Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Xenoblade Chronicles X Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Monolith Soft

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Πείτε ό,τι θέλετε για τον Tetsuya Takahashi και την ομάδα του, αλλά ακίνητος δεν μένει. Και πάνω στις σπουδές του περί game design καταφέρνει και αφήνει πίσω του και στοιχεία που επηρεάζουν και άλλες προσπάθειες. Αρκεί να θυμηθούμε (ξανά) τα Gambits του Final Fantasy XII. Το Xenoblade Chronicles X είναι ένα πείραμα διαφορετικό από τα άλλα. Μένει πιστό, εξ ου και το όνομα, στις επιδιώξεις του designer, όχι σε κάποιον κόσμο που επισκεπτόμαστε ξανά. Ο Takahashi άλλωστε θέλει μονίμως να καταλήγει αλλού. Δεν ξεχνά πάντως το παρελθόν του. Στο προηγούμενο Xenoblade Chronicles η ανθρωπότητα είδε τα πάντα να αλλάζουν ύστερα από τη μάχη δυο γιγάντων που συμβόλιζαν το φυσικό και το τεχνητό. Στο Xenoblade Chronicles X η ανθρωπότητα πέφτει θύμα εξωγήινων πολιτισμών. Δεν είναι καν ο στόχος τους, αλλά η παράπλευρη απώλεια σε μια μεταξύ των μάχη. Τόσο ασήμαντη είναι η ανθρωπότητα στον κόσμο του νέου τίτλου της Monolith Soft.



Επί Xenosaga, η πλοκή, η φιλοσοφία ήταν προτεραιότητες. Οι επιρροές κινούνταν μεταξύ Final Fantasy και Metal Gear, πάντα με δόσεις Friedrich Nietzsche. Στο Xenoblade Chronicles τα πράγματα άλλαξαν εμφανώς. Φιλοσοφία και Final Fantasy έμειναν, το Metal Gear αποχώρησε και φάνηκε να δίνει τη θέση του σε World Of Warcraft και Phantasy Star Online. Στόχος ήταν ο τεράστιος, ζωντανός κόσμος χωρίς τη μετατροπή σε MMO. Σε κάθε περίπτωση η Monolith Soft κράτησε χαρακτήρα και, ειδικά στο προηγούμενο Xenoblade, έδειξε ότι οι εμπνεύσεις είναι απλές δικαιολογίες, όχι αλυσίδες. Και το αποτέλεσμα ήταν ένα από τα καλύτερα JRPG όλων των εποχών. Στο Xenoblade Chronicles X οι προτεραιότητες αλλάζουν και πάλι. Προς την πλευρά του MMO.
Το Xenoblade Chronicles X είναι ένα πείραμα διαφορετικό από τα άλλα. Μένει πιστό, εξ ου και το όνομα, στις επιδιώξεις του designer, όχι σε κάποιον κόσμο που επισκεπτόμαστε ξανά.
Αυτήν τη φορά το σενάριο υπάρχει κυρίως…για να υπάρχει. Τα 12 μόλις story missions σε έναν τίτλο που μπορεί πολύ (πολύ όμως) εύκολα να "καταναλώσει" 100 και πλέον ώρες από τη ζωή του παίκτη είναι αριθμός τόσο ισχνός όσο και η εξέλιξη της πλοκής. Το σκάφος White Whale παρουσιάζεται ως πιθανώς το μόνο που διασώθηκε κατά την προσπάθεια της ανθρωπότητας να δραπετεύσει από τη Γη πριν την ολοκληρωτική καταστροφή της και να φτάσει σε ένα, τεχνικώς τουλάχιστον, φιλόξενο πλανήτη. Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός από τους επιζώντας, αφού χρησιμοποιήσει το περίεργα περιορισμένο character editor για να του δώσει μορφή. Φυσικά και δεν θυμάται τίποτα ο πρωταγωνιστής αλλά λίγα πράγματα σημαίνει τελικά αυτό στη μεγάλη εικόνα. Άλλωστε δεν είναι γραφτό του να είναι ο εκλεκτός που θα σώσει το σύμπαν. Είναι ένας ακόμη άνθρωπος σε έναν άγνωστο πλανήτη και πρέπει να βάλει το λιθαράκι του ώστε να βρεθούν όσοι έμειναν σκόρπιοι και παγωμένοι στα Lifeholds. Η ζωή σε νέο πλανήτη θέλει κόπο, χρόνο και εργατικά χέρια.


Τα 12 μόλις story missions σε έναν τίτλο που μπορεί πολύ (πολύ όμως) εύκολα να "καταναλώσει" 100 και πλέον ώρες από τη ζωή του παίκτη είναι αριθμός τόσο ισχνός όσο και η εξέλιξη της πλοκής.

Και αν το ταξίδι είναι που μετράει, όχι τόσο ο προορισμός, το Xenoblade Chronicles X δεν χρειάζεται να βρει κάποιο άλλο mantra. Από την αρχή όλος ο κόσμος του παιχνιδιού είναι ανοιχτός και προκαλεί τον παίκτη να τον εξερευνήσει. Τα districts του New Los Angeles είναι μόλις η αρχή, αν όχι σταγόνα στον ωκεανό που αποτελείται από πέντε θεματικές (αισθητικά) ηπείρους που δικαίως θεωρούνται ήπειροι. Φτάνει κανείς όπου βλέπει το μάτι του και η εξερεύνηση είναι το πρώτο μέλημα. Οι άνθρωποι πρέπει να κατανοήσουν τι κρύβεται σε κάθε γωνιά του χάρτη για να αρχίσουν να αναπτύσσονται. Ο πρωταγωνιστής καταλήγει με συνοπτικές διαδικασίες στη δούλεψη της οργάνωσης BLADE που έχει αναλάβει τόσο θέματα διοίκησης όσο και άμυνας. Στην οργάνωση αυτή θα έχει την ευκαιρία να διαλέξει class, ακόμη και αυτό του miner για να το ρίξει…στη γεώτρηση. Η μεταπήδηση μεταξύ των 8 διαθέσιμων classes γίνεται ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς. Η καθεμιά φέρνει πρόσβαση, προφανώς, σε διαφορετικά Skills (Arts δηλαδή) που θα φανούν χρήσιμα εντός και εκτός μάχης. Άλλωστε το πραγματικό class είναι ένα στην πράξη: ranger. Ο χάρτης είναι χωρισμένος σε εξάγωνα που εμφανίζονται ανά πάσα στιγμή στην οθόνη του GamePad. Παρέα με στατιστικά μάλιστα που δείχνουν το ποσοστό εξερεύνησης, το κέρδος που αποφέρει κάθε περιοχή σε πρώτες ύλες ανάλογα με τα beacons που επιλέγει να τοποθετήσει ο παίκτης, και πιο πρακτικές πληροφορίες όπως σημεία για fast travel. Τα τελευταία μάλιστα μπορούν να μπουν, με τα κατάλληλα αντικείμενα, στα σημεία που επιλέγει ο παίκτης, πράγμα που οδηγεί σε πολλά…ψυχαναγκαστικά sessions με κατάστρωση σχεδίων για τις ιδανικές και πρακτικές θέσεις. Η πρόοδος εδώ κι εκεί είναι σημαντική υπόθεση μιας και χωρίς την ολοκλήρωση αρκετών αποστολών κάθε είδους αλλά και την εξασφάλιση ελάχιστης εξερεύνησης της μιας και της άλλης ηπείρου, δεν ανοίγει ο δρόμος για το επόμενο μέρος του main quest. Ούτε καν για τα affinity quests. Θα φτάσουμε όμως και σε αυτά.



Τα side quests, όπως φαίνεται πια, φαίνονται προαιρετικά αλλά, στην πράξη, δεν είναι. Υπάρχουν εκείνα που αναλαμβάνει κανείς από το σχετικό “πίνακα”. Υπάρχουν άλλα που συνδέονται με το ασύγχρονο multiplayer. 32 παίκτες εντάσσονται σε μια ομάδα και, κατά κανόνα, δεν παίζουν μαζί. Παλεύει ο καθένας μόνος του για να πιαστεί ομαδικός στόχος (π.χ. η εξόντωση Χ αριθμού συγκεκριμένων εχθρών) μέχρι να ανοίξει ο δρόμος για 4 player co-op (άλλωστε και το party είναι πλέον τετραμελές αντί για τριμελές στον προηγούμενο τίτλο) σε, τρόπον τινά, boss fight. Παράλληλα οι χαρακτήρες-avatars των άλλων παικτών μπορούν να “νοικιαστούν” ως βοήθεια σε άλλα quests. Στα δύσκολα δηλαδή, ένας χαρακτήρας υψηλού επιπέδου μπορεί να σας ξελασπώσει. Αλλάζοντας “σκάλα” στην κλίμακα, στους NPCs κρύβονται πιο ενδιαφέροντα quests που συνοδεύονται από επιπλέον πληροφορίες για τον κόσμο, λίγους διαλόγους παραπάνω και τα περιστασιακά cut-scenes. Τελευταίος προορισμός πριν τα story missions είναι τα affinity missions που σχηματίζουν μέρος της πραγματικής καρδιάς του Xenoblade Chronicles X. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, η ανάληψή τους σημαίνει ότι στο τέλος ο πρωταγωνιστής θα μάθει περισσότερα με το χαρακτήρα που αποτελεί το αντικείμενο του quest line. Θα έρθουν πιο κοντά και τελικά θα εξασφαλίσει μοναδικά skills που δεν προσφέρονται αλλού στο παιχνίδι. Οι διαδρομές αυτές σηκώνουν τη φιλοσοφική τάση που παραμένει στον Takahashi και συμπυκνώνουν περισσότερη από τη, φαινομενικά, βασική ιστορία. Όσο οποιοδήποτε άλλο RPG αναγκάζει τον παίκτη να εστιάσει στην ανάπτυξη του χαρακτήρας για να αποδείξει ότι τα πράγματα κινούνται, το Xenoblade Chronicles X κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να δημιουργήσει μοναδικές εμπειρίες που, όταν συνδυαστούν σε μια ολότητα, καθορίζουν όλο το είναι του χαρακτήρα και, κατ’ επέκταση, του παίκτη.
Ο κόσμος είναι χαοτικός ακριβώς για να φιλοξενήσει όλα αυτά τα μικρά βήματα που κάνουν τη διαφορά στο άθροισμα. Μέχρι τότε η ελευθερία κίνησης είναι απόλυτη αλλά ρεαλιστικά περιορισμένη. Όχι επειδή πρέπει, αλλά επειδή έτσι είναι. Ακόμη και στην πρώτη εξόρμηση στον άγνωστο πλανήτη εμποδίζεται έντεχνα σε σημεία. Ένα χαμηλού επιπέδου πλάσμα στέκεται δίπλα σε ένα τεράστιο και πολύ υψηλότερου επιπέδου. Τι προδιάθεση έχει το δεύτερο; Είναι ουδέτερο και δεν συγκινείται μέχρι να προκληθεί; Τότε μπορεί και να περάσουμε απαρατήρητοι. Πίσω του είναι ένα φαράγγι που θα μας οδηγήσει σε άλλα μέρη. Μήπως είναι όμως έτοιμο για φασαρίες; Τότε ακόμη και η αψιμαχία με το μικρότερο πλάσμα είναι πολύ πιθανό να καταλήξει με το party χαλκομανία σε χρόνο μηδέν. Ο παίκτης δεν είναι αβοήθητος. Αναλαμβάνοντας το σχετικό κίνδυνο μπορεί να ψάξει για κρυφά μονοπάτια. Μπορεί να φτιάξει τα δικά του μονοπάτια. Θα ιδρώσει, θα χάσει, θα επιστρέψει στο κοντινότερο check point/landmark, αλλά, με κόπο και τρόπο θα βγάλει την άκρη. Ακριβώς για αυτό καμία ήπειρος δεν προορίζεται για συγκεκριμένα levels. Όλα είναι για όλους. Περιμένουν με παγίδες και εκπλήξεις, νίκες και ήττες.


