Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Pro Evolution Soccer 2018 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Konami

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Konami

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Είναι δύσκολη η δουλειά των developers που καλούνται να κυκλοφορούν νέο τίτλο κάθε δώδεκα μήνες. Σπάνια βλέπουμε τεράστιες αλλαγές, οι οποίες αναθεωρούν και πάνε τα αντίστοιχα είδη παιχνιδιών μπροστά. Το συχνότερο φαινόμενο είναι μικρές εξελίξεις πάνω σε σταθερή βάση που ναι μεν οδηγούν σε ένα προϊόν με βελτιώσεις, ίσως όμως όχι αρκετές για να καταστήσουν «απαραίτητη» την αγορά του. Ευτυχώς το Pro Evolution Soccer 2017 στάθηκε ικανό να αποτελέσει μια άρτια βάση προς εξέλιξη, παρά τις σπασμωδικές του παραφωνίες, μιας και μιλούσαμε για πιθανώς τη σωστότερη απεικόνιση ποδοσφαίρου, ως προς το τομέα του gameplay, που είχαμε δοκιμάσει εδώ και καιρό. Η φετινή έκδοση του παιχνιδιού της Konami ρίχνει το ρυθμό των αγώνων, προκειμένου να ωφελήσει το gameplay, την τακτική ανάπτυξη αλλά και την ακόμα ρεαλιστικότερη απεικόνιση του ποδοσφαίρου ως αθλήμα. Και το πετυχαίνει, σε μεγάλο βαθμό, αφού ένας αγώνας μεταξύ δύο καλών παικτών στο Pro Evolution Soccer 2018 θυμίζει ακόμα περισσότερο πραγματικό ποδοσφαιρικό ματς.



Πλέον, η ομάδα, και κατά συνέπεια ο παίκτης, που έχει την υπομονή, μπορεί να ανταλλάσσει πάσες στο μέσο του γηπέδου, προσπαθώντας να δημιουργήσει ρήγματα στις κλειστές και οργανωμένες αντίπαλες άμυνες. Η AI παρουσιάζεται σαφώς βελτιωμένη σε αυτό το κομμάτι, με τους συμπαίκτες μας να κινούνται ρεαλιστικά προς τους ελεύθερους χώρους, αναμένοντας τη σωστή μπαλιά ή την ατομική προσπάθεια που θα «ξεκλειδώσει» την άμυνα και θα μας δώσει δίοδο προς το τέρμα. Δυστυχώς η τεχνητή νοημοσύνη δεν καταφέρνει να σταθεί το ίδιο καλά και στην περίπτωση της άμυνας, όπου οι κενοί χώροι δημιουργούνται ευκολότερα πλέον, τόσο λόγω της καλύτερης AI στην επίθεση, αλλά και λόγω του νέου συστήματος ελέγχου της μπάλας σε κοντινή απόσταση, προσθήκη όμως που χρήζει ξεχωριστής ανάλυσης παρακάτω. Ασταθής χαρακτηρίζεται για ακόμα μια χρονιά η συμπεριφορά των τερματοφυλάκων, οι οποίοι μπορούν να πραγματοποιήσουν εντυπωσιακές αποκρούσεις και να δεχθούν γελοία γκολ με διαφορά λίγων δευτερολέπτων, συμπεριφορά η οποία στηρίζεται τουλάχιστον από αρκετά νέα animations που δείχνουν, παρά την έλλειψη ουσίας, ρεαλιστικότερα. Συνδυάζοντας βέβαια τις χαλαρότερες άμυνες και τους απαράδεκτους σε στιγμές τερματοφύλακες, έχουμε αρκετά συχνότερα γκολ με ψηλές σέντρες στην πλάτη της άμυνας, που χαλούν εν μέρει τη ρεαλιστική εικόνα που χτίζει σε όλους τους υπόλοιπους τομείς ο φετινός τίτλος.



