Η εισαγωγή του φιλμ είναι από μόνη της μια κανονική ταινία, που έχει καταφέρει να προσφέρει εξαιρετικό (3D) θέαμα, κοινωνική κριτική, κατακεραύνωση των προτύπων ηρωισμού και της εμπορευματοποίησής τους (από σωματικές «μεταλλάξεις» σε είδος εφάμιλλο των rock stars και οχήματα προπαγάνδας ή… παιδικά παιχνίδια!), μια δραματική απώλεια (που απαιτεί την εκδίκηση) και… 18 λεπτά αργότερα εμφανίζονται οι τίτλοι αρχής! Το «Pacific Rim» σε έχει κερδίσει. Σε ένα αμερικανικό καλοκαίρι γεμάτο προφανή sequels και μπουμπουνητά κομιξάδικων συγκρούσεων, με τους θεατές να έχουν μπαφιάσει στο CGI… δίχως αιτία, ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο έρχεται να σώσει τη χαμένη τιμή των blockbusters με την πιο original και ψυχαγωγική ταινία του είδους για το 2013 (προσωρινά, μεν, αλλά δεν προβλέπω να εμφανίζεται κάτι αντίστοιχο ως το τέλος του χρόνου). Και το καταφέρνει αναβιώνοντας ένα είδος δημοφιλές (κυρίως στην ασιατική αγορά) από τη δεκαετία του ’50! Οι Kaiju movies, πιο γνωστές στο δυτικό κοινό ως monster movies, με πρεσβευτή τους το «Gojira» (1954), συνήθιζαν να παρουσιάζουν έναν τερατώδη εχθρό με μυθολογικές ρίζες ή και οικολογικά μηνύματα για την ατομική εποχή. Στην παρούσα, όμως, προέρχονται από τον έξω κόσμο και ανατρέπουν κάθε πρόβλεψη, καθώς εμφανίζονται μέσα από ένα ρήγμα, στα έγκατα της Γης. Ξαφνικά, το κέντρο του ίδιου του πλανήτη μας μοιάζει με ένα portal για εξωγήινα δείγματα ζωής που περίμεναν υπομονετικά μέχρι τη στιγμή της μεγάλης επίθεσης εναντίον μας. Και όλα γίνονται πιο… παιχνιδιάρικα!
Αυτό που ακολουθεί στο «Pacific Rim» είναι ένα εκκωφαντικό μείγμα από ταινίες καταστροφής, sci-fi περιπέτειες (αρκετές οι αναμνήσεις από «Starship Troopers» στο γήινο κομμάτι), ιαπωνικό Anime, πολεμικές τέχνες, έως και πινελιές goth αισθητικής, για να μην ξεχνάμε και τις αγαπημένες βάσεις του σινεμά του Γκιγέρμο ντελ Τόρο. Τα 6 χρόνια προετοιμασίας και σχεδιασμού για να δούμε στη μεγάλη οθόνη τον κόσμο που οπτικοποίησε ο ντελ Τόρο φαίνονται, η καλλιτεχνική διεύθυνση σε κάνει να σκέφτεσαι λεπτομερέστατες βινιέτες από comic-books και τα καναδέζικα studios στα οποία έγιναν τα γυρίσματα πείθουν στο ρόλο ενός μελλοντικού Χονγκ Κονγκ. Εκεί που τα πράγματα αδυνατούν να συγκινήσουν το θεατή είναι όταν οι ανθρώπινοι ήρωες… ανοίγουν το στόμα τους. Οι διάλογοι είναι βαρετοί και campy, λες και ο δημιουργός της ταινίας νοιαζόταν αποκλειστικά και μόνο για τα… τεράστια «παιχνίδια» του. Το comic relief της ομάδας των επιστημόνων, ειδικά, ηττάται δραματικά και, ευτυχώς, η παρουσία του ηθοποιού-φετίχ του σκηνοθέτη, Ρον Πέρλμαν, στο ρόλο του αρχιμαφιόζου και λαθρεμπόρου μελών των Kaiju, αντισταθμίζει τα χιουμοριστικά φάουλ. Και μια σημαντική επισήμανση εδώ: μην πας πουθενά κατά τη διάρκεια των end credits!
