Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Πάνος Σεϊτανίδης: Alonso, Hamilton και Vettel φαβορί το 2011

*
Πρόκειται για έναν από τους πιο αγαπητούς Έλληνες δημοσιογράφους που ασχολούνται με το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αυτό φαίνεται τόσο από την εξαιρετική πορεία του δικού του ξεχωριστού χώρου για τους φίλους της Formula 1 στο Facebook (F1 Fans in Greece), όσο και από το γεγονός ότι συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια ανελλιπώς με τα περισσότερα μεγάλα ΜΜΕ. Ακόμη, είναι από τους βασικούς παράγοντες της τηλεοπτικής μετάδοσης του σπορ στη χώρα μας, αφού τόσο από τη συχνότητα του ΑΝΤ1 (για... ένα χρόνο), όσο και από τη συχνότητα του Alpha (τα τελευταία χρόνια) μας κρατάει συντροφιά με τις μεταδόσεις του, είτε τα μεσημέρια, είτε και τις πρώτες πρωινές ώρες, στο πλευρό του Τάκη Πουρναράκη. Λίγες εβδομάδες πριν αρχίσει να ταξιδεύει σε όλο τον πλανήτη για το νέο πρωτάθλημα της Formula 1, το Enternity τον συνάντησε και συζήτησε μαζί του για το Vettel, τον Schumacher, τον Alonso, τους νέους κανονισμούς…



Enternity: Ξεκινώντας θα κάνουμε μια πολύ απλή ερώτηση. Δίκαιος περσινός πρωταθλητής ο Vettel;
Πάνος Σεϊτανίδης: Ναι, γιατί μπορεί να περίμενε μέχρι τον τελευταίο αγώνα για να πάρει τα ηνία στην κατάταξη -γιατί σε κανένα άλλο σημείο δε βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας- αλλά για να φτάσεις εκεί στο τέλος σίγουρα έχεις πετύχει πολλά καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Δε γίνεται τίποτα τυχαία. Μόνο η… επική αντεπίθεση που έκανε στην κρίσιμη καμπή των 4-5 τελευταίων αγώνων στον teammate του (που είναι πάντα ο Νο1 αντίπαλος για έναν οδηγό στη Formula 1), ήταν πολύ σημαντική. Κέρδιζε τον Webber παντού, σε κατατακτήριες, σε αγώνες, του έριχνε τους χρόνους… Παρόλο που είναι ένας άπειρος οδηγός, χωρίς παραστάσεις σε κρίσιμες μάχες κορυφαίου επιπέδου, κατάφερε την κρίσιμη στιγμή να επικρατήσει κατά κράτος και στη συνέχεια να κερδίσει και όλους τους άλλους, αφού η Red Bull του προσέφερε και το καλύτερο μονοθέσιο. Αν θελήσουμε να δούμε την κατάληξη του πρωταθλήματος και από διαφορετική σκοπιά, ας είχε καλύτερη στρατηγική στον τελευταίο αγώνα η Ferrari για να μην το έχανε…



