Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Κόψε-Ράψε: Παίξε-κλάψε

*
Ο Λεωνίδας Μαστέλλος γράφει για τα παιχνίδια της νιότης του στο νέο κείμενο της στήλης Κόψε-Ράψε.

Ε, παρατήστε με. Τι θέλατε να δημοσιεύσετε την είδηση για το archive.org; Εδώ προσπαθώ να γράψω στήλη και αντί αυτού χάνω το χρόνο μου ψάχνοντας και παίζοντας παιχνίδια της μακρινής νιότης μου [σ.α.: Άμα την πετύχεις ρώττα τη αν σε θυμάται.]. Rick Dangerous! Prince of Persia! Dizzy! Pole Position!.

Πέρα από την πλάκα, η δουλειά που έχει γίνει στο site είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να θυμηθούμε ιστορικούς τίτλους, αλλά και μια ολόκληρη εποχή που σίγουρα έχουμε ξεχάσει. Εποχή που γέμιζε με όρους που σήμερα ακούγονται αστείοι. “Redefine keys”, “CGA/EGA/VGA graphics”, “Adlib sound” ήταν όροι που γέμιζαν τα απλοϊκά μενού, ήταν οι επιλογές που συνήθως καθυστερούσαν (ελάχιστα) την έναρξη του όποιου παιχνιδιού.

Ο αριθμός των παιχνιδιών τρομάζει. Πάνω από 2.500 τίτλοι υπάρχουν στη σελίδα, αριθμός που σχεδόν αυτόματα οδηγεί σε μία λέξη: σαβούρα. Ω ναι, η εποχή ήταν γεμάτη από άχρηστους τίτλους και μια γρήγορη περιήγηση στη σελίδα μπορεί να πείσει τον καθένα γι’ αυτό. Παρόλα αυτά, οι αναμνήσεις εξακολουθούν να είναι δυνατές. Το εξωπραγματικό animation του Prince of Persia εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα. Το εκνευριστικό gameplay του Rick Dangerous συνεχίζει να εκνευρίζει και σήμερα. Αλλά αυτά δεν σημαίνουν τίποτα πια. Η αξία της σελίδας είναι ότι προσπαθεί να μεταφέρει στο σήμερα, πέρα από τους ίδιους τους τίτλους, το άρωμα της τότε εποχής. Προσπαθεί να δείξει την αρχή, από πού ξεκινήσαμε και πού έχουμε φτάσει, τι έχουμε καταφέρει. Και δίνει και μερικές πληροφορίες για όσους θέλουν να μάθουν το κάτι παραπάνω, αλλά και να δουν τα πρώτα βήματα δημιουργών και εταιρειών που δραστηριοποιούνται μέχρι και σήμερα.

Τώρα, θα μου πείτε, υπάρχει περίπτωση να ασχοληθούν οι νεότεροι με τέτοιους τίτλους; Φυσικά και δεν υπάρχει καμία περίπτωση. Εδώ εμείς που μεγαλώσαμε μαζί τους και δυσκολευόμαστε να τους δούμε, πόσ μάλλον να ασχοληθούμε στα σοβαρά. Αλλά δεν είναι αυτό το νόημα. Το νόημα είναι ότι η βιομηχανία χρειάζεται τέτοιου είδους προσπάθειες, μπας και καταφέρει να καταγράψει κάποια στιγμή την πορεία της, την ιστορία της. Αν αυτή η προσπάθεια συνοδεύεται και από το χαμόγελο κάποιας σκονισμένης ανάμνησης, ακόμα καλύτερα.

Τώρα δεν ξέρω τι έχουν κάνει οι δημιουργοί με τα δικαιώματα, αλλά ελπίζω να έχουν λάβει τα μέτρα τους, γιατί θα είναι κρίμα να χαθεί η προσπάθεια. Αφήστε που θα ήταν τέλειο να δούμε και εκδόσεις άλλων format (λέω τώρα).

Το μόνο που μένει τώρα είναι να θυμηθώ πώς στο καλό μπορούσα και έπαιζα αυτά τα παιχνίδια με την εξοντωτική δυσκολία και να πείσω τον browser να τα προβάλλει σε πλήρη οθόνη. Για την ώρα καλό θα ήταν να χαμηλώσω την ένταση του ήχου, γιατί τα μπρρρρ, τα μπλιπ, τα κλινκ και τα μονοφωνικά soundtrack μάλλον δημιουργούν νεύρα στους γύρω μου παρά νοσταλγία. 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!