Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Dreamcast: The Game Never Ends

Η ιστορία του Dreamcast είναι από αυτές που λέμε πως χρειάζεται να γραφτούν σε βιβλίο. Ένα ισχυρό για την εποχή σύστημα με αρκετές καινοτομίες, που ήρθε σε μια δύσκολη στιγμή για τη SEGA (μετά την αποτυχία του SEGA Saturn) και αναγκαστικά τελείωσε γρήγορα την παρουσία του στην αγορά τόσο για τεχνικούς λόγους, όσο και λόγο ισχυρού ανταγωνισμού από τη Sony. Ήταν το σύστημα που άνοιξε το χορό για την έκτη γενιά συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας (PS2, Xbox, GameCube) και κυκλοφόρησε αρχικά στην αγορά της Ιαπωνίας το 1998. Αποτελεί την τελευταία οικιακή κονσόλα της SEGA μέχρι και σήμερα, ενώ πολλές φορές έχει ακουστεί ότι ο ιαπωνικός κολοσσός ίσως σκεφτεί την επαναφορά σε αυτό τον τομέα, κάτι που στα αυτιά μας ακούει από απίθανο έως και αδύνατο για τη σημερινή του δομή.



Με την απογοητευτική πορεία του SEGA Saturn να βρίσκεται πάνω από το κεφάλι της, η SEGA αποφασίζει το 1997 να κάνει γρήγορα το επόμενο βήμα και δύο διαφορετικές ομάδες αρχίζουν να εργάζονται πάνω στο project. Στην κεφαλή της μίας βρίσκεται ο Tatsuo Yamamoto (IBM) και στην άλλη ο Hideki Sato (SEGA) και τελικά η πρόταση που επικρατεί είναι αυτή του Sato. Το σύστημα χρησιμοποιεί Hitachi SH4 αρχιτεκτονική και επεξεργαστή γραφικών VideoLogic PowerVR2, με δυνατότητες επιδόσεων που έφταναν στα 7 εκατομμύρια πολύγωνα το δευτερόλεπτο και υποστήριξη trilinear filtering. Το Dreamcast μπορούσε να βγάλει από την έξοδό του εικόνα σε progressive scan ανάλυση 640x480 και να υποστηρίξει 16.78 εκατομμύρια χρώματα. Από τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του ξεχώριζαν τα: 16MB 664-bit 100MHz RAM, τα 128kb flash memory και το Yamaha/Samsung GD-Rom Drive.



Το ειδικό αυτό format είχε αναπτυχθεί από την Yamaha, βασιζόταν στα standards των CD-ROMS, αλλά λόγω κατασκευής υποστήριζε μεγαλύτερη χωρητικότητα που έφτανε το 1.2GB. Αυτή η επιλογή της SEGA θεωρήθηκε από αρκετούς ως μία από τις βασικές που απέτυχε το Dreamcast, μιας και η ιαπωνική εταιρεία προτίμησε το GD-ROM αντί για το DVD, χάνοντας έτσι σημαντικές λειτουργίες όπως την αναπαραγωγή ταινιών σε αυτό το format, που εκείνη την εποχή ήταν ένα βασικό selling point.

Παρά την αποτυχία του Dreamcast, το GD-ROM format συνέχισε την πορεία του σε άλλες πλατφόρμες της SEGA. Κάτι που επίσης αξίζει να σημειωθεί είναι πως στην Ε3 του 2000, η SEGA παρουσίασε ένα DVD Player με υποστήριξη παιχνιδιών Dreamcast, το οποίο ωστόσο δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Ο βασικός λόγος ήταν ότι τυπικά οι καταναλωτές θα χρειαζόταν να δαπανήσουν έξτρα χρήματα, την ώρα που ο ανταγωνισμός προσέφερε τις ίδιες δυνατότητες σε χαμηλότερη τιμή.



Κάτι που επίσης ξεχώριζε στο Dreamcast ήταν ότι κάθε παιχνίδι ερχόταν με ένα κομμάτι του λειτουργικού. Με αυτό τον τρόπο, η SEGA πίστευε πως οι ομάδες θα μπορούν να εκμεταλλεύονται όλα τα νέα χαρακτηριστικά του λειτουργικού, τα οποία και θα ενσωμάτωναν στο πακέτο μαζί με το ίδιο το game. Το λειτουργικό του Dreamcast (που είχε μοιραστεί και στους developers) ήταν μια έκδοση των Windows CE με υποστήριξη DirectX.
Το λογότυπο του Dreamcast είχε κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα στις αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, ωστόσο στην Ευρώπη έπρεπε να αλλάξει για να μην συμπίπτει με αυτό της εταιρείας Tivola. Έτσι, η Ευρώπη το υποδέχτηκε με ένα ξεχωριστό, μπλε χρώμα.
Κάποια ακόμη στοιχεία που έκαναν το Dreamcast να ξεχωρίσει ήταν τα περιφερειακά που το συνόδευαν. Η SEGA είχε δημιουργήσει έναν ειδικό VGA Adapter που επέτρεπε στο σύστημα να συνδεθεί με κλασικά computer monitors σε ανάλυση 480p, ενώ στα καταστήματα υπήρχαν και ένα ειδικό Vibrating Jump Pak (μηχανισμός δονήσεων) και ένα Visual Memory Unit (VMU) που προσαρμοζόταν στο χειριστήριο και συνοδευόταν από μία ασπρόμαυρη οθόνη 48x32 pixels. Σε αυτή την οθόνη ο παίκτης έβλεπε μια σειρά από ενδείξεις σχετικές με το game, ενώ υπήρχε και ειδικό software που λειτουργούσε στο ίδιο το Memory Unit ακόμη και αν αυτό δεν ήταν συνδεδεμένο στο gamepad. Όλα αυτά βέβαια επιτυγχάνονταν μέσα από τον σταυρό κατευθύνσεων και τα πλήκτρα εντολών που είχε το ίδιο το περιφερειακό.




Στις περισσότερες περιοχές, το Dreamcast κυκλοφόρησε και με ένα αποσπώμενο modem στα 33.6kb/s, ενώ στη συνέχεια κυκλοφόρησε ξεχωριστά το Dreamcast Broadband Adapter για συνδέσεις με μεγαλύτερη ταχύτητα. O λόγος αυτής της επιλογής είναι γιατί για πρώτη φορά σε οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας βλέπουμε σύνδεση σε online servers, οι οποίοι «έτρεχαν» στα δίκτυα των SEGANET (DreamArena στην Ευρώπη) και GameSpy. Με αυτό τον τρόπο υποστηρίχθηκε το online gameplay, ενώ το σύστημα προσέφερε και δυνατότητα web surfing μέσω του ειδικού web browser. To Alien Front Online ήταν το πρώτο game που υποστήριζε in-game voice chat, ενώ το Dreacmast έδωσε ζωή και στο πρώτο console MMORPG, το Phantasy Star Online.



Η κυκλοφορία του Dreamcast στην αγορά ξεκίνησε στις 27 Νοεμβρίου του 1998 στην αγορά της Ιαπωνίας στις 27 Νοεμβρίου του 1998 και ακολούθησαν στις 9 Σεπτεμβρίου του 1999 η Βόρεια Αμερική, στις 14 Οκτωβρίου 1999 η Ευρώπη και στις 30 Νοεμβρίου 1999 η Αυστραλία. Παρόλο που η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του στην Αμερική έφτασε σχεδόν τον ένα χρόνο, η εκεί αγορά το υποδέχτηκε αρκετά θερμά με 500.000 κονσόλες να πωλούνται σε 2 εβδομάδες και περίπου 225 χιλιάδες από αυτές να «φεύγουν» μέσα στο πρώτο 24ωρο. Τα προβλήματα παραγωγής είναι ένας πονοκέφαλος για τη SEGA, η οποία ανακοινώνει πως κατάφερε να κάνει τζίρο 98.4 εκατομμυρίων δολαρίων στο λανσάρισμα και 132 εκατομμύρια μέσα στο πρώτο τετραήμερο, μόνο από την αγορά της Αμερικής. Σε αυτό βέβαια βοήθησαν και τίτλοι όπως τα SoulCalibur, Hydro Thunder, Marvel Vs. Capcom, House of the Dead 2 και Sonic Adventure. Η πορεία του Dreamcast ήταν εξαιρετική μέχρι και τον Σεπτέμβριο της επόμενης χρονιάς, ωστόσο η κυκλοφορία του PS2 ήταν η αρχή του τέλους για το σύστημα.



