Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Console Hunter: Μια ματιά στο Virtual Boy

*
Ο Console Hunter επιστρέφει με το νέο κείμενο του blog του και μια αναφορά με κείμενο και video στο ιδιαίτερο Virtual Boy.

To Virtual Boy είναι μια κονσόλα 5ης γενιάς της Nintendo, 32-bit αρχιτεκτονικής, βασισμένη στο όραμα της εταιρίας για Virtual Reality τεχνολογία. Ήταν η πρώτη αλλά και η τελευταία (προς το παρόν) απόπειρα της Nintendo πάνω στο VR, καθώς το συγκεκριμένο project αποδείχτηκε μία πλήρη αποτυχία.


Πάμε παρέα να δούμε πως ξεκίνησε το project VR32. Αρχικά, η τεχνολογία αυτή βασίστηκε σε LEDs τα οποία κάνανε αντιπαραβολή του φωτισμού τους πάνω σε κινούμενους καθρέφτες, έναν για κάθε μάτι. O εφευρέτης αυτής της πατέντας δημιούργησε μια εταιρεία που ονομάστηκε Reflection Technologies και προσπάθησε να την προωθήσει σε εταιρείες παιχνιδιών όπως η Mattel αλλά αφού δεν υπήρχε ενδιαφέρον, έκλεισε εν τέλη συμφωνία με την Nintendo. Συγκεκριμένα το RND 1, με επικεφαλής τον γνωστό Gunpei Yokoi, «πατέρα» -για όσους δεν γνωρίζουν- του Game n’ Watch και του Game Boy, ανέλαβε το project. Mε περιορισμένο χρόνο και περιορισμένα κεφάλαια έρευνας, λόγω του ότι το Ultra 64 ήταν ήδη στα σκαριά (και το ενδιαφέρον της εταιρίας «κλειδωμένο» εκεί) το τελικό σχέδιο παραδόθηκε σε λίγους μήνες και κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία τον Ιούλιο του 1995 και στην Αμερική ένα μήνα μετά.



Δυστυχώς όμως, το Virtual Boy, όπως και άλλες κονσόλες εκείνης της εποχής, από τα γεννοφάσκια του έπρεπε να συναγωνιστεί το πολύ δυνατό Sony PlayStation και το SEGA Saturn. Αυτό όπως ήταν αναμενόμενο, δεν μπόρεσε να του αποφέρει τις πωλήσεις που περίμενε η Nintendo. Φυσικά δεν ήταν μόνο ο δυνατός ανταγωνισμός που το καταδίκασε αλλά προπάντων η δυσκολία στο gameplay του. Τι εννοώ; Μα φυσικά ότι ήταν αδύνατο να παίξει κάποιος παραπάνω από μισή ώρα καθώς το επίπεδο VR που προσέφερε ήταν πρωτόγονο και προβληματικό. Ζαλάδα και ίλιγγος ήταν τα σύνηθη συμπτώματα έως και επιληψία σε άτομα που είχαν μεγαλύτερη ευαισθησία σε λάμψεις και γρήγορα κινούμενες εικόνες. Επίσης, η στάση του σώματος είναι πολύ συγκεκριμένη στο πώς έπρεπε κάποιος να παίξει, με αποτέλεσμα να κουράζει και εν τέλει να μην μπορεί ο χρήστης να «λιώσει» κάποιο game. Η τροφοδοσία του γινόταν με 6 μπαταρίες, είχε ένα πολύ καλοσχεδιασμένο Controller Pad και η ποιότητα κατασκευής του εκπληκτική, όπως μας συνηθίζει η Nintendo ακόμα και σήμερα.

Η τιμή εκκίνησης του ήταν τα 180 δολάρια. Να προσθέσω πως κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία και στην Αμερική, παρόλα αυτά έφτασε και σε άλλες χώρες με τη μέθοδο των πάρα-εισαγωγών, όπως και στη δική μας. Θυμάμαι πρώτη φορά να διαβάζω για το Virtual Boy στο αγαπημένο μου Αλμανάκο στις αρχές 1995 και κάποιους μήνες αργότερα το κέρδισε και ένας τυχερός αναγνώστης! Οι τίτλοι που έβγαλε συνολικά ήταν 22, 19 για την ιαπωνική και 14 για την αμερικάνικη αγορά. Αναμφισβήτητα, ο καλύτερος του τίτλος είναι τo Wario που και εγώ τότε, αυτό ανυπομονούσα να παίξω. Με επίσημη διάρκεια κυκλοφορίας και υποστήριξης τους 9 μήνες, 770.000 τεμάχια παραγωγής και δυσκολία δημιουργίας ποιοτικών τίτλων, το Virtual Boy είναι η μεγαλύτερη αποτυχία της Nintendo (μετά το Wii U). H αποτυχία του επίσης οδήγησε τον Gunpei Yokoi, στην οικειοθελή αποχώρηση του από την Nintendo, για λόγους τιμής... #bushidocode