Αλλαγές έχουμε στην εκτέλεση των φάουλ, με τη νέα κάμερα στην πλάτη του εκάστοτε ποδοσφαιριστή να δίνει περισσότερο/σωστότερο έλεγχο της κατεύθυνσης και του φάλτσου στον παίκτη. Το σύστημα Real Touch επιστρέφει φέτος, ως Real Touch+ και, η αλήθεια είναι ότι κάνει τον έλεγχο της μπάλας ακόμα ευκολότερο και πιο φυσικό σε περιορισμένους χώρους. Ειδικότερα όταν χειριζόμαστε «μετρ» του είδους όπως Messi και Neymar Jr, μπορούμε να «χορέψουμε» τους αντίπαλους αμυντικούς και να ελευθερωθούμε ευκολότερα από κάθε άλλη φορά. Προφανώς η συγκεκριμένη ικανότητα δεν παρέχεται στον ίδιο βαθμό σε όλους τους επιθετικούς, οπότε αν επιλέξουμε ομάδες με μικρότερου βεληνεκούς παίκτες θα ιδρώσουμε λίγο παραπάνω και θα στηριχτούμε περισσότερο στους συμπαίκτες μας για να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε φάσεις.
Η απόκριση των παικτών μας βρίσκεται στα υψηλότατα επίπεδα αμεσότητας που θυμόμαστε από την προηγούμενη έκδοση, όπως επίσης και η κίνηση της μπάλας στα μακρινά σουτ και σέντρες, τομείς όμως όπου το παιχνίδι δεν έχρηζε ιδιαίτερων βελτιώσεων ούτως ή άλλως. Ένα κλικ πιο ζωντανή είναι η ατμόσφαιρα εντός του γηπέδου, με τους φιλάθλους να αντιδρούν αμεσότερα και εντονότερα στα τεκταινόμενα. Σε συνδυασμό με τις άδειες της UEFA για Champions League και Europa League, οι αγώνες φτάνουν σε κάποιο βαθμό πιστότητας και φέρνουν αρκετά στο νου τους αντίστοιχους πραγματικούς. Και εκεί είναι που ό,τι χτίζουν οι ανωτέρω μικρές βελτιώσεις, σε συνδυασμό με την υποδειγματική σε απεικόνιση FOX Engine, για ακόμα μια χρονιά, καταστρέφει η έλλειψη αδειών για πάρα πολλές ομάδες και πρωταθλήματα. Τουλάχιστον πάλι υπάρχει ο editor οπότε και μια ελπίδα για όποιον δαπανήσει ώρες να για να καλύψει τη διαφορά, αλλά και η δυνατότητα να εισάγουμε διαφοροποιημένα αρχεία άλλων παικτών.



Όλα τα modes που γνωρίζουμε επιστρέφουν χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, με το Master League να φέρει νέα επιλογή που με την ενεργοποίησή της κάνει τις ομάδες πιο δύστροπες ως προς το να πουλήσουν τους παίκτες τους. Μικρή αλλαγή και όχι ιδιαίτερα σημαντική, τουλάχιστον σε τέτοιο βαθμό ώστε να ανανεώσει το Master League που βλέπουμε ίδιο και απαράλλαχτο τόσα χρόνια. Αυτούσια επιστρέφουν τα My Club και Become A Legend, ενώ διασκεδάσαμε με το νέο online 3 vs 3 mode, που επιτρέπει σε τρεις παίκτες να συνεργαστούν μεταξύ τους εναντίον της AI ή άλλων παικτών. Θα διασκεδάζαμε περισσότερο δε αν το matchmaking ήταν γρηγορότερο, τομέας στον οποίο ο τίτλος της Konami πάσχει κατά παράδοση στο λανσάρισμά του. Θα παραμείνουμε σκεπτικοί, καθώς και η έκδοση του 2017, παρά τις βελτιώσεις που έλαβε με το πέρασμα του χρόνου, δεν είχε καταφέρει να μειώσει τους χρόνους αναμονής όσο θα έπρεπε. Τουλάχιστον αφού βρίσκαμε αντιπάλους, οι αγώνες ήταν στην πλειοψηφία τους απροβλημάτιστοι και με ελάχιστο lag.



