Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Risen 3: Titan Lords

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Deep Silver

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Deep Silver

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Risen είναι μια… ιδιαίτερη περίπτωση, αφού προέκυψε μετά την απομάκρυνση της Piranha Bytes από την JoWooD και ουσιαστικά θεωρήθηκε ως η «συνέχεια» του Gothic, παρά το γεγονός ότι δεν έφερε το ίδιο όνομα. Ταυτόχρονα βέβαια, χωρίς να ξεχωρίζει πρακτικά σε κανέναν τομέα, εκτός ίσως από την πειρατική θεματολογία του δεύτερου μέρους, κατάφερε να διατηρήσει μια αφοσιωμένη βάση χρηστών καθιερώνοντας την θέση της στην αντίληψη του κοινού ως μια σειρά με προβλήματα, αλλά και πολλή διασκέδαση. Πέντε χρόνια λοιπόν μετά το ντεμπούτο του Risen, το τρίτο μέρος της σειράς κάνει την εμφάνισή του, χτίζοντας πάνω στους δύο προηγούμενους τίτλους και υποσχόμενο μια νέα συναρπαστική περιπέτεια. Μετά από δύο προσπάθειες, η υπόθεση ότι η ομάδα ανάπτυξης από το Essen της Γερμανίας κατάφερε να βρει την ιδανική συνταγή είναι αν μη τι άλλο αναμενόμενη. Δυστυχώς όμως, η υπόθεση φαίνεται να απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Risen 3: Titan Lords Image 01

Παραδόξως, το Risen 3 «εγκαταλείπει» τον πρωταγωνιστή των δύο προκατόχων του για χάρη ενός νέου, επίσης ανώνυμου. Αυτή τη φορά οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο του αδερφού της Patty, η οποία παραμένει (μεταξύ άλλων) στο καστ των χαρακτήρων, αυτή τη φορά με ένα πιο… αποκαλυπτικό (και ταυτόχρονα μάλλον κακόγουστο) outfit. Κατά την διάρκεια της αναζήτησης ενός θησαυρού τα δύο αδέρφια-πειρατές θα αποκαλύψουν μια σκοτεινή δύναμη που «σκοτώνει» τον πρωταγωνιστή, ο οποίος και θα «ξυπνήσει» μετά από κάποιες εβδομάδες χωρίς… ψυχή, ανακαλύπτοντας πως αυτή η σκοτεινή δύναμη απειλεί να κυριεύσει ολόκληρη την περιοχή. Τα πράγματα παίρνουν από εκεί και μετά τη σειρά τους, με στόλους από πλοία-φαντάσματα, νεκρούς πειρατές που επιστρέφουν στον κόσμο των ζωντανών, πλάσματα του κάτω κόσμου και μια σειρά από κλισέ και στερεότυπα.
Πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του Risen, το τρίτο μέρος της σειράς κάνει την εμφάνισή του, χτίζοντας πάνω στους δύο προηγούμενους τίτλους και υποσχόμενο μια νέα συναρπαστική περιπέτεια.
Μέσα από το εισαγωγικό κομμάτι που ουσιαστικά λειτουργεί ως tutorial, ο τίτλος αναλαμβάνει να εξοικειώσει τους παίκτες με τους βασικούς μηχανισμούς gameplay και τις αλλαγές/προσθήκες. Από αυτά τα πρώτα λεπτά το Risen 3 φανερώνει τις αδυναμίες του, πέραν του κακού animation και του τεχνικού τομέα γενικότερα, ο οποίος θα ταίριαζε περισσότερο σε τίτλο της προηγούμενης γενιάς. Η πλήρης ανανέωση του συστήματος μάχης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί στην καλύτερη περίπτωση μια κίνηση αμφιβόλου αποτελέσματος. Η Piranha Bytes επιχειρεί την υιοθέτηση μιας τακτικής προσέγγισης με χτυπήματα, αποκρούσεις, αποφυγή και αντεπίθεση, η οποία όμως στην πράξη παρουσιάζεται ως ένα ασύνδετο σύνολο. Το κάθε χτύπημα είναι χαρακτηριστικά «αποκομμένο» από την εκκίνηση μέχρι την επαφή, με τα χρονοβόρα animations να δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο το ήδη δύσκολο έργο των παικτών.