E: Μιας και το έφερε η κουβέντα για τη Ferrari, θεωρείς ότι ο Alonso ταίριαξε στην ομάδα; Είναι αυτό που περίμενες για τους Ιταλούς;
ΠΣ: Νομίζω ότι είναι ο πιο ταιριαστός οδηγός για το Maranello. Αν πριν ένα χρόνο έψαχνε κάποιος να βρει έναν ηγέτη για τη Ferrari, δε νομίζω ότι θα έβρισκε κάποιον καταλληλότερο. Οι λόγοι είναι απλοί: είναι ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός αυτή τη στιγμή, είναι κορυφαία η ποιότητά του, η μαχητικότητά του, αλλά έχει και τον απαραίτητο εγωισμό για να επαναφέρει τη Ferrari σε ένα μοτίβο, όμοιο με αυτό που την είχε συνηθίσει ο Schumacher και το οποίο έχασε την τελευταία τριετία, όταν πάλευε με την ισότητα ανάμεσα σε Raikkonen και Massa. Θεωρητικά, η ιταλική ομάδα ξεκινάει κάθε χρόνο με τους δύο οδηγούς ίσους, αλλά όπως έδειξε ο Alonso -και θεωρώ ότι θα το δείξει πολύ άνετα και τη νέα σεζόν- ξέρει να συσπειρώνει μια ομάδα γύρω του και να παίζει πολύ καλά το επικοινωνιακό παιχνίδι. Μην ξεχνάμε ότι κατάφερε να πείσει εκατομμύρια οπαδούς τον tifosi που τον έβριζαν να τον έχουν αυτή τη στιγμή «θεό». Είναι ο καλύτερος για να στηθεί μια ομάδα γύρω του, αλλά αν η Ferrari περιμένει να προσλάβει έναν οδηγό όπως ο Raikkonen ή να φέρει πχ. τον Vettel ενώ είναι εκεί ο Alonso, είναι σίγουρο ότι θα καταλήξουμε να τους βλέπουμε να παίζουν συγκρουόμενα και να επαναληφθεί ότι έγινε στη McLaren το 2007. Όσο έχει ο Alonso δίπλα του έναν οδηγό που είναι στα μέτρα του (όπως ο Massa), είναι ότι καλύτερο.

Ε: Πολλοί λένε ότι από τη μέρα που έφυγε ο Schumacher έχασε το άθλημα τον πολύ μεγάλο αστέρα του. Ισχύει κατά την άποψή σου αυτό;
ΠΣ: Νομίζω ότι αυτό είναι καλό, δεν είναι κακό, γιατί η δυναστεία αυτή ήταν που έφερε το σπορ σε μία δύσκολη περίοδο με χαμηλότερη τηλεθέαση. Φαντάσου ότι πολλοί δεν είχαν λόγο να δουν αγώνα, αφού είχαμε το κλασικό μοτίβο 20 μονοθεσίων που γυρνούσαν στην πίστα και στο τέλος κέρδιζε πάντα ο Γερμανός. Πλέον ο ανταγωνισμός έχει ανέβει κατακόρυφα και αρκεί μόνο να δεις τα τελευταία πρωταθλήματα από τη μέρα που αποχώρησε ο Schumacher: το 2007 είχαμε 3 διεκδικητές του τίτλου στον τελευταίο αγώνα, το 2008 το πρωτάθλημα κρίθηκε στην τελευταία στροφή, πέρσι είχαμε τις super εκπλήξεις με την Brawn GP και τον Jenson Button και φέτος είχαμε για πρώτη φορά στην ιστορία 4 διεκδικητές στον τελευταίο αγώνα. Νομίζω ότι μπορεί να λείπει ο αυτοκράτορας, αλλά έχουμε κερδίσει ένα πολύ πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε άλλωστε πρόσφατα και ο Sir Jackie Stewart, το περσινό πρωτάθλημα ήταν το καλύτερο μέχρι το επόμενο, αφού είχαμε πολλούς οδηγούς σε κορυφαίο επίπεδο: Alonso, Hamilton, Vettel, που είναι για μένα ένα κλικ πάνω από τους υπόλοιπους, Webber, Button, Massa, Kubica που είναι επίσης ανταγωνιστικοί και έχουμε και πολλές ομάδες που μάχονται στην κορυφή. Ακόμα και σε επίπεδο ομάδων, δεν υπάρχει πλέον αυτή που ξεχωρίζει. Η Red Bull μπορεί να είχε 15 pole position φέτος, αλλά παρόλα αυτά είχε αχίλλειο πτέρνα που ήταν η ισότητα ανάμεσα στους οδηγούς και οδήγησε στο να κόβει ο ένας βαθμούς από τον άλλο. Ο λόγος που η Ferrari και o Alonso έμειναν στο παιχνίδι μέχρι τον «τελικό» ήταν η φιλοσοφία της ιταλικής ομάδας που λέει ότι μετά τους 4-5 αγώνες, όποιος από τους δύο οδηγούς είναι μπροστά, αυτός είναι ο πρώτος. Αν στη Γερμανία δεν είχαν κάνει ότι έκαναν, ο Alonso δε θα διεκδικούσε το πρωτάθλημα ως φαβορί, θα ήταν σε εντελώς διαφορετική θέση.



Ε: Τι σου άφησε τις πιο θετικές εντυπώσεις από το περσινό πρωτάθλημα;
ΠΣ: Κοίτα, το πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι είχαμε ένα αμφίρροπο πρωτάθλημα και κανείς δεν ήξερε που να ποντάρει τα λεφτά του μέχρι και την τελευταία στιγμή. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι η ευφυΐα επικράτησε των χρημάτων, γιατί η επιτυχία του Vettel και το επίπεδο του Webber οφείλονται στο μυαλό του Adrian Newey, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικό μονοθέσιο. Σίγουρα η Red Bull δεν έχει τους πόρους που έχει η Ferrari ή η McLaren, εκμεταλλεύτηκε όμως το γεγονός ότι το 2009 ξεκίνησαν όλοι από το μηδέν με τις νέες αλλαγές των κανονισμών και έκτοτε αποδεικνύει ότι αν σκέφτεσαι λίγο πιο μπροστά από τους υπόλοιπους, μπορείς να κερδίσεις τις «μεγάλες τσέπες». Βλέποντας λίγο πιο μακροπρόθεσμα, φέτος δεν είχαμε απλά την ανάδειξη του Vettel, αλλά την ανάδειξη ενός οδηγού που ξέρεις πως μπορεί να πρωταγωνιστήσει επί σειρά ετών.

Ε: Από πλευράς αρνητικών εντυπώσεων, θα διάλεγες τον Schumacher;
ΠΣ: Κοίτα, το θέμα του Schumacher είναι κάτι που δεν πρέπει να εξετάσουμε τόσο επιφανειακά. Δε θεωρώ ότι άλλαξε σαν οδηγός, ότι είναι λιγότερο καλός ή ότι γέρασε. Αν τον δεις από κοντά, η φυσική του κατάσταση είναι καλύτερη από αυτή των περισσότερων οδηγών. Το μόνο που αποδέχομαι στο θέμα της ηλικίας είναι ίσως να επηρεάζονται λίγο τα αντανακλαστικά. Είναι ακόμη αυτή η λεπτή γραμμή που χωρίζει το ρεαλιστικό με το επικίνδυνο όριο και σίγουρα έχει έρθει πιο χαμηλά για τον Schumi. Από την άλλη, τα προβλήματά του ήταν άλλα: είχε ένα μέτριο μονοθέσιο και η F1 άλλαξε πάρα πολύ στα τρία χρόνια που έλειπε, εννοώντας ότι οι απαιτήσεις από τους οδηγούς είναι διαφορετικές πλέον. Για παράδειγμα, οι οδηγοί πρέπει να εκμεταλλεύονται πιο στενά εμπρός ελαστικά, κάτι που σίγουρα δε βοηθάει το οδηγικό στιλ ούτε του Schumacher ούτε του Massa. Έτσι, δεν μπορούσε να τα φέρει σε κατάλληλη θερμοκρασία και ως αποτέλεσμα δεν είχε και καλές κατατακτήριες δοκιμές (όπως και ο Massa) και δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για τους δύο συγκεκριμένους οδηγούς. Ο Βραζιλιάνος μαθήτευσε πολλά χρόνια στο πλευρό του Γερμανού (είτε ως teammate του, είτε ως δοκιμαστής της ιταλικής ομάδας). Αν ο Schumacher καταφέρει να χαλιναγωγήσει τα ελαστικά της Pirelli και πάρει στα χέρια του ένα καλύτερο μονοθέσιο, σίγουρα θα τα πάει καλύτερα. Δεν πιστεύω ότι θα σαρώσει, αλλά δεν είναι και εύκολο να τα βάλεις τώρα ως 42χρονος οδηγός με τους πιο «πιτσιρικάδες», οι οποίοι είναι και πιο διψασμένοι και θα πάρουν και μεγαλύτερα ρίσκα. Ο Vettel για παράδειγμα, αν περνούσε από πάνω του με ένα μονοθέσιο στο Abu Dhabi ο Liuzzi, δε θα σκεφτόταν τη γυναίκα του και τα παιδιά του. Είμαι σίγουρος ότι σε αυτό το σημείο ο Schumacher σκέφτηκε πάρα πολύ το αν ήταν σωστή επιλογή η επιστροφή του.