Ο χάρτης είναι χωρισμένος σε εξάγωνα που εμφανίζονται ανά πάσα στιγμή στην οθόνη του GamePad.

Η εξοικείωση με το σύστημα μάχης και των λοιπών συστημάτων είναι αναπόφευκτη δηλαδή. Η βάση είναι γνωστή από την προηγούμενη εξόρμηση της ομάδας στο Wii. Οι βασικές επιθέσεις εκτελούνται αυτόματα και ο παίκτης φροντίζει για τη διαλογή των διαθέσιμων Arts, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν το δικό τους cooldown. Άλλα, ασχέτως cooldown, έχουν δακτύλιο που γεμίζει με την πάροδο του χρόνου. Όσο πιο γεμάτος τόσο πιο αποτελεσματικό το Art. Η τοποθέτηση στο χώρο, η στόχευση αδύναμου ή στρατηγικής σημασίας σημείου επηρεάζουν ακόμη περισσότερο. Με τα πολλά, συγκεντρώνονται battle points που κατανέμονται σε όποια Arts επιλέξετε και η εξειδίκευση συνεχίζεται. Αργά ή γρήγορα θα καταλήξετε σε αγαπημένο οπλοστάσιο και party, το οποίο party δεν θα έχει healer. Δεν υπάρχει καν τέτοιο class. Ο λόγος είναι ακόμη και ιδιοφυής.  Πάνω στη μάχη τα άλλα μέλη καλούν κατά διαστήματα τον παίκτη να προχωρήσει σε περίπου συγκεκριμένου είδους κινήσεις. Αν το επιτρέπει το cooldown, ο καθένας μπορεί να επιλέξει το Art που σημειώνεται με χρώμα και ταιριάζει στην περίσταση.
Ο πρωταγωνιστής καταλήγει με συνοπτικές διαδικασίες στη δούλεψη της οργάνωσης BLADE που έχει αναλάβει τόσο θέματα διοίκησης όσο και άμυνας.
Η αποτελεσματικότητα εξαρτάται και πάλι βέβαια από τους γνωστούς παράγοντες. Η σωστή επιλογή πάντως, με απλό QTE ή και όχι, σημαίνει και heal για όλους. Η καλή συνεργασία με την τεχνητή νοημοσύνη λοιπόν είναι ο μηχανισμός για heal. Αυτός και άλλοι ακόμη μηχανισμοί είτε εξηγούνται επιφανειακά είτε δεν εξηγούνται καθόλου στο παιχνίδι. Υπάρχει ηλεκτρονικό manual, όχι όμως στο in-game menu, παρά στο main menu. Είναι προτιμότερο να αρχίσετε να τυπώνετε δηλαδή, και να κρατήσετε και ένα τετράδιο ειδικά για σημειώσεις. Το Xenoblade Chronicles X είναι τέτοιου είδους παιχνίδι. Μπορεί να ακολουθεί το σωστότερο δρόμο αλλά η Monolith αναγκάζει τον παίκτη να επενδύσει στη σχέση του με το παιχνίδι, τον κόσμο, τους χαρακτήρες, να δημιουργήσει καταστάσεις που θα κάνουν το ταξίδι μοναδικό. Οτιδήποτε μετράει. Χρειάζεται χρήμα, δωρεές και κατασκευαστές όπλων για πρόσβαση σε καλύτερα αντικείμενα και πανοπλίες. Χρειάζεται εξερεύνηση όμως για να μεγαλώσει όχι μόνο το χρηματικό απόθεμα αλλά και το μέγεθος του πορτοφολιού. Θα καταλήξετε να κοιτάτε κάθε τόσο στο GamePad και να λαχταράτε να ξεσκεπάσετε τα πάντα σε ένα εξάγωνο πριν…πάρει σειρά το επόμενο.



