
Υπεύθυνος για το Game Boy ήταν ο Gunpei Yokoi που εργαζόταν στην Nintendo από το 1965 και συμμετείχε ενεργά σε πάρα πολλά projects στο Kyoto, ενώ αποχώρησε από αυτήν μετά την εμπορική αποτυχία του Virtual Boy. Το Game Boy μπήκε στην τέταρτη γενιά video game συστημάτων και ήρθε αντιμέτωπο με τα Game Gear (SEGA) και Lynx (Atari), αλλά παρά το γεγονός ότι υστερούσε τεχνολογικά κατάφερε να επικρατήσει και να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στην αγορά των video games, αφού μαζί με τη δεύτερη έκδοσή του, το Game Boy Color, πούλησε πάνω από 118 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως. Ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του Game Boy ήταν ο απλός χειρισμός που υποστήριζε, αφού προσέφερε τη δυνατότητα για καταχώρηση εντολών με ένα σταυρό κατευθύνσεων και τα πλήκτρα Α και Β. Στο κέντρο της κονσόλας υπήρχαν τα Select και Start για την πλοήγηση μέσα στα μενού των παιχνιδιών, ενώ στα πλαϊνά τμήματα τα ειδικά σημεία για τις ρυθμίσεις έντασης της φωνής και της φωτεινότητας, η θύρα σύνδεσης με άλλες αντίστοιχες κονσόλες με ένα σχετικό καλώδιο, καθώς και η υποδοχή για τον αντάπτορα του ρεύματος (για όσους δεν χρησιμοποιούσαν 4 μπαταρίες AA. Τα cartridges (ή… κασέτες) τοποθετούνταν σε ειδική υποδοχή στο πίσω και πάνω μέρος του συστήματος, επιτρέποντάς του με αυτό τον τρόπο να διαβαστούν τα σχετικά δεδομένα. Γνωστό «πρόβλημα» που υπήρχε με την εκτεθειμένη υποδοχή του Game Boy ήταν η σκόνη που μαζευόταν και ως εκ τούτου έγινε γνωστό και το «φύσημα» στις κασέτες και στην υποδοχή πριν την τοποθέτηση. Η ίδια η Nintendo σημείωνε κατά καιρούς ότι προτείνεται η μόνιμη τοποθέτηση ενός cartridge στο slot για την προστασία της περιοχής.
Στην τεράστια επιτυχία του Game Boy βοήθησε και η κυκλοφορία του παιχνιδιού Tetris, το οποίο και προσφερόταν και με την μορφή πακέτου. Στα των τεχνικών χαρακτηριστικών, το Game Boy κυκλοφόρησε με ένα 8-bit custom CPU chip της Sharp στα 4.19MHz, 8kb S-RAM και 8kb Video RAM. Η οθόνη του ήταν τεχνολογίας Reflective STN LCD με ανάλυση 160x144 pixels και με διαγώνιο που έφτανε τις 2.6 ίντσες. Η χρωματική απόδοση ήταν στα 2-bit με 4 αποχρώσεις του γκρι που εναλλάσσονταν για να αποδώσουν και τη σχετική κίνηση στα διάφορα pixels. Στις αρχές του 1995 και συγκεκριμένα την 1η Ιανουαρίου της εν λόγω χρονιάς η Nintendo έδωσε στην αγορά της Ιαπωνίας έγχρωμες εκδόσεις του Game Boy στο πλαίσιο μιας καμπάνιας με τίτλο “Play it Loud!”.
Διαφορά σε επίπεδο hardware δεν υπήρχε και κάτι τέτοιο έγινε το 1996 με τη διάθεση του Game Boy Pocket, μιας πιο ελαφριάς έκδοσης που απαιτούσε για τη λειτουργία της 2 ΑΑΑ μπαταρίες για να προσφέρει 10 ώρες λειτουργίας. Η βασική αλλαγή του στα της λειτουργίας ήταν το μικρότερο link port, ενώ η διαγώνιος της οθόνης διατηρήθηκε στα ίδια δεδομένα. Το ιδιόμορφο αυτής της δεύτερης έκδοσης του Game Boy είναι πως κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, αφού η Nintendo αφαίρεσε το χαρακτηριστικό LED ένδειξης της μπαταρίας σε πρώτη φάση, αλλά αναγκάστηκε να το επαναφέρει μετά από απαίτηση του κοινού.