Ε: Είναι και ένα κίνητρο για τους μικρότερους ότι οδηγούν στην ίδια πίστα, στον ίδιο αγώνα με έναν ζωντανό θρύλο της Formula 1…
ΠΣ: Κοίτα, επειδή είχα πάει σε δύο από τα χειμερινά τεστ, είναι σαφές ότι ένιωθαν όλοι δέος. Σίγουρα, στην πράξη, απομυθοποιήθηκε λίγο στα δικά τους μάτια, όχι του κόσμου, γιατί είδαν ότι μπορούν να τον κερδίσουν. Η περίπτωση του Schumacher είναι άλλη μια περίπτωση που πιστοποιεί ότι για την κατάταξη μιας ομάδας ευθύνεται πρώτα απ’ όλους το ίδιο το μονοθέσιο.



Ε: Οι αλλαγές των κανονισμών, θεωρείς ότι έχουν κάνει το άθλημα πιο ενδιαφέρον;
ΠΣ: Συνεχίζουμε πάλι από το Schumacher γιατί είναι σίγουρο ότι οι κανονισμοί άλλαξαν εξαιτίας του. Αυτό που συνέβαινε το 2002 και το 2004 (το να κερδίζει συνεχώς ο ίδιος) ήταν κακό για μία επιχείρηση όπως αυτή της Formula 1 και μείωνε το ενδιαφέρον του κοινού. Έκτοτε, η FIA προσπαθεί να βρει λύσεις: α) για να μην υπάρχει μεγάλη «ψαλίδα» ανάμεσα στις ομάδες, β) για να μειωθούν τα κόστη, γ) -θεωρητικά- για το καλό του περιβάλλοντος και δ) για να αυξηθεί το θέαμα και να δει το κοινό περισσότερες προσπεράσεις. Το θέμα των προσπεράσεων είναι κάτι για το οποίο δύσκολα θα βρεθεί «γιατρειά», όσα πράγματα και αν αλλάξουν. Οι αλλαγές νομίζω ότι θα μας βοηθήσουν να δούμε καλύτερο θέαμα και το 2011. Στον τομέα του κόστους, έχουν επιτευχθεί τεράστιοι στόχοι, αφού για παράδειγμα έχουν απαγορευτεί οι δοκιμές τις μέρες που δεν υπάρχουν αγώνες. Για να το συνδυάσουμε και με την προηγούμενη ερώτηση, αυτό είναι άλλο ένα σημείο που έχει «πονέσει» το Schumacher, γιατί ο Γερμανός έκανε αυτό ακριβώς το πράγμα: δοκιμές στο Maranello κάθε μέρα που δεν αγωνιζόταν. Σε ότι έχει να κάνει με το περιβάλλον, ε, θεωρώ ότι είναι λίγο οξύμωρο να μιλάς για προστασία όταν έχεις να κάνει με ένα κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ, του οποίου το πιο σαγηνευτικό χαρακτηριστικό είναι οι επιδόσεις. Αυτά που λένε για τους τετρακύλινδρους κινητήρες, είναι λογικό να έχουν αντιμετωπιστεί με σκεπτικισμό από το κοινό που φοβάται ότι θα χάσει το θέαμα, την ταχύτητα, τον ήχο. Ένα καλό παράδειγμα για αυτό είναι το WRC, αφού φέτος συμμετέχουν όλοι με αυτοκίνητα S2000. Αυτό λοιπόν που περιμένουμε στη Formula 1 το 2013, θα το δούμε στο WRC φέτος.