Αρχικά, δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις (όπως αυτή του δημιουργού του Seaman, Yute Saito) developers τίτλων του Dreamcast που δήλωναν ανοιχτά ότι ήθελαν να δουν τα games τους και στο PS2. Έπειτα, η απόφαση της SEGA να μην διατηρήσει όλους τους προγραμματιστές των ομάδων της inhouse και να τους «σπάσει» σε ημιαυτόνομους οργανισμούς, έδωσε στη βιομηχανία το μήνυμα ότι η ίδια η εταιρεία δεν δείχνει να πολύ-πιστεύει στο δημιούργημά της. Είναι δε σημαντική η δήλωση που έκανε τότε το Yu Suzuki σχετικά με το αν η AM2 σκέφτεται το port των τίτλων της σε άλλες πλατφόρμες «Ναι, εννοείται ότι ψαχνόμαστε αν και έχουμε σχέση με τη SEGA. Δεν μπορούμε να φύγουμε έτσι σε μια μέρα από το Dreamcast, ίσως όμως το κάνουμε σε βάθος χρόνου». Η ομάδα του έμεινε σχεδόν ανέπαφη, αλλά έγινε πιο ανεξάρτητη, κάτι που συνέβη και με την Sonic Team του Yuji Naka (Sonic the Hedgehog, NiGHTS). Αντίθετα, δόθηκε μεγαλύτερη ελευθερία για συνεργασία με τον ανταγωνισμό στους Hisao Oguchi (Top Skater, Virtua Tennis, Crazy Taxi) και Tetsuya Mizuguchi (SEGA Rally, Space Channel 5).



Με 1 εκατομμύριο κονσόλες στην Ιαπωνία και 2 εκατομμύρια κονσόλες στις ΗΠΑ, η SEGA άρχισε να εστιάζει περισσότερο στην αμερικανική αγορά. Ο COO της εταιρείας Peter Moore δήλωσε την πρόθεση αυτή σε πάρα πολλές συνεντεύξεις του που έλαβαν χώρα στους 8 μήνες ανάμεσα στο ιαπωνικό και αμερικανικό λανσάρισμα του PlayStation 2. Τότε ξεκίνησε και η λειτουργία του SEGANet, όπου οι συνδρομητές που έκλειναν διετές συμβόλαιο με μηνιαίο πάγιο στα 22 δολάρια, έπαιρναν δωρεάν το Dreamcast και ένα σχετικό πληκτρολόγιο. Η άνοδος των home consoles έφερε την πρώτη μεγάλη πτώση στα arcades στην Ιαπωνία, δημιουργώντας αρκετά μεγάλο προόβλημα και στην SEGA. Με την κυκλοφορία του PS2, η SEGA αναγκάζεται να ρίξει την τιμή του Dreamcast στα μισά χρήματα από αυτά που ζητούσε η Sony για την πρότασή της, αλλά η έλλειψη ρευστού δεν της επιτρέπει να εκμεταλλευτεί τα τεράστια προβλήματα παραγωγής του βασικού της ανταγωνιστή.
Οι προβλέψεις του Peter Moore για διπλασιασμό της εγκατεστημένης βάσης στις ΗΠΑ μετά την πτώση τιμής δεν γίνονται πραγματικότητα ούτε κατά προσέγγιση, ενώ στις 27 Δεκεμβρίου του 2010, άρθρο των New York Times αναφέρει ότι η Nintendo βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της μέχρι πρότινος μεγάλης αντιπάλου της. Στο λιανεμπόριο «διαρρέονται» τον Ιανουάριο του 2011 φήμες ότι εκπρόσωποι της Nintendo και της Microsoft έχουν κάνει ήδη προσέγγιση για εξαγορά, ενώ τις τελευταίες εβδομάδες του ίδιου μήνα αρχίζουν να εμφανίζονται στα Μέσα άρθρα περί διακοπής της παραγωγής. Καταγράφοντας απώλειες αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων για πολλούς συνεχόμενους μήνες, η SEGA ανακοινώνει στις 24 Ιανουαρίου του 2001 ότι από τις 30 Μαρτίου της ίδιας χρονιά σταματάει η παραγωγή του συστήματος και στρέφεται στην ανάπτυξη τίτλων για όλες τις πλατφόρμες. Το NHL 2K2 ήταν η τελευταία κυκλοφορία για την αγορά της Αμερικής, ενώ η υποστήριξη για το Dreamcast συνεχίστηκε στην Ευρώπη μέχρι τα μέσα του 2002, κυρίως από τη BigBen Interactive, η οποία και φρόντισε να διαθέσει τίτλους όπως τα Cannon Spike, Rez, Conflict Zone και Heavy Metal: Geomatrix. Στην αγορά της Ιαπωνίας, η SEGA συνέχισε να εμπορεύεται ανασκευασμένα συστήματα και να κυκλοφορεί νέα games μέχρι και το 2007, με τελευταίο το Puyo Puyo Fever στις 24 Φεβρουαρίου του 2004. Συνολικά, κυκλοφόρησαν 688 games για το Dreamcast.



