*

Κόψε-Ράψε: Φρένο για να πάμε μπροστά;

Λεωνίδας Μαστέλλος Λεωνίδας Μαστέλλος Enternity.gr Games Dept 
20/04/2017 | 9:30
Με προβλημάτιζε πάντα. Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία υπερβαίνει σημαντικά την ικανότητα υιοθέτησής της από τους καταναλωτές. Οι προτάσεις από τις εταιρείες τεχνολογίας είναι αμέτρητες και, καλώς ή κακώς, το θαύμα της μιας χρονιάς είναι το σκουπίδι της επόμενης. Το σούπερ κινητό γρήγορα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα όταν ο διάδοχος βρίσκεται προ το πυλών, η μαγευτική εικόνα της τηλεόρασης του 2016 δεν είναι τίποτα μπροστά στην εικόνα του μοντέλου του 2017 κ.ο.κ. Μια βόλτα σε site τεχνολογίας αρκεί για να νιώσει κανείς πόσο πίσω έχει μείνει με τις συσκευές του. Laptop διετίας θεωρείται “παλιό”, κινητά τριετίας ανήκουν στην παλαιολιθική εποχή. Καταλαβαίνω τους λόγους που η αγορά κινείται με αυτούς τους ρυθμούς, δεν μπορώ όμως να τους δεχτώ πάντα. Και φυσικά, ο χώρος των videogames δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός, παρά το ότι η μόδα συχνής αλλαγής γενιών είναι σχετικά πρόσφατο φαινόμενο. Και πάλι καταλαβαίνω τους λόγους και, όπως έχω πει και σε παλαιότερα άρθρα, πάλι δεν τους δέχομαι πάντα.

Με τον Phil Spencer να δηλώνει πρόσφατα ότι είναι δυνατή η μείωση του ρυθμού ανανέωσης των γενιών, καταλαβαίνει κανείς ότι η σταθερή και συχνή κυκλοφορία νέων μηχανημάτων δεν είναι πάντα το ζητούμενο. Κυρίως γιατί, όπως συμβαίνει και με τον χώρο τω κινητών, οι εταιρείες φτάνουν σε ένα σημείο όπου είναι δύσκολο να βρουν σημαντικούς λόγους που θα πείσουν τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε κάποια αναβάθμιση εξοπλισμού. Φυσικά και κάθε νέο μηχάνημα είναι καλύτερο από το προηγούμενο, ναι έχει πολλές αλλαγές και δυνατότητες, αλλά πολύ συχνά όλα αυτά δεν πείθουν τους καταναλωτές. Όσο πιο πίσω κοιτάζει κανείς, τόσο πιο πειστικές ήταν οι αναβαθμίσεις. Π.χ. η γενιά των PS2 και Xbox διέφερε σημαντικά σε δυνατότητες με την προηγούμενη η οποία διέφερε τελείως με τα μηχανήματα που υπήρχαν πριν από αυτήν. Φυσικά και τώρα υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στα μηχανήματα (αλλιώς δεν υπήρχε λόγος να κυκλοφορήσουν) αλλά όσο προχωράμε (και αυξάνουμε τους ρυθμούς ανανέωσης) οι λόγοι για αναβάθμιση είναι λιγότεροι και για τους περισσότερους καταναλωτές όχι ιδιαίτερα σημαντικοί (ή εμφανείς).

Το παράξενο είναι ότι ο χώρος των videogames χαρακτηρίζεται από μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλους τομείς τεχνολογίας. Τα μηχανήματα δεν φέρνουν τα χρήματα στις εταιρείες. Αντίθετα, τα πολλά χρήματα οι εταιρείες τα κερδίζουν από τα ίδια τα videogames και τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Που σημαίνει ότι η γρήγορη ανανέωση των μηχανημάτων μπορεί να ζημιώσει τις εταιρείες. Και δεν μιλάω μόνο σε οικονομικό επίπεδο. Από τη μία οι developers δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις εξελίξεις (πόσο μάλλον να τις εκμεταλλευτούν πλήρως) και από την άλλη, οι καταναλωτές νιώθουν έναν έντονο δισταγμό πριν από κάθε αγορά καθώς ποτέ δεν ξέρουν πότε η επιλογή τους θα βρεθεί εκτός εξελίξεων.