Συλλεκτικά, θεωρείται ένα ιδιαίτερο κομμάτι για να προσθέσει κάποιος στη συλλογή του. Έχοντας δει από κοντά και τα 2 διαφορετικά κουτιά που κυκλοφόρησε θα σας πρότεινα πως το αμερικάνικο έχει πολύ πιο εντυπωσιακό κουτί και είναι πολύ όμορφο για να διακοσμήσει το εκάστοτε game room, είναι όμως ακριβότερο από το ιαπωνικό για αυτόν ακριβώς τον λόγο! Φυσικά μπορείτε να το βρείτε και χωρίς κουτί φτηνότερα στην Ευρώπη αλλά και στην Ιαπωνία. Προσοχή όμως γιατί πολλά πλέον δεν λειτουργούν, ένα κοινό πρόβλημα είναι να λειτουργεί μόνο η μια από τις δύο οθόνες. Επίσης το σταντ που το συγκρατεί είναι αρκετά ευαίσθητο και σπάει πολύ εύκολα.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε την πρώτη ελληνική παρουσίαση του Nintendo Virtual Boy και συγκεκριμένα, είχα την τιμή να παρουσιάσω στο ελληνικό κοινό, ένα αμερικάνικο ολοκαίνουργιο και αχρησιμοποίητο Virtual Boy του φίλου μου Διονύση Σουρβάνου! Πολλές πληροφορίες εντός, το ανοίγουμε για πρώτη φορά (!) και φυσικά παίζουμε μαζί του. Επίσης πρόσφατα είχα τη τιμή να το παρουσιάσω και στην εκπομπή Game R1 της COSMOTV TV, όπου και ήμουν προσκεκλημένος. Enjoy!

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
17 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Spinnet
    • Πολύ καλή παρουσίαση και ένα εξαιρετικό unboxing, μπράβο ρε παιδιά! Από τα πιο ιδιαίτερα μηχανήματα που κυκλοφόρησαν ποτέ και μάλιστα με ιστορική βαρύτητα μιας και δεν ήταν κάποιας τυχαίας εταιρείας που προσπάθησε να μπει στη βιομηχανία αλλά από την κραταιά και μόνιμα τολμηρή Nintendo. Αναρωτιέμαι αν ποτέ πίστεψαν (και για πόσο) σε αυτό το μηχάνημα...

      • Console_Hunter
      • Σε ευχαριστώ φίλε μου για τα καλά σου λόγια. Νομίζω πως το Ultra 64 δεν άφησε περιθώρια σε πολλούς να πιστέψουν από την Nintendo στο VR32!

    • braveheart1980
    • Δε περίμενα ΠΟΤΕ ένα τόσο λάθος άρθρο από enternity. Κρίμα..

      • Spinnet
      • Θέλεις να εξηγήσεις και σε μας τι εννοείς;

        • braveheart1980
        • Ευχαρίστως αφού πρώτα διευκρινίσω πως το enternity είναι το μόνο ελληνικο gaming site που σέβομαι. Αρχικά θεωρώ άτοπο πως το playstation ήταν στους φερόμενους λόγους αποτυχίας του virtua boy. Το δε κερασάκι πως το Wii U ήταν μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία.

      • Console_Hunter
      • Καταρχήν φίλε μου να σε ενημερώσω πως οτιδήποτε γράφω η λέω στα βίντεο μου δεν βγαίνουν από το πουθενά, έχει υπάρξει αρκετή έρευνα για το κάθε τι βάση σοβαρών πηγών αλλά και προσωπικής διατριβής ως συλλέκτης και gamer από το 1990.
        Το playstation τώρα φίλε μου και η έλευση του ήταν λόγος να στείλει στα αποδυτήρια αρκετά μηχανήματα εκείνης της εποχής που βγαίνανε κάθε 3 και λίγο, αλλά φυσικά και το Saturn στην αρχή του και μετά το Ν64, που η ποιότητα τους και οι τίτλοι τους κόψανε τα φτερά σε ανταγωνιστές με αποτέλεσμα να κλείσουνε, να χρεωκοπήσουνε κτλ. Το Virtual Boy έπεσε θύμα εκείνης της εποχής, αυτό γράφω αλλά μάλλον έκανες πως δε το κατάλαβες. Για αυτά μπορείς να ψάξεις και μόνος σου τους λόγους που πληθώρα μηχανημάτων απέτυχε μπροστά στον οδοστρωτήρα PSX. Από την άλλη το WII U θεωρείται όντως εμπορική αποτυχία βάση πενιχρών πωλήσεων του, κάτι που πολύ εύκολα μπορείς να μάθεις στο ίντερνετ για του λόγου το αληθές. ΔΕΝ έγραψα πως το wii u ήταν πατάτα σαν μηχάνημα.

