Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sparkle 2 Review (Xbox One)

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    10tons Ltd

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    10tons Ltd

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το σωτήριο έτος 2005, όταν και πρωτοκυκλοφόρησε το Xbox 360, όπως στα πρώτα βήματα κάθε κονσόλας, οι επιλογές ήταν λίγες. Τότε λοιπόν, ενθουσιασμένοι και από την «πρωτοπορία» των demos κυριολεκτικά κατεβάζαμε ό,τι βρίσκαμε μπροστά μας. Ένα από αυτά ήταν και το Zuma. Μόνο που αυτό αγοράστηκε κιόλας, άμεσα, την επόμενη ημέρα. Το Zuma δεν ήταν το πρώτο για αυτό το παρακλάδι παιχνιδιών, που έχουν ως αντικείμενο τη δημιουργία χρωματικών συνδυασμών από μπάλες, οι οποίες εκτοξεύονται από ένα κεντρικό σημείο, προτού το όλο σύνολο φτάσει σε μία τρύπα και χάσει ο παίκτης ζωή ή πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή, με όλα τα απαραίτητα bonus και λοιπά συμπαρομαρτούντα. Tο «είδος» «ανακαλύφθηκε» το 1998 μέσω του παιχνιδιού Puzz Loop το οποίο κυκλοφόρησε αργότερα σε επανέκδοση (2006) για το Nintendo DS με το όνομα Magnetica (το οποίο ο γράφων αγόρασε ευλαβικά).


Το κατάλληλο bonus ενεργοποιείται λίγα δευτερόλεπτα πριν το τέλος.

Προς τι η -μακροσκελής- εισαγωγή; Πολύ απλά το Sparkle 2 ανήκει σε αυτό το είδος. Μάλιστα έχει προλάβει να γίνει και franchise μιας και πρώτο είχε κυκλοφορήσει το Sparkle Unleashed. Φυσικά και τα 2, πριν εμφανιστούν στα Xbox One και PS4, είχαν κάνει ντεμπούτο σε Android, iOS και PC με πολύ καλά αποτελέσματα, ιδιαίτερα στην έκδοση για iPhone. Το Unleashed κυκλοφόρησε στα τέλη Ιουνίου και η αλήθεια είναι ότι είχε μια ουσιώδη διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες υλοποιήσεις του είδους. Για την ακρίβεια, ο εκτοξευτήρας για τις μπάλες, ήταν στο κάτω μέρος της οθόνης και όχι σε περιστρεφόμενο κύκλο στο κέντρο όπως στα Zuma και Magnetica, κάτι που ομολογουμένως δεν λειτούργησε και τόσο καλά. Όμως στο Sparkle 2 αυτό άλλαξε. Είναι σαφές ότι σε όλα τα επίπεδα ο δεύτερος τίτλος που έχουμε στα χέρια μας είναι και πιο γεμάτο και πιο «γυαλισμένο» video game σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτήν τη φορά το όλο σκηνικό διαθέτει και ιστορία-σενάριο (με πανέμορφη μουσική, πολύ καλά voice-overs, καλό presentation και κυριολεκτικά ανύπαρκτο τέλος), ενώ ο τεχνικός τομέας σε όλες του τις εκφάνσεις είναι ένα κλικ πάνω. Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει -εκτός gameplay- είναι η μουσική του τίτλου που θυμίζει πολύ έντονα την ταινία Chocolat και σε άλλα σημεία τα ήρεμα και ήσυχα κομμάτια κάποιων εξαιρετικών επικών περιπετειών όπως το Lord of the Rings. Δεν είναι αστείο και είναι άκρως σημαντικό για έναν τέτοιο τίτλο να μην έχει μουσική που εκνευρίζει. Πόσο μάλλον εδώ, που η μουσική είναι πραγματικά υπέροχη.


Ο κεντρικός χάρτης του παιχνιδιού. Η πρόοδός σας αποθηκεύεται αυτόματα.