Risen 3: Titan Lords Image 03

Σε περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων του ενός αντιπάλων, το σύστημα αυτόματου «κλειδώματος» στόχου πάει… περίπατο, αναγκάζοντας συνεχείς αλλαγές τακτικής, ενώ η κάμερα με την σειρά της δεν διευκολύνει τα πράγματα, επιτάσσοντας την συνεχή διόρθωση της προοπτικής. Κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών, η αδυναμία του πρωταγωνιστή να αντιμετωπίσει ακόμα και τους βασικότερους των εχθρών αναγκάζει τους παίκτες να επιδίδονται σε συνεχή rolls (τα οποία αποτελούν ένα είδος «δωρεάν» αποφυγής οποιουδήποτε damage), αφήνοντας την εξόντωση των αντιπάλων στους NPCs. Για την ακρίβεια, οι NPCs αποτελούν το μοναδικό στοιχείο που αποτρέπει την πλήρη κατάρρευση του συστήματος μάχης, αποτελώντας όχι μια προαιρετική επιλογή, αλλά μονόδρομο. Στην πορεία προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές μορφές «μαγείας» αλλά πλέον σε εκείνο το σημείο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού το leveling up του χαρακτήρα έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που ελάχιστοι εχθροί μπορούν να φέρουν κάποια ουσιαστική πρόκληση. Έχοντας αναφέρει το leveling up και το σύστημα προόδου, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Risen 3 ακολουθεί την φόρμα του προκατόχου του, αυτή τη φορά με μια ακόμα πιο απλοποιημένη μορφή. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των quests και μετά από κάθε μάχη απονέμονται πόντοι glory, ή αλλιώς το αντίστοιχο των πόντων xp. Μέσα από το glory οι παίκτες μπορούν να αναβαθμίσουν τα διαφορετικά attributes του χαρακτήρα, χωρίς όμως να υπάρχει πλέον κάποιο συγκεκριμένο skill tree που αντιστοιχεί σε καθένα από αυτά. Όσον αφορά τα quests, η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται να διάλεξε την ποσότητα απέναντι στην ποιότητα, φροντίζοντας να «φορτώσει» την περιπέτεια του ανώνυμου πρωταγωνιστή με μια σειρά από ανούσιες αποστολές οι οποίες –πέραν του προφανούς glory gain- σπάνια εξυπηρετούν κάποιον άλλον σκοπό πέραν από την καθυστέρηση της εξέλιξης της ιστορίας.

Risen 3: Titan Lords Image 02
Οι NPCs αποτελούν το μοναδικό στοιχείο που αποτρέπει την πλήρη κατάρρευση του συστήματος μάχης, αποτελώντας όχι μια προαιρετική επιλογή, αλλά μονόδρομο.
Οι NPCs αποτελούν το μοναδικό στοιχείο που αποτρέπει την πλήρη κατάρρευση του συστήματος μάχης, αποτελώντας όχι μια προαιρετική επιλογή, αλλά μονόδρομο.

Αν όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα, τότε τα bugs που δίνουν δυναμικά το παρόν για ακόμη μια φορά φροντίζουν να κάνουν το έργο των παικτών ακόμα δυσκολότερο. Glitches, «κολλήματα» χαρακτήρων στο περιβάλλον, προβληματικό hit και collision detection είναι μόνο λίγα από τα «θέματα» που προκύπτουν κατά την διάρκεια της δράσης. Ταυτόχρονα, ο τίτλος είναι δομημένος με τέτοιον τρόπο που ακόμα και ορισμένα quests επιβάλλουν μια συγκεκριμένη σειρά δράσης (η οποία φυσικά και δεν γίνεται εκ των προτέρων γνωστή στους παίκτες), ειδάλλως ακυρώνονται εξ’ολοκλήρου - με την συνεπακόλουθη απώλεια glory και loot. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός του «ανακυκλωμένου» υλικού που αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι του τίτλου. Κτήρια, χαρακτήρες, animations, ολόκληρες περιοχές έχουν μεταφερθεί πρακτικά αυτούσιες από το δεύτερο μέρος της σειράς με τέτοιο τρόπο που κάνει το Risen 3 σε πολλά σημεία να θυμίζει περισσότερο ένα expansion, παρά μια καινούρια κυκλοφορία. Από τεχνικής πλευράς, πέραν των πολυάριθμων bugs, λίγα πράγματα ξεχωρίζουν. Τα γραφικά, ακόμα και στην PC έκδοση (στην οποία έγινε και το review) θυμίζουν τίτλους προηγούμενης γενιάς, ενώ και ο ηχητικός τομέας δεν τα καταφέρνει καλύτερα, με αδιάφορες συνθέσεις και ερμηνείες που κυμαίνονται από μέτριες μέχρι κακές (με μοναδική εξαίρεση έναν -και μόνο- NPC).



