Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Devolo Magic 1 Starter Kit - Οι διαγωνισμοί με δώρα gadgets συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε το Devolo Magic 2 WiFi Starter Kit. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Ορυχείο: E3 - H αλήθεια πίσω από την πτώση

*
To Μάιο του 1995, στο ηλιόλουστο Los Angeles, έλαβε χώρα η πρώτη E3 στην ιστορία. Σε μια εποχή που τα videogames, ως προϊόν, ήταν ακόμα ο μικρός και ασήμαντος αδερφός του Consumer Electronic Show, οι ιθύνοντες αποφάσισαν ότι δεν θα ανεχόντουσαν άλλο αυτόν τον παραγκωνισμό. Θέλοντας να επικεντρώσουν όλες τις εταιρικές συναλλαγές σε ένα βασικό σημείο, γλιτώνοντας έτσι χρόνο και κόπο, ίδρυσαν αυτό το θεσμό που, σιγά σιγά, έγινε το status quo για τις συμφωνίες και τις παρουσιάσεις της βιομηχανίας. Αν και για αρκετό καιρό αφορούσε κυρίως στο εμπορικό κομμάτι των videogames, η αιώνια διψασμένη φύση των gamers κατάφερε σταδιακά να αλλάξει πρόσωπο στην έκθεση, ποτίζοντάς τη με το πάθος και τη θεατρικότητά τους.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον Reggie Fils-Aime και τη στροφή της Nintendo στη μοντέρνα εποχή το 2004 υπό την ατάκα «Ι’m about kicking ass, I’ m about taking names and we ’re about making games»; Ή το σοκ της παρουσίασης του The Legend of Zelda: Twilight Princess το 2004; Ή το αείμνηστο «My body is ready» -ξανά του Reggi Fils-Aime- το 2007; Ή τη στιγμή που το gameplay demo του Halo 2, το 2003, έκανε τα πιο τρελά μας όνειρα να μοιάζουν αληθινά; Ή όταν ο πλανήτης των gamers σταμάτησε να γυρίζει το 2015, όταν η Sony αποκάλυπτε σε μία μόνο πρόταση την ανάσταση των μυθικών Final Fantasy VII, The Last Guardian και Shenmue III; Ή τον Gabe Newell να παρουσιάζει το Half-Life II;

Και όχι μόνο. Με κάθε επιτυχία ακολουθούσε και μια αποτυχία ή κάτι ασυνήθιστο και περίεργο, με τουλάχιστον τις ίδιες θρυλικές διαστάσεις στη συλλογική μας μνήμη. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την καταστροφή της παρουσίασης της Ubisoft από τον Aaron Priceman, το 2011; Τον Kaz Hirai να ξεστομίζει το «Riiiiidge Racer» το 2006, πριν προχωρήσει σε τελείως σουρεαλιστικές δηλώσεις για καβούρια και εντελώς πραγματικές αποκαλύψεις -δυστυχώς- για την τιμή του PS3; Ποιος μπορεί να διαγράψει την κατακραυγή για το απόλυτα «συνδεδεμένο» Xbox One, την κακοφωνία του Wii Music με τον μαέστρο Shigeru Miyamoto ή τον άνευ προηγουμένου όλεθρο της παρουσίασης της Konami το 2010; Η Ε3 μέσα στα χρόνια έχει χαραχτεί μέσα μας ως το μέρος των στριμωγμένων θαυμάτων και των ευρύχωρων καταστροφών, ένα τριήμερο όπου το όραμα, η επιθυμία και ο fanboyισμός δημιουργούν ένα κοκτέιλ που ανεβάζει ακίνδυνα τους παλμούς μας για τις πιθανότητες του μέλλοντος: αυτό το hype που μας μεθάει με την ασφαλέστερη αδρεναλίνη που υπάρχει.

Παρόλα αυτά η πορεία της έκθεσης δεν έχει πάρει την αναμενόμενη τροχιά και δεν έχει καταφέρει να αλλάξει παράλληλα με τις αλλαγές της βιομηχανίας. Πλέον δεν είναι αναγκαία η ύπαρξή της για οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία, όπως δήλωσε ο Shawn Layden μερικούς μήνες πριν, αιτιολογώντας εν μέρει την απουσία της Sony από την Ε3 2019. Παράλληλα δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος για τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιούν πλέον την Ε3, αφού η επικοινωνία με τις εταιρείες είναι πια ταχύτατη και εύκολη, ενώ, όπως έχουμε δει, πολλές από αυτές διοργανώνουν τις δικές τους ξεχωριστές παρουσιάσεις και άλλες δεν συμμετέχουν καν με τον παραδοσιακό τρόπο. Η απουσία της Sony δίνει ένα ακόμα σημαντικό χτύπημα στο μοναδικό όπλο που έχει απομείνει στην Ε3, τη δυνατότητά της δηλαδή να παρουσιάσει ένα προϊόν με παγκόσμιο και άμεσο τρόπο, αφού είναι φανερό ότι και αυτή, μετά την Nintendo, θεωρεί ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι και μέσα προώθησης.

Το πώς φτάσαμε ως εδώ και πώς θα προχωρήσουμε δεν κρύβεται στις επιφανειακές δηλώσεις των εταιρειών ή στα γοργά συμπεράσματα μεγάλης μερίδας του ειδικού Τύπου. Είναι μια διαδικασία που περνάει από την απώλεια της εμπιστοσύνης των publishers και φτάνει μέχρι την ταυτότητα του μέσου καταναλωτή. Είναι μια διαδικασία που οδηγεί στη μεγάλη αλλαγή που έρχεται στη βιομηχανία των videogames, ένα παιχνίδι που θέλουν να το κερδίσουν όλοι, ο ένας πιο γρήγορα απ’ τον άλλον.

Όπως λέει ο Littlefinger δηλαδή, «Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder».

Ας ξεκινήσουμε το σκάψιμο.
 



Το παρασκήνιο και ο πυρήνας της πτώσης

Η ESA (Entertainment Software Association) είναι ο αμερικανικός οργανισμός ο οποίος λειτουργεί ως ρυθμιστικός παράγοντας στη βιομηχανία των videogames στις Η.Π.Α. (ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός, αλλά με μικρότερο εκτόπισμα, είναι η ISFE - Interactive Software Federation of Europe). Η ESA δημιούργησε το σύστημα ηλικιακής αξιολόγησης στην Αμερική, το λεγόμενο ESRB, ασχολείται με οτιδήποτε συμβαίνει στα παρασκήνια μεταξύ των publishers και των διαφόρων εμπορικών και κυβερνητικών ομάδων, ενώ είναι υπεύθυνη και για τη δημιουργία και υποστήριξη της Ε3. Αν και όλα αυτά ακούγονται πρέποντα και αναγκαία, οι μέθοδοι πίσω από αυτές τις ενέργειες έχουν δημιουργήσει ένα επικίνδυνο πλέγμα που δεν παγιδεύει πια αποτελεσματικά τους εχθρούς της βιομηχανίας και -ταυτόχρονα- βάζει τρικλοποδιές ακόμα και στην ίδια.