Σε επίπεδο gameplay το Sparkle 2 εισαγάγει τα enchantments, τα οποία είναι ουσιαστικά μόνιμα power ups τα οποία προσφέρουν σημαντική βοήθεια ενώ παίζετε. Με αυτά “εξοπλίζεται” ο εκτοξευτήρας σας, ενώ μπορεί να έχετε έως τέσσερα ενεργά ταυτόχρονα, με το ξεκλείδωμά τους να γίνεται σταδιακά κατά την πορεία σας στο παιχνίδι. Τα κλασικά bonus εμφανίζονται (και πρέπει να τα πετύχετε με κάποια μπάλα) όποτε κάνετε τρεις συνδυασμούς ή από εκεί και πέρα πολλαπλάσια του τρία. Σε περίπτωση που δεν κάνετε τριάδα και άνω, το «ρολόι» των bonus μηδενίζεται.
Είναι σαφές ότι σε όλα τα επίπεδα το Sparkle 2 είναι και πιο γεμάτο και πιο «γυαλισμένο» video game σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Έχει πραγματικό ενδιαφέρον ότι ο κόπος που καταβάλει ο παίκτης για να τα πετύχει έχει αντίκρισμα, μιας και -σε αντίθεση με ανάλογους τίτλους- δεν υπάρχει κανένα εντελώς άχρηστο, με κάθε ένα από αυτά να είναι ό,τι πρέπει την κατάλληλη στιγμή, ειδικά όταν το «φίδι» από μπάλες πλησιάζει αργά και σαδιστικά προς την άβυσσο.


Αυτό είναι που λένε στο χείλος της καταστροφής και από δύο μεριές μάλιστα.

Ο τίτλος διαθέτει συνολικά 92 επίπεδα μέχρι τον τερματισμό του, κάτι που αναμένεται να σας πάρει περίπου 6 ώρες.  Οι πίστες ανακυκλώνονται και επαναλαμβάνονται, ενώ η δυσκολία αυξάνεται σταδιακά, με αύξηση ταχύτητας, μείωση των συνδυασμών και αύξηση των χρωμάτων. Το θετικό είναι ότι η επανάληψη γίνεται με τυχαία σειρά, ενώ από δυσκολία, το πρώτο «πέρασμα» του τίτλου είναι αρκετά ισορροπημένο χωρίς να είναι απάνθρωπο (βλέπε Zuma ή το Sparkle Unleashed). Επίσης θετικό είναι ότι ο τίτλος προσφέρει περιεχόμενο και μετά τον τερματισμό του, μιας και -κυρίως- το survival αλλά και το challenge mode προσφέρονται για περαιτέρω ενασχόληση. Το αυτό συμβαίνει και με την επιλογή να παίξετε ξανά όλα τα επίπεδα στις δυσκολίες hard και nightmare. Εξάλλου για όσους κυνηγούν Achievements, κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο.



Σε γενικές γραμμές το Sparkle 2 είναι άλλος ένας τίτλος puzzle ο οποίος όμως έχει το προσόν και να διασκεδάζει τον παίκτη και να μην τον κάνει να βαριέται. Είναι ιδανικός είτε για χαλάρωμα ως διάλειμμα από την ενασχόληση με πιο «σοβαρούς» τίτλους, αλλά και μόνος του προσφέρει μια χαρά συγκινήσεις και σε σχετικά καλή τιμή (7,99). Από εκεί και πέρα μην περιμένετε κάτι το επαναστατικό, ούτε το διαφορετικό, αντίθετα μια από τα ίδια σε σχέση π.χ. με το Zuma απλά με μεγαλύτερες μπάλες. Από την άλλη όμως όλα στο Sparkle 2 λειτουργούν ακριβώς όπως πρέπει. Και αυτό μόνο κακό δεν είναι.


 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πραγματικά εξαιρετική μουσική
  • Ο χειρισμός και η όλη υλοποίηση είναι σχεδόν αψεγάδιαστα
  • Αρκετά ισορροπημένη καμπύλη δυσκολίας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ναι είναι κλώνος του Zuma και των προγόνων-απογόνων του
  • Δεν κάνει τίποτα εκτός πεπατημένης
  • Το κεντρικό mode είναι μάλλον σύντομο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*