Κόψε-ράψε: Πίσω μου σε έχω συμβατότητα

Λεωνίδας Μαστέλλος Λεωνίδας Μαστέλλος Enternity.gr Games Dept 
15/12/2016 | 0:30
Για να είμαι ειλικρινής κάποτε είχα εκφράσει την άποψη ότι η συμβατότητα με τίτλους παλαιότερου μηχανήματος δεν είναι απαραίτητη, δεν προσφέρει σημαντικά πράγματα στο χρήστη. Τα νούμερα που αποκάλυψε ο Phil Spencer μάλλον αποδεικνύουν το λάθος της παραπάνω άποψης. Το backwards compatibility του Xbox One αποδεικνύεται σωστή κίνηση, ένα καλό βέλος στη φαρέτρα του μηχανήματος. Με σχεδόν τους μισούς χρήστες να ασχολούνται με το πρόγραμμα, η Microsoft μάλλον νιώθει χαρούμενη για αυτήν την επιλογή της. Τι γίνεται όμως στο απέναντι στρατόπεδο; Η Sony μάλλον την έχει πατήσει με την επιλογή του Cell στο PS3, καθώς, σύμφωνα με τα λεγόμενα των ειδικών, οι διαφορετικές αρχιτεκτονικές των μηχανημάτων κάνουν την όλη διαδικασία ιδιαίτερα περίπλοκη. Αφήστε που το περίπλοκο χρειάζεται και χρήματα. Φυσικά η εταιρεία έχει κάνει κινήσεις είτε με το PlayStation Now είτε με τη διάθεση τίτλων του PS2 στο PS Store, αλλά σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν την ευκολία του προγράμματος του Xbox One.

Οι καχύποπτοι ανάμεσά μας θα τρέξουν να επισημάνουν ότι όλα γίνονται για να δικαιολογηθεί η ύπαρξη των remasters, τα οποία κατακλύζουν την τρέχουσα γενιά μηχανημάτων. Όμως εγώ θέλω να πιστεύω ότι αν υπήρχε η δυνατότητα, ειδικά τώρα μετά την επιτυχία του αντιπάλου, η Sony θα την αξιοποιούσε και θα πρόσφερε μια αντίστοιχη υπηρεσία, τουλάχιστον για να γλιτώσει την γκρίνια των χρηστών της. Από την άλλη, είναι όντως το backwards compatibility πραγματικά τόσο σημαντικό; Ναι είπαμε είναι και αποδεικνύεται από τα νούμερα. Είναι όμως σημαντικό γιατί αποτελεί μια απαραίτητη λειτουργία για μια κονσόλα ή είναι σημαντικό τώρα που η αγορά προσφέρει νέους τίτλους με το σταγονόμετρο; Μήπως είναι ένας τρόπος να μαλακώσει την αναμονή για την κυκλοφορία του όποιου τίτλου, ένας τρόπος να μην νιώσει ο καταναλωτής ότι το μηχάνημα που αγόρασε δεν προσφέρει ακόμα τα αναμενόμενα, παρά το ότι η κατάσταση με τις κυκλοφορίες έχει βελτιωθεί σημαντικά; Ίσως πάλι η σημασία της λειτουργίας να είναι διαφορετική στην περίπτωση του Switch. Αν το μηχάνημα σημειώσει επιτυχία και υποστηρίζει τίτλους του Wii U, μπορεί να αποτελέσει μια λύση να παίξουν τους τίτλους του όσοι δεν αγόρασαν το μηχάνημα. Και η πορεία του Wii U δείχνει ότι είναι μάλλον αρκετοί αυτοί.

Εννοείται ότι η λειτουργία είναι σημαντική κατά την πρώτη περίοδο μετά την αγορά του νέου μηχανήματος. Οι τίτλοι στη βιβλιοθήκη του χρήστη είναι λίγοι, οπότε η συμβατότητα επιτρέπει την ενασχόληση με παλαιότερα παιχνίδια, αλλά και το συμμάζεμα του σαλονιού/δωματίου αφού ένα μηχάνημα τα κάνει πια όλα.

Επιστρέφοντας στη Sony, ναι κατανοώ τις δυσκολίες του όλου εγχειρήματος, αλλά νομίζω ότι πρέπει να βρει έναν τρόπο να τις ξεπεράσει, όχι με ημίμετρα, για να μην επιτρέψει στον ανταγωνισμό να αποκτήσει το πάνω χέρι. Ναι δεν το έχει καταφέρει ακόμα, για άλλους ίσως λόγους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η Sony πρέπει να μείνει άπραγη. Εκτός και αν για άλλη μια φορά την καθησυχάζουν/συμφέρουν οι επανακυκλοφορίες.
Κόψε-Ράψε: Πλαστικοί προβληματισμοί
Σχόλια (4)

Εμφάνιση των 1 έως 4 σχολίων | Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο τελευταίο σχόλιο

