Τέλη δεκαετίας του 1970, μία ομάδα παιδιών, τα λατρεμένα από τους επίδοξους ερασιτέχνες κινηματογραφιστές Kodak Super 8 των οκτώ χιλιοστών και ένα «ατύχημα» που έμενε να αλλάξει τις ζωές όλων. Η φημολογία έδινε και έπαιρνε, σχετικά με τις επιρροές από το Cloverfield, τη σχέση του με αυτό, την εμπλοκή του Spielberg, το ηλικιακό target group και το κατά πόσο είχαμε να κάνουμε με μία ακόμα disaster movie. Πλέον η ταινία βρίσκεται στις αίθουσες, και η ώρα για απαντήσεις έχει καταφτάσει. Τι είναι λοιπόν το Super 8;
Ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα, που όμως κρύβει μέσα του ουσία, χάρη σε ένα χαρισματικό cast νεαρών ηθοποιών, μεγάλες δόσεις αθώου, παιδικού humor και -το κυριότερο- χαρακτήρα. Χαρακτήρα, που το κάνει να ξεχωρίζει από οποιαδήποτε παρόμοια παραγωγή εκεί έξω. Σε ένα φόρο τιμής προς τον Spielberg, ο Abrams μας κάνει να νοιαζόμαστε όχι μόνο για τους χαρακτήρες και τη μοίρα τους, αλλά ακόμα και για το πλάσμα υπεύθυνο για την όλη καταστροφή, δίνοντας του λόγο ύπαρξης, υπόσταση. Δεν έχουμε να κάνουμε με στρατιές εισβολέων εξωγήινων, αλλά με ένα και μοναδικό ον, που όντας φυλακισμένο από τους ανθρώπους για χρόνια ολόκληρα, το μόνο που επιθυμεί είναι να επιστρέψει σπίτι του.
Αυτό που εντυπωσιάζει μάλιστα, είναι το γεγονός πως για ένα μεγάλο κομμάτι της ταινίας, ο θεατής δεν έχει καν ρίξει το βλέμμα του στα πλήρη χαρακτηριστικά της πηγής του όλου «κακού», με τον J.J. Abrams, μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, να μας δίνει μονάχα κλεφτές ματιές στο ον. Όλως παραδόξως, η τακτική αυτή δουλεύει υπέρ του. Για μία φορά μας δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την αφήγηση της ιστορίας μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών, τα μάτια μίας ομάδας παιδιών που το μόνο που ήθελε είναι να περάσει το καλοκαίρι τους γυρίζοντας ένα Super 8 φιλμάκι με zombies.
Οι Joe, Charles, Alice, Cary, Preston και Martin, βρίσκονται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, όταν μία αμαξοστοιχία προοριζόμενη από την Area 51, περνά το σταθμό της μικρής πόλης και εκτροχιάζεται μονάχα μέτρα από όπου η παρέα γύριζε μία σκηνή από την επίδοξη ταινία τους. Η σχεδόν ακαριαία αντίδραση του στρατού περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα, κάνοντας εμφανές πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό ατύχημα. Οι επόμενες μέρες επιβεβαιώνουν τη θεωρία, αφού περίεργα φαινόμενα αρχίζουν να παρατηρούνται στην πόλη. Εξαφανίσεις συσκευών, ζώων και ανθρώπων, περίεργες τρύπες στο έδαφος, και η αισθητή ανάμειξη των στρατιωτικών δυνάμεων, δεν αργούν να οδηγήσουν στη σταδιακή συνειδητοποίηση πως κάτι πολύ μεγαλύτερο λαμβάνει χώρα.
Παρόλα αυτά, κι ενώ πράγματα και θαύματα συμβαίνουν στο background, η εξαμελής παρέα συνεχίζει αυτό που ξεκίνησε, μάλιστα βλέποντας το όλο συμβάν ως μία απίστευτη ευκαιρία για προσθήκη νέου υλικού στην παραγωγή. “Production value” το αποκαλεί ο επίδοξος σκηνοθέτης Charles, στοιχείο απαραίτητο αν θέλουν να κερδίσουν στο διαγωνισμό ερασιτεχνικών ταινιών. Να αναφέρουμε εδώ, πως αν και η πλειοψηφία του νεαρού cast απαρτίζεται από πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς, οι ερμηνείες τους είναι το λιγότερο άψογες.
O Joe Lamb, αν και μόλις 15 ετών, καταφέρνει να προσθέσει βάθος στο χαρακτήρα του Joel, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αστείος, κυρίως κατά την αλληλεπίδραση του με την Alice. Το ίδιο ισχύει και για τη τελευταία, την οποία υποδύεται η μικρότερη αδελφή της Dakota Fanning, Elle. Μπορεί να είναι μονάχα 13, με περιορισμένη εμπειρία στο χώρο, αλλά η ερμηνεία της μόνο απειρία δεν προβάλλει. Κάτι μας λέει πως οι μετοχές της δε θα αργήσουν να φτάσουν αυτές της αδελφής της. Ο εφηβικός έρωτας εξάλλου πολλές φορές είναι ικανός να εντυπωσιάσει περισσότερο και από τα καλύτερα effects εκρήξεων.