Όλα τα παραπάνω φέρνουν αναπόφευκτα το ερώτημα, αν μέσα σε αυτό το ασύνδετο και πρόχειρο σύνολο υπάρχουν κομμάτια μιας εμπειρίας που έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό σε όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί. Παραδόξως, η απάντηση είναι θετική - υπό προϋποθέσεις. Το πειρατικό σκηνικό διατηρεί αυτή την πολύ συγκεκριμένη γοητεία, ακόμα και αν το Risen 3 δεν αποτελεί την πλέον εύστοχη υλοποίησή του. Σίγουρα οι fans της σειράς θα βρουν τον δρόμο τους μέσα από τα προβλήματα και τα ατοπήματα και θα φτάσουν στην «καρδιά» του τίτλου, απολαμβάνοντας ότι αυτός έχει να προσφέρει - κάτι που όμως δύσκολα θα κάνουν όσοι δεν ασχολήθηκαν με τη σειρά (ή το Gothic) στο παρελθόν. Όσοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν πολλούς συμβιβασμούς, το Risen 3 μπορεί να αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη, με περιεχόμενο ικανό για μια πολύωρη περιπέτεια στα νησιά της Καραϊβικής. Από την άλλη βέβαια, οι RPG προτάσεις τους τελευταίους μήνες είναι τόσες πολλές που δύσκολα κάποιος θα αποφασίσει να «επενδύσει» στο Risen 3 και όχι σε μία από τις ήδη υπάρχουσες κυκλοφορίες.


 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Περιεχόμενο
  • Πειρατική θεματολογία
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Σύστημα μάχης
  • Ιστορία
  • Τεχνικός τομέας
  • Bugs
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
10 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • greenkiller.13
    • Απο τα πρωτα trailers που ειχαν βγει το περιμενα πιο καλο,αλλα τελικα απογοητευση πρεπει να ειναι συμφωνα με το review

    • apollyon
    • Δικαιολογημενος βαθμός, μεγάλη απογοήτευση το παιχνίδι. Είχα καραγουστάρει με το 2 και το περίμενα πως και πως και αυτο αλλά δυστυχώς βγήκε μαπα το καρπούζι.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Μετά το sacred 3,αυτό...Διαβάζοντας το review του Κώστα κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα μέτριο παιχνίδι.Ήλπιζα σε ένα θετικό review προκειμένου να δούνε τον ωραίο κόσμο του παιχνιδιού και άλλοι παίκτες αλλά δεν μάλλον δεν θα γίνει δυστυχώς.Θα το παίξω και θα το τερματίσω σίγουρα αλλά μου προκαλεί απογοήτευση γιατί η συγκεκριμένη ομάδα μέσα από μεγάλη πληθώρα rpg μας έδωσε κάτι ξεχωριστό.Θα σας πρότεινα πάντως πέρα από το συγκεκριμένο παιχνίδι να δείτε όλη την σειρά gothic,risen.

    • Connie GR
    • Πραγματικά 'ήθελα' το Risen 3 να είναι επιτέλους το RPG που η Piranha Bytes έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει, χωρίς όλα αυτά τα προβλήματα που βασανίζουν τις παραγωγές της. Αλλά πραγματικά, είναι... απογοήτευση. Οι fans της σειράς και του Gothic σίγουρα θα βρουν στοιχεία που θα τους κρατήσουν, αλλά μάλλον μόνο αυτοί - και πάλι υπό προϋποθέσεις. Είναι σαν να αγνόησαν όλα τα θέματα του παρελθόντος - ή να είχαν μια πολύ... ιδιαίτερη εικόνα του τι σημαίνει "ουσιαστική βελτίωση", όταν αποφάσισαν να αναπτύξουν τις διάφορες πτυχές του τίτλου.

    • Koel700
    • Ηλικρινα αν παιρνει μια εταιρια το Οσκαρ του "Δεν Εμαθα Τιποτα Απο Την Προ'ι'γουμενη Αποτυχια Μου" ειναι Piranha Bytes...ειναι ο ορισμος του fixed previous version of a game

*