Δεκάδες ώρες μετά θα έχετε συνηθίσει, λίγο πολύ, τα πάντα. Και τότε η Monolith Soft αποφασίσει ότι είναι ώρα να αλλάξει τους όρους τους παιχνιδιού με την εισαγωγή των Skells. Πρόκειται για mechs που στην αρχή είναι σημαντικότατο βοήθημα στη μάχη (που είναι εκείνα τα τεράστια πλάσματα τώρα, ε;) και στην πλοήγηση (αφού μετατρέπονται, ουσιαστικά, σε tanks). Η εξερεύνηση αλλάζει ποιόν και ταχύτητα. Ευτυχώς διότι πολλά drops είναι τυχαία, ακόμη και τα απαραίτητα για quests, ή περιορίζονται σε συγκεκριμένες περιοχές. Τέτοιες πληροφορίες επιβάλλεται να σημειώνονται στο τετράδιο του πραγματικού ranger και, τελικά, ο παίκτης έρχεται ακόμη πιο κοντά με το δημιούργημα του Takahashi. Πιο μετά το Skell κατακτά τους αιθέρες. Με το ένα μάτι στη στάθμη των καυσίμων όλα θα πάνε καλά. Αρκεί το άλλο να είναι στην κατάσταση του Mech. Μπορεί να υπάρχει ποικιλία σε mechs αλλά η αγορά τους δεν είναι καθόλου αστεία υπόθεση. Είναι πανάκριβα, συνοδεύονται από ασφάλεια για ορισμένο μόνο αριθμό εκτεταμένων επισκευών και ύστερα η επίσκεψη στο συνεργείο κοστίζει μια περιουσία. Θέλετε δεν θέλετε, θα το αγαπήσετε το Skell σας, αλλιώς θα έχετε άλλα προβλήματα. Όπως και να έχει η εξόρμηση στους αιθέρες φέρνει αναπόφευκτα άλλη εκτίμηση για το μέγεθος του κόσμου, την προσέγγιση των quests και λοιπών δυσκολιών. Ύστερα από δεκάδες ώρες στο έδαφος, η πρώτη πτήση και η συνειδητοποίηση του τι σημαίνει είναι αίσθηση που δεν περιγράφεται. Μόνο βιώνεται.


Η καλή συνεργασία με την τεχνητή νοημοσύνη λοιπόν είναι ο μηχανισμός για heal. Αυτός και άλλοι ακόμη μηχανισμοί είτε εξηγούνται επιφανειακά είτε δεν εξηγούνται καθόλου στο παιχνίδι.

Μέσα σε όλα αυτά χάνονται κάποιοι τεχνικοί αναχρονισμοί όπως το σταθερό pop in ή η ανάλυση 720p και η σχιζοφρενής καλλιτεχνική διεύθυνση των χαρακτήρων, σε αντίθεση με εκείνη του απίθανου κόσμου. Πώς να μη χαθούν από τη στιγμή που όλα τρέχουν στα 30fps ο κόσμος να χαλάσει, κάτι που δεν μπορούν να ισχυριστούν στα σοβαρά αγαπημένοι τίτλοι open world από οποιαδήποτε εποχή. Η εμπειρία είναι πάνω από όλα. Μικρή απόδειξη το ότι μπορείτε να ρυθμίσετε ποια στοιχεία του UI θα εμφανίζονται στην οθόνη (στην αρχή γίνεται όντως χαμός) και πολλές άλλες λεπτομέρειες. Η κατά τόπους σχιζοφρένεια εκτείνεται και στη μουσική με ορισμένα κομμάτια που γεννούν μόνο ερωτηματικά και άλλα που δεν λένε να παλιώσουν όσες φορές και αν επαναληφθούν.