Το 1998 κυκλοφόρησε μόνο στην αγορά της Ιαπωνίας το Game Boy Light, μια έκδοση που ήταν λίγο μεγαλύτερη από το Game Boy Pocket και ήταν η μοναδική με οπίσθιο φωτισμό για χρήση στο σκοτάδι. Διατηρούσε τη θέση για 2 ΑΑ μπαταρίες και μπορούσε να προσφέρει 12 ώρες λειτουργίας με το φως ανοιχτό ή 20 (ώρες λειτουργίας) με το φως απενεργοποιημένο. Το πρώτο μεγάλο βήμα αλλαγής για το Game Boy ήρθε με την κυκλοφορία του Game Boy Color, το οποίο και κυκλοφόρησε στις 21 Οκτωβρίου του 1998 και προσέφερε έγχρωμη απεικόνιση με τη χρήση μιας παλέτας των 32.768 χρωμάτων, εκ των οποίων έως και 56 μπορούσαν να αποδοθούν ταυτόχρονα. Στο εσωτερικό του συναντούσαμε για άλλη μια φορά 8-bit επεξεργαστή της Sharp, ίδια ανάλυση οθόνης, 32kb RAM και games που αποθηκεύονταν σε cartridges χωρητικότητας έως 128kb. Σημαντική προσθήκη στο νέο αυτό Game Boy ήταν η δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας με άλλες αντίστοιχες συσκευές, αν και το εν λόγω χαρακτηριστικό δεν αξιοποιήθηκε από αρκετούς τίτλους.
Μπαίνοντας στην επόμενη δεκαετία, η Nintendo προχώρησε τη σειρά Game Boy συστημάτων και ξεκίνησε να προχωράει στην παραγωγή πιο εξελιγμένων συστημάτων. Η αρχή έγινε με το Game Boy Advance που έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στις 21 Μαρτίου του 2001 στην αγορά της Ιαπωνίας. Αντιμετωπίζοντας συστήματα όπως το Neo Geo Pocket Color και το N-Gage, η Nintendo έδειξε πως θα διατηρούσε τα σκήπτρα στα του φορητού gaming και στην έκτη γενιά συστημάτων, καταφέρνοντας μέσα σε σχεδόν 1,5 χρόνο να πουλήσει πάνω από 81 εκατομμύρια συστήματα Game Boy Advance. Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το Game Boy Advance χρησιμοποιούσε μια έγχρωμη TFT LCD οθόνη 2.9 ιντσών, ανάλυσης 240x160 pixels και δυνατότητας απεικόνισης 512 χρωμάτων ταυτοχρόνως, καθώς και έναν 32-bit επεξεργαστή ARM7TDMI. Ακόμη, προσέφερε συμβατότητα προς τα πίσω με τους τίτλους του Game Boy Color και του Game Boy, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση τα cartridges εξείχαν αρκετά από το σύστημα.
Ο βασικός λόγος ήταν ότι τα games του Game Boy Advance χρησιμοποιούσαν cartridges αρκετά μικρότερου ύψους, έτσι ώστε να «κρύβονται» πλήρως πίσω από την οθόνη του συστήματος. Στο νέο αυτό σύστημα έκαναν και το ντεμπούτο τους και τα δύο shoulder buttons L και R που χρησιμοποιούνταν και για να αλλάξουν την αναλογία πλευρών κατά τη διάρκεια αναπαραγωγής τίτλων παλαιότερων formats. H Nintendo κυκλοφόρησε μέχρι και το 2005 δύο revisions του Game Boy Advance, τα Game Boy Advance SP και Game Boy Micro. Το Game Boy Advance SP έκανε την εμφάνισή του τον Φεβρουάριο του 2003 στην Ιαπωνία και ξεχώριζε αρκετά, αφού ήταν το πρώτο clamshell φορητό της ιαπωνικής εταιρείας. Στο επάνω μέρος υπήρχε η ίδια οθόνη με το απλό Advance, ενώ όλα τα πλήκτρα εντολών μαζί με το cartridge είχαν μεταφερθεί στο κάτω μέρος της συσκευής.
Μια… παράδοξη αλλαγή που έγινε στο SP ήταν η απομάκρυνση της κλασικής υποδοχής για ακουστικά, αναγκάζοντας έτσι τους χρήστες είτε να προμηθεύονται ειδικά συμβατά σετ, είτε τον ειδικό αντάπτορα που κυκλοφόρησε αργότερα εκείνη την εποχή. Τον Σεπτέμβριο του 2005 κυκλοφόρησε στην αγορά της Αμερικής και μία βελτιωμένη έκδοση του Game Boy Advance SP με πιο έντονο οπίσθιο φωτισμό. Η τελευταία εμφάνιση της σειράς Game Boy συστημάτων ήρθε στις 13 Σεπτεμβρίου του 2006 όταν και δόθηκε στην κυκλοφορία το Game Boy micro. Ο λόγος για μια μικροσκοπική συσκευή που έκανε το πρώτο βήμα της εταιρείας σε ένα πιο mainstream κοινό. Λόγω του ιδιόμορφου σχεδιασμού (που θύμιζε έντονα χειριστήριο του NES) δεν μπορούσε να αναπαράγει τίτλους των Game Boy και Game Boy Color. Δυστυχώς, η πορεία του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή και έτσι δεν κατάφερε να φτάσει στα χέρια αρκετών καταναλωτών.
