Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Total War: ATTILA Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Creative Assembly

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    SEGA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Total War: Attila
    • 16+ pegi 16+
      • 6.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (4)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.totalwar.com/attila FOLLOWERS 2 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Είναι μια περίοδος αναταραχής. Η δόξα και το μεγαλείο της Ρώμης φθίνει με ταχύ ρυθμό, με την Αιώνια Πόλη να είναι πλέον μια σκιά του παλιού εαυτού της. Η αυτοκρατορία στέκει πλέον χωρισμένη στα δύο, με τη Δύση να προσπαθεί απεγνωσμένα να διατηρήσει την αίγλη της - και την Ανατολή να στέκει έτοιμη για νέες μάχες και διεκδικήσεις. Στο κατώφλι του Μεσαίωνα, η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια νέα απειλή, έτοιμη να συνταράξει τα θεμέλια της Γηραιάς Ηπείρου. Έναν άνθρωπο γεννημένο από την ίδια την δυστυχία και το θάνατο, που δεν τον ενδιαφέρει η κατάκτηση αλλά η λεηλασία και η καταστροφή. Το όνομα αυτού; Αττίλας. Κάπως έτσι τίθεται το σκηνικό για το νέο κεφάλαιο του Total War, με το μεγάλο στρατηλάτη που κατάφερε να ενώσει τις φυλές των Ούννων να αποτελεί το νέο πρόσωπο από το οποίο αντλεί έμπνευση η The Creative Assembly για την προσθήκη στην εμβληματική σειρά. Και η επιλογή κρίνεται μάλλον ως επιτυχημένη, αφού καταφέρνει να αφήσει το στίγμα του στις δοκιμασμένες φόρμες της σειράς. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.


Πλέον δίνεται η δυνατότητα στους στρατούς να ισοπεδώνουν κατακτημένες πόλεις και να ακολουθούν τακτική «καμένης γης», κάτι που προσθέτει ακόμα μεγαλύτερο βάθος.

Αναμενόμενα πλέον, ο διττός χαρακτήρας του TW δίνει και πάλι δυναμικά το παρόν. Στο campaign map οι χρήστες μπορούν να σχεδιάσουν τις κινήσεις των στρατευμάτων τους, να επεκτείνουν τις πόλεις τους, να ασχοληθούν με την…πολιτική πλευρά του πολέμου και τη διπλωματία, με την turn-based δράση να δίνει το χρόνο που χρειάζεται κανείς για το απαραίτητο micro/macromanagement. Όταν έρθει η ώρα της μάχης, οι αναμετρήσεις γίνονται σε πραγματικό χρόνο και εκεί πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει η τακτική και η στρατηγική, πάντα με το βάθος και την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την σειρά. Μέχρι στιγμής τα πράγματα είναι… business as usual, με τις αλλαγές και βελτιώσεις που θα δικαιολογούσαν την κυκλοφορία ενός νέου τίτλου. Η πλέον αξιοσημείωτη από αυτές είναι η δυνατότητα επιλογής ενός νομαδικού λαού, ο οποίος δεν διαθέτει σταθερή έδρα και μπορεί να στρατοπεδεύσει οπουδήποτε. Φυσικά δεν χρειάζεται να αναφερθεί ότι η επιλογή ενός τέτοιου τρόπου δράσης θα φέρει ακόμα και τους βετεράνους της σειράς «έξω από τα νερά» τους, επιβάλλοντας έναν νέο τρόπο προσέγγισης και σκέψης. Επιπρόσθετα, πλέον δίνεται η δυνατότητα στους στρατούς να ισοπεδώνουν κατακτημένες πόλεις και να ακολουθούν τακτική «καμένης γης», κάτι που προσθέτει ακόμα μεγαλύτερο βάθος, διαφοροποιώντας περαιτέρω τη στρατηγική που ακολουθείται από πλευράς παικτών.



