Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Super Smash Bros. Nintendo 3DS

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bandai Namco

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Super Smash Bros. Nintendo 3DS
    • 12+ pegi 12+
      • 9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (4)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.smashbros.com/en-uk/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Το τέταρτο παιχνίδι της σειράς Smash Bros σηματοδοτεί και την παρθενική εμφάνιση της σειράς σε φορητή κονσόλα της Nintendo. To δημιούργημα του Masahiro Sakurai αντιπροσωπεύει όπως πάντα κάτι πολύπλευρο και πολυσύνθετο. Πιο σημαντικά, όλες αυτές οι πλευρές του έχουν δουλευτεί σε βάθος από ένα άτομο το οποίο σε κάθε του project δίνει βάση ακόμα και στις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες. Τι το ιδιαίτερο όμως έχει αυτή η σειρά; Είναι ένα party game ιδανικό για casual play μεταξύ τεσσάρων παικτών. Είναι όμως και ένα fighting game ή brawler για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι με απίστευτο βάθος σε gameplay μηχανισμούς το οποίο έχει μεγάλη απήχηση και σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Μέσα σ’ όλα τ’ άλλα είναι και ενα εικονικό μουσείο της ιστορίας της Nintendo, με χαρακτήρες, trophies, πίστες και μουσικά κομμάτια από τα περισσότερα μεγάλα franchises της εταιρείας.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 01
Η μικρή οθόνη του 3DS κάποιες φορές βέβαια φαντάζει ανεπαρκής, όπως για παράδειγμα όταν 4 παίκτες παίζουν μαζί και έτσι πολλές φορές αναγκαστικά η κάμερα κάνει zoom-out σε μεγάλο βαθμό
Η μικρή οθόνη του 3DS κάποιες φορές βέβαια φαντάζει ανεπαρκής, όπως για παράδειγμα όταν 4 παίκτες παίζουν μαζί και έτσι πολλές φορές αναγκαστικά η κάμερα κάνει zoom-out σε μεγάλο βαθμό

Από όποια σκοπιά και να το δει κανείς το Smash Bros σαν σειρά έχει τα φόντα να ικανοποιήσει μια τεράστια μερίδα gamers και το θέμα είναι να δούμε αφενός τις προσθήκες που έγιναν στο τελευταίο μέρος της σειράς και αφετέρου την ποιότητα της μεταφοράς  στο 3DS. To πρώτο πράγμα που ίσως να προκαλέσει εντύπωση είναι το ότι αυτό είναι μόλις το τέταρτο παιχνίδι της σειράς σε διάστημα 15 ετών, κάτι ασυνήθιστο όσο να ναι για ένα τόσο εμπορικά επιτυχημένο franchise της Nintendo. Ο Sakurai έχει καταφέρει να αποδείξει πως κάθε φορά αφοσιώνεται πλήρως στο εκάστοτε project του και πως θα αφιερώσει όσο χρόνο χρειαστεί έως ότου το τελικό προϊόν είναι πλήρες από άποψης περιεχομένου και άρτιο από άποψης gameplay. Η πρώτη επαφή με το παιχνίδι στο 3DS εντυπωσιάζει ευχάριστα από τεχνικής άποψης. Παρά τη φορητή φύση του τίτλου και τις όσο να ναι σχετικά περιορισμένες δυνατότητες του 3DS σε σχέση με το τι αναμένουμε να δούμε στον αντίστοιχο τίτλο του Wii U, το τελικό αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Τα γραφικά δείχνουν πως δεν έχει γίνει κάποιος συμβιβασμός, με το παιχνίδι να τρέχει απόλυτα ομαλά στα 60fps και τα χρώματα του τίτλου να είναι σαφώς πιο ζωντανά και έντονα από αυτά του Super Smash Bros: Brawl για παράδειγμα. Η μικρή οθόνη του 3DS κάποιες φορές βέβαια φαντάζει ανεπαρκής, όπως για παράδειγμα όταν 4 παίκτες παίζουν μαζί και έτσι πολλές φορές αναγκαστικά η κάμερα κάνει zoom-out σε μεγάλο βαθμό. Σε 1vs1 games βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελεί πρόβλημα ποτέ και ακόμα και σε multiplayer περιβάλλον το τελικό αποτέλεσμα σε γενικές γραμμές παραμένει ικανοποιητικό.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 02