  • joehok
    joehok 15/12/2016

    πολυ ωραιο αρθρο και αρκετα ευστοχο...εγω θα ηθελα να πω 2-3 πραγματα...η microsoft λεει μισες αληθειες. οκ παιζουμε τα παλια παιχνιδια αλλα αν δεν εδινε games with gold 360 το 50% θα γινοταν αμεσως 20-30%...εγω ας πουμε ενα παιχνιδι θα ηθελα το geometry wars 2 backwards (ενω το ειχα απο λογαριασμο σε ελληνικο backwards δεν μ το δινει) για να κανα record τα ρεκορ μου. κανενα αλλο παλιο δεν θα εβαζα και εχω καμια 80 παιχνιδια για 360...αλλα με δωσαν μερικα ακομα που δεν ειχα τζαμπα και τα δοκιμασα αρα μπηκα στο 50% και γω. παροτι καταφερα να βρω και μερικα διαμαντακια και εχω παιξει πολλα ΑΑΑ η γνωμη μου ειναι οτι αυτη η γενια δεν εχει πολλα δυνατα παιχνιδια.... ελπιζω να αλλαξει το σκηνικο με τα επερχομενα ps4 games. γνωμη μ ειναι οτι οι τωρινες κονσολες πρεπει να αφοσιωθουν στο τωρα και ας εχω αγορασει ενα καρο dreamcast ps1 snes σε 360 ps3 wii αντιστοιχα...

    0
  • PORTAL
    PORTAL 15/12/2016

    Θα μπορουσαν να συγχωνευσουν το PS Now με το PS Plus. Δυο κακες υπηρεσιες που ομως μαζι θα ειχαν καποια αξια. Ποιος εχει Ps Now, αληθεια; Κανεις. Μαλλον επειδη δεν ξεκλειδωνει το multiplayer του Ps4 xP.

    1
  • Volga
    Volga 19/12/2016

    Έτσι και αλλιώς εφόσον πήγαν πλέον σε x86 αρχιτεκτονική, από εδώ και πέρα θα είναι backwards compatible η φάση.

    Τους βολεύει όλους το backward compatibility.

    Δεν είναι τυχαίο το ότι το PS4 Pro παίζει όλα τα παιχνίδια του PS4 αν και μιλάμε για αρκετά μεγάλη διαφορά από τα 1.8 στα 4 + teraflops.

    Εκεί πάει το θέμα.

    Ομοίως και με τη Nintendo που πάει σε ARM επεξεργαστή, από εδώ και πέρα θεωρώ ότι θα ακολουθεί την ίδια λογική. Αναβαθμίσεις του Switch όπου η βιβλιοθήκη παιχνιδιών είναι διαθέσιμη από το ένα στο άλλο κλπ.

    0
  • vonzuchter
    vonzuchter 19/12/2016

    Μη κοροιδευομαστε , εκατομμυρια παικτες παιζουν τα παιχνιδια του 360 στο ONE που δινει με το games with gold. To εγχειρημα πετυχε απολυτα. Δε ξερω αν αυτο ειναι κατι που θα κανει καποιον που δεν εχει αποφασισει αν θα παρει ΟΝΕ ή PS4 να διαλεξει το ΟΝΕ. Δε νομιζω να ειναι τοσο ισχυρο κινητρο. Αλλα ομως κρατησε εκατονταδες χιλιαδες χρηστες που ειχαν το 360 και σκεφτονταν να αλλαξοπιστησουν. Επισης εκανε το προγραμμα games with gold τρομερα ελκυστικοτερο αφου πλεον καθε μηνα εχεις 4 παιχνιδια!!!!!! Η συμβατοτητα προς τα πισω ειναι κατι πολυ σημαντικο σε αυτη τη γενια γιατι πρωτον η προηγουμενη γενια ηταν μακραν η μεγαλυτερη χρονικα και με τη μεγαλυτερη παραγωγη κλασσικων τιτλων και παιχνιδιων διαχρονικων στην ιστορια του gaming , πολλα απο τα παιχνιδια της προηγουμενης γενιας παιζονται ακομα και θα παιζονται για χρονια (οι σερβες του πρωτου modern warfare ειναι τιγκα ακομα στο 360 ,στο δε PC ακομα παιζει κοσμος το Call of Duty 2...) Ηταν τοσα πολλα τα καλα παιχνιδια που προσωπικα ακομα βρισκω και παιζω παιχνιδια που απλα δε προλαβα. ΠΧ περσι επαιξα το human revolution , ακομα δεν εχω παιξει τα masse effect πλην του πρωτου κτλπ. Δευτερον το τεχνολογικο χασμα που υπηρχε μεταξυ των παλαιοτερων γενιων δεν ισχυει πλεον. Τα παιχνιδια του Ps2 σε σχεση με αυτα του PS3 φαινονταν τοσο πισω και μετα απο κανα δυο χρονια δε μπορουσες να τα παιξεις εχοντας συνηθισει στο HD. Τα παιχνιδια ομως του 360 με αυτα του ONE εχουν ελαχιστες διαφορες και ειναι playable και θα ειναι για χρονια ακομα , τουλαχιστον οι ποιοτικοι τιτλοι. Στο WiiU εχω μισα μισα παιχνιδια του Wii με αυτα του WiiU ηταν κατι που με βολεψε πολυ (βεβαια δεν ειχα Wii πριν).

    0

Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο πρώτο σχόλιο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή και να έχετε κάνει login

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
captcha code reload code
*