Φέτος, το Pro Evolution Soccer καταλήγει, παρά τις…κληρονομικές του αδυναμίες, καλύτερο από τον περσινό τίτλο. Οι βελτιώσεις είναι μικρές και πιθανώς να μην παρακινήσουν τους παίκτες αρκετά ώστε να προβούν στην αγορά της νέας έκδοσης. Παρόλα αυτά η Konami κάνει το καθήκον της, ως ένα βαθμό. Θα θέλαμε  η βελτίωση στην ΑΙ να ακολουθήσει και τις κινήσεις των αμυντικών, ενώ τα βελτιωμένα animations των παικτών και, ειδικότερα, των τερματοφυλάκων, να συνοδεύονται από λίγο περισσότερη αποτελεσματικότητα. Γνωρίζουμε ότι το θέμα των δικαιωμάτων είναι και, θα παραμείνει πολύ μπερδεμένο, όμως οι βελτιώσεις στο gameplay όφειλαν να είναι περισσότερες, ακόμα και σε αυτό το πολύ υψηλό επίπεδο που κινούμαστε. Αυτό είναι και το μοναδικό φάουλ της Konami, που εκ του αποτελέσματος όμως δεν είναι ικανό να της δώσει κόκκινη κάρτα. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Βελτιωμένη ροή στην επίθεση λόγω AI
  • Real Touch+ και νέα animations ποδοσφαιριστών
  • Gameplay που αποδίδει πιστότερα από ποτέ το λαοφιλές άθλημα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ασταθής συμπεριφορά τερματοφυλάκων
  • Έλλειψη αδειών για ακόμα μια χρονιά στα περισσότερα πρωταθλήματα
  • Αργό matchmaking στα online modes
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
11 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • mysterious
    • Ωραίο review.Έπαιξα το demo για αρκετό διάστημα και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα.Το gameplay ήταν απολαυστικό και για μένα πολύ καλύτερο από το pes 2017.Συμφωνώ πως οι μπαλιές στην πλάτη της άμυνας πραγματοποιούνται εύκολα αλλά είναι συγχρόνως και fun to play.Αυτό όμως που με χάλασε απίστευτα είναι για μια άλλη φορά τα σουτ εκτός περιοχής.Οκ αν σουτάρεις λίγο έξω από αυτή μπορείς να σκοράρεις αλλά από εκεί και πέρα είναι σαν να υπάρχει ένα αόρατο τοίχος στην εστία.Αν είναι δυνατόν στο pes,που πέρα από το gameplay του είχε σήμα κατατεθέν τα βρωμόσουτά του,να μη μπορείς να εκμεταλλευτείς το ελεύθερο πεδίο μπροστά σου μόνο και μόνο επειδή απέχεις αρκετά μέτρα από την περιοχή.Μοιραία η σύγκριση με το fifa που δυστυχώς ή ευτυχώς τα σουτ είναι κάτι παραπάνω από απόλαυση.

    • femto
    • Η αισθηση που σου αφηνει ειναι ο,τι πιο κοντινο στο πραγματικο ποδοσφαιρο. Σε ορισμενες περιπτωσεις δεν καταλαβαινεις την διαφορα. Φοβερα τα physics της μπαλας. Δυο εναστασεις ωστοσο. Το online κομματι ειναι για τα πανηγυρια, σε βαθμο που δεν μπορεις να παιξεις. Η αμεσοτητα των παικτων ειναι μειωμενη και ουσιαστικα δεν μπορεις να παιξεις.
      Το δευτερο εχει να κανει με το myclub. Απο τις χειροτερες λειτουργιες. Φτιαχνεις μια ομαδα βασει τυχης και οχι μια ομαδα που εσυ φτιαχνεις απο τα θεμελια της. Δεν μπορεις καν να πειραξεις το συστημα, ετσι χανεται η ολη ουσια.