Κάποτε ο Takahashi είπε πως έπαψε να χρησιμοποιεί ως μέτρο το τι κάνουν οι άλλοι Ιάπωνες και Δυτικοί δημιουργοί. Απλά προτιμά να επιχειρεί αυτό που κατεβάζει ο νους του. Στην πορεία προκαλεί στερεότυπα και των δύο σχολών. Παράλογα και αντικρουόμενα quest lines α λα Bethesda δεν υφίστανται στο Xenoblade Chronicles X. Ο κόσμος δεν αποκαλύπτεται λίγο λίγο και στο κατάλληλο level ή ύστερα από κάποιο συγκεκριμένο event α λα Dragon Age. Είναι σταθερά εκεί και περιμένει κάποιον να τολμήσει να το βιώσει και, ίσως, να τον αγαπήσει. Όσο το Final Fantasy αλλάζει πρόσωπα, νούμερα και υποσχέσεις, το Xenoblade Chronicles X πράττει. Θα μπορούσε να είναι λίγο πιο φιλικό σε πρακτικό επίπεδο; Ναι. Θα μπορούσε να κυνηγήσει την ίδια αφηγηματική ισορροπία με τον προκάτοχό του; Ναι. Μπορεί κανείς να το μιμηθεί; Όχι. Ούτε με όλα τα χρήματα του κόσμου. Μαζί με το The Witcher 3: Wild Hunt, το Xenoblade Chronicles X είναι από εκείνα τα παιχνίδια που είναι μοιραίο να ξεχωρίζουν όσο το χειριστήριο μένει στο χέρι. Όση σκόνη και αν σηκώνει ένα Fallout ή ένα Star Wars.


 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Διαβάστε το κείμενο. Αντέχετε
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ό,τι λέει αριστερά
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
24 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Πάγος13
    • Πόσο το θέλω ...

      Δυστυχως αυτόν τον καιρό το μόνο που δεν έχω είναι ο χρόνος που χρειάζεται μια τετοια παιχνιδάρα !!!

      *το party είναι κομπλε, με friends list, voice command, κτλ. ?

    • Gkalas
    • Ειμαι στις εκατο ωρες.Μιλαμε για διαμαντι απο τα λιγα.Ειναι εκπληκτικο το τι χωρεσε μεσα στο hardware του wiiu και το pad δινει ρεστα.Εκπληκτικος τιτλος που δε πρεπει να χασει κανεις.Το review επισης ειναι εκπληκτικο αδερφε.Μπραβο.

    • Toymaker
    • Το έχω λιώσει! Και συνεχίζω! Το παιχνίδι αποτελεί περίτρανη απόδειξη ότι σαν κονσόλα, το Wii U, πάνω από όλα αδίκησε τον εαυτό της!

    • rOOt
    • Υπέροχο!Μου τρέξανε τα σάλια με τα skells.Ελπίζω να το παίξω σύντομα...ίσως και σε NX.Ποιος ξέρει!

    • winters
    • Εκπληκτική δουλειά από την Monolith. Όσο περισσότερο ασχολείσαι τόσο περισσότερα πράγματα βρίσκεις να εμβαθύνεις .
      Οι "casual" θα δυσκολευτούν με το UI και τις λίγες πληροφορίες που σου δίνει το παιχνίδι, θα μπορούσαν να το δουλέψουν λίγο περισσότερο αυτό το κομμάτι οι Ιάπωνες.

      Πολύ καλό το review, πριν ξεκινήσω το παιχνίδι με είχαν τρομάξει κάποια πράγματα που είχα διαβάσει σε ξένα και ελληνικά review αλλά ήταν τελικά (όπως το είχα φανταστεί) κλασσικά review by the book.