Και μιλώντας για εκρήξεις, περνάμε στον επίλογο, όπου νιώθουμε την ανάγκη να αφιερώσουμε λίγες σειρές στην εκπληκτική διαχείριση του σχετικά περιορισμένου budget της ταινίας - περίπου 31.500.000€. Με άτομα όπως ο Larry Fong (300, Watchmen, Sucker Punch, Lost) στη διεύθυνση φωτογραφίας και το θρυλικό Dennis Muren να υπογράφει τα special effects, ο J.J. Abrams κατάφερε να παντρέψει το παλιό με το νέο, την καταστροφή με το γέλιο, την αθωότητα με τον αγώνα επιβίωσης, καλύτερα απ' οποιονδήποτε. Πείτε το homage στο Sci-Fi παρελθόν. Πείτε το “Spielbergian porn”. Εμείς θα το πούμε απλά μία από τις καλύτερες παραγωγές των τελευταίων ετών…



Είναι must-see και από ότι κατάλαβα είτε θα το λατρέψεις έιτε θα το μισήσεις!
Και πολύ πετυχημένη η τεχνική του να μην φανερώνεται πλήρως το "τέρας".
Απο τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να κρατήσεις αγωνία ένταση και τρόμο στα ύψη!!
Ήταν να το δω χτες αλλά τελικά προέκυψε θέμα! Σάββατο όμως σίγουρα! Είχα κάποιον ενδοιασμό αλλά ο Παύλος με κάλυψε!
Δεν το περίμενα να είναι τόσο καλή,τώρα μπήκα σε δίλημμα τι να δω το Σάββατο.
Είμαι μεγάλος λάτρης των sci-fi ταινιών, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσω.
Αυτήν την εβδομάδα έχω κανονίσει να δω αυτήν την ταινιάρα!
ενταξει στο γνωριμο μοτιβο των 70s 80s που ολοι εβλεπαν το τερας και τρομαζαν αλλα οι 8εατες οχι και τους γεμιζε η αγωνι.βαλε και την κανιβαλιστικη αλα λοστ διαθεση του jj abrams και το γλυκο εδεσε...
Το είδα χθες στην πρεμιέρα. Μια ταινία που θα γίνει κλασσική, και που γενιές και γενιές μετά από εμάς θα τη δουν. Ο κος Abrams μόλις σφετερίστηκε τη θέση του στο παγκόσμιο σκηνοθετικό πάνθεον.
Ούτε που την είχα υπόψην την ταινία αλλά τώρα οφείλω να πάω να την δω.
Την είδα πριν μερικές ώρες και δεν ενθουσιάστηκα καθόλου. Πολύ καλή παραγωγή, απίστευτη φωτογραφία, τρομερές ερμηνείες από τα πιτσιρίκια και ειδικά από την κοπελίτσα, αλλά η ταινία ήταν βαρετή κατά τη γνώμη μου, ή για την ακρίβεια δεν είχε καθόλου σασπένς. Το τρικ που το εξωγήινο τέρας δεν εμφανιζόταν για τα 3/4 της ταινίας πέρασε και δεν ακούμπησε, προσωπικά δεν με ένοιαζε καθόλου να δω πως είναι, δεν είχα καμία αγωνία για αυτό και δεν περίμενα κάτι που θα με καταπλήξει, αφού ήξερα ότι πρόκειται για ένα "τέρας", εξαιτίας και της ιστορίας του J.J. Abrams, μάλλον εξωγήινο. Για μένα είχε πιο πολύ ενδιαφέρον η όλη διαδικασία της δημιουργίας της ζόμπι ταινίας (η οποία στο τέλος τα έσπαγε :Ρ ), παρά τα κομμάτια των καταστροφών και του εξωγήινου όντος.
Μάλλον περίμενα πολλά περισσότερα από το μυαλό που πριν μερικούς μήνες με έκανε να μην ξεκολλάω από το PC με το Fringe.
ανυπομονω να την δω!
εχω φει τεραστιο κολλημα με το Fringe και οι ταινιες του Spielberg ειναι must!
Πω τι ηλίθια γεματό κλισέ ταινία και χωρίς καθόλου φαντασία ήταν αυτή?Μιλάμε για μέγιστη αμερικανιά.Φαίνεται ότι το promotion τους δούλεψε τέλεια...
spielberg..αυτο τα λεει ολα
τα πιτσιρίκια είναι απίστευτα αλλά η ταινία με κούρασε πάρα πολύ