Γεμάτο από σκηνές ανθολογίας και επικές εικόνες που θα αφήσουν εποχή στο είδος του φανταστικού, το «Pacific Rim» κερδίζει τη μάχη της ποιότητας στην κατηγορία του καραμπινάτου blockbuster-ικού θεάματος για φέτος. Όχι απλά γιατί είναι πρωτότυπο, αλλά γιατί καταφέρνει να σου μεταφέρει την εντύπωση ότι αυτό που βλέπεις… δεν έχει ξαναγίνει στη μεγάλη οθόνη! Δυστυχώς, το αμερικανικό κοινό δεν το αντιλήφθηκε έτσι (ίσως γιατί και ο προγραμματισμός του φιλμ, προς το τέλος του καλοκαιριού, δεν έδινε πολλά περιθώρια στους υποψήφιους θεατές να το ρισκάρουν, μετά από έναν οχετό δράσης που ήδη είχαν καταναλώσει…), όμως, ο υπόλοιπος πλανήτης, και ειδικά η ασιατική αγορά, γονάτισαν μπροστά στην υπεροχή της μονομαχίας Kaiju εναντίον Jaeger (οι γήινοι Κυνηγοί, μεταφράζοντας τις γερμανικές ρίζες της λέξης) και αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει και sequel. Αμήν!
ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Αν έχεις δει μονάχα κάποια trailers, μπορεί να σου φαίνεται άκυρο ή ξαναειπωμένο. Στην πραγματικότητα, όμως, στέλνει κάθε ταινία τύπου Γκοτζίλα… στη σύνταξη! Το 3D προσθέτει διαστάσεις ανάγλυφες που εξυψώνουν το θέαμα ακόμη περισσότερο, άρα το συνιστώ. Γενικά, ένα φιλμ που αν δεν το δεις με τον σωστό τρόπο και σε μεγάλη οθόνη, δε θα καταλάβεις… キリスト! Για τους υπόλοιπους, καμία σχέση με το… «Κρασάκι του Τσου». Προχώρα στο επόμενο βιντεάκι του YouTube…
Του Ηλία Φραγκούλη, σε συνεργασία με το Freecinema.gr
Βρείτε το Freecinema.gr στο Facebook



9???????ENNIA????
Τελικα μηπως διαβαζει τα σχολια εδω μεσα και αλλαξε τροπο προσεγγισης των ταινιων??χαχαχ
Δε νομίζω ότι προσέγγισε την ταινία -από πλευράς κριτικής- διαφορετικά απ' ότι μας έχει συνηθίσει.
Η ταινία είναι ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΣΠΕΥΣΑΤΕ ΚΑΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΣΕ 3D!!!
τελικα δεν εχει εμπαθεια με τα Blockbusters. με τα comix και τους σουπερ ηρωες εχει εμπαθεια.
ειναι κοπια του evangelion?
"Στην πραγματικότητα, όμως, στέλνει κάθε ταινία τύπου Γκοτζίλα… στη σύνταξη!"
ετσιιι οχι αλλες συνταξεις βρε καντε καμια περικοπη :P
"Για τους υπόλοιπους, καμία σχέση με το… «Κρασάκι του Τσου». Προχώρα στο επόμενο βιντεάκι του YouTube…"
χαχα ωραιο.
Το μονο αρνητικο για μενα "Εκεί που τα πράγματα αδυνατούν να συγκινήσουν το θεατή είναι όταν οι ανθρώπινοι ήρωες… ανοίγουν το στόμα τους. Οι διάλογοι είναι βαρετοί και campy,"
Στα υπόψη κι αυτή... Προσωπικά, το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον που στην Αμερική τα πήγε καλά, ενώ εκτός Αμερικής εκπληκτικά σε ότι αφορά τα εισιτήρια, μόνο και μόνο (από ότι λένε οι θεωρίες συνωμοσίας) επειδή αλλάζει το κλασικό μοτίβο "εξωγήινοι την πέφτουν στην Νέα Υόρκη και τελικά καθαρίζει ο ίδιος ο πρόεδρος της Αμερικής, γιατί οι ΗΠΑ είναι η Γη" με το "πολυεθνική ομάδα επιστημόνων και στρατιωτικών αντιμετωπίζουν μία πραγματικά παγκόσμια απειλή".
Χαίρομαι που τελικά είναι όντως ΕΠΟΣ!Και ναι επιβάλλεται να δεις αυτή την ταινία σε οπτικοακουστικό παράδεισο...
ΤΑΙΝΙΑΡΑ!! Αξιζει να την δείτε
Κατάλαβα αφού έβαλε εννιά θα αξίζει με τα χίλια!
από τα trailer δεν με εντυπωσίασε αλλά έχω ακούσει τα καλύτερα...μάλλον θα τη δω...
Παιδιά δείτε το ΤΩΡΑ, δεν ξέρω πώς να το θέσω πιο επιτακτικά. ΤΩΡΑ.
