Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Η Επιστροφή (The Revenant)

  • ΗΛΙΚΙΕΣ

    18+

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

    Alejandro González Iñárritu

  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ

    Leonardo DiCaprio, Tom Hardy

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ύστερα από μια αποτυχημένη εκστρατεία εμπορίου γούνας στα πιο άγρια δάση των συνόρων της Αμερικής του 1823, ο παρατημένος να πεθάνει οδηγός της ομάδας αγωνίζεται για την επιβίωσή του με μοναδικό σκοπό της ζωής του να εκδικηθεί για τον άδικο φόνο του ερυθρόδερμου γιού του.

Το μοναδικό στοιχείο που δείχνει πραγματικά επικό στο φινάλε της νέας ταινίας του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου είναι η ασημαντότητά της. Πρόκειται για μια τυπική ιστορία αγώνα επιβίωσης του ανθρώπου ενάντια στην άγρια φύση, εμποτισμένη με την «υποπλοκή» της οργής ενός πατέρα που πενθεί και ζητά τυφλή εκδίκηση. Δύο πράγματα υποτίθεται πως κάνουν την «Επιστροφή» να φαίνεται ως κάτι «μεγαλύτερο» και, όπως υπόσχονται και οι δώδεκα οσκαρικές της υποψηφιότητες (οι περισσότερες για φιλμ μυθοπλασίας μεγάλου μήκους εφέτος), πιο επικό: οι διαστάσεις των εικόνων της και, μοιραία, η φήμη του ονόματος του σκηνοθέτη της. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη… καλοφωτογραφισμένη ταινία που βλέπουμε στο σινεμά, άρα μας μένει ένας «δημιουργός» - προστατευόμενος των ευρωπαϊκών φεστιβάλ, ο οποίος έκανε το ουσιαστικό του breakthrough στο Χόλιγουντ το 2014 με το «Birdman» και κατόπιν νίκης του στα περσινά Όσκαρ μπορεί σήμερα να «πουλάει» καλύτερα την «Τέχνη» του σε μεγαλύτερα markets ή πιο γαλαντόμους executives των studios, λανσάροντας και τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο για πρωταγωνιστή. Που ποθεί σφόδρα… εκείνο το «αγαλματάκι» και δέχθηκε όλες αυτές τις μαρτυρικές κακουχίες από τις οποίες επιζεί στη μεγάλη οθόνη (δίχως να ξεχνάμε ποτέ και τους stunt doubles του…). Παραδόξως, χωρίς αυτά τα ονόματα δεν μένει τίποτα!



Όχι ότι ο Ινιάριτου δεν είναι καλός τεχνίτης της εικόνας. Αυτό το έχει αποδείξει με το παραπάνω και στον χώρο της διαφήμισης. Στο σινεμά, όμως, πέρα από τις «ωραίες εικόνες» έχει χτίσει ολόκληρη την καριέρα του πάνω στον πόνο. Θα φανταζόταν, δηλαδή, κανείς πως αν ο ήρωας που υποδύεται ο ΝτιΚάπριο δεν είχε να αντιμετωπίσει στο έργο… αρκούδες, παγωμένα ποτάμια, γκρεμούς και βέλη εχθρικών Ινδιάνων (ή και βολές συνανθρώπων του διόλου καλόψυχων), σίγουρα θα τον έβρισκε ένας… καρκίνος, άλλη ανίατη ασθένεια ή απώλεια άκρων του σώματός του, εν ολίγοις θα χαροπάλευε για… δραματικούς λόγους. Κάτι που συνηθίζεται στερεοτυπικά στις ταινίες του Ινιάριτου. Και επειδή ο ανθρώπινος πόνος πουλάει (χωρίς εισαγωγικά, πια), ο «δημιουργός» αυτός βρίσκεται εκεί που βρίσκεται κινηματογραφικά.



Διότι ταινίες επιβίωσης έχουμε ξαναδεί και πάντοτε θα βλέπουμε στο σινεμά. Και εκείνο το «The Grey» ήταν μια θαυμάσια περίπτωση, το 2012. Αλλά… ο Τζο Κάρναχαν δεν είναι και κανένας Ινιάριτου, για να το θυμόμαστε το εργάκι λίγο καλύτερα. Εκεί είχαμε μια απλή πτώση αεροσκάφους στην παγωμένη Αλάσκα, με extra bonus ανθρωποφάγα αγέλη λύκων. Εδώ έχουμε… περισσότερους συμβολισμούς! Έχουμε την ιστορική περίοδο που - υποθετικά - κάνει ένα σκληρό σχόλιο στο πώς χτίστηκε ένα Έθνος, μέσα από καταπάτηση εδαφών και λαών (η ινδιάνικη φυλή), κερδοσκοπία και κτηνώδη ένστικτα για άσκηση εξουσίας από άνθρωπο σε άνθρωπο. Κοινώς, η απλή, κοινή περιπέτεια συμβολοποιείται… δια της βίας. Για να αποκτήσει «καλλιτεχνική» βαρύτητα. Και να βλέπεις, ας πούμε, το flashback της δολοφονίας της ιθαγενούς συζύγου του κεντρικού ήρωα, εκεί που το δράμα πρέπει να «σώσει» τις κοιλιές τού σεναρίου και του ρυθμού, με ένα μικρό πουλάκι (!) να ξετρυπώνει από το άψυχο κορμί της γυναίκας, μέσα από την τρύπα που άφησε η τουφεκιά. Για να σου πει ο κριτικός ότι εδώ έχουμε και homage στο «The Holy Mountain» (1973) του Αλεχάντρο Χοντορόφσκι, να «ψαρώσει» μέχρι και ο θεατής τού arthouse (τους υπόλοιπους θεατές τους έχει αναλάβει η φίρμα ΝτιΚάπριο…) και όλοι μαζί να αναγνωρίσουν τον θρίαμβο του Ινιάριτου. Που στην ουσία ανήκει μονάχα στον Εμανουέλ Λουμπέσκι, ο οποίος κάνει «παπάδες» στην κάμερα και, όσο και να σκέφτεσαι τα τρικ και τα εφέ που χρησιμοποιούνται σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή, δεν παύεις να απορείς για το πώς γυρίστηκαν στιγμές του φιλμ όπως η κάθοδος στον ποταμό ή η πτώση με το άλογο στο κενό. Πάντως, η επίδραση του Σεργκέι Ουρουσέφσκι σε αυτόν τον τομέα δουλειάς δεν κρύβεται και μάλλον έχει μελετηθεί εκτενώς το πράγμα. Κατά τα άλλα, συγκλονιστικές εικόνες φύσης. Αλλά με εκείνον τον σχεδόν ενοχλητικό, «ποιητικό» τρόπο…