Στον ηχητικό τομέα το παιχνίδι είναι παράδεισος για τους απανταχού Nintendo fans. O Sakurai μας είχε ήδη καλομάθει από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, άλλα είναι και πάλι ευχάριστο το να διαπιστώνουμε πως το τελευταίο Smash Bros συνοδεύεται από ένα ακόμα εξαιρετικό soundtrack. Η ποικιλία των κομματιών καλύπτει όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε ένα τεράστιο φάσμα τίτλων της Nintendo και μαζί με αυτά έχουμε και τις διάφορες νέες third party πινελιές που προσθέτουν για παράδειγμα η Namco και η Capcom με τα Pac-Man και Mega Man franchises αντίστοιχα. O Pac-Man και ο Mega-Man βέβαια αποτελούν και κάποιες από τις νέες προσθήκες στο cast του παιχνιδιού.
Η πρώτη επαφή με το παιχνίδι στο 3DS εντυπωσιάζει ευχάριστα από τεχνικής άποψης.
Μαζί με αυτούς βλέπουμε και άλλους πρωτοεμφανιζόμενους, όπως για παράδειγμα τον Shulk από το Xenoblade ή την Rosalina από τα Super Mario Galaxy. Το τελικό cast περιλαμβάνει 51 χαρακτήρες και η ποικιλία είναι τεράστια όχι μόνο λόγω των πολλών χαρακτήρων, αλλά και λόγω της προσπάθειας να μειωθούν οι κλώνοι διάφορων χαρακτήρων. Παράδειγμα αποτελεί η αφαίρεση του Star Wolf, ο οποίος έπαιζε σαν τον Fox. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως κάποιοι χαρακτήρες είναι ανεξάρτητοι πλέον και πως έχουν καταργηθεί όλες οι μεταμορφώσεις όπως αυτή για παράδειγμα της Zelda σε Sheik, κοινώς αυτοί οι δυο χαρακτήρες αποτελούν διαφορετικές επιλογές στο character selection screen πλέον.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 03

Το μεγάλο αυτό cast συνοδεύεται από έναν εξίσου μεγάλο αριθμό πιστών και όπως πάντα άλλες είναι  στατικές και επίπεδες και άλλες κινούνται, όντας παράλληλα γεμάτες εμπόδια και κενά. Η ομάδα ανάπτυξης του τίτλου κατάλαβε πως η Final Destination (η πιο απλή πίστα του παιχνιδιού με φιλοσοφία πιο κοντά σε συμβατικά fighting games) ήταν εδώ και χρόνια μονόδρομος για όσους έπαιζαν το παιχνίδι ανταγωνιστικά και αυτό οδήγησε στην πολύ ευχάριστη προσθήκη των Omega Stages. Η εν λόγω επιλογή μετατρέπει τη μορφολογία οποιασδήποτε πίστας σε αυτή της Final Destination, κοινώς δίνει στον παίκτη την ελευθερία να διαλέξει οποιαδήποτε πίστα θέλει ανάλογα με το φόντο και το soundtrack που επιθυμεί χωρίς να θυσιάζει όμως το “επίπεδο” level design που προτιμούν πολλοί παίκτες.
Όλοι οι γνωστοί μηχανισμοί είναι εκεί, από απλές επιθέσεις και smash attacks μέχρι grabs, rolls, dodges, air dodges κτλ.
Οι βασικοί μηχανισμοί του παιχνιδιού παραμένουν οι ίδιοι, κάτι που ασφαλώς δεν αποτελεί έκπληξη μιας και μιλάμε για μια ήδη πετυχημένη συνταγή. Εμφανής είναι η αύξηση ταχύτητας του τίτλου, με το τελικό αποτέλεσμα να βρίσκεται μεταξύ Melee και Brawl, κάτι που περίμεναν εναγωνιωδώς όσοι είχαν απογοητευτεί από την σχετικά χαμηλή ταχύτητα του Brawl. Άλλος μηχανισμός του Brawl που απογοήτευσε τους φανατικούς της σειράς ήταν το tripping (που έδινε μια πιθανότητα στους χαρακτήρες να “σκοντάψουν” ενώ έτρεχαν), το οποίο επίσης αποτελεί παρελθόν. Τέλος μια ακόμα βασική αλλαγή αποτελεί η κατάργηση του edge-hogging, σύμφωνα με το οποίο κάποιος μπορούσε να πιαστεί από την άκρη μιας πίστας έτσι ώστε ο αντίπαλος να μη μπορέσει να κάνει το ίδιο στην προσπάθεια του να ανακάμψει μετά από ένα δυνατό χτύπημα.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 04