Ε: Να ζητήσουμε πρόβλεψη για πρωταθλητή οδηγών και πρωταθλήτρια ομάδα για το 2011;
ΣΠ: Το σίγουρο είναι ότι θα είναι πάλι ανταγωνιστικό, κυρίως γιατί οι αλλαγές στα ελαστικά και στους κανονισμούς θα επιτρέψουν ενδεχομένως στη Mercedes να καλύψει λίγο από το χαμένο έδαφος. Οι τρεις «μεγάλοι» (Red Bull, McLaren και Ferrari) νομίζω ότι θα παραμείνουν ψηλά γιατί και οι τρεις μάχονταν για τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Αυτό σημαίνει πως είχαν παράλληλο οργανόγραμμα στο πότε θα σταματήσουν την εξέλιξη του μονοθεσίου που έτρεχε για να επικεντρωθούν στο επόμενο. Αντίθετα, η Mercedes τα είχε χάσει όλα από νωρίς και από τον Ιούνιο τα είχε παρατήσει. Μην ξεχνάμε ότι όλες οι ομάδες έχουν μαχητικούς και ανταγωνιστικούς οδηγούς. Η Red Bull έχει μαχητικούς οδηγούς, η Ferrari έχει ένα μαχητικό οδηγό και ένα… ερωτηματικό, γιατί ο Massa είναι ερωτηματικό σε τι επίπεδο μπορεί να αγωνιστεί πλέον. Για τη McLaren ισχύει το ίδιο, ενώ η Mercedes έχει πιάσει τα δύο άκρα. Ο Schumacher θέλει να αποδείξει ακόμα ότι μπορεί, δεν πρέπει να έχει υπάρξει στη Formula 1 πιο πεισματάρης άνθρωπος από το Γερμανό. Όσο κι αν αποδεχόταν με χαμόγελο κάθε κριτική μέσα στο 2010, είμαι σίγουρος ότι μέσα του τρωγόταν και γι’ αυτό έλεγα ότι δεν μπορεί να τα παρατήσει. Θέλει να πάρει τουλάχιστον μία νίκη. Αν δεν την πάρει μπορεί να τρέχει μέχρι τα 50!



Όσον αφορά τώρα στους οδηγούς, θεωρώ ότι ο Alonso έχει ένα προβάδισμα γιατί ο Massa δε θα μπορέσει να τον κοντράρει πάλι, κυρίως γιατί έχει κερδίσει εντελώς το θέμα της ψυχολογίας μέσα στο Maranello. Οδηγοί όπως ο Massa, ο Webber, ο Fisichella, ο Trulli, αν τους πληγώσεις τον εγωισμό και τους χτυπήσεις στον τομέα ψυχολογίας, τελειώνουν. Σημαντικό ρόλο θα παίξει ακόμα το ποιος θα καταφέρει να πάρει το προβάδισμα στο ξεκίνημα, δηλαδή αν ο Vettel καταφέρει να ξεφύγει στους πρώτους αγώνες, η ισότητα που πουλούσαν φέτος, θα πάρει περίπατο. Φέτος, μιλούσαν για ισότητα στη Red Bull γιατί ήταν μπροστά ο Webber και όχι ο Vettel που είναι το αγαπημένο τους παιδί. Alonso από τη Ferrari, Vettel από τη Red Bull και Hamilton από τη McLaren είναι για μένα οι τρεις επικρατέστεροι για τον τίτλο φέτος.



Ε: Η τελευταία ερώτηση έχει να κάνει με τη Formula 1 και τον Έλληνα θεατή. Θεωρείς ότι είναι γνώστης;
ΠΣ: Υπάρχει συγκεκριμένο κοινό στην Ελλάδα, δεν είναι 5 εκατομμύρια, είναι 500 χιλιάδες περίπου. Είναι όμως κόσμος που ξέρεις ότι χειμώνα-καλοκαίρι, πρωί-βράδυ θα κάτσουν και θα στηθούν στην τηλεόρασή τους για να δουν τη Formula 1. Αυτοί που βλέπουν είναι φανατικοί γιατί δεν μπορώ να χαρακτηρίσω κάπως αλλιώς κάποιον που βάζει ξυπνητήρι στις 6 το πρωί για να δει μονοθέσια να τρέχουν. Άλλο ένα πράγμα που μου κάνει μεγάλη εντύπωση λόγω της συμμετοχής στο διαδίκτυο (στο group στο Facebook), στο MS Free, στο fan page της εκπομπής του Alpha: το target group της Formula 1 πέφτει από πλευράς ηλικίας. Στα νεανικά κοινά η Formula 1 κάνει θραύση και μάλιστα είναι πολλές οι νεαρές κοπέλες που δεν έχουν ίνδαλμα μόνο τον Beckham. Αν δεις στο διαδίκτυο πόσα κορίτσια έχουν ονόματα του στιλ «Μαρία Raikkonen» ή «Τόνια Alonso» και προφίλ γεμάτα με φωτογραφίες τους, θα πάθεις πλάκα. Βοηθάει σε αυτό πάρα πολύ και το γεγονός ότι η F1 έχει αποκτήσει πλέον και μία υφή lifestyle, είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα που αν παρουσιαστεί καλά τηλεοπτικά, σαγηνεύει. Δε θα πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε ότι μέσω του YouTube είναι πλέον πιο προσιτό στον οποιονδήποτε.
 
13 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • originali
    • Ωραία συνέντευξη, πολυ πιο ωραίο το μπλουζάκι σου Παύλο. Πως μπορούμε να το βρούμε;

    • Djibril
    • Ωραία συνέντευξη, Παύλο. Εννοείται ότι ο Λιούις είναι φαβορί για το 2011, ελπίζω όμως να ανέβει και ο Σούμι...

    • Katerinaki
    • poly wraia synenteyksi!!! :) alla k to mplouzaki poly wraio!!!! thelw k egw ena ennoeitai!!! :)

    • Nikolaras
    • Φοβερή συνέντευξη Παύλο!Δεν θα πρωτοτυπήσω,θέλω κι εγώ μπλουζάκι:P

    • Djibril
    • Πριν λίγο καιρό, διάβασα σε ένα site (δεν θυμάμαι σε ποιο, δυστυχώς) ότι το μονοθέσιο του Schumacher φέτος θα είναι στα "μέτρα" του, οπότε ας μην εκπλαγούμε αν μας θυμίσει έστω και λίγο από τον παλιό, καλό Schumi. :)

    • KoulisHHH
    • Εξαιρετική συνέντευξη και η ενότητα free time μας χαλα΄ρωνει απο το gaming ,πολύ ωραία ιδέα! ......αν και να ομολογήσω έτσι όπως είδα το άρθρο με πρώτη ματιά νόμιζα ότι θα έχει στο F1 2011 ελληνική περιγραφή με Τάκη και Πάνο.

    • Shepard
    • Πραγματικα το enternity εξελισσεται στο καλυτερο σαιτ για ολα! Τι συνεντευξαρα-εκπληξη ηταν αυτη ρε παιδες? Με στειλατε! Παντα τετοια και εις ανωτερα!

      Μορφη ο Σεϊτανιδης ο συνονοματος.

    • Djibril
    • Επαληθεύεται έως ώρας. Στις δύο πρώτες θέσεις αύριο ξεκινάνε οι Vettel και Hamilton αντίστοιχα.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!