Τυπικά, χρειάστηκε να περάσουν 22 μήνες για να πουλήσει η SEGA 6.5 εκατομμύρια συστήματα Dreamcast, την ώρα που η Sony πούλησε 10 εκατομμύρια PS2 μέσα σε μόλις 15 μήνες. Οι δύσκολες μέρες της SEGA μόλις ξεκινούν, αφού το Dreamcast βγαίνει εκτός αγοράς και οι Nintendo και Microsoft ετοιμάζουν τις δικές τους προτάσεις. Ο Isao Okawa ξεκινάει μια μάχη με τον καρκίνο που βρίσκεται στα τελευταία του στάδια και πριν φύγει από τη ζωή μεταφέρει όλα τα δάνεια της εταιρείας στο όνομά του, ενώ χαρίζει τις μετοχές του που φτάνουν σε αξία τα 695 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η κίνηση έσωσε τη SEGA και της έδωσε τη δυνατότητα να πατήσει στα πόδια της και να διατηρηθεί «στη ζωή». Στις 16 Μαρτίου, στις 15.47 τοπική ώρα, ο Okawa αφήνει την τελευταία του πνοή μετά από καρδιακό επεισόδιο. Είναι δε τέτοια η αγάπη των fans για το πρόσωπό του που σε ειδική μνημόσυνη τελετή, συγκεντρώθηκαν πάνω από 6.000 άνθρωποι για να του αποτίσουν φόρο τιμής. Μέσα στους παρευρισκόμενους ήταν και οι Idei (chairman της Sony) και Kutaragi (πρόεδρος της Sony Computer Entetainment).

Από το 2002 και μετά, αρκετές φορές έχει εμφανιστεί φημολογία γύρω από το γεγονός ότι η SEGA εργάζεται ήδη πάνω στο Dreamcast 2, ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία έχει σπεύσει να διαψεύσει τα πάντα. Πολλοί έχουν χαρακτηρίσει μάλιστα το πρώτο Xbox ως πνευματικό διάδοχο του Dreamcast, κάτι που οφείλεται και στο γεγονός ότι αρκετά sequels παιχνιδιών που έκαναν αίσθηση στο σύστημα της SEGA, έκαναν την εμφάνισή τους σε αυτό της Microsoft (Shenmue 2, Jet Set Radio Future, Crazy Taxi 3, House of the Dead 3, SEGA GT 2002). Ο Isao Okawa είχε μάλιστα έρθει σε επαφή με τον Bill Gates, έτσι ώστε το Xbox να είναι συμβατό με τους τίτλους του Dreamcast, ωστόσο οι συζητήσεις δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, μιας και λίγο καιρό μετά έφυγε από τη ζωή. To Dreamcast ήταν σίγουρα το κάτι διαφορετικό. Μια κονσόλα που ξεχώρισε από τις υπόλοιπες της αγοράς και δυστυχώς κατέληξε σε αποτυχία, λόγω πολλαπλών λαθών της ίδιας της SEGA. Μια πιο ορθολογική SEGA όπως αυτή στη σημερινή της μορφή, ίσως να μπορούσε να συντηρήσει ένα σύστημα αν οι οικονομικές συνθήκες το επέτρεπαν. Επειδή όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, παραμένουμε με το όνειρο ότι κάποια στιγμή το λογότυπο του Dreamcast 2 θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στην οθόνη μας…




 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
48 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • deratop
    • Eπειδή ήμουν απο τούς πρώτους που αγόρασα dreamcast στην ελλάδα και το ΄΄έζησα΄΄ το μηχάνημα πρέπει να πω ότι τίτλους όπως crazy taxi shenmue jet set radio daytona κτλ δεν τους συναντάς εύκολα, το μηχάνημα θα το λέω όσο με παίρνει Α Δ Ι Κ Η Θ Η Κ Ε και είναι κρίμα.Το άρθρο αφιέρωμα εκπληκτικό (να μαθαίνουν και οι νεώτεροι)και κάτι άλλο 10 χρόνια φήμες για shenmue 3 ακούω αλλά δεν βλέπω φως μάλλον να το ξεχάσουμε;

    • MBisonGR
    • Πολυ συγκινηση και πολλες εργατοωρες παιχνιδι.
      Μπορει και ο Ηλιας Πεππας να μιλησει για το ποσο ωραια εχουμε περασει με Dreamcast ακομα και κατα τη διαρκεια της αγορας του.
      Δυο ταλεπωροι με 100000δρχ στην τσεπη πηγαν Αθηνα για να το τσιμπησουν.

    • Melucine
    • Το περίμενα πρώτη μέρα, ακόμα θυμα΄μαι που μολισ είχα βγει απο το στρατόπεδο με περίμενε ο αδερφός μου στο αμάξι.
      -¨Εφτασε;
      -¨Εφτασε!
      Let's get reay to RUUUUMBLEE!!!!
      Πριν απο μερικές μέρες πήρα το Power Stone Collection για το Vita μου :)

    • Viper71
    • Πολυ καλο αφιερωμα!! Συγχαρητηρια!!! το dreamcast παραμενει μια απο τις αγαπημενες μου κονσολες (την ειχα αγορασει μαζι με το SEGA RALLY 2).

    • stefoukos
    • το ειχα και επαιζα για χρονια virtua tennis kai virtua striker μετα πηρα ps2 και μετα xbox360 και μετα ps3 και τωρα που δεν μου μεινε φραγκο ψαχνω να παρω το ps4

    • Amiga500
    • Φοβερο μηχανημα απο την αξεπεραστη SEGA!

      Εχω ενα Γιαπωνεζικο και ενα Ευρωπαικο μαζι με ολα τα κορυφαια παιχιδια του!!

      Αδικηθηκε απιστευτα....... για να μην αναφερω (για αλλη μια φορα) τα εκβιαστικα "παιχνιδια" που επαιξε η EA απεναντι στη SEGA βαζοντας το χερακι της στην αποτυχια (πωλησεων) του μηχανηματος.......

    • Dural
    • κονσολαρα, έλιωνα το Soul Calibur οταν ειχε βγει στα Carrefour απέναντι από το σχολείο μου στα διαλείμματα και σε μικροκοπάνες, οπου γινόταν το ελα να δεις. Τι επικο παιχνίδι, τι επικη κονσόλα.

      Τότε δυστυχώς δεν ειχα την δυνατότητα να συντηρώ πολλες κονσόλες και σαν nintendάκιας (αλλά και πρώην segάκιας) είχα μείνει στα N64-Gamecube εκείνη την εποχή. Έγινa όμως κάτοχος Dreamcast 11 χρονια μετα (!) και απολαμβάνω παιχνιδαρες όπως τo Shenmue :)

    • MDefender
    • η αγαπημενη μου κονσολα με διαφορα!Φοβερα exclusives,ατελιωτες ωρες σε τετραπλο gaming....ακομα θυμαμαι να λιωνουμε μερες με το Unreal Tournament,power stone κτλπ...προσωπικα επειδη την εζησα την κονσολα μπορω να πω ο πιο σημαντικος λογος που κατερρευσε το Dreamcast ειναι το εμπαρκο της ΕΑ και μετα των υπολοιπων μεγαλων εταιριων σιγα σιγα...αλλος ενας μεγαλος λογος ηταν αρχικα το Loader CD και μετα απο κατι μηνες οτι τα σπασμενα απλα τρεχαν στα μηχανηματα χωρις τιποτα αλλο

    • AnimaPura
    • Κονσόλα από άλλη πλέον εποχή δυστυχώς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θυμάμαι να παίζω σε μεγαλύτερους φίλους μου Soul Calibur κτλ, τότε ο Παναγιώτης όμως ήταν παιδάκι και δεν ήξερε! :D