9?9????τσιμπιέμαι.Ζω?
2 εβδομάδες μέχρι να γυρίσω Αθήνα....
9 μωρέ μπράβο. Δεν το περίμενα. Νόμιζα κανένα 5 θα έπεφτε πάλι. Πάντως νομίζω ότι ο Παύλος έχει δίκιο. Προσέγγισε τη ταινία από διαφορετική οπτική γωνία (επιτέλους!).
Η ταινία είναι έπος και δεν πρέπει να τη χάσει κανείς. Και εννοείται σινεμά με 3D για τη μέγιστη εμπειρία. Ποιος Godzilla...
PetrifieD- ο Παύλος έβαλε απλά λάθος κόμμα, από ό,τι κατάλαβα τουλάχιστον και εννοεί ότι ο reviewer δεν άλλαξε κάτι από τον τρόπο κριτικής του, η ταινία είναι έπος από μόνη της.
Μόλις την είδα. Δεν μπορώ να πω πως με ενθουσίασε, πολλά plot holes, μέτριο acting. Ωραία σκηνοθεσία και γραφικά, το σενάριο είναι που έμπαζε. Επίσης τα comedy relief ήταν πολύ πετυχημένα.
@Alucard
Α δεν ξέρω, εγώ νομίζω ότι την προσέγγισε κάπως διαφορετικά από τις υπόλοιπες ταινίες. Και καλά έκανε βασικά. Δεν το λέω επειδή μου άρεσε η ταινία και έτυχε να της βάλει 9, άρα συμφωνούμε. Το λέω γιατί το κείμενο μου φαίνεται σε κάπως διαφορετικό στυλ. Αρχικά δεν έχει κάποιο spoiler :)
Α συγνώμη για το 2πλο ποστ αλλά τώρα μου ήρθε. Η διαφορά είναι ότι είχε ως μέτρο σύγκρισης το Godzila και γενικώς τις monster movies και όχι την Αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι.
Σε 3D δεν το ειδα αλλααυτο που με ενοχλει ειναι οτι κουραζει το Hollywood οποτε εχει ειδικα εφε να βρεχει να ειναι νυχτα κοκ για να κρυψουν "κενα" των ειδικων εφε!!!
θα μπορουσε να ειναι 5 ωρες και να μην κουρασει ποτε!!!!
Πολυ καλη ταινια και καλη μουσικη.
Που θα βρω καλό 3d να τη δω γαμ....στην πόλη μου έχουμε ένα μέτριο cinema :(
fantastiko to ergo marese kalh batmologia !!!!!!!!!!!!!!
Θα πάω σήμερα να την δω! Μακάρι όπως λέτε να είναι επική!
το Pacific rim ειναι επικο γιατι ειναι απο τον guillermo del toro..
Η ταινία τελικά ένα ένα επικό έπος που ξεχειλίζει επικότητα!!! !Όπως είπε κι ένας φίλος πιο πάνω θα μπορούσε να διαρκεί 5 ώρες και πάλι να απολαμβάνεις!Τρομερή αίσθηση και δέος της κλίμακας των γιγαντιαίων ρομπότ και τεράτων,μουσικάρα που δένει άψογα με την ταινία και το η αίσθηση πως τελειώνει η ταινία και θέλεις κι άλλο....οι 2 ώρες περάσαν απελπιστικά γρήγορα...
@T_K_L_L_LUIGI
ξεχνα το 3D , δες την κανονικα, εχω δει παρα πολλες ταινιες 3D στο σινεμα και μονο το Beowolf αξιζε ολες οι αλλες ειναι για να σου φανε τα λεφτα σου.
Επρεπε να τις λενε "Ταινιες με 3D υποτιτλους"
Βασικά το 3D σε αυτή τη ταινία πραγματικά αξίζει. Είναι ότι καλύτερο έχω δει σε 3D και κυριολεκτικά δίνει άλλη διάσταση στη ταινία. Οπότε αν μπορεί να το δει κάποιος σε 3D εννοείται να το προτιμίσει. Αν δεν γίνεται Τάσο, δές τη σε 2D αλλά μην τη χάσεις με τίποτα :)
@MBisonGR
Δηλαδή είδες το Avatar και το Hobbit σε 3D και το μόνο που άξιζε είναι το Beowulf; Μας κοροιδεύεις;
Επειδή έτυχε το Pacific Rim να τη δω σε 3D, έχασα την 2D για 10 λεπτά, έχω να πω πως είναι εκπληκτική. Από μόνη της η ταινία είναι ένα έπος όπως αναφέρουν και πιο πάνω αλλά το 3D δίνει όντως μια παραπάνω διάσταση στη επικότητα.