Οι ναυτικές μάχες επιστρέφουν, με τα θέματα που τις συνόδευαν στο Rome II να κάνουν επίσης την εμφάνισή τους επί το πλείστον, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η αλλαγή στο σύστημα των Family Politics, με μια οικογένεια και διαφορετικές καταστάσεις που προκύπτουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να απαιτούν την προσοχή των παικτών. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι το Total War: Attila αποδεικνύεται ένας ιδιαίτερα απαιτητικός τίτλος από πλευράς δυσκολίας, αφού ακόμα και στα χαμηλότερα επίπεδα το ΑΙ είναι σε θέση να κατατροπώσει όσους αψηφήσουν τις μικρές λεπτομέρειες της διαχείρισης μιας αυτοκρατορίας. Διαλέγοντας μια από τις «μεγάλες δυνάμεις», τα πρώτα χρόνια είναι ένας διαρκής αγώνας υπεράσπισης των συνόρων, ενώ από την άλλη οι «μικρότερες» φυλές αντιμετωπίζουν διαρκώς την απειλή της ολοκληρωτικής εξόντωσης.
Όταν έρθει η ώρα της μάχης, οι αναμετρήσεις γίνονται σε πραγματικό χρόνο και εκεί πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει η τακτική και η στρατηγική, πάντα με το βάθος και την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την σειρά.
Οι σχέσεις με τους «γείτονες» κάθε άλλο παρά καλές είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων - κάτι που γίνεται προφανές και στις επιλογές διπλωματίας που τίθενται στη διάθεση των παικτών, αφού, τις περισσότερες φορές, ακόμα και οι ελκυστικότερες των προσφορών συναντούν την ηχηρή άρνηση της άλλης πλευράς. Σε αυτό βέβαια ευθύνεται και το ΑΙ του τίτλου, ένα κομμάτι το οποίο δυστυχώς η The Creative Assembly συνεχίζει (σε μεγάλο βαθμό) να αγνοεί. Οι παράλογες αποφάσεις του ΑΙ δυστυχώς δεν περιορίζονται στις διπλωματικές αποφάσεις του, αλλά εκτείνονται και στη γενικότερη συμπεριφορά των αντίπαλων φυλών, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που τα στρατεύματα των εχθρών κάνουν…κύκλους στο campaign map, ή εμπλέκονται σε διαμάχες με άλλους λαούς, αφήνοντας την στρατιά των παικτών να προελάσει ανενόχλητη στην πρωτεύουσά τους (!).


Αν και ο οπτικός τομέας θυμίζει αρκετά το Rome II, οι βελτιώσεις είναι φανερές και οι λεπτομέρειες, τόσο στο campaign map, όσο και στις μάχες σε πραγματικό χρόνο θα κλέψουν για ακόμη μια φορά την παράσταση.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και στις μάχες σε πραγματικό χρόνο, όπου δεν είναι λίγες οι φορές που οι αποφάσεις του ΑΙ…προβληματίζουν. Ευτυχώς τα παραπάνω παραδείγματα δεν αποτελούν τον κανόνα, ωστόσο πρόκειται περί θεμάτων που εμφανίζονται κατ’ επανάληψη στην σειρά και η CA θα έπρεπε να τα έχει διορθώσει μέχρι τώρα. Από τεχνικής πλευράς το Total War: Attila συνεχίζει την παράδοση της σειράς. Αν και ο οπτικός τομέας θυμίζει αρκετά το Rome II, οι βελτιώσεις είναι φανερές και οι λεπτομέρειες, τόσο στο campaign map, όσο και στις μάχες σε πραγματικό χρόνο θα κλέψουν για ακόμη μια φορά την παράσταση. Όπως και με τον προκάτοχό του, βέβαια, για ακόμη μια φορά οι χρήστες θα χρειαστούν ιδιαίτερα δυνατό σύστημα για να απολαύσουν το TW:A σε όλη του τη…δόξα, αφού ο τίτλος αποδεικνύεται ιδιαίτερα απαιτητικός σε επεξεργαστική ισχύ. Ατοπήματα του παρελθόντος, όπως οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής κατά την διάρκεια των κινήσεων του ΑΙ, έχουν λυθεί, ωστόσο τα loading times εξακολουθούν να είναι αδικαιολόγητα χρονοβόρα, ενώ το frame rate πολύ συχνά πέφτει σε απογοητευτικά επίπεδα, ιδιαίτερα στις αναμετρήσεις με μεγάλο αριθμό μονάδων. Ηχητικά τα πράγματα ακολουθούν στο ίδιο επίπεδο, με ατμοσφαιρικές συνθέσεις να συντροφεύουν τους επίδοξους στρατηλάτες σε κάθε βήμα και τα εφέ να αποτελούν για ακόμη μια φορά το highlight.



Άρα λοιπόν, είναι το Total War: Attila ένας άξιος συνεχιστής της σειράς; Η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη. Εξετάζοντας τον τίτλο από καθαρά «τεχνική» σκοπιά, πρόκειται περί μιας παραγωγής που «πατάει» πάνω στα θετικά στοιχεία του προκατόχου της και βελτιώνει τις ήδη υπάρχουσες φόρμουλες, με τις απαραίτητες προσθήκες που δικαιολογούν μια τέτοια κυκλοφορία. Τα προβλήματα του launch που ταλαιπωρούσαν το Rome II, ως επί το πλείστον, απουσιάζουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απουσιάζουν και τα bugs/glitches που αδιαμφισβήτητα θα λυθούν από την ομάδα ανάπτυξης στο προσεχές μέλλον. Επιπρόσθετα, η αδιαφορία της The Creative Assembly για κάποιες πτυχές του gameplay που έχουν δεχθεί την έντονη κριτική του κοινού εδώ και αρκετές κυκλοφορίες δεν μπορεί παρά να προβληματίσει. Έχοντας αναφέρει αυτό, βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η εμπειρία που προσφέρεται δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με κάτι αντίστοιχο. Όταν όλα τα κομμάτια μπαίνουν στη θέση τους τότε δημιουργείται το απόλυτο πολεμικό «παζλ» - και αυτό είναι που διατηρεί τη σειρά Total War τόσο ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού εδώ και χρόνια. Απλά, όπως το Rome II, έτσι και το Attila δίνει την αίσθηση ότι δεν είναι το επόμενο, τολμηρό βήμα που θα εκτοξεύσει την σειρά σε νέα ύψη.


 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εμπειρία Total War
  • Νέα στοιχεία gameplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • ΑΙ
  • Θέματα της σειράς που επιμένουν
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • ezio auditore
    • Έχοντας παίξει περίπου 50 ώρες μέχρι στιγμής (που για παιχνίδι total war είναι λίγες σχετικά) συμφωνώ σε αρκετά θέματα του συγκεκριμένου review. Δυστυχώς η A.I. στο real time κομμάτι παρουσιάζει μερικές επιπλοκές οι οποίες δεν θα έπρεπε να υπήρχαν στην τελική έκδοση δεδομένου ότι αυτά είχαν διορθωθεί από το Rome 2 emperor edition. Για παράδειγμα μονάδες ξεχνούν να πάρουν μέρος στη μάχη μένοντας έξω από τα τείχη και πολλές φορές είναι το unit του αντίπαλου general πράγμα που καταντάει εκνευριστικό.

      Στο turn based κομμάτι υπάρχουν πολλές βελτιώσεις και εκεί η A.I. κρατάει ένα επιθετικό στυλ πράγμα που κάνει το παιχνίδι πολύ ενδιαφέρον στα hard+ επίπεδα δυσκολίας.

      Σαν σύνολο μου αρέσει πολύ περισσότερο από το Rome 2 λόγω και της εποχής που διαδραματίζεται και της ατμόσφαιρας που δημιουργείται από τα εφέ φωτιάς και καπνού που είναι κορυφαία. Σίγουρα δεν απότελεί το επόμενο μεγάλο κομμάτι της σειράς, όμως είναι μια πολύ ενδιαφέρον προσθήκη και πλούσιο περιεχόμενο.

      Συγχαρητήρια για το review Κώστα!!!

    • Dimitris 1395
    • Θυμάμαι πως ολοκληρώνοντας το campaign του Rome II, αισθανόμουν κουρασμένος σε βαθμό που δεν το άγγιξα για αρκετό διάστημα και ένιωθα πως δεν έχω πολλά να πάρω από τον τίτλο. Από ότι βλέπω, το ίδιο συμβαίνει και με το Attila, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν θα πάω να το πάρω.

      Ωραίο review!

    • vonzuchter
    • Εχοντας "γραψει" συνολικα πανω απο 3500 ωρες παιχνιδιου σε ολα τα total war μεχρι σημερα απο την εποχη του πρωτου shogun με ατελειωτα ξενυχτια και mods κτλπ εχοντας δηλαδη δαπανησει πολυ χρονο απο τη μιζερη ζωη μου για αυτο το παιχνιδι εχοντας χασει γκομενες , επαγγελματικα ραντεβου , εχοντας παρατησει εκδρομες κτλπ για να κατσω σπιτι να παιξω, ακομα και ο γαμος κλυδωνιστηκε οταν βγηκε το Medieval II που επαιζα 10 ωρες τη μερα ,μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι εχει φτασει σε ενα σημειο που εχει βαλτωσει η κατασταση με αυτη τη σειρα... Το ΑΙ ειναι ουσιαστικα ΙΔΙΟ απο την εποχη του πρωτου Rome.... εχουν γινει φιλοτιμες προσπαθειες (κυριως απο modders) να φτιαχτει αλλα η προοδος ειναι μικρη.. Δεν ξερω αν ειναι θεμα προγραμματισμου καθως δε γνωριζω απο προγραμματισμο. Αλλα και σε αλλα πραγματα το παιχνιδι εχει βαλτωσει. Ολα τα total war απο το Medieval II και μετα ειναι ουσιαστικα "remastered" εκδοσεις απλα δηλαδη βελτιωσεις στον οπτικο και τεχνικο τομεα. Ενταξει το empire εμενα μου αρεσε γιατι μου αρεσε και η εποχη , ειδικα με το mod του Darth ειναι πολυ καλο παιχνιδι αλλα μετα πχ το Napoleon ηταν ψιλομουφα. Το Rome II ηταν ισως το πιο αναμενομενο παιχνιδι στην ιστορια των strategy games μετα ισως απο το Civilization II... ταυτοχρονα ηταν η μεγαλυτερη απογοητευση μετα το master of orion 3.... Δε ξερω... η σειρα με εχει κουρασει και εχω βαρεθει να περιμενων αυτο το κατι παραπανω.... ειναι πολλα που θελουν αναλυση και διορθωση και πολλα που ζηταει χρονια η κοινοτητα... δεν εχουν διαθεση να τα κανουν ή δε μπορουν... Νομιζω οτι η σειρα πεθαινει... τελικα η μονη σειρα που δεν εχει απογοητευσει ποτε ειναι το Civilization...

    • darkshark981
    • Το Attila είναι πολύ καλύτερο του rome 2(υπήρχαν διάφορες ομάδες της AC που δούλευαν πάνω πάνω σε total war ,μια ομάδα δούλευε πάνω στο rome 2 ,ενώ η κεντρική στο Attila και άλλη μια δουλεύει στο War hammer), απλά και αυτό έχει διάφορα προβλήματα όπως μερικές φορές το Ai κάνει κουταμάρες,στα κάστρα ΛΕΙΠΟΥΝ οι καταπέλτες που υποτίθεται πρέπει να είναι πάνω στα τείχη( στο rome 2 οι πόλεις έπρεπε να έχουν και αυτές αλλά δεν έχουν) που φαίνεται ότι κάστρα και χωρία τα πήραν από τη φόρμουλα του rome 2.
      Καλά καλά δεν βγήκε το παιχνίδι και έβγαλαν και DLC και η μαλακία είναι ότι όταν βγήκε το dlc με 3 νέες φυλές έπρεπε να κατεβάσεις 1.6 giga patch (Δηλαδή σου δεσμεύουν 1.6 giga για κάτι που μάλλον δεν θα αγοράσεις να παίξεις) .Αντί να κοιτάνε να φτιάξουν τίποτα σπαταλούν τον χρόνο να βγάλουν νέα Dlc να πουλήσουν .
      Πάντως μπορεί το AI να μην είναι και το τέλειο ,αλλά το παιχνίδι σε Legendary είναι δύσκολο και είναι πρόκληση.
      Εγώ προσωπικά για τα 20 ευρώ που έδωσα να το αγοράσω έμεινα ευχαριστημένος

    • hitenrun
    • Έχω 3ς μέρες που παίζω το game και νιώθω ήδη πως πέταξα τα λεφτά μου :( . Τουλάχιστον μου φαινεταί πως είναι καλύτερο απ το rome2

*