Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Xbox Musou

*
Η Microsoft ήταν το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στο Enternity Game Room πριν την E3, η Microsoft είναι και μετά την E3. Για άλλο λόγο πριν, για άλλο λόγο μετά. H συντακτική ομάδα του Enternity μοιράζεται τις σκέψεις της για το θέμα που συζητήσαμε περισσότερο τις τελευταίες μέρες λοιπόν.

Έκτωρ Αποστολόπουλος
Από τη φετινή Ε3 δεν περίμενα πολλά. Συγκεκριμένα, περίμενα ότι η παρουσίαση της Microsoft θα ήταν σχετικά κοντρολαρισμένη, γιατί τα «παιδιά» πρέπει να κρατήσουν τα καλά τους χαρτιά για του χρόνου. Αντικειμενικά μιλώντας, κανείς δεν θα αποφασίσει σε αυτή την Ε3 τι θα κάνει στην επόμενη γενιά, δηλαδή ποια κονσόλα θα αγοράσει. Aπό τη στιγμή που η Sony θα ανοίξει τα χαρτιά της τους επόμενους μήνες, η Microsoft πρέπει να κρατήσει τις εκπλήξεις για την επόμενη χρονιά.

Η λέξη «εκπλήξεις» αποτελεί τη λέξη κλειδί για την Ε3. Δυστυχώς οι διαρροές έκαναν ζημιά στην παρουσίαση των Αμερικανών, αποδεικνύοντας γι’ άλλη μία φορά, ότι τα spoilers κάνουν αρκετά μεγάλο κακό ακόμα και σ’ ένα show όπως είναι η Ε3 και όχι μόνο σε ταινίες και σειρές. Είναι κρίμα να βλέπεις την αποκάλυψη του Elden Ring, με αυτή την επική (αλλά χαμηλού επιπέδου ηχητικά κατά τη διάρκεια του stream) μουσική και τα ονόματα των Hidetaka Miyazaki και George R.R. Martin δίπλα-δίπλα και να μη νιώθεις και πολλά, επειδή το γνώριζες ήδη μία μέρα πριν.

Οι εκπλήξεις μπορούν να σου γυρίσουν μπούμερανγκ, όπως στην περίπτωση του Keanu Reaves και της αποκάλυψης της ημερομηνίας κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077 επί σκηνής, η οποία εν τέλει επισκίασε τα πάντα. Ακόμα και τα ίδια τα παιχνίδια του Xbox που ακολούθησαν αμέσως μετά και τα οποία δεν συζητιούνται όπως θα έπρεπε. Από την άλλη, αυτές είναι οι στιγμές που μένουν στο κοινό και το Elden Ring θα έπρεπε να κάνει τον ίδιο χαμό όπως η ανακοίνωση του sequel του The Legend Of Zelda: Breath of the Wild. Δύο παιχνίδια που δεν έδειξαν gameplay, μία ανακοίνωση με πολύ μικρή διάρκεια, αλλά με διαφορετικό αντίκτυο. Μετά από αυτήν την Ε3 νομίζω ότι θα ακολουθήσω τη φετινή τακτική «spoiler-free-Game of Thrones» και στο gaming πριν από κάθε μεγάλο event. Δηλαδή ένα 48ωρo με ελάχιστη αλληλεπίδραση στα social media για να μην spoilαριστώ, όπως όταν ετοιμάζομαι να δω ένα επεισόδιο αγαπημένης τηλεοπτικής σειράς.