    • platonxii
    • @mysterious, Συμφωνώ μαζί σου, ως προς τη σύγκριση με τις παλαιότερες κυκλοφορίες της σειράς. Όμως η αλήθεια είναι ότι και στο ποδόσφαιρο, σπανίως σημειώνονται τέρματα από περισσότερα των 35m, εν κινήσει και όχι από στημένη φάση. Καταλαβαίνω όμως γιατί σου λείπουν και, ως παλιός παίκτης του Pro από όταν ακόμα λεγόταν ISS, συμπάσχω :)

      @femto, όοοοταν ολοκληρωνόταν το matchmaking δεν είχα θέμα με lag. Δυστυχώς όμως η εμπειρία στο online εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Για το myClub, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι έχεις επιλογές να πειραματιστείς με το σύστημα της ομάδας που σχηματίζεται. Αν φυσικά σε χαλάει η τυχαιότητα της επιλογής των παικτών, πάω πάσο.

    • mysterious
    • @platonxii το περίμενα πως θα αναφέρεις τον ρεαλισμό όσον αφορά τα σουτ και χαίρομαι που συμπάσχεις ως παλαίουρας της σειράς :D

      Έχεις δίκιο κι έτσι είναι,δε γίνεται να μπαίνουν κάθε λίγο τα γκολ από μακρινές αποστάσεις λες και παίζουμε μπάσκετ αλλά είναι και το σημείο όπου λες ότι αξίζει να κάνουν τα στραβά μάτια για το καλό του παιχνιδιού.Και βέβαια μη ξεχνάμε ότι αν το εκάστοτε ποδοσφαιράκι ήταν τέρμα ρεαλιστικό τότε θα είχαμε βαρεθεί τη ζωή μας να αναλωνόμαστε στις μάχες του κέντρου.

      Αλλά και πάλι το θέμα δεν είναι ότι δε μπαίνουν συχνά τα σουτ από μεγάλες αποστάσεις αλλά ότι δε μπαίνουν σχεδόν ΚΑΘΟΛΟΥ!Κάποια στιγμή μου την έδωσε και για να κάνω το απόλυτο τεστ πήρα την Μπάρτσα με αντίπαλο την πιο αδύναμη του demo,την Colo Colo(όνομα και πράμα :P),το έβαλα στη δεύτερη μόλις δυσκολία και ακόμη κι εκεί μου ήταν αδύνατο να σκοράρω από μεγάλες αποστάσεις με εξαίρεση 1/50 σουτ και ίσως είμαι και γενναιόδωρος.Μιλάμε σκοποβολή έκανα και πάλι τίποτα.Και να πω ότι είμαι τίποτα τραχανοπλαγιάς,εντάξει τόσα χρόνια παίζουμε ποδοσφαιράκια.Εν αντιθέσει με τις σέντρες και τις μπαλιές-τρύπα(ιδίως τις ψηλές)όπου είναι πολύ εύκολο να σκοράρεις.

    • platonxii
    • @piteira όχι, λάβαμε την έκδοση του PlayStation 4 για κάλυψη του συγκεκριμένου τίτλου, οπότε εκεί έγινε και η κριτική. Νομίζω πάντως ότι ειδικότερα φέτος, η Konami έχει δηλώσει ότι το PES θα είναι ίδιο και στις τρεις "σύγχρονες" εκδόσεις του.

    • darthneon
    • Ατελείωτες κόντρες στα μετόπισθεν προσπαθώντας να βγάλεις την μπάλα από την άμυνα, παίχτες που τρέχουν σα να έχουν καταπιεί σκουπόξυλο και καμμία σχέση με πραγματικό αγώνα ποδοσφαίρου. Το μόνο καλό είναι ότι είναι στα € 40. Κατά τα λοιπά παραμένει arcade όσο κ αν έχει πέσει η ταχύτητα.

    • Kuzu
    • Δεν νομίζω να ξεπεράσει το FIFA αλλά είναι κοντά. Έχουν κάνει μεγάλη βελτίωση ακόμα και απ το demo που είχε βγει.

*