Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Thomas was Alone

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Mike Bithell

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bossa Studios Ltd.

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Στην εποχή μας, η τεχνολογία στο χώρο του gaming έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα που οι developers έχουν στη διάθεσή τους «εργαλεία» μέσω των οποίων μπορούν να δημιουργήσουν κάτι ακριβώς όπως το φαντάζονται. Η εξέλιξη στον τομέα των γραφικών και της υπολογιστικής ισχύος είναι τέτοιες που η λεγόμενη και ως κινηματογραφική εμπειρία είναι ολοένα και πιο κοντά μας. Από την άλλη υπάρχουν ακόμα, ευτυχώς, κάποιοι ρομαντικοί, κυρίως indie studios που αν και έχουν τις δυνατότητες, προτιμούν να συνεχίσουν να βλέπουν τα πράγματα από μια οπτική γωνία που ανήκει σε προγενέστερες εποχές. Ίσως αυτό να οφείλεται στο ότι για όσους είχαμε την τύχη να βιώσουμε τα 8-bit αλλά και τα 16-bit στη μνήμη μας έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα πολλά παιχνίδια ισάξια των οποίων ίσως και να μην δημιουργηθούν ποτέ. Παιχνίδια όπου το κυρίαρχο στοιχείο είναι το gameplay και όχι τα υψηλής ποιότητας και ευκρίνειας γραφικά, ούτε και ο DTS ήχος. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Thomas was Alone, το puzzle platformer που δημιούργησε ο Mike Bithell, το οποίο αν και χρησιμοποιεί την Unity engine, παραμένει σε πολύ απλοϊκά επίπεδα κυρίως στον οπτικό τομέα, σε σημείο μάλιστα που δεν θα ήταν υπερβολικό αν κάποιος έλεγε ότι ο καλλιτεχνικός ρυθμός που ακολουθεί είναι ο Δωρικός, ο αγαπημένος δηλαδή των αρχαίων Σπαρτιατών.



Η ύπαρξη της κατάλληλης ατμόσφαιρας είναι για πολλούς βασική προϋπόθεση για να ασχοληθούν με ένα παιχνίδι και ένας τρόπος αυτή να εξασφαλιστεί είναι μέσω της πλοκής η οποία στην περίπτωση του Thomas was Alone είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Artificial Life Solutions που πειραματίζεται με διάφορες μορφές τεχνητής νοημοσύνης έρχεται αντιμέτωπη με κάτι που μοιάζει με bug και έχει κάνει αρκετές από τις ρουτίνες που έχει αναπτύξει να αποκτήσουν επίγνωση της υπόστασής τους. Μία από αυτές τις ρουτίνες οι οποίες αποκαλούν τους εαυτούς τους quadrilaterals, είναι ο Thomas-AT-23-6-12, ή εν συντομία Thomas ο οποίος δεν θα αργήσει να μάθει για την πηγή της γνώσης που δεν είναι τίποτα άλλο από την σύνδεση του mainframe στο οποίο ζει με το Internet. Έχοντας την αναζήτηση στο αίμα του, ή καλύτερα στα bit του, ο Thomas θα θελήσει να βρει την πηγή της γνώσης και στο ταξίδι του θα συναντήσει μιας σειρά από άλλες ρουτίνες με τις οποίες θα γίνει φίλος και θα δεχτούν να τον ακολουθήσουν και να τον βοηθήσουν στη δύσκολη περιπέτειά του. Έτσι λοιπόν όλοι θα καταφέρουν να μπουν στο creation matrix, το σύστημα δημιουργίας του κόσμου και τελικά θα βρεθούν στον πραγματικό κόσμο συνυπάρχοντας με τους ανθρώπους.
Οι ικανότητες όλων των χαρακτήρων, συνδυαστικά, είναι το κύριο και μοναδικό εργαλείο με την κατάλληλη χρήση του οποίου θα είναι κάθε φορά εφικτό να φτάσει ο κάθε ένας στο δικό του portal εξόδου.
Για το κατόρθωμά τους το οποίοι κάποιοι συγκρίνουν με την Έξοδο των Εβραίων θα τους απονεμηθεί ο τίτλος του original architect και όλοι θα τους θυμούνται ως τις ρουτίνες που μπόρεσαν να αλλάξουν τη ροή της ιστορίας τους. Για να γίνουν όμως όλα αυτά, ο Thomas και οι φίλοι του θα πρέπει πρώτα να καταφέρουν να επιβιώσουν, περνώντας μια σειρά από επίπεδα όπου θα κληθούν να λύσουν αρκετούς γρίφους σχετικά με το πως θα μπορέσουν να φτάσουν κάθε φορά στην έξοδο. Για όλους όσοι συμμετέχουν σε κάθε πίστα υπάρχει και μια ειδική έξοδος ή portal όπως αναφέρονται από τον δημιουργό του παιχνιδιού τα οποία αντιστοιχούν στο σχήμα του κάθε πρωταγωνιστή. Ο Thomas όπως και οι φίλοι του έχουν ο καθένας διαφορετικό, ορθογωνικό σχήμα, αλλά και διαφορετικές ικανότητες. Άλλος μπορεί να πηδάει ψηλότερα, άλλος πολύ μακριά, άλλος μπορεί να επιπλέει στο νερό, άλλος μπορεί να λειτουργεί ως τραμπολίνο κλπ. Οι ικανότητες όλων, συνδυαστικά, είναι το κύριο και μοναδικό εργαλείο με την κατάλληλη χρήση του οποίου θα είναι κάθε φορά εφικτό να φτάσει ο κάθε ένας στο δικό του portal εξόδου.