Σε λιγότερο συναισθηματικές αναλύσεις, θα πρέπει να πούμε ότι η Microsoft έκανε και πρακτικά λάθη, αφού τα CGI trailers δεν προσφέρουν κάτι. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο πολύ «έθαψε» το Gears 5, ένα παιχνίδι που βγαίνει σε δύο μήνες, ενώ είχε υλικό να δείξει. Είπαμε, κρατάμε ανακοινώσεις και υλικό για άλλες χρονιές και εκθέσεις (Gamescom), αλλά λίγο gameplay χωρούσε. Ακόμα εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι η τακτική του «ανακοινώνω ένα νέο τίτλο όπως όπως» στα χνάρια του Metroid Prime 4 και της περσινής παρουσίασης της Nintendo, ακολουθήθηκε γενικότερα από αρκετές εταιρείες. Μία τακτική που ελπίζω να μη γίνει ακόμα μεγαλύτερη μόδα, αφού ανακοινώσεις με ονόματα παιχνιδιών ή μόνο με CGI trailer είναι αρκετά κουραστικές, καθόλου ουσιαστικές και θεωρώ ότι περισσότερο εκνευρίζουν παρά ενθουσιάζουν.
Οπότε τι μου μένει από η φετινή Xbox Media Briefine; Θα ‘θελα να πω το Ori and the Will of the Wisps, αλλά από την πρώτη του ανακοίνωση μέχρι σήμερα έχω αλλάξει δυο δουλειές και ακόμη να κυκλοφορήσει. Οπότε εστιάζω στον John Wick να παρουσιάζει το Cyberpunk 2077, στο Dragon Ball Z: Kakarot που δείχνει να είναι αρκετά υποσχόμενο (το εντεκάλεπτο stream της Bandai είχε πιο ουσιαστικές πληροφορίες), την εξαγορά της Double Fine και στα πολλά νέα studios που αγόρασε η Microsoft γενικότερα σε συνδυασμό με το εξαιρετικό deal που ονομάζεται Ultimate Game Pass. H ατάκα «discover your next favorite game» ταιριάζει απόλυτα και η έμφαση που δίνει η Microsoft στο όλο πλάνο της συγκεκριμένης συνδρομής είναι πολύ σωστή. Ειδικά άμα συνδυαστεί με σοβαρές και ουσιαστικές ευκαιρίες που θα δοθούν στα εσωτερικά της studio για να εμπλουτίσουν το Game Pass με αποκλειστικούς τίτλους που θα λανσάρονται day one μέσω της υπηρεσίας. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα μείγμα από blockbusters τύπου Metro Exodus και μικρότερων τίτλων που δεν θα αγόραζα ποτέ, αλλά με το Game Pass θα τους δώσω μία ευκαιρία με μεγαλύτερη ευκολία. Δεν έχω κανένα πρόβλημα αν η Ninja Theory εργάζεται σ’ ένα μικρότερο αποκλειστικό project που θα δοθεί ως digital release, ενώ παράλληλα δουλεύει στο επόμενο μεγάλο exclusive στα οπτικά επίπεδα ενός Hellblade: Senua's Sacrifice. Βέβαια, λέξεις όπως «αποκλειστικά» και «exclusives» γίνονται όλο και πιο δύσκολες στις παρουσιάσεις της Ε3 γενικότερα, αφού κάποια στιγμή δεν μπορούσα να παρακολουθήσω τι είναι αποκλειστικό, τι είναι timed exclusive, τι συνεργασία παίζει στην εκάστοτε περίπτωση και πάει λέγοντας. Γενικότερα, πιστεύω ότι το Βατερλό της Rare δεν θα επαναληφθεί.

Οπότε, ναι, πέρα από τα παραπάνω σημεία, τα υπόλοιπα δεν με άγγιξαν και ιδιαίτερα και αυτό το επέλεξε η Microsoft. Από το Halo Infinite είδαμε ένα τυπικό trailer, το Project xCloud έλαμψε διά της απουσίας του, ενώ την ανακοίνωση της νέας κονσόλας τη βρίσκω από αδιάφορη (μόνο ξερά specs) έως αστεία (120 fps, 8k και ένα μεγάλο “lol”). Ας εστιάσω, λοιπόν, στα θετικά, δηλαδή σε μία αναμενόμενα χλιαρή παρουσίαση για να τη χαρακτηρίσω εν τέλει ως «συμπαθητική» παρά μέτρια.

Y.Γ.: Μία μικρή και ειδική αναφορά στο ιντριγκαδόρικο Twelve Minutes αξίζει για το τέλος του κειμένου. Μοιάζει με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση, η οποία εύκολα μπορεί να παραγκωνιστεί από τα παιχνίδια με μεγαλύτερο budget κατά τη διάρκεια μίας έκθεσης σαν την Ε3.

Μάνος Βέζος
No.