      Αν θα διάλεγα κάποιο από τα θετικά του ως αγαπημένο μου στοιχείο, μακράν το σύστημα μάχης.
      Πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το Xenoblade του Wii.

      - Πολλά arts. +Damage, Buffs, DeBuffs, Heals, Auras +++
      - Και ranged και melee.
      - Παίζει ρόλο η θέση σου
      - Παίζει ρόλο το τι χτυπάς στον αντίπαλο (πόδια, κεφάλι etc)
      - Cooldowns
      - Δευτερεύον cooldown το οποίο γεμίζει μόνο όταν χρησιμοποιείς του ίδου τύπου (melee/ranged) auto attacks (αυτό είναι τεράστια μαγκιά που έκαναν)
      - Healing μέσω Soul Voices.
      - Commands για το squad.

      Στο παρακάτω video παρουσιάζει τα περισσότερα στοιχεία που ανέφερα.

      http://www.youtube.com/watch?v=ix87NDXnM_w

    • vonzuchter
    • Απο τα ειδη παιχνιδιων τα οποια απεχθανομαι και δε κταλαβαινω χαιρομαι ομως παντα οταν βγαινουν τιτλοι που γουσταρει ο κοσμος στο WiiU γιατι ειναι κριμα τετοια κονσολαρα που πηγε ακλαφτη. Την απολαμβανω σχεδον καθε μερα και εγω και ολη η οικογενεια.

    • vonzuchter
    • και κλασσικα τα reviews απο τα μεγαλα σαιτ του εξωτερικου που λαδωνονται απο τη σονυ και τη μαικροσοφτ και την ΕΑ θα ειναι ως εξης
      too much land
      too much running
      too much jumping
      too much water
      too much swimming
      too much missions
      too much skell insurance
      game overall review 6/10

    • GiannisRethymno
    • Όπως και με το βιτάκι συμφωνώ με τους υπόλοιπους. Πήγε άκλαφτή αυτή η κονσόλα ενώ έχει πολλά να προσφέρει.
      Πολύ ωραίο το κείμενο σου Μάνο με έψησε να ασχοληθώ αν και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου τέτοια παιχνίδια.

    • gamelover
    • Παιδιά με το άρθρο του Μάνου και το βιντεάκι απο κάτω απλά το ζήλεψα....!
      Πάντοτε το είχα στο μυαλό μου σαν ένα παιχνίδι αρκετά ξεχωριστό απλά με απέτρεπε το γεγονός των 100+ ωρών...
      αλλά έτσι όπως το βλέπω μιλάμε για....jurassic park με star wars μαζί....

    • Volga
    • Για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη σειρά αξίζει;
      Με ποιο άλλο τίτλο θεωρείτε ότι μοιάζει-έχει κοινά στοιχεία-ύφος ;

    • Viper71
    • Καταρχην ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ REVIEW, να ξερεις Μανο (συνονόματε, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ) με γνωμονα τη δικη σου αποψη το αγορασα γιατι απο τα υπολοιπα ελληνικα sites εχει φαει αρκετο θαψιμο....

      @Volga Εμενα που με το μονο που ασχοληθηκα ηταν το ΧΕΝΟ στο NEW 3DS (και το οποιο με απογοητευσε) θα σου πω ότι μου αρεσε πολύ το Χ, το αγορασα χτες και κολλλληησσσα μαζι του, ξεκινησα να παιζω από τις οκτω το βραδυ και το εκλεισα στις 2 το πρωι...και δεν κολλαω πολύ ευκολα με παιχνίδια...τωρα με ποιο άλλο μοιαζει...δε νομιζω ότι μπορω να το συγκρινω με καποιο από τα παιχνιδια που συναντάς στα PS ή τα ΧΒΟΧ τυπου FF δηλ κλπ. Οnline δεν εκανα καμμια αποστολή ακομα οποτε δεν μπορω να εκφερω αποψη, στο θεμα των γραφικων, ΟΚ με βαση τη δυναμικη του U θα ελεγα ότι είναι ΜΙΑ ΧΑΡΑ και κατι παραπανω, η μουσικη που το συνοδευει την "τοποθετω" μεσα στις 10 καλυτερες που εχω ακουσει σε παιχνιδι.

