Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ!
ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Console Hunter: Wolfenstein 3D, ο «παππούς» των first person shooters

*
O Νίκος Κορρές (Console Hunter, #ConsoleHunter) γράφει και παρουσιάζει το Wolfenstein 3D, ένα από τα πρώτα first person shooters της αγοράς.

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί (οι νεότεροι) πώς φτάσαμε να παίζουμε fps στη σημερινή εποχή; Τίτλοι όπως Doom Eternal, Titanfall 2, Wolfenstein the New Colossus, Destiny 2, Call of Duty: Black Ops Cold War και Halo 5 είναι μερικά από τα σύγχρονα παραδείγματα. Αρκετά χρόνια πίσω εξίσου δυναμικοί τίτλοι μας χάρισαν εκατοντάδες ώρες πρόωσης, καθηλώνοντας μας στα PC μας ή στις κονσόλες μας. Αναφορικά, κάποια από τα δημοφιλέστερα ήταν τα Doom, Quake, Half-Life, F.E.A.R, Duke Nukem, Daikatana, Deus Ex και η λίστα δεν έχει τέλος! Ποιος όμως είναι ο τίτλος που έθεσε ουσιαστικά τα θεμέλια στα first person shooters και είναι πλέον από τα πιο εμπορικά genres στη βιομηχανία των video games;

Πριν την έλευση του Wolfenstein 3D υπήρξανε 3 προσπάθειες fps. Το ΜIdi Maze για τον Atari ST to 1987, το Catacomb 3D και το Hovertank 3D για DOS το 1991. To δύο τελευταία, με προγραμματιστή τον John Carmack, πρακτικά ήταν οι ιδέες που έθεσαν τον όρο fps αλλά το Wolfenstein 3D ήταν ο τίτλος που τον καθιέρωσε. Με το Catacomb 3D έγινε η πρώτη απόπειρα για 3D περιβάλλοντα και μια ιδέα πως μπορεί να είναι το νέο είδος video games. Το ανήσυχο πνεύμα του John Carmack όμως δεν έμεινε εκεί και εξέλιξε την αρχική ιδέα του με τη νέα engine που σχεδίασε, σε ένα φανερά βελτιωμένο παιχνίδι δύο χρόνια αργότερα.

Μαζί με τον John Romero και άλλα τρία άτομα, σχηματίζεται η θρυλική id Interactive, το Wolfenstein 3D κυκλοφορεί το 1993 για DOS IBM συμβατούς και γίνεται instant hit! Μια τεράστια εμπορική επιτυχία που απέσπασε εκατοντάδες βραβεία από τον τύπο παγκοσμίως και προετοίμασε τους απανταχού gamers για το νέο καθηλωτικό παιχνίδι που θα ακολουθούσε 18 μήνες μετά από το ίδιο team, ένα παιχνίδι που κυριολεκτικά και μεταφορικά έφερε τον όλεθρο στα PCs... το DOOΜ. To Wolfenstein 3D διαδραματίζεται προς το τέλος του Β' Παγκοσμίου πολέμου μέσα σε ένα μεσαιωνικό κάστρο. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του συμμαχικού κατάσκοπου William B J Blazkowicz και καλείται να εξουδετερώσει οτιδήποτε κινείται και φοράει τη σβάστικα. Τα επίπεδα είναι πολλά και χαρακτηριστικά, με το κάθε ένα να έχει τη δικιά του μουσική υπόκρουση και διακόσμηση στο περιβάλλον. Στο τέλος του κάθε κεφαλαίου υπάρχει και το αντίστοιχο boss fight, με τελικό αρχηγό μαντέψτε ποιον.

Οι ομοιότητες με το Doom είναι πολλές στο interface, στα controls αλλά και σε όπλα, κάτι που θα ανακαλύψουν παίκτες του Doom που δεν έτυχε να παίξουν το Wolfenstein 3D. Επίσης, συχνά πυκνά διαβάζω να αναφέρεται το Doom ως το πρώτο του είδους. Με την επιτυχία που έκανε δεν ήταν δυνατό να μην μεταφερθεί και σε κονσόλες.  Αναφορικά κυκλοφόρησε για Atari Jaguar, Super Nintendo, 3DO και Gameboy advance. Αργότερα ήταν διαθέσιμο επίσης μέσω Xbox live και PSN. Για την ιστορία, το «αδερφάκι» του το Doom, κυκλοφόρησε σχεδόν για κάθε κονσόλα που υπήρξε στα τέλη των 90ς, (προσωπικά είμαι σε διαδικασία απόκτησης όλων των doom ports). Το 2001 κυκλοφόρησε για PC, Xbox και PS2 το Return to Castle Wolfenstein που ήταν επίσης πρωτοποριακό για την εποχή του και το 2009 απολαύσαμε το reboot με την ονομασία Wolfenstein, για PC, Χbox 360 και PS3. Η συνέχεια γνωστή με το New Order, Old Blood, New Colossus και Young Blood, έτσι για να μας θυμίζει ποιος είναι ο παλιός!

Η καλύτερη μεταφορά του Wolfenstein 3D σε κονσόλα είναι αυτή του Atari Jaguar και ο John Carmack είχε δηλώσει πως τα γραφικά και ο κώδικας του είναι 4 φορές ανώτερα από την έκδοση των PC. Αν και έφηβος έτυχε να παίξω σε φίλο την 1η έκδοση στο pc -4 δισκέτες παρακαλώ- πραγματικά διασκέδασα το Jaguar port που αγόρασα με τα κάλαντα των Χριστουγέννων το 1997. Οι διαφορές στον χειρισμό, στην ανάλυση στα γραφικά και στους ήχους είναι φανερά αναβαθμισμένες, κατά κάποιο τρόπο δείχνοντας τις μέτριες ικανότητες του jaguar στην αρχή της ζωής του. Στο παρακάτω επεισόδιο του καναλιού Console Hunter μπορείτε να δείτε retro review της συγκεκριμένης έκδοσης  με αρκετές πληροφορίες αλλά και τις εμπειρίες μου με τον συγκεκριμένο τίτλο ως έφηβος.

Αφορμή για το επεισόδιο ήταν τα Nightmare levels στο Wolfenstein Old Blood που έπαιξα πρόσφατα, όπου ο παίκτης ονειρεύεται τις παλιές του περιπέτειες στο Wolfenstein 3D και καλείται να ξυπνήσει από αυτές νικητής για ακόμα μια φορά!



 
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Koopa
    • Ωραιο αρθρο αλλα δε νομιζω πως το doom επηρεαστηκε απο το wolfenstein μιας και η διαφορα στη κυκλοφορια(ημερολογιακα) ειναι πολυ μικρη και το doom ηταν απειρως καλυτερο σε ολους τους τομεις.Απλα το ενα προλαβε να βγει πιο γρηγορα απο το αλλο και λογικο μιας και το doom ηταν ολοφανερο πως ηταν πιο δουλεμενο παιχνιδι.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!