    • BigDaddy
    • Συνολικά, κυκλοφόρησαν 688 games για το Dreamcast. (Δεν τα λες και λιγα παρα τη συντομη ζωη του και αποτυιχια του)
      Ο Isao Okawa ξεκινάει μια μάχη με τον καρκίνο που βρίσκεται στα τελευταία του στάδια και πριν φύγει από τη ζωή μεταφέρει όλα τα δάνεια της εταιρείας στο όνομά του, ενώ χαρίζει τις μετοχές του που φτάνουν σε αξία τα 695 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η κίνηση έσωσε τη SEGA και της έδωσε τη δυνατότητα να πατήσει στα πόδια της και να διατηρηθεί «στη ζωή»
      Aυτοι ειναι πραγματικοι αγωνιστες!!! Αυτοι αγαπησαν πραγματικα τα games χαρη σε αυτους θα εχουμε τιτλους με λογοτυπο SEGA (πολυ συντομα alien isolation).Και βασικα καθε παιχνιδι σε οποιαδηποτε κονσολα μονο που γραφει SEGA η χαρα και η συγκινηση ειναι απεριγραπτη.!!! Παντα ζουμε με το ονειρο dreamcast 2 Και παντα η sega θα εχει ξεχωριστη θεση στη καρδια μας.

    • Amiga500
    • Γιατι σβησατε ρε παιδια το link που εβαλα πιο πανω για τους εκβιασμους της ΕΑ...???

      Βαζω λοιπον ολο τον διαλογο για να καταλαβουν (οσοι ακομα δεν εχουν καταλαβει......) τι ειναι η ΕΑ και ποια τα "παιχνιδια" που παιζει........ακομα και τοτε.....



      "[Former Electronic Arts CEO] Larry Probst is a dear friend of mine. Larry came to me and said, 'Bernie, we'll do Dreamcast games, but we want sports exclusivity.' I said, 'You want to be on the system with no other third-party sports games?'

      "I looked at him and said, 'You know what? I'll do it, but there's one caveat here: I just bought a company called Visual Concepts for $10 million, so you'll have to compete with them.' Larry says, 'No, you can't even put them on the system.' I said 'Then Larry, you and I are not going to be partners on this system.'" -- Bernie Stolar--

    • mousou12
    • Παυλιτο οτι και να πω ειναι λιγο...Δυστυχως αυτα που γραφονται εδω μεσα στο αρθρο δεν μπορουν να τα καταλαβουν οσοι δεν το εζησαν...τωρα ψαχνουν τα 1080p και 60 frames και αν παιζει στα 30 γκρινιαζουν οτι το παιχνιδι δεν ειναι καλο...αν δεν εζησες εποχες dreamcast mega drive snes και gameboy εχασες ενα τεραστιο κεφαλαιο στο βιβλιο gaming consoles...
      Ενα μπραβο παλι στον παυλο που μας θυμιζει καλες παλιες εποχες!

    • Amiga500
    • Για οσους δεν το γνωριζουν η Visual Concepts ειναι η εταιρεια που εφτιαξε τοτε το σημερινο "NBA 2K"!!!

      Το πληρωσε αναδρομικα η ΕΑ αφου το παιχνιδι της Visual Concepts "εξαφανισε" τα τελευταια χρονια απο τον χαρτη των video games το NBA Live της ΕΑ... ;)

      Ολα εδω πληρωνονται.......

    • iankysyrath
    • ειμαι απο τους τυχερους που τσιμπησαν τα τελευταια κομματια dreamcast που πουλιόντουσαν κοψοχρονια (120-130 ευρω) απο κατι stores ηλεκτρονικων ειδων που λιγο πριν κλεισουν ηταν κατω απο τη στεγη του κωτσόβολου (ας μου το θυμισει καποιος το ονομα αν καταλαβε, έχω σκασει) και με δωρο ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ 20 original dreamcast τιτλους!θυμαμαι δε οτι στο βολο που πετυχα την προσφορα, αδειασαν όλο τους το stock απο games για να με εξυπηρετησουν και οι πωλητές παίρναν τηλεφωνο στα κεντρικα διοτι δεν μπορούσαν να πιστεψουν οτι ήταν σωστη η προσφορά και οτι έφευγα με 20 retail τιτλους στη σακούλα!!ΛΟΛΟΛΟΛΟΛ!δεν έχω ξανανοιωσει απο τοτε οτι όντως υπάρχει Αι Βασίλης!

    • mysterious
    • Καταρχην τεραστια συγχαρητηρια σε Παυλο και enternity για το εκπληκτικο αφιερωμα της μυθικης αυτης κονσολας αλλα και στους φιλους που εγραψαν τις εμπειριες τους,τα σχολια ειναι τρομερα και νοσταλγικα!

      Δευτερον η ιστορια του Isao Okawa ειναι ακρως συγκινητικη,μια ιστορια μιας εποχης τοσο κοντινης αλλα συγχρονως και τοσο μακρινης και ξεχασμενης...

      Τριτον και τελευταιον τι ΕΠΟΣ ηταν αυτη η κονσολα!Τα γραφικα για την εποχη της ηταν ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ!Τετοιες τιτλαρες και γραφικα τα εβρισκες μονο στα arcades!Ακομη και σημερα τα παιχνιδια της παιζονται ανετα...

    • monstermax
    • Το Dreamcast είναι πονεμένη ιστορία. Θυμάμαι ήμουν στρατό εκείνη την περίοδο και πίστευα πως η Sega θα κλείσει. Δυστυχώς το Dreamcast ενώ ήταν κονσολάρα το κοινό δεν ανταποκρίθηκε. Δεν μπορώ να ξεχάσω ότι ΚΑΘΕ μήνα υπήρχαν τίτλοι από την Sega στο σύστημα. Φυσικά σε αυτό βοήθησε η ίδια αρχιτεκτονική με την Naomi κάρτα των arcade. Η Sega δεν είχε βάσεις στα φορητά όπως η Ν για εναλλακτικό εισόδημα αλλά τα arcades τα οποία είδαν να μειώνονται κατακόρυφα με την είσοδο του PS1 και μετέπειτα. Δυστυχώς το Dreamcast δεν μπόρεσε να σηκώσει όλο το βάρος της Sega ως μοναδική ουσιαστικά πηγή εισόδων και εδώ που τα λέμε ήταν αδύνατον.

      Όσο για την ΕΑ προσωπικά δεν έχω ξεχάσει καθόλου την στάση της και τις δηλώσεις πως δεν υποστηρίζουν το Dreamcast από την στιγμή που οι αθλητικοί τίτλοι της εταιρίας έρχονται σε αντιπαράθεση με τους δικούς της. Χαίρομαι για που για δύο χρονιές πήρατε την χρυσή σκατούλα για βραβείο καθώς και το κράξιμο από μια μερίδα του κοινού, παράλληλα πάρε και τα αθλητικά παιχνίδια της 2K σε όλα φορμάτ. Όσο για τον Peter Moore:
      https://www.youtube.com/watch?v=qn2c4vbU44s

      Έχει περάσει από το τόσες εταιρίες και κατέληξε στην ΕΑ τρομάρα του. Δεν γουστάρω μια τους ανθρώπους του marketing, ο κόσμος θα ήταν καλύτερος χωρίς αυτές τις λίγδες. Sorry αλλά πραγματικά δεν συμπαθώ καθόλου τον συγκεκριμένο κλάδο.

    • Kimi Raikkonen
    • Όσα χρόνια και να περάσουν πραγματικά εκείνες οι ζωτικές χρονιές του gaming με τα αριστουργήματα της εκάστοτε εταιρείας με το κάθε διαμάντι ξεχωριστά (είτε καλό - μέτριο - κακό) μπορεί να αργήσουν να ξανά έρθουν έτσι όπως πρέπει για πολλούς από μας. Δεν θα ξεχάσω τα βράδια με την παρέα (πιτσιρίκια τότε) να λιώνουμε το Resident Evil 3 με κλειστές πόρτες, φώτα κτλπ! Aνατριχιαστικό όσο δεν πήγαινε. Θα το πω για χιλιοστή φορά και ας γίνω γραφικός. Είμαι πολύ τυχερός που έζησα τις συγκεκριμένες χρονιές για να έχω πλήρη εικόνα για το τότε και το τώρα. Το μέλλον προβλέπεται αβέβαιο... Πολύ ωραίο αφιέρωμα αγορίνα μου, ΕΥΓΕ!!!

    • MrDododi
    • Μια κονσόλα που έφυγε άδικα ενώ μας χάρισε αμέτρητες ώρες gaming και διασκέδασης ενώ ταυτόχρονα ήταν και πολύ μπροστά για την εποχή της. Shenmue, Ikaruga, Soul Calibur, Resident Evil Code:Veronica, REZ, House of the dead 2 είναι μερικά από τα διαμαντάκια που χαρήκαμε σ'αυτό το σύστημα. Ακόμα και σήμερα παίζω Dreamcast και χαίρομαι γιατί δεν παίζω ούτε για achievements oύτε για trophies αλλά καθαρά για τη διασκέδαση! Πολύ ωραίο το άρθρο Παύλο και πολύ καλή κονσόλα όντως. Κι εγώ είμαι της άποψης ότι επειδή δεν είχε DVD playback δεν τα πήγε καλά αλλά μη ξεχνάμε ότι εταιρείες κολοσσοί όπως η ΕΑ δεν το υποστήριξαν καθόλου λόγω της κακής πορείας του Saturn.

    • gamelover
    • Το αρθρο ηταν καταπληκτικο...απλα Παυλο!Επιτελους εμαθα τους λογους που αυτη η κονσολα ενω ολοι ελεγαν οτι ειναι πολυ καλη δεν καταφερε να μεινει στην κορυφη.Κριμα γιατι ειχε πολλες καινοτομιες για την εποχη της.Θυμαμαι ενα κυριο που ειχε μαγαζι με games να λεει ποσο τελεια κονσολα ηταν και ποσο την υποστηριζε ακομα και χρονια μετα....και πραγματικα αναρωτιομουν τοσο καλη ήταν;
      Μεγαλη κινηση αυτη που εκανε ο Οkawa...
      Εγω βεβαια δεν ξαταφερα να ασχοληθω ποτε με αυτη τη κονσολα και μπορω να πω οτι δεν μου αρεσε αλλα αργοτερα εννοειται αναθεωρησα......

    • Sotiris Gaming
    • Την είχα πάρει την κονσόλα μεταχειρισμένη το 2001 10.000 δραχμές τότε είχα πάθει μεγάλη ζημιά με το το 1ο Crazy Taxi και μετά ακολούθησε και το 2ο και μαζί ως δώρο το Virtual Fighter 3. Την έχω ακόμη την κονσόλα μέχρι σήμερα και λειτουργεί κανονικά. Περιττό να προσθέσω ότι το μηχάνημα διαβάζει και αντιγραφές.

    • tasosdimakis
    • Οτι και να πω για αυτο το μηχανημα ειναι λιγο.απλα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!το εχω και ακομη και σημερα νιωθω ενα δεος για αυτο.Παυλο συγχαρητηρια για το αφιερωμα μπραβο!!

    • gkarako
    • Θυμαμε εδινε το gamepro τοτε κασετα με trailer, οταν ειχα δει το sonic πραγματικα εμεινα με ανοιχτο το στομα, την ειδα 500 φορες και παιζει να την εχω ακομα. Ε τελικα το αγορασα αλλα μετα βγηκε το ps2 και το εγκατλειψα αρκετα.

    • Pirederas
    • Το είχα παίξει σε σπίτι φίλου, το μηχάνημα ήταν πολύ μπροστά ως όραμα (online gaming, κάρτα μνήμης που γινόταν 2nd screen και handheld), αλλά έπασχε στο hardware και πλήρωσε τις συσσωρευμένες αμαρτίες της Sega. Δυστυχώς ποδοπατήθηκε από το PS2, και μετά βγήκαν τα Gamecube και Xbox.

    • Chased
    • Δεν είχα ποτέ Dreamcast. Όμως από όσα παιχνίδια έχω δει, τα specs για τότε και αυτό που προσπαθούσε να κάνει, είναι πραγματικά κρίμα που δεν άντεξε!
      Επίσης, έχει ΜΑΚΡΑΝ το καλύτερο όνομα για κονσόλα! DREAMCAST! Πόσο ταξιδιάρικο και ανέμελο ακούγεται, ε?

    • diver_gr
    • Απίστευτα μπροστά για τη εποχή , λειτουργικότατο online (Quake , Phantasy star , Chu chu rocket κλπ ) και παιχνίδια με τεράστιο Fun Factor και αντοχή στο χρόνο , κρίμα που ένα τέτοιο μηχάνημα δεν τα καταφέρε , πήγε άδικα ............

*