπιρτάδα δεν συναντάται και στα (λίγα) boss battles. Αυτά δεν προσφέρουν ούτε πρόκληση ούτε κάποια διαφορετική ιδέα για να σας παιδέψουν λίγο, μένοντας στην κλασική συνταγή χρήσης όλων όσων μάθατε στα επίπεδα κάθε κόσμου.
Δυστυχώς το Nova 111 τελειώνει αρκετά σύντομα αν και η μικρή του διάρκεια καταφέρνει να λειτουργήσει προς όφελός του.
Ευτυχώς αυτές οι στιγμές είναι τελικά λίγες και το design των απλών επιπέδων κάνει καλή δουλειά για το έξτρα παίδεμα που δεν θα βρείτε στα bosses. Επί της ουσίας δεν μιλάμε για πραγματικά ιδιαίτερο σχεδιασμό, όσο για καλοζυγισμένα ανοίγματα και κρυφά μονοπάτια που, σε συνδυασμό με όλους τους μηχανισμούς που προαναφέραμε, δεν είναι πάντα απλή υπόθεση να τα ανακαλύψετε και να τα εξερευνήσετε. Εννοείται πως δεν υπάρχουν μόνο κρυφά μονοπάτια αλλά και κλασικοί γρίφοι που δεν είναι μεν ιδιαίτερα δύσκολοι, αλλά η μίξη με τα “ζωντανά” του κάθε λαβυρίνθου κάνει την κατάσταση πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Όσο καλά και αν λειτουργούν πάντως, το ιδιόμορφο art style δεν κάνει πάντα σαφές το που ακριβώς είναι ένα κρυφό άνοιγμα και που απλά ένας τοίχος. Οπότε η κατά λάθος κουτουλιά σε τοίχο δεν θα φέρει πιο κοντά σας το κοντινό health power up αλλά μόνο το περίπου τερατάκι-σαλιγκάρι-ιππόκαμπο-πατίνι που παραμονεύει για την επόμενή σας, διορθωτική, κίνηση.



Δυστυχώς το Nova 111 τελειώνει αρκετά σύντομα αν και η μικρή του διάρκεια καταφέρνει να λειτουργήσει προς όφελός του. Όλη η σχεδιαστική του σπιρτάδα διαρκεί όσο “πρέπει” για να κάνει τον εαυτό του να λάμψει, να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας και να μην κουράσει. Αν φυσικά θέλετε να κυνηγήσετε high scores και καλύτερο ranking μπορείτε να επαναλάβετε όσες φορές θέλετε οποιοδήποτε επίπεδο. Αλλά και πάλι αν έχετε αρκετή όρεξη ο τίτλος ολοκληρώνεται σε ένα sitting.



Ο μικρός τίτλος της Funktronic Labs έχει πίσω του μια φιλόδοξη και περίεργη ιδέα και καταφέρνει να συνδυάσει όλα τα στοιχεία σωστά, όσο παράταιρα και αν φαίνονται στα χαρτιά, κάνοντας τη μάχη το πιο σημαντικό κομμάτι του puzzling και όχι απλά διαλείμματα από τους πιο κλασικούς γρίφους. Τιμή και δόξα λοιπόν στον εγκέφαλο που το σκαρφίστηκε. Όχι όμως και σε εμάς που δεν μαζέψαμε όλους τους επιστήμονες των επιπέδων. Μας σαγήνεψε το ραμφοφόρο τυφλό ιπτάμενο ροζ παστέλι που ερχόταν για τσαμπουκά.


 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Συνδυασμός real time και turn based mechanics που λειτουργούν στην εντέλεια
  • Ποικιλία αντιπάλων και power ups
  • Level design που “υποστυλώνει” σωστά τον τίτλο
  • Μικρή αλλά ιδανική διάρκεια
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Απογοητευτικά bosses
  • Το art style ενίοτε μπερδεύει την πλοήγηση εντός των levels
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*