Επίπεδα που μοιάζουν με λαβύρινθους

Ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι πολύ καλός και σε αρκετές περιπτώσεις οι παίκτες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους για να βρουν το πως θα καθοδηγήσουν τα quadrilaterals στον προορισμό τους. Τα γραφικά από πλευράς τους δεν είναι κάτι που χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς. Ορθογωνικά σχήματα, όπως και οι αναπαραστάσεις των χαρακτήρων, τα οποία όμως έχουν τοποθετηθεί στην οθόνη με τέτοιο τρόπο ώστε να συνθέτουν σε πολλές περιπτώσεις έναν αριστοτεχνικά στημένο, επικίνδυνο λαβύρινθο που αγωνιά να καταβροχθίσει τον οποιονδήποτε τολμήσει να σκεφτεί ότι είναι ικανός να τον περάσει. Η μουσική επένδυση, μπορεί να μην αποτελεί την πιο ευχάριστη συντροφιά, όμως συμβάλει στην δημιουργία της απαραίτητης ατμόσφαιρας, με τους παίκτες να αποκομίζουν την εντύπωση ότι βρίσκονται χαμένοι σε ένα χαώδες περιβάλλον. Από την άλλη αυτό το οποίο προκαλεί ευχάριστη έκπληξη για έναν indie τίτλο, όπου συνήθως το budget είναι περιορισμένο, είναι η ύπαρξη αφήγησης με τον Βρετανό κωμικό ηθοποιό Danny Wallace να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τον χαρακτήρα κάθε ήρωα και έτσι σε συνδυασμό με μικρά κείμενα τα οποία εμφανίζονται ανά διαστήματα πριν την έναρξη των επιπέδων, δίνουν στους παίκτες μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον κόσμο του παιχνιδιού. Η έκδοση του παιχνιδιού πάνω στην οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη παρουσίαση είναι αυτή του Wii U και στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η δράση εκτυλίσσεται ταυτόχρονα στην τηλεόραση και την οθόνη του GamePad, δίχως να υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης μίας εκ των δύο εξόδων. Τα touch controls δεν χρησιμοποιούνται παρά μόνο στην περίπτωση εναλλαγής του χαρακτήρα που κάθε φορά ελέγχουν οι παίκτες, λειτουργία η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω του R shoulder button και μάλιστα με τρόπο πολύ πιο αποτελεσματικό μιας και σε πολλά επίπεδα υπάρχουν αρκετοί φίλοι του Thomas στην οθόνη και δημιουργείται μπέρδεμα.



Συνολικά, το Thomas was Alone είναι μια διαφορετική, πολύ ευχάριστη gaming εμπειρία, η οποία πρόκειται να καθηλώσει τους παίκτες για όχι περισσότερο από 5- 6 ώρες. Οι μηχανισμοί του gameplay είναι ιδιαίτερα απλοί και αυτό είναι που το κάνει ελκυστικό για όλες τις «κατηγορίες» παικτών. Η ατμόσφαιρα συγκαταλέγεται στα στοιχεία που προσθέτουν πολλούς πόντους στον τίτλο ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα έξυπνα puzzle που θα ταλαιπωρήσουν ευχάριστα το μυαλό όσων αποφασίσουν να βοηθήσουν τον Thomas, τον James, τη Laura, τη Sarah, τον Paul και όλες τις υπόλοιπες ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης.


 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Υπέροχη ατμόσφαιρα
  • Αφήγηση
  • Έξυπνος σχεδιασμός επιπέδων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μικρή διάρκεια
  • Λιτός τεχνικός τομέας
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Kimi Raikkonen
    • Μου έχουν λείψει τέτοια παιχνίδια. Απλές ιδέες με άκρως ελκυστικά αποτελέσματα. Τελικά ακόμα και μία τελεία μπορεί να αλλάξει τη ροή των γεγονότων.

    • Pirederas
    • Σίγουρα είναι συμπαθητικό παιχνιδάκι, αλλά ο ντόρος που συνοδεύει το Thomas was alone μου φαίνεται υπερβολικός.

*