
Στο επίκεντρο του κύκνειου άσματος της Oddworld Inhabitants βρίσκεται ο Stranger, ένας μυστηριώδης κυνηγός επικηρυγμένων, που αποτελεί το αντίθετο των προηγούμενων πρωταγωνιστών της εταιρείας σε όλους σχεδόν τους τομείς. Ο Abe και ο Munch ήταν αδύναμα πλάσματα που αντιμετώπιζαν το κακό μέσω της αθωότητάς τους και της θέλησής τους να κάνουν το σωστό. Ο Stranger είναι μυστηριώδης, μοναχικός, σκληρός, πανίσχυρος και αποστασιοποιημένος. Είναι προφανές ακόμη και με μία ματιά ότι κάτι κρύβει, αλλά δεν του αρέσει να συμμετέχει σε μακροσκελείς συζητήσεις. Μιλάει με τις -βίαιες- πράξεις του.

Οι πράξεις αυτές καθορίζουν όχι μόνο την ύπαρξη του Stranger, αλλά και την ταυτότητα του παιχνιδιού. Ο σκληρότερος και από τον Clint Eastwood κυνηγός επικηρυγμένων διαθέτει δύναμη και ευελιξία που τον καθιστούν θρύλο σε οποιαδήποτε πόλη δραστηριοποιείται, σε ένα περιβάλλον που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μόνο ως κωμικά διεστραμμένη έκδοση της Άγριας Δύσης, όπως μόνο τα μυαλά της Oddworld Inhabitants θα μπορούσαν να τη συλλάβουν. Χαρακτηριστικότερο δείγμα αυτού του μείγματος εξυπνάδας, κωμωδίας και αποτελεσματικότητας που αποτελούσε δομικό στοιχείο της ταυτότητας της ιδιαίτερης αυτής ομάδας ανάπτυξης είναι το όπλο του Stranger ή μάλλον τα πυρομαχικά του. Πρόκειται για μία βαλλίστρα που λειτουργεί με ένα ζευγάρι ζωντανών πυρομαχικών.

«Ζωντανών» κυριολεκτικά, αφού αντί για σφαίρες, ρουκέτες και τα συναφή, έχουμε ασβούς που κάνουν τους εχθρούς να ξερνάνε από τη δυσωδία, σκιουράκια που κουράζουν τον περίγυρο με τις φωνές τους, με συνέπεια το επιλεκτικό «ξεμονάχιασμα» των ενοχληθέντων, αράχνες που τυλίγουν τους αντιπάλους σε ιστό μέχρι ο Stranger να τους συλλάβει, σφήκες που λειτουργούν σαν σφαίρες αυτόματου όπλου και πάει λέγοντας. Έτσι, ενώ υπάρχει ένα μόνο όπλο, η ποικιλία που επιτυγχάνεται ξεπερνάει κατά πολύ την αντίστοιχη ενός τυπικού FPS, αφού κάθε είδος πυρομαχικού έχει τη δική του στρατηγική σημασία στη μάχη και καθορίζει την προσέγγιση του παίκτη σε αυτή. Αν συνυπολογίσουμε και το αρκετά ανεπτυγμένο AI, το τελικό αποτέλεσμα δεν αποκλείεται να σας θυμίσει την απρόβλεπτη φύση των μαχών του Halo, ειδικά στο τελευταίο τρίτο του παιχνιδιού, όπου το διαδοχικό κυνήγι επικηρυγμένων δίνει τη θέση του σε μία επική γενικευμένη σύρραξη.
Παράλληλα με την προοπτική πρώτου προσώπου, που χρησιμοποιείται ως επί τω πλείστον στη μάχη, υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου του Stranger σε τρίτο πρόσωπο με το πάτημα του δεξιού αναλογικού μοχλού. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε πολύ πιο γρήγορη και ευέλικτη κίνηση του χαρακτήρα, όπως και πιο αποτελεσματικές melee επιθέσεις. Η μετάβαση ανάμεσα στους δύο μηχανισμούς είναι ομαλότατη, ακόμη και στη διάρκεια της μάχης, αν και το platforming υπολείπεται αισθητά του shooting σε ποιότητα υλοποίησης, ως απόρροια του χοντροκομμένου άλματος και της υπερβολικής χρήσης σχοινιών για την πρόσβαση σε νέες περιοχές. Παρατηρείται επίσης μία τάση εσκεμμένης επιμήκυνσης της διάρκειας του παιχνιδιού, με στοιχεία του περιβάλλοντος που επαναλαμβάνονται, όμως η γρήγορη κίνηση του Stranger και η ποικιλία που χαρακτηρίζει τις μάχες διασφαλίζουν ότι η όποια ενόχληση διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Το κερασάκι σε αυτή την εξαιρετική, upscaled τούρτα είναι ο ξεχωριστός χαρακτήρας που διαποτίζει το παιχνίδι από την αρχή έως το τέλος. Από την κωμική αναίδεια των βλαχοαμερικανίζοντων κοτοπουλόμορφων κατοίκων των πρώτων πόλεων μέχρι την προσήλωση του Stranger στην συλλογή των απαιτούμενων πόρων για τη σοβαρή του εγχείρηση και από τις χυδαίες προσβολές των επικηρυγμένων μέχρι τη μάχη για την επιστροφή του νερού στις πανέμορφες κοιλάδες του Oddworld, το Stranger’s Wrath συνδυάζει στοιχεία φαινομενικά ξένα μεταξύ τους για να παρέχει ένα πραγματικά ξεχωριστό σύνολο, που επτά σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση παραμένει μοναδικό σε όλο το φάσμα των videogames.

Ευτυχώς για όλους, η Just Add Water διαχειρίστηκε το υλικό που της δόθηκε με τον πρέποντα σεβασμό, ενσωματώνοντας τις επιθυμητές βελτιώσεις ώστε το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα να μην μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου στη σημερινή εποχή. Η λίστα των βελτιώσεων είναι μακροσκελής: 720p, 60 fps, νέα μοντέλα χαρακτήρων και βελτιωμένος ήχος, αναδεικνύουν πλήρως τον αρχικό τίτλο, ο οποίος, με εξαίρεση κάποια δείγματα απλής γεωμετρίας στο περιβάλλον, μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς στη σημερινή γενιά, ειδικά κατά την απεικόνιση περιοχών όπου κυριαρχεί το υγρό στοιχείο και η βλάστηση, όπως η Mongo Valley. Με δεδομένη την δυσκολία του αρχικού Xbox να αποδώσει τα τεκταινόμενα επί της οθόνης, αλλά και τα bugs του πρόσφατου port στο PC, το κύκνειο άσμα της Oddworld Inhabitants προσφέρεται επιτέλους εδώ στην μορφή που είχαν συλλάβει εξαρχής οι δημιουργοί του.
Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα επιτυχημένο, ουσιαστικό και χρήσιμο remaster ενός τίτλου τόσο καλοδουλεμένου και πρωτότυπου, που μοιάζει φρέσκος ακόμη και σήμερα. Με δεδομένη και την χαμηλή τιμή διάθεσης, η προτροπή μας για αγορά του Oddworld: Stranger’s Wrath HD είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική.



Το αγόρασα από το PSN με το που βγήκε. Έχω ασχοληθεί πολύ λίγο μαζί του, καθώς θέλω να τελειώσω πρώτα το Batman. Τα γραφικά μου φάνηκαν πάρα πολύ ωραία και έχοντας δει αρκετά βίντεο και εικόνες της αρχικής έκδοσης, η ομάδα ανάπτυξης έκανε παρα πολύ καλή δουλειά :D
must have game ενα μικρο διαμαντη που δεν πρεπει να λειπει απο καμια digital συλλογη!!
Δυστυχώς έχω μόνο την έκδοση του Oddbox. Ελπίζω να περάσουν τις διορθώσεις των bugs και στο Steam, γιατί για να μας δώσουν το HD remake δεν το βλέπω μέχρι την επόμενη χιλιετία...
oddworld που το θυμηθηκαν αυτο το διαμαντι του ps1..oddworld oddysey και abes exodus..
@Tobajaras
Το HD remake θα εμφανιστεί με τη μορφή patch σε κανά τρίμηνο, ενώ θα υπάρξει και έκδοση για το PS Vita. Ελπίζω αυτή τη φορά το παιχνίδι να τα πάει καλύτερα εμπορικά, γιατί το αξίζει και με το παραπάνω.
Μιας και το έχω στο original Xbox, λέω να περιμένω την έκδοση για Vita. Παιχνιδάρα τότε, παιχνιδάρα και τώρα.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση!!! Τώρα κατεβαίνει από PSN... Φαίνεται πολύ καλό!!!
ο ρε φιλε !!! τοσο καλο;;; τελεια !!!!