Η ESA, ενώ ξεκίνησε ως το επίσημο «συνδικάτο» όλης της αμερικανικής βιομηχανίας των videogames, έχει καταλήξει σε μεγάλο βαθμό να είναι απλά ένα φερέφωνο για την οικονομική υγεία των publishers. Η στήριξή της σε κοινωνικά θέματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας, όπως για παράδειγμα η βία και ο εθισμός, είναι μονομερής και κατευθυνόμενη. Με άλλα λόγια, π.χ., για κάθε θετική θέση που παίρνει σε επίσημες επιστημονικές έρευνες που υποστηρίζουν τη βιομηχανία στο θέμα της βίας, παίρνει παράλληλα μια άκρως αρνητική απέναντι σε αντίστοιχα επίσημες θέσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για το πρόβλημα του εθισμού. Η παρανοϊκή παρασκηνιακή πολιτική της δεν έχει μια συγκεκριμένη βάση και αλλάζει συχνά και αψυχολόγητα από την υγιή προώθηση και προστασία των εμπορικών και καταναλωτικών συμφερόντων, στη στυγνή υποστήριξη των οικονομικών αποτελεσμάτων. Η άρνησή της να πάρει θέση ακόμα και στο φαινόμενο των loot boxes ή στο φαινόμενο των εξοντωτικών υπερωριών που πλήττουν τη βιομηχανία, δείχνει έναν οργανισμό που αδυνατεί να κρατήσει έστω και τις τυπικές πια ισορροπίες.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • joehok
    • Πολύ ωραίο αρθρο και ακρως ενημερωτικό ωστόσο θα διαφωνήσω εντελώς ως προς την ουσία... Δημοσιογραφικα τα πράγματα είναι διαφορετικά αλλα για τον κόσμο που απλα στριμαρει και περιμένει hype και ανακοινώσεις τα πράγματα δςν είναι σίγουρα πτωτικά...οι μεγάλες ανακοινώσεις πάλι εκεί γίνονται με τον εναν η τον άλλο τρόπο.η σονυ ήταν φανερό ότι υα έτρωγε ξύλο αν έδειχνε 4η χρόνια τα ίδια και λέει ας μην παω. Εξάλλου ξεκάθαρα είπε ότι φέτος δεν θα είναι και μάλλον αυτό σημαίνει πρακτικά ότι του χρόνου θα είναι. Η μαικροσοφτ είναι οπλοπολυβόλο και θα έχει ολο και πιο μεγάλες διάρκεια παρουσιάσεις. Οτι δεν εχει ακολουθήσει τα βήματα της βιομηχανίας η έκθεση είναι σωστό ότι έχει τα οανω5 της και τα κατω της ειναι

      • joehok
      • Επίσης σωστό αλλα σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει πτώση όπως την ορίζουν απλά μερικοί επειδή δεν θα είναι η Σόνυ. Το απίθανο είναι οτι η μαιρκοσοφτ εχει τεράστιο event ενώ ηδη αυτό το διάστημα έκανε συνεχόμενες ανακοινώσεις με αλλεπάλληλα show για όλους του μήνες.... ωστόσο σε ε3 πάντα θα θυμόμαστε όλες τις βόμβες ..δεν έχει αλλάξει καθόλου αυτό. Οσο και αν είχε πάρει τα πάνω του και το tokyo game show πάλι δεν υπάρχει σύγκριση

        • Talk Show Host
        • Πτώση σε hype και ανακοινώσεις έχεις όταν οι δύο μεγαλύτεροι πρεσβευτές σου δεν παίρνουν μέρος στην έκθεση, αυτό νομίζω ότι είναι αυτονόητο. Όσο για το αν ο οργανισμός έχει φτάσει σε καταστροφικό ή όχι επίπεδο, νομίζω ότι δεν μπορεί να πάει χειρότερο από όλα αυτά που έκανε. Χάσιμο μελών, χαμηλότερα νούμερα στην Ε3, χάσιμο των δύο μεγαλύτερων publisher από τη φετινή έκθεση, παρανομίες, άθλιες εργασιακές πρακτικές, μικρή υποστήριξη στους publishers, αισχροκέρδεια και, στο τέλος, απομάκρυνση του Προέδρου - όχι παραίτηση, απομάκρυνση. Οπότε δεν ξέρω πώς λες ότι δεν έφτασε σε καταστροφικό επίπεδο.

          Το βασικότερο από όλα είναι να καταλάβει πώς αλλάζει το κοινό και να δώσει τα εργαλεία στις εταιρείες να το φτάσουν με νέους, μοντέρνους τρόπους. Αυτό νομίζω θα πρέπει να είναι το βασικό χαρτί για το μέλλον.

      • Talk Show Host
      • Κοίτα να δεις, η πτώση είναι στα νούμερα των επισκεπτών, αυτό δεν μπορείς να το αρνηθείς. Έπρεπε να μπει το κοινό για να ανέβουν πάλι. Σίγουρα ως γεγονός παραμένει το πιο σημαντικό, αλλά δεν καταλαβαίνει πια τη βιομηχανία. Βλέπεις ήδη το Death Stranding ανακοινώνεται εκτός, η Nintendo κρατάει τις ανακοινώσεις της για τα Nintendo Direct κτλ. Το κοινό που κάνει streaming γενικά δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι πολύ καλό. Αλλά αυτό το κοινό δεν πληρώνει διαφημίσεις.

        Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από την έκθεση λείπουν μεγάλες ανακοινώσεις φέτος, και αυτό ξεκινάει από τη Sony, δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε αυτό (όπως και την απουσία της Acitivion και της ΕΑ). Όσο δεν εμπιστεύονται οι publishers την έκθεση τόσο θα μένουν απόμακροι και αυτό δημιουργεί προβλήματα τόσο στην προώθηση όσο και στην είκονα της βιομηχανίας, που δυστυχώς παραμένει ασόβαρη στα μάτια άλλων. Το μεγάλο αγκάθι, όπως έγραψα, παραμένει η ESA και εύχομα ολόκαρδα να ανανεώσει την έκθεση.

        • joehok
        • Το κοινό με το στριμινγκ ομως πολλές χρονιες αυξάνει τουλάχιστον εμενα αυτό με νοιάζει γιατί απλά θεατής είμαι.... τώρα θα έχουμε νέα κονσόλα και επίσης η νιντεντο σαν φραγκοφονιας οτι και να κάνει το μεγάλο direct τότε το δείχνει.το death stranding το περιμένω και γω αλλά είναι κωμωδία αυτές οι ανακοινώσεις... δεν έχουν καν ουσία δςν τις θέλω καν. Μακριά απο ε3 καλύτερα. Σε γενικές γραμμές πολλά έχουν γίνει .... Αλλά πτώση σε hype και ανακοινωσεις σίγουρα δεν έχουμε κατα την γνώμη μου.

      • Talk Show Host
      • Επίσης, προσπάθησε να εστιάσεις στο κεντρικό θέμα, που είναι η συμπεριφορά και διαχείριση του οργανισμού που αντιπροσωπεύει τη βιομηχανία. Δεν το λες και επαγγελαματικό, ε; :P

        • joehok
        • Η διαχείριση του οργανισμού ειναι οτιδήποτε άλλο απο επαγγελματική ωστόσο δεν έχουν φτάσει σε καταστροφικό επίπεδο....θα έχουμε και άλλες κακές και αλλες καλές χρονιές πιστεύω.

    • mysterious
    • Αυτος ο Gallagher... τι καθικι.Απορω τοσα χρονια πως ηταν στη θεση του με αυτες τι πρακτικες.Εκτελεση hitman του αξιζε και οχι απλα απομακρυνση.

      Οσο για την Ε3 για μενα πλεον ειναι ενας δεινοσαυρος του παρελθοντος που δεν προσφερει τιποτα το ουσιαστικο.Ανουσιες ανακοινωσεις με τα παιχνιδια να ειναι ετοιμα μετα απο χρονια και στην εποχη του ιντερνετ που βρισκομαστε και με τις μεγαλες εταιριες να εχουν τις δικες τους ανεξαρτητες παρουσιασεις...hype για την Ε3 για ποιο λογο να υπαρχει;

      • Talk Show Host
      • Σε νιώθω, η Ε3 χρειάζεται οπωσδήποτε αλλαγές. Προσωπικά πάντα με εξιτάρει το γεγονός όλων των ανακοινώσεων κτλ, αλλά όταν ξέρεις οτι από πίσω κρύβονται άτομα σαν τον Gallagher, είναι δύσκολο να κρατήσεις τον ενθουσιασμό, διότι ξέρεις ότι στην ουσία βλάπτει τη βιομηχανία. Με τη νέα ηγεσία εύχομαι πραγματικά να δούμε και νέο πρόσωπο στην έκθεση, όπως πχ πολύ καλύτερη υποστήριξη και προβολή των indy developers, οι οποίοι δεν έχουν τα χρήματα να πάρουν μια δυνατή θέση σε μια τέτοια έκθεση.

        • mysterious
        • Μπραβο,ειπες αυτο που σκεφτομουν και δεν εγραψα.Οι indy developers εχουν πραγματικα αναγκη μια Ε3 φιλικα προσκειμενη σε αυτους.Και οντως οταν εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου αηδιαστικα ατομα σαν το Gallagher αναρωτιεσαι αν πρεπει να ενθουσιαζεσαι κι ας αγαπας αυτη την εκθεση.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!