Πλέον αυτός που πιάνεται τελευταίος παίρνει τη θέση του προηγούμενου χαρακτήρα που έκανε το ίδιο, όποτε πλέον το παιχνίδι κοντά στις άκρες της πίστας γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον, τόσο στο έδαφος, όσο και στον αέρα. Κατά τ’ άλλα όλοι οι γνωστοί μηχανισμοί είναι εκεί, από απλές επιθέσεις και smash attacks μέχρι grabs, rolls, dodges, air dodges κτλ. Ακόμα και σε χαμηλό επίπεδο το παιχνίδι μπορεί να είναι άκρως διασκεδαστικό, αλλά όποιος αποφασίσει να επενδύσει χρόνο πάνω του θα διαπιστώσει πως υπάρχει τεράστιο βάθος στο gameplay του τίτλου με πολλές τεχνικές οι οποίες απαιτούν προπόνηση μέχρι κάποιος να τις συνηθίσει και να μάθει να παίζει αποτελεσματικά. Επίσης, να σημειώσουμε πως τα πλήκτρα μπορούν να γίνουν customize, παρόλα αυτά όμως ο έλεγχος του εκάστοτε χαρακτήρα γίνεται μόνο με τον αναλογικό μοχλό, πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κανείς το πόσο πολύ βασίζεται ο τίτλος στις διαφορές μεταξύ μικρών και μεγάλων κινήσεων του αναλογικού.
Tο νέο Smash Bros εισάγει επίσης τη δημιουργία custom χαρακτήρων και το customization των ήδη υπαρχόντων. Με τη χρήση ορισμένων items που λειτουργούν σαν equipment στο πολύ περίπου αλλάζουν τα στατιστικά ενός custom παίκτη ανάλογα με το αν προτιμάει κανείς για παράδειγμα υψηλότερο attack, defense ή και speed. Eπίσης μπορεί κανείς να αλλάξει ως έναν βαθμό το special moveset ενός χαρακτήρα, εφόσον πλέον παρέχονται κάποιες εναλλακτικές επιλογές σε περίπτωση που κάποιος προτιμά για παράδειγμα ενα short-range special από ένα projectile special. Η πληθώρα περιεχομένου του παιχνιδιού βέβαια δε θα μπορούσε να σταματήσει σε όλα αυτά. Από modes όπως ήταν αναμενόμενο ξαναβλέπουμε το κλασικό Smash Mode για vs games με άλλους παίκτες ή με τη CPU, αλλά και το Classic Mode που είναι ό,τι πιο κοντινό στο κλασικό arcade mode. Ενδιαφέρον έχει η προσθήκη του intensity system, το οποίο ο Sakurai χρησιμοποίησε και στο Kid Icarus: Uprising και σύμφωνα με το οποίο ο παίκτης μπορεί να αυξομειώσει τη δυσκολία της κάθε πίστας, επηρεάζοντας βέβαια ανάλογα και τα διάφορα rewards που ακολουθούν μετά από κάθε μάχη. Επίσης ξαναβλέπουμε το All-Stars Mode, στο οποίο ο παίκτης καλείται να περάσει ένα συγκεκριμένο αριθμό πιστών με περιορισμένα healing items, ενώ οι μάχες κάνουν παράλληλα και μια αναδρομή στην ιστορία της εταιρείας μιας και αρχικά εμφανίζονται οι παλιότεροι ήρωες της Nintendo και όσο κανείς προχωράει βλέπει χαρακτήρες από όλο και πιο πρόσφατα franchises.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 05
Η ουσία του τίτλου κρύβεται στο παραδοσιακό Smash Mode εναντίον άλλων παικτών.
Η ουσία του τίτλου κρύβεται στο παραδοσιακό Smash Mode εναντίον άλλων παικτών.

Το Smash Run αποτελεί μια νέα προσθήκη του τίτλου και θυμίζει multiplayer modes στα οποία οι παίκτες κινούνται σε λαβυρίνθους με σκοπό να μαζέψουν power-ups στα 5 λεπτά που τους δίνονται και μετά το πέρας των 5 λεπτών ακολουθεί μια τελική μάχη μεταξύ των παικτών. Το τελικό αποτέλεσμα βέβαια δύσκολα θα μπορούσαμε να πούμε πως εντυπωσιάζει, πόσω μάλλον όταν είχαμε καλομάθει με modes όπως το Subspace Emissary που πλέον απουσιάζει. Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν και τα κλασικά πλέον modes όπως το Home-run Contest και το Target Blast. Όλες αυτές οι επιλογές αυξάνουν κατα πολύ το replay value του τίτλου ιδίως για όσους σκοπεύουν να ασχοληθούν αρκετά μαζί του σε single player modes, αλλά αναμφίβολα η ουσία του τίτλου κρύβεται στο παραδοσιακό Smash Mode εναντίον άλλων παικτών. Online play είχαμε δει και στο Brawl με το εν λόγω εγχείρημα βέβαια να αποσπά ως επί το πλείστον αρνητικά σχόλια λόγω κακού net code.
Από modes όπως ήταν αναμενόμενο ξαναβλέπουμε το κλασικό Smash Mode για vs games με άλλους παίκτες ή με τη CPU, αλλά και το Classic Mode που είναι ό,τι πιο κοντινό στο κλασικό arcade mode.
Πριν φτάσουμε εκεί να πούμε πως το online mode του 3DS συνοδεύεται από δύο βασικά modes, το For Fun και το For Glory. Το πρώτο είναι το τυπικό casual mode στο οποίο συμπεριλαμβάνονται όλες οι πίστες (εκτός της Final Destination), αντικείμενα, custom movesets, ενώ στο δεύτερο όλες οι πίστες είναι σε Omega form (Final Destination), δεν υπάρχουν αντικείμενα ή customizations και τέλος το παιχνίδι καταγράφει και τις νίκες / ήττες του κάθε παίκτη. Όπως αντιλαμβάνεστε, υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα και το ευχάριστο είναι πως βελτιώθηκε και το net code του παιχνιδιού. Υπάρχουν σαφή περιθώρια βελτίωσης βέβαια και ακόμα είναι νωρίς για να κρίνουμε με σιγουριά το τελικό αποτέλεσμα, αλλά μεταξύ παικτών του ίδιου region το αποτέλεσμα είναι συνήθως ικανοποιητικό, τουλάχιστον σε 1 vs 1. Κάτι που δεν μπορέσαμε να ελέγξουμε είναι το τετραπλό local wi-fi multiplayer, απλά αξίζει να αναφέρουμε πως με το μέχρι τώρα feedback διάφορα άτομα κάνουν λόγο για lag, πράγμα που ίσως να συνδέεται με το οτι το παιχνίδι χρησιμοποιεί σχεδόν όλους τους πόρους του συστήματος, σπρώχνοντας το στα όρια του κυριολεκτικά.

Super Smash Bros. Nintendo 3DS Image 06

Παίζοντας τα διάφορα modes που αναφέραμε στις τελευταίες παραγράφους, είτε online, είτε single, έιτε σε local multiplayer θα κάνετε unlock δεκάδες χαρακτήρες, πίστες, trophies, challenges και άλλα πολλά. Ένα παιχνίδι γεμάτο περιεχόμενο άλλωστε δε θα μπορούσε και να μην είναι γεμάτο με unlockables, χαρακτηριστικό που δίνει στον παίκτη μια συνεχή αίσθηση προόδου. Τέλος να αναφέρουμε κάτι ίσως αρνητικό αλλά και όσο να ναι υποκειμενικό. Ο αναλογικός μοχλός του 3DS όπως και να το κάνουμε δεν έχει καμία σχέση με αυτόν του GameCube ή των Wii και Wii U και οι βετεράνοι της σειράς θα νιώσουν πως αυτό περιορίζει ως έναν βαθμό τις δυνατότητες τους. Πέραν αυτού η έλλειψη καμπυλών του 3DS μπορεί να κουράσει κάποιους παίκτες μετά από πολλές ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο, μιας και μιλάμε για αρκετά απαιτητικό παιχνίδι από άποψης inputs, κάτι που δε βλέπουμε τόσο συχνά σε φορητές κονσόλες. Κάτι τέτοιο ξαναλέμε πως απλά αποτελεί άποψη, απλά καλό είναι να μοιραζόμαστε μερικές φορές τέτοιους προβληματισμούς.



Η ουσία είναι πως το νέο Smash Bros είναι ένα απο τα πληρέστερα φορητά παιχνίδια που έχουμε δει ποτέ και όλη η ομάδα ανάπτυξης είναι άξια συγχαρητηρίων για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος μεταφοράς ενός ιδιαίτερου home console franchise σε φορητή κονσόλα. Το παιχνίδι βελτιώνει τις αδυναμίες του Brawl, κάνει ουσιαστικές αλλαγές και προσθήκες στο character cast, εισάγει νέα modes και βελτιώνει την online φύση του τίτλου. Όλα αυτά συνοδεύονται από έναν πολύ καλοδουλεμένο οπτικό τομέα και στο τέλος έρχεται και το απόλυτα ομαλό frame rate σαν το κερασάκι στην τούρτα. Το παιχνίδι σε βάθος χρόνου θα μας δώσει ακόμα πιο πολλά λόγω συνδεσιμότητας με το Wii U (να αναφέρουμε επίσης ότι 3DS θα λειτουργεί και σαν Wii U GamePad), αλλά και λόγω του μάλλον αναπόφευκτου DLC που θα ακολουθήσει. Χωρίς να έχουμε δει ακόμα το Smash του Wii U, με βάση τα όσα είδαμε ήδη μπορούμε να πούμε πώς πλέον το περιμένουμε ακόμα πιο πολύ και σίγουρα θα είναι καλύτερο από ένα ήδη καλό παιχνίδι λόγω της μεταφοράς του σε μια οικιακή κονσόλα με όλα τα πλεονεκτήματα που μια τέτοια κίνηση συνεπάγεται. Αν κάποιος θελήσει να πάρει μόνο μια έκδοση, τότε αυτή του Wii U φαντάζει ως η λογικότερη επιλογή, αλλά όποιος θελήσει και τις δυο εκδόσεις ή μόνο αυτή του 3DS λόγω φορητότητας, τότε αποκλείεται να το μετανιώσει.


 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Gameplay με απίστευτο βάθος
  • Τεράστιο fun factor
  • Αφθονία content, fan service και unlockables
  • Άψογη μεταφορά σε φορητό σύστημα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η μικρή οθόνη του 3DS και η ποιότητα του αναλογικού του μοχλού ενδέχεται να ξενίσουν μερικούς παίκτες, οι οποίοι θα προτιμήσουν να περιμένουν για την έκδοση του Wii U
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
15 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • alex4444
    • Δεν εχω ασχοληθει με τη σειρα, αλλα μαλλον ηρθε η ωρα. Πραγματικα πολλες οι λεπτομερειες που δουλευτηκαν απο οτι διαβαζω. Οπτικα φαινεται πανεμορφο κι ειναι ευχης εργο που επιασε τα 60fps στη φορητη εκδοση!

      Οσο για τον χειρισμο, πως να μην παθει ο καημένος ο Sakurai προβλημα στα χερια με τους τιτλους που φτιαχνει, πρωτα το kid icarus, μετα αυτο...

    • Whitey
    • Μέσα από την demo έκδοση που δοκίμασα, πράγματι, ο αναλογικός μοχλός του 3DS δεν είναι βολικός για έναν τέτοιο τίτλο. Κατά τα άλλα παραμένει πιστό στη σειρά και επιτέλους μεταφέρει όλη αυτή την δράση στα φορητά. Πολύ ωραίο review. Αναμένουμε και την έκδοση του Wii U. :)

    • kokouman
    • Ο τιτλος που περιμενα πως και πως να βγει.Δεν εχω ασχοληθει ποτε με την σειρα και για αυτο το λογο στην αρχη οταν επαιζα το demo δεν καταλαβαινα τι συμβαινει.Πλεον που εμαθα μερικα πραγματακια δηλωνω παραπανω απο ενθουσιασμενος και δεν τιθεται συζητηση οτι μιλαμε για ενα απιστευτο παιχνιδι.Περιμενω να φτιαξουν τα θεματα με το Online και τοτε θα το αγορασω.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Είναι από τα παιχνίδια που δεν θα λυπηθείς το 50ρικο μιας και θα σε διασκεδάσουν πάρα πολλές ώρες.Μπράβο για το review είναι πλήρες,θα ήθελα στο μέλλον πάντως να δω και την έκδοση του παιχνιδιού στο 3ds new για να δούμε αν όντως αξίζει η νέα κονσόλα!

*