ταινιαρα παιδια!!!
Μολις μπηκα απο το σινεμα με το γυναικακι. σε καμια περιπτωση 9 για μενα. 7.5 αντε 8 αν σου αρεσουν τα εφε και τετοιου ειδους μαχες. Πολλες αμερικανιες και διαλογοι προβλεψιμοι και χαρακτηρες ακομα πιο προβλεψιμοι και κλασσικοι. Παντως ειναι ταινια που βλεπετε μονο στο σινεμα ή αν εισαι καπιταλοσκυλο και εχεις τεραστια τηλεοραση και χομ σινεμα σπιτι. Ωραια ταινια αλλα σε καμια περιπτωση 9.
α και οντως στελνει το γκοτζιλα στη συνταξη... τα τερατα αυτα κανουν το γκοτζιλα να μοιαζει κουταβακι
να παω να το δω δηλαδη ε? αν παρω και την φιλη μου θα αντεξει ή θα με βριζει?
θα παω να την δω και εγω!!!οντως φαινεται επος η ταινια!!!!
απο τα τραιλερ δειχνει φοβερη,δε τη χανω με τιποτα θα τη δω οπως και να εχει!
Μπορώ να πω οτι δεν το περίμενα τόσο καλό, ακούγοντας τέρατα, τεράστια robot, κλπ, power rangers έλεγα θα είναι.
εξερετικη ταινεια δεν πρεπει να την χασετε
Δεν την χάνουμε με τίποτα! ;)
9? Χμμμμ πρεπει να το δω!
γεια σας παιδια το πρωτο μου ποστ και για διαολεμενη συμπτωση για μια ταινια που ειχα τρομερη αγωνια να δω...
δεν θελω να spoiler-ιασω και επιφυλλασομαι σε λιγο καιρο να επιχειρηματολογησω για την βαθμολογια μου αλλα το 9 ειναι απαραδεκτο με σχολιο κιολας στελνει καθε ταινια γκοτζιλα στη συνταξη...καλα μικρε δες το cloverfield και πες μας μετα ποιος παιρνει συνταξη και αναπηρικη μαλιστα.
Την περίμενα την ταινια πως και πως εδω και μηνες την ειδα τις προαλλες. γραφικη μεχρι αηδιας ηθοποιοι καρικατουρες. σεναριο οτι να ναι, το τρειλερ της ταινιας ειναι ουσιαστικα αυτουσιο η εισαγωγη της και αλλα πολλα που επιφυλλασομαι σε καμμια βδομαδα που θα την εχετε δει για να μην με λετε οτι spoilerιαζω. Ειναι καθαρα προσωπικη μου αποψη τα γουστα διαφερουν.
Ναι εχει πολυ ωραια εφφε αλλα μεχρι εκει. Άλλωστε εφφε ειχε και ο πολεμος των κοσμων το 2005-6 ειχε και το avatar,man of steel,xmen,world war z,prometheus και τοσες ακομα...Οταν διαπιστωσουν πως μονο τα ομορφα cgi δεν αρκουν και φτιαξουν και σφιχτοδεμενο στορυ και οχι αρλουμπες (ενταξει ειπαμε ταινια επιστημονικης φαντασιας αλλα οχι και ετσι...) τα ξαναλεμε.
προς το παρον ενα μεγαλοπρεπεστατο 4,5 κριμα γιατι αφησαν ενα διαμαντι να ξαναγινει καρβουνο...
την ειδα.. παρα πολυ καλη !
Η ταινία αξίζει να την δει κάποιος σε 3D στο Cinema, Έχει απίστευτο ήχο και εικόνα με το μόνο αρνητικό να είναι οι πολύ φτωχοί διάλογοι των ηθοποιών. Πιστεύω την ταινία αυτή δεν πρέπει να την χάσει κανείς.
Charlie Hunnam και τα μυαλά στα κάγκελα!!!
Επιτέλους σοβαρή ταινία με ρομπότ! Άιντε να δούμε και ένα Robotech ρε παιδιά!
Πολυ καλη ταινια!!
Πραγματικα υπεροχη ταινία ηταν !
πολυ καλο action sci-fi
Μεγάλη απογοήτευση.
Άνετα η καλύτερη ταινία του καλοκαιριού με τον Elba να δίνει ρέστα!
neon genesis evangelion much :P!
Ε-Π-Ο-Σ ........ τωρα περιμενουμε Cloverfield 2!!!!