Σταύρος Βέργος
Πρώτα απ' όλα. Ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν τα κείμενα του Μάνου είναι μεγαλύτερα από τα scripts των παρουσιάσεων. Τα έχω κάνει και εγώ αλλά ευτυχώς όχι τόσο συχνά που να πονάω.
Το πιο παράξενο πράγμα με την Ε3 για μένα είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται μια τέτοια παρουσίαση. Στην ίδια θα χωρέσουν πράγματα τα οποία άλλα είναι για τους καταναλωτές και άλλα για τις αγορές. Και το ακόμη πιο παράξενο είναι πως καταφέρνουν οι ίδιες οι εταιρίες να μπλέκονται στο τι θέλουν να πουν σε ποιον. Όσον αφορά στις παρουσιάσεις πραγματικά απορώ πώς καταφέρνουν παραδοσιακά να αποτυγχάνουν όλες οι εταιρίες επανειλημμένα. Καταλαβαίνω πως μερικές φορές το υλικό δεν βοηθάει αλλά πραγματικά δεν γίνεται να βλέπουμε το ίδιο αναιμικές παρουσιάσεις από όλες τις εταιρείες ανεξαρτήτως προϊόντος. Άλλες έχουν πρόβλημα στη ροή, άλλες στον τρόπο με τον οποίο δίνονται οι πληροφορίες και σχεδόν καμία δεν πετυχαίνει να κρατάει μια ορθολογική θεματική ακόμη και αν τη θέτει η ίδια.

Στην εποχή της πληροφορίας, με το data analysis και την πληθώρα πηγών που έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες για το πως καταναλώνει το κοινό τους τις ανακοινώσεις τους, πραγματικά απορώ. Γιατί δεν μπορούν να κάνουν μια αρκετά καλή παρουσίαση που να αρέσει αρκετά σε αρκετό κόσμο; Δεν χρειάζεται πλέον να είναι καλή η παρουσίαση. Δεν χρειάζεται να έχει μια τσαχπινιά ακόμη και αν εμένα με ιντριγκάρουν. Δεν χρειάζεται να είναι καν καλοί οι τίτλοι. Αρκεί να μπορεί να καταναλωθεί μαζικά. Μη μου πείτε πως δεν μπορούν να βρουν τη συνταγή.
Δεν πρέπει να βασιζόμαστε στην Ε3 πλέον για να μπορέσει καταρχάς ο Τύπος και το κοινό να εκτιμήσει τι σχεδιάζουν οι εταιρείες για τη βιομηχανία. Στην Ε3 προτεραιότητα έχουν οι influencers και οι εντυπώσεις. Αν πραγματικά θέλετε demos και πληροφορία της προκοπής, υπομονή, η Gamescom δεν είναι πολύ μακριά.

Και επειδή εκτιμώ τον Keanu και επειδή έχω μνήμη που θυμάται θα προσθέσω κάτι ακόμη. Έχω hype για το Cyberpunk 2077 αλλά ο μοναδικός γνωστός ηθοποιός που θυμάμαι να παίζει καλά τα τελευταία 10 χρόνια σε video game είναι ο Martin Sheen στο Mass Effect 2. Τον επίσης αγαπητό Dinklage που τον θυμάμαι σαν Dinklebot στο Destiny θέλω να τον ξεχάσω. Μακάρι ο Keanu να είναι καλός. Αλλιώς…

«That wizard came from the moon».
«Press F to pay respects».
Δημήτρης Βούρδας
H αλήθεια είναι πως με το τέλος της παρουσίασης της Microsoft για το Xbox κι όλα τα υποπροϊόντα του στην Ε3, έμεινα μάλλον αμήχανος. Ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία έπαιζε πρακτικά χωρίς αντίπαλο, καθώς η Sony απουσίαζε και οι υπόλοιπες παρουσιάσεις θα έπαιρναν χαμηλότερο βαθμό βάσει προσδοκιών, όπως τελικά συνέβη. Δεν ήταν πως παρουσίασαν κάτι κακό, ούτε φτάσαμε στο σημείο να πούμε πως έγινε κάποια καταστροφή. Αντίθετα υπήρχαν μερικές δυνατές στιγμές, όπως το Cyberpunk 2077 κι ο Keanu Reeves, το Project Scarlett και το trailer του Halo Infinite.

Όμως κάτι έλειπε. Αν δούμε τα πράγματα με πιο ψυχρή ματιά παρατηρούμε ότι, με δεδομένη την απουσία της Sony, οι απαιτήσεις για την αμερικανική εταιρεία ανέβηκαν τόσο λόγω της ανυπομονησίας του κοινού για να δει κάτι καινούριο, όσο και λόγω των υποσχέσεων για αμέτρητους τίτλους first-party, εκπλήξεις και λοιπά happenings, τα οποία δεν υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό.

Το μεγαλύτερο ζήτημα όμως έχει να κάνει με το timing. Η Microsoft ξεκάθαρα δήλωσε ότι η επόμενή της κονσόλα αναμένεται στο τέλος του επόμενου χρόνου, οπότε με στραμμένη την προσοχή της εκεί, όλοι οι τίτλοι που περιμένει κανείς από μια παρουσίαση της εταιρείας, είτε δεν εμφανίστηκαν καθόλου (βλ. Forza), είτε εμφανίστηκαν για ελάχιστο χρόνο (βλ. Halo, Gears). Το ούτως ή άλλως μικρό κομμάτι των exclusives δεν είναι εδώ οπότε, μοιραία, το περιεχόμενο των third parties θα καθόριζε και την αντίδραση του κοινού. Τουλάχιστον ανέβηκαν οι προσδοκίες για του χρόνου.

Βασίλης Γεωργακόπουλος
Έχουν ένα μεγάλο κακό αυτά τα τιτανοκείμενα του αρχισυντάκτη μας που έδωσαν τροφή στη σημερινή στήλη. Πάνω κάτω λένε τα πάντα και δεν σου μένει αυθεντική ιδέα για να σταυρώσεις κι εσύ κατιτίς. Αλλά θα την κάνουμε την απόπειρα.

Τι έγινε λοιπόν με την Microsoft στην E3 2019; Είχε υλικό αλλά δεν είχε τον καλύτερο σεφ για την παρουσίασή της. Ναι, δεν τα πήγε όσο καλά μπορούσε με δεδομένα τα «υλικά» της παρουσίασης. Το ότι δεν έδειξε πρακτικά τίποτα από τα studios που εξαγόρασε πέρυσι είναι λογικό μιας και τι να πρόλαβαν να δουλέψουν από τότε. Και ένα teaser για κάτι που θα βγει ίσως και χρόνια αργότερα δεν ακούγεται και τόσο καλή ιδέα. Θυμηθείτε πόσο έχει καταφέρει ήδη να κάψει η Square Enix το Final Fantasy VII Remake με ακριβώς αυτόν το χειρισμό.

Η συνολική εντύπωση που μου άφησε είναι πως ακόμα θέλει χρόνο. Τα νέα της studios ακόμα δεν έχουνε γεννοβολήσει υλικό, το xCloud έρχεται, ανακοινώθηκαν κάποια πράγματα και λεπτομερείς όπως η μετατροπή της δικής σας κονσόλας σε άτυπο server για το streaming για δική σας διευκόλυνση, είναι άνετα από τις λεπτομέρειες που δείχνουν πως δεν πάει να γίνει τσαπατσούλικη δουλειά. Το Project Scarlett καλώς αναφέρθηκε. Δεν έχω πρόβλημα τόσο με το πόσα λίγα ειπώθηκαν. Όμως οι αναφορές για 8K και 120Hz είναι τόσο μα τόσο αχρείαστες όταν ακόμα ελπίζουμε να πετύχουμε οικουμενικό 4K60 στις νέες κονσόλες και σίγουρα παλεύουμε για 1080p60 στις τρέχουσες. Δεν έχει καν σημασία που ακόμα δεν υπάρχουν τηλεοράσεις 8K εκεί έξω. Το ότι η μόδα της εποχής θέλει 8K ακόμα και στο σαμπουάν δεν πρέπει να παρασύρει τη Microsoft σε μια στιγμή που δείχνει και πως έχει σταθεί στα πόδια της και πως ξέρει πια τι της γίνεται. Και αυτό είναι γενικότερο σχόλιο, όχι μόνο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μηχανήματος. Οι παραγωγές τρίτων είχαν περισσότερο χρόνο στην παρουσίαση σε σχέση με το τι είχε ίσως σχεδιαστεί αρχικά. Αφού η Sony δεν εμφανίστηκε και τόσοι πολλοί τρίτοι μπορούσαν να σκάσουν μύτη στο stage της Microsoft, μπορεί απλά να τους άφησε να κινήσουν τη φάση λίγο στο ρελαντί και να άφησε περισσότερα και σημαντικότερα για αργότερα ώστε να κάνε εκεί πολύ πιο σοβαρή εντύπωση.

Δηλώνω ευχαριστημένος από το τι μας έδειξε. Μπορεί στο «πως» κάπου να μπλέχτηκε, αλλά με κινήσεις όπως το Xbox Game Pass Ultimate με κάνει να σκέφτομαι σοβαρά να γίνει το Xbox η βασική πλατφόρμα προτίμησής μου στο μέλλον. Μην της κρατάτε μούτρα για ένα στραβοπάτημα αυτήν τη στιγμή. Στην Ε3 2020 που σίγουρα θα έχουμε και κανονικό δείγμα από Scarlett θα δούμε πως θα χειριστεί τι. Μέχρι τότε, κρατήστε μέτριο καλάθι.

Νικήτας Καβουλής
Μιας και την ώρα εκείνη ανέβαζα στο site τα νέα των συναδέλφων, μετά το πρώτο μισάωρο δεν παρακολούθησα και πολλά από την παρουσίαση της Microsoft, αν και η τηλεόραση έπαιζε κανονικά. Δεν υπήρχε κάτι για να πω «γουάου, ενθουσιάστηκα». Έτσι και αλλιώς με διαρροές δεξιά και αριστερά πριν τη συνέντευξη Τύπου, τα βασικά τα γνωρίζαμε. Ανακοινώθηκαν επίσημα κάποια στοιχεία για το Project Scarlett, μάθαμε λίγα επιπλέον για το Project xCloud και το σημαντικότερο για εμένα είναι το ότι η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε υπηρεσίες όπως το Xbox Game Pass. Τώρα μάλιστα με το Xbox Game Pass Ultimate μάς δίνει την ευκαιρία όχι μόνο να πληρώνουμε κάποια φράγκα λιγότερα το μήνα, αλλά να έχουμε και πρόσβαση στη βιβλιοθήκη της υπηρεσίας για PC. Αυτό που εισπράττω από διαδικτυακές συζητήσεις είναι μια δυσφορία για το γεγονός ότι ναι μεν είδαμε αρκετά παιχνίδια, αλλά λίγο gameplay. Σε αυτό βεβαίως δεν ευθύνεται 100% η ίδια η Microsoft. Είναι φαίνεται επιλογή των developers να ακολουθήσουν μια πιο ασφαλή οδό με CGI trailers, παρά με κάτι που μπορεί να αποκαλύψει κάποιο glitch. Καλή ώρα όπως έγινε με την ΕΑ και το FIFA που το χέρι ενός παίκτη έγινε φάντασμα και βυθίστηκε στο πόδι του. Πλέον, να είμαστε καλά να παρακολουθήσουμε την Ε3 2020, όπου λογικά η Micorosoft θα μας πει και τα τελευταία για τη νέα κονσόλα και όλοι ελπίζουν ότι η δουλειά θα έχει μπει στο αυλάκι με τα studios που εξαγόρασε η εταιρεία.

Κωνσταντίνος Καλκάνης
Και να που ήρθε η ώρα, ακόμα μια χρονιά, για την Ε3. Μια Ε3… περίεργη, αφού όπως ήταν ήδη γνωστό από πριν, λείπει η Sony, η Nintendo κάνει ως συνήθως τα δικά της και γενικότερα το κλίμα ήταν… κάπως, για λόγους που έχει εξηγεί σε βάθος ο Ηλίας Παππάς στο Ορυχείο. Οπότε όπως ήταν απόλυτα λογικό, η Microsoft έπαιζε μπάλα μόνη της και αν μη τι άλλο ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για την εταιρεία του Redmond να κλέψει την παράσταση. Κάτι που… δεν έγινε, για διάφορους λόγους. Πέραν της ανάλυσης του Μάνου Βέζου και των θεμάτων που υπάρχουν κάθε χρόνο στις παρουσιάσεις των εταιρειών, η Microsoft ναι μεν έδειξε 60+ παιχνίδια, αναφέρθηκε στο Project Scarlett, αλλά. Αλλά τα περισσότερα trailers ήταν CGI και η αναφορά στο Project Scarlett έμεινε στα απολύτως βασικά και ήταν μια κλασική μαρκετινίστικη «διαφήμιση», που θα μπορούσε πολύ εύκολα να αναφέρεται και σε πολυμηχάνημα γυμναστικής. Τώρα, υπάρχει σίγουρα λόγος για όλα αυτά και αυτός που μπορώ να σκεφτώ προσωπικά είναι ότι μιλάμε για την Ε3 πριν τη χρονιά που θα παρουσιαστούν και επίσημα τα συστήματα της επόμενης γενιάς, οπότε είναι λογικό να κρατάνε «πράμα» οι εταιρείες για να δείξουν την επόμενη χρονιά, που είναι και το launch. Επίσης, δεν μπορούσε να γίνει εκτενέστερη αναφορά στο Scarlett αφού… ανταγωνισμός. Τι κρατάμε τελικά από την παρουσίαση; Προσωπικά κρατάω το Game Pass και το Ultimate, αφού η Microsoft εν τέλει δικαιώνεται που πόνταρε επάνω του και κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο την υπηρεσία και να την κάνει όσο περισσότερο ελκυστική γίνεται. Πέραν αυτού, δυστυχώς όχι πολλά. Τουλάχιστον για φέτος. Δεν είναι ειρωνεία; Να μιλάμε για παρουσίαση με πάνω από 60 παιχνίδια και να μην έχουμε πολλά να πούμε; Να που συμβαίνει τελικά.
Νίκος Λυμπέριος
Η παρουσίαση της Microsoft για την E3 2019 έκλεισε αφήνοντας αρχικά θετικές εντυπώσεις. Η μουδιασμένη αντίληψη λόγω της ώρας και ο ενθουσιασμός ότι ξεκινάει μια ακόμα E3 [σ.α.: φτωχό μου παιδί] επισκίασε για λίγο την κρίση και άφησε μια μικρή ικανοποίηση για το υλικό που παρουσιάστηκε. Μετά τη σχετική ξεκούραση και την αναδρομή στα όσα παρουσιάστηκαν έγινε αντιληπτό ότι για ακόμα μια φορά η Microsoft έχει εξαιρετικό ταλέντο στη δημιουργία μεγάλων προσδοκιών αλλά κακού delivery. Έχοντας ως μεγάλο πλεονέκτημα ότι ο βασικός της ανταγωνιστής απουσιάζει άρα είχε και την ευκαιρία να κάνει τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα της, δείχνοντας μέσα από την παρουσίαση της τι ετοιμάζει για το μέλλον και κυρίως για την νέα γενιά, είδαμε ένα show γεμάτο από κυρίως CGI trailers παιχνιδιών που ήδη γνωρίζουμε ότι έρχονται από προηγούμενες εκθέσεις, πρώτη επίσημη παρουσίαση στο xCloud και μια αόριστη πρώτη αναφορά στο επόμενο Xbox, μια κουβέντα που φαίνεται να ήρθε υπό την πίεση της συνέντευξης που έδωσε πρόσφατα ο Mark Cerny στο Wired για το PlayStation 5.

Κοιτώντας επανειλημμένα την παρουσίαση για να πιαστώ από κάτι, διέκρινα σημεία έλλειψης αυτοπεποίθησης για την κονσόλα νέας γενιάς που ετοιμάζει με την αβεβαιότητα για το τι θα φέρει ο ανταγωνιστής να διαφαίνεται από το «the team who designed the X gave us the strongest console on the market» και στη συνέχεια με το the «strongest console we've made».

Η κουβέντα του Phil για το νέο Xbox περιελάβανε προτάσεις όπως «we built a console for gaming» και εκεί που λες, ναι, επιτέλους έπιασαν τον παλμό μας, συνέχισε με το «it’s not just about a new console, PC or mobile, it's about more than that» και τελείωσε με την αναφορά του στο xCloud και στο πως ετοιμάζεται μια υπηρεσία που σκοπός της είναι να παίζω ό,τι θέλω, όπου θέλω. Αυτό που θέλω όμως είναι τα παιχνίδια, όχι γιατί δεν έχει παιχνίδια, αλλά γιατί η ίδια έδωσε μεγάλη έμφαση σε αυτά με τις δικές της δηλώσεις και αυτό απέτυχε να μου δώσει η φετινή παρουσίαση της Microsoft. Λέει πολλά για την παρουσίασή της το γεγονός ότι το πιο καυτό θέμα είναι η συμμετοχή του Keanu Reeves στο Cyperpunk 2077, αντί για το ίδιο το παιχνίδι ή οποιοδήποτε παιχνίδι και τελικά ίσως αυτό που θα αρκούσε ήταν μια παρουσίαση μικρότερης διάρκειας εστιασμένη στην πραγματική της δύναμη, τις υπηρεσίες της.

Λεωνίδας Μαστέλλος
Έπαιξε ουσιαστικά μόνη της και κατάφερε να χάσει. Και αυτό όχι γιατί δεν είχε πράγματα να πει και να δείξει, απλώς κατάφερε να το κάνει με τον πλέον άστοχο τρόπο. Η παρουσίαση προσωπικά με άφησε αδιάφορο, κυρίως γιατί οι περισσότεροι τίτλοι που προβλήθηκαν, απλώς δεν προβλήθηκαν. Η συνήθεια να δείχνουν trailer χωρίς gameplay με ενοχλεί. Περιμένω την Ε3 για να δω κάτι ουσιαστικό, όχι διαφημίσεις. Αν δεν μπορείς να δείξεις κάτι επειδή δεν είναι έτοιμο, μην το δείχνεις με αυτόν τον τρόπο, παρακαλώντας να κερδίσεις τις εντυπώσεις. Δεν λέω, ωραία τα trailer, αλλά πρέπει να συνοδεύονται από ουσία. Φυσικά υπήρχαν και οι εξαιρέσεις. Όμως αυτές δεν έπρεπε να είναι εξαιρέσεις, αλλά ο κανόνας.

Το κακό είναι ότι η Microsoft είχε να πει πράγματα σε επίπεδο υπηρεσιών και όχι μόνο. Αλλά η παρουσίαση ήταν αρκετά κουραστική και μάλλον χάθηκαν. Χάθηκαν παρά το ότι είπε στοιχεία για το νέο Xbox, ανακοίνωσε Game Pass Ultimate, «έδειξε» νέο Halo κ.λπ.

Κάτι πήγε στραβά και η εταιρεία πρέπει να το βρει γρήγορα. Για την ώρα, καλούμαστε να ξεδιαλύνουμε μόνοι μας το τι ήθελε να μας πει και να μας εντυπωσιάσει.

Πλάτων Πέππας
Hype. Πάρα πολύ hype. Η παρουσίαση περιείχε αρκετά παιχνίδια, πολλά από αυτά αποκλειστικότητες, ημερομηνία κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077 διά στόματος Keanu Reeves που έκλεψε τη παράσταση, μυρωδιά από την επόμενη κονσόλα της Microsoft, αλλά και πολλή, πολλή υπηρεσία.

Πρωταγωνιστής της παρουσίασης, για όποιον πρόσεχε, ήταν το Game Pass. Ο τρόπος που η εταιρεία από το Redmond αποφάσισε να ενώσει όλες τις συνδρομές της υπό τη σκέπη του Ultimate. Και η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι λόγοι υπάρχουν για να μην επενδύσει κάποιος. Τα 150 ευρώ το χρόνο που ζητά είναι ποσό μικρότερο σε σχέση με την αγορά τριών μεγάλων τίτλων day one, ενώ τα οφέλη πολλαπλά. Ταυτόχρονα με τα «δωρεάν» παιχνίδια του Xbox Live Gold, παίρνουμε τους τίτλους σε PC και Xbox One με δυνατότητα Cross Save. Επίσης οποιαδήποτε αποκλειστική κυκλοφορία είναι διαθέσιμη από τη πρώτη μέρα.

Πέρυσι, η Microsoft ανακοίνωσε την αγορά έξι μεγάλων στούντιο, ενώ φέτος πρόσθεσε στο δυναμικό της και την Double Fine. Καυστικά, ο Tim Schafer σχολίασε ότι είναι διαθέσιμοι να φτιάξουν οτιδήποτε, αντικείμενα για Halo, Gears ή ό,τι άλλο τους ζητηθεί από τη «μαμά» πλέον Microsoft, κλείνοντας λίγο στο μάτι στη μοίρα της Rare. Όποιος περίμενε ότι αυτά τα στούντιο σε ένα μόλις χρόνο θα έδειχναν τα μεγάλα τους όπλα, απολύτως λογικά, διαψεύστηκε. Ένας τίτλος AAA, πρώτης γραμμής αν θέλετε, δεν βγαίνει στο πι και φι, ειδικότερα όταν οι ανάγκες της εταιρείας που παρέχει το χρήμα είναι διαφορετικές. Είδαμε σαφώς μικρούς τίτλους σε αντίκτυπο, που όμως είχαν όλοι κάτι κοινό. Κατά κύριο λόγο είδαμε παραγωγές που στηρίζονται σε απλοϊκή γραφική απεικόνιση, με ενδιαφέρον όμως art direction, ακριβώς όπως και το παλαιότερο Cuphead. Ξέρετε πού μπορείτε να παίξετε αυτούς τους τίτλους; Σε οποιοδήποτε PC έχει ενεργό Game Pass. Και λέμε οποιοδήποτε καθώς οι απαιτήσεις που θα έχουν από τους υπολογιστές θα είναι ελάχιστες, αποτελώντας τον πιο εύκολο Δούρειο Ίππο για το Game Pass. Σε περίπτωση που αμφιβάλλετε, μια ματιά στα πιο πρόσφατα δημογραφικά της Valve για τον εξοπλισμό που έχει αυτήν τη στιγμή η πλειονότητα των PC gamers θα σας πείσει.

Τον Οκτώβριο δε έρχεται και το Project xCloud. Η μορφή που θα παίζουμε games στο βαθύ μέλλον, με χρήση απομακρυσμένου hardware. Ο πρώτος ανταγωνιστής του Stadia στην προσπάθεια των εταιρειών να μας εισάγουν σε ένα μέλλον που ξεκάθαρα δεν νιώθουμε έτοιμοι να μπούμε. Τεχνολογικά μα και ιδεολογικά. Το εκάστοτε Xbox καλείται να παίξει το ρόλο του προσωπικού σας cloud server, όπως αυτή τη στιγμή μπορείτε να στήσετε ένα NAS και με λίγες γνώσεις να ρυθμίσετε το Plex και να βλέπετε τη βιβλιοθήκη των ταινιών σας στην άλλη άκρη του πλανήτη, απλά με πρόσβαση στο internet. Είναι λογικό να νιώθουμε το «σκοτεινό» σύννεφο να μας απειλεί. Αλλά ίδια συναισθήματα είχαμε και το 2013 όταν η Microsoft ανακοινώνει το always online Xbox One, με ψηφιακές αγορές και διαμοιρασμό βιβλιοθήκης με φίλους, και, μαντέψτε, έξι χρόνια μετά, πόσο κοινή είναι η χρήση του μεταξύ των κατόχων Xbox One.

Τέλος, για τους λάτρεις της ωμής δύναμης, ήρθε και η ανακοίνωση για την επόμενη γενιά της πλατφόρμας του Xbox. Το Project Scarlett θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020 και αν αναρωτιέστε για τα χαρακτηριστικά του, τα είχε ανακοινώσει και ο Mark Cerny στην πρόσφατή του συνέντευξη για το Wired που αφορούσε στο επόμενο PlayStation. Όπως φαίνεται οι δύο μεγάλοι ανταγωνιστές θα είναι πιο κοντά από ποτέ αυτήν τη φορά σε αρχιτεκτονική και μάλλον μόνο μικρές «τσαχπινιές» θα τους διαφοροποιούν σε επίπεδο hardware. Και φυσικά, η παρουσία των εκατέρωθεν αποκλειστικών κυκλοφοριών. Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. 
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • BruceGr
    • Στο "No" του Μάνου γέλασα ππερισσότερο απο οτι έπρεπε. Μακράν το καλύτερο κείμενο του Μάνου (j/k)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!