Δεν έχω να πω κάτι περισσότερο για την «Επιστροφή». Πρόκειται για μια επιστροφή στο γνωστό «pain porn» κλίμα των ταινιών του Ινιάριτου, αλλά εδώ ως φιλμ εποχής, πιο λουστραρισμένο ως παραγωγή, πιο «ρεκλαμέ» ως εικόνα, πιο… popcorn ως καλλιτεχνική δημιουργία (διάλεξε πού θα ταίριαζαν καλύτερα τα εισαγωγικά). Τα πάντα είναι πιο μεγάλα. Και αφάνταστα κενά.       



ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Εάν ανήκεις στη μερίδα των θεατών που αρκούνται στο «μια ταινία με ωραία χρώματα», ναι, θα δεις εικόνες και τοπία υπέροχα. Αλλά… θα πονέσεις κι εσύ μαζί με τον ήρωα, διότι το φιλμ διαρκεί 156 λεπτά! Οι προσκυνητές τού σινεμά τού Ινιάριτου θα το φορτώσουν με… όσα δεν έχει η ίδια η ταινία, το απλό κοινό μάλλον δεν θα πειστεί για κάποιους θεολογικούς συμβολισμούς και αναφορές που αγκομαχάει να προσθέσει στο φιλμ ο σκηνοθέτης, ώστε να δώσει κάποια υπόσταση στη μανία της ανθρώπινης εκδίκησης. Ο πρωταγωνιστής και οι υποψηφιότητες των Όσκαρ θα δελεάσουν, όμως υπάρχει και ο κίνδυνος της βαρεμάρας. Ισχυρές οι πιθανότητες να διχάσει, δηλαδή.

Του Ηλία Φραγκούλη, σε συνεργασία με το freecinema.gr
Βρείτε το freecinema.gr στο facebook


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
46 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • nickgekas
    • Eίναι τόσο μάταιο να προσπαθείς να δικαιολογείς κάθε φορά την ανάγκη του κάθε "κριτικού" να εξωτερικεύσει τα κόμπλεξ που κουβαλάει για συγκεκριμένους δημιουργούς και να εκμεταλλεύεται έτσι άκομψα το βήμα που του δίνεται...

      Θλιβερή κριτική για μια ακόμη φορά...

    • SilentPoet
    • Είχα διαβάσει πολύ καλά σχόλια και γενικότερα βλέπω ένα χάιπ για το Όσκαρ που είναι να πάρει φέτος ο Ντι Κάπριο. Θα την δω, ελπίζω να διαψευστεί ο Φραγκούλης

    • Triptykon
    • Υπερβολικά υποκειμενική γνώμη για την ταινία, πράγμα που δεν είναι απαραίτητα κακό, όμως στην προκειμένη μιλάμε για μια πραγματικά εξαιρετική ταινία που το χειρότερο που να μπορείς να της χρεώσεις είναι μια ελαφριά κοιλιά κάπου στην μέση..

    • periklis
    • Ειδα τη ταινία και εχω να πω τα εξής:
      α) ο Ντι Κάπριο σε ερμηνεία ηταν καταπληκτικός! για πλάκα θα το πάρει το όσκαρ με αυτο το ρόλο...
      β) δεν ειναι τοσο το σενάριο, αλλα κατι γενικότερα στο εργο, όπως τα τοπία και οι ληψεις του σκηνοθετη, το κάνουν ως ταινία να ειναι...πολύ εντυπωσιακη και τη βλέπεις ευχάριστα παρά τη μεγάλη της διάρκεια και αρκετές σιωπηλές στιγμές.
      γ) Η ΑΡΚΟΥΔΑ...καπου διάβασα ενα θεικό σχόλιο, οτι το οσκαρ το αξίζει η αρκούδα! χαχαχαχα......ε λοιπόν....τοοσο καλή δουλειά δεν εχω ξαναδεί με τετοιο ζώο, ειτε στα αληθεια, ειτε απο υπολογιστή...δε ξερω πως το κανανε, αλλα ειλικρινά, μονο και μονο για αυτη τη σκηνή το εργο παιρνει 10 με τόνο...

      μαγκες....δειτε τη...δε θα κλαίτε απο συγκινηση οταν τελειώσει, ουτε θα τη χρήσετε τη καλυτερη ταινία που ειδατε ποτέ...για φετος ομως, ειναι αυτη που αξίζει ΟΣΚΑΡ...

      οσο για τους "κριτικούς" της πλακας...με τις σκληρές και αυστηρες ταχα βαθμολογίες....ειμαι σιγουρος οτι οταν ειδαν τη ταινία με τις γυναίκες τους, δε θα τόλμησαν να πουν αρνητικό σχόλιο μπροστά τους γιατι θα πηγαινε η παντόφλα συννεφο....σωστα??? αφηστε τα σάπια κυριοι και τη κουλτούρα και αποβάλλετε επιτέλους το κομπλεξισμό που σας διακατέχει!!!

    • TomTom
    • Φαίνεται ξεκάθαρα πως ο γραφών έχει μια συγκεκριμένη γνώμη για τον σκηνοθέτη. Οπότε ότι και να βγάλει θα το θάψει.

      Από 'κει και πέρα. Στην περσινή ταινία του ίδιου σκηνοθέτη (το Birdman) είχα συμφωνήσει με τον γραφών μιας και ήταν από τις χειρότερες ταινίες που έχω δει.

      Στην συγκεκριμένη ταινία ΔΕΝ μπορώ παρά να διαφωνήσω.
      Είναι μια πολύ ωραία ταινία με έναν πάρα πολύ καλό Di Caprio στον ρόλο του πρωταγωνιστή που ίσως να κάνει μια πολύ μικρή κοιλιά όπως είπε και ο Triptykon. Εμένα προσωπικά δεν με κούρασε καθόλου.

    • haloman
    • Ρε παιδιά μήπως να το ξανασκεφτείτε το θέμα με τις βαθμολογίες; Την ταινία δεν την είδα άρα δεν μπορώ να εκφέρω κάποια άποψη αλλά το 2 είναι τουλάχιστον γελοίο και μοιάζει σχεδόν προκλητικό. Όχι μόνο εδώ βέβαια (είπαμε, δεν είδα την ταινία ακόμα), και σε πολλές ακόμα περιπτώσεις. Αν παίρνει το Birdman ας πούμε 1, τότε άλλες αληθινά κακές ταινίες τι αξίζουν; Αρνητική βαθμολογία; Είναι κρίμα να ξεχνάμε όλες τις γραμμές του κριτικού και να ασχολιόμαστε για 20-30 σχόλια με τον αριθμό στο τέλος.

    • OSjohnFP7
    • Ούτε κριτικός είμαι ούτε τίποτα..για μένα ήταν μια χαρά η ταίνια!Δεν με κούρασε καθόλου (η διάρκειά της),σε κράταγε μέχρι τέλους και Di Caprio δυνατός.Αυτά.Απλά δείτε δεν σχολιάζω ούτε το 2,ούτε τίποτα!

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Με τέτοια βαθμολογία μου δίνει θάρρος ο κριτικός για να φτιάξω ταινία και εγώ.Στην χειρότερη να πάρω 1 στην βαθμολογία ή αν καταφέρων να πάρω 2 θα φτάσω τον Iñárritu.Νομίζω ότι δεν αξίζει η συγκεκριμένη ταινία το 2,αλλά σίγουρα κάτι παραπάνω,ξεκάθαρα αδικεί την ταινία.Μπορεί να μην την έχω δει ακόμα αλλά έχω ακούσει πολύ καλές κριτικές,και από τη στιγμή που οι κριτικοί κινηματογράφου βγάλανε καλύτερο ηθοποιό τον Di caprio,όλο και κάτι παραπάνω θα αξίζει από αυτό το 2.

    • Alias
    • Διαβαστε την περσινη του κριτικη για το Birdman του ιδιου σκηνοθετη. Νομιζω του ειχε βαλει 1. Τωρα ειναι επαγγελματικη συμπεριφορα αυτη? "Μισω τον ταδε σκηνοθετη και θα του θαβω για παντα τις ταινιες οσο καλες και να ναι'? Xιλιες φορες να διαβαζα review ερασιτεχνη, τουλαχιστον απο εκει θα μπορουσα να βγαλω καποια συμπερασματα για την ταινια. Ετουτος εδω ειναι παραπλανητικος. Αν του ειχαν πει οτι τη σκηνοθετησε αλλος θα της εβαζε 8-9.

    • sitarkos
    • όσοι δεν έχετε δει την ταινία τι ακριβός πως κρινετε την βαθμολογια θα ηθελα να ξερω δειτε την πρωτα και μετα σχολιαστε??
      εγω την εχω δει δεν μου αρεσε προσωπική γνωμη. Λιγο προσοχη λοιπον δειτε την πρωτα και μετα πειτε την αποψη σας.

    • Solidarity
    • @sitarkos Δικιο εχεις, δεν την εχω δει, αλλα 2 δεν παιρνει ουτε ερασιτεχνικη βιντεοταινια. Ειναι φανερο οτι η βαθμολογια αυτη εχει μπει για να προβοκαρει και αυτο πετυχαινει. Επισης, για το Birdman του ιδου σκηνοθετη, εδωσε βαθμολογια 1 . Την ταινια εκεινη την ειδα και φυσικα, δεν ηταν αριστουργημα, αλλα ηταν πολυ ενδιαφερουσα , μονο και μονο λογω της τεχνικης της (μονοπλανο). Επομενως, σχολιαζουμε την υπερβολη και την εμπαθεια στον συγκεκριμενο κριτικο.

    • vonzuchter
    • 8αρια σε μπουρδες του Παπακαλιατη (ναι την ειδα αθλια βαρετη ταινια για μονο για γυναικες) και 3αρια σε επη οπως το πρωτο τρανσφορμες. 10αρια σε αηδιες με γκεη καουμποης φορεις τους εητζ και 2αρια σε ταινιες μετριες απλα επειδη δε μας αρεσει το στυλ του καθε σκηνοθετη. Για αυτο σταματησα να ασχολουμαι με τα reviews κριτικων (οπως αλλωστε και στο gaming) και διαβαζω μονο user reviews

    • Demolition7
    • Ειδα τη ταινια χθες. Λοιπον.,σιγουρα δεν ειναι για 2! 7 με 8 μαλλον ειναι για μενα. Ναι σε καποια σημεια με κουρασε ο σκηνοθετης με μεγαλης διαρκειας στατικες εικονες. Ναι δεν ηταν για 156 λεπτα διαρκεια. Ομως εχει και στα πρωτα 45 λεπτα μια δεκαλεπτη περιπου σκηνη που δεν αλλαζει καθολου πλανο. Μιλαμε τρομερη δυσκολια ,για το δικο μου το φτωχο μυαλο,να γυρισεις μια τοσο μεγαλης διαρκειας σκηνη ξανα και ξανα για πετυχεις το αποτελεσμα που θελεις. Σιγουρα ανωτερη απο το Birdman. Και αν δε παρει φετος το οσκαρ ο Ντι Καπριο,που μετα τον "πληροφοριοδοτη"και το "Ματωμενα διαμαντια" εχει ανεβει πολυ στα ματια μου αυτο το ξανθο αμουστακο παιδακι του " Τιτανικος",δε θα το παρει ποτε. Το αξιζει γιατι σε καθε ταινια του εμφανιζεται και πιο ωριμος. Αυτα!

    • Dimitris 1395
    • Μπορεί να μην το σιχάθηκα όσο το Birdman, αλλά το κακό με τις ταινιες του Iñarittu που μπορεί οπτικά να ειναι ποιήματα (Lubezki FTW), αλλα σεναριακά να ειναι ανυπόφορα άδεια, έχει παραγίνει. Ξεχωρίζει ο Hardy, που μπορεί να παίξει με ευκολία τα πάντα, ενώ ο Di Caprio πιο πολυ βγάζει αηδία παρά θυμό και γενικά η ταινια ειναι ενα εξωφθαλμο και ανούσιο Oscar bait

      Αν οχι 2, τοτε max 3 για μένα, αν και ειναι μια ταινια, όπως και οι περισσότερες του Iñarittu, που ο καθένας μπορεί να εχει διαφορετική άποψη.

    • Georgebor
    • Εντάξει η εμπάθεια στον Ινiαριτου είναι καταφανέστατη!!!Έχω συμφωνήσει σε αρκετές ταινίες με τον Φραγκούλη και ως ένα σημείο μπορώ να δικαιολογήσω τον περσινό άσσο του BIrdman αλλά με τίποτα την επιστροφή!!Ξέρω είναι υπερβολή κάποια πράγματα που δείχνει απλά εγώ το πήρα ως ένδειξη της θέλησης του ανθρώπου!! Η ταινία είναι τρομερή Ο Dicaprio κάνει ότι κάθε φορά.. μια μέρα στη δουλειά... Τα πλάνα είναι μοναδικά φωτογραφία τρομερή η σκηνή με την αρκούδα απίστευτη!

    • mad4paok
    • Είναι η πρώτη φορά που θα σχολιάσω κάποιον που κάνει κριτική για ταινία και αυτό γιατί θεωρώ το 2 του γράφοντος είναι τουλάχιστον αστεία και προκλητική για να μην πω κάτι χειρότερο. Όπως είπαν και άλλοι προηγουμένως η κριτική αυτή μόνο εμπάθεια δείχνει και τπτ άλλο. Την ταινία την είδα, ενδεχομένως να είναι υπερτιμημένη (όσον αφορά τα 12 Όσκαρ για τα οποία είναι υποψήφια) αλλά είναι καλογυρισμένη με καλές ερμηνείες και παρά τη διάρκειά της δεν σε κάνει να βαριέσαι. Η ταινία αν θέλει κάποιος να την βαθμολογήσει αντικειμενικά κάτω από 6 δεν μπορεί να πάρει. Το να την βαθμολογεί κάποιος με 2, εμένα προσωπικά μου δείχνει ότι απλά δεν μπορώ να τον πάρω στα σοβαρά (για τις υπάρχoυσες και μελλοντικές κριτικές του).

    • periklis
    • παιδιά....ολοι το ιδιο λέμε....δε μπορει να δινεις 8 στο παπακαλιάτη και 2(!) σε μια ταινία που στη τελική κοστίζει τα 10πλάσια χρήματα!
      ΔΥΟ????????
      χαλάραωσε κυριε κριτικέ της τέχνης....
      εχουμε μπουχτήσει σε αυτη τη χώρα απο "ειδικούς" και αναλυτές!!!!!!! ΟΥΣΤ ΡΕ!!!!! ταινια σημαινει διασκεδαση, χρονος για να περνάμε και να χαλαρώνουμε......
      εγω την ειδα με τη κοπέλα μου μας αρεσε αρκετά, αρα βαθμολογία πανω απο εξι και πάνω αλλα οχι 9 η 10....ενα 8 ειναι οτι πρέπει....μονο και μόνο για τη σκηνή με την αρκούδα! επιμένω σε αυτό!!!!

    • takisv76
    • Νταξει Φραγκουλη αντε να δεις κανα Nymphomaniac να στανιαρεις...Την ταινια θα τη δουν ολοι οποτε το δηθεν (αν δεν ειναι ασχετοσύνη) του 2 θα το κρινει ο καθενας ξεχωριστα...Κατι θες να μας πεις τωρα εσυ, λες κι εμεις αλλα και ο υπολοιπος κοσμος που ειδε πολυ θετικα το εργο, ειμαστε γκαβοι...Ουτε εγω τον παω το σκηνοθετη αλλα να θελω να αποδειξω τη μερα για νυχτα ειναι γελοιο τουλαχιστον...Η ταινια ειναι εξαιρετικα καλη.

    • takisv76
    • Και για την ιστορια δε βαζετε ενα rating απο τους χρηστες στις κριτικες του Φραγκουλη να δειτε πως θα παει?

    • dawnstar
    • Σοβαρα τωρα δεν εχετε δει την ταινια και κραζετε κριμα τα 7 ευρω που εδωσα στο σινεμα απλα ανυποφορη ταινια ναι ο ντικαπριο ειναι εξαιρετικος αλλα η ταινια δεν παλευεται

    • mariodm22
    • Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα. Που τον βρηκαμε αυτον ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ !!!!!!! 2 λεει ΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ . Ντροπη !!!!!

    • Darkthronen
    • Εμένα η μόνη φορά που ο Φραγκούλης μου φάνηκε υπερβολικά υπερβολικός ήταν που είχε χώσει τον Άρχοντα νομίζω συγκριτικά σε μια κριτική του Νυμφομάνιακ; ή κάποιο άλλο, δε θυμάμαι.

      Κατά τ'άλλα αλλιώς βλέπει μια ταινία ένας κριτικός, αλλιώς ένας απλός θεατής. Ο κριτικός, θέλουμε δε θέλουμε, μας αρέσει δε μας αρέσει, είναι διαβασμένος και έχει πολύ περισσότερη γνώση στο αντικείμενο.

      Τώρα το πως διαφωνεί κάποιος με μια κριτική χωρίς να έχει δει την ταινία, δεν μπορώ να το καταλάβω.

      Από την άλλη, το hype με τις χολιγουντιανές ταινίες μας τα έχει σπάσει λίγο.

      *Όταν μια ταινία παίρνει 1 ή 7 ή 10 και μια άλλη παίρνει αντίστοιχο βαθμό, δε σημαίνει πως οι δύο ταινίες είναι ίδιες. Κάθε ταινία βαθμολογείται εντελώς ανεξάρτητα.

      **Η όποια κριτική δεν έχει να κάνει καθόλου με το γούστο του θεατή.

      ***Εδω η αισχρή κόπια The Farce Awakens πήρε βαθμολογιάρες από την πλειοψηφία των κριτικών (Disney και τόσα φράγκα βοήθησαν στο να μας πρήξουν με το "ήταν μια ταινία αφιέρωμα", λες και αυτό περίμενε ο κόσμος... Όλα αυτά όμως δε σημαίνουν απολύτως τίποτα όμως για όποιον δεν του άρεσε. Το ίδιο και αντιστρόφως.

      Κάθε γνώμη που είναι τεκμηριωμένη είναι και σεβαστή. Η διαφωνία χωρίς την παράθεση ούτε ενός αντικειμενικού στοιχείου μιας ταινίας, δείχνει πολλά. Το "μ'αρέσει" ή το "δε μ'αρέσει", "άρεσε σε πολλούς" ή "όλοι το θάβουν", δεν αποτελεί θέση φυσικά.

    • GiannisRethymno
    • Ήρεμια ρε παιδιά,επειδή κάποιος έχει διαφορετική γνώμη από εμάς να πέσουμε να τον φάμε.
      Ο καθένας βλέπει αλλιώς τα πράγματα.

    • john-data
    • Εντάξει η αρκούδα ήταν το κατοικίδιο του και πόνεσε όταν του την έφαγε ο Ντι Κάμπριο.
      10 απο μένα γιατι είναι και Κάμπριο και κυκλοφορεί με μοντελομάνουλα!

    • PetrifieD-
    • Περίμενα να του βάλει 1 βασικά όπως και πέρυσι στο birdman. Πιστεύω του έδωσε άλλον 1 βαθμό για τον οπερατέρ, γιατί όπως έχουμε καταλάβει όλοι ο κύριος Φραγκούλης δεν συμπαθεί καθόλου τον Ινιαρίτου. Τον θεωρεί δήθεν ψαγμένο; τον θεωρεί άσχετο; τον θεωρεί αδίκως προωθημένο από το hollywood; ή μήπως επειδή γενικώς αρέσει και τα πάει καλά θέλει ο κ. Φραγκούλης να πάει κόντρα στο ρεύμα για να ξεχωρίσει και να κάνει εντύπωση;
      Για να μην γράψω πάλι ολόκληρη έκθεση, όποιος δεν βαριέται ας ανατρέξει στο σχόλιο που έχω κάνει στην περισυνή του κριτική για το birdman στο enternity. Το σχόλιο εκείνο καλύπτει και αυτό το κείμενο.

      Στα της ταινίας τώρα, εγώ την είδα σήμερα και ήταν πραγματικά εξαιρετική. Εικόνα, τοπία, φωτογραφία, πλάνα, ερμηνίες, σκηνοθεσία, όλα πολύ ωραία. Αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν χρησημοποιήθηκαν ειδικά εφέ για την ταινία, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Νομίζω η καλύτερη ερμηνεία του Ντι Κάπριο μέχρι στιγμής. Βγάζει τρομερό συναίσθημα και ένταση χωρίς να πολυμιλάει και αν δεν πάρει και φέτος το όσκαρ δεν ξέρω αν θα το πάρει ποτέ. Δηλαδή τι άλλο να κάνει. Σημειωτέον ότι ταλαιπωρήθηκε πάρα πολύ γι αυτή τη ταινία και θα το καταλάβετε κιόλας αν την δείτε. Βέβαια στον κ. Φραγκούλη δεν πρέπει να αρέσει πολύ ούτε ο Ντι Κάπριο αλλά τέλως πάντων. Πραγματικά αξίζει να τη δείτε. Εγώ προσωπικά δεν βαρέθηκα παρά τη μεγάλη διάρκεια της ταινίας. Δεν νομίζω ότι κάνει κοιλιά. Επίσης το σενάριο είναι βασισμένο σε αληθηνή ιστορία οπότε και πάλι το σχόλιο του κ. Φραγκούλη περί σεναρίου και δραματοποίησης των συνθηκών ή επιτηδευμένη κακοτυχία του πρωταγωνιστή από τον σκηνοθέτη επειδή "ο ανθρώπινος πόνος πουλάει" και "εκεί βασίζεται σε όλες του τις ταινίες ο Ινιαρίτου" είναι τελείως άτοπο. Αφού έτσι έγιναν τα πράγματα δηλαδή! Τι να κάνουμε; να τα ωραιοποιήσει ο σκηνοθέτης για να μην φαίνονται υπερβολικά;

      Τέλος αν θέλετε να διαβάσετε μια διαφορετική κριτική, ίσως πιο αντικειμενική ανατρέξτε σε αυτήν του κ. Κουτσογιαννόπουλου. Νομίζω είναι περισσότερο "to the point" χωρίς εμπάθειες για συγκεκριμένα πρόσωπα.

    • Altair
    • Φραγκούλαρος θεός.Ακούς εκεί 2.Εγώ θα το δω ούτως ή άλλως βέβαια.Τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη δεν τον πάω,πολύ κουλτουριάρη τον κόβω για τα γούστα μου,αλλά το Revenant με έχει ψήσει,οπότε θα κάνω την υπέρβαση.

    • GooDShiveR
    • Οκ, ο Φραγκουλης εχει κολλημα με τον συγκεκριμενο σκηνοθετη αλλα στην προκειμενη όντως η ταινια ειναι πολυ βαρια. Και ειμαι φαν τετοιον ταινιων αλλα πραγματικα και εχοντας στο μυαλο και το οσκαρ, νομιζω δν εχει πανω απο 5 λεπτα καθαρο χρονο που να μιλαει ο Ντι Καπριο. Πανω απο τη μιση ταινια (τουλαχιστον τοσο μου φανηκε) δν ειναι τπτ αλλο απο πλανα στην αγρια χιονοσμενη φυση, εντυπωσιακα μεν, ντοκιμαντερ δε. Νομιζω θα ειναι αδικο για τον ιδιο τον Ντι Καπριο να παρει οσκαρ για εναν τετοιο ρολο που δν αφηνει το ταλεντο του να ξεδιπλωθει και δη σε μια τοσο μετρια ταινια.

    • Cerivus
    • Η ταινία δεν μπορεί να παρει κατι απο την βαση με τιποτα εκτος αν θες κανεις εφε οπως o reviwer εδω που βάζει 2!!!!!!!!!!!!!!!!! . Η ποιοτητα της παραγωγης και η κινηματογραφηση ειναι αψογες εχει σαφως μεινονεκτηματα απο αργη πλοκη αλλα σε αποζημειωνει με πανεμορφα πλανα γυρισμενα σε πραγματικες τοποθεσειες και παγωμενα βουνα δεν ειναι η ταινια που θα βαλεις στο σπιτι να δει η παρεα δεν εχει καταιγιστικη δραση διχνει την παλη του ανθρωπου με τα στοιχεια της φυσης και τον ευατο του στο δρομο για εκδικιση και δινει και μια μεταφυσικη χροια σε αυτο
      Τελος εχει στειθει πανω στον Di Caprio μακαρι το παιδι να το παρει το Οscar αυτην την φορα

    • Velociraptor7
    • O κυριος Φραγκουλης δεν ειναι καθολου αντικειμενικος ... δεν μπορει καν να φανταστει πως εχει γινει αυτη η ταινια..πως εγινε κατω απο τοσο δυσκολες καιρικες συνθηκες ..πως εφυγαν απο τον καναδα στα τελικα γυρισματα για να πανε αργεντιν,η πως η σκηνη με την αρκουδα ηταν τοσο ρεαλιστικη... η συγκλονιστικη ερμηνεια του leonardo Di caprio (και θα του δωσει επιτελους το oscar)To πως ο σκηνοθετης ηθελε να υπαρχουν οι φυσικοι φωτισμοι στην ταινια..και πως η σκηνη με την χιονοστιβαδα ηταν αληθηνη .επεισεις ο leonardo dicabrio ειναι χορτοφαγος και στην ταινια στην σκηνη που τον δειχνει να τρωει ωμο κρεας ειναι πραγματικη γιατι τον ζελε που του εδωσαν στην αρχη για να γυριστει η σκηνη αυτη δεν φανηκε ρεαλιστικη στον σκηνοθετη.Αυτα και μονο πρεπει να σας πεισουν να πατε να την δειτε... Κυριε Φραγκουλη θελω να δω τα μουτρα σας... οταν αυτο το εργο θα περνει ενα ενα τα oscar για τις δωδεκα υποψηφιοτητες..ερμηνειας...φωτογραφιας..μουσικης..κτλ......

    • mariodm22
    • Το οτι εκμεταλλευεται την βια για να κανει καριερα ειναι οτι πιο ασχετο εχω διαβασει ... Ολοι εκμεταλλευομαστε κατι για καποιο απωτερο σκοπο . Απο την στιγμη που το παιζει και κριτικος ταινιων ( κατι που παρεμπιπτοντως μπορει να το κανει ο οποιοσδηποτε , το μονο που εχεις να κανεις ειναι να βλεπεις ταινιες εν ολιγοις ) εκμεταλευεται τους παραγωγους , εν συνεπεια τις ταινιες ωστε να γραψει ενα κειμενο και να δηλωνει κριτικος ταινων . Think about it ...

      Το θεμα ειναι ποιος θα καταφερει να μεγαλουργησει μεσα απο αυτο που εκμεταλλευεται . Εκεινες τις εποχες η βια ηταν ωμη . Τι αλλο να δειξει ο Κυριος Alejandro González Iñárritu ? Τον Di caprio να τραγουδαει ? Το καταφερε . Οι αντιξοοτητες της εποχης σε μια ταινια ...

    • alex4444
    • Δεν εχω δει την ταινια και δεν αποκλειω το να συμφωνησω απολυτα με ολα οσα σχολιαζει ο Φραγκουλης στο κειμενο του. Μου αρεσει που μαλιστα καθε του κριτικη ειναι περισσοτερο ενα προσωπικο βιωμα και ειναι πολυ ενδιαφερον να διαβαζω μια εμπεριστατωμενη αποψη για πτυχες που ισως κανενας αλλος δε θα ασχοληθει.

      To 2 παντως δε μπορω να το παρω στα σοβαρα. Μια ταινια δε μπορει να βαθμολογειται με βαση τις λεπτομερειες που δε μας αρεσουν και το τι κρυβεται πισω απο την σκηνογραφικη διαθεση του σκηνοθετη. Και μονο για το σχολιο πανω στη δουλεια που εχει γινει απο τον Λουμπεσκι η τον Ντι Καπριο στη συγκεκριμενη ταινια, το 2 ειναι προσβλητικο.

      Απο την αλλη, ισως ο Φραγκουλης καλως συνεχιζει και βαθμολογει οπως βαθμολογει, αυτο ειναι το στυλ του και ισως πρεπει να το αποδεχτουμε καποια στιγμη. Τουλαχιστον, τα κειμενα του ειναι ενδιαφεροντα και λενε και αρκετες αληθειες, ακομη κι οταν δε συζητιεται το ζουμι μιας ταινιας, οπως καλη ωρα τωρα και για το The Revenant.

    • nivou
    • Νομίζω ότι δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε, ούτε καν να μπαίνουμε στην διαδικασία, μία ταινία του Παπακαλιάτη με μια ταινία του Inarritu, όχι από άποψη budget αλλά από άποψη αισθητικής. Προσωπικά ο Παπακαλιάτης με αφήνει παγερά αδιάφορο. Το άρθρο αν δεν απατώμαι ξεκίνησε σαν review με εμφανέστατη την βαθμολογία και κατέληξε να αλλάξει ο τίτλος, η βαθμολογία (διακριτικά στο τέλος και όχι στον τίτλο) και να προστεθεί η αναφορά στην συνεργασία με το freecinema. Καταλαβαίνω ότι ο σκοπός σας δεν ήταν να προκαλέσετε την οργή των αναγνωστών σας, γι’αυτό και αλλάξατε και τη μορφή του άρθρου, αλλά θα πρέπει στο μέλλον να είστε πιο προσεκτικοί με τους συνεργάτες σας. Ποιος είναι ο Ηλίας Φραγκούλης και τι ακριβώς επαγγέλλεται;; Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε ένας άσχετος από κινηματογράφο να γράφει δηθενιές και σαχλαμάρες και αυτές να δημοσιεύονται… Σίγουρα ο άνθρωπος ήταν και είναι προφανώς αρκετά δικτυωμένος από όταν είχε εκπομπή στο MAD στην οποία και επιδιδόταν σε ρεσιτάλ γλωσσοπλαστικής ασυναρτησίας. Προφανώς το 2 είναι η άποψη του αλλά όταν θέλεις να κάνεις κριτική θα πρέπει να είσαι αντικειμενικός και να βγάλεις την “άποψη” σου απ’ έξω. Δεν είναι όλα υποκειμενικά, ήμαρτον πια, υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια στα πάντα, πόσο μάλλον στον κινηματογράφο. Αν δεν μπορείς κάτσε σπίτι σου και κάνε κριτική στον εαυτό, αλλά εκεί αρχίζουν τα δύσκολα βλέπεις…

    • Solidarity
    • Ας γραψω 2 (χαχαχα) λογια για την ταινια,μιας και την ειδα στο σινεμα :
      -Φωτογραφια : απο αλλο πλανητη. Χρωματα, καδρα, δε χορταινει το ματι να κοιταζει.
      -Μουσικη: ανατριχιαστικη.
      -Ερμηνειες : Και DiCaprio και Hardy (ειδικα), εξαιρετικοι. Ενταξει, δεν με ενδιαφερει αν παρει το Οσκαρ ο Λεο, εχει αποδειξει οτι ειναι ηθοποιαρα και στη συγκεκριμενη ταινια, περναει τα χιλια οσα και δεν μπορω να πω οτι αυτο θα πρεπει να αποτελει λογο να βραβευθει. Παιζει πολυ καλα, αλλα ως εκει. Αντιθετα ο Hardy ειναι αποκαλυψη στο ρολο του αντιπαλου του Λεο.
      -Δε βαρεθηκα ουτε στιγμη, ουτε κοιλια παρατηρησα στην ταινια. Συνεχης δραση, λιγες οι μεταφυσικες αναφορες , κυλαει νερο.

      Επισης : αν οι κριτικοι εχουν αλλα κριτηρια απο τον απλο κοσμακη, ε ας κατσουν να γραψουν σε ενα περιοδικο μονο για κριτικους, να βρισκονται σε ενα καφενειο, να πιουν το καφεδακι τους και να τα λενε. Αλλιως, απο τη στιγμη που γραφουν δημοσια,και "καταδεχονται" να βαλουν και βαθμολογια στις ταινιες, θα κριθουν και αυτοι.

    • platonxii
    • Μόλις γύρισα από την περιβόητη ταινία του 2....

      Αρχικά, προφανώς και ο Ντι Κάπριο παίζει καλά. Αλλά.... Και αυτό είναι ένα τεράστιο ΑΛΛΑ, έχει παίξει πολύυυυ καλύτερα και σε αντικειμενικά, πολύ καλύτερες ταινίες. Από εκεί και πέρα, ξεχώρισα Tom Hardy (Αυτός μάλιστα να πάει για Όσκαρ Β Ρόλου!), ξεχώρισα αρκετά καλή φωτογραφία και, βασικότερο όλων, ξεχώρισα ΚΟΙΛΟΥΜΠΕΣ στη ταινία... Π.χ. αυτό με τη χιονοστιβάδα τι ήταν; Έδωσε κάτι στην ταινία πέραν του γεγονότος ότι...συνέβη; ή μήπως αν έλειπε από το μοντάρισμα η ταινία απλά θα έβγαινε δύο λεπτά λιγότερη; Και πολλά άλλα πλάνα που υπήρχαν απλά για να πουν "κοιτάξτε που ήμασταν και γυρίσαμε το εργάκι". Δεν έχω δει το Birdman αλλά αν ακολουθεί ίδια τακτική, μπορώ άνετα να καταλάβω το 2 και φυσικά τον εκνευρισμό του Φραγκούλη.

      Από εκεί και πέρα, η ταινία όχι δεν είναι για 2 και μάλλον πρόκειται για συμβολικό βαθμό. Παρόλα αυτά θα είναι εντελώς άδικο, για τον ηθοποιό, να πάρει ένα Όσκαρ που δικαιούται, γενικά, για μια ταινία/ερμηνία που δεν το αξίζει, ειδικά.

      My 2 cents.

      Υ.Γ. Παραδέχομαι πάντως ότι παρά τα μακρόσυρτα πλάνα της φύσης, κατάφερε και δεν με κοίμησε.

      Y.Γ. 2 Θα έγραφα και ένα τεράστιο παράπονο περί του τέλους της ταινίας, μια μόδα που έχει αρχίσει να μεταφέρεται και στα games τελευταία και με χαλάει πάρααααα πολύ, όμως, αλλά θα το αφήσω μην φάει και σπόηλερ αθώος κόσμος...

    • LIONHEART
    • Πήγα και είδα την ταινία ,με απολυτή ειλικρίνεια το 2 δεν το αξίζει ,μπορεί (ομολογουμένως) να έχει μια κουραστική κοιλιά στην μέση ,αλλά σε έχει αποζημιώσει με την έντονη αρχή και το λυτρωτικό ,φινάλε του … Δεν μπορώ πια να δείχνω την δυσαρέσκεια μου, για της άστοχες κριτικές ,δυστυχώς στην Ελλάδα μας έχει φάει η κουλτούρα και ναι !! Δεν είναι η καλύτερη που έχω δει, αλλά σε γενικές γραμμές πατάει πολύ ρεαλιστικά, στα δεδομένα της τότε εποχής ..Τα τοπία οι χαρακτήρες ,η άγρια φύση δεν τα βρίσκεις , τόσο εύκολα και τόσο ζωντανά σε ταινία .

*