      Πραγματικα η εξερευνηση και τα περιβαλλοντα γραφικα είναι ΥΠΕΡΟΧΑ και πανω από όλα ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ με την τελευταια σου παραγραφο.....

      "Μαζί με το The Witcher 3: Wild Hunt, το Xenoblade Chronicles X είναι από εκείνα τα παιχνίδια που είναι μοιραίο να ξεχωρίζουν όσο το χειριστήριο μένει στο χέρι. Όση σκόνη και αν σηκώνει ένα Fallout ή ένα Star Wars."

    • Georgebor
    • Φαίνεται η απόλυτη παιχνιδάρα αλλά δεν υπάρχει WIU δυστυχώς!!!ελπίζουμε κάποια στιγμή σε θαύμα να βγει σε κανένα pc remake!! :(

    • Volga
    • @Viper71 thanks!!!! Έχω hypaριστεί :D αλλά αυτή την περίοδο δεν έχω χρόνο να χωθώ σε κάτι τέτοιο. Μάλλον για άνοιξη πάει...

    • iankysyrath
    • πολύ ωραιο review και ευτυχώς όλα μου φανηκαν ευχάριστα οικεία μιας και κοβω εδώ και 3 βδομάδες βόλτες στον κόσμο του xenoblade αν και σε offline mode προς το παρον, λογω τεχνικών θεμάτων

    • 3nws1th5
    • Ειμαι απο αυτους που στο σαιτ αν δω κατι που δεν μου αρεσει το καυτηριαζω μη σκεπτομενος οτι δεν θα γινω αρεστος και ομως αυτο το σαιτ αντεχει την κριτικη και δεν αφοριζει τους εχοντες αλλη αποψη. Αλλα ηρθε η ωρα να πλεξω το εγκωμιο του Βεζου και του παιχνιδιου που παρουσιασε..Οντας τεραστιος fan των jrpgs θα το πω καθαρα και ξαστερα...ο Takahashi ειναι ο μοναδικος που κραταει τη σημαια ψηλα, ξεφευγοντας απο α τετριμμενα διχως να φοβηθει να πειραματιστει! Απο το xenogears στο psx μεχρι το xenosaga στο ps2 και μεχρι τη nintendo εποχη του, ειναι παντα εκει για ολους εμας τους fan των jrpgs. Μπραβο σου Βεζο για το review και την εμβαθυνση σου στο παιχνιδι και την δεουσα προσοχη που του εδωσες αψηφωντας το γεγονος οτι πολλοι θεωρουν πεθαμενη την κονσολα της nintendo. ΟΧΙ μονο δεν ειναι πεθαμενη αλλα συνεχιζει να βγαζει αριστουργηματα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και προκαλω οποιον θελει να μετρησειτις αποκλειστικοτητες του wiiu σε σχεση με τις υπολοιπες δυο κονσολες του ανταγωνισμου (ειδικα με το remasterstation 4)! Ας γυρισω πισω στο παιχνιδι και να πω κλεινοντας οτι ειναι εξαιρετικο παιχνιδι και ισως το καλυτερο jrpg της τελευταιας δεκαετιας μαζι με τον προκατοχο του και αξιζει την προσοχη ολων..Αφηστε προσωρινα τα fifa, nba2k, pro και gta και καντε στον ευατο σας τη χαρη να παιξετε αυτο το αριστουργηματα. Peace.

    • Cerivus
    • To Wii U εχει εξαφανιστε απο ολες τις μεγαλες αλυσιδες στην Ελλαδα εχει σχερη με την Νοrtec που εκλεισε?

*