        • Console_Hunter
        • Επίσης γράφω και τον 2ο λόγο με επιχειρήματα της αποτυχίας του, κάτι που επίσης παρέβλεψες, αυτόν του προβληματικού gameplay.

        • braveheart1980
        • Αδερφέ σε καμία περίπτωση δεν είπα πως τα κατεβάζεις από το κεφάλι σου. 2 ξεκάθαρα πράγματα ανέφερα στα οποία απάντηση δεν υπάρχει. Ο τελευταίος λόγος που απέτυχε το virtual boy είναι το playstation και αυτό στηρίζεται απλά στην πληθώρα αρνητικών που εγγενώς είχε η πλατφόρμα. Δεν υπάρχει πουθενά κάποιο αντικειμενικό στοιχείο συσχέτισης των 2, πέραν ότι είναι κονσόλες. Επιπροσθέτως για την όπως και να το κάνουμε "ανέμελη" αναφορά πως το Wii U είναι πιο αποτυχημένο τι να πω; Θες νούμερα πωλήσεων; Είναι ή δεν είναι το VirtualBoy η μόνη κονσόλα της Nintendo που πούλησε κάτω από ένα εκατομμύριο; Πούλησε ή δεν πούλησε το Wii U 13,5 εκατομμύρια; Αλλά και από θέμα πωλήσεων να μην το δούμε ποιο πχ franchise/game βγήκε από VirtualBoy και ποιό/α από το Wii U; Σίγουρα σεβαστό αν στα μάτια σου το Wii U είναι μεγαλύτερη αποτυχία, ωστόσο επιχειρηματολογείς στην αντίθετη κατεύθυνση. Αυτά.

      • joehok
      • Για την ιστορία και γω συμφωνώ ότι το vb είναι παντελώς αποτυχία και ότι προφανώς το psx δεν είναι μείζον σημασίας αλλα οκ....να βγω τώρα να κράζω είστε άθλιοι γράφετε ότι ναναι...... γίνονται λαθάκια δεν πειράζει

    • Koopa
    • Το Virtual boy απετυχε γιατι ηταν δυσχρηστο(επρεπε να εισαι κολλημενος πανω του για να παιξεις),τα γραφικα του ηταν για γελια,ηταν πολυυυυ ακριβο για αυτο που προσεφερε και σαφεστατα κανενα playstation δεν ευθυνεται για την αποτυχια του.Αν δηλαδη δεν ειχε βγει ποτε το playstation,το virtual boy θα εκανε τρελες πωλησεις;Σαφεστατα και οχι!Και σε καμμια περιπτωση επισης το wii u δεν ηταν πιο αποτυχημενο.Στο wii u μπορουσες να παιξεις,στο virtual boy ΟΧΙ!

      • Console_Hunter
      • Το 2ο λόγο που εξηγώ δυσκολία στο gameplay μάλλον δεν το διάβασες στο άρθρο μου για να το γράφεις εδώ.Και ξαναλέω πώς ένας και από τους λόγους της αποτυχίας του ήταν και οι κυκλοφορίες των αναφερθέντων μηχανημάτων + βάλε όσους λόγους θες ακόμα, εγώ έγραψα για 2 βασικούς,that’all. Τέλος η αποτυχία του WIIU είναι στις χαμηλές πωλήσεις,μετά το VBOY όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε. Μη βάζετε λόγια που δεν είπα σας παρακαλώ όπως η αιχμή ότι δε μπορούσες να παίξεις στο Wii U.

        • Koopa
        • Νικολα δε τσακωνομαστε.Εγω απλα ανεφερα πως κστα τη γνωμη μου βασικος και μονος λογος της αποτυχιας του ηταν το gameplay.Ακομα και ποτε να μην ειχαν βγει τα playstation και saturn και το virtual boy να επαιζε μπαλα μονο του και παλι θα πατωνε.Τελος δεν ειπα ποτε πως στο wii u δε μπορεις να παιξεις.Το αντιθετο ειπα.Οτι στο wii u δηλαδη μπορουσες να παιξεις ένω στο virtual boy οχι.

    • nkav64
    • Με όλο το σεβασμό προς όλους και χωρίς την παραμικρή διάθεση να θίξω τον οποιονδήποτε, πιστεύω όλα έχουν γραφτεί προσεκτικά. Αναφέρεται αναλυτικά στο άρθρο:

      "Δυστυχώς όμως, το Virtual Boy, όπως και άλλες κονσόλες εκείνης της εποχής, από τα γεννοφάσκια του έπρεπε να συναγωνιστεί το πολύ δυνατό Sony PlayStation και το SEGA Saturn. Αυτό όπως ήταν αναμενόμενο, δεν μπόρεσε να του αποφέρει τις πωλήσεις που περίμενε η Nintendo. Φυσικά δεν ήταν μόνο ο δυνατός ανταγωνισμός που το καταδίκασε αλλά προπάντων η δυσκολία στο gameplay του".

      Δεν είναι ψέμα ότι το PlayStation έκανε πάταγο. Αντιθέτως είναι κοινή παρααδοχή.

      Επίσης, διαβάζω:

      "...το Virtual Boy είναι η μεγαλύτερη αποτυχία της Nintendo (μετά το Wii U)".

      Η εμπορική επιτυχία ή αποτυχία, δεν κρίνεται αποκλειστικά από τις πωλήσεις που έχει ένα προϊόν. Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες του διαμορφώνουν το "πακέτο", με πρώτο και κύριο το ισοζύγιο ανάμεσα στα συνολικά έξοδα (που ξεκινούν από την πρώτη σύσκεψη που έγινε για το προϊόν) και στα συνολικά έσοδα (που ολοκληρώνονται τη στιγμή που το προϊόν σου απέφερε το τελευταίο ποσό).

      • Koopa
      • Νικητα θα σε ρωτησω κατι.Ειναι ή οχι διαφορετικης ερμηνειας η λεξη αποτυχια για ενα μηχανημα απο εταιρικη αποψη(εσοδα που εφερε στην εταιρια) και διαφορετικη για εμας τους gamer.Και θα εξηγησω τι εννοω.Αν ρωτησουμε τωρα 100 gamers,να επιλεξουν μεταξυ wii u και virtual boy για να παιξουν ποιο μηχανημα θα σαρωνε στις επιλογες;Κατα τη γνωμη μου το wii u.Αρα πως μπορουμε να το λεμε πιο αποτυχημενο;

        • nkav64
        • Δεν θα διαφωνήσω για την σκοπιά από την οποία μπορεί να βλέπει κάποιος τα πράγματα. Είναι κάτι σαν το μισοάδειο και το μισογεμάτο ποτήρι. Απλά ήθελα να επισημάνω ότι αυτό που γράφει ο Console Hunter δεν είναι λάθος μιας και αναφέρει για το πως έχει η κατάσταση συνολικά. Επαναλαμβάνω απλά, η εμπορική επιτυχία, δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τις πωλήσεις. Εξαρτάται από τον αν αυτά που επένδυσες αποσβέστηκαν ή όχι και σε τι ποσοστό. Κανόνας που έχει να κάνει με όλο το φάσμα της αγοράς.

          Απλό παράδειγμα. Αν για να φτάσει στον πάγκο του μανάβη 1 κιλό πορτοκάλια χρειάζονται 20 λεπτά και πουλάει 50 κιλα έναντι 1 ευρω και αν για την ίδια ποσότητα μελιτζάνες θέλει 50 λεπτά και πουλάει 60 κιλά έναντι 1,10, ποιο από τα δύο προϊόντα είναι λιγότερο επιτυχημένο;

    • joehok
    • Μισό γιατί έχασα την μπάλα.......το wiiu k virtua boy δεν ήταν τρομερές επιτυχίες για νιντεντο. Γιατί τσακώνεται ο κόσμος??? Επίσης το playstation σίγουρα έπαιξε ελάχιστο ρόλο σε αποτυχία virtua boy το ίδιο το 64 σαν ιδέα καταρχήν χακτακωνε το vb. Οκ ήταν ενα συμπέρασμα του αρθρογράφου λίγο άτοπο αλλα cool δεν έγινε και κάτι σοβαρό. Έλεος δλδ.

*