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε (μέχρι σήμερα) η πορεία της σειράς Game Boy συστημάτων. Από το πρώτο έως και το τελευταίο κατάφεραν να μας προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις και κατάφεραν να μεγαλώσουν αρκετούς από εμάς με μοναδικούς τίτλους από τα γνωστά franchises της Nintendo και των συνεργατών της. Όπως γνωρίζετε, η σειρά των φορητών της Nintendo πήρε πλέον άλλη μορφή με την κυκλοφορία του Nintendo DS και των επόμενων εκδόσεών του (DSi, DS XL, 3DS, 3DS XL, 2DS), ωστόσο το «Game Boy» θα μείνει για πάντα χαραγμένο με χρυσά γράμματα στην ιστορία της εταιρείας του Kyoto.
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077



Και τι να πει κανείς γι αυτή την κονσόλα...Τόσα χρόνια απο την εμφάνιση της, και καμία φορητή δεν την ξεπέρασε
Το 1990 μου έφεραν ένα Gameboy από την Αμερική, ήταν εκπληκτικό. Έπαιξα ατελείωτες ώρες Tetris και άλλα παιχνίδια που αγόραζα μέχρι και από το εξωτερικό. Μοναδική κονσόλα, έγραψε ιστορία...
Ισως και η πιο αγαπημενη μου φορητη....(μεχρι που επιασα στα χερια μου το εγχρωμο :) GameGear :p) παρολο που ηταν ασπρομαυρο και μονο το ότι μπορουσα να παιξω TETRIS (και ένα άλλο με έναν προιστορικο τυπο Που ηταν τρεεεεεελλλο κολλλλημα!!!) το εκανε να αξιζει κάθε του δραχμή!!!!!!!
Eγω ειχα το αταρι λινξ που μεχρι σημερα παραμενει η αγαπημενη μου κονσολα ολων των εποχων με δευτερο το gamecube. Οπως καταλαβαινετe το gameboy μου φαινονταν απλα πρωτογονο οπως και τα παιχνιδια για αυτο. Η επικρατηση του ηταν καθαρα θεμα επιτυχημενου μαρκετινγκ , προωθησης ,διαθεσιμοτητας κτλπ. Ισως το χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα γενιας που επικρατησε μια κονσολα με τοσο υποδεεστερο hardware (και software) απο τους βασικους ανταγωνιστες της. To απεκτησα αρκετα αργοτερα ως συλλεκτης πλεον.
Δεν είχα ποτέ αυτά τα φορητά. Όμως έπαιζα από φίλων και γνωστών! Θυμάμαι πόσο με είχε μαγέψει ένα Donkey Kong στο Game Boy Colour...
Μπορεί να μην είχα κάποιο δικό μου, αλλά διαβάζοντας το αφιέρωμα θυμήθηκα εκείνες τις εποχές και τα παιχνίδια που έπαιζα δανεικά και γύρισαν πίσω τόσα συναισθήματα που για λίγες στιγμές ένιωσα πραγματικά overwhelmed!
τι μου θυμίσατε ρε παιδιά.πάω να το βγάλω από το συρτάρι να παίξω λίγο να θυμηθώ τα παλιά.μιλάμε είχα περάσει αμέτρητες ώρες με τα supermario και tetrix...
Μαγικη στιγμη για την Nintendo!!!!
Σημειο αναφορας στην ιστορια των φορητων!!
παυλαρα τι μας θυμισες...τι εποχες ηταν αυτες...εστελνα τον πατερουλη μου συνεχεια για μπαταριες ....μην ξεχασεις να μου φερεις μπαταριες για το gameboy...και καλοκαιρια βραδια σε ταβερνες τρια παιδια να λιωνουν σε μια γωνια με τα gameboy και να αλλαζουμε τις κασσετες..tetris,super mario,batman .
το μονο που με στεναχωρει ειναι οτι καπου το εχασα το gameboy και δεν το εχω στο ντουλαπι του χρονου μαζι με atari mega drive master system ...
Ωραιο αφιερωμα αλλα μετα απο πολλες ωρες καψιματος εχω να θυμαμαι μια αθλια στιγμη. Το πεταξα στα σκουπιδια πριν πολλα χρονια γιατι ειχε σπασει το καπακι και γιατι δεν επερνα παιχνιδια. Ελπιζω καποιος να το βρηκε και να το εσωσε. Που να ηξερα οτι μετα απο χρονια θα το νοσταλγουσα και οτι θα ημουν ετοιμος να το ξανα αγορασω σε μεγαλη τιμη
Στο πρωτο βιντεο εχει στο υποβαθρο ηχους απο διαφορα παιχνιδια του Game Boy και ανατριαχιασα, πολλες εργατοωρες με το καθενα.
Τι να πρωτοπει κανεις για το game boy, ακομα θυμαμαι την ιεροτελεστια κα8ε χριστουγεννα. Πηγαιναμε για καλαντα και με τις εισπραξεις αγοραζαμε κασετες game boy τις οποιες στη συνεχεια ανταλλαζαμε. Ααχχχ εποχες...
Αυτη την στιγμη τωρα επαιζα mystic quest και gargoyles quest...!! Τι να πω για αυτο το φορητο!?!?! οτι και να πω ειναι λιγο.
Δεν θα ξεχασω ποτε τις ατελειωτες ωρες διασκεδασης (το ειχε ο αδελφος μου δωρο απο τη νονα του ευτυχως μου το εδινε και επαιζα και εγω) με το tetris, robocop, super mario land, brobotector, εκανα το λαθος μετα απο καιρο να το ανταλλαξω με ενα sega game gear.
Ευτυχως τα εχω ολα τα gameboy στη συλλογη μου!
Σκοπιά το 2004 καλοκαιρι νταλα μεσημερι... Οχι δεν υπηρχαν smartphone και psp. Φραπεδια λοιπον και το παιδικο μου Gameboy!!! Μαζι με Battletoads, mario, tetris, zelda, wario και αλλα ομορφα!!!
Το gameboy όρισε την παιδική μας ηλικία!!!
αγαπημένο και λατρεμένο το gameboy!!το πρώτο δε το είχα και γώ αλλά ευτυχώς το είχε ένας ξαδερφός μου και έπαιζα που και που....αργότερα πήρα το color με pokemon φυσικά και αρκετά αργότερα(το οποίο παίζω μέχρι και σήμερα) gameboy advance sp.Πραγματικά η φωτεινή οθόνη ήταν ότι χρειαζόταν αυτή η κονσόλα για να γίνει πιο τέλεια απο όσο ήταν.Όπως επίσης το γεγονός ότι για μένα το sp είναι απο τις πιο ωραίες και βολικές κονσόλες.....
Gargoyles quest, R-type και The hunt for Red October μακραν τα αγαπημενα μου και ποσα αλα να πω.Με αυτα μεγαλωσαμε ποσο πισω πηγαμε με αυτο το αρθρο-αφιερωμα.
Νοσταλγικες στιγμες που αφησαν ανεξητηλα σημαδια αξεχαστων εποχων gaming στη καρδια καθε gamer!!!
Οτι και να πουμε ειναι λιγο για το gameboy, μια απο τις σπουδαιοτερες κονσολες ολων των εποχων.
Η αγαπημενη μου κονσολα σαν πιτσιρικος, αχ αυτες οι μπαταριες!
Αγαπημενα παιχνιδια τα kirby's dreamland, super mario land 3, gargoyles quest και φυσικα pokemon (ολα). Και πολλα ακομα φυσικα.
Για εμενα το DS ηταν ο παναξιος διαδοχος του, μεχρι το DS για εμενα το gameboy ηταν το καλυτερο φορητο (εστω για την εποχη του :P). Το advance για καποιον λογο δεν με συγκίνησε.
Δικό μου δεν ειχα ποτέ, σπανια επαιζα απο φιλο η καποιο ξαδερφο, αλλα το μονο που θυμαμαι απο game boy ειναι να παιζω mortal kombat καλοκαιρι πανω σε κανενα δεντρο αρχες του 90.
Τη μου θυμίσατε τώρα!!!!!!!!Παίζει να είναι και η κονσόλα με τις περισσότερες ώρες gaming που έχει περάσει από τα χέρια μου!
Το δοκίμασα από περιέργεια και δουλεύει ακόμα!Tetris , Boberman , Mario και Metroid όλα δουλεύουν κανονικά!Τα υπόλοιπα παιχνίδια μου δεν ξέρω που είναι και άντε να τα βρεις 20-25 χρόνια μετά.......
Πω πω....ΜΥΘΟΣ!
@ gamelover
φιλε gamelover ακριβως ιδια πορεια και εγω...και εγω επαιζα σε ξαδερφο,πηρα το color με ποκεμον κλπ κλπ...
game boy color απειρες ώρες καψίματος
Κλαίω από την συγκίνηση με το απίθανο αφιέρωμα στο Gameboy... Τι αναμνήσεις ξυπνήσατε ρε παιδιά... Δεν θα ξεχάσω ποτέ που κλείναμε την φωνή όταν τελείωναν οι μπαταρίες για ν'αντέξει λίγο ακόμη.... :)
Η αγαπημενη μου ever game console. Συγχαρητηρια για το συγκεκριμενο αφιερωμα!!!
game boy 4ever