Φυσικά και ο χώρος της τεχνολογίας δεν πρόκειται -και ούτε πρέπει- να σταματήσει να εξελίσσεται. Χρειάζεται όμως να βρεθεί μια ισορροπία για να μην οδηγηθεί σε κάποιο άσχημο αδιέξοδο, αλλά και για να δώσει την ευκαιρία σε εμάς τους καταναλωτές να καταλάβουμε, να αποδεχτούμε και, τελικά, να υιοθετήσουμε όλα όσα μας προτείνονται. Ίσως ένας πιο αργός ρυθμός ανανέωσης να βοηθήσει και να οδηγήσει σε ταχύτερες και σημαντικότερες εξελίξεις μιας και ο μεγαλύτερος χρόνος ανάπτυξης μιας συσκευής μπορεί να δώσει τον απαιτούμενο “αέρα” για πιο ριζικές αλλαγές. Εννοείται ότι οι ριζικές αλλαγές δεν είναι πάντα το ζητούμενο για μια εταιρεία (τα χρήματα από την άλλη είναι), οπότε δεν πρόκειται να γλιτώσουμε από τις ανούσιες αναβαθμίσεις.

Εκτός και αν το αδιέξοδο έρθει πιο γρήγορα από τη ζητούμενη ισορροπία. 
User Article: The Rivals
Σχόλια (6)

Εμφάνιση των 1 έως 6 σχολίων | Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο τελευταίο σχόλιο

  • platonxii
    platonxii 20/04/2017

    Πολύ εύστοχο άρθρο Λεωνίδα.

    Καμία αναβάθμιση δεν είναι, ουσιαστικά, ανούσια, απλά τα οφέλη πλέον δυστυχώς ενδέχεται να είναι μικρά. π.χ. είχα έναν ταπεινό i5 του 2012 και πρόσφατα τον άλλαξα με αντίστοιχο i5 του 2016. Ξέρεις τι αποκόμισα? 350 ευρώ χρέος και 4 έξτρα θύρες USB3.1 . Τίποτα άλλο. τα 5-6 frames που πήρα σε games είναι ανάξια λόγου, το ίδιο και η παραπάνω ταχύτητα που, προφανώς δεν χρειαζόμουν, αφού δεν με νοιάζει αν ο Η/Υ κάνει 3 ή 20 δευτερόλεπτα να ανοίξει, πάλι θέλω δύο λεπτά να ετοιμάσω τη φραπεδιά μου.

    Περί των κονσολών, δεν θεωρώ ότι υπάρχει τεράστια οικονομική ζημιά στην ανάπτυξη ακόμα και του Scorpio, που παρά τις εξεζητημένες λύσεις που ενσωματώνει δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με το κόστος ανάπτυξης του PS3 και του Cell πχ από πλευράς Sony.

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα και αυτό που θα έπρεπε να σκεφτούν μάλλον περισσότερο, είναι η εκμετάλλευση του εκάστοτε hardware από τους developers. Δεν θεωρώ ότι εν έτει 2018, στο τέλος του κύκλου ζωής των Xbox One, PS4, θα δούμε παραδείγματα τίτλων που θα κουφάνουν κόσμο όπως έγινε με τα The Last Of Us, Halo 4 το 2013 και το 2012 αντίστοιχα.

    Αυτό είναι το πραγματικό κρίμα, IMHO, σαν gamer.

    0
  • TechPriestXS
    TechPriestXS 20/04/2017

    Πολύ σωστές σκέψεις από τον αρθρογράφο.

    Επίσης συμφωνώ με τον φίλο από πάνω. Έχουμε φτάσει σε σημείο όπου τα diminishing returns είναι εμφανή. Η αλματώδης ανάπτυξη των περασμένων γενεών στούκαρε πλέον εμφανώς στον τοίχο της.. φυσικής. Είναι πολύ πιο δύσκολη η μετάβαση πλέον σε μικρότερη "λιθογραφία" οπότε δεν ξέρω που θα καταλήξει η δουλειά. Ειδικά όσον αφορά το gaming οι κονσόλες από την μια και τα στατιστικά του steam όπου οι περισσότεροι χρήστες PC έχουν πιο ... "peasant" συστήματα από ότι καυχιέται η PCMR για τις "peasant" κονσόλες υποδεικνύουν εμφανώς τον "αδύναμο κρίκο" ή τον "κοινό παρανομαστή" αν προτιμάτε αλλά αντίστροφα και τα PC δεν έχουν να ξεπεράσουν κάτι ήδη πεπερασμένο.. Ειδικά πλέον που προγραμματιστικά τουλάχιστον βλέπουμε πλέον σύγκλιση PC και gaming consoles (x86) έχουμε όλοι διαπιστώσει πλέον ότι οι αναβαθμίσεις στους υπολογιστές .. δεν είναι και τόσο συχνές ή απαραίτητες τόσο συχνά πλέον.

    Αυτός είναι ένας λόγος που χαιρετίζω αντίθετα με την κοινή γνώμη τα Mid-gen upgrades. Το project scorpio π.χ. θα ανεβάσει τον πήχη έστω και λίγο όπως και το PS4 pro. Το θέμα είναι πως και πότε θα γίνει η απαγκίστρωση από τα αρχικά συστήματα, πως θα το χειριστούν οι μητρικές των εταιρείες και τελικά πως θα το δεχθεί το αγοραστικό κοινό.

    Το σίγουρο είναι όμως ότι η συσχέτιση των PC ή των παιχνιδομηχανών με τα κινητά είναι άστοχη τουλάχιστον. Τα δεύτερα είναι δυστυχώς πλέον και "status symbols" αντίθετα με τα πρώτα τα οποία δεν μπορεί κάποιος να τα πάρει μαζί του σε καφετέρια προς "επίδειξη". Οπότε εκεί έχουν νόημα οι ετήσιες "ανανεώσεις" (χριστέ μου τι γράφω για κάτι που είναι προορισμένο να καλεί τηλεφωνικούς αριθμούς μόνο έστω και με κάρτα ανανέωσης :P) αντίθετα με τα πρώτα τα οποία είναι προορισμένα να έχουν ρίξει άγκυρα στο σαλόνι του καθενός.

    Αφού έγραψα αυτό μου ήρθαν vibes και γενικώς "δονήσεις" (HD Rumble) Nintendo Switch και κάτι λοιπά αλλά και αυτό πρέπει να ανταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα άλλα brands πολύ τεράστια για μια θέση δίπλα στον fredo και δεν ξέρω που θα καταλήξει :P

    Interesting times :)

    1
  • Geo4ever
    Geo4ever 20/04/2017

    Και η γενιά του ps3/360 είχε gears of war, last of us, tomb raider, god of war 3, halo 4, uncharted 3 παιχνίδια που δε μπορούσαν να βγουν στις προηγούμενες κονσόλες με τίποτα. Και ε τις τωρινές κονσόλες είδαμε εντυπωσιακούς τίτλους Forza horizon 3, uncharted 4 Gears of War 4, Horizon, Battlefield 1, Rise of tomb raider, Halo 5, και θα δούμε ακόμα, από τη Sony περιμένουμε GOW 4, LOU 2, GT, που θα είναι όμορφοι και προσεγμένοι τίτλοι.
    Αυτό που συνέβη είναι ότι η γενιά ξεκίνησε με γκρίνια, συνεχίζει με γκρίνια και θα τελειώσει με γκρίνια. Δε λέω κάποια πράγματα ισχύουν όπως το HW δεν έκανε το βήμα που θα έπρεπε, είχαμε στείρο αναμάσημα σε τίτλους που παλαιότερα δίνανε πνοή όπως Assasin, call of duty κ.α είχαμε πιο λίγα αποκλειστικά 1 uncharted, 1 gears, με το ζόρι 1 gran turismo, γενικά δε είχαμε το υλικό που είχαμε καλομάθει.Από την άλλη είχαμε μετρήσεις των frames, μετρήσεις των pixels, άνευ ουσίας έξαρση της κόντρας ανάμεσα σε MS/SONY με αποτέλεσα και αυτά τα λίγα αν θες παιχνίδια που βγήκαν να πνίγηκαν από την κακή μας διάθεση.
    Μία ουσιαστική αλλαγή στο HW όπως το Scorpo πιστεύω θα φέρει ένα αίσθημα ανανέωσης.

    1
  • TechPriestXS
    TechPriestXS 20/04/2017

    @ Geo4ever.

    Είναι το ίδιο φίλε μου. Όταν βγήκε το x360 ήθελες μόνο και μόνο για την κάρτα γραφικών 500 ευρώ + (χ800xt -pe - i was there :( ) για να πεις ότι κάνεις κάτι αλλά και από την άλλη όταν βγήκε το ps3 με την 7800 - ένα μήνα μετά η Nvidia ανακοίνωσε την 8800 με ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ αλλά ακριβώς ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ επιδόσεις.Φυσικά τότε η χρηματική διαφορά για ένα gaming pc που να κοντράρει και ξεπερνάει τις κονσόλες ήταν τεράστια. Φυσικά η προηγούμενη γενιά τράβηξε πολύ, αντίστοιχα σχεδόν με την παρα- προηγούμενη μόνο που τότε η πρόοδος ήταν τεράστια πλέον.

    Αυτή η γενιά ήταν ήδη ξεπερασμένη την ημέρα κυκλοφορίας της. Αντίστροφα όμως τα diminishing returns και οι εγκατεστημένη βάση λειτουργούν προς όφελος των κονσολών.

    Είναι πολύ μπέρδεμα η δουλειά και γενικώς θα δούμε ενδιαφέροντα πράγματα στο μέλλον. Πιστεύω το ότι το να μην έχουν custom hardware πλέον οι κονσόλες θα λειτουργήσει εις βάρος τους. Καταλαβαίνω το οικονομικό θέμα αλλά σβήνεται η γραμμή διαχωρισμού τους από τα PC έτσι. Για παράδειγμα δες το switch το οποίο δεν είναι κάτι εξωτικό αλλά λόγω φορητότητας αν μη τι άλλο και mobile hardware χαράζει εκ των πραγμάτων άλλη πορεία.

    1
  • Efkar
    Efkar 22/04/2017

    Μήπως είναι θέμα marketing όπου κοτάνε να δημιουργούν συνεχώς νέες ανάγκες στους καταναλωτές και να εντυπωσιάζουν; Μήπως είναι θέμα ανταγωνισμού ποια εταιρία θα είναι πιο δυνατή, εξελιγμένη, και τελικά θα επικρατήσει στην αγορά; Μήπως φταίμε και εμείς ως άνθρωποι-καταναλωτές που βαριόμαστε εύκολα, ζητάμε συνεχώς κάτι καινούργιο και δεν εκτιμάμε αυτό που ήδη έχουμε;
    Μπορεί να είναι και όλα αυτά μαζί δεν ξέρω, αλλά ξέρω ότι πρόσφατα αγόρασα το NES CLASSIC EDITION και πέρασα πάρα πολυ καλά με την παρέα, και ας είναι δεκαετίες πίσω σαν μηχάνημα.

    0
  • TechPriestXS
    TechPriestXS 22/04/2017

    @efkar κάπως έτσι είναι αλλά το τμήμα Marketing τους αγνοεί ότι την κονσόλα δεν μπορεί να την πάρεις έξω για φιγούρα ή ότι η τιμή της δεν γίνεται subsidized αντίθετα με τα κινητά. Οπότε προφανώς δεν θα έχει και τόση απήχηση αυτή η στρατηγική (ps4pro γκουχ, γκουχ). Από την άλλη οι PC Gamers ωφελούνται (?) από κάτι τέτοιο γιατί ανεβαίνει ο πήχης. Για να δούμε.

    1

Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο πρώτο σχόλιο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή και να έχετε κάνει login

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr

Δεν έχετε λογαριασμό? Κάντε εγγραφή πατώντας εδώ

close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity