** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Γεύση από κεράσι: Σύγκλιση

Γεύση από κεράσι: Σύγκλιση
Μετά από αρκετό καιρό διακρίνω έναν ενθουσιασμό στον χώρο του gaming. Aφού έχουμε χωνέψει τα περιοδικά updates των συστημάτων και έχουμε ξεπεράσει τη μελαγχολία που θα έρχεται μόλις η ολοκαίνουρια κονσόλα μας μετατρέπεται από μοναδικό τέκνο σε τεχνολογικό αποπαίδι, μπορούμε να εστιάσουμε σε ένα δυνατό έτος, γεμάτο με πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες.

Δεν θέλω να παραθέσω λίστες. Το ίντερνετ εξάλλου, είναι γεμάτο από top 10 και διάφορα προωθητικά click bait για τα οποία και παίρνετε μια γεύση από τη στήλη «Αφόρητοι» του Μάνου. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι πως, μετά από δεκαετίες, ερχόμαστε μπροστά σε μια παράξενα απροσδόκητη σύγκλιση. Αυτό το «μάζεμα» που θα επιτρέπει σύντομα σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το ιαπωνικό gaming να τους καλύπτουν δύο μόνο συστήματα/κονσόλες/πλατφόρμες. Και αυτά φυσικά δεν είναι άλλα, από το PS4 και το Switch. Όσο για το μηχάνημα της Microsoft, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, μετά από την ακύρωση του Scalebound δεν γνωρίζω κάποιον άλλο αποκλειστικό τίτλο εξ Ανατολάς που να μην είναι shmup.

Το πώς φτάσαμε ως εδώ, το οφείλουμε κυρίως στην απόφαση της Nintendo να ενοποιήσει τους πυλώνες της φορητής και οικιακής κονσόλας στο υβριδικό Switch, αλλά και στην αποτυχία του Vita στις δυτικές αγορές, κάτι που οδήγησε και στην de facto παραίτηση της Sony από τον χώρο των φορητών. “Mα, τι και αν είναι ουσιαστικά νεκρό στη Δύση, το Vita ζει και βασιλεύει στην Ιαπωνία» μπορεί να πουν κάποιοι και θα έχουν δίκιο. Πράγματι, το PS Vita φαίνεται να έχει ακόμα λίγη ζωή εκεί και πολλοί μπορεί να το παρομοιάσουν με το «πολύ σκληρό για να πεθάνει» PSP. Όμως δεν έχει το βάθος της βιβλιοθήκης των τίτλων που είχε το πρώτο φορητό της Sony ούτε κάτι ανάλογο της σειράς Monster Hunter. Επιπλέον, οι πολλές ταυτόσημες κυκλοφορίες και στο PS4 αλλά και η σύνδεση με αυτό, έχουν στερήσει από το Vita την ευκαιρία να σχηματίσει ένα ξεκάθαρα δικό του οικοσύστημα. Για παράδειγμα, πέρυσι το καλοκαίρι κυκλοφόρησε το Ys VIII της Nihon Falcom που θα έπρεπε να αποτελεί αποκλειστικό τίτλο όπως ήταν το προηγούμενο για το Vita (Memories of Celceta) και το προπροηγούμενο για το PSP (Ys Seven). Kι όμως, το μάρκετινγκ του παιχνιδιού έγινε σαν να επρόκειτο για αποκλειστικότητα του PS4, παρόλο που θα κυκλοφορήσει σε αυτό τον ερχόμενο Απρίλιο. Αρκετές ακόμα ιαπωνικές εταιρείες έχουν αρχίσει να ξεχνούν το Vita και να αφοσιώνονται στο PS4 ακολουθώντας από κοντά το παράδειγμα της Sony και του Gravity Rush 2.

Στη Nintendo τώρα, όσο και αν ξορκίζουν το τέλος του 3DS και κάτι μισολένε για συνεχιστή, το σίγουρο είναι πως αν θέλουν το Switch να σημειώσει επιτυχία, θα πρέπει να ρίξουν όλο το βάρος τους πάνω του. Το 3DS βέβαια, στις διάφορες μορφές του, δεν θα πάει πουθενά. Θα συνεχίσει για ένα σημαντικό διάστημα ακόμα, κυρίως γιατί στην Nintendo θέλουν να υπάρχει και μια οικονομική επιλογή όπως ένα δώρο στον ανιψιό για παράδειγμα, αλλά και γιατί μια βιβλιοθήκη με τίτλους εκατομμυρίων πωλήσεων δεν πετιέται στα σκουπίδια από τη μία μέρα στην άλλη. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει να παραμεριστεί, αλλιώς το Switch θα είναι αυτό που θα έχει το πρόβλημα αν τα επόμενα Monster Hunter, Youkai Watch και άλλα σημαντικά 3rd party games συνεχίσουν να βγαίνουν για το 3DS.

Αυτή η σύγκλιση μπορεί να μην έρθει φέτος, και ίσως ούτε και το 2018. Αλλά αν συνεχιστεί η σταθερή πορεία του PS4, και το Switch καταφέρει και γίνει ακόμα και μέτρια επιτυχία για τη Nintendo, τότε θα μπορούμε να απολαύσουμε όλες τις γεύσεις του κερασιού πολύ πιο οικονομικά από ότι σήμερα, με αυτό να είναι και το βασικότερο επιχείρημα υπέρ του φαινομένου. Υπάρχει και η άλλη πλευρά που λέει, πως ο ανταγωνισμός είναι καλός και δεν θα συνέφερε τον καταναλωτή να πάμε σε λογική μονοπωλίου ή σε καταστάσεις τύπου PC. Συμφωνώ απόλυτα και είμαι ο τελευταίος που θα ήθελε να δει μία από τις τρεις να γίνεται 3rd party developer για τους νικητές, όπως συνέβη στη SEGA παλιότερα. Θεωρώ όμως πως ένα σύστημα ανά κατασκευαστή φτάνει και περισσεύει. Ειδικά τώρα που οι μεγάλες παραγωγές ανεβάζουν ολοένα και περισσότερο το κόστος ανάπτυξης, οι πόροι είναι προτιμότερο και λογικότερο να διοχετεύονται στην υποστήριξη μιας κονσόλας ανά εταιρεία, παρά για περισσότερες όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Για την ώρα, ας απολαύσουμε το ’17 με Zelda,  Persona και Nier εκτός των άλλων. Γιατί τα εξαιρετικά games κάνουν καλό σε όλη τη βιομηχανία ανεξαρτήτως κονσόλας, αλλά περισσότερο σε εμάς τους gamers. Ίσως είναι αυτή η πραγματική σύγκλιση. 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
Αφόρητοι: Κάθε χρόνο